eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
442 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبلیغ غدیر_قدم هفتم.mp3
6.87M
♨️تبلیغ عید 🔵👈قدم هفتم 🌺🎤 🌼مبلغ باشیم🌼 i ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
تبلیغ غدیر_قدم هشتم.mp3
4.65M
♨️تبلیغ 🔵👈قدم هشتم 🌺🎤 🌸مبلغ باشیم🌸 ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
تبلیغ غدیر_قدم نهم.mp3
6.33M
♨️تبلیغ 🔵👈قدم نهم 🎤 🌼مبلغ باشیم🌼 ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
تبلیغ غدیر_قدم دهم.mp3
6.74M
♨️تبلیغ 🔵👈قدم دهم 🌸🎤 🌸مبلغ باشیم🌸 ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
نماز خدایی 1.MP3
11.91M
💠 سلسله جلسات 1 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 1️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم @marefatemahdavi
ترجمه خطبه غدیر_بخش اول؛حمد و ثنای الهی.m4a
6.15M
📜ترجمه خطبه غدیر ؛ ↩️بخش اول: حمد و ثنای الهی ؛ ⏱مدت: 06:30 دقیقه ؛ 💿حجم: 5.9 MB 📖منبع: بر کرانه غدیر ؛
💕علی زیبایی هر سرنوشت است ✨اگر الگو شود عالم بهشت است 💕علی زیباترین نام جهان است ✨علی ذکر‌‌لب صاحب‌‌زمان است @marefatemahdavi
(ع) 🍃🌺«الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَم»🍃🌺 🎉 @marefatemahdavi
4_5974124750811694743.mp3
3.46M
🌸 💐زیر ایوون طلات میشینم 💐قدرت کردگار میبینم 🎤
💠💠💠 ◀️ غدیر و مهدویت ⬅️قسمت 5⃣ از 5⃣ 🌟مهدی(عج) در نگاه علی(ع).. 🔸دين خدا همان است كه وعده آن در كتاب الهی آمده است. خداوند به كسانی كه ايمان آورده و عمل صالح انجام دهند، وعده داده كه آنها را در زمين جانشين می‌گرداند و دين پسنديده‌ای را كه پس از ترس، به آنها آرامش بخشد، برايشان مستقر و مستحكم گرداند.[1] بديهی است دين مورد رضايت خدا، همان است كه خداوند آن را اسلام✨ ناميد و در روز غدير به آن رضايت داد. 👌استقرار اين دين ممكن نخواهد بود جز آشنايی با برپاكنندگان آن و عمل به دستوراتشان، تاريخ شاهد زمينه سازی جانشينان پيامبر اكرم(ص) يكی پس از ديگری است. تا مقدمات قيام بر پا كننده دين مورد رضايت خدا را فراهم سازد. 💠علی(ع) كه پس از پيامبر(ص) اولين جانشين او بود، مردم را به وجود امامی غايب از فرزندان خود خبر می داد كه جهان را پر از عدل و داد كند همانطور كه از ظلم و جور آكنده است. ✅چه زيباست كه شادمانی جشن غدير را با شيرينی معارف امير مؤمنان(ع) درباره فرزندش مهدی(عج)🌸 بياميزيم و اين شور را شعور و اين عشق را با عمل همراه سازيم. 👈 بخشنده "بسيار بخشنده است".[2] 👈 پناهگاه "دژی محكم و پناهگاهی مستحكم است".[3] 👈 الگوی صالحان "هر كس او را درك كند، او را مشعلی فروزان می يابد كه الگوی صالحان است".[4] 👈 نجات بخش بشريت "بندها را می گسلد و به بردگی و بهره كشی انسان از انسان خاتمه می دهد".[5] 👈 عدالت گستر "حضرت علی(ع) به فرزندش امام حسين(ع) فرمود: ای حسين! نهمين فرزند تو، قيام كننده به حق است. او دين را آشكار می كند و عدالت را می گستراند".[6] 👈 شادی آفرين "با آمدن او اهل آسمان و زمين شادمان می‌گردند".[7] 👈 پاداش ثابت قدمان "برای قائم ما غيبتی است طولانی، آگاه باشيد كسی كه در آن روزگار بر دين خود ثابت قدم باشد و قلبش از طولانی شدن غيبت امام سخت نگردد، در روز رستاخيز در بهشت با من و در كنار من خواهد بود".[8] 👈 دعا برای حضرت "بار خدايا! غيبت او را پايان بخش غمها قرار ده و به وسيله او شكاف‌ها و نفاق‌ها را از ميان امت بردار″.[9] ⚠️⚠️غدير يعنی بيعت با امامت كه علی(ع) اولين مصداق آن است و مهدی(عج) آخرين آن. ⁉️و يك سوال اساسی پيش روی ما؛ آيا آماده پذيرش امام زمان(عج) هستيم يا منفعت طلبی ها و شهوترانی‌ها ما را نيز به بيراهه می برد؟! ⁉️آيا ما از كسانی هستيم كه با دانش، بصيرت و خودسازی برای تحقق آينده سبز و زيبای ظهور تلاش و كوشش نمايند؟ 📚پی نوشت : [1]- نور/55. [2]- غيبت نعمانی، باب13، ح1. [3]- همان. [4]- همان. [5]- نهج البلاغه، خطبه150. [6]- كمال الدين، صدوق، ج1، ص304. [7]- نهج البلاغه، خطبه150. [8]- كمال الدين، صدوق، ج1، باب26، ح14. [9]- غيبت نعمانی، باب13، ص212. 🖨منبع: ویژه نامه الکترونیکی "غدیر و مهدویت" 🖊مرکز تخصصی مهدویت @marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت هشتم 💠حکومت دینی: 👇 ⏪در حکومت دینی حاکم خداست، حکم را خدا مشخص می کند. درست است مجری کسی است که خدا مشخص می کند اما حکم اصلی را خود خدا می آورد. 👌در حکومت اسلامی اگر امنیت و عدالتی برقرار شد، این عدالت فقط به درد مؤمنین که نمی خورد.. غیر مؤمن هم از آن عدالت استفاده می کند. در ایران خودمان امنیت هست، هیچ کشوری حق ندارد به ایران نگاه چپ کند، جرأت ندارند بمب گذاری تروریستی کنند، اطلاعات و سپاه ما بیدار است. مردم ما، ولی فقیه، مجلس ما بیدار است، پس امنیت برقرار است. ✅در سایه ی این امنیت، آن غیر مسلمینی هم که در ایران هستند از این امنیت استفاده می کنند، این هست حکومت الهی!!! یعنی شما بتوانی حکومتی را برقرار کنی که امنیت و عدالت برای مردم بیاورد و در سایه ی این عدالت هم مردم مؤمن و هم مردم غیر مؤمن و غیر مسلمان بتوانند از آن بهره ببرند. 📜حدیث زیبایی از آقا امام صادق (ع) در باب ولایت الله است (اصول کافی، ج1، ص376) می گویند؛ 👥اگر مردمی تحت ولایت الله و تحت ولایت ولی خدا زندگی بکنند اهل نجات هستند هر چند آن مردم یکسری اشتباهات و گناهانی انجام بدهند. ❌اما اگر مردمی تحت حکومت طاغوت و ولی طاغوت زندگی بکنند اهل هلاکت هستند هر چند مردمش کارهای خوبی انجام بدهند. ⁉️شاید بگویید چه طور ممکن است👇 🚎 یک ماشینی را در نظر بگیرید که راننده دارد ماشین را به سمت مشهد می برد، این وسط مسافرهای ماشین یک خرده اذیت و سر و صدا کنند، ولی راننده چون راننده ی خوبی است همچنان دارد ماشین را به سمت مشهد می برد، پس بلاخره به مشهد می رسد، هر چند مسافرها این وسط اذیت کنند چون در ماشینی قرار گرفته اند که راننده ی مطمئن دارد، بلاخره به مشهد می‌رسند. 🚌 اما شما ماشینی را سوار بشوید که راننده ناشی باشد راه بلد نباشد به جای مشهد شما را مثلا به سمت کرمان ببرد، آنجا شما هر چه قدر هم در ماشین مؤدب باشید در ماشین نماز اول وقت بخوانید، دعا بخوانید باز هم به مقصد نمی رسد، چرا؟ چون رئیست رئیس خوبی نیست. چون راننده راننده ی خوبی نیست. 👌این هم همین است! حکومتی که تحت نظر ولی فقیه یا ولی خدا یا یک معصوم باشد، آن حکومت چون راننده ی مطمئنی دارد، به سمت خدا می رود. حالا ممکن است یک عده ای این وسط اختلاس بکنند، به مردم ظلم بکنند، ولی حرکت و سیر دارد می رود، ممکن است این کارهای بد حرکت را کند بکند، ولی مسیر و حرکت را نمی‌تواند متوقف کند، مسیر را نمی تواند عوض کند، چون راننده راننده ی مطمئنی است، پس بلاخره به مقصد می‌رسد. 🌐در حکومت های غیر دینی و حکومت طاغوت آدم خوبی هم باشی، اما رئیست آدم بدی باشد چه طور می خواهی به مقصد برسی؟ برای همین است که امام صادق (ص) به آن فردی که آمد و گفت ما به که رجوع بکنیم؟ امام گفت؛ اگر پیش ولی طاغوت بروی حتی اگر ولی طاغوت حکم درستی هم بدهد باز شما گناه کردید، چرا..؟؟ چون پیش ولی طاغوت رفتید و پیش ولی خدا نرفتید. ⚠️در جامعه دینی رأس حکومت خداست، مجری درست است کسی که خدا انتخاب می کند یک فرد هست، اما قانون از سمت خدا می آید. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(1) 🎤استاد احسان عبادی ۸ @marefatemahdavi
4_523942300229833198.mp3
21.87M
✅ سلسله جلسات اثبات عقلی و دینی ✅ 💠 جلسه اول 💠 🎤 با سخنرانی استاد عبادی 🎤 ✍ موضوع این جلسه : 📣 اثبات ضرورت وجود حکومت در جامعه، بررسی نقص های حکومتهای استبدادی و دموکراسی و اثبات برتری حاکمیت دینی @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سلسله جلسات 4 ✳️ 🎤 با تدریس 🌀 مباحث به صورت از ساده به پیشرفته خواهد بود ⏬ موضوعات این جلسه ⏬ 👈 تمرین شماره 3 تندخوانی 🔗 لینک فیلم در آپارات برای حجم های کمتر یا بیشتر https://aparat.com/v/xV9wR 💥 کاری از کانون فرهنگی آموزشی حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان قائمشهر ✳️ نشر با هر لینکی جایز است ✳️ @ma_va_o
دولت کریمه 62.MP3
6.21M
💠💠💠 ✳️ 62 سخنرانی های فوق العاده مهم بر پایه تطبیق تاریخی و سیاسی جریانات مهم دینی از زمان حضرت آدم تا حال 🎤 استاد احسان عبادی 👈 موارد مطرح شده در این جلسه 👇 1️⃣ رواج اسرائیلیات برای تحریف اسلام توسط یهود 🔰 در صورت مشکل در دانلود ، همه صوتهای این موضوع در آدرس http://mahdaviat313.ir/?cat=223 بارگزاری شده است و می توانید دریافت کنید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @marefatemahdavi لینک همه کانالها و گروههای استاد به آدرس @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆👆 🎥هنرنمایی بسیار زیبای قهرمان فصل قبل عصر جدید بمناسبت 🎤شعرخوانی زیبای سید حمیدرضا 💚 ‌ ‌ ‌@marefatemahdavi ┄═❁🍃๑🌺๑❁═┄
وصال مهدی با صراط غدیر 8.mp3
4.76M
💠 به مناسبت 🔰 سلسله صوت های 8 🎬 قسمت 8️⃣ از 8️⃣ 🎤 از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها، هم برای کار کنید هم @ma_va_o @marefatemahdavi
✨ 🌿🌸السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِی أَرْضِهِ ... @marefatemahdavi
🔸امام موسی کاظم علیه السلام: 💠«أداءُ الاْمانَةِ وَ الصِّدقُ يَجْلِبانِ الرِّزْقَ، وَ الْخِيانَةُ وَ الْكِذْبُ يَجْلِبانِ الْفَقْرَ وَ النِّفاقَ»؛ 🔸امانت دارى و راست گوئى هر دو موجب توسعه روزى مى شوند، وليكن خيانت در امانت و دروغ گوئى موجب فلاكت و بيچارگى و سبب تيرگى دل مى‌باشد. 📚بحارالأنوار، ج۷۵، ص۳۲۷ @marefatemahdavi
◀️ پوستر شماره ۷۱ 👈درمحضربزرگان(آیت الله بهجت(ره)) @marefatemahdavi @arshiv_link313
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و هفتاد و ششم 📗... روایت دیگری را حاج آقا مجتبی تهرانی نقل می کنند می فرمایند؛👇 🌀زراره می گوید «سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ(ع)» از امام باقر سوال کردم «عَنِ الْفَرْضِ فِی الصَّلَاةِ» از موضوعات واجبی که باید در نماز انجام بشود⁉️ «فَقَالَ الْوَقْتُ» حضرت می فرمایند رعایت وقت را بکن. (وقت در نماز واجب است حتما باید در زمان🕜 خودش انجام بشود) «وَ الطَّهُورُ» و طهارت. (طهارت باطنی، وضو داشته باشیم، طهارت ظاهری، بدنمان نجس نباشد، طهارت لباس👕، لباسمان غصبی نباشد نجس نباشد) 💢«وَ الْقِبْلَةُ» قبله را رعایت کن. «وَ التَّوَجُّهُ وَ الرُّكُوعُ وَ السُّجُودُ وَ الدُّعَاءُ» و توجه بکن به رکوع و سجود و دعای خودت. 👥بعضی از فقها که می گوید قنوت واجب است یکی از روایاتی که استناد می کنند همین است. البته فقهای امروزی کسی این فتوا را نداده، از علمای قدیم مثل شیخ صدوق این فتوا📚 را دادن که حالا برای ما حجیت ندارد، ما طبق فتوای علمای الان باید کار بکنیم و همه فرمودند قنوت مستحب است. 🔸امام باقر می گوید اول وقت نماز را رعایت بکن، بعد قبله، بعد طهارت، بعد رکوع و سجود و دعا. می توانست قرائت را بگوید، می توانست تسبیحات اربعه را بگوید📿، می توانست تشهد و سلام را بگوید، اما تأکید می کند روی این سه تا، پس این سه تا🌟 خیلی مهم است. مخصوصا ″سجده″ که عالی ترین جایگاه نماز است. لذا وقتی سراغ فتاوای فقهی فقها می رویم می بینیم که در این زمینه چقدر موضوعات مختلفی مطرح کردن .. 🗣ایشان می گویند می خواهیم یک ذره شعور معرفتی پیدا بکنیم می ‌گویند به خاطر اهمیتی هست که در باب قنوت آمده که مفادش دعا است🤲، کثرت دعا افضل است در نماز. بجای اینکه سوره طولانی تر بخوانی همان ″قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ...″ را بخوان📖 یا سوره های کوچک دیگر، اگر می خواهی نماز طولانی تر بخوانی دعاهای قنوت، رکوع و سجودت را بیشتر کن. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (43) 🎤استاد احسان عبادی 176 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
📑 سوالات مسابقه عید غدیر (تا پنجشنبه همین هفته 23 مرداد فرصت دارید پاسخ صحیح سوالات را به @hovalsharid ارسال کنید) فایل اول وصال مهدی با صراط غدیر فایل دوم وصال مهدی با صراط غدیر فایل سوم وصال مهدی با صراط غدیر فایل چهارم وصال مهدی با صراط غدیر فایل پنجم وصال مهدی با صراط غدیر فایل ششم وصال مهدی با صراط غدیر فایل هفتم وصال مهدی با صراط غدیر فایل هشتم وصال مهدی با صراط غدیر 👆 هر فایل کوتاه بین 5 تا 10 دقیقه هست👆 ✅به 5 نفر که پاسخ صحیح سوالات را ارسال کردند به قید قرعه جایزه ی نقدی اهدا میشود✅ 🔰دیانت همراه سیاست (رسمی)🔰 🆔 @ma_va_o
🔘 یثرب پیش از اسلام ♦️یثرب را نام فردی دانسته اند از نوادگان نوح (ع) [یثرب بن قانیه بن مهائیل...]، همچنان که معنای لغوی خاصی نیز برای آن 📑یاد کرده اند که عبارت از : "لوم و فساد و عیب" است. به همین دلیل نوشته اند که رسول خدا (ص)✨ پس از ورود به آن، فرمودند این کلمه به کار برده نشود و به جای آن، آن را "طابه" و "طیبه" نامیدند. پیش از اسلام🔆 این منطقه به عنوان یک "شهر متمرکز" شناخته نمی شده بلکه در مجموع، عبارت از "واحه هایی" بوده است. ✍آنچه که توسط مورخان مفروض گرفته شده، این است که: یهودیان ساکن مدینه در زمان بعثت، پیش از ساکنان عرب آن؛ یعنی اوس و خزرج، در آنجا سکونت داشته اند. احتمالا این مهاجران👥 در جریان حمله رومی ها به قدس، در قرون نخست میلادی، به حجاز پناه آورده اند. درباره دلیل سکونت آنان در این نواحی، به خاطر داشتن اطلاعاتی از تورات؛ درباره ظهور رسول خدا (ص) در چنین دیاری، اخبار زیادی را مورخان📚 نقل کرده اند. 👈از لحاظ نژاد، این مسلم است که یهودیان این نواحی غیر عرب و از بقایای یهود اسرائیلی بوده اند. 🔸اعرابی که با نام اوس و خزرج شناخته می شدند -و بعدها با نام انصار- مهاجرین جنوب جزیره العرب به این ناحیه بوده اند. اوس و خزرج دو فرزند یک پدر با نام حارثه بن ثعلبه👳🏻‍♂ بوده اند. 🌀برای مهاجرت این قبایل یمنی به شمال جزیره، دلایلی ذکر شده⤵️ که بیشترین تکیه بر روی سیل عرم و خراب شدن سد مارب صورت گرفته که بدنبال آن، تعداد زیادی از قبایل جنوب به مناطق مختلف جزیره مهاجرت کردند. البته گفته شده که این مهاجرت می توانسته دلایل سیاسی و نظامی ⚔-نزاعهای میان قبایل و قدرت طلبی حبشی ها و حاکمان محلی در آن حدود- و همچنین دلیل اقتصادی داشته باشد. ⭕️مهاجرت این قبایل به یثرب و سکونت آنها در این ناحیه، می توانست مشکلاتی را با یهودیان بوجود آورد. گفته شده در آغاز آنها با امضای معاهداتی📝 با یکدیگر روابط مناسبی داشتند اما به تدریج با توجه به کثرت اعراب، آنان بر یهود تفوق یافته و یهودیان به صورت اقلیت -اما اقلیتی قوی- در آمدند. به مرور زمان همه این طوایف یهودی و عربی، بدلایل اقتصاری و نیز عصبیتهای قبیله ای، با یکدیگر به منازعه⚔ برخاستند. اوس و خزرج -احتمالا به تحریک یهودیان که خود را مغلوب تصور می کردند- با یکدیگر جنگهای فراوانی کردند. 👈از نقطه نظر دینی، قبایل ساکن یثرب همگی بت پرست و به اصطلاح قرآن "مشرک" بودند. به همین دلیل پیوند آنان با مکه و مشرکان آن سرزمین مقدس، بسیار نیرومند بوده است. در برابر، هیچگونه پیوند فکری با یهودیان✡ ساکن مدینه نداشتند و کمترین تأثیری از آنان نپذیرفته بودند. عدم تأثیر گذاری گسترده یهود در عرب، بیشتر به دلیل بی توجهی یهود به نشر دعوتشان بود. 🔰آنان خود را قوم برگزیده خداوند دانسته و به دین یهود چهره نژادی داده بودند. گرچه باید پذیرفت که در مجموع به دلیل فرهنگی🌀 بودن یهودیان، آنان تأثیری در اوس و خزرج داشته اند. دست کم آن، مسأله آشنایی اوس و خزرج با ظهور پیامبری جدید است که خود از دلایل پذیرش اسلام توسط ساکنان👥 یثرب دانسته شده است. ⚙اقتصاد مدینه بر پایه کشت و زرع و نخلستانهایی🌴 بوده که در نواحی مختلف مدینه وجود داشته است. در مدینه آب به وفور به دست می آمده، با این حال امکان کندن چاه و داشتن آب شیرین🍶 در همه نواحی مدینه امکان پذیر نبوده است. باید گفت مدینه در قیاس با مکه از توان اقتصادی💰 درونی برخوردار بوده و از این زاویه بر مکه امتیاز قابل توجهی داشته است. 👨‍👩‍👧‍👦در میان ساکنان یثرب، یهودیان توان اقتصادی بیشتری داشته و به دلیل داشتن چنین توانی دست به احتکار اجناس و ربا خواری می زده اند.❌ بعلاوه در صنعت و بویژه ساختن شمشیر، نیزه و تیر توسط یهودیان صورت می گرفته و این -با توجه به جنگهای مداوم- در آمد قابل ملاحظه ‌ای برای آنان🗡 داشته است. بی توجهی اعراب را به این قبیل مسائل باید در روحیه عربی آنها و توجه به همان اصول بادیه نشینی دانست. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص369-375"، رسول جعفریان ۲۰ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا