eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
989 ویدیو
444 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
✋🏻 •|به پای‌بوسی شش گوشــه‌ات مرا بطلب نخواه جـ💔ــــان بدهم از غمی که میدانی‌|• @marefatemahdavi
🔲پيوندی ناگسستنی و 🔹كسانی ندای حسين را لبيك می‌گويند و می‌توانند «فَيَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ مَعَكُم»[1] را آرزو كنند، كه امروز در صحنه باشند. «كُلّ يَوْمٍ عاشُورا»؛ هر روز عاشوراست و هر روز، صف‌بندی حق و باطل؛ در گفته ها، نوشته ها و رفتارها، ... . همه و همه؛ چه خوب و چه بد، هر دو خريدارانی دارند. 👈دنيا مزرعه است و محل تجارت و كسانی به فوز و سعادت می‌رسند كه خوب زندگی كنند. «كَما تَعيشُونَ، تَمُوتُون»[2]؛ هر گونه كه زندگی می‌كنيم، آن گونه خواهيم مُرد! خوبان، خوب می‌ميرند و بدان، بد. 🔹كسی با حسين است كه در عاشورای انتخاب، خوب انتخاب كند حتی اگر به اشتباه يا هر دليلی در خيمه بدی باشد؛ «حُرّ» وار توبه كند و به امير و سردار خوبی ها ملحق شود. در برابر جذبه ها و مظاهرِ فريبنده پُست و مقام و شهوات و ... مستحكم باشد. هيچ به ظاهر امانی را بر «امانِ حسين» ترجيح ندهد. حق شناس و حق گرا باشد. وظيفه خود را بشناسد و در عمل به وظيفه خللی به خود راه ندهد. 👈امروز، بی طرفی و غافل از خود و زمان خود بودن، حسينی بودن و مهدوی بودن نيست. در اين ميان وظيفه انديشمندان، محققان و مبلّغان و تمام مشتاقان فرهنگ حسينی است كه زمينه سازان ظهور فرزندش باشند. بايد «حسينی» زيست و «مهدوی» قيام كرد، بی‌آنكه خسته شد. الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْرا[3]. --------------------------------------------------------------------------------▪️ [1]- بحارالانوار، ج98، ص200. ای كاش با شما بوديم و همراهتان به سعادت می‌رسيديم. [2]- عوالي اللآلي، ج4، ص72. [3]- بحارالانوار، ج52، ص122. ✒️پدیدآونده: محمد صابر جعفری 📡مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗓 آخرین روزها ... 🔹بی شبهه آخرین روزهای پیامبر(ص)، همراه با نگرانی نسبت به وضعیت آینده مسلمانان بود
🔆امام علی علیه السلام: 🔰نهج البلاغه، خطبه150 👈و چون خداوند، فرستاده خود را نزد خویش برد، گروهی به گذشته برگشتند، و با پیمودن راه های گوناگون به گمراهی رسیدند، و به دوستانی که خود گزیدند، پیوستند و از خویشاوند گریختند. از وسیلتی که به دوستی آن مامور بودند، جدا افتادند، و بنیان را از بن برافکندند، و در جای دیگر بنا نهادند. آنان معدن هر گناهند و هر فتنه جو را درگاه و کناه. از این سو بدان سرگردان. در غفلت و مستی به سنت فرعونیان؛ یا از همه بریده و دل به دنیا بسته، و یا پیوند خود را با دین گسسته.👉 ♦️زیر سقف سقیفه 🔸در فصل پایانی کتاب سیره رسول خدا (ص)، درباره بحران سیاسی موجود در مدینه، در سال پایانی زندگی آن حضرت، سخن گفتیم.📚 حقیقت آن است که درک درست رخدادهایی که پس از رسول خدا (ص)، در ارتباط با رهبری جامعه افتاد و ابوبکر به خلافت رسید، بدون توجه به جناح بندی های موجود در مدینه آن روز ممکن نیست. ⚠️یک گروه مهم انصار بودند که از جریان فتح مکه به این طرف در اندیشه مشکلات پس از رحلت رسول خدا (ص)🥀 افتاده و نگران آینده خود بودند، آنان به دلیل ترسی که از تسلط قریش داشتند، بی توجه به بیعتی🤝 که در غدیر با امام علی (ع) کرده بودند --و شاید احتمال موفقیت او را نمی‌دادند-- در سقیفه اجتماع کردند. 👤حباب بن منذر یکی از سران انصار، در سخنان خود در سقیفه، انصار را برتر از قریش دانست و گفت: این شمشیر آنان بودکه اسلام را پیروز کرد. از سخنان حباب چنین به دست می آید که آنچه انصار را به این اقدام نسنجیده واداشت❌، ترس همراه با رقابت در برابر قریش بوده است. از سوی دیگر چند نفر از مهاجران که در دو هفته اخیر زندگی رسول خدا (ص) دست به اقدامات مشکوکی💥 زده بودند، با شنیدن اجتماع سقیفه، به سرعت به آن محل رفته و به بحث و گفتگو با انصار پرداختند. 📚گزارش مفصل سقیفه را از طرق خبری مختلف، ابوبکر جوهری در کتاب السقیفه خود آورده است. مورخان دیگر هم کمابیش به آن پرداخته اند. 💠ابن اعثم می نویسد: پیش از آمدن مهاجران به سقیفه، میان انصار بحث و گفتگوی فراوانی شد. یکی از انصار گفت: شخصی را برگزینید که قریش ملاحظه هیبت او را بکند و انصار از او ایمن باشند. کسانی سعدبن عباده👤 را پیشنهاد کردند. اسید بن حضیر که از اشراف اوس بود به مخالفت برخاست. او گفت: خلافت باید در قریش بماند. دیگران بر ضد او سخن گفتند؛ بشیر بن سعد خزرجی -رقیب سعد بن عباده- نیز از قریش دفاع🗡 کرد. عویم بن ساعده گفت: خلافت جز از آن اهل بیت نبوت نخواهد بود، همان جایی قرارش دهید که خدا✨ قرار داده است. 📑گزارش ابن اعثم نشانگر تضاد و رقابت داخلی میان انصار است. اشاره اخیر حکایت از آن دارد که در سقیفه کسانی به یاد امام علی (ع)✨ بوده اند. 👥اسید بن خضیر از اوس و بشیر بن سعد عموزاده سعد بن عباده، اولین افراد انصاری بودند که در سقیفه با ابوبکر بیعت کردند. می دانیم که بعدها انصار از تسلط قریش ناراضی گشتند. 💥تردیدی نباید کرد که در سقیفه، پس از کنار گذاشتن بیعت با امام علی (ع)، رقابت قبیله ای👨‍👩‍👧‍👦 آغاز شد و عاقبت با استناد به "برتری قبیله ای" که قریش داشت، علی رغم محدودیت نفوذ آنان در مدینه آن روز، و البته با استفاده از عنادهای داخلی انصاد، قریش به خلافت رسید👑. توجه به سن ابوبکر و معیار قرار دادن آن نیز مورد نظر موافقان بود، در حالی که امام علی (ع) جوان بود. 🌀بدین ترتیب باید گفت هیچ شیوه و شرایط شناخته شده ای برای انتخاب ابوبکر جز معیارهای قبیله ای --استناد به برتری قریشی و پیوند خانوادگی با رسول خدا (ص)✨-- در سقیفه مطرح نشده است. 🔰آنچه که به عنوان معیارهای یک خلیفه مطرح شد همین بستگی به قریش و اشاره به سن ابوبکر بود. در واقع این تنها معیارهای جاهلی بود که همراه جدل های سیاسی او را به خلافت رساند. 👈پس از خاتمه بیعت در سقیفه، آنان از آن محل خارج شدند. بنا به روایت براء بن عازب، آنان در کوچه ها به راه افتاده و به هر کس می رسیدند دست او را گرفته، به دست ابوبکر می مالیدند🤝، چه آن شخص بدین کار تمایلی می داشت یا نه؛ 💠براء می افزاید: در آن زمان بود که من به در خانه بنی هاشم رفتم و خبر را به آنان دادم. توجه این گروه در بیعت گرفتن برای ابوبکر تا اندازه ای بود که بنا به نقل ابن ابی شیبه، آنان در مراسم تدفین رسول خدا (ص)🥀 حضور نداشتند و تنها بعد از دفن بازگشتند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام (تاریخ خلفا)، ج2، ص18-25"، رسول جعفریان. ۶۸ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد این روایت که میگه امام بعد از ظهور نامه ای به اون 313 نفر میده و 12 نفر فقط میمونن و بقیه میرن؟ اگر بله و سندیت داره خب این چه ظهوریه 1000سال زمان که 313 نفر غربال بشن بعد همه برن و اون 12 نفر هم احتمالا رجعتی ها هستن که نبی هستن و یا در چنین حدی خب پس چرا انقدر میخوایم ما جزو اون 313 تا باشیم؟ که بعدش بزاریم بریم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻ما روایتی نداریم که از 313 نفر دوازده نفر می مانند و.. روایت فقط این را می گوید امام زمان (عج) ابتدا یک حرفی به آنها می‌زند آنها یک مقدار شک می کنند با طی الارض دور دنیا را می گردند می بینند کسی نیست جز امام زمان و متوجه می شوند این فرد خود امام زمان (عج) است، دوباره برمی گردند و با حضرت بیعت می‌کنند، دوازده نفر و فلان.. نداریم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 لطفا در مورد این که امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی هست، توضیح بدهید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💢یعنی اینکه باید با تلاش و زمینه سازی برای ظهور، زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) ما فراهم بکنیم. صرف اینکه دست روی دست هم بگذاریم تا آقا خودش تشریف بیاورد اینطوری نیست، باید زمینه سازی کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
AUD-20210810-WA0115.mp3
5.98M
🌙 من ایرانم و تو عراقی چه فراقی چه فراقی .. 🎤
سلام به دوستان عزیز برخی راجع به حرز امام جواد می پرسند نگاه کنید این حرز کلا برای رفع بلا و آسیب های احتمالی بیماری ، تصادف ، زلزله ، اذیت کردن جن ها، جلوگیری از سحر شدن و... عالی هست، خود من دوبار اثرش را عملا حس کردم یکی بحث جن یکی بحث برق گرفتگی البته نه برای خودم ، بلکه برای دیگران این را دیدم اگر این حرز را می خواهید، اولا باید روی بازوی شما باشد گردنی نیست در جیب یا کیف و... نمی شود نکته بعد اینکه اصلا اصلا اصلا نیاز نیست حتما روی پوست آهو باشد یا در قاب نقره این را متاسفانه یک سری کانال ها که هیچ تخصصی در علوم حدیث ندارند مطرح می کنند تا پول به جیب بزنند و سر مردم بی اطلاع کلاه بگذارن بنده از شخص آیت الله استاد احمد عابدی که از قوی ترین مجتهدین و عالمان حال حاضر هستند پرسیدم فرمودند اصلا نیازی نیست فقط باید با قلم ایرانی باشد و روی کاغذ ایرانی یا ساخت مسلمین و چون خودکارها و مدادهای فعلی ، صد در صد ایرانی نیستند و نوک آنها از خارج می آید ، پس نمی شود باید با قلم و جوهر نوشت حرز هم همان حرز کبیر و طولانی منظور هست نه آن حرز یک خطی ! اگر در روایت نوشته امام فرمودند پوست آهو بیاورید، برای این بوده که در آن زمان ، نامه ها و مطالب را بر پوست حیوانات می نوشتند، کاغذ امروزی که نبوده !!! پس هیچ الزامی در نوشتن پوست آهو نیست دوستان مورد اعتماد بنده که واقعا آداب نوشتن را هم رعایت می کنند با هزینه 150 تومان حرز را می نویسند و با حدود 15 تومان هزینه پست ، جمعا 165 تومان آن را برای شما ارسال می کنند چون قیمت خوب می دهند ، سفارش زیاد دارند ، پس حدودا یک هفته الی 10 روز در نوبت سفارش می مانید اما مورد اعتماد هستند اگر خواستید و سفارش می خواهید بدهید به آیدی ادمین بنت المهدی ( @koyedost ) پیام بدهید و سفارش دهید هر انسانی یک حرز داشته باشد خوب است
جهاد با نفس 26.MP3
2.13M
🔰 سلسله جلسات 26 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 6️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 7⃣1⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۰۰ 🗓قبسات‌النور، ص۸۵. 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و هفتم 🔹در ادامه مباحثی که مربوط به دعا داشتیم بحثی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و هشتم 🔸امام باقر (ع) می فرمایند بعضی از دعاها جز با اصرار بر دعا داده نمی شود. این هم باز دلیل دارد؟ شاید شما همان اول کار دارید دعا می کنید زمینه اش فراهم نیست، بسترش فراهم نیست، اما وقتی اصرار بر دعا می کنی این بستر فراهم می شود. با اصرار بر دعا این بستر فراهم می شود. همان اول کار این بستر فراهم نیست. الان اگر خدا حاجت را به تو بدهد سقوط می کنی، شدید هم سقوط می کنی. اصرار بکن، بیشتر🤲 اصرار بکن تا این بستر فراهم بشود. گاهی اوقات دلیلش همین است. وقتی ما اینها را توجه نمی‌کنیم، می آییم نعوذبالله نسبت هایی را به خدا می دهیم.. خدا ما را نمی بیند، خدا ما را...❌ 📘در روایت داریم ″بحارالانوار، ج90، ص373″ که خدا می گوید تو از دعا خسته نشو (حدیث قدسی است)، من هم هیچ وقت از اجابت خسته نمی شوم. یعنی فکر نکنی من خدا خسته می شوم، اینطوری نیست! من خدا خستگی ندارم تو هر چه بخواهی ما می دهیم، صبر ما هم زیاد است. تو هم از دعا کردن خسته نشو، اصرار را داشته باش. 👈گاهی اوقات هم یک چیزی هست که با اصرار بر دعا ممکن است معنویت ما زیاد بشود، این معنویت ما زیاد بشود آن بستر را عوض بکنیم. آن شعر معروف است؛ 🔸در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند 🔸گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را 🙂خدایا صلاح من نیست خیلی خُب، قضا و قدرت را عوض کن. یک کاری کن به نفع من بشود. خُب این به نفع من بشود را خدا چطور می‌خواهد ایجاد بکند⁉️ می کند نمی‌گوییم نمی کند، خدا قضا و قدر خودش را ممکن است تغییر بدهد شکی در آن نیست، روایات هم تأیید کرده. ولی چطوری⁉️ تلاشش و حرکتش باید از سمت ما باشد، تقوایمان را بیشتر بکنیم. گاهی فلان چیز الان صلاح ما نیست ولی وقتی ما تقوایمان را بیشتر کردیم، ایمانمان را بیشتر کردیم، معنویتمان را بیشتر کردیم، آن وقت زمینه فراهم می شود برای اینکه ما به آن حاجت برسیم، این را توجه بکنید نکته مهمش اینجاست. ✅گاهی اوقات تغییر درون نیاز هست برای رسیدن به حاجت. آن درونِ باید تغییر پیدا کند. ✅گاهی اوقات تأخیر در دعا برای این است که خدا به تو بفهماند اینجا این حاجت را می خواهی... تو از من دو لیتر آب می خواهی، ظرفت یک لیتری است، من مشکلی ندارم، من هی دارم ‌به تو می‌فهمانم ظرفت کوچک است برو ظرف بزرگتر بیاور. این چیزی که الان از من خدا می خواهی با این معنویتی که داری، با این ظرفیتی که داری به دردت نمی خورد، من خدا دارم هی صبر می کنم تا ظرفیتت را بالاتر کنی.⚠️ 👌همین اصرار بر دعا خودش یکی از زمینه های افزایش ظرفیت است. 👈چون دعا حتی اگر اجابت هم نشود معنویت ما را که بیشتر می کند. معنویت بیشتر بشود، ظرفیت ما هم بیشتر می‌شود. تأخیر در استجابت دعا را از این باب ببینید خدا دارد صبر می کند ما ظرفیتمان بالاتر برود. 👀دیدمان را عوض بکنیم بحث اصرار در دعا برای ما روشن می شود. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (112) 🎤استاد احسان عبادی 328 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi