معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗓 آخرین روزها ... 🔹بی شبهه آخرین روزهای پیامبر(ص)، همراه با نگرانی نسبت به وضعیت آینده مسلمانان بود
🔆امام علی علیه السلام:
🔰نهج البلاغه، خطبه150
👈و چون خداوند، فرستاده خود را نزد خویش برد، گروهی به گذشته برگشتند، و با پیمودن راه های گوناگون به گمراهی رسیدند، و به دوستانی که خود گزیدند، پیوستند و از خویشاوند گریختند. از وسیلتی که به دوستی آن مامور بودند، جدا افتادند، و بنیان را از بن برافکندند، و در جای دیگر بنا نهادند. آنان معدن هر گناهند و هر فتنه جو را درگاه و کناه. از این سو بدان سرگردان. در غفلت و مستی به سنت فرعونیان؛ یا از همه بریده و دل به دنیا بسته، و یا پیوند خود را با دین گسسته.👉
♦️زیر سقف سقیفه
🔸در فصل پایانی کتاب سیره رسول خدا (ص)، درباره بحران سیاسی موجود در مدینه، در سال پایانی زندگی آن حضرت، سخن گفتیم.📚
حقیقت آن است که درک درست رخدادهایی که پس از رسول خدا (ص)، در ارتباط با رهبری جامعه افتاد و ابوبکر به خلافت رسید، بدون توجه به جناح بندی های موجود در مدینه آن روز ممکن نیست.
⚠️یک گروه مهم انصار بودند که از جریان فتح مکه به این طرف در اندیشه مشکلات پس از رحلت رسول خدا (ص)🥀 افتاده و نگران آینده خود بودند، آنان به دلیل ترسی که از تسلط قریش داشتند، بی توجه به بیعتی🤝 که در غدیر با امام علی (ع) کرده بودند --و شاید احتمال موفقیت او را نمیدادند-- در سقیفه اجتماع کردند.
👤حباب بن منذر یکی از سران انصار، در سخنان خود در سقیفه، انصار را برتر از قریش دانست و گفت: این شمشیر آنان بودکه اسلام را پیروز کرد.
از سخنان حباب چنین به دست می آید که آنچه انصار را به این اقدام نسنجیده واداشت❌، ترس همراه با رقابت در برابر قریش بوده است.
از سوی دیگر چند نفر از مهاجران که در دو هفته اخیر زندگی رسول خدا (ص) دست به اقدامات مشکوکی💥 زده بودند، با شنیدن اجتماع سقیفه، به سرعت به آن محل رفته و به بحث و گفتگو با انصار پرداختند.
📚گزارش مفصل سقیفه را از طرق خبری مختلف، ابوبکر جوهری در کتاب السقیفه خود آورده است. مورخان دیگر هم کمابیش به آن پرداخته اند.
💠ابن اعثم می نویسد: پیش از آمدن مهاجران به سقیفه، میان انصار بحث و گفتگوی فراوانی شد. یکی از انصار گفت: شخصی را برگزینید که قریش ملاحظه هیبت او را بکند و انصار از او ایمن باشند. کسانی سعدبن عباده👤 را پیشنهاد کردند. اسید بن حضیر که از اشراف اوس بود به مخالفت برخاست. او گفت: خلافت باید در قریش بماند. دیگران بر ضد او سخن گفتند؛ بشیر بن سعد خزرجی -رقیب سعد بن عباده- نیز از قریش دفاع🗡 کرد. عویم بن ساعده گفت: خلافت جز از آن اهل بیت نبوت نخواهد بود، همان جایی قرارش دهید که خدا✨ قرار داده است.
📑گزارش ابن اعثم نشانگر تضاد و رقابت داخلی میان انصار است. اشاره اخیر حکایت از آن دارد که در سقیفه کسانی به یاد امام علی (ع)✨ بوده اند.
👥اسید بن خضیر از اوس و بشیر بن سعد عموزاده سعد بن عباده، اولین افراد انصاری بودند که در سقیفه با ابوبکر بیعت کردند. می دانیم که بعدها انصار از تسلط قریش ناراضی گشتند.
💥تردیدی نباید کرد که در سقیفه، پس از کنار گذاشتن بیعت با امام علی (ع)، رقابت قبیله ای👨👩👧👦 آغاز شد و عاقبت با استناد به "برتری قبیله ای" که قریش داشت، علی رغم محدودیت نفوذ آنان در مدینه آن روز، و البته با استفاده از عنادهای داخلی انصاد، قریش به خلافت رسید👑. توجه به سن ابوبکر و معیار قرار دادن آن نیز مورد نظر موافقان بود، در حالی که امام علی (ع) جوان بود.
🌀بدین ترتیب باید گفت هیچ شیوه و شرایط شناخته شده ای برای انتخاب ابوبکر جز معیارهای قبیله ای --استناد به برتری قریشی و پیوند خانوادگی با رسول خدا (ص)✨-- در سقیفه مطرح نشده است.
🔰آنچه که به عنوان معیارهای یک خلیفه مطرح شد همین بستگی به قریش و اشاره به سن ابوبکر بود. در واقع این تنها معیارهای جاهلی بود که همراه جدل های سیاسی او را به خلافت رساند.
👈پس از خاتمه بیعت در سقیفه، آنان از آن محل خارج شدند. بنا به روایت براء بن عازب، آنان در کوچه ها به راه افتاده و به هر کس می رسیدند دست او را گرفته، به دست ابوبکر می مالیدند🤝، چه آن شخص بدین کار تمایلی می داشت یا نه؛
💠براء می افزاید: در آن زمان بود که من به در خانه بنی هاشم رفتم و خبر را به آنان دادم. توجه این گروه در بیعت گرفتن برای ابوبکر تا اندازه ای بود که بنا به نقل ابن ابی شیبه، آنان در مراسم تدفین رسول خدا (ص)🥀 حضور نداشتند و تنها بعد از دفن بازگشتند.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ
سیـاسی اسلام (تاریخ خلفا)، ج2، ص18-25"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۶۸
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد این روایت که میگه امام بعد از ظهور نامه ای به اون 313 نفر میده و 12 نفر فقط میمونن و بقیه میرن؟ اگر بله و سندیت داره خب این چه ظهوریه 1000سال زمان که 313 نفر غربال بشن بعد همه برن و اون 12 نفر هم احتمالا رجعتی ها هستن که نبی هستن و یا در چنین حدی خب پس چرا انقدر میخوایم ما جزو اون 313 تا باشیم؟ که بعدش بزاریم بریم؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻ما روایتی نداریم که از 313 نفر دوازده نفر می مانند و.. روایت فقط این را می گوید امام زمان (عج) ابتدا یک حرفی به آنها میزند آنها یک مقدار شک می کنند با طی الارض دور دنیا را می گردند می بینند کسی نیست جز امام زمان و متوجه می شوند این فرد خود امام زمان (عج) است، دوباره برمی گردند و با حضرت بیعت میکنند، دوازده نفر و فلان.. نداریم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
لطفا در مورد این که امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی هست، توضیح بدهید؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💢یعنی اینکه باید با تلاش و زمینه سازی برای ظهور، زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) ما فراهم بکنیم.
صرف اینکه دست روی دست هم بگذاریم تا آقا خودش تشریف بیاورد اینطوری نیست، باید زمینه سازی کرد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
AUD-20210810-WA0115.mp3
5.98M
🌙 #شب_جمعه
من ایرانم و تو عراقی
چه فراقی چه فراقی ..
🎤 #محمدحسین_پویانفر
سلام به دوستان عزیز
برخی راجع به حرز امام جواد می پرسند
نگاه کنید این حرز کلا برای رفع بلا و آسیب های احتمالی بیماری ، تصادف ، زلزله ، اذیت کردن جن ها، جلوگیری از سحر شدن و... عالی هست، خود من دوبار اثرش را عملا حس کردم
یکی بحث جن
یکی بحث برق گرفتگی
البته نه برای خودم ، بلکه برای دیگران این را دیدم
اگر این حرز را می خواهید، اولا باید روی بازوی شما باشد
گردنی نیست
در جیب یا کیف و... نمی شود
نکته بعد اینکه اصلا اصلا اصلا نیاز نیست حتما روی پوست آهو باشد یا در قاب نقره
این را متاسفانه یک سری کانال ها که هیچ تخصصی در علوم حدیث ندارند مطرح می کنند تا پول به جیب بزنند و سر مردم بی اطلاع کلاه بگذارن
بنده از شخص آیت الله استاد احمد عابدی که از قوی ترین مجتهدین و عالمان حال حاضر هستند پرسیدم
فرمودند اصلا نیازی نیست
فقط باید با قلم ایرانی باشد و روی کاغذ ایرانی یا ساخت مسلمین
و چون خودکارها و مدادهای فعلی ، صد در صد ایرانی نیستند و نوک آنها از خارج می آید ، پس نمی شود
باید با قلم و جوهر نوشت
حرز هم همان حرز کبیر و طولانی منظور هست
نه آن حرز یک خطی !
اگر در روایت نوشته امام فرمودند پوست آهو بیاورید، برای این بوده که در آن زمان ، نامه ها و مطالب را بر پوست حیوانات می نوشتند، کاغذ امروزی که نبوده !!!
پس هیچ الزامی در نوشتن پوست آهو نیست
دوستان مورد اعتماد بنده که واقعا آداب نوشتن را هم رعایت می کنند با هزینه 150 تومان حرز را می نویسند و با حدود 15 تومان هزینه پست ، جمعا 165 تومان آن را برای شما ارسال می کنند
چون قیمت خوب می دهند ، سفارش زیاد دارند ، پس حدودا یک هفته الی 10 روز در نوبت سفارش می مانید
اما مورد اعتماد هستند
اگر خواستید و سفارش می خواهید بدهید به آیدی ادمین بنت المهدی ( @koyedost ) پیام بدهید و سفارش دهید
هر انسانی یک حرز داشته باشد خوب است
جهاد با نفس 26.MP3
2.13M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 26
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 6️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 7⃣1⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۱۰۰
🗓قبساتالنور، ص۸۵.
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت سیصد و بیست و هفتم 🔹در ادامه مباحثی که مربوط به دعا داشتیم بحثی
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و بیست و هشتم
🔸امام باقر (ع) می فرمایند بعضی از دعاها جز با اصرار بر دعا داده نمی شود. این هم باز دلیل دارد؟
شاید شما همان اول کار دارید دعا می کنید زمینه اش فراهم نیست، بسترش فراهم نیست، اما وقتی اصرار بر دعا می کنی این بستر فراهم می شود. با اصرار بر دعا این بستر فراهم می شود. همان اول کار این بستر فراهم نیست.
الان اگر خدا حاجت را به تو بدهد
سقوط می کنی، شدید هم سقوط می کنی. اصرار بکن، بیشتر🤲 اصرار بکن تا این بستر فراهم بشود. گاهی اوقات دلیلش همین است. وقتی ما اینها را توجه نمیکنیم، می آییم نعوذبالله نسبت هایی را به خدا می دهیم.. خدا ما را نمی بیند، خدا ما را...❌
📘در روایت داریم ″بحارالانوار، ج90، ص373″ که خدا می گوید تو از دعا خسته نشو (حدیث قدسی است)، من هم هیچ وقت از اجابت خسته نمی شوم.
یعنی فکر نکنی من خدا خسته می شوم، اینطوری نیست! من خدا خستگی ندارم تو هر چه بخواهی ما می دهیم، صبر ما هم زیاد است. تو هم از دعا کردن خسته نشو، اصرار را داشته باش.
👈گاهی اوقات هم یک چیزی هست که با اصرار بر دعا ممکن است معنویت ما زیاد بشود، این معنویت ما زیاد بشود آن بستر را عوض بکنیم. آن شعر معروف است؛
🔸در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند
🔸گر تو نمیپسندی تغییر کن قضا را
🙂خدایا صلاح من نیست خیلی خُب، قضا و قدرت را عوض کن. یک کاری کن به نفع من بشود.
خُب این به نفع من بشود را خدا چطور میخواهد ایجاد بکند⁉️ می کند نمیگوییم نمی کند، خدا قضا و قدر خودش را ممکن است تغییر بدهد شکی در آن نیست، روایات هم تأیید کرده.
ولی چطوری⁉️ تلاشش و حرکتش باید از سمت ما باشد، تقوایمان را بیشتر بکنیم. گاهی فلان چیز الان صلاح ما نیست ولی وقتی ما تقوایمان را بیشتر کردیم، ایمانمان را بیشتر کردیم، معنویتمان را بیشتر کردیم، آن وقت زمینه فراهم می شود برای اینکه ما به آن حاجت برسیم، این را توجه بکنید نکته مهمش اینجاست.
✅گاهی اوقات تغییر درون نیاز هست برای رسیدن به حاجت. آن درونِ باید تغییر پیدا کند.
✅گاهی اوقات تأخیر در دعا برای این است که خدا به تو بفهماند اینجا این حاجت را می خواهی... تو از من دو لیتر آب می خواهی، ظرفت یک لیتری است، من مشکلی ندارم، من هی دارم به تو میفهمانم ظرفت کوچک است برو ظرف بزرگتر بیاور. این چیزی که الان از من خدا می خواهی با این معنویتی که داری، با این ظرفیتی که داری به دردت نمی خورد، من خدا دارم هی صبر می کنم تا ظرفیتت را بالاتر کنی.⚠️
👌همین اصرار بر دعا خودش یکی از زمینه های افزایش ظرفیت است.
👈چون دعا حتی اگر اجابت هم نشود معنویت ما را که بیشتر می کند. معنویت بیشتر بشود، ظرفیت ما هم بیشتر میشود. تأخیر در استجابت دعا را از این باب ببینید خدا دارد صبر می کند ما ظرفیتمان بالاتر برود.
👀دیدمان را عوض بکنیم بحث اصرار در دعا برای ما روشن می شود.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (112)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 328
💠☀️💠☀️💠☀️💠
___________________
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا امام زمان (عج) از وقت ظهورشان آگاهی دارد با اینکه امام بر همه چیز احاطه داره؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻در بحث اینکه امام زمان (عج) زمان ظهورش را می داند..☀️
👈🏻اولا نکته مهم و بسیار مهم، پرداختن به این بحث از مسائل فرعیست. چرا؟
الان من بدانم امام زمان (عج) زمان ظهور خودش را می داند یا نه! چه تأثیری روی من دارد؟ چه تأثیری در وظایف من به عنوان یک منتظر دارد؟ هیچی!
یعنی سوالی است که.. حتی روایت از خود امام زمان (عج) هم داریم به این مضمون است حالا منبعش را می آورم چون روایت را دیدم می دانم چنین روایتی است، امام زمان (عج) می گوید سوالاتی که هیچ فایده ای برای شما ندارد، نپرسید.
اینکه آقا امام زمان، زمان ظهورش را می داند یا نه.. اصلا بحث مهمی نیست.
👌🏻اما جواب زیبایی دادند استاد جواد جعفری از اساتید مرکز مهدویت، من جواب ایشان را یک خرده توضیح بیشتر هم میدهم، ایشان فرمودند دو نظریه وجود دارد: 🔰
🔹عده ای از علما می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر ندارد.
🔹عده ای می گویند نه حضرت مهدی (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد.
⭕️حالا استنادها؛
⬅️آن دسته ای که می گویند حضرت مهدی (عج) از زمان ظهورش خبر ندارد به آن روایاتی استناد می کنند که روایات فرمود مسئله ظهور همانند قیامت است و زمانش را کسی نمی داند یا برخی روایات که امثال اینها و شبیه اینها هست.
⬅️اما عده ای هم استناد می کنند به اینکه امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد، استنادات عالی هم می کنند. (البته من نمی خواهم حکم کنم کدام نظر درست است، من اصلا قضاوت نمی کنم. قضاوت با شما. من دو نظریه را دارم مطرح می کنم)
دسته ای که می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر دارد استنادات خیلی خوبی می آورند
شما زیارت جامعه کبیره📖 را نگاه کنید می گوید «خُزَّانَ الْعِلْمِ» حافظ اسرار خدا، حافظ اسرار رب العالمین، «حَفَظَةِ لِسِرِّه» خدا شما را محرم اسرار خودش دانسته. خدا علم خودش را به شما داده، مطلق علم است.
☝️🏻بله ما یک علم ذات خدا داریم که به کسی نخواهد رسید ولی.... آیا ظهور از اسرار هست یا نیست؟ هست. خُب زیارت جامعه کبیره صراحتا دارد می گوید اهل بیت محرم اسرار خدا هستند.
آیه [27/ 28] سوره جن صراحتا می گوید زمان قیامت را کسی جز خدا نمی داند علم غیب است، اما خدا به رسولانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد. پس این چیزها هم هست.
⚠️یک نکته هم توجه بکنید همه عزیزان، هیچ وقت با یک روایت قضاوت نکنید، باید روایت های دیگر را هم دید، آیات دیگر را هم دید.. آیاتی که می گوید علم غیبت مخصوص خداست ولی جایی دیگر هم می گوید مخصوص خدا هست اما به کسانی که از آنها راضی باشد خواهد داد این علم غیب را. پس یک عده به اینها استناد می کنند.
⚜اصلا امام باقر (ع) یا امام صادق (ع) است می گوید صبر شیعیان ما از ما بیشتر است چه طور؟ شیعیان ما بر چیزی که نمی دانند صبر می کنند و ما بر چیز هایی که می دانیم صبر می کنیم. خیلی ها از همین برداشت کردند که اهل بیت زمان ظهور را می دانند چون می دانند زمان ظهور کی است ولی باز صبر می کنند ولی شیعیان نمی دانند و باز صبر می کنند. پس اینها هم هست..
📄یا روایات دیگری که پیغمبر (ص) می گوید خدا علمش را به ما اهل بیت داد و... این روایات هم از لحاظ سندی به آنها می گوید مستفیض، یعنی دیگر از لحاظ سندی به تعداد متواتر نیست، حالا بعضی ها می گویند تواتر هم دارد، تواتر هم نباشد مستفیض است.
روایات مستفیض دیگر بررسی سندی نمی خواهد که من بگویم روایات جعلی است یا صحیح است یا غلط.. این روایات مستفیض است که اهل بیت مخزن اسرار الهی هستند محرم اسرار الهی هستند و یقینا هم زمان ظهور یکی از اسرار الهی هست.
⬇️⬇️⬇️
👤آیت الله بهجت صراحتا در کتاب ″در محضر بهجت، ج1″ آنجا گفته اینکه می گویند امام زمان (عج) از زمان ظهور خودش خبر ندارد درست نیست، ایشان از زمان ظهورش خبر دارد.
💠سید علی آقای قاضی می گوید آن روزی که امام زمان (عج) بیاید یک حرفی را به 313 نفر می زند که آن 313 نفر یک لحظه شک می کنند که این فرد امام هست یانه! (البته این روایت در کتاب کمال الدین شیخ صدوق آمده) بعد با طی الارضی که دارند می روند یک دوری می زنند و متوجه می شوند که نه کسی جز حضرت نیست، این فرد همان امام زمان (عج) است.
سید علی آقای قاضی می گوید من می دانم امام زمان چی به آن 313 نفر می گوید که آنها شک می کنند.
یکی از بزرگان می گفت به نظر شما وقتی سید علی آقای قاضی می داند حرف امام زمان (عج) چی هست، چیزهای دیگر را نمی داند.
⏰ما وقت برای ظهور تعیین نکردیم (البته من نه! این افرادی که این نظریه را دارند که امام زمان (عج) زمان خودش را می داند) این افراد برای ظهور وقتی را تعیین نکردند می گویند طبق این استنادات و روایات که اهل بیت مخزن اسرار الهی هستند و... و خدا هم صراحتا می گویند زمان قیامت را کسی نمی داند ولی اسرار غیب را به کسی که بخواهیم می دهیم،
پس می تواند زمان غیبت را به کسانی که از آنها راضی است که اهل بیت مصداقش هستند به آنها هم بدهد بعد تأییدیه هم می دهند که آیت الله بهجت و سید علی آقای قاضی.. می گفتند که امام زمان (عج) زمان ظهور خودش را می داند.
اینها هم استنادات است. هر دو دسته استنادات هست.
👌🏻حالا حرف کدام نظریه صحیح است الله اعلم، خدا بهتر می داند.
💠اما یک عده می گویند آقا امام زمان (عج) زمان ظهورش را نمی داند چون به مردم گفته برای ظهور من دعا کنید من هم مثل شما منتظرم.. ⁉️
خُب، من جواب شما را دادم.. امام هم منتظر هست.. خود امام باقر (ع) گفت ما هم منتظر هستیم اما ما چیزهایی که می دانیم منتظریم.
مثل اینکه شما می دانی مثلا 3 ما دیگر در تاریخ 30 خرداد ماه قرار است یک محموله پستی مهم به شما برسد پس منتظرش هستی. زمانش هم می دانی منتظرش هم هستی..
منتظر بودن به این معنی نیست که من زمانش را نمی دانم، اصلا به این معنی نیست. آقا شما یک چیزی را می دانی منتظری که قرار است اتفاق بیفتد، منتظرش هستی. پس اینکه ″من هم با شما منتظر هستم″ ربطی ندارد که امام خبر ندارد.
🌀اما اینکه می گویند چرا امام زمان (عج) می گوید برای ظهور من دعا کنید خدا ظهورم را نزدیک کند.. همان بداء که عرض کردم (مثال می زنم که قابل فهم باشد برای همه) مثلا امام زمان (عج) می داند که دو سال دیگر تیر ماه قرار است ظهور کند.. مثلا..
(تکرار می کنم ممکن است صحبت ها را یک عده آدم ها بیایند تقطیع بکنند) می گوید ای مردم دعا کنید بداء حاصل بشود و زودتر حاصل بشود. پس به این معنی است که ظهور زودتر حاصل بشود نه اینکه من اصلا زمان ظهور را نمی دانم، ظهور نزدیکتر بشود.
پس این استناد هم که بگوییم به این دلیل امام زمان خبر ندارد نه! این دلیل هم غلط است.
🖕🏻باز هم می گویم من قضاوت نمی کنم که کدام نظریه درست است می گویم این دو نظریه هست، کدامش صحیح است؟ الله اعلم. علمایی مثل آیت الله بهجت و سید علی آقای قاضی می گویند امام از زمان ظهورش خبر دارد. یک عده ای هم می گویند خبر ندارد.
⚠️باز هم تکرار می کنم اصل بحث اصلا اهمیت ندارد، چون وظیفه من و شمای منتظر این هست که برای ظهور زمینه سازی بکنیم و ظهور را هر چه زودتر ان شاءالله بتوانیم فراهم بکنیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 27.MP3
2.15M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 27
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 7️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
#امام_زمان
|چه شود که نازنینـ♥ــا رُخ خود
به من نمائی
بـه تبسّمی، نگــ🌿ــــاهی گرهی
ز دل گـشائی|
#اللهــمعجللولیڪالفــرج✨
@marefatemahdavi
#حدیث
🔶عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: إِنَّ الْعِلْمَ بِكِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ (ص) لَيَنْبُتُ فِي قَلْبِ مَهْدِيِّنَا كَمَا يَنْبُتُ الزَّرْعُ عَلَى أَحْسَنِ نَبَاتِهِ فَمَنْ بَقِيَ مِنْكُمْ حَتَّى يَرَاهُ فَلْيَقُلْ حِينَ يَرَاهُ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ بَيْتِ الرَّحْمَةِ وَ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنَ الْعِلْمِ وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ.
🔆امام باقر عليه السلام فرمود:
🔹آگاهى از كتاب خداوند عزّوجل و سنّت پيامبر او صلي الله عليه و آله در دل مهدى ما مى رويد، چنان كه كشت و زرع به بهترين شكل آن روید، پس اگر كسى از شما مانْد تا او را ببيند بايد هنگام ديدن آن حضرت بگويد: سلام بر تو اى اهل خانۀ رحمت و نبوّت و مكان دانش و جايگاه رسالت.
📚[كمال الدين و تمام النعمة، ج2، ص653]
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 8⃣1⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۱۰۴
🗓قبساتالنور، ص۱۹.
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و بیست و نهم
💠امام صادق (ع) می فرمایند:
✨«مَن لَم يُغفَرْ لَهُ في شهرِ رمضانَ لَم يُغفَرْ لَهُ إلى مِثلِهِ مِن قابِلٍ إلاّ أن يَشهَدَ عَرَفَةَ»
(این روایت را شیخ کلینی در کتاب کافی می آورد، ج4، ص66)
👈کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خدا قرار نگیرد دیگر امیدی به مغفرتش نیست مگر اینکه روز عرفه را درک بکند تا خدا از او بگذرد.
🔻اثر برجسته ای که در همه روایات هست بحث مغفرت است.
جالب است بدانید (قبلا بحثش را خدمت عزیزان گفتم) مغفرت با عفو فرق می کند، شما وقتی می گویی «الهی العفو»✨ درخواستت فرق می کند تا وقتی می گویی «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ»✨
وقتی به خدا می گویی خدایا من عفو تو را می خواهم این فرق می کند با وقتی که به خدا می گویی من مغفرت تو را میخواهم.
فرقشان در چی هست⁉️
🔰شما وقتی می گویید «الهی العفو» یعنی خدایا من را بیامرز. گناهانی کردم این گناهان من را ببخش.
🔰اما وقتی می گویی «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» یعنی خدایا من استغفار میطلبم. استغفرالله، صیغه استفعال صیغه درخواست است. من درخواست مغفرت می طلبم از تو، این بالاتر از عفو است. یعنی شما اینجا هم عفو می خواهی از خدا، هم پاداش.
🔻مثال بزنم؛
👌یک موقع بچه کار اشتباهی میکند، پدر می گوید بخشیدمت برو. می شود عفو کردن.
اما یک موقع هست هم می بخشد هم میگوید بیا پسرم این پول جیبی را بگیر و دیگه خواهشا شیطانی نکن. یعنی هم میبخشی هم یک چیز می دهی.
☑️مغفرت یعنی هم خدا می بخشد هم یک چیزی به ما می دهد، ممکن است درجه معنوی ما را حتی بالاتر ببرد، البته بستگی به فرد دارد، ممکن است برای بعضی ها گناهان دیگرش را ببخشد یا.. خلاصه دست خداست، فقط می خواهم به شما بگویم درجه مغفرت بالاتر از عفو است.
و اینجا هم همین است، از خدا می خواهیم خدایا مغفرت را به ما بده، ما مغفرت تو را در ماه مبارک رمضان می خواهیم.
🔒پایان مباحث مربوط به دعا🔒
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (113)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 329
💠☀️💠☀️💠☀️💠
______________________
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
درسته که روایت داریم هر اتفاقی که در بنی اسرائیل افتاده در امت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم میفتد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🌀بله، این روایت هست.
اتفاقا ما وقتی می خواهیم بحث رجعت را برای اهل سنت اثبات بکنیم به همین روایتی که در کتب اهل سنت آمده استناد می کنیم.
⁉️آقایان اهل سنت شما که می گویید رجعت در زمان ظهور را قبول نداریم خُب، روایات از پیغمبر (ص) است که هر چی در بنی اسرائیل اتفاق افتاد نعل به نعل برای بنی اسماعیل هم اتفاق می افتد.
👌🏻خُب، در زمان بنی اسرائیل بحث رجعت اتفاق افتاد، آن هفتاد نفری که همراه موسی (ع) رفتند که حضرت موسی خدا را به آنها نشان بدهد و خدا رعد و برقی زد و آنها مردند،
✨خدا می گوید «ثُمَّ بَعَثْناکُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِکُمْ» [56/بقره] سپس آنها را بعد از مرگشان زنده کردیم. خُب آقایان اهل سنت رجعت در همین دنیا بود پس عالم ظهور هم امکانش هست. ما می توانیم در این جور موارد از این روایت استفاده بکنیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 28.MP3
2.28M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 28
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 8️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و به منظور بررسی نقش دولت ها در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و روی کار آمدن دولت کریمه آن حضرت (عج) با حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی»، رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:
🔸آیا در مسیر حرکت به سوی ظهور دولت ها نیز نقش آفرین هستند؟ نقش و تاثیر دولت ها در این باره چگونه است؟
👈جامعه منتظر جامعه ای است که خود را برای ایجاد جامعه موعود و اتصال به آن، آماده می کند یعنی اگر آمادگی وجود نداشته باشد نمی توان وارد مرحله تکاملی بعد شد و اساساً همه انبیاء و اولیای الهی آمده اند که به تصریح قرآن قسط و عدالت را اقامه کنند: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ».
بدون این تمهید و آمادگی و شناخت از قسط و عدالت و مسیر و مشکلات و موانع آن، نمی توان به سوی آن دولت کریمه حرکت کرد. از این رو، دولتی که با عنوان دولت اسلامی و انقلابی آنهم در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و به اقتضای آن تشکیل می شود باید این اهداف را مدنظر داشته باشد.
💢اهداف و افق نگاه و حرکت این دولت چیست؟
👈اینکه دولت ها صرفا به فکر گذران روزگار مردم باشند، کافی نیست بلکه هدفگذاری در این باره مهم است از این رو، همه برنامه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی دولت ها باید در این راستا باشد که جامعه را برای ورود به مرحله بالاتر آماده کند اگر معیارهای عدالت در جامعه ما افزایش نیابد و رویکرد تنزلی داشته باشد یعنی ما در مسیر دولت موعود حرکت نکرده ایم. از این رو، دولت و امت منتظر باید در این مسیر حرکت کنند و در این مسیر برنامه ریزی و اقدام و عمل داشته باشند تا بتوانند این حلقه مفقوده مابین جامعه موعود و منتظر را پر کنند، بدون آن حلقه، جامعه منتظر شکل نخواهد گرفت.
🔸در دعای شریف افتتاح دولت کریمه را طلب می کنیم، این کرامت به چه معنا است و دولت ها چقدر ملزم به آراستگی به این صفت هستند؟
👈کرامت از کرامت انسانی تا کرامت طبیعت و آفرینش را شامل می شود بدین معنا است که فرد و جامعه ارزشمندی خود را دریابد، اینکه در دعای افتتاح دولت کریمه را طلب می کنیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» یعنی دولتی که هم جایگاه و منزلت خود را شناخته و هم جایگاه مردم را می شناسد و طبیعتا این نگاهِ ارزشمند است که تحول آفرینی می کند. وقتی با دولت هایی مواجه باشیم که نه به کرامت خود و نه به کرامت انسان و تاریخ و آینده توجهی ندارند، طبیعتا دولت به سمتی می رود که کریمانه نیست، دولت کریمه مظهر تبلور ارزش های والای قرآنی و انسانی است برای مثال دولت کریمه در دستگاه قضا ارزش های متعالی انسانی را دنبال می کند نه فقط هدف های جزئی، مقطعی و این دنیایی، بدون این نگاه دستگاه قضا محل تعارض و تضاد می شود.
💢دولتی که خود را شبیه به دولت کریمه می کند، در عمل چگونه است؟
👈دولت کریمه در تحقق ارزش ها شعارگونه رفتار نمی کند بلکه عامل است و در عمل این کرامت را پیاده می کند؛ این دولت هدفش ایجاد قسط و ارتقای همه جانبه جامعه به سمت اهداف متعالی در نظر و عمل است. طبیعتا دولت کریمه ای که در دعای افتتاح مدنظر است دولتی متکامل است که در جامعه موعود محقق می شود البته برای رسیدن به دولت کریمه و جامعه موعود باید شباهتی همه جانبه را بین خود با آن ایجاد کنیم، نمی شود یک شبه چرخشی عظیم به آن سمت داشت «انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم».
🔸در ساخت تمدن نوین اسلامی و منتهی به ظهور که افق گام دوم انقلاب است، دولت ها چه رسالتی را بر عهده دارند؟
👈تمدن نوین اسلامی یعنی باید به جایگاهی برسیم که از آن بتوانیم به جامعه موعود نزدیک شویم، یک مرتبه نمی توان از پله 10 به پله صد رسید، باید بتدریج مسیر طی شود، تمدن نوین اسلامی جامعه واسط میان ما و دولت موعود و رهنمون به آن سمت است. دعوت و هدایت مردم به سوی آن دولت کریمه صرفا با بیان ویژگی های آن میسر نمی شود مردم این ویژگی ها را در میدان عمل بررسی می کنند، تا حداکثر شباهت را پیدا نکنیم کسی با ما همراه نمی شود وقتی می توان دعوت موثر به سوی جامعه داشت که نمونه آن را شبیه سازی کنیم: «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» تا نمونه ها را پیاده نکنیم حرفمان خریداری نخواهد داشت و به افق مناسب دست نمی یابیم.
@marefatemahdavi
#حضرت_زینب (سلام الله علیها)
🌀قدرتهای مادّی هر چه انجام دهند، در نهایت ناکامند؛
👈«فکد کیدک واسع سعیک..»
ببینید زینب کبری سلاماللَّهعلیها دختر همین فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها، به مقتدرترین سلاطین زمان خودش، در وقتی که اسیر در دست آن سلطان ظالم و سفّاک است، میگوید:
🔹هر کاری میتوانی بکنی، بکن؛ اما نخواهی توانست ما را از صحنه تاریخ بیرون ببری و راهمان را محو و پاک کنی تا بشریّت نتواند این راه را برود.
🔖۱۳۷۶/۰۶/۲۶-امام خامنه ای
#محرم
@marefatemahdavi