eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
387 عکس
383 ویدیو
52 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
نوحجتیه ای ها به صف شده اند! 🔸 امام در منشور روحانیت تیغ تیز حملات خود را به سمت نفرات، گروه ها و جریانات مختلف انحرافی از انجمن حجتیه و جریان متحجر درون حوزه های علمیه تا لیبرالها و منتظری و بازرگان و... گرفته است و خطوط اصلی دعوای خط امام با خطوط التقاطی و انحرافی را مشخص میکند. یکی از این جریانات که همواره مورد عتاب و خطاب امام بوده، انجمن حجتیه و تفکرات و خطوط اصلی گفتمان حاکم بر انجمن است. 🔸امام در منشور روحانیت انجمن را ولایتی های دیروز و مقدس نماهای بی شعور نامیده و اینچنین خطابشان می کند: «دسته‏اى دیگر از روحانى‌نماهایى که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا میدانستند و سر به آستانه دربار مى‏ساییدند، یک‌مرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفى که براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز، مقدس‌نماهاى بی‌شعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز میگویند مسؤولان نظام کمونیست شده‏ اند! تا دیروز مشروب‌فروشى و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براى ظهور امام زمان را مفید و راهگشا میدانستند، امروز از اینکه در گوشه اى خلاف‌شرعى که هرگز خواست مسؤولان نیست رخ میدهد، فریاد «وا اسلاما» سر میدهند!» 🔸«دیروز حجتیه‌ای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند،امروز انقلابی تر از انقلابیون شده‌اند! «ولایتی»های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته‌اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته‌اند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است،امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می‌خورند!» 🔸اما اشکال اصلی امام به انجمن حجتیه چه بود؟آیا صرفا امام با شکستن تحریم چراغانی و محمد رضا را شاه شیعه خطاب کردن مخالف بود؟ آیا امام با مبارزه با بهائیت و مخالفت با واردات گوشت یخی غیر ذبح شرعی شده مخالف بود؟ خیر. امام دعوای اصلی اش با انجمن بر سر اولویت ها بود. 🔸بزرگترین مشکل انجمنی ها تشخیص انحرافی از دشمن و اولویت‌شناسی‌های غلط بود، امام میگفت شما به معلول ها چسبیده اید و علت العلل همه مشکلات را رها کرده اید. اگر نگران نفوذ بهائیت هستید باید ریشه این درخت خبیث را خشکاند و نه آنکه شاخ و برگ ها را برید. باید آن دستگاه و رژیمی که برای بهائیت بسط ید ایجاد کرده را سرنگون کرد. انجمن در اوج دوران مبارزه تمرکزش را بر بهائیت و بعد از پیروزی انقلاب دشمن خود را وهابیت و مارکسیسم تعریف کرد.دقیقا در مقطعی که امام دشمن درجه اول را آمریکا می دانست.اساسا نقطه تمایز امام با بسیاری از گروه ها دقیقا همین نقطه بود.امام در نظام اولویت گذاری خود با نهضت آزادی که معتقد به اصلاحات و مبارزه رفرمیستی و پارلمانتاریستی و در چارجوب قانون‌ اساسی بود نیز درگیر شد و اعتقادی به این رویه نداشت و اولویت اول و آخر را انهدام و سرنگونی رژیم پهلوی می دانست.خلاصه آنکه ایراد اساسی امام به کج روی در اصلی و فرعی و اهم مهم کردن موضوعات بود. 🔸 اما این جریان امروز هم ادامه دارد. نوحجتیه ای ها را می گویم.جریانی که در نظام اولویت گذاری خود دچار خطای محاسباتی گشته و شمشیر را برای جریان انقلابی چنان تیز کرده و در پی حذف جوانان انقلابی برآمده که برق شمشیرش چشم ها را کور می‌کند. نوحجتیه ای ها اولویت خود را حذف جریان انقلابی پرسش گر و مطالبه گر آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده و در این راه به هر طریقی متوسل می شود و انواع و اقسام تهمت ها و اهانت ها را روانه میدارد. 🔸 نوحجتیه ای ها امروز نعل وارونه میزنند.کسانی که امروز باید پاسخگوی تصمیمات سیاسی خود باشند،مقصر را جوانان انقلابی آرمانخواهی معرفی کرده و فرار رو به جلو می کنند.جریان نوحجتیه ای نیز در شرایطی که بخش مهمی از مشکلات کشور هنوز پابرجاست و کشور هنوز اسیر انگاره های نئولیبرالی غیرشفاف و غیر مردمی در عرصه اقتصاد و... است و جریانات مختلف خارجی و داخلی عزم به سر بریدن انقلاب اسلامی را کرده اند، در عین سکوت،اولویت را در ذره بین به دست گرفتن و کشف انحراف و رگه های مارکسیستی و التقاطی در جوانان مطالبه گر تشخیص داده اند. 🔸مسئله در نقد برخی اعمال نادرست به نام مطالبه گری نیست که البته خود جریان اصیل عدالتخواهی در این زمینه پیشتاز بوده، اختلاف در اولویت دادن به این مسئله در نظام موضوعات،سیاسی کردن نقدها،تعریف خط قرمزهای قبیله ای برای عدالت (به جای مرزهای اعتقادی و اخلاقی) و تبدیل آن به دعوای حیدری-نعمتی برای به محاق بردن اصل عدالتخواهی و مطالبه گری از یک سو و سکوت در برابر انحراف در بقیه ارزش های دینی مانند تحجر، تکفیر و اشرافیگری به نام دین و انقلاب از سوی دیگر است. @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همه ی هستیمو مدیون چشاتم میدونی @marghoomat
⭕ عامل ناامیدی؛ پرسشگران یا کارگزاران! 🔸همواره و خصوصا در سالیان اخیر عده ای در مواجهه با جوانان انقلابی و توده های مختلف مردمی این نکته را مطرح می کنند که انتقادها، پرسش‌ها و بیان اشتباهات و خلاصه امر به معروف و نهی از منکرهای شما باعث و سبب ناامیدی و القای یاس و دلسردی عموم مردم می شود! فلذا هیس! کسی فریاد نزند. 🔸خلاصه گزاره بالا آن است که علت ناامیدی مردم،منتقدین و پرسشگران سیاسی هستند و اینانند که بذر تردید و تشکیک را می پاشند. اما به راستی آیا علت حرمان، سرخوردگی و دلسردی مردم پرسشگران هستند یا عاملیت های سیاسی؟ آیا منتقدین به عملکرد پرسشگران سیاسی، در شناخت علت و معلول ماجرا دچار خطا و اشتباه نشده اند؟ آیا ریشه ناامیدی ها را باید در برخی تصمیمات، اقدامات و مواضع کارگزاران جست و جو کرد و یاانتقاد محدود ولو تیز و تند تنی چند از جوانان انقلابی؟کدام روی سکه علت العلل ناامیدسازی مردم است؟کدام روی این معادله در حال تکمیل کردن پازل دشمنان هستند و اعصاب و روان مردم را به بازی گرفته اند؟ 🔸از منظر نگارنده اقدام ضدانقلابی، ضد امنیتی و ناامید ساز در بستر اجتماعی، خود اون حادثه،موضع و اقدام و تصمیم است و نه بیان پرسش و انتقاد نسبت به آن اقدام و تصمیم و...؛اگر تصمیم غلط، موضع اشتباه و اقدام ناصوابی رخ ندهد، مساله ای اساسا پیش نخواهد آمد که حالا عده ای بخواهند آن را به باد انتقاد بگیرند.آنچه معیار و مبنای امیدواری و ناامیدی مردم است؛واقعیت می باشد. این واقعیت را چه کسی رقم می زند؟پرسشگر سیاسی یا عاملیت سیاسی؟ این عاملیت است که با اقدامی غلط می تواند پمپاژ ناامیدی کند و با تصمیمی درست بذر امیدواری را بکارد. 🔸 پس اساسا ریشه ایجاد ناامیدی را باید در تصمیمات، اقدامات و مواضع عاملیت سیاسی جست و جو کرد.مقاطع زمانی متعددی را می توان مثال زد که اتفاقا به واسطه عملکرد مسئولین وقت، میزان امیدواری مردم مطابق آمارهای رسمی شدیدا افزایش کرده و خود مردم با دیدن واقعیتها، مقابل روایت‌های غلط دشمنان می‌ایستادند. نمونه مثبت آن را می توان در سال‌های 84 الی 88 در دولت نهم و نمونه منفی این معادله را می توان در هشت سال دولت حسن روحانی مشاهده و ارزیابی کرد. هشت سالی که اقدامات مسئولین وقت موجی از ناامیدی و نارضایتی را تولید کرد. تنها دوای پروژه ناامید سازی مردم اصلاح رویها،سازوکارها،ساختارها و اقدامات و مواضع مسئولین و کارگزاران نظام است. 🔸 اما چه چیزی این ناامیدی را دوچندان و تبدیل به بن بست ذهنی و انسداد گفتمانی میکند؟چه چیزی مردم را به این نتیجه میرساند که مسائل قابل اصلاح نیست و هیچ روزنه امیدی را باقی نمیگذارد؟مهم ترین عامل جهت ایجاد و القای ناامیدسازی اجتماعی،عدم وجود و یا حذف پرسشگران سیاسی است.ادعای نگارنده آن است که اتفاقا پرسشگری و مطالبه گری سیاسی امید را در دل مردم افزایش میدهد.چرا؟بخوانید. 🔸 وجود جریان پرسشگر در زمانی که همه مشی محافظه کارانه را پیشه خود کرده اند و دمی بر نمی آورند،اسباب امید مردمی را فراهم میکند که صدایشان به جایی نمیرسد و اساسا احساس میکنند صدایی ندارند.در اوج بی صدایی صدای اقلیت پرسش‌گری را می شنوند که مطالبات آنان را سر دست گرفته و به مسئولین نهیب می‌زنند. یکدست انگاری حاکمیت و اثبات این گزاره که همه دستشان در یک کاسه است،خطرناک ترین فهم از حکمرانی امروز کشور است؛این تصور را چه جریانی می تواند برای مردم بشکند؟جریان پرسشگر سیاسی. 🔸آیا وقتی که مردم می بینند عده ای جوان حزب اللهی با ادبیات انقلاب اسلامی، مسئولین جمهوری اسلامی را نقد میکنند و مطالبات و دردهای مردم را فریاد میزنند،اسباب ناامیدی مردم و یا امیدواری مردم را فراهم میکند؟اینکه در ماجرای هفت تپه و هپکو و ماشین سازی و... دانشجویان انقلابی بر خلاف بسیاری از مسئولین وقت در کنار کارگران ایستادند و مشکل شان را حل کردند باعث امیدواری آنان به نظام می شود و یا سکوت سنگین و کَر کننده بخش کثیری از دلبستگان و مسئولین وقت جمهوری اسلامی؟ دهها مثال دیگر می توان زد که اگر جریان پرسشگر نبود و حاکمیت خودش با تشخیص خودش تصمیمات را پیش می برد، ناامیدی ها دوچندان و اندک روزنه های امید هم کور می شد. در بسیاری از موارد تنها امید مردم،همین جوانان انقلابی و پرسشگری هستند که صدای آنان بوده و بن بست شکنی کرده و حقیقت انقلاب اسلامی را نمایان کنند. 🔸 فلذا اگر امروز دنبال امیدآفرینی و مقابله با پروژه ناامیدسازی مردم توسط دشمن هستید، اولا یقه مسئولین و عاملیت های سیاسی را بگیرید که هیچ چیزی مثل تصمیمات،اقدامات و مواضع آنان در ایجاد و نابودی امیدواری مردم اثر ندارد و ثانیا اینکه جریان پرسشگر سیاسی را تقویت و حمایت کنید و بدانید و بدانیم که اگر این جریان بمیرد و حذف شود،اندک امیدهای باقی مانده مردم هم ناامید شده و امید به اصلاحات برای همیشه می میرد. @marghoomat
⭕ جانباز صدیق انقلاب 🔺فکر میکنم اربعین 96 بود... چند کیلومتری کربلا.. خسته و کوفته.. با پیراهن شوره زده و موهای شونه نکرده و... چشمم افتاد به آقا سعید... خستگی از تن و بدنم رفت.. آقا علی جعفری (تو عکس معلومه) و آقا محمد حسن روزی طلب هم یادمه بودن.. در حین حرکت و صحبت کردن و راه رفتن بودیم که رفیقمون عکس رو گرفت و ماندگار شد و یه کوچولو ام خوب نیفتاد دیگه.. 🔺با همه دلخوری ها آقا سعید رو دوسش داشته و دارم... از سال 92 تا الان... هنوز جای عکسای انتخاباتی جلیلی در سال 92 که روی دوچرخه ام زده بودم وجود داره ( اونموقع حق رای هم نداشتم 😉) یادش بخیر... آقا سعید روزت مبارک... @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 جانبازان بی ادعای انقلاب اسلامی 🔸 به مناسبت روز جانباز جا داره یه بار دیگه این فیلم تاریخی رو ببینیم. ببینید که چگونه جانبازی که مچ دستش قطع شده است با صلابت و اقتدار حرف می‌زند. @marghoomat
⭕️ اینها مقاومت یمنی نیست.. 🔸اینها بریده هایی از خاطرات هاشمی رفسنجانی است. بیشتر اینها در سالهای میانی و اواخر دهه شصت در سالهای جنگ تحمیلی ثبت شده است. یک بار دیگر به این فیلم نگاه کنید، جایی که رزمنده ای جانباز، شادمان در حالی که مچ دست راستش قطع شده است از پیروزی در عملیات شب گذشته می گوید. به گمان ما این آن مقاومت یمنی مدنظر آقای ولایتی است نه چیزهایی که در پیش می خوانیم: 🔹 آقاى عباس ، [توليت آستان قدس رضوي] و فرزندش آمدند. از سفر به لندن و عمل جراحى پاي‌اش راضى است. تحت تأثير نظم و پيشرفت آنها قرار گرفته است. 27 مهر 71 🔹‏ آقای [قمی] آمد و درخواست ارز برای معالجه پروستات در لندن داشت. برای آقای مهدوی [کنی] هم به خاطر کسالت قلبی، گفته شد در لندن جا رزرو کنند. 19 اذر 64 🔹آقای آمد. از کیفیت معالجه‌اش در لندن گفت. سرطان داشته و با شیمی‌درمانی معالجه شده. راضی است. موهایش در اثر معالجه ریخته‌است. از نتایج معالجه در مدت اقامت، پیشنهاد جلوگیری از اعزام دانشجو به خارج را داشت که ارز آن را صرف تأمین استاد در داخل کنیم.31خرداد 65 🔹شب درجلسه شورای مرکزی [جامعه] روحانیت مبارز شرکت نمودم. بیشتر صحبتها درباره بد اداره شدن جلسات روحانیت مبارز در دهه فجر بود. آقای که از لندن پس از معالجه برگشته، به خاطر خستگی نیامده بود. میخواستم ایشان را ببینم. 29 بهمن 64‏ 🔹صبحانه‌ را در خدمت‌ آقای‌ منتظری‌، در منزل‌ ایشان‌ صرف‌ کردیم‌. پس‌ ازخداحافظی‌ به‌ منزل‌ آیت‌الله‌ رفتم‌. از اسپانیا برگشته‌ بودند. برای‌ معالجه ‌چشم‌ رفته‌ بودند. 8 خرداد 60 🔹آقای‌ که‌قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ ممنوع‌ الخروج‌ بوده‌، برای‌ گرفتن‌ گذرنامه‌ جهت‌ سفر برای‌ معالجه‌ دردمفاصل‌ احتیاج‌ به‌ نامه‌ من‌ به‌ اداره‌ گذرنامه‌ داشت‌ که‌ نوشتم‌. 19 اردیبهشت 60‏ 🔹 ساعت هشت صبح آقاي اردبيلي آمدند. عازم سفر به اروپا براي معالجه و چك آپ است. براي تسهيلات ارزي و تذكره [= گذرنامه] همراهان و حفاظت كمك خواستند. به دكتر ولايتي و ميرزاده دستور مقتضي را دادم. 29مرداد 68‏ 🔹 شب‌، آقای‌ [علی‌ اکبر] [سفیر ایران‌ در سوریه‌] آمد. مدتی‌ در آلمان‌ معالجه‌ کرده‌است‌؛ دست‌ مصنوعی‌ گذاشته‌ و دوبار ، گوشها را عمل‌ کرده‌ و اکنون‌ نسبتا سالم‌ است‌. 5 آبان 63 🔹 عصر آقاي [محمد علی] مسئول بسيج آمد. پس از معالجه در خارج برگشته و از معالجه دكترهاي داخلي ناراضي است؛ برسد. 25 مهر 66‏ 🔹 آقاى [علي اكبر] ، نماينده رهبرى در ژاندارمرى آمد. براى معالجه خود در خارج استمداد كرد. 8 دی 69‏ 🔹 در بیمارستان‌ به‌ عیادت‌ آقای‌ رفتم‌. قرار است‌ فردا، برای‌ معالجه‌ به‌ سوئیس‌ برود. 8 اسفند 63‏ 🔹 آقاى [عبدالله] ، [وزير كشور]، براى سفر جهت معالجه به آلمان، تلفنى خداحافظى كرد. 22 اسفند 71‏ 🔹 [آشیخ‌ محمد] که‌ برای‌ معالجه‌ چشم‌ به‌ اسپانیا رفته‌ بود راضی‌ برگشته‌، درمنزل‌ ما بودند. گفتند که‌ درک‌ مردم‌ اسپانیا نسبت‌ به‌ مسائل‌ انقلاب‌ ایران‌ بهتر شده‌ است‌. 28 مرداد 61‏ 🔹 به ملاقات آیت‌الله سیدمحمدرضا رفتم. دیروز از لندن برگشته‌اند؛ به احتمال سرطان کیسه صفرا، برای معالجه رفته بودند. 25 روز آنجا بوده‌اند. ایشان و اطرافیانش با خوشحالی و نشاط از سفر انگلستان و استقبال مسلمانان آنجا تعریف می‌کردند. 9خرداد 66‏ 🔹آقای [کاظم] سفیرمان در لیبی آمد. پیام آقای قذافی را آورد گه گفته‌بود‌اگر نمی‌توانید جنگ را تمام کنید برای ختم آن اقدام کنند. خبر داد که پدرش بیمار قلبی است و خوب است برای معالجه به لندن برود. عضو خبرگان است. ۱۸ خرداد ۶۵ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ رئیس جمهور باید اشراف داشته باشد! 🔺اگر می خواهید مشکلات کشور را حل کنید، به یک جدی نیاز است و برنامه، یک شبه و با سفارش به اندیشکده ها نوشته نمی‌شود. یک نقشه نیاز است. مگر می شود بدون یک نقشه جامع کاری کرد! رئیس جمهور باید بداند، باید داشته باشد به این نقشه. اشراف داشته باشد به نقشی که هر کدام از وزارتخانه ها باید ایفا کنند تا مشکل تورم و مسکن و... حل بشود. @marghoomat
⭕ جناب رئیس، فرمانده رفوزه شده است! 🔸 بعد از گذشت قریب به دوسال از عُمر دولت سیزدهم، به نظر می رسد امروز راحت تر از هر زمان دیگر می توان عملکرد تیم اقتصادی و شخص فرمانده اقتصادی دولت، یعنی جناب مخبر را ارزیابی و تحلیل کرد. معاون اولی که با تشخیص شخص رئیس جمهور بر این مسند گمارده شد و همه جوره از آن حمایت کرد و این حمایت حتی امروز هم ادامه دارد! 🔸به قاطعیت می توان گفت حتی بسیاری از طرفداران پَر و پا قرص دولت هم در آغازین روزهای دولت از این انتخاب اندوهگین و متعجب شدند. شاید انتظار معاون اولی هر اسمی را داشتند الا مخبر. اما او انتخاب شده بود. انتخابی که بلاشک نظرات و فشارهای برخی مجموعه ها و نهادهای بیرونی دولت در به جمع بندی رساندن رئیسی برای برگزیدن او مهم و تاثیرگذار بوده است. 🔸مخبر انتخاب شد و از طرف رئیس جمهور به عنوان فرمانده اقتصادی دولت مشخص شد. در این وجیزه کاری به دخالت‌ها و توصیه ها و لابی های گسترده ایشان در عزل و نصب مدیران دولتی نداریم. امروز خروجی عملکرد فرمانده اقتصادی دولت مقابل چشمان ما قرار دارد. از وضعیت اسف بار ارز و دلار و سکه و طلا تا افزایش سرسام آور قیمت ماشین و مسکن و برخی مواد غذایی و... 🔸 امروز عملکرد شخص معاول اول دولت، موجب شرمندگی و خجلت بسیاری از دلسوزان گفتمان انقلاب اسلامی و شخص رئیس جمهور شده است. وضعیت فعلی را که می بینم ناخودآگاه به یاد نامه تاریخی رهبر انقلاب خطاب به احمدی نژاد می افتم. نامه ای که در آن رهبر انقلاب انتصاب مشایی را عامل سرخوردگی دوستان دانست: «انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان‌لم‌یکن اعلام گردد.» 🔸در اولین دیدار رهبری با دولت سیزدهم، رهبر انقلاب مطالبه «تحول»، «درمان بیماری های مزمن» و « بازسازی انقلابی» را از دولت داشتند و دارند. گفتیم و باز می گوییم که با این افراد و با این ایده های اقتصادی، نه تنها تحول و بازسازی انقلابی رخ نمی دهد بلکه خسرانی بزرگ در راه است، خسرانی که رهبر انقلاب در اولین دیدار دولت نهم، هشدارهای تاریخی خود را دادند و کسی گوش نداد و هشت سال خون دلها خورده شد: «اگر خدای نکرده طوری بشود که نتوانیم آنچه را که مردم درباره‌ی مجموعه‌مان تصور میکنند، آن را تحقق ببخشیم، خسارت بزرگ خواهد بود و به این جریان و جهت‌گیری حتماً ضربه وارد خواهد آمد. آن وقت امیرالمؤمنین فرمود: «و لقلّ ما شیء ادبر ثمّ اقبل»؛ موجی که برگشت و رفت، دیگر خیلی آسان این طرف نمیاید و برنمیگردد. خون دلها باید خورد و زحمتها باید کشید تا اینکه باز برای اقبال و توجهی که امروز وجود دارد، زمینه فراهم شود. این را نباید از دست داد.» 🔸نزدیک به دوسال است با وجود دهها دعوت رسمی، جناب معاون اول در یک جلسه صریح و علنی دانشجویی حاضر نشده است، یکبار پاسخ دهها سوال و شبهه رسانه ها و مردم را پیرامون عملکرد و وعده های عجیبش در ستاد اجرایی و دولت را نداده است، یک تنه سکان مدیریت دولت و ستاد اجرایی را گرفته است و با وقاحت در مجلس می گوید « همینه که هست». انقلابی بودن که به حرف نمی شود، به قول امام(ره) شیطان هم می گوید انقلابی ام:«لفظ را همه می گویند. شاید شیطان را هم ازش بپرسند، می گوید من انقلابی هستم!‌‎ ‎‌امروز همه انقلابی هستند! امروز همه دلسوز برای ملت هستند! امروز دعوای اینکه ما‌‎ ‎‌همه جنگ هم رفته ایم ـ و شما دیدید که یک دسته نوشته اند که ما از اول در جنگ چه‌‎ ‎‌بودیم ـ گفته اند. خوب، من هم می توانم بگویم من در صف اول جنگ دارم جنگ‌‎ ‎‌می کنم، ولی اینجا افتادم همینطور.» 🔸 این سخنان امام(ره) را بارها در دولت روحانی به رخش کشیدیم و امروز زمان آن است که حداقل یکبار برای یادآوری ام که شده، به رئیس جمهور و دولت مردان یادآوری کنیم که: «باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب‌‎ ‎‌وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده اند، این مردم زاغه نشین که شماها را‌‎ ‎‌روی مسند نشانده اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید‌‎ ‎‌از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از‌‎ ‎‌آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله » ـ خدای نخواسته ـ باز پیدا بشود. و آن‌‎ ‎‌روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به 22 بهمن. قضیه ‌‌[‌‌این‌‌]‌‌ است که فاتحه همه ما را‌‎ ‎‌می خوانند.» 🔸 هر چند نگارنده ایراد اصلی و اساسی را در راس قوه مجریه می بیند، اما امروز باید مطالبه تغییر فرمانده اقتصادی رفوزه شده ی دولت و کنار گذاشتن آن را جریان انقلابی سردست گرفته تا تغییر ریلی اساسی در سازمان حکمرانی قوه مجریه شکل بگیرد. به صورت مشخص برای این جایگاه دو نفر را پیشنهاد می کنیم؛ پرویز فتاح و پرویز داوودی. @marghoomat
💠 ۵۱۳ امین شماره هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻اغتشاش ارزی، انتقام از شنبه تاریخی 🔹تحلیل ۹دی از فاز جدید پروژه آشوب برای پیوند زدن مشکلات اقتصادی به آشوب اجتماعی 🔻در گِل‌مانده! 🔹بررسی ریشه های جنگ یکساله اوکراین و عاقبت اعتماد به آمریکا 🔸 هم‌سن انقلاب 🔸 عامل عبور از جنگ هیبریدی ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پدرسوخته بازی یعنی این! 🔸واقعا نمیدانم جریان حزب الله تا کی و تا کجا می خواهد این تیپ افراد را تحمل و احترام کند! تا کی قرار است در این تحجر و واپسگرایی گفتمانی دست و پا بزنیم؟تا کجا می خواهیم صغارت پذیری سیاسی را مشق و ترویج کنیم؟بس نیست؟ 🔸تا کی قرار است شاخص ها را فدای اشخاص کنیم؟تا کی قرار است عقل و اراده خدا رو دو دستی تحویل جماعتی بدهیم که بارها آزمون خود را پس داده اند و کوچک ترین انتقادی را برنمی تابند و هیچ کجا پاسخگوی هیچ کسی نیستند! 🔸 تا کی و تا کجا قرار است برخی سیاسیون را در چنان هاله ای از قداست نقاشی کنیم که حتی نشود به آنان « تو» گفت! تا کی قرار است حزب الله عمله دست این آقا و آن آقا باشد و فحش ها را حزب الله بخورد و عیش و نوشش را آقایان بهره ببرند! 🔸 تا کی و تا کجا می خواهیم با گره زدن کارگزاران پُر خطا به ارزش‌ها و آرمان‌ها و اسلام و انقلاب و رهبری و... بر شاخه نشسته و بُن ببریم؟تا کی و تا کجا میخواهیم در این مسخ شدگی گفتمانی غوطه ور بشویم؟تا کی و تا کجا میخواهیم به این خودتحمیقی مومنانه ادامه بدهیم؟چرا حزب الله نمیخواهد حزب الله باشد؟ 🔸بس نیست سواری دادن به پدرخوانده های سیاسی؟ بس نیست بازیچه شدن؟حزب الله اهل طاعت و ولایت است اما چه ولایتی و چه طاعتی؟ طاعت از ولایت کسانی که بویی از مغزا و منظومه فکری امامین انقلاب نبرده اند؟ولایت کسانی که زمین و زمان و مقدسات و... را بهم می دوزند تا خدای نکرده جایگاهشان متزلزل نشود؟کسانی که فکر میکنند اگر آشغال ها را به زیر قالی بفرستند تشت رسوایی شان عیان نمیشود!حزب الله عزیز!حزب الله باش. @marghoomat
وحید_جلیلی_آسیب‌شناسی_جریان_اصولگرا.pdf
863.4K
🔺 جزوه خواندنی «رویش در صف؛ ریزش در ستاد» ⬅️ گفتاری از وحید جلیلی در آسیب شناسی جریان اصولگرایی @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ عامل شکست؛ دشمنان خارجی یا داخلی؟ 🔸در یک نهضت غالبا مبارزه با دشمن خارجی به پیروزی منجر می شود اما در مبارزه با دشمنان داخلی است که نهضت شکست می خورد! 🔸 علی(ع) بدست مقدسین بی شعوری که بازیچه دشمنان با شعور بودند کشته شد. @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دل بُردی از من به یغما ای ترک غارتگر من @marghoomat
💠 ۵۱۴ امین شماره هفته‌نامه ۹دی منتشر شد 👈فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻انتقام سم‌پاش‌های نفاق از فرشته‌های دهه هشتادی و نودی 🔹پرونده ویژه ۹دی درباره حادثه مسمومیت عمدی دانش‌آموزان دختر توسط براندازها، منافقین و سلطنت‌طلبان 🔻عید امید 🔹نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان مبارک باد 🔸 در عدالت اجتماعی عقبیم 🔸 آغاز به کار شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
⭕ رفیقانه با رفقا! 🔸بعد از مطرح شدن ایده دولت جوان و حزب اللهی و تاکیدات چندباره رهبر انقلاب مبنی بر شکل گیری آن، گفتمان جوانگرایی و استفاده از نیروهای جوان به اصطلاح انقلابی در مناصب مختلف، تبدیل به گفتمان غالب و سیل حضور این جوانان نه به صورت حداکثری اما به طور قابل توجه ای در ساختار های مختلف حاکمیتی آغاز شد. از نهادهای انتخابی تا انتصابی. 🔸تا دیروز با نسلی از مدیران و کارگزاران مواجه بودیم که بخش زیادی از آنان یا در دوران مبارزات انقلاب و یا در دوران دفاع مقدس انواع هزینه های مادی و معنوی را در جهت نیل به اهداف ایدئولوژیک خود داده بودند. اینان بعد از کلی هزینه دادن، در مناصب قدرت تکیه زدند و خود را صاحب حق در استفاده از امکانات و بیت المال و... می دانستند؛ یعنی نسلی مبارز و هزینه داده که خود را ذی حق دانسته و بهره مندی از مواهب را امری عادی و طبیعی تلقی می کرد. 🔸اما امروز با جوانانی مواجه ایم که بدون دادن هزینه ای و صرفا حسب ارتباطات، تعلقات و وابستگی های جریانی و سیاسی، صندلی های قدرت را تصرف کرده و خود را صرفا بخاطر حزب اللهی بودن ذی حق می داند که سر سفره پهن شده ی حاکمیت یکدست شده بنشیند و سهم خود را از این سفره ببلعد. این نسل نه سیلی خورده است و نه تیر و ترکشی. اینان ادوار خود را دیده اند. الگوهای چگونگی رشد سیاسی در حاکمیت را جلوی چشم خود می ببینند. می بینند که به راحتی و بدون تخصص خاصی و صرفا حسب دیدن دم این و آن، می توانی پله های خدمت را یک به یک طی کنی و لذتش را ببری. «بالاخره ما نریم کی بره!» «اگه ماها نریم اصلاح طلبا میرن!» «حالا تجربه نداریم عیبی نداره، کسب می کنیم!» «حالا تخصصی نداریم بازم عیبی نداره، تعهد داریم!» 🔸 در طول این چند سال رفقای بسیاری را دیدم که سر از مجموعه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در آوردند. از ورود برخی حقیقتا خوشحال شدم و از ورود برخی ناراحت. بعضی از دوستان حقیقتا سر جای خود قرار گرفتند و خروجی کارهایشان هم نمایانگر درستی انتخابشان بوده و همواره به این دوستانم عاجزانه می گویم نخواهید که ره صد ساله را مثل برخی یک شبه طی کنید. در کار خود ممحض شده و آنقدر قوی شوید که خود را بر دیگران تحمیل کرده و آنان را مجبور کنید به سراغتان بیایند نه آنکه آویزان این و آن باشید و منتظر یک نیم نگاهی. 🔸اما به صراحت میگویم بسیاری از همین دوستان با مدل ورودشان به حاکمیت خیانتی بس بزرگ به دغدغه رهبری مبنی بر ورود جوانان مومن و حزب اللهی به دستگاه های مختلف کردند و علاوه بر آنکه بدعت های خطرناک و رویه های نامبارکی را برای نسل های بعد از خود به یادگار گذاشتند و الگویی نامناسب جهت ورود به ساخت قدرت ارائه دادند، آنقدر آش رزومه سازی و پله کردن مناصب جهت رسیدن به مسئولیت های بالاتر را شور کردند که هشدار رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی اخیرشان را در پی داشت. بخوانید. 🔸«منتها من به این جوانهای عزیزی که حالا الحمدلله وارد میدان کار شدند ــ چه در قوّه‌ی مقنّنه، چه در قوّه‌ی قضائیّه، چه در قوّه‌ی مجریه ــ توصیه‌ای که میکنم این است که اینها سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّه‌ای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند؛ توصیه‌ی اوّل من و توصیه‌ی مهم‌تر من این است. این ‌جور نباشد که ما بگوییم: «حالا این یک سابقه برای ما درست میکند برای مسئولیّتهای بالاتر»؛ نه، بچسبید به همین کار. برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئله‌ای که به شما مربوط میشود؛ چه بخش اقتصاد، چه بخش سیاست، چه بخش فرهنگ؛ بخشهای مختلف. متمرکز بشوید روی مسئله و دنبال حلّ آن مسئله‌ای باشید که به شما محوّل شده؛ این لازم است. توقّع ما از جوانهایی که مسئولیّت پیدا کردند، این است که هدفتان را حلّ مسئله قرار بدهید.» 🔸رفیقانه می گویم؛ طوری رفتار نکنیم و نکنید که جرأت نداشته باشیم به دیروز خودمان نگاه کنیم. دود این بی مبالاتی و دست و پا زدن برای رفتن در این سازمان و هلدینگ و یا در آن شرکت و قوه و بنیاد و... اگر در چشم هیچ کسی نرود، در چشم بدنه مخلص، پاک و بی ادعای جنبش دانشجویی می رود. هوشیار باشید و بدانیم که میراث دار چه عقبه ای هستیم. بدانیم که تک تک کنش هایمان چه تاثیری در معادلات ذهنی و عملی جنبش دانشجویی دارد. بَرُ و بچه هایی که چشمان خود را باز می کنند و راه پیشرفت را از بزرگانشان یاد می گیرند. پیشرفتی که راه رشد سیاسی را به تو می آموزد، راهی که چرتکه انداختن، محافظه کاری و سکوت های منفعت جویانه و ثناگویی های چاکرانه را تجویز می کند. وضعیت امروز کشور حاصل عملکرد کسانی است که سالها کوله بار مبارزه را به دوش داشتند، خدا وضعیت فردای کشور را بخیر کند که سکان داران اداره کشور کسانی هستند که نه تنها هزینه ای نداده اند بلکه خود را محق در رسیدن به درجات عالیه دانسته و نظام را موظف به سرویس دهی به آنان می دانند. @marghoomat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺رضا هلالی : من مولودی‌خون نیستم😎😁 🔺فکر کن منو و نریمان رو برا مولودی دعوت کنن.. دیوونه خونست 😂 😂 ⬅️ عیدتون مبارک.. @marghoomat
⭕ انتظار انقِلابی یا ان قُلابی.. یک. 🔺در سالیان اخیر شاهد شکل گرفتن قرائت و خوانشی انحرافی و عوامانه و سطحی انگارانه از مفهوم انتظار و مهدویت هستیم. این مدل فکری در باب گزاره انتظار و منتظر بودن گام به گام جلو آمده و متاسفانه از بعضی تریبون های رسمی و غیررسمی ترویج و تبلیغ می شود. 🔺قرائتی که تمام آرمان های مهدوی را خلاصه در جشن بیعت و جشن تاجگذاری امام زمان و چراغانی نیمه شعبان کرده و درگیر مناسکی میان تهی و خالی از سیرت و هویت و مسلک مهدوی شده است. هر سال درگیر شور و هیجان رسانه ای و خیابانی می شود و آنچه مغفول می ماند انتظاری است که زیر غبار اسلام آمریکایی کم ترین سهم از توجه را به خود جلب کرده است. اسلامی که با تحریف انتظار حقیقی، آن را وسیله تخدیر و بی عملی و توجیه رفتار خود و دیگران قرار داده و انتظار را نه عاملی برای حرکت و جنبش جهانی مسلمانان و مستضعفان که ابزاری برای توجیه ستمِ ستمگران قرار می دهد. 🔺این خط فکری تمام مسئولیت شیعه منتظر را رفتن شب های چهارشنبه به جمکران و ندبه خوانی صبح جمعه و اشک در فراق یار می داند و شاهد آنیم که شخص منتظر، عامل به تمام این مناسک است اما خبری از قیام بر علیه وضع موجود جهانی نیست و تلاشی برای اصلاح آن وجود نداشته چرا که دغدغه ای در این باب فهم نمی شود. نه فریاد بر سر ظالمان و نه التیام درد مظلومین. 🔺این جریان اجتماعی و دینی جنس انتظارش در غروب جمعه صرفا آرامش یافتن روحی است و نه به راه انداختن جریانی اعتراضی و مجاهدتی علیه بی عدالتی ها و ستم ها و استثمار و استعمار و استحمار عیال الله، آن گونه که سبقه در سیره امامان معصوم داشته و در هنگامه ظهور حضرت صاحب الامر شاهد آن خواهیم بود. از آن مهدویت های دم دستی فانتزی که از اوباما و ترامپ گرفته تا نجومی بگیران و مفسدین اقتصادی حاضرند نیمه شعبانش را چراغانی کنند و نقل و نبات برایش پخش کنند چرا که آسیب و ضرری برای هیچ کس ندارد و مسئولیتی را هم بر شانه کسی نمی گذارد و همگان با موعود کاریکاتوری ساخته ذهن عافیت طلب و راحت طلب خود شادی و سرور می کنند. 🔺به راستی ساحت انتظار چه می باشد؟ عمل یا نظر؟ آیا صرفا دست به دعا برداشتن و تضرع کافیست؟ آیا صرفا همگان در ساعتی مشخص در ایام مختلف بانگ تعجیل فرج را سر بدهند کفایت می کند؟ امام(ره) پاسخ می دهد: «بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان ـ سلام اللّه علیه ـ را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند که یک همچو اعتقادی دارند. بلکه بعضی از آنها را که من سابقاً می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب ـ سلام اللّه علیه ـ بود. اینها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می کردند و نهی از منکر هم می کردند و امر به معروف هم می کردند، لکن همین، دیگر غیر از این کاری ازشان نمی آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند، نبودند.» 🔺آنچه در اندیشه مهدوی حضرت امام دیده می شود انتظاری از جنس ظهور است. منتظری که باید کاری را انجام دهد. انتظار یک عمل است اما صرفا و تنها بحث بر سر عمل نیست بلکه بر سر چگونگی عمل هم می باشد. اگر امام از عمل سخن می گوید یقینا از یک کنش اجتماعی و نه یک رفتار قلبی و درونی صحبت می کند. امام دال مرکزی را در کنش اجتماعی یک نیروی مسلمان قیام لله می داند و به آن اهمیتی محوری می دهد: «امسال باید چراغان بکنید با محتوا؛ نه صِرف چراغان. صرف چراغان خوب است اما آن فایده‌ای که برای اسلام باید داشته باشد [ندارد]. خصوصاً چراغان برای کسی که قیام می‌کند، چراغان برای قیام للَّه. یک پرتوی باشد این چراغان از قیام للَّه، از جلوگیری از مفاسد، از ریشه کندن این ریشه‌های فاسدی که الآن بین مردم منتشر هستند باز. این ریشه‌هایی که می‌خواهند نگذارند این نهضت پیش برود با هر صورت. چراغان در کمال خوبی، در کمال عظمت - با محتوا.» @marghoomat
⭕انتظار انقِلابی یا ان قُلابی.. دو. 🔺انسان قیام لله که امام آن را منتظر واقعی می داند؛ لازمه آن قیامی که می خواهد برای زمینه سازی ظهور انجام دهد و انتظار عملی را کلید بزند آن است که صاحب درد باشد. اساساً دعوا بر سر منتظرِ بی درد و منتظر درد مند است. سخن از انسان منتظری است که انتظار و دینداری برایش مسئولیت فردی و اجتماعی درست کرده و خواب و خوراک را از آن می گیرد و انسان منتظری که اهل نماز و روزه و دعای فرج خواندن است اما در قبال مستضعفین و مسلمانان و ارزش های الهی هیچ گونه درد و دغدغه و مسئولیتی برای خود متصور نیست و تمام وظیفه خود را در آقا بیا آقا بیا های هر هفته خلاصه می کند. 🔺امام از آنان اینگونه یاد می کند: «یک دستۀ دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد؛ به این چیزها ما کار نداشته باشیم، ما تکلیف های خودمان را عمل می کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاءاللّه ، درست می کنند؛ دیگر ما تکلیفی نداریم. تکلیف ما همین است که دعا کنیم ایشان بیایند و کاری به کار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملکت خودمان می گذرد، نداشته باشیم.» 🔺وقتی از انتظار از جنس ظهور سخن می گوییم، آن ظهوری را بیان می داریم که هدفش قسط و عدل است. مگر می شود جشن نیمه شعبان گرفت و ایستگاه صلواتی برقرار کرد و از بزرگ ترین آرمان مهدوی یعنی قسط سخن نگفت؟! وقتی سرگرم نشانه محوری و سید خراسانی و سید یمانی و.... باشیم که خروجی اش جز انتزاع بافی هایی از جنس مستند ظهور نزدیک است نمی باشد و از «یَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» سخن نگوییم و صرفا از یک امام زمانی که بی توجه به ظلم و عدالت است یاد کنیم خروجی اش می شود صدها شعر و منبر و جشنی که جز تقلیل آرمان مهدوی خروجی نداشته اند. امام زمان این گفتمان، امامی نیست که به عدل قیام کند و بساط ستمگری را برچیند. امام این دکترین کاری با مستضعفین ندارد، مهدی موعود این نگاه هیچ نسبتی با منجی قرآن که می فرماید:«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» ندارد. 🔺انقلاب اسلامی بر اساس همین مبناست که با محور قرار دادن مساله عدالت خود را زمینه ساز ظهور منجی ای می کند که قیامش برای قسط و برپایی عدل است چنان که رهبر انقلاب فرمود: «اولین کار نظام اسلامی باید اجرای قسط و عدل باشد. نظام اسلامی نظام عدالت است. شما که آرزومند و مشتاق ظهور خورشید مهدویت در آخرالزمان هستید و الان حدود هزار و دویست سال است که ملت اسلام و شیعه در انتظار ظهور مهدی موعود(عج) است، چه خصوصیتی برای آن بزرگوار ذکر می کنید؟«یَمْلَأُ اَلْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا». نمی گویید که«یملاً الله الارض دینا». این نکته خیلی مهمی است. چرا به این نکته توجه نمی کنیم؟قسط و عدل واجب ترین کارهاست. ما رفاه را هم برای قسط و عدل میخواهیم. کارهای گوناگون مثل مبارزه، جنگ، سازندگی، توسعه را برای قسط و عدل می خواهیم. برای اینکه در جامعه عدالت برقرار شود، همه بتوانند از خیرات جامعه استفاده کنند و عده ای محروم و مظلوم واقع نشوند. در محیط قسط و عدل است که انسان ها می توانند رشد کنند و به مقامات عالی بشری برسند و کمال انسانی خودشان را به دست آورند. قسط و عدل یک مقدمه واجب برای کمال نهایی انسان است. چطور می شود نسبت به این قضیه بی اعتنایی کرد.» 🔺در نهایت باید گفت که منحصر کردن مهدویت و آرمان مهدوی و دغدغه های مشتاقان ظهور حضرت صاحب الامر در مجموع کوچکی از مضامین صرفاً نظری، یا صرفا انفعالی و درگیر شدن منتظران ظهور به مناسکی میان تهی تقلیل دادن مساله انتظار و مهدویت است و باید جامعه دینی ما در نظام اولویت سنجی و محاسباتی خود تجدید نظر هایی نیز انجام دهد. @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️⭕ ای سید ما ای مولای ما.. 🔸ما آنچه باید بکنیم انجام میدیم، آنچه باید گفت هم گفتیم و خواهیم گفت... 🔺 ما این راه را ادامه خواهیم داد.. @marghoomat
⭕ آتش به فرمان یا به اختیار! 🔺 انگار قرار است برخی مفاهیم تعمداً و با برنامه ریزی اتاق های فکر برخی ذی نفعان، موقتی و موسومی تعریف شوند. مفاهیمی که در دوره ای خوب و در دوره ای مذموم هستند. اگر قرار است زمین بازی حریف را بهم بزند تبلیغ، ترویج و تشویق شود و اگر قرار است بساط سفره ما و رفیق را بهم بزند تقبیح، تشنیع و تقریع شود. 🔺️رهبر انقلاب به جوانان انقلابی می‌گوید شما افسران جوان جنگ نرم هستید و آتش‌به‌اختیار باشید، اما برخی آقایان می‌گویند آتش‌به‌فرمان باش! و فرمان‌شان چیزی نیست جز محافظه‌کاری و بی‌خاصیتی و انفعال و وادادگی! اگر با هنجارهای غیرانقلابی شان همخوان نباشی، نابهنجار خواهی بود، چون اینانند که هنجارساز و قاعده‌پردازند و تعیین می‌کنند که چگونه باید بود و چه باید گفت! 🔺در پی اخته‌سازی تئوریک انقلابی‌ها هستند و می‌خواهند قلم نقاد و شجاع را بشکنند! به نام علم و ادب و اخلاق، به جان سخن حق افتاده‌اند و برای حق گویی و حق نویسی، تنبیه و تحریم و تهدید تعیین می‌کنند! آقایان! علم، بی‌طرفی نیست! ادب، دوپهلونویسی نیست! اخلاق، هراس نیست! آقایان! به گمانم از یاد برده‌اید که شما معیار نیستید! «آقا»، معیار است! قطعا نگفتن، فضیلت نیست! به روی همه لبخند زدن، شیعه‌گی نیست و در میدان نبودن هم بزرگی نیست! 🔺آتش به اختیاری آتش به خرمنه اینان می زند و توهم خود بزرگ و خود آقا پنداری شان را بهم می ریزد. آتش به اختیاری کلید عبور از نظم الیگارشیک شکل گرفته در فضای سیاسی امروز کشور است و این اتمسفر مسموم اگر قرار است پاکسازی شود باید نظم برساخته از تفکرات بیمارگونه ذی نفعان سیاسی گریزان از تکلیف وباورهای اصولی و مکتبی بهم ریخته و نظمی انقلابی جایگزین شود. 🔺 امروز آتش به اختیاری سیاسی، نیاز فوری و حتمی بدنه دلسوز و پای کار حزب الله است. این لشکر آتش به اختیار دیگر منتظر نظر حاج آقا فلانی و دکتر بهمانی نمی ماند، دیگر کنش و نظر خود را در قفس آهنین خوش آمد و بد آمد این و آن محصور نمی کند، دیگر منتظر نیست تا دیگران برایش تصمیم بگیرند، خود و هم لشکریانش تصمیم می گیرند و به خط می زنند، ممکن است حتی شهید شوند اما چه عیب! مگر علم الهدی و دیالمه و... شهید نشدند؟ اما الگو ماندگار ‌شد، الگوی مبارزه تن و تانک علم الهدی و اصحابش را می گویم، از الگوی افشاگری و رسوا سازی تحجر و التقاط و تزویر دیالمه سخن می گویم. 🔺آتش به اختیاران سیاسی باید متشکل شوند. باید خود را پیدا کنند و از عَرضه خود نهراسند. باید عرصه را بیابند و کنش کنند. باید از الان طراحی کنند. باید تکلیف سیاسی خود را بشناسند. از یک مطالبه کوچک محلی و امر و نهی حاکمان تا نخبه پروری سیاسی و زمینه سازی برای انتخاب گزینه های اصلح انتخابات مجلس سال آینده. همچون سید حسین علم الهدی و یارانش. روزی گروه سیاسی و انقلابی موحدین را تشکیل می دهد ، روزی سیرک مبتذل و مستهجن مصری را به آتش می کشد و روز دیگر معلم نهج البلاغه می شود و صدای علی را پژواک می کند. 🔺امروز بزرگترین خطر برای پدرخوانده های سیاسی لشکر جوانان مومن و انقلابی شمشیر زن آتش به اختیار است. لشکری که نمی خواهد دیگر مصداق ضرب المثل «افسار شتر بر دُم خر بستن» باشد. لشکری که آنقدر خود را آقا و بزرگ می داند که آقایی مُشتی هزار زیست و ابن الوقت سیاسی را نپذیرد. لشکری که خود را وام‌دار هیچ گروه و دسته ای جز امام و شهدا و آرمان‌های انقلاب نمی داند. لشکری که شاخصها را معیار گذارده و اشخاص را با آن محک می زند و نه آنکه شاخصها را به زور به لباس گشاد و تنگ این و آن وصله بزند. وصله هایی که غالب اوقات نچسب و حال بهم زن است. 🔺 خلاصه آنکه انقلابی در زنجیر نمی‌ماند. انقلابی، پرنده قفس‌شکن است، نه مرغ خانگی که در بند آب و دانه باشد. ای فاضلان زمین‌نشین! نمی‌دانید که جوان انقلابی، سبکبار است و سودای پرواز دارد؟! زمین از آن شما، اما با آسمان چه می‌کنید؟! آن که رسم پریدن می‌داند، از تنگ‌ترشدن حلق محاصره، نمی‌هراسد! @marghoomat
🔺توفیق شد یک هفته ای در کنار برو و بچه های «گرا»، کربلای هویزه باشیم. 🔸 یه جمع دوست داشتنی؛ یه دنیا معرفت و صفا و اخلاص. ⬅️ پیشنهاد می کنم حتما عضو کانال مجموعه تولید محتوای «گرا» بشید و از دهها جزوه و پادکست و کلیپ و گفت گوهای تصویری و... استفاده کنید. ⬅️ آدرس کانال؛ @geraa_ir @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 گریه تجلی آن اشتیاق بی انتهایی است که روح را... پ.ن: مدتی بود که از این اصوات ملکوتی بی بهره بودیم... ان شاء الله دوباره بارگذاری میکنم. آرامش محض... @marghoomat
⭕ دلگویه ای برای دلتنگی! 🔹دلم تنگ است؛ تنگ روزهایی که مصلحت اسلامی مطرح بود، نه اسلام مصلحتی. تنگ روزهایی که اسلام و انقلاب و... دکان و وسيله‌ای برای ارتزاق نشده بود. تنگ روزهایی که اهداف عالی انسانی فدای مصلحت‌های شخصی نمی شد. تنگ روزهایی که آدمها اينقدر تضاد نداشتند. (تضاد برون و درون آدمها دلم را تنگ می کند!) دلم تنگ شده و خنده‌ام‌ می گيرد. 🔹خنده‌ام می گيرد از اينکه؛ هيچ وقت در تمام عمرم تجربه نکرده‌ام آن روزها را که دلم تنگ آن روزها بشود. اينجاست که دلم می سوزد برای اين دل تنگ، که حتی نمی تواند دلتنگ آن روزها باشد که اصلا آن روزگاران را تجربه نکرده است. 🔹سنگدلی يا تنگدلی و يا شايد هم سنگدلی و تنگ‌چشمی عده‌ای، دست به دست هم داد که از آن روزگار جز چند کتاب که هر از گاه به چاپ مجدد می رسد و چند نمايشگاه بی سروته و هزاران هزار عکس و پوستر که ديگر هيچ‌کس به آنها عميق نگاه نمی کند! جز همين حداقل، هيچ برای من و تو نماند که حتي بخواهيم آرزو کنيم و مثلا بگوييم: «يا ليتنا کنا معکم» 🔹من حتی نمی دانم چه طعمی داشت روزهایی که برخی به جای اينکه حفظ جان را از اوجب واجبات بدانند به حفظ جان جانان پرداختند. من نمی دانم حتی که شهادت فقط تا به آسمان رفتن نيست، که به خود آمدن است. من امروز در مشتی توهم و تعصبم که هيچ‌کدام ريشه ندارد. و نمی دانم چه کسی اين داستان تکراری را آنقدر برايم تکرار کرد که خوابم برد. آنقدر خوابزده شدم که در بيداری هم انگار خوابم. اين را از قدم‌های بی خودانه‌ام در می يابم. 🔹خوابيده‌ام؛ عمريست. و «عده‌اي»را بهانه می کنم براي پوشاندن کوتاهی هايم. و من هرگز نرسيده‌ام به فهوای عميق اين داستان؛ داستان «شهادت»: «شهادت داستان ماندگاری آنانی است که دانستند دنيا جاي ماندن نيست» من فقط يادگرفتم که زندگي سراسر آزمون است. اما کسي نگفت که مهر قبولی اش «شهادت» است! و من مانده‌ام. پشت اين درب‌ها و کارنامه‌ام حتي يک مهر آفرين هم ندارد... 🔹شهادت از من می گريزد، چنانکه من از مرگ خويش مي‌گريزم... و هيچ‌کس به من نگفت: «تا شهادت هست، شهيد بايد شد، زندگي بايد کرد.» و من هرگز ندانستم که «شقايق» چه گلی است؟ و فقط راضی شدم به اين زمزمه: چرا بستند راه آسمان را؟ چرا برداشتند اين نردبان را؟ و مگر پرواز را به نردبان نياز است؟ و مگر پرواز را بال؟ و من فکر مي‌کردم بايد پروانه شد. پرنده شد. و چند بار هم آرزو کردم که پرنده باشم. کبوتر باشم. مثل کبوتران حرم. 🔹اما نميدانستم آن روزها که عده‌اي بی بال پرواز می کردند، پروانگان به حال آنان غبطه مي‌خورند. و اين شد که من امروز در گل مانده‌ام. حتي در هزاران فرسخی راه آنان که رفتند و کاری «حسينی»کردند نيستم، آنان که خواستند تا بمانم و کاري «زينبي» کنم. و من به‌راستي مصداق آنانی هستم که يک عمر مرده‌اند و يک لحظه هم شهيد نخواهند شد. و اين است که دلم می سوزد و تنگ است. تنگ است دلم براي صدایی که روزگاری از اين حنجره‌ها بلند می شد. 🔹حنجره‌هايي که امروز سال‌هاست مهمان صداي سرفه‌هاي خشک و خونين شده‌اند. و نصيبشان ـ اگر خوش‌شانس باشند ـ دراز کشيدن روی تخت‌های بی مهر بيمارستان است و اگر سویی مانده باشد براي چشمهاشان به ثانيه‌های تنهایی خيره‌ می مانند و نصيب آنها آن کپسول‌های بلند اکسيژن است. و نصيب آنها شيمي درمانی است. و نصيب آنها مژه‌هايي است که ريخته‌اند. و من هميشه فکر می کنم آيا می توان بدون مژه اشک ريخت و سبک شد؟ خدا کند بشود. 🔹 و من آنقدر کوتاهی کردم، آنقدر کم شدم، آنقدر خم شدم که انگار در حال بوسه زدن بر دستهای شيطان هستم. شيطان آنقدر از من خوشش مي‌آيد که نگو!!! اين را امروز صبح از خواب که پريدم و نمازم قضا شد آرام در گوشم فرياد زد. لعنت خدا بر اين شيطان لعنتی. و شايد هم لعنت خدا بر من. بر نفس من که امروز به تنهایی شيطان را هم درس می دهد. خوب که نگاه ميکنم میبينم اين منم که ايستاده‌ام و باز آن منم که خم شده‌ام و دستان نفس خويش را ميبوسم. 🔹آری اين منم، اين منم و منيت‌های من. خودپسندی های من. چقدر دلم ميخواهد لابه‌لای رمل‌های فکه گم شوم. چقدر دلم ميخواهد طلوع دو کوهه مرا ذوب کند در خويش. و غروب شلمچه مرا در آتش عشق به ياران آخرالزمانی اش، خاکستر کند. چقدر دلم میخواهد در دهلاویه مقر شهيد چمران با نور يک شمع کوچک دلم روشن شود. دلم ميخواهد در هويزه، به جاي مادر شهيد علم‌الهدی من زير خاک باشم. حيف‌اند چنين مادراني. دلم ميخواهد سحرگاهی که دور حسينيه گردان تخريب میگردم، خداوند اين طواف را از من بپذيرد. دلم تنگ است براي راهی نور شدن. برای مسافر و ساکن آن وادی دور شدن. @marghoomat
ranjnameh.pdf
540.4K
🔺 رنجنامه تاریخی سید احمد خمینی خطاب به آیت الله منتظری ⬅️ سالهاست که این سند تاریخی حتی توسط بیت و موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم سانسور می شود. سندی که بر ملا کننده بسیاری از حقایق تاریخی است. در سالگرد ارتحال یادگار حقيقی امام مطالعه این رنجنامه ماندگار و خواندنی را از دست ندید. @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 یه عمریه در دام زلفت اسیرم @marghoomat