eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه بیست وهشتم8⃣2⃣ (ادامه اشکال سوم) 🌓خلقت جهان در شش روز یا هشت روز 📌اما حديثی كه سها، بیان كرده در منابع اهل سنت آمده و همانطور كه قبلا بیان شد، بنا نیست كه از رواياتی كه سها👤 از منابع اهل سنت می آورد، دفاع كنیم اما با اين حال لازم به ذكر است كه حديث از لحاظ سندی مشكل دارد و در سلسله سند اين روايت محمد بن قاسم هست، كه هیچ يك از رجالیان اهل سنت او را ثقه ندانسته‌اند❌ نكته ديگر اين است كه سها، بین خلق آسمان و زمین و عمر آسمان و زمین🌍 خلط كرده است. 👈آنچه آيات بیان می كنند، در شش دوره آسمان و زمین است. اينكه دوره های ششگانه، به چه اعتبار بوده برای ما روشن نیست ❌ 👈احتمال دارد به ترتیب ذيل بوده است: 1⃣روزى كه همه جهان به صورت توده گازى شكلى بود، كه با گردش به دور خود از هم جدا گرديد و ستاره ها و كرات را تشكیل داد. توده های گازی در واقع ستاره ها و ساختارهای كهكشانی را تشكیل می دهند. 2⃣ اين كرات تدريجی به صورت توده مذاب و نورانى و يا سرد و قابل سكونت درآمدند. 3⃣روز ديگر منظومه شمسى، تشكیل یافت و زمین از خورشید جدا شد. 4⃣روز دیگر زمین سرد و آماده حیات شد. 5⃣سپس گیاهان و درختان در زمین آشکار شدند. 6⃣سرانجام حیوانات و انسان در روی زمین ظاهر گشتند. سها 👤 می گوید: امروزه می دانیم که فقط زمین حدود ۵ میلیارد سال عمر دارد و عمر کل جهان از "بیگ بنگ" تاکنون حدود ۱۳/۳تا۱۳/۹ میلیارد سال است. با توضیح بالا، معلوم شد که عمر زمین ربطی به خلقت اولیه زمین ندارد.😌 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۱۱ 🖇ادامه دارد ... ۷۰ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 5⃣3⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۴۳ 🗓بیانات در دیدار «هیئت دولت» در آغاز کار دوره ی دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی۱۳۷۲/۶/۳ 📒 @marefatemahdavi
Mahmoud Karimi - To Hayo Hooye Neize .mp3
3.9M
💔 🎧تو های و هوی نیـــزه نگام به سوی نیــزه دیدم که خون از چشمــات میریزه بر گلوی نیــزه ‌.. 🎤 @marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت بیست و سوم ⁉️1⃣- ولایت تکوینی یعنی چه؟ 👌یعنی تمامی موجودات، انسان، گیاه، خاک، حیوان، فرشتگان و تمامی ذرات عالم در برابر امام و آن ولی خاضع هستند. هر چه گفت؛ همه بگویند چشم. 💠مثل آن قضیه ی امام هادی (ع)، یکی از دشمنان خدا در مجلسی ادعای دروغ به امام هادی بست، تابلویی با عکس شیر در آنجا بود. امام به آن شیر درون تابلو گفت بیا و این دشمن خدا را بخور! شیر زنده شد از آن تابلو بیرون آمد و آن فرد را خورد و دوباره به تابلو بازگشت و در این میان حتی یک قطره خون هم ریخته نشد. 👈این می شود مقام تکوینی! مقامی که امام معصوم دارد یعنی سرپرستی موجودات جهان و عالم خارج و تصرف عینی در آن ها. مالک اصلی این ولایت یقیناً ″خدای متعال″ است و خدای متعال به اذن خود به بعضی افراد من جمله ائمه و معصومین می دهد. منظور ما از ولایت فقیه سر سوزنی این ولایت نیست. کسی برایش شبهه نشود.⚠️ ✍منظور ما از ولایت داشتن فقیه بر مردم و ولایت فقیه←ولایت تکوینی نیست! کسی نگفت که فقیه یا ولایت فقیه به قدری مقامش بالاست که بر تمام ذرات عالم ولایت دارد، مثلا به درخت بگوید خاکستر شو یا به آب بگوید یخ ببند، چنین چیزی رخ می دهد! هیچ کس چنین ادعایی راجع به فقیه نکرده است.🚫 ✅حالا ممکن است فقیه در مواردی معدود کراماتی داشته باشد. مانند آیت الله شیخ نخودکی اصفهانی که می گفت من می‌توانم کاری کنم که مردم با زدن در خانه‌ی من حاجتشان را بگیرند. ممکن است در بعضی موارد به این کرامات برسند. اما کرامت داشتن با ولایت داشتن زمین تا آسمان فرق می کند. پس منظور ما از ولایت فقیه ولایت تکوینی نیست، ⚠️این را دوستان حتما خوب توجه کنند. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(4) 🎤استاد احسان عبادی ۲۳ @marefatemahdavi
🌷اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج.. @marefatemahdavi
💔 🕯فرا رسیدن سالگرد شهادت امام سجاد (ع) بر تمامی شیعیان و عزاداران حسینی تسلیت باد. @marefatemahdavi
☑️حضرت (علیه‌السلام) 🔸امام خامنه ای: 🌀شما ببینید خون مطهر حسین‌بن‌علی (علیه‌ السلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد؛ اما بزرگترین مسؤولیتی که بر عهده‌ی امام سجاد (علیه ‌الصلاةو السلام) و زینب کبری (سلام ‌اللَّه‌ علیها) قرار گرفت، از همان لحظه‌ی اول این بود که این پیام را روی دست بگیرند و به سرتاسر دنیای اسلام آن را، به شکل های گوناگون، منتقل کنند. 👌این حرکت برای احیاء دین حقیقی و دین حسین‌بن‌علی و آن هدفی که امام حسین برای آن شهید شد، یک امر ضروری و لازم بود. البته اجر الهی برای امام حسین محفوظ بود؛ میتوانستند او را در بوته‌ی سکوت بگذارند؛ اما چرا امام سجاد (علیه ‌السلام) تا آخر عمر - سی سال بعد از او، امام سجاد زندگی کردند - در هر مناسبتی نام حسین، خون حسین و شهادت اباعبداللَّه را مطرح کردند؛ آن را به یاد مردم آوردند؟ ⁉️این تلاش برای چه بود⁉️ 👥بعضی خیال میکنند این کار برای انتقام گرفتن از بنی امیه بود؛ در حالیکه بنی امیه بعدها از بین رفتند. امام رضا (علیه ‌السلام) که بعد از آمدن بنی عباس است، چرا به ریّان‌بن ‌شبیب دستور میدهد مصیبت ‌نامه‌ی اباعبداللَّه را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنی امیه نبودند؛ تارومار شده بودند. ⚠️این کار برای این است که راه حسین‌بن‌علی و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوی هدفهای اسلامی است؛ این پرچم باید سرپا بماند؛ تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است.۱۳۸۳/۰۴/۱۶ @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و هشتاد و یکم ⚠️... اما نکته این است، قبل از اینکه خدای متعال در این آیه به ما دستور بدهد شما وسیله انتخاب کنید، می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» 👌یعنی اول تقوای الهی را پیشه بکن، بعد وسیله انتخاب بکن. پس این خیلی موضوع مهمی است در بحث استجابت دعا، ″ حفظ تقوا ″ را هم خدا اینجا گفته.⚠️ 🤔اما یک سوالی پیش می آید که ایشان مطرح می کند، می فرمایند ما شنیدیم خدا را با اسم اعظم صدا بزنی دعایت مستجاب است، این اسم اعظم یعنی چه⁉️ 🌟اسم اعظم این نیست که صفت خاصی از صفات خداست و من حتما همان صفت را بکار ببرم. اینطوری نیست. 📑 آقا رسول الله (ص) در یک روایت بسیار زیبایی می فرمایند: «کلُّ اسمٍ مِن أسماءِ الله..» یعنی تمامی اسامی خدا اسم اعظم است. یعنی اسم اعظم یک لغت، یک واژه، چه می دانم یک کلمه ی خاصی نیست که 💭فکر بکنی من بروم آن یکی را یاد بگیرم بعد آن را انجام بدهم مثلا بشود اسم اعظم. نه نه ‌..! این نیست همه اسم‌های خدا اسم اعظم است. ✅«فَفَرِّغ قَلبَک عَن کلِّ ما سِواهُ..» (حضرت می گوید) قلبت را از غیر خدا تخلیه بکن، فقط توجهت💕 به خدا باشد «وَادعُهُ بِأَی اسمٍ..» حالا خدا را به هر اسمی که می خواهی صدا بزن. (اینجا کلی است، خدا را به هر اسمی که می خواهی صدا بزن) 🔰پس معلوم می شود اسم اعظم یک کلمه ی خاص نیست، آن حالات انسان در آن دخیل است. اینکه ما در چه حالتی داریم دعا می کنیم دلمان با خداست یا بی خداست، دلمان محضر اهل بیت است یا محضر اهل دنیا؟ 💠پس اسم اعظم را یاد بگیریم، یک چیز درونی است ما باید از درون به آن برسیم، اینکه بروم دنبال اسم اعظم ببینم چی هست؟ نه همین اسمای الهی.. حتی گفتن ✨«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» اسم اعظم خداست‌. «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»✨ اسم اعظم خداست. مهم این است چطور می خواهی بگویی!! 👥بعضی از عرفای ما بسم الله.. می‌گفتند و روی آب می رفتند، این یعنی چه؟ آیا من و تو هم بگوییم می رویم⁉️ نه، او به آن درک و فهم رسید و رفت. پس مهم بحث درونی اسم اعظم است. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (44) 🎤استاد احسان عبادی 181 💠☀️💠☀️💠☀️💠 __________________ @marefatemahdavi
توضیح سخنان پناهیان.MP3
2.49M
💠 توضیحات کوتاه و مهم درباره حدیثی که حاج اقا درباره گردن زدن کسی که در حکومت امام زمان (عج) ، زکات نمی دهد 🎤 از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
نحوه تقسیم بندی زیارت عاشورا.MP3
1.48M
✳️ چگونه با صد لعن و صد سلام کامل را تقسیم بندی کنیم و در طول روز بخوانیم ❓ 👌 سیره آیت الله بهجت همینگونه بوده است 🎤 از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
🌱 😔دست من گیر که این دست همان است که من، 🌤سالها از غم هجران تو بر سر زده ام .. @marefatemahdavi
✨امام حسین علیه السلام: 🔷🔸«مَنْ ارادَ اللَّهَ تَبارَک وَ تَعالی بِالصَّنیعَةِ الی اخیهِ کافاهُ بِها فی وَقْتِ حاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلاءِ الدُّنْیا ما هُوَ اکثَرُ مِنْهُ وَ مَنْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ کرَبَ الدُّنْیا وَ الْاخِرَةِ وَ مَنْ احْسَنَ احْسَنَ اللَّهُ الَیهِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ 🔷🔸هر کس برای رضای خدا به برادر دینی اش خدمت کند، خداوند در هنگام نیازش او را عوض خواهد داد و از گرفتاری های دنیا بیشتر از خدمت وی از او رفع خواهد کرد و هر کس غمی را از دل مؤمنی بزداید، خداوند غصه های دنیا و آخرتش را بر طرف می کند و هر کس نیکی کند، خداوند به او نیکی می کند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. 📚بحارالانوار، ج۷۵، ص۱۲۱ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🗞بیعت عقبه دوم 🗞 💠تلاشهای نخستین مسلمانان یثرب و نیز مصعب بن عمیر فرستاده رسول خدا (ص) سبب شد تا اس
✅دلایل گسترش سریع اسلام در مدینه 📚نگاهی به چگونگی گسترش اسلام در مدینه نشان می دهد که اسلام در همان سالهای نخست -از 12بعثت تا هجرت رسول خدا(ص)- در این شهر فراگیر شده و پس از هجرت، جز چند طایفه محدود، دیگران اسلام را پذیرفته بودند. این مساله، در قیاس با 📊روند گسترش اسلام در مکه، به هیچ روی قابل قیاس نیست؛ به همین دلیل باید دلایل ویژه خود را داشته باشد. در این باره به چند مساله می توان اشاره کرد.🔻 ⬅️الف: مردم مدینه آمادگی بیشتری برای تأثیرپذیری از قرآن داشته اند. این آمادگی را باید در روحیات ساکنان این شهر و موقعیت خاص جامعه آنها دانست. در اینجا باید بر خود قرآن به عنوان یک معجزه تکیه کرد.🌟 نخستین آشنایی مردم با اسلام در ضمن دعوت رسول خدا(ص) با تلاوت آیات قرآنی بوده است. ترویج قطعی اسلام در مدینه نیز توسط فرستاده خدا(ص)، یعنی مصعب بن عمیر با تلاوت قرآن بوده است. این تأثیر تا به آنجا بوده که از رسول خدا (ص) نقل شده: "مدینه با قرآن📖 گشوده شد." ⬅️ب: همسایگی با یهود و شنیدن اخباری مبنی بر ظهور پیامبری از سوی خدا، به عنوان عاملی مؤثر برای پیشرفت اسلام در میان ساکنان مدینه شناخته شده است. در همان آغاز 📩دعوت انصار به اسلام، برخی از آنها به دیگران اظهار می کردند: "این همان رسولی است که یهودیان بشارت ظهورش را می دادند، اجازه ندهید تا از شما سبقت بگیرند."⚠️ ⬅️ج: یکی از دلایل مشخصی که مورخان درباره گسترش اسلام در مدینه اظهار کرده‌اند📝، وضعیت بحرانی یثرب به لحاظ اختلافات قبیله ای است. آنچه که برای ساکنان مدینه اهمیت داشت، دستیابی به وحدت🤝 و مصالحه بود. در این باره مقدماتی نیز فراهم شده بود، اما ظهور اسلام و مطرح شدن آن در مدینه، راه را برای ایجاد صلحی واقعی و دائمی هموار کرد. ⬅️د: یکی از مسائل خاصی که طایفه بنی عبد الاشهل را یکپارچه به اسلام علاقمند و معتقد ساخت، نقش سعد بن معاذ بود. وی که سر آمد این طایفه بود، به وسیله مصعب و با 👂🏻شنیدن آیات قرآنی مسلمان شد. پس آن نزد افراد بنی الآشهل آمده و از آنان، درباره عقیده و نظرشان نسبت به خود سوال کرد. آنان پاسخ دادند که او را به عنوان سرور خود و عاقلترین و بهترین خود می شناسند. 🗣پس از آن سعد گفت (اگر چنین است) زن و مردتان حق سخن گفتن با من را ندارید مگر آن که به خدا و رسول ایمان آورید. به دنبال درخواست وی بود که تمامی مردان👳🏼‍♀ و زنان🧕🏻 بنی عبد الاشهل ایمان آوردند. در واقع سعد با استفاده از نفوذ معنوی خود بر بنی عبد الاشهل توانست گام مهمی را در ترویج اسلام در یثرب بر دارد. ⬅️ه: وجود افکاری توحیدی در مدینه که ادامه گرایش حنفیت مکه است، می‌توانست زمینه مناسبی برای ترویج اسلام تلقی شود. 💭افکار حنفا در امر توحید با اسلام توافقی تام داشت و اصولا می توانست پایگاه مناسبی برای رشد اسلام تلقی شود. ⬅️و: بنیاد سست شرک و بت پرستی عامل دیگری در عدم مقاومت مشرکان در برابر اسلام و دفاع از بت پرستی بوده است. مکیان علقه بیشتری به بتها داشتند، بویژه که با ♻️منافع اقتصادی و سیاسی آنان پیوند مستحکمی داشت. اما ساکنان یثرب (با توجه به اینکه قرابت بیشتری با یهودیان به عنوان یک دین آسمانی توحیدی داشتند) نبایست همچون مکیان پیوندهای مستحکمی با 🎎بت پرستی داشته باشند. البته نه آن مقدار که به سادگی از آن دل بکنند. ⬅️ز: یکی از نکاتی که مانع از اسلام آوردن مردم مکه بود وجود اشرافیت مالی در آن شهر بود. "اشرافیت مالی"💰 به ضمیمه "اشرافیت قبیله ای" ترکیبی به مکه داده بود که در سایر مراکز و قبایل وجود نداشت. اشرافیت مکه که می توان آن را (در اصطلاح قرآن) "اتراف" و اشراف را "مترفین" نامید، اسلام را مخالف با موجودیت خود تلقی می کرد. 🔹اصرار قرآن در مخالفت مترفین با انبیا نشانه ای است از وضعیت حاکم در مکه. چنین اشرافیتی در مدینه وجود نداشت به دلیل آن که مدینه 🏘شهر تجارتی نبود طبعا حس "نبودن اشرافیت" به معنای آن بود که آن عامل مهمی که می توانست با نفوذ بر مردم، مانع از اسلام آوردن آنها شود در آن محیط وجود نداشت و این خود، زمینه ای برای گسترش سریعتر اسلام در میان مردم مدینه بود. 🔰🔰🔰
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✅دلایل گسترش سریع اسلام در مدینه 📚نگاهی به چگونگی گسترش اسلام در مدینه نشان می دهد که اسلام در همان
⬅️ح: ویژگیهای قبیله ای را نیز نباید از نظر دور داشت. قبایل شمالی یا عدنانی (که قریش جزو آنان بود) روحیات اعرابی بیشتری نسبت به اعراب جنوب یا قحطانی (که اوس و خزرج از میان آنها بودند) داشتند. ❌روحیه قساوت و تعصب در اعراب شمال بیش از اعراب جنوب بوده. این روحیه آرام عرب جنوب را، به علاوه شغل عرب مدینه -اداره باغات نخل و احیانا کشت و زرع- در برابر مکیان تجارت پیشه، بهتر می توان درک کرد. مردم مدینه برخوردی فطری تر و طبیعی تر داشته و این می توانست در پذیرش اسلام مؤثر باشد. 🌀نفس رقابت عرب جنوب و شمال نیز نباید از نظر دور داشته شود. زمانی که رسول خدا (ص) میان انصار رفت روشن بود که آنان به دلیل رقابت های اصولی با اعراب شمال هیچگاه وی را به دست آنان نخواهند سپرد. این امر نیز در تعمیق بیشتر اسلام خواهی🔆 در مدینه می توانسته مؤثر باشد. ⚠️رشد سریع اسلام در مدینه حکایت از آن می کرد که دعوت اسلامی به هیچ روی رنگ و بوی قبیله، آن هم از نوع قریشی آن نداشت، بلکه به عنوان یک دعوت الهی مورد علاقه پاک فطرتانی که هیچ نوع نسبت قبیله ای👥 با صاحب دعوت نداشتند قرار گرفت. در برابر قریش که خاندان رسول خدا (ص) بودند تا سالها پس از آن نیز در برابرش مقاومت کردند. این گرچه از جهاتی خسارت بود اما برای نشان دادن سلامت درونی🍃 دعوت اسلامی، حتی برای امروز ما نیز دلیلی روشن و کافی است. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیاسی اسلام، ج1، ص397-403"، رسول جعفریان. ۲۳ @marefatemahdavi
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت بیست و چهارم 2⃣- نوع دیگری از ولایت، ولایت بر تشریع 👇 👈تشریع از همان شریعت می آید یعنی احکام و قوانین، ولایت بر تشریع یعنی←همان ولایتی که بر قانون گذاری و تشریع احکام است، یعنی یک کسی سرپرست وضع قانون و وضع کننده ی اصول و مواد قانونی باشد. یعنی احکام اسلامی را وضع کند. ✅ یقیناً این ولایت هم از آن خداست،، نص صریح قرآن می گوید؛ «إِنِ الْحُکْمُ اِلاّ للَّهٍ» حکم برای خداست. خداوند متعال این ولایت را به پیغمبر (ص) هم داده بود ولی به معصومین نه! چون احکام اسلامی را پیغمبر آورد و ائمه ی ما بر احکام اسلامی چیزی زیاد و کم نکردند، الا بحث احکام ثانویه که حضرت علی (ع) در یک زمانی بر اسب هم زکات قرار داده بود. ولی احکام کلی را پیغمبر آورد. پس این قانون را هم خدا انتخاب می کند. ⚠️منظور ما از ولایت فقیه این نوع ولایت هم نیست، چون هیچ وقت نمی گوییم ولایت فقیه می تواند احکام اسلام را تغییر بدهد. 📑احکام ثانویه بحثش فرق می کند و محدود است. مثلا یک زمانی به حاجی ها بی احترامی کردند، ایران می گوید ما مکه نمی بریم، این احکام ثانویه می شود و الی الابد که نیست! هر وقت سعودی های وهابی آدم شدند دوباره راه باز می شود مانند قبل که بسته شده بود و دوباره باز شد. پس ولی فقیه ولایت بر تشریع هم ندارد. ⚠️این ها را می گویم تا این جاهلانی که علیه ولایت فقیه تهمت می زنند، بفهمند که منظور ما از ولایت فقیه چیست. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(4) 🎤استاد احسان عبادی ۲۴ @marefatemahdavi
🔴پخش زنده سخنرانی مهم👆 🗣 استاد احسان عبادی 💥 با موضوع مهم: 🔱 سلسله مباحث↙️ 🔺 🔺 ⚠️ همراه پرسش و پاسخ ⚠️ 🗓 زمان: شنبه مورخ 15 شهریور ماه ⏰ ساعت: 22 الی 23 شب 📱مکان: گروه ما در برنامه اسکایپ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📱طریقه ورود به برنامه و گروه👇 https://eitaa.com/ma_va_o/3333 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 👈 صوت و فیلم این لایو بعد از ضبط و تدوین و منتشر خواهد شد✅ 🔰دیانت همراه سیاست🔰 اسکایپ | تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
👆فراموش نشود ✅صوت و فیلم این لایو بعد از ضبط و تدوین منتشر خواهد شد✅ 🔗 مشاهده جلسه ی قبلی با هر کیفیتی + امکان دانلود👇 کلیک کنید
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 28 🔰 #سطح_2 👈 جلسه 7️⃣ 🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید م
🔽🔽🔽 جلسه هشتم و نهم (آخر) سطح دو اصول عقائد 🔽🔽🔽 👈 به شرکت کنندگان در این دوره ، مدرک اعطا خواهد شد
اصول عقائد 29.MP3
8.56M
💠 سلسله مباحث 29 🔰 👈 جلسه 8️⃣ 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم 📚 کتاب بدایه المعارف 👈 بحث 👉 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________ @marefatemahdavi
اصول عقائد 30.MP3
5.67M
💠 سلسله مباحث 30 🔰 👈 جلسه 9️⃣ ( جلسه آخر) 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 🔰با زبانی بسیار شیرین و شیوا و قابل فهم برای عموم 📚 کتاب بدایه المعارف 👈 بحث 👉 👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به تفکیک هر سطح به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?cat=309 بارگزاری می شود 🌺 نشر حداکثری حتی با لینک خودتان 🌺 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
💠 سلسله مباحث #آموزش_اصول_عقائد 30 🔰 #سطح_2 👈 جلسه 9️⃣ ( جلسه آخر) 🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ جلسات با موضوع در سطح 2 الحمدلله تمام شد و دوره در همین دو سطح به اتمام می رسد 👈 حتما چند دقیقه پایانی صوت جلسه 30 را گوش بدهید تا نحوه ارسال جزوات و ارسال مدارک را بدانید . 👈 از روزهای آینده هم تدریس کتاب 7 جلدی آموزش مباحث اعتقادی به نوجوانان و جوانان که کتاب مورد تائید رهبری و مراجع بزرگوار هم می باشد شروع می شود انشالله. 🔰 عکس جزوات خود را به ادمین @hovalsharid بفرستید. همه توضیحات و اینکه تا چه تاریخی وقت دارید و... در دقایق آخر صوت شماره 30 توسط استاد گفته شده.
❣ ای که روشن شود از نور تــ☀️ـو هر صبح جهان روشنای دل من حضرت خورشید سلام ..✋ @marefatemahdavi
⚠️حماسه‌ی زینبی ... 🔰حضرت آیت الله خامنه‌ای: ➖🔹 حماسه‌ی زینب کبری (سلام الله علیها) است که مکمّل حماسه‌ی عاشورا است؛ بلکه به یک معنا حماسه‌ای که بی‌بی زینب کبری (سلام الله علیها) به‌ وجود آورد، احیاکننده و نگه‌دارنده‌ی حماسه‌ی عاشورا شد. عظمت کار زینب کبری (علیهاالسّلام) را نمی‌شود در مقایسه‌ی با بقیّه‌ی حوادث بزرگ تاریخ سنجید؛ باید آن را در مقایسه‌ی با خود حادثه‌ی عاشورا سنجید؛ و انصافاً این دو عِدل یکدیگرند. ➖🔸 این انسان باعظمت، این بانوی بزرگ اسلام بلکه بشریّت، توانست در مقابل کوه سنگین مصائب، قامت خود را استوار و برافراشته نگه‌دارد؛ حتّی لرزشی هم در صدای این بانوی بزرگ از این‌همه حادثه پدید نیامد؛ هم در مواجهه‌ی با دشمنان، هم در مواجهه‌ی با مصیبت و حوادث تلخ، مثل یک قلّه‌ی سرافراز استواری ایستاد؛ درس شد، الگو شد، پیشوا شد، پیشرو شد. ➖🔹در بازار کوفه، در حال اسارت، آن خطبه‌ی شگفت‌آور را ایراد کرد: «یا اَهلَ‌الکوفَةِ یا اَهلَ الخَتلِ و الغَدرِ اَ تَبکونَ، اَلا فَلا رَقأَتِ العَبرَةُ وَ لاهَدَأَتِ الزَّفرَةُ اِنَّما مَثَلُکُم کَمَثَلِ التِی نَقَضَت غَزلَها مِن بَعدِ قُوَّةٍ اَنکاثاً» تا آخر؛ لفظ مثل پولاد محکم، معنا مثل آبِ روان تا اعماق جان ها می‌نشیند. ➖🔸 در آن‌چنان وضعیّتی زینب کبری مثل خود امیرالمؤمنین حرف زد؛ تکان داد دل ها را، جان ها را و تاریخ را؛ این سخن ماند در تاریخ؛ این در مقابل مردم در محمل اسارت. بعد هم، هم در مقابل ابن‌زیاد در کوفه، هم چند هفته بعد در مقابل یزید در شام، با آن‌چنان قدرتی سخن گفت که، هم دشمن را تحقیر کرد، هم سختی‌هایی را که دشمن تحمیل کرده بود، تحقیر کرد. شما می خواهید خاندان پیغمبر را به خیال باطل خودتان مغلوب کنید، منکوب کنید، ذلیل کنید؟ لِلّهِ العِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَ لِلمُؤِمنین. ➖🔹مجسّمه‌ی عزّت است زینب کبری، همچنان‌که حسین بن علی (علیه‌السّلام) در کربلا، در روز عاشورا مجسّمه‌ی عزّت بود. ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ (س) @marefatemahdavi
👈 جلسه جدید شرح ساده و روان نهج البلاغه در سطح مقدماتی در کانال مخصوص دوره @nahjolbalaghe_mola بارگزاری شد با گوش دادن این فایلها ، یک دور کامل میتونین نهج البلاغه رو ختم کنین، به همراه شرح ساده و روان کلام مولا (ع) انشالله بعد پایان سطح مقدماتی ، شرح تخصصی نهج البلاغه با استفاده از تفاسیر معروف و معتبر ، شروع میشه
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت بیستم 🔆ادامه «وَ أَوْصِیاءِ نَبِی اللَّهِ ..» ✅ که قرار است بیـاید وصی پیغمبر (ص) بشود، اقامه دین بکند و حکومت داری بکند.. یک سنگینی دارد. 🔹حالا این وصی پیغمبر با این وظیفه‌ی به این سنگینی را چه کسی قرار است کند⁉️ یقینا خدای متعال و یقینا من و شما نمی توانیم مشخص بکنیم، چون باید انسانی ✨ باشد. پس ما از این فراز حتی می توانیم امام را اثبات کنیم که امام را باید خدای متعال تعیین کند. 🔆«السَّلَامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللَّهِ» سلام بر شما ای کسانی که دعوت کننده به سوی هستید. 🔅«وَالْأَدِلَّاءِ عَلَى مَرْضَاةِ اللَّهِ» و راهنمایان به سمت خدا هستید. 🔅«وَالتَّامِّينَ فِی مَحَبَّةِ اللَّهِ ..» و در آن اعلی درجه محبت خدا هستید. 👈یعنی شما هستید دعوت کننده به سمت خدا هستید (در فرازهای قبلی این فرازها را عرض کردیم📝) شما راهنما و دعوت کننده آن کسانی هستید که قصد دارند به سمت خدای متعال دعوت بکنند. 💠کسی که می خواهد به خدای متعال کند باید👇 1⃣- داشته باشد. 📖سوره یوسف آیه [108] «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ ..» دعوت به سمت خدا باید همراه با بصیرت باشد و کسانی👥 که در زندگی بصیرت نداشته باشند یقینا نمی توانند در زندگی 💢 داشته باشند حتی تصمیم گیری های دینی. 2⃣- دعوت به سمت خدا باید به اذن باشد. «يا أَيُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً» ما تو را فرستادیم.. پس این دعوت به سمت خدا باید اذن الهی داشته باشد و اگر اذن الهی نباشد یقینا ❌ و گمراهی است. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi