🔶🔹🔶🔹🔶
#نماز_حاجت_روز_پنج_شنبه
📿نماز حاجت روز پنج شنبه
✌️دو تا، دو رکعت مانند نماز صبح و وقت این نماز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب روز پنجشنبه می توان خواند.
☝️نماز اول، در رکعت اول بعد از حمد 11 مرتبه سوره توحید، و در رکعت دوم بعد از حمد 21 مرتبه سوره توحید بخوانید. بدین ترتیب نماز اول تمام میشود.
✌️در نماز دوم در رکعت اول بعد از حمد 31 مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد 41 مرتبه سوره توحید بخوانید، سلام نماز را بدهید و نماز تمام می شود.
👈نماز که تمام شد در همان حال نشسته 51 مرتبه سوره توحید را بخوانید، بعد 51 مرتبه صلوات بفرستید. سپس به سجده بروید و صد مرتبه ذکر «یا الله» را بگویید و در سجده حاجت خود را از خدا بخواهید که ان شاءالله برآورده خواهد شد.
📿این نماز روایت پیغمبر (ص) و مورد تأکید آیت الله بهجت است و بسیار بسیار مؤثر!! توصیه می شود که این نماز را بخوانید و ناامید نباشید ان شاءالله که حاجت روا شوید.
( از توصیه های مهم آیت الله بهجت )
منبع: کتاب فلاح السائل سیدبن طاوس
@ma_va_o
🔸حضرت آیتالله بهجت:
🔰روز عید غدیر، زیارت غدیریه را فراموش نکنید، که از بهترین توسلات است.
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ سَيِّدَ الْوَصِيِّينَ وَ وَارِثَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ وَ وَلِيَّ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ مَوْلايَ وَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ ..
#امام_هادی (ع)✨
#عید_غدیر
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۱) 🔹چرا عدهای با غدير مشكل پيدا كردند، سؤالی كه هميشه ذهن آدمی را به خود مشغول می
#جدایی_از_امام (۲)
...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير صفه بايد بود؛ تا كی سهيمه مساوی با ديگران گرفت. ما كه از فلان خانواده و فلان قبيله و با فلان سابقه بوديم حالا هيچ امتيازی نگرفته، مساوی آنها شويم كه از زنگبار و ايران و حبشه و ... و ديگر جاها آمدهاند، آيا عرب و عجم و بومی و مهاجرت كرده يكیاند.
اگر علی عليه السلام بيايد قرار است عدالت حرف اول را بزند. نه خودش میبرد و نه میگذارد ما بِبَريم و بِدَريم![7]
4⃣. اسير دنيا شدن، برخی چون تمام همشان دنيا بود و چرب و شيرين دنيا. پس با كسی كه مقداری از آن را دارا بود يا وعده آن را داد، دل دادند. بنده دنيا بودند و بنده هر كه چيزی از دنيا را داشت.[8] لذا وعده موهوم چرب و شيرينِ عدهای، آنان را از ولی خدا جدا ساخت، يادشان رفت كه پيامبر صلی الله عليه و آله دنيايشان را هم فراهم كرد.[9] يادشان رفت كه در چه ضلالت و گمراهی بودند و چه فتنهها و سختیها و كشتارهایی داشتند.[10] غذای سخت میخوردند و چگونه زندگی میكردند. يادشان رفت كه پيامبر عزيزشان كرد و عزتشان بخشيد.
و علی عليه السلام كه همراهی او هم دنيايشان را آباد و هم آخرتشان را آباد میكرد. را كنار زدند و به وعدههای پوچی، چشم بر همه چيز نهادند.
5⃣. برخی ديگر به دنبال راحتطلبی بودند، حوصله فهم حق و باطل و اين طرف و آن طرف رفتن را نداشتند. حالا هر كس كه آمد جانشين شد، بشود. شايد هم فكر میكردند؛ اگر ديگران بيايند رفاه و راحتطلبی عالم را ميگيرد. شايد آنها بهتر از علی میدانند چه كنند. نميشود كسی بيايد مثل پيامبر صلی الله عليه و آله؛ همه عالم بخواهند با او بجنگند و مجبور باشند هر روز سر از غزوه و سريهای در بياورد
همچنين اگر علی بيايد، خيلیها (دشمنان و منافقان) از او ناراحتند. بهتر است كسانی بيايند كه در جنگ مثل علی نباشند (يا در جنگ و غزوه كنار پيامبر صلی الله عليه و آله نبوده يا لااقل ذوالفقار به دست نباشند) شايد هم سازش كردند و اينگونه از شجاعت و همت علی و جوانمردی او كه باعث عزتشان شده بود، چشم پوشيدند و از آنكه در هر امتحانی پيروز بيرون آمده بود و به خاطر همين، اسلام بر او افتخار میكرد و دشمن از او میهراسيد،[11] غفلت كردند برخی ديده بودند حق علی غصب شد. اما حال اينكه بيايند و از حق دفاع كنند را نداشتند. راحتطلبی اجازه نمیداد؛ ببينند وظيفه چيست يا اگر میدانستند وظيفه دفاع از امام عصرشان است. راحتطلبی نمیگذاشت بيرون آيند و به دفاع برخيزند؛ لذا هيچ وقت ندای هل من ناصر علی را نخواستند بشنوند.
6⃣. خستگی؛ گروهی ديگر، خود را بازنشسته میبينند، گويا وظيفه خود را انجام دادهاند؛ الان نوبت ديگران است، بيايند كاری كنند يا خسته شدهاند، ديگر حوصله و طاقت ميدان آمدن و دفاع كردن را ندارند. حالا زمانی است كه بنشينند و از ثمرات انقلاب اسلامی پيامبر صلی الله عليه و آله بخورند. فراموش كردند انسان تا زنده است، وظيفه دارد و دفاع از دين و ولی خدا منوط به زمانی نيست......
---------------------------------------------
[7] . مبادا حيوان درنده ای باشی كه دريدنشان را فرصت بدانی. وَ لَا تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُم. نهج البلاغه، نامه۵۳.
[8] . نهج البلاغه، خطبه۱۰۹.
[9] . هرگز چيزى از وى درخواست نكردند كه در جواب، نه بگويد.، هفتصد درهم خدمت آن حضرت آوردند، پولها را روى حصير قرار داد؛ سپس از جا برخاست و آنها را تقسيم كرد و هيچ مستمندى را نااميد نكرد تا پولها تمام شد.، مردى خدمت آن حضرت آمد و درخواست كرد، فرمود: چيزى نزد ما نيست ولى به حساب ما بخر، هر وقت چيزى دست ما آمد، آن را ادا مى كنيم. عمر گفت: يا رسول اللّه، خداوند شما را بر چيزى كه توان آن را نداريد مكلف نكرده است، پيامبر صلى اللّه عليه و اله از شنيدن اين سخن ملول شد. مرد سائل گفت: انفاق كنيد و براى خداى بزرگ از تنگدستى بيمى نداشته باشيد. پيامبر لبخندى زد و آثار شادمانى در چهره اش نمودار شد؛ صحيح مسلم، ج۷، ص۷۴، ج۱، ص۳۴. بخارى، ج۴، ص۱۲؛ ترمذى از عمر بن خطاب در «الشمائل»، ص۲۶ نقل كرده است.
[10] . بياد آريد كه با يكديگر دشمن بوديد و او بين دلهايتان الفت برقرار كرد و در نتيجه نعمت او برادر شديد. و در حالى كه بر لبه پرتگاه آتش بوديد، او شما را از آن پرتگاه نجات داد. وَ خداى تعالى اين چنين آيات خود را برايتان بيان میكند تا شايد راه پيدا كنيد (آل عمران۱۰۳). حضرت علی نيز فرمود: هنگامی كه مردم در گمراهی و فتنهها و شهوات بودند... خداوند او را مبعوث نمود؛ نهج البلاغه، خطبه۹۵.
[11] . ماجرای هزيمت و شكست و ناممكن خواندن فتح خيبر توسط برخی و خيبر شكنی اميرالمومنين علی عليه السلام ؛ امالی، مفيد مجلس هفتم، ص۵۴..
✍پدیدآونده: دكتر محمدصابر جعفری
🖨مرکز تخصصی مهدویت
@marefatemahdavi
4_5947225830198348826.mp3
33.83M
🎙زیارت جامعه کبیره
👌با نوای: حاج میثم مطیعی
🔰 حضرت آیتالله بهجت
قدسسره:
↩️اگر ما برای تعجیل فرج دعا نکنیم، یا در دعا کردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضرر دنیای ما هم خواهد بود، چه رسد به آخرت.
🔸و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است.
📘در محضر بهجت، ج۳، ص۶۰
#امام_زمان
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
#جدایی_از_امام (۲) ...3⃣. به حق خود قانع نشدن و زياده طلبی؛ اين تفكر كه، تا كی در اصحاب صفه و غير
#جدایی_از_امام (۳)
...7⃣. ياس و نااميدی، گروهی را پندار بر اين بود كه از ما كه برنمیآيد امور را اصلاح كنيم، پس چرا خود را به خطر و دردسر اندازيم و با اين توهم غلط، اينگونه تك تك و يكايك ـ كه با هم جماعتی تشكيل میدادند و تغيير دهنده انحرافات بودند ـ از وظيفه سر باز زدند و علی عليه السلام و خاندان و ياران اندكش را رها كردند و از ياد بردند كه هر كس به مقدار توانايی خود، وظيفه اصلاح امور را دارد.
8⃣. برخی فكر میكردند كه چون يار و همراه پيامبر صلی الله عليه و آله بودند و خدا آنان را مدد میكرد، پس الان هم خدا مدد میكند. لازم نيست كاری بكنند. خدا خود، دين خود را حفظ میكند؛ مثل قوم حضرت موسی عليه السلام كه توقع داشتند خدا كارها را حل كند ولو آنان بگويند «انا ههنا قاعدون [12] ، ما اينجا مينشينيم»، لذا بدون هيچگونه نگرانی، ناظر شدند كه گروهی علی را كنار زدند، فاطمه شهيد شد و منتظر ماندند تا خدا عذابی بفرستد و خدا خود، دين را دارد حفظ ميكند!!!
9⃣. گروهی مشغول امور روزمره خود بودند، برای رحلت پيامبر صلی الله عليه و آله سخت میگريستند. برای جدايی از او بر سر و صورت میكوبيدند اما مشغول امور روزمره خود نيز بودند اينكه پس از پيامبر صلی الله عليه و آله چه كسانی میآيند. چه كسانی بايد بيايند را اصلا مهم نمیدانستند. مشغول زندگی خود بودند گويا وظيفهای ندارند.
🔟. گروهی برداشتشان از زهد و تقوی غلط بود يا آن را بهانه كرده، به گوشه زهد و عزلت پناه برده و كار دنيا را به اهل دنيا واگذار كرده بودند. فكر ميكردند در خلسه عارفانه خود عند رباند و غافل از اينكه مطيع شيطان شده و با بیطرفی خود، ميدان برای پيروان او باز كرده و دست ولی خدا را بسته و دست ديگران را باز گذاردهاند.
1⃣1⃣. كج فهمان يا بهانهانديشانی كه نه تنها خود فعاليتی نمیكردند، مجاهدان و مبارزان و ياوران امام عصر و مخالفين با غاصبان را متهم به دنياخواهی يا فتنهگری مینمودند. ابوذرها را به تندروی و دنياطلبی متهم میساختند. خود علی عليه السلام فرمود: اگر به ميدان بيايم، میگويند حريص دنياست و اگر نيايم گويند هراسان از مرگ است [13] و شما جز به ما هدايت نمیشويد.
2⃣1⃣. سكولاريسمی فكر كردن برخی؛ كه دين را با علی مشورت میكنيم چنانكه خلفا هرگاه گرفتار میشدند و كم میآورند؛ به علی رو ميزدند و از او مدد میخواستند[14] و دنيا را به دست ديگران میسپاريم. يعنی همان تفكر جداسازی دين از سياست.
3⃣1⃣. برخی ديگر مرعوب باندها و قدرتها شدند، ترس از كشته شدن ـ ترس از شارلاتانها و باندها (به تعبير امام حسن عليه السلام؛ و ارذال و اوباشی كه برخی را روی كار آورده بودند)، خيلیها را به تسليم وادار كرد و مجبور به سكوت و همراهی نمود.
4⃣1⃣. امتيازخواهی؛ آنهايی كه در زمان حضور پيامبر صلی الله عليه و آله برای تقسيم عادلانه غنيمتها، با علی عليه السلام درگير میشدند و بالاخره به وساطت پيامبر صلی الله عليه و آله تسليم میشدند ـ حال آمده بودند خود، اسلام و مناصب آن را به غنيمت ببرند تا بتوانند آينده را تضمين كنند و به يكباره خراج يك شهر و غنيمتهای يك منطقه وسيع را ببلعند و علی بايد دست بسته باشد. لذا برای به دست آوردن امتيازات بيشتر و تصاحب بيشتر آن، به بيعت با ديگران سبقت میگرفتند و به كنار زدن و سكوت در مقابل علی عليه السلام پيشی میگرفتند. بنابراين تا سامری پيدا شد، برای اينكه بيشتر از آن گوساله سهمی بَرند؛ زودتر سامری و گوساله را پرستيدند و هارون و موسی و خدای موسی را فراموش كردند. [15]
5⃣1⃣. درد ديگر جامعه «اِمّعَه» [16] و همرنگ بودن است همان دردی كه امام میفرمود حق راهی است و باطل راهی، مبادا بی موضع بوده و بگويی: «خواهي نشوی رسوا همرنگ جماعت شو». برخی به جماعت نگاه میكنند؛ اگر سكوت بود ولو فاطمه عليها السلام را به شهادت برسانند ساكت گردند و اگر جمعيت جمع شده فرياد میزنند لا حكم الا لله و علی را به انزوا میكشند بدون اينكه خود موضعی داشته باشند فرياد میزنند. اينها به قبيله و طائفه و جناح نگاه میكنند نه به حق و باطل.
⬇️⬇️⬇️