eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.7هزار دنبال‌کننده
410 عکس
434 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ انتخابات در انحصار هیچ کس نیست! 🔸انحصارگرایی سیاسی یکی از ویژگی های مهم اصولگرایان و اصلاح طلبان است. اینان عاشق رای پادگانی اند. مردم و جریان انقلابی را عمله سیاسی میخواهند. سربازانی گوش به فرمان که هر موقع به آنان گفتند به چپ چپ و به راست راست اطاعت امر کنند! 🔸انحصارگرایی آقایان مدعی اصولگرایی دقیقا ادامه همان خطی است که امام نسبت به آن هشدار دادند. آن روز به تعبیر امام عده ای متحجر در پی آن بودند که 500 نفر پیرمرد ملا برای مردم و حزب الله تعیین تکلیف کنند، امروز هم چند ده نفر فرد و گروه و باند سیاسی میخواهند امیال و نظرات خود را به حزب الله عزیز حقنه و تحمیل کنند! 🔸انحصارگرایان دیگری را بر نمی تابند. هر شخص و گروهی که برای خود شأنیت تحلیل مستقل داشتن را قائل باشد با انواع و اقسام تخریب‌ها و تهمت های سیاسی از صحنه به در می کنند. با پنهان شدن پشت مفاهیم مقدس و محترمی چون وحدت، ائتلاف های مبتنی بر قدرت و نه حقانیت را تئوریزه می کنند و به اسم اصولگرایی از اصول عبور می کنند و تئوری را فدای تاکتیک می کنند. هر آن کس هم که برنتابد این نظم منحط قدرت پرستانه را شق عصای مسلمین می نامند و با دستگاه رسانه ای شان مثل تریلی از روی آن رد می شوند! 🔸امروز جریان انقلابی باید تصمیم بگیرد. آیا برای این جریان‌های سیاسی قشری،ندانم‌کار و کرسی‌پرست پشیزی ارزش قائل هست یا نیست؟ آیا می خواهد مثل برخی آقایان خود بزرگ پندار حقیقت را قربانی منفعت کند؟ آیا میخواهد باز هم مثل گذشته قواعد بازی سیاسی خودپرستانه و غیر توحیدی جماعت مدعی را بپذیرد و سر خویش مثل کبک زیر برف کند؟ @marghoomat
⭕️ فقط داش‌مشتی‌ها و معمولی ها موندن! 🔹جای جای تاریخ اسلام و انقلاب را که ورق می زنیم، می بینیم که این توده های مختلف مردمی، مستضعفین، پابرهنگان و همان به قول خودمان « معمولی ها» بودند که نگذاشته اند پایه های ستون دین خدا متزلزل و ولی خدا تنها شود. خط شکن های خط مقدم مبارزه با کفر و شرک و نفاق نه آن سر به سجود گذاشته های صف اول نشین بلکه سربازان بی ادعایی بوده اند که تصمیم گرفتند فقط با یکنفر معامله کنند؛ الله. همان که فرمود:«إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم.» 🔹از صدر اسلام تا به امروز بار مبارزه به دوش کسانی است که بی هیچ چشم داشتی پیمان خون بسته اند. روزی با محمد (ص) و روزی دیگر با خمینی. از یاسر و سمیه تا طیب حاج رضایی و شاهرخ ضرغام. از جون و وهب تا مصطفی صدرزاده و ابراهیم هادی. این خط در همیشه تاریخ امتداد داشته است. 🔹مگر نه این است که اسلام را خون شهدای کربلا زنده کرد. یعنی خون جون، غلام ابی‌عبدالله که در تاریخ آمده است بدنش بوی ناخوش می داد یا خون وهب مسیحی که در عمرش یک رکعت نماز نخوانده بود و سر از تنش جدا کردند. خون اینان کاری کرد که خون بسیاری از بزرگان وقت شیعه و علما، یارای انجام دادنش را نداشت. 🔹در ایام یوم الله 9دی به سر می بریم. فتنه 88 را هم همین معمولی ها جمع کردند. مگر غیر از این است؟ در زمانه ای که اصلاح طلبان مدعی خط امام تیشه به ریشه نظام می زدند و بزرگشان با نامه بی سلام و والسلام شعله های این آتش را بر می افروخت و برخی مدعیان اصولگرایی با سکوت خائنانه شان دشمن قداره به دست را تقویت می کردند، امثال غلام کبیری ها و ستاری ها و ذوالعلی ها کف خیابان های تهران با خون خود سند رسوایی سران فتنه را امضا کردند. همان گمنام هایی که در کوران فتنه در هشت ماه نبرد خیابانی ابدان عزیزشان زخم برداشت و چند سال بعد بر اساس همان زخم ها در جبهه شامات پیکرشان شناسایی شد. رسول خلیلی را می گویم. 🔹9دی بغض فروخفته آدمهای «معمولی» بود که سالها خیانت «خود خاص پندار ها» را دیده بودند. معمولی ها فرزندان خود را یکی یکی و دوتا دوتا تقدیم انقلاب می کردند و خاص ها آقازاده های خود را راهی کشورهای خارجی برای تحصیل یا راهی نشستن به پشت میزهای مدیریتی می کردند. 🔹معمولی ها زبانشان در دفاع از خمینی و خامنه ای هیچ وقت لکنت نداشت اما خاص ها همیشه چرتکه انداختند تا حرف بزنند، معمولی ها همیشه خود را بدهکار می دانند و خاص ها همیشه خود را طلبکار و در پی آنند که سهم خود را از سفره انقلاب بردارند. معمولی ها سینه خود را محل اصابت تیرهای های زهرآگین خناسان می کنند تا امامشان آسیب نبیند و خاص ها اما ولی را سپر می کنند تا به نان و مال و زندگی شان خدای نکرده خدشه ای وارد نشود. خدایا مارو با معمولی ها محشور کن. 🔹 امام هم نگران بود که بزرگی و عظمت معمولی ها در میانه قیل و قال خاص ها گُم شود فلذا به سید حمید روحانی گفت باید انقلاب را از گفتار و رفتار اینان روایت کرد و نه مشتی اشباح الرجال که جز سر و صدا و خدم و حشم چیزی در آستین ندارند: «اگر شما می توانستید تاریخ را مستند به صدا و فیلم حاوی مطالب گوناگون انقلاب از زبان‏‎ ‎‏توده های مردم رنجدیده کنید، کاری خوب و شایسته در تاریخ ایران نموده اید. باید‏‎ ‎‏پایه های تاریخ انقلاب اسلامی ما چون خود انقلاب بر دوش پابرهنگان مغضوب قدرتها‏‎ ‎‏و ابرقدرتها باشد.‏» 🔹 گروه خونی خیلی از مدعیان و بزرگان اسمی اسلام و انقلاب از دیرباز به قیام و جنگ و جهاد نمی خورد و بار نهضت همواره روی دوش کسان دیگری بوده است. به قول حاج آقای مجتهدی تهرانی: "شب عاشورا، پهلوان‌ها و داش مشتی‌ها دور امام ماندند، مقدس‌ مآب ها استخاره کردند بد آمد رفتند." @marghoomat
هدایت شده از 
💠 ۹دی سیزده‌ساله شد 👈 شماره ۵۴۹ هفته‌نامه ۹دی فردا روی دكه‌های مطبوعات 🔻به وحدت شاخص‌محور پای‌بند هستیم 🔹حمید رسایی مدیرمسئول هفته‌نامه ۹دی در گفتگو با پایگاه خبری رجانیوز به مناسبت سالروز یوم‌الله ۹دی 🔻فدایی اسلام ناب 🔹 تفکرات علامه مصباح به نفع چه جریاناتی نیست؟ 🔻فرمانده مقاومت کارآمد 🔹 چرا گفتمان مقاومت به نفع ملتهاست؟ 🔸اگر ۹دی نبود! بازخوانی تحلیلی مدیریت فتنه ۸۸ و زمینه‌سازی خلق حماسه یوم‌الله ۹دی 🔸پشتیبان خلّاق مقاومت چند پرده از مجاهدتهای ۴۰ساله سردار شهید سیدرضی موسوی در سوریه و لبنان ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
⭕ مصباح و ساخت شکنی حزب الله 🔹به جرأت می توان استاد مصباح را از عناصر اصلی ساخت شکنی سیاسی حداقل در دو دهه اخیر دانست. اتفاقی که شروع آن در سال 84 و نمود های دیگر آن را می توان در انتخابات های سال‌ 96، 92 و 90 جست وجو کرد. مقاطعی که در آن تفاوت ها و اختلافات مبنایی و تاکتیکی ایشان با جریان راست سنتی و یا همان اصولگرایی نمایان می شود. اختلافات و بعضا کینه هایی که روزی از لسان و عمل بزرگانشان آشکار می شود و روزی توسط اذناب و پادوهای رسانه ای شان. 🔹 استاد مصباح به وحدت‌شکنی متهم می‌شد و غرض از وحدت نیز «تسلیم‌شدن به فهرست شب‌انتخاباتی سهمیه‌بندی‌شده اصول‌گرایان» بود. استاد مصباح تا پایان عمر شریف خویش، در برابر این تحمیل‌های مزورانه مقاومت ورزید و کسب کرسی و ارتقای منزلت را بر حقیقت و صلاحیت ترجیح نداد. تفکری که خروجی اش منجر به لیستها، دولتها و مجالسی ائتلافی و سهمیه ای می شود که هیچ‌گونه چتر گفتمانی واقعی بر آن سایه نیفکنده است. 🔹تفکری که برای رسیدن به امیالش حتی حاضر است رهبری را هم هزینه کند تا خود هزینه نشود، اما مصباح تمام وجودش را محلی برای اصابت آماج تیرها کرده بود، تیرهایی که حاضر بود به قلبش بخورد اما به سینه ولی اصابت نکند. یکبار از رهبری برای خود خرج نکرد بلکه خود را خرج رهبری کرد. 🔸ایشان وحدت معطوف به نشستن بر کرسی قدرت را نفی می کردند. به وحدت گفتمانی آری می گفتند و به وحدت قبیله ای حمله می کردند. کنش سیاسی را ره توشه قبر و قیامت خود می دانست و عالم سیاست را دکان نمی دید. او خلوص گرایی را پیشه خود کرد تا مثل امروزی اصولگرایی دچار انفعال، سردرگمی و چندپارگی نباشد. آری، هنگامی که مدار فکری مستحکم و اصولی وجود نداشته باشد دچار تشتت می شوی و آنقدر زاویه ها افزایش می یابد که از دل ما، دیگری می تولد می شود. 🔸او انتخابش اصیل ترین ها بود، اصالت فروشی نمی کرد، اصیل گزینی او در برابر گشاده دستی، حمل بر صحت، سهمیه بندی و ائتلاف های تاکتیسینی و عملگرایانه قرار داشت. دوزیست گرایی، ابن الوقت بودن و کاسبی سیاسی نقطه مقابل اندیشه سیاسی او بود. مصباح دهه 50 و 60 با مصباح دهه 80 و 90 چه فرقی می کند؟ مصباح اگر روزی طلای همسرش را برای منتخب شدن اصلح فروخت، همان مصباح منتخب اصلح دیروز را برای امروز رسوا ساخت و انحرافش را فریاد زد. 🔹جریان اصولگرایی مصباح را بر نمی تافت. حتی بعد از ارتحالش حاضر نشدند در برابر هتاکی های آن نوچه بددهنشان حرفی بزنند. نه ولایتی، نه مصباحی مقدم، نه حداد، نه قالیباف، نه باهنر، نه صفار، نه پورمحمدی، نه روحانیت مبارز، نه جامعه مدرسین و نه جمنا و نه شانا. توهین هایی که در تاریخ معاصر تابحال به هیچ کدام از علمای شیعه ما نشده بود. دیدند و شنیدند و رفتند. 🔸اصولگرایان وجودشان، در حکم اصول موضوعه و مقولۀ غیرقابل مناقشه بوده و هست. من‌های بزرگ در جریان اصول‌گرایی، استدلال‌ستیز و اقتدارمآب هستند و به هیچ قیمتی از خودشان درنمی‌گذرند. در اینجا، گفتگو بی‌معنی می‌شود. استاد مصباح، این پیش‌فرض مستبدانه و انگاره نامومنانه را برنمی تافتند. 🔹مصباح به ما ساخت شکنی را آموخت ولو آنکه تورا شق عصای مسلمین بخوانند، او به ما نفی تئوری سقیفه مآبانه انتخاب صالح مقبول را آموخت ولو آنکه تو را وحدت شکن بخوانند، حال حزب الله هست و تصمیم نهایی. مرد میدان، تنهاوتنها، جوان مؤمن انقلابی است که خویش را نمی‌بیند و برای این جریان‌های سیاسی قشری، ندانم‌کار و کرسی‌پرست پشیزی ارزش قائل نیست. کسانی که حقیقت را قربانی منفعت نمی کنند. 🔸نیروهایی که وارد بازی سیاسی خودپرستانه و غیر توحیدی آن جماعت خود بزرگ پندار نمی شوند. واقعیت و ساخت برساخته آقایان را می توان شکست. می توان به اندک سالاری و خود سالاری شان پایان داد و معادلات چهره های سیاسی تثبیت شده اما بی خاصیت سیاسی را بهم زد. به شرط آنکه حزب الله همچون مصباح قیام کند و شهید تهمت شدن را با جان و دل پذیرا باشد. @marghoomat
ای خدای کعبه.mp3
2.5M
🔺ای خدای کعبه، این مردمی را که همه‌ی عمر هر صبح و شام در جهان رو به خانه تو دارند، رو به خانه تو می‌زیند و رو به خانه تو می‌میرند... قربانی و در بند مپسند! 🔺و تو ای محمد، پیامبر بیداری و آزادی و قدرت در خانه‌ی تو حریقی دامن گستر درگرفته است و بر سرزمین تو سیلی بنیان کن از غرب تاختن آورده است! و خانواده‌ی تو دیری است که در بستر سیاه ذلت به خواب رفته است! بر سرشان فریاد زن، «قُم فَأنذِر»؛ بیدارشان کن... 🔺و تو ای علی، ای شیر، مرد خدا و مردم، رب النوع عشق و شمشیر... تو ستمی را بر یک زن یهودی که در ذمه‌ی حکومتت می‌زیست تاب نیاوردی، و اکنون مسلمانان را در ذمه‌ی ببین و ببین که بر آنان چه می‌گذرد! 🔺ای صاحب آن بازو که یک ضربه‌اش از عبادت جن و انس برتر بود! ضربه‌ای دیگر... @marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
34.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 چه بر سر جنبش دانشجویی آورده‌اند؟! 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه پیرامون عوامل سیاست زدایی از جامعه، دانشگاه و دانشجو ➖ دکتر محمد فدایی: جنبش دانشجویی امروز به این مبتلاست که سطح دشمنی اش به شدت کاهش پیدا کرده است.‌‌.. ➖حجت الاسلام حمزه وطن فدا: وقتی سیاست از معنا (که همان تحقق حاکمیت الله است) تهی می‌شود، میشود همان سیاست منفی که ذهن عرفی میشناسد و میگوید من از سیاست متنفرم و برویم سمت دین... ➖علی ریاحی پور: سه جریان در غیر سیاسی شدن دانشگاه ها موثر بوده اند: اصلاحات ، اصولگرایی و جریان مسئله محوری... ➖امین حیدرلو: در تقسیم بندی آقای ریاحی پور یک عنوان را نباید فراموش کرد که اصول گرا و اصلاح طلب هم ندارد و آن هم جریان های امنیتی هستند... ➖خانم رضایی: یکی از مهم ترین علل وضع فعلی جریان دانشجویی ضعف مبانی هست که اگر این مبانی به ایمان برسد در ساخت عمل موانع را از سر راهش بر میدارد... ➖محمد اسکندری: در دوران مدرنی که فردیت در جامعه موج میزند، ما توقع داریم یک جریان دانشجویی چپ دائم کف خیابان داشته باشیم...! ➖حسین فیضی: رویکردهایی مثل مطالبه گری پارتیزانی ، اندیشکده ای و... وقتی به جای رویکرد گفتمان سازی اولویت یک شدند جریان دانشجویی دچار انحراف شد... 💠 موضوع برنامه: جنبش دانشجویی و امر سیاسی 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دعوای اصلی همین نقطه است. تهدید زدایی یا تنش زدایی. این وری و اون وری، چپی و راستی، اصلاح طلبی و اصولگرایی و... ام ندارد. هر چقدر از تهدید زدایی فاصله بگیرید دچار تنش بیشتر خواهید شد. این یک منطق مسلم و حتمی در صحنه روابط بین الملل است. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ جریان انقلابی تکلیف خود را با این جریان خطرناک مشخص کند! 🔸در نقطه عطف مهمی قرار داریم. امروز بیش از گذشته پرده ها کنار رفته و صحنه مشخص است.جریان انقلابی باید انتخاب کند. سکوت در برابر استحاله موریانه وار خواص اغوا گر یا مقابله تمام عیار، اصولی و مکتبی با جریانی که به جنگ سیرت نظام رفته است. 🔸به لفاظی ها و قیل و قال ها وقعی ننهید، برخی آقایان، نظام و دستگاه محاسباتی شان اساسا تغییر کرده و پروژه آرمان زدایی با حفظ صورت نظام را کلید زده اند. آقایان جاری ساختن و طراحی سیاسی مبتنی بر منطق قرآن را تنش زایی و احساسی سخن گفتن می دانند! 🔸 آقایان به صراحت در صحبت های درگوشی شان انتخابات آینده و وضعیت اقتصادی کشور را بهانه می کنند! فاین تذهبون! امروز جریان انقلابی ذره ای نباید از مطالبات صریح نائب امام زمان مبتنی بر در « آماج قطعی سرکوب» قرار گرفتن « عوامل واقعی و پشت پرده» جنایات دشمن کوتاه بیاید. ⬅️ این چند دقیقه را از استاد عبدی عزیز بشنوید @marghoomat
🔺برادران عزیزتر از جانم در یمن را مصداق اتم و اکمل این آیه می دانم و خدا نکند که برای ما سنت استبدال آغاز شده باشد! این هشدار را دائما باید به خود بدهیم... 🔺حداقلش آن است که هر روز این سوال را از خودمان بکنیم که چقدر از این سنت دور و چه مقدار به آن نزدیک شده ایم... @marghoomat
پاسخ سخت، تله جنگ یا ایجاد بازدارندگی.mp3
41.34M
⭕نشست «پاسخ سخت؛ تله جنگ یا ایجاد بازدارندگی» 🔻با حضور: 👤استاد علی عبدی 👤 استاد علیرضا کمیلی 👤 استاد مهدی خانعلی زاده ⬅️ پیشنهاد می کنم این صوت را کامل گو‌ش دهید. احتمالا پاسخی باشد بر بسیاری از ابهاماتی که دارید. @marghoomat
⭕ هشدار تاریخی سعید جلیلی! تردید و عافیت طلبی! هر چند طوفان الاقصی طومار نقشه های کهنه و تازه را به هم پیچید، اما در شرایط ، لحظه ای و یا و کافی است تا استکبار دوباره نظمی دیگر را به صد سال آینده تحمیل کند! @marghoomat
هدایت شده از انسجام
🔴 بیانیۀ جمعی از نیروهای سیاسی در رابطه با خروج از انفعال نسبت به حماسه غزه 📜بخش هایی از بیانیه: 🔸 عملیات ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در غزه، یک زلزله شدید بود. اما مهم‌ترین پیامد طوفان الاقصی و حوادث پس از آن ایجاد یک فضای عمومی و انسانی علیه رژیم در سراسر جهان و به‌ویژه امریکا و اروپا بوده است. خشمی عمومی و ابراز شده، که نوید شکل‌گیری یک آرایش سیاسی و مردمی ضدّ رژیم و هم‌پیمانان آن، یا همان بلوک جهانی غرب، می‌داد. کیست که نداند سرنوشت اسرائیل چقدر به تاثیر این خشم عمومی در سبدهای رای حامیان این رژیم گره خورده است؟ 🔹 به گواهی رهبران محور مقاومت و شهادت آژانس‌های غربی، این فضا چیزی نبوده که نتیجه مهندسی افکار عمومی یا هجمهٔ لشکرهای سایبری یا میان‌داری چهره‌ها و گروه‌های نزدیک به مقاومت باشد. این وضعیت بیش از هر چیز گویای فرصت بزرگی است که در برابر جبهه مقاومت پیدا شده است بی آنکه برای پدید آمدنش اقدامی مستقیم کرده باشد. اما آیا ما آماده استفاده از این فرصت هستیم؟! 🔹 این انفعال نتیجه چه وضعیتی است؟! گریبان کدام بخش از دستگاه توسعهٔ خارجی سیاسی جمهوری اسلامی ایران را باید گرفت؟ در بعد نظامی و امنیتی، نیروهای وفادار، مجاهد و مخلص نظام، در این چهار دههٔ پس از جنگ تحمیلی بیشترین هزینه‌ها را برای مقابله با اسرائیل و آمریکا در منطقه داده اند و پاک‌ترین جوانان و شجاع‌ترین مردان امت را فدای مقاومت کرده اند؛ تا جایی که نفوذ نظامی و امنیتی‌شان قلب استکبار را نشانه گرفته است. اما آیا این مجاهدت پیوسته و طولانی و خالصانه، پشتیبانی سیاسی و اجتماعی کافی را داشته است؟ آیا فضای فکری و سیاسی و فرهنگی در منطقه، اروپا و آمریکا به شکل مشابهی شاهد تحرک نیروهای فرهنگی و سیاسی دستگاه‌های نظام بوده اند؟ 🔹 آن‌چه با آن مواجهیم یک وضعیت روحی است. وضعیتی که مبارزه را پایان‌یافته تلقی می‌کند و مدت‌هاست خود را برای یک زندگی امن و عادی آماده کرده است. تمایل به عادی‌سازی روابط با امریکا، توافق با قطب‌های بلوک سازش در منطقه، و تلقی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر عادی از نتایج چنین وضعیتی است. منحصر به چپ و راست هم نیست‌؛ آن‌چنان که مواضع سیاسیون اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و نواصول‌گرا در این روزهای پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ نشان می‌دهد. همان آرایشی که اکنون در حال آماده شدن برای پیروزی در انتخابات اسفندماه است. 🔹 واکنش به چنین وضعیتی نیازمند سیاستی بنیادی‌تر است. رویکردی باید در پیش گرفت که بتواند نیروی انقلابی را، نیرویی که مدعی شکلی از بودن انسان در این جهان است و نمی‌خواهد به مرزهای تاریخی و هویتی محدود بماند، جذب کند و به کار بیندازد. 🔶 متن کامل بیانیه را می‌توانید در آدرس‌ زیر مطالعه فرمایید: https://vrgl.ir/e3XqL‌ ✍برای پیوستن به جمع امضاکنندگان این بیانیه وارد لینک زیر شوید: https://survey.porsline.ir/s/6trfUpps 🇮🇷@Ensejam_iri
هدایت شده از رحمت الله معظمی
49.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بـازنـشـر یـک مـسـتـنـد تـاریـخی ➖تهیه و تدوین توسط حجت‌الاسلام امامیاری انجام شده است. ▪️این مستند، روایتی بی‌نظیر از تحریف فرمان انتقام سخت و تلاش برای تحمیل عقب‌نشینی از این فرمان بر رهبر انقلاب و تلاش برای سازش با دشمن است... ▪️اما مقاومت مطالبه‌گران انتقام سخت، نگذاشت ۵۹۸ دیگری تحمیل شود. ▪️به اراجیف محافظه‌کاران و تحلیل‌های کندفهمان اعتنا نکنید. ▪️مطالبه انتقام سخت را بدون لکنت فریاد بزنید تا دست سربازان ولایت بازتر بشود. زمان تولید: پاییز ۹۹ حجت الاسلام رحمت الله معظمی @r_moazzami
هدایت شده از قرارگاه شهید آوینی
💢 جزوه «انتقام که هست، انتقامی که باید» منتشر شد 🔺 گفتاری پیرامون مواجههٔ امروز ما با اسرائیل تأملی بر مبانی قرآنی، آسیب‌شناسی و الزامات کنشگری صحیح 👤 بر اساس گفتاری از: حجت الاسلام امیر شعبان جولا محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی جزوه 👇 ✳️ قرارگاه شهید آوینی 🆔 @avini_57
هدایت شده از قرارگاه شهید آوینی
انتقامی که هست، انتقامی که باید.pdf
25.11M
💢 جزوه «انتقام که هست انتقامی که باید» 🔸 گفتاری پیرامون مواجهٔ امروز ما با اسرائیل تأملی بر مبانی قرآنی، آسیب‌شناسی و الزامات کنشگری صحیح 👤 بر اساس گفتاری از: حجت الاسلام امیر شعبان جولا محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی ✳️ قرارگاه شهید آوینی 🆔 @avini_57
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنبش دانشجویی، کار سیاسی یا سیاستگذاری؟! 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی ➖دکتر محمد فدایی: تمامی رفتار های دولت یک پالسی است. سیاست گذاری فعل دولت و یک کار سیاسی است. کسانی که امروز با دولت سر و کار ندارند از پروژه امام انصراف دادند. ➖علی ریاحی پور: امروز در فضای جنبش دانشجویی نسبت به امر عدالتخواهی و انقلابی گری یک نوع سیاست زدایی صورت گرفته است. ما امروز از امر سیاسی به سیاست گذاری رسیده ایم. ما از عقلانیت ارزشی به سمت عقلانیت ابزاری حرکت کرده ایم. 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
38.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مبارزات شهید نواب صفوی علیه رژیم صهیونیستی 🎙 حاج محمدمهدی عبدخدایی 📆 یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ 🏴 مراسم عزاداری شهادت (ع) 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
🔺استاد عبدخدایی عزیز را به واقع می توان یک تاریخ زنده 90 ساله دانست. حضور ذهن دقیق و ریزبین استاد از ویژگی های منحصر به فرد ایشون است. پیشنهاد میکنم علاقه مندان به تاریخ سیاسی معاصر کتاب خاطرات ایشان را حتما مطالعه کنند. @marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آسیب شناسی جریان مسأله محوری! 🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی دکتر محمد فدایی: 🔹اگر فلان اندیشکده و فلان نهاد فکری در پی آن است که تشکل دانشجویی را پیاده نظام کند و از دل آن بیانیه بکشد بیرون، بزنید در دهان آنان. 🔹حل مساله وظیفه تشکل دانشجویی نیست و قطعا آن را منحرف خواهد کرد. وظیفه تشکل دانشجویی طرح مساله است. 🔹عده‌ ای مساله محوری را امروز پروژه کرده اند. شما چرا بازی آنان را می خورید! ما باید این جریانات را بریزیم دور. علی ریاحی پور : 🔹مگر جنبش دانشجویی اندیشکده و پژوهشکده است! جنبش دانشجویی باید حرف دقیق بزند ،حرف دقیق زدن فرق دارد با ممحض شدن در یک موضوع. امین حیدرلو: 🔹 پاسخ مسأله محوری اساساً پاسخ جدیدی نبوده است! این پاسخ از اساس ایراد داشت. اساساً هر کاری چه در گذشته و چه در شرایط فعلی از یک مساله شروع می شود. در دهه نود گفتمان مسأله محوری جایگزین گفتمان فقر و غنا شد. 🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه : قسمت اول قسمت دوم ✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشه‌ورزی جنبش دانشجویی 🆔 @koneshgar_ir
هدایت شده از کفِ دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مبارزه بی‌مردم! 👤علی عبدی، کارشناس مسئله فلسطین: 🔻ما نسبت به این موجودیت دچار چند ضعف و نقص اصلی بودیم و هستیم 📍مسئله اول مسئله شناختی است؛ ما از زمانی که مواجهه مستقیم‌تری با رژیم پیدا کردیم(چون در دهه شصت و هفتاد مواجهه مستقیم نبود و عمدتا مسئله لبنان و سوریه مطرح بود و مقاومت در فلسطین که اوایل دهه هفتاد شروع شد) اگرچه رژیم صهیونیستی از اوایل دهه هفتاد به مسئله ایران را جدی بهش پرداخت و ایران به عنوان تهدید اصلی و یک گفتمان جدی و فراگیر در رژیم مطرح شد. 🔻فقط پروپاگاندای اجتماعی، فقط تبلیغات، ولاغیر... 📍در رژیم صهیونیستی چه در سطح حاکمیت چه در سطح مردم هیچ تریدیدی نسبت به اینکه ایران تهدید اصلی این رژیم است وجود ندارد، تبدیل به یک گفتمانش کردند؛ لذا در مواجهه با این هیچ اختلافی وجود ندارد 📍دلیلش هم این است که ما مسئله رژیم صهیونیستی را به هیچ وجه تبدیل به گفتمان نکردیم و حتی برایش روایت‌هایی هم که تقویت کننده آن گفتمان باشد هم تولید نکردیم. 📍ما هر سال روز قدس ۴ تا جمله از حضرت آقا و حضرت امام کلیشه میگوییم بعد درب مسئله را می‌بندیم تا روز قدس سال بعد 🔺کفِ دانشگاه باش🔻 ✅ @kdnews_net 📍 @madrese_rah
⭕ ای تاریخ بنویس! 🔸ای تاریخ در صفحات قطور کتاب خود بنویس... بنویس از مظلومیت و غربت... بنویس از مدعیان بی هنری که اسیر تور شناختی جن و انس شدند.. 🔸بنویس از زمانه و دورانی که عزیزترین فرزندان این کشور بدست اشقی الاشقیا و در تاریخی ترین نبرد جهانی شربت سعادت را نوشیدند و در کشور خود غریبانه بدرقه شدند... 🔸بنویس از مصلحت پرستانی که مثل همیشه دنبال آن بودند و هستند که سریع تمومش کنید! جامعه تاب ندارد! ممکن است کار از دست ما خارج شود! اصلا چه نیازی به اجتماعی کردن امر مقاومت! مردم خسته اند! 🔸 ای تاریخ... بزرگتر بنویس... بنویس از کسانی که نه میدان را میدان مبارزه دیدند و نه خود را در قامت مبارز! 🔸 بنویس از کسانی که در مهم ترین برهه تاریخ و در زمانه ای که مسأله اول مستضعفین عالم فلسطین بود، مساله اول مجموعه های تحت امرشان هر چیزی بود جز فلسطین و شهدای طریق آن! 🔸 بنویس از کسانی که نمی خواهند مردم تقی زاده ها و عطایی ها و امیدوار ها و کریمی ها و... را بشناسند! 🔸 ای کاش آنقدری که حرف فلان کسک ذهن تان را مشغول کرد و قلمتان را به تراوش انداخت، این دست فرمان خطرناک آقایان هم روح و قلبتان را بهم می‌ریخت، مشغول سفربازی ها و اردوبازی هایتان باشید... @marghoomat
⭕ انفعال اجتماعی! 🔹شهدا بزرگترین دارایی ما برای خلق جریان اجتماعی‌اند. اما وقتی تشییع شهدا را صبح یک روز کاری در یک محله‌ای در گوشه‌ی شهر بدون تبلیغات انجام می‌دهی، یعنی می‌خواهی مانع آن شوی که اراده‌ای اجتماعی خلق شود. یعنی می‌خواهی با خون شهدا مقابله کنی و نگذاری خون ایشان جوشیده و جریان اجتماعی خلق کند. 🔺بلاشک مدافع حرم خواندن این شهدا یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌ها به جمهوری اسلامی و این بر و بچه هاست. 🔹وقتی صحبت از انفعال اجتماعی می کنیم یعنی بیگانه‌سازی صحنه‌ی اجتماع از نبرد حق و باطل، از نبض جهان اسلام، از مسئله‌ی اول جهان اسلام. انفعال یعنی خیانت به خون شهدا، انفعال یعنی پایمال کردن تمام مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی جان بر کفی که در میدان سنگ تمام می‌گذارند اما سیاسیون و تصمیم‌گیرانی که باید با پیوست‌های اجتماعی، مجاهدت‌های ایشان را مردمی می‌کردند، نه تنها چنین نمی‌کنند که مانع آن نیز می‌شوند. این از انفعال نیز فراتر است بلکه قریب به خیانت است. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اگر نتیجه کارهای ولو شبانه روزی مسئولان در ؛ این نشان می‌دهد آن کار واقعی نبوده و نمایشی بوده است. @marghoomat