eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.7هزار دنبال‌کننده
418 عکس
447 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ امروز دیگر ایران، آن گربه مظلوم نیست! 🔺️‏بعد از قرارداد روسیه تزاری و انگلیس برای تقسیم ایران در هزارونهصدوهفت روزنامه پانچ کاریکاتوری کشید که خرس روسیه و شیر انگلیس درحال بازی و له کردن گربه ایران هستند. سرش مال یکی، پاودمش مال دیگری و کمرش سهم هردو و گربه هم مینالید که یادم نمی‌آید چنین اجازه‌ای به شما داده باشم. 🔺حالا این گربه بزرگ شده است، زخم زیاد خورده است، اما نفسش قطع نشده. مقابل شیران و روبهان و... ایستاده و کمر خم نکرده است. آنقدر قوی شده است که بازماندگان روسیه تزاری، هم پیمان استراتژیکش شده اند و انگلیسی ها چونان ملوانان شان در سال 86، اسیر دست تدبیر و اقتدار ایرانی. 🔺امروز هر نتیجه ای برای تیم ملی حاصل شود، مهم نیست. مهم آن است که امروز دیگر ایران آن گربه مظلوم نیست. امروز ایران عرصه تقسیم غنائم این و آن نیست. امروز همگان ایران را به عنوان یک بازیگر مهم و موثر در معادلات منطقه ای و جهانی پذیرفته اند و خوب می دانند که اگر نخواهد، آنها هم نمی توانند. @marghoomat
نقد-بسیج-از-درون-وحید-جلیلی.pdf
1.02M
🔺 جزوه خواندنی«نقد بسیج از درون» ⬅️ گفتاری از وحید جلیلی پ.ن: با توجه به ایامی که در اون قرار داریم(هفته بسیج) خوندن این جزوه ماندگار و قدیمی رو توصیه می کنم. جزواتی که در هفته های گذشته معرفی شده است را می توانید با هشتک زیر دنبال کنید. @marghoomat
⭕ سربازان فرانکو در ایران! 🔸ژنرال فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور خون ریز اسپانیا که 36 سال(1939_1975) حاکم مطلق العنان این کشور بود. هنگامی که قصد حمله به مادرید و برچیدن بساط جمهوری را داشت، به فرمانده لشکر خود دستور داد نامه ای خطاب به جمهوری خواهانی که شهر مادرید را در اختیار داشتند، بنویسد و خطاب به آنان نوشت:« من با چهار ستون سرباز و تجهیزات از شرق و غرب و شمال و جنوب به سوی شهر در حرکتم، اما شما فقط روی این چهار ستون حساب نکنید، بلکه ستون دیگری هم داریم که در داخل شهر و حتی در میان جمع شما هستند که برای ما فعالیت می کنند. آنها ستون پنجم ما هستند. اگر از چهار ستون الزاما واهمه ندارید، از این ستون پنجم بترسید که در تمام امور و شئون شما نفوذ دارند و راه ورود چهار ستون را به داخل شهر هموار می کنند.» 🔸وقتی که سربازان فرانکو به مادرید رسیدند، مردم آماده تسلیم بودند. چرا که ستون پنجم از مدتها قبل، ماموریت خود را به اجرا درآورده بود. آنها با نفوذ در حکومت وقت و تبدیل شدن به چهره های مرجع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و... همه مشکلات اقتصادی و سیاسی و... را به نظام موجود نسبت داده و راه نجات را در پذیرش حاکمیت ژنرال فرانکو آدرس می دادند! و اینگونه بود که زمینه ی ورود بی دردسر ژنرال فرانکو و دیکتاتوری خونریز وی برای 36 سال متوالی(تا هنگام مرگ) را فراهم آوردند. 🔸 اصطلاح ستون پنجم از همان هنگام وارد ادبیات سیاسی دنیا شد و به افراد و جریانات و گروه هایی گفته می شود که تابلوی خودی و دلسوز و... را دارند ولی شناسنامه شان به نام دشمن مُهر خورده و در پوشش های وطن دوستانه اهداف دیکته شده دشمن را دنبال کرده و دیوار اربابانشان را رنگ آمیزی می کنند و البته مزدشان را هم می گیرند. 🔸ستون پنجمی های مواجب بگیر آمریکایی بیش از 60 روز است که آرامش را از مام وطن گرفته اند. برای شکست تیم ملی شان دعا می کنند و بذر کینه می کارند، صدای کی‌روش را هم در آورده اند. پرچم کشوری را به اهتزاز در می آورند که بیش از 200 سال ایران عزیز را به معنای واقعی کلمه شخم زد و تاریخی پُر از نکبت و ذلالت را به یادگار گذاشت. به بهانه زندگی، سوت پایان زندگی بیش از 150 نفر را به صدا درمی آوردند. پیاده نظام های خیابانی شان به زور چوب و چماق مغازه ها را می بندند و جماعت بیچاره را از نان خوردن انداخته اند. هم نوا با برلین درخواست تحریم مردم خودشان را صدا زدند و رهبر حقوق بگيرشان از وزارت خارجه آمریکا ام اخیرا عاجزانه از دولتش خواسته است که به مردم ایران حمله نظامی کند. 🔸ستون پنجمی های عامل که تکلیف شان مشخص است. ماموریت گرفته اند و باید به احسن وجه انجام دهند. روی سخن ما ستون پنجمی های غافل است. میوه توئیتها و استوری های دوماه اخیرتان را دارند می چینند. فرانکو منتظر است. پشت مرزهایتان است. نمی شنوید صدای زوزه گرگ های گشنه به یک تیکه از گوشت گَله را؟ مگر نمی ببینید وضعیت بوکان، مهاباد و جوانرود را؟ می دانید جنگ خیابانی یعنی چه؟ می دانید اعزام صدها نیروی زمینی سپاه و ارتش یعنی چه؟ یعنی دشمن وارد شده است و تمامیت ارضی تو را هدف دارد.کومله را می گوییم. داعش را می گویم. منتهی الیه توئیت های تو می دانی کجاست؟حضور داعش و کومله در این خاک. چه ایرانی را می خواهی؟ایرانی با حضور این جانیان خون ریزی که به صغیر و کبیر رحم نمی کنند و فقط یک چیز برایشان مهم است؛ نابودی ایران. 🔸البته؛ وطن فروشی در ایران، پدیده مستحدثه و جدیدی نیست. جنگ تحمیلی را که یادمان نرفته است. در جنگ با عراق هم که مسئله جدایی یکی از استان‌های ایران(خوزستان) مطرح بود،چند ده هزار نفر ایرانی عضو سازمان مجاهدین خلق، یکی از موثرترین لشکرهای ارتش صدام را شکل دادند. مگر غالب ترور های هسته ای و مردمی ما توسط ایرانیان صورت نگرفت؟مگر بسیاری از تحریم های اقتصادی فلج کننده با لابی برخی از ایرانیان مقیم آمریکا طراحی و تصویب نشد؟ 🔸 در تاریخ کمی عقب تر برویم، پیاده نظام کودتای ۲۸ مرداد و شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت همه ایرانی بودند. مگر شیخ ابراهیم زنجانی به دستور انگلیسیها حکم اعدام شیخ فضل الله نوری را صادر نکرد. موفقیت حمله افغان ها و مغول ها و پیش از آن اسکندر به ایران نیز به میزان قابل توجهی مرهون وطن فروشی گروه هایی موثر در داخل ایران بود. 🔸تا بوده همین بوده. وطن فروشی امروز تبدیل به یک بیزنس شده است. وقتی وطن فروشی در ذات کسی باشد، بهانه اش را نهایتا پیدا خواهد کرد. در این ماجرا از هر که بگذریم، از کسانی که در این کشور سربازان فرانکو را بزرگ کردند و پر و بال شان دادند نمی توان گذشت. همانها که پول بیت المال را به حلقوم شان ریختند و تریبونشان داده و مار در آستین خود پرورش دادند. تا دیر نشده دست و پای ستون پنجمی ها را قطع کنید، که اگر نکنید فرانکو منتظر است تا هست و نیست تان را به یغما ببرد. @marghoomat
⭕️ اینجا بسیج مستضعفینه نه چیز دیگری! یک. 🔸بسیج اگر بسیج مستضعفین باشد و جنگ حق و باطل را در دو گانه های اصیلی چون جنگ استضعاف و استکبار، جنگ فقر و غنا، جنگ مرفهین بی درد و پابرهنه ها و مستکبرین و مستضعفین بفهمد و نه جنگ زرگری و حیدری نعمتی اصلاح طلب و اصولگرا و چپ و راست و ناسا و شانا و جمنا، حرفش را رُک و صریح می زند، نه شیرینی می گیرد و نه آروزی گندم ری در سر می پرواند، جیبش بسته و دهانش باز است، اشخاص برایش هیچ موضوعیتی ندارند. آنچه برای او اصالت دارد دو چیز است؛ مکتب و آرمان. 🔸عملکرد اشخاص را براساس حاصل جمع و برآیند همه ویژگی‌های شخصی، اجرایی و عملی آنها و پایبندی و عمل واقعی و نه شعاری افراد، نسبت به آرمان‌های انقلاب، منویات امامین انقلاب، مردمش و صدای فرو خفته‌ی مستضعفانش می‌سنجد و نه بر اساس آنچه خوشمان یا خوششان می‌آید یا خوشمان یا خوششان نمی‌آید. 22 جلد صحیفه امام برایش متر و معیار است. او قداست بخشی های کورکورانه به افراد را خلاف اندیشه انقلاب می داند. حربه ای قدیمی که بسیجی خمینی و خامنه ای را دست بسته می کند و زبانش را می ببندد که آقا چه می گویی و چه می نویسی! فلانی رفیق حاج قاسم بوده است و دیگری خادم الرضا و آن یکی منصوب رهبری و این یکی یادگار یادگار امام. 🔸چرا کسی از سه کارکرد مهمی که روح الله برای بسيجيانش ترسیم کرد سخن نمی‌گوید؟ مخالفت با استکبار، مخالفت با پول پرستی، مخالفت با تحجر گرایی و مقدس مابی. بسم الله، آقایان گزارش بدهند، کجای عملکرد دستگاه های عریض و طویل تان بوی مقابله با پول پرستی و مقدس مآبی می دهد؟ پس از ده‌ها سال تریبون‌داری و میدان‌داری تان، کجاست رویکردهای ضد تحجر و کجاست ضدیت با مقدس‌مآبی توسط نیروهای انقلابی تحت تربیتتان و کجاست کنش‌های ضد پول پرستی تان؟ از جریانی سخن می گویم که استکبار را خلاصه کرد در آمریکا و انگلیس و تحجر را مساوی انگاشت با جریان شیرازی ها و انجمن حجتیه. جریانی که در تعالیم شان از همه می خوانند اما امام و صحیفه اش مهجور است و در گوشه ای خاک می خورد. 🔸مگر غیر این است که جریانی محافظه کار، سالهاست تمایل دارد نقش بسیج را به جریان سازمانی خدماتی فروبکاهد؟ قرائتی تخدیری از بسیج که رسالت خود را محدود در اردوهای جهادی و کویر زدایی و یادواره شهدا گرفتن و ایستگاه صلواتی زدن و... تعریف میکند. قرائتی که بسیجی را تحلیل گیر می خواهد و نه تحلیل گر. بسیجی را ساکت می خواهد و نه پرسش گر. بسیجی را عنصری حرف گوش کن می خواهد که همیشه قبل از آنکه سخنران جمله اش تمام شود او دستش را مشت کرده آماده می کند که تکبیر بگوید. او را شنونده می خواهند و نه گوینده. او را بی تحلیل می خواهند؟ چرا؟ چون این تحلیل داشتن در بزنگاها ممکن است بازی شان را بهم بزند. بازی همانها که لیست را جلویش می گذارند و می گویند چشمانت را ببند و قربته الله رای بده. چرا؟ چون حاج آقا فلانی گفته. همان حاج آقاهای تکنیسن و تاکتیسین و نه تئورسین. مشکل دقیقا از همینجا شروع شد. از جایی که تاکتیسین ها جای تئوریسن ها را گرفتند. 🔸مقدس مآبی در نگاه امام نه صرف توجه به احکام فردی و به ظاهر دینی، بلکه غفلت از آرمان ها و مسولیت های اجتماعی و غفلت از خصم ظالم و عون مظلوم است. مگر غیر این است که عده ای خواسته یا ناخواسته در پی آنند که در بسیج، اسلام فردی و مناسکی محض را برجسته تر از اسلام انقلابی و اجتماعی کنند؟ اسلامی که حاضر است صدها ساعت کتاب های شهید مطهری را بخواند اما یک دقیقه بر سر اشرافیت و طبقه مرفه جدید و نوکیسگان انقلاب فریاد نزند! اسلام مبارزه اجتماعی را باهمین دست فرمون سالهاست که به محاق برده و اسلام پامنبری و مرید و مرادبازی و سلام علیکم حاج آقا و التماس دعا حاج آقا را جایگزین آن کرده اند. @marghoomat
⭕ اینجا بسیج مستضعفینه نه چیز دیگری! دو. 🔸امروز حزب‌‌الله را می‌بینیم که نه فقط از نقش و کارکرد خمینیستی خود بازمانده، بلکه از هویت اصیل خود نیز خلع شده است. چه کسانی خلع کرده اند؟همان کسانی که برای ما جا انداخته اند بسیجی خوب بسیجی‌ای است که در حاشیه فلان منطقه محروم سرویس بهداشتی می‌سازد؛ بسیجی خوب بسیجی‌ای است که دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را گذرانده و گواهی آن را در جیب دارد، بسیجی که گشت شبانه و هیات و نماز جماعت و... را هفته ای یکبار می رود و تمام. آن بسیجی‌ای که دنبال تخلفات در واگذاری های غلط ماشین‌سازی تبریز، نیشکر هفت تپه و هپکو اراک، مشکلات کارگران آق دره ای و معدن یورت ،اشرافیت امام جمعه فلان استان و شهرستان، انحراف سیاسی فلان رئیس قوه، انتقاد از ویلانشینی فلان سردار نظامی می‌رود، «مورد» امنیتی و قضایی و انحرافی دارد و قس علی هذا. بسیجی خوب، بسیجی مرده است. تمام حرف در همان کلمه « تمام» است. قرائتی ناقص از هویت مکتبی بسیجی. بسیجی ذو ابعاد است. مشکل آن نگاهی است که می خواهد بسیجی، قالب شده و کاریکاتوری بار بیاید. آنقدر او را با امورات روزمره و جاری سرگرم کند که از رسالت واقعی و مهم سیاسی و اجتماعی خود غافل شود. 🔸در قاموس آنی که بسیج را وجود بخشید و حزب‌الله را متولد ساخت، نقش و کارکرد بسیج این نبود. هویت و غیریت حزب‌الله این حرف‌ها نبود. امام روح‌الله بسیج را برای مخالفت با پول‌پرستی می‌خواست. جانشین امام روح‌الله و روحِ الهی عصر ما، از طبقه جدیدی می‌گفت که به واسطه پول‌پرستی به وجود آمده است؛ از رسالت نیروهای «مخلص» انقلاب اسلامی در مقابله با طبقه مرفه جدید سخن می‌گفت. خمینی و خامنه‌ای عهد و عصر دیگری را طلب می‌کردند؛ ما شاید لشکر مخلص خدا بودیم اما نیروی مخلص انقلاب نبودیم. دچار ناخالصی‌هایی هستیم که هر روز بر فراز منبری و بولتنی، ما را به امری می‌خوانند. اوامری غیر از آن‌چه امامین مان می‌گفتند و می‌گویند. @marghoomat
aviny-19 - ۲۰۲۲-۱۱-۱۹T۱۹۴۸۱۸.۶۱۴.mp3
331.4K
🔺 عقل معاش می گوید که شب هنگام خفتن است اما عشق می گوید بیدار باش... پ.ن: صوت های دلنشین و ماندگار سید مرتضی را با این هشتک دنبال کنید. @marghoomat
helali_yadegaari_1662478432353674-mc.m4a
1.44M
🔺 شبای خلوت با روضه بودن پ.ن: برای دسترسی به باقی نواهای ماندگار و خاطره انگیز حاج عبدالرضا هلالی دو هشتک زیر را دنبال کنید. @marghoomat
🔹برخی با اشاره به بروز رفتارهای ضد دینی مانند حمله به برخی از ارزش‌ها و نماد های مذهبی همچون چادر و اصل حجاب شرعی، ساده انگارانه تصور می کنند، ستیز با احکام اسلامی خصوصا حجاب شرعی در ایران حاصل تجربه حکومت دینی است. 🔺احتمالا تاریخ نخوانده اند تا بدانند، در همان بدو انقلاب و در آن فضای شور انقلابی و دینی جامعه، شاهد تظاهرات چند ده هزار نفری علیه حکم قصاص و حجاب بودیم. 🔺 اوج این اعتراضات را در 17 اسفند 57 شاهدیم. روز جهانی زن. یعنی فقط 25 روز بعد پیروزی انقلاب اسلامی. یک روز بعد از سخنان تاریخی امام در ارتباط با لزوم وجود حجاب شرعی در ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه ها. راهپیمایی حدودا 15 هزارنفری علیه حجاب که چند روزی به طول انجامید و موجبات درگیری و زد و خورد و مباحثه های مختلف میدانی را برای مردم فراهم آورد. فیلم های منتشر شده از تجمعات آن روزها یکی از اسناد جذاب و ماندگار تاریخ انقلاب است. خصوصا تجمعاتی که در دانشگاه تهران شکل گرفت. 🔹واقعیت این است که دین ستیزی در بخشی از جامعه ایران، ریشه در سیاست های فرهنگی حکومت رضاخان و سپس پهلوی دوم دارد. فضای اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی هم فقط مدتی آن را به محاق خاموشی برد.امروز فقط زمینه بروز دوباره این دیدگاه، آن هم در مقیاس بسیار کوچک‌تری، توسط اقلیتی که از اول انقلاب همیشه وجود داشتن فراهم شده است. فلذا نباید پدیده رخ داده فعلی را امری عجیب و خارق العاده دانست و نباید متحیرانه به آن نگاه کند. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ 16 آذر و خاطره هاش. 16 آذر 99. تنها مراسم حضوری 16 آذر. اوج کرونا و تعطیلی. یادمه تنها نبودیم، فکر می کنم حدود 20 دانشگاه کشور، این مراسم شده بود مراسم مجازی 16 آذرشون. تو اوج اون سختی ها و پروتکل ها و محدودیت ها و... همه ی هم و غم مون این بود که 16 آذر نباید بدون اون شور و حال همیشگی اش بگذره و تمام. با همون جمعيت اندک سعی کردیم شور و نشاط 16 آذر را حفظ کنیم. مهمان سعید جلیلی و سردار فدوی. نمیخوام درباره حواشی و خاطرات اون جلسه حرف بزنم. حرف چیز دیگریست. بخوانید. همیشه به رفقای دانشگاه های مختلف اینو می گم؛ (خصوصا دانشگاه هایی که معمولا مهمان شاخص سیاسی ندارن) 16 آذر را پُرشور و حرارت برگزار کنید، ولو به یک مناظره ساده دانشجویی. ولو به یک تریبون آزاد بدون خرج و زحمت. نذارید صحنه و سنگر دانشگاه در میعادگاه گفتمانی اش بدون حرف باشد. نگذارید همانها که دوست دارند، همانها که آرزویش را دارند؛ دانشگاه را خاموش و خسته و بی هویت ببينند و لذت ببرند. عَلَم تقابل گفتمانی دانشجویی را نباید زمین گذاشت. اگر این تقابل گفتمانی در دانشگاه مُرده است، زنده اش کنید، اگر نیمه جان است احیایش کنید، اگر رمقی ندارد تقویتش کنید. اگر قوی است، پویایش کنید. هر کجا این تقابل زنده و پویای گفتمانی بود، رشد همانجاست. تزاحم و تفاوت را به رسمیت بشناسید و بستر تضارب اندیشه را فراهم کنید. بشخصه هر چه آورده گفتمانی از دوران دانشجویی ام دارم از دل همین تقابل ها و تضارب ها و تعارضات گفتمانی بوده. 16 آذر می تواند میدانی نمادین از این درگیری های گفتمانی باشد. از دستش ندهید. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺چون دیدم به مناسبت 16 آذر در برخی کانال ها و رسانه ها داره دوباره این کلیپ دست به دست میشه گفتم اینجا ام بذارم. دیدن دوبارش خالی از لطف نیست. 🔺خوبه بعضی موقع ها حرفاتو یادت بیارن. ان شاء الله روزی نشه مقابل این حرفا شرمنده بشیم و سرمون پایین باشه. ‌‌‌‌🔺اگه قرار باشه جنبش دانشجویی به چیزی افتخار کنه، اون چیزی نیست جز اینکه تو این بازی برنده ها و بازنده ها؛ در کنار بازنده هایی باشه که معمولا نه تریبونی دارند و نه توانی برای صدا زدن... . پ.ن: کلیپ مربوط به تجمع سال 99 آذرماه مقابل وزارت کشور هست سر ماجرای آلونک بندرعباسی.. @marghoomat
34-jonbeshdaneshjoee(1).pdf
1.84M
🔺 جزوه « جنبش دانشجویی ایران 1» ⬅️ بازخوانی پنج مقطع تاریخی حساس در حیات جنبش دانشجویی تا انقلاب اسلامی. ⬅️ گفتاری از دکتر شهریار زرشناس @marghoomat
35-jonbeshdaneshjoee.pdf
1.79M
🔺جزوه « جنبش دانشجویی ایران 2» ⬅️ بازخوانی پنج مقطع تاریخی حساس در حیات جنبش دانشجویی تا انقلاب اسلامی. ⬅️ گفتاری از دکتر شهریار زرشناس @marghoomat
جنبش دانشجویی.mp3
6.65M
⭕ سخنانی ماندگار از مسعود ده نمکی 🔺شان جنبش دانشجویی نظارت بر رفتار حاکمان هست. 🔺بچه حزب اللهی رو در حد مبارزه با بدحجابی دوست دارند. اونطرفی رو در حد مبارزه با بچه بسیجی دوسش دارند. 🔺ما رو به عنوان بازیگر خیمه شب بازی می‌خواهند. 🔺در نگاه برخی دوستان باید برای هر حرف درست و غلطی تکبیر گفت و سوت و کف زد. 🔺نگذارید عده ای پُشت اصولگرایی پنهان شوند و عده ای پُشت آزادی و دموکراسی. پ.ن: دقیقا تاریخ این جلسه رو یادم نیست. ولی یکی از ماندگار ترین جلسات دوران دانشجوییم بود. @marghoomat
Podcast.mp3
5.22M
🔺 درد داشتن 🔸اساسی ترین رکن بیداری، پویایی و حرکت جنبش دانشجویی در طول تاریخ معاصر ما در یک چیز خلاصه می شود؛ درد داشتن. روزی درد استقلال و آزادی و مبارزه با استعمار و استبداد خارجی و وطنی. روزی دیگر درد عدالت و مبارزه با اشرافیت و فقر و فساد و تبعیض و صدای مستضعفین بودن. 🔸 برخی دقیقا همین را می خواهند. جنبش دانشجویی بی درد. جنبش دانشجویی اخته شده. جنبش دانشجویی کوتوله و بی تحلیل. جنبش دانشجویی حرف گوش کن. جنبش دانشجویی سر به زیر. جنبش دانشجویی سرگرم به بازی های قدرت. 🔸 اگر از دانشجو درد را گرفتند با یک سیب زمینی چه فرقی می کند؟ جنبش دانشجویی به دردش زنده است. دردهای سازنده و متعالی. دردهای انسان ساز. دردهای رجب بیگی و علم الهدی و وزوایی پرور. جنبش دانشجویی پاشنه آشیل های گوناگونی دارد، مهم ترین و محوری ترینش را همین نقطه می دانم؛ بی‌دردی. 🔸 درد داشتن نسبت به خنثی بودن و بی تحرکی، قطعا ارجحیت دارد. حال می خواهد آن درد با سلیقه سیاسی من و تو همسان نباشد. عیبی ندارد. بدترین آسیب برای یک کشور آن است که نسل جوان و دانشجویش اساسا دردی نداشته باشند، حال چه آن درد مخالف نگاه سیاسیش باشد و چه موافق آن. باید امروز از بی دردی بخشی از جنبش دانشجویی انقلابی و بخش کثیری از دانشجویان خنثی ترسید و چاره‌ای اندیشید. @marghoomat