eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.3هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
942 ویدیو
439 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
⏳وعده روزشمار ظهور ⏳ 💞تابه امروز 1185سال از غیبت بهار انسانیت گذشت...😔 🕚قرارشبانه رأس ساعت{ 22 }قراری که سرچشمه ازکربلا گرفته.! 📜...{دعای فرج}...📜 🎄بسم الله الرحمن الرحیم🎄 إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍوَآلِهِ الطَّاهِرِينَ!! 🎍إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرَاهُ قَرِيباً🎍 كه مخالفان فرج و ظهورش را دور میدانند و ما نزديك مى دانيم.! ✨اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج✨ بحق حضرت زینب[س] @marefatemahdavi ─═इई🍃🌷🍃ईइ═─
🌿🌼اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج.. @marefatemahdavi
🌀امام هادى علیه السلام: 🔸«العُجبُ صارِفٌ عَن طَلَبِ العِلمِ، داعٍ إلَی الغَمْطِ و الجَهلِ»؛ 👈خودپسندی و غرور❌، از دانش طلبی باز می دارد و به تحقیر دیگران و جهل فرا می‌خواند. 📚بحارالأنوار، ج۷۲، ص۱۹۹ @marefatemahdavi
🔖پوستر شماره (۱۱) ⏪ گزیده‌ای از بیـانـات رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید ″غدیر خم″✨ @marefatemahdavi
🔴پخش زنده سخنرانی مهم👆 🗣 استاد احسان عبادی 💥 با موضوع مهم: 🔱 سلسله مباحث↙️ 🔺 🔺 ⚠️ همراه پرسش و پاسخ ⚠️ 🗓 زمان: دوشنبه مورخ 13 مرداد ماه ⏰ ساعت: 22 الی 23 شب 📱مکان: برنامه اسکایپ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱طریقه ورود به برنامه اسکایپ و گروه👇 https://eitaa.com/ma_va_o/3333 🔴 👈 صوت و فیلم این لایو بعد از ضبط و تدوین و منتشر خواهد شد✅ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🎞 /سیاست همراه دیانت🔰 🆔 @ma_va_o
🔰متاسفانه بارها و بارها شاهد بودیم و همچنان هستیم که بسیاری از کانال های مهدوی ، به جای پرداختن به بحث مهم شرایط ظهور ، مباحث غیر ضروری رو مطرح میکنن ، مباحثی که نه تنها مهم نیست، بلکه آسیب زا هم هست ✳️ همچنین بارها مشاهده شده که در بحث علائم ظهور هم مطالب غلط و غیر علمی و غیرمعتبر رو به عنوان علامات ظهور جا می زنن و درباره علائم حتمی هم مطالبی میگن که اصلا صحتی نداره 🌀 به همین خاطر سخنرانی سال قبل در شهر رو در این باره که 3 جلسه هست ، دوباره بارگزاری می کنیم تا بزرگواران بدونن شرایط ظهور چه هست تا بیشتر دنبال اون برن همچنین روایات معتبر رو درباره علائم حتمی ظهور بدونن و از روایات غیر معتبر تشخیص بدن 👌 خواهشا این سه جلسه را پخش کنید تا منتظران حضرت هم شرایط ظهور را یاد بگیرند و هم در تحقق اون کوشش کنن وضعیت نشر احادیث جعلی و غلط درباره ظهور و علائم ظهور ، تاسف بار هست 😔 📣 صوت سه جلسه 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤🎤🎤 🌀 سخنرانی فوق العاده مهم 💠 موضوع : ( قسمت اول) 🏚 مکان : کاشان، کلاس دوره محامین ( 22 فروردین 98) 💠 با گوش دادن به این سخنرانی مهم، هم اهمیت شرایط ظهور را متوجه می شوید، هم وظایف خودمان درباره زمینه سازی و هم با روایات معتبر و غیر معتبر علامات حتمی ظهور آشنا می شوید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به مناسبت 🔰 سلسله صوت های 2 🎬 قسمت 2️⃣ از 8️⃣ 🎤 از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها، هم برای کار کنید هم @ma_va_o @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و هفتاد و چهارم ✍یک نکته ای را حاج آقا مجتبی تهرانی اشاره می کنند و می فرمایند ما در باب مسئله عبادات روایات متعددی📚 داریم که افضل عبادات نماز است. خیلی هم به آن تأکید شده «إنّ أوَّلَ ما يُحاسَبُ بهِ العَبدُ الصَّلاةُ»💢 اولین چیزی که فردای قیامت حساب و‌ کتاب می شود نماز است. 🗣در باب تلاوت قرآن هم خیلی نسبت به آن تکیه شده. در بحث دعا هم چنین روایاتی داریم📑. اما ایشان می گوید گاهی بعضی ها طوری مطرح می کنند، جنبه های مقایسه ای مطرح می کنند که مثلا دعا از نماز بالاتر است، این چنین چیزی را نمی‌توانیم قبول بکنیم. 🔹ایشان اینجا روایتی را نقل می‌کنند معاویة بن عمار.. (از آن راویان خیلی قوی است یعنی راوی قابل اعتماد است) می‌گوید «قَالَ قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع)..» ✅(همیشه گفتیم هر جا در روایات ابا عبدالله دیدید منظور امام صادق (ع) است. در تاریخ و این چیزها به امام حسین (ع) ابا عبدالله می گویند) 💭می گوید به امام صادق عرض کردم «الرَّجُلَيْنِ افْتَتَحَا الصَّلَاةَ فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ» دو نفر همزمان نمازشان را شروع کردند «فَتَلَا هَذَا الْقُرْآنَ فَكَانَتْ تِلَاوَتُهُ أَكْثَرَ مِنْ دُعَائِه»🔰 🧔🏻یکی از آنها در نمازش قرآن بیشتر خواند و دیگری دعایش بیشتر بود، یعنی مثلا طرف به جای سوره توحید خواندن یک سوره طولانی قرآن را خواند. 👳🏻‍♂آن یکی حمد و توحید را مثلا خواند اما قنوتش را طولانی تر کرد دعایش را طولانی تر کرد «فَكَانَ دُعَاؤُهُ أَكْثَرَ ..» ⏰«ثُمَّ انْصَرَفَا فِی سَاعَةٍ وَاحِدَةٍ» بعد هم در یک ساعت نمازشان را تمام کردند، یعنی همزمان شروع کردند همزمان تمام کردند. اما یکی در نماز قرآنش بیشتر بود، یکی قنوتش بیشتر بود. ⁉️«أَيُّهُمَا أَفْضَلُ ..» آقا کدام بالاتر هستند؟ «قَالَ كُلٌّ فِيهِ فَضْلٌ وَ كُلٌّ حَسَنٌ» هر دو کار با فضیلتی بود، هر دو کار خوبی بود.✨ 👤«قُلْتُ إِنِّی قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ كُلًّا حَسَنٌ وَ أَنَّ كَلًّا فِيهِ فَضْلٌ» آقاجان من می دانم هر دو خوب است 😊هر دو فضل دارد، من سوال کردم کدام بهتر است، کدام سود بیشتری کرد⁉️ «فَقَالَ الدُّعَاءُ أَفْضَلُ» آن کسی که دعایش را طولانی کرد افضل هست. 🔸«أَمَا سَمِعْتَ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ قٰالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبٰادَتِی سَيَدْخُلُونَ‌ جَهَنَّمَ دٰاخِرِينَ» آقای معاویة بن عمار مگر نشنیدی خدا در قرآن📖 گفت «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَكُمْ» دعا بکنید و اینطور چیزها.. این هم دعا خواند و ثوابش بیشتر است. «هِیَ وَ اللَّهِ الْعِبَادَةُ» به خدا سوگند این عبادت است. «هِی وَ اللَّهِ أَفْضَلُ» به خدا این افضل و بالاتر است. 👌و دوباره تکرار می کنند «هِیَ وَ اللَّهِ أَفْضَلُ- أَ لَيْسَتْ هِیَ الْعِبَادَةَ..» مگر این عبادت نیست‼️ 📕سند روایت بحار، ج81، ص223 🌀ایشان این روایت را می آورد و حالا می خواهد نتیجه گیری کند و توضیح بدهد:👇 👈می فرمایند یک عده خواستند از روایت استفاده کنند که دعا بالاتر از نماز و قرآن است❌. کسانی که اینطور استدلال می‌کنند شاید توجه به این نکته ندارند که در اینجا بحث مقایسه🔄 دو نماز مطرح نبود، هر دو داشتند نمازشان را می‌خواندند، پس نماز اینجا بحث نبود مقایسه نماز با نماز نبود.⛔️ ☝️یکی در نمازش قرآن بیشتر خواند، یکی دعا بیشتر خواند، پس نماز را با دعا مقایسه نکرد، بلکه قرائت قرآن را با دعا مقایسه کرد. پس نماز مطرح نیست کثرت دعا و کثرت قرآن مطرح است. 👥هر دو هم قرآن خواندند، چون بالاخره آن کسی که دعایش طولانی بود سوره توحید را که خواند📖 حالا یک سوره کوچک دیگر. پس بحث مقایسه بطور مطلق هم نیست که بگوییم قرآن را ببوسیم بگذاریم کنار و مرتب 🤲دعا بخوانیم، اینطوری هم استدلال نکنید. ❌بعضی ها متأسفانه می آیند با بی‌سوادی تمام‌ در جلسات می خوانند می‌گویند دعا چقدر مقامش بالاتر است، قرآن را ول کن بیا دعا بخوانیم.. 🚫نه!! این چه حرفی است‼️ اصلا اونی که دعا بیشتر کرد قرآن هم در نمازش خواند و اونی هم که دعا کمتر کرد باز هم قرآن خواند. پس هر دو در نمازشان هم دعا خواندن، هم قرآن خواندن. حالا یکی بیشتر، یکی کمتر. اینها را توجه داشت باشید... 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (42) 🎤استاد احسان عبادی 174 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _________________ @marefatemahdavi
🔽🔽🔽 جلسه پنجم سطح دو اصول عقائد 🔽🔽🔽 👈 به شرکت کنندگان در این دوره ، مدرک اعطا خواهد شد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله مباحث 26 🔰 👈 جلسه 5️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم 📚 کتاب بدایه المعارف 👈 بحث 👉 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________ @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله سخنرانی های 11 💠 شرح دقیق و معتبر جهان پس از مرگ 🎬 جلسه 1️⃣1️⃣ ( جلسه آخر) 👈 جهنم و عذاب جهنم و... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر حدیث و تاریخ 📚 منبع: کتاب منازل الاخرت شیخ عباس قمی 👈 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?p=1191 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. @ma_va_o @marefatemahdavi
•تمام لحظه های من • فدای یک نگاه تـــ❤️ــــو • بیا و پاک کن ز دل • حدیث انتظـــ🌤ـــار را ... @marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت پنجم ❌در حکومت های استبدادی اختلاف طبقاتی فراوانی بین مردم هست، یک عده‌ی کمی مرفه هستند و یک عده‌ی زیادی گرسنه و فقیر!!!! این حکومت ها را چه‌طور می خواهند جواب بدهند؟ 👥برای اینکه آن مردم فقیر که اکثریت هستند سرکوب بشوند به آن توده های مرفه زیاد پول می دادند و آنها را سیر می‌کنند، تا مردم را به انزوا بکشانند و ساکت کنند، اصلا کار را به جایی می‌کشانند مردم به آنها تعظیم کنند! مثل فرعونی که می گفت «أنا رَبُّکُمْ الأعْلی» کار ممکن است حتی به اینجا برسد. ⭕️این حکومت های استبدادی مردم را به سمت خفت و خواری می کشانند! حکومت هایی که به راحتی می توانند پدر مردم را در بیاورند و مردم بیچاره این وسط اصلا حساب نمی شوند! حکومت عربستان را می‌بینید استبدادی است. مردم بیچاره حق رأی ندارند، حکومت لیبی زمان قذافی، زمان حسنی مبارک مصر.. مردم اصلا حقی نداشتند. 🌀اما حکومت دموکراسی. که خیلی ها سنگش را به سینه می زنند که حکومت ما دموکراسی باشد و ...... ⁉️دموکراسی چیست!؟ 👌دموکراسی برگرفته شده از واژه های یونانی ″دوموس Demos به معنای مردم″ و ″کراسیا Kratia به معنای قدرت″ است، یعنی قدرت مردم یعنی حکومت مردم بر مردم. یعنی مردم بر خودشان حکومت می‌کنند. 👈❓سوال...؟ در حکومت دموکراسی که با رأی گیری انجام می شود آیا رأی اکثریت، واقعا رأی اکثریت جامعه است؟ هم می توانیم بگوییم بله، هم می توانیم بگوییم نه. چرا...؟ 🔸چون اولا←تمامی واجدین رأی، رأی نمی دهند، درست است یانه. 🔸دوما←تمامی افراد هم که واجد رأی نیستند. (مثلا در قانون کشور ما افراد زیر 18 سال نمی توانند رأی بدهند) 🗳زمانی هست طرف 95 درصد رأی می‌آورد و... آن موقع می توانیم بگوییم بله، رأی اکثریت با آن است. ولی وقتی طرف 60 درصد رأی می آورد، آیا باز هم می توانیم بگوییم رأی تمام اکثریت با این فرد است؟ نه، پس دموکراسی هم اشکالاتی دارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(1) 🎤استاد احسان عبادی ۵ @marefatemahdavi
🔖پوستر شماره (۱۲) ⏪ گزیده‌ای از بیـانـات رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید ″غدیر خم″✨ @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 39 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 39 ( آیات75 الی 77 سوره بقره) 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
🔴 شعب ابوطالب .. 🏜شهر مکه، شهری است با کوههای فراوان و فراگیر که در لابلای آنها دامنه ها و وادیهای کوچکی است که عرب به آن شعب می گوید. ساکنان مکه🕋 که عبارت از طوایف مختلف بودند، هر کدام در یکی از این شعب ها سکونت داشتند. مورخان پس از واقعه📚 هجرت به حبشه، از شعب ابی طالب و حصار بنی هاشم در آن سخن می‌گویند.👇 ⬅️نخستین مسأله دلیل اقدام قریش در قطع روابط🤝 با بنی هاشم است. زمانی که قریش دریافتند تلاشهای آنان در محدود کردن رسول خدا(ص) ناموفق بوده، در صدد کشتن آن حضرت🗡 برآمدند. اقدام به این کار تنها وقتی میسر بود که بنی هاشم و در رأس آنان، ابوطالب راضی به آن باشد. ⚠️ابوطالب به شدت با خواسته آنان مخالفت کرده و از "بنی عبد المطلب" خواست تا داخل شعب شده و از جان رسول خدا(ص)✨ دفاع کنند. آنان -به جز ابولهب و ابوسفیان که به شعب نیامدند- همگی سخن ابوطالب را پذیرفتند. در این وقت، قریش تصمیم گرفتند تا پیوندهای♻️ اقتصادی، خانوادگی، دوستی و رفت و شد خود را با آنان قطع کنند. در این باره پیمانی نیز نوشتند و عهد بستند تا هیچ گونه صلحی📝 را از بنی هاشم نپذیرند و هیچ گونه رأفت و مراودتی با آنان نکنند مگر زمانی که آنان حاضر شوند رسول خدا(ص) را به مشرکان تسلیم کنند تا او را بکشند. 📑این گزارش نشان می دهد که هدف اصلی قریش و هم پیمان آنان در این امر(کنانی ها) تحت فشار گذاشتن بنی هاشم برای تسلیم رسول خدا(ص) به آنان بوده است. به این ترتیب تصمیم رفتن به داخل شعب⛰ نیز از سوی ابوطالب بوده و هدف عمده اش 👈حفظ جان پیامبر(ص) و نشان دادن یکپارچگی بنی عبدالمطلب👉 در دفاع از آن حضرت بوده است. ◀️آنچه مسلم است این که بنی هاشم خود به شعب رفته اند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد. 💢یک دلیل آن، این که آنان چاره ای جز رفتن به داخل شعب نداشتند زیرا پس از آن پیمان نمی توانستند با کسی مراوده و روابطی داشته باشند. 💢اما دلیل مهمتر، مساله دفاع از جان رسول خدا (ص)است.⚠️ 📩گزارش ابن سعد این است که تصمیم قریش ناشی از خشمی بود که از آرامش مهاجرین🍀 در حبشه داشتند و لذا تصمیم به محدود کردن بنی هاشم گرفتند. روشن است که آنان از مسأله حبشه به شدت خشمگین💥 بوده اند. باید اشاره کنیم که تنها بنی هاشم و بنی عبد المطلب داخل شعب بوده اند و نه همه مسلمانان. 👥کسانی که داخل شعب بودند نمی توانستند مایحتاج خود را تهیه کنند زیرا هیچ کس حاضر به معامله با آنان نبود. مشکل طعام🍪 سبب شده بود تا حاضرین در شعب گرفتار گرسنگی شوند. فرزندان آنان در شعب به قدری دچار سختی بودند که صدای ناله آنان از بیرون شعب شنیده می شد. همین مساله و آه و ناله های فرزندان🧑🏻 بود که به تدریج دل برخی از متنفذان قریش را نرم کرد. 🌐نظام قبیله ای در اصل بر پایه نسب و خویشی بود. قریش و بویژه برخی تیره ها، با وجود همه دشمنی شان با اسلام، به لحاظ مسایل قبیله ای👨‍👩‍👦‍👦 نمی توانستند در آن شرایط نسبت به بنی عبد المطلب کاملا بی تفاوت بمانند. اکنون پس از گذشت سه سال⏳ کسانی احساس ناراحتی کرده و وجدانشان آنان را آزار می داد. ♨️سیر واقعه نیز نشان داده بود که این اقدام مشرکان نقشی در وادار کردن ابوطالب به تسلیم پیامبر (ص) نداشته و او و دیگر بنی هاشم با تمام وجود از آن حضرت دفاع می کنند🛡⚔. این بدان معنا بود که این سیاست شکست خورده و تنها یک سرزنش اخلاقی برای قریش بر جای گذاشته است. همزمان با این احساس، رسول خدا (ص) ابوطالب را از خورده شدن پیمان مشرکین که گفته شده در داخل کعبه🕋 آویزان بوده، آگاه کرد. 🌀مجموع این مسائل سبب شد تا آن تعهد از بین برود. گفته اند که مخالفان این عهد از قریش به طور مسلح قصد دفاع از بنی هاشم را داشتند. 👈بدین ترتیب ادامه این ماجرا میان خود مشرکان نیز اختلاف افکنده👉 و لذا کسانی چون ابوجهل نیز مجبور به سکوت شدند. به هر روی این پیمان از میان رفت و بنی هاشم آزاد شدند تا در مکه با دیگران رفت و شد داشته باشند. این امر به تعابیری یک پیروزی بزرگ بود.✅ 🗓اندکی پس از بیرون آمدن از شعب بود که دو نفر✌️ از عزیزترین افراد پیامبر (ص) یعنی ابوطالب و سپس خدیجه در گذشتند🥀. سراسر اخبار سیره در دوران بعثت تا سال دهم، با نام ابوطالب پیوند خورده است. همه جا رد پای او را در حمایت از رسول خدا (ص) شـاهدیم. پس از درگذشت ابوطالب بود که سفیهان قریش به ❌آزار و اذیت رسول خدا پرداختند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص359-365"، رسول جعفریان. ۱۹ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆 🔹تبلیغ 🔵👈قدم دوم 🌸🎤 🌺مبلغ باشیم. ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆 ♨️تبلیغ 🔵👈قدم سوم 🌸🎤 🌸مبلغ باشیم🌸 ‌‌ ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄