eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.9هزار دنبال‌کننده
461 عکس
511 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ احسنت جناب آملی!! سوال ما هم همین است!! 🔸 این روزها به واسطه برگزاری دادگاه اکبر طبری و باقی متهمان منتصب به قوه قضائیه؛ بازار بد و بیراه گفتن به آقای آملی لاریجانی داغ داغ شده و همگان مدعی بازخواست و محاکمه ایشان هستند. اینکه نقش ایشون در این پرونده چه بوده است و آیا باید محاکمه بشود یا نه فعلا محل بحث ما نیست؛ هر چند نگارنده اعتقادش آن است که امکان ندارد این حجم از فساد در درون سیستمی چون قوه قضائیه رخ داده باشد و شخص رئیس قوه مبرای از هیچ گونه خطایی باشد!! 🔸جناب آملی لاریجانی در نامه تاریخی خود به آیت الله یزدی و در جواب به انتقاد های ایشان مبنی بر تخلفات آقای اکبر طبری اینگونه می نویسد: « آیا کسانی که امروز برای شفافیت و مبارزه با فساد سینه چاک می‌کنند و ماه ها برای دستگیری فردی که نه معاون بنده بوده و نه رئیس دفتر بنده، بلکه مدیر یکی از اجزاء حوزه ریاست تحت اشراف شخصیتی سالم، فاضل و شریف چون آقای خلفی بوده، فضا سازی کرده‌اند، آیا همین کار را برای آقای قائم مقام شهردار اسبق تهران و آقای معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و ... کرده‌اند و فساد آنها را به آقای و آقای و دیگران سرایت داده اند؟!وا اسفا از این ظلم و بی عدالتی و بی مروتی.» 🔸از حق نگذریم سوال بجاییست!! این روزها که حجم بالای انتقاد های برخی دوستان را به آملی لاریجانی می بینم و می شنوم؛ از خود می پرسم به راستی این دوستان در ماجرای ویلای سردار فیروز آبادی دقیقا کجا بودند؟! در قصه تخلفات معاون سابق آستان قدس رضوی در دوره آقای واعظ طبسی کجا سیر می کردند؟! یا به قول جناب آیت الله چرا دوستان رگ گردن بیرون داده ی خواستار محاکمه ایشان؛ هیچ کنش و موضع و حرفی را بر علیه ماجرای املاک نجومی و فساد آقای عیسی شریفی قائم مقام و نزدیک ترین فرد به قالیباف انجام نمی دهند؟! معاون اقتصادی اطلاعات سپاه و.. هم پیشکش.. و کلی مثال دیگر... 🔸لات بودن در کوچه خلوت که هنر نیست برادر بزرگوار!! زمانی انتقاد ها و اعتراضات به امثال آملی لاریجانی اعتبار داشت که باید امثال من و تو بابت تک تک انتقاد هایمان هزینه می دادیم و برچسب ضد ولایت می‌خوردیم و احتمالا دادگاهی می شدیم و باید پاسخ گوی اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می بودیم!! 🔸 الان که انتقاد کردن به ایشان هزینه ای ندارد و اتفاقا تبدیل به یک برند شده و افراد میتونن باش پز استقلال و مبارزه با فساد و.. بدهند!! هر چند هنوز هم هستن افرادی که همین امروز هم می گویند آقایان انتقاد نکنید ایشان هنوز منصوب رهبری هستند و زدن ایشان تضعیف نظامه!!! و ما هنوز نفهميده ایم که نظام چیست و کیست و کجاست؟؟ 🔸باور بفرمائید شتر سواری دولا دولا نمیشه!! مردم می بینند و قضاوت می کنند. آیا کسی تا به امروز پرسیده است چرا باید 40 جلسه دادگاه عیسی شریفی برگزار شود و عموم مردم که هیچ حتی رسانه ها و نخبگان هم ندانند چه در دادگاه گذشته؟ چرا نباید دو خط خبر از دادگاه مخابره بشود؟ چون طرف پاسدار بوده؟!! عجب!! چون طرف قائم مقام فلانی بوده؟! بازم عجب!! 🔸 نمی شود از حقوق نجومی گفت و از املاک نجومی نگفت!! نمی شود از دست راست روحانی جناب فریدون گفت و از دست راست شهردار اسبق تهران نگفت!! نمی شود از ویلای آخوندی گفت و از ویلای ولایتی و فیروز آبادی نگفت!! نمی شود از اشرافیت هاشمی و کارگزاران گفت و از اشرافیت فلان امام جمعه و رئیس بنیاد فلان و بهمان نگفت!! نمی شود از مدرسه خصوصی اصلاح طلبان گفت و از مدارس چند ده میلیونی و خصوصی اصولگریان نگفت!! نمی شود از بیمارستان خصوصی قاضی زاده هاشمی گفت و از بیمارستان ولایتی و.. نگفت و نمی شود و نمی‌شود و نمی شود... ✍️ @marghoomat
24.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 25 خرداد 1392 شب بعد از انتخابات؛ سعید جلیلی در جمع جوانان ستاد خود.... ❌سالگرد ارتجاع ملت ایران!!! @marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
💢 25 خرداد 1392 شب بعد از انتخابات؛ سعید جلیلی در جمع جوانان ستاد خود.... ❌سالگرد ارتجاع ملت ایران!
⭕ سالگرد ارتجاع ملت ایران! 🔸دیروز 24 خرداد بود و برای من یادآور 24 خرداد 1392 و پیروزی شیخ حسن روحانی و حال و هوای انتخاباتی ای که خاطراتش مثل ورق های کتاب تاریخ در ذهنم تورق می شود و کلی خنده و تلخی و غم و حسرت و لذت را برایم توأمان کرده است. 🔸سالگرد تاریخی که برای آنچه اتفاق افتاد روزها و شبها جنگیدیم که اتفاق نیفتد اما شد آنچه نباید می شد. انگار باید هم چرخ سانتریفیوژها میچرخید و هم چرخ کارخانه ها، گازانبری گازانبری کردنش هایش گرفته بود، دوران اوج تَکرار می کردن های سید بود، مردم باور کرده بودند؛ آری چنان رونق اقتصادی را کلید خواهم زد که مردم به این 45 هزار تومان احتیاجی نداشته باشند؛ مردم باور کرده بودند چون اجماعی همگانی می دیدند. اجماعی میان چپ و راست. باید با کدخدا بست چون راهی دیگر وجود ندارد. انگار ارتجاعی لازم بود. آری هشت سال عقب گرد ملت شریف. 🔸ولایتی پاس میداد، روحانی شوت میزد، قالیباف پرتاب میکرد و عارف سر میزد و ائتلاف 2+1 آقایان هم که به دیوار خورده بود و در مناظرات احساس می کردی همه بر زدن نامزد مستقل صحنه انتخابات اجماع داشتند و با حمله و یا سکوت خود صحه بر نقد های طرف مقابل می گذاشتند و.. بماند خیلی نمیخواهم وارد بحثای تاریخی بشوم هر چند بازخوانی اش را ضروری میدانم. 🔸اما یادش بخیر؛ شب و روز در ستاد بودیم. ستادی که پول نداشت. خنده داره نه؟! خب برادر بزرگوار پول نداری چرا وارد کارزار اصحاب قدرت و ثروت میشی؟! یادمه به زور از بابام که اتفاقا به شخص دیگری میخواست رای بده پول می گرفتم و خرج کارا میکردیم! خودمون پوستر چاپ میکردیم! تو ستادم که خیلی از غذا و.. خبری نبود. یه دوچرخه داشتم عقب و جلو و چپ و راستش را پر از عکس جلیلی کرده بودم و با چه شور و حالی در خیابان ها ویراژ میرفتیم. 🔸روز اعلام نتایج آرا تو مسجدمون جلسه اصول اعتقادت داشتیم. مربی مون وارد جلسه شد. حال هیچی رو نداشت و اعصابا همه داغون بود. اما من خیلی ناراحت نبودم. چون اعتقاد داشته و دارم که تشخیص مان درست بوده و خودمان را خرج کسی کردیم که مغضوب آقایان چپ و راست بود. البته حرف امروز هم نیست و سعید جلیلی در انتخابات مجلس هفتم مشهد بازم در لیست اصولگرایان نبود و بازم وحدت کردند تا تیمور علی عسگری مشاور هاشمی رفسنجانی وارد مجلس شود نه سعید جلیلی. 🔸وحدت!چه اسم غریبی! وحدتی که همیشه به آن کافر بوده ام! وحدت حول اشخاص و نه شاخص. وحدتی حول احزاب و نه اهداف. وحدتی قبيله ای و تصنعی.. . ❌پ.ن: این فیلم مربوط به 25 خرداد يک روز پس انتخابات است. دیدنش جالب است. بعضی آدما، شوخی ها، فضای بچه ها و فرح ای که حاصل عمل به تکلیف است و نه چیز دیگر. ✍️ @marghoomat
🔴 عجب عکسیه😂... 🔻چند سال پیش میرسلیم دانشگاه شیراز اومد.. بش گفتم جناب مهندس فلسفه این لباس هایی که میپوشی چیه؟! گفت: میخواستم که کت و شلوار غربی نپوشم و دنبال یه مدل جایگزین اون بودم.. رفتم آلبوم عکس پدر و پدربزرگم رو بررسی کردم و به این سبک لباس رسیدم و خوشم اومد و از اون روز به بعد میدم برام بدوزن.. 😂 🔻به مهندس جدا پیشنهاد دادم حتما خاطرات خودشون رو مکتوب کنند.. البته گفت اصلا وقت نمیکنم... @marghoomat
🔴 تجمع کارکنان آبفا روستایی خوزستان به دلیل پرداخت نشدن حقوق... 🔸 این جنس از خبرها در خوزستان دیگه داره عادی میشه... 🔹مشکل اصلی و اساسی برخی مسئولین استانی و کشوری اینه که؛ این حضرات تو کل عمرشون یه بار طعم و مزه بی برقی، بی آبی، واریز نشدن حقوق پنج شش ماهه، بی خونه بودن، گرسنه بودن، بی پولی، شرمنده شدن جلوی همسر و فرزندان، دست خالی به خانه رفتن، بدهی های سرسام آور و... را نچشیده اند. 🔻تحلیل روان شناختانه حضرت امام را بخوانید : «وقتی که اشراف و اعیان و متمکنین و‌یال و‌کوپال‌دارها متصدی امور یک کشور شدند، قهرا اینها مردم را به حساب نمی‌اورند، این یک امر قهری است. ولی در مقابل یک قدرتمند بزرگتر از خودشان، خاضعند و در مقابل ضعفا و ملت خودشان جابر و ستمگرند.» ✍️ @marghoomat
⭕ محترم یا مقدس؟! امکان یا امتناع گفتمان انتقادی.. 🔸یکی از راه حل های بر طرف کردن نقصان ها و دیده شدن عیوب و ناکارآمدی های مختلف در کارکرد یک شخص یا ساختار؛ شکل گیری گفتمان انتقادی، خود انتقادی و نقد درون گفتمانی است. 🔸هر چند بنظر گفتمان انتقادی در سالیان گذشته رشد بخصوصی داشته و توفیقات گوناگونی را نصیب شده است اما همچنان با مقاومت هایی برساخته از انگار های مقدس مآبانه و تقدس سازانه مواجه بوده و این دو در حال نزاع و جدالی گفتمانی و انتقادی می باشند. 🔸از دیرباز تاکنون(خصوصا در صدر اسلام) همواره نظام های سیاسی با مساوی کردن حاکمیت خود به یک امر قدسی و مقدس؛ راه هر گونه نقد و نقادی را مسدود و جبری اعتقادی را تئوریزه کرده اند. جبری که خروجی اش انفعال و استیصال و تحمیق توده های مردمی در مقابل حاکمیت سیاسی است. 🔸حکومت هایی که در یک چیز اشتراک هویتی داشته و آن قدسی کردن تمام شئونات اجتماعی و سیاسی؛ تحت تئوری «السلطان ظل الله» است که مطابق آن هیچکس حق اعتراض به عملکرد حاکمیت و کارگزاران را ندارد زیرا که حکومت اسلامی خواست خداوند است و مردم آنقدر بالغ نشده‌اند که در کار خداوند دخالت کرده و طرح سوال کنند. به تعبیر دیگر این جنس از حکومتها در حال تئوریزه کردن نوعی خود صغارت پنداری بوده و با سنگر گرفتن پشت مقدسات؛ مردم را استعمار و استحمار نموده و ظلم اجتماعی را طبیعی جلوه می‌دهند. 🔸اما اعتقاد نگارنده آن است که بلاشک؛ هنگامی که امری دنیوی و قابل خطا را مساوی بدانیم با امری قدسی؛ قدسی پنداری همانا و بستن راه هرگونه‌ نقد و گفت و گو و چالش فکری همانا. 🔸حضرت امام(ره) را به عنوان یک مصلح اجتماعی بزرگ ترین قیام کننده بر علیه بت های دینی خود ساخته ای میدانم که تقدس زایی را نفی و تقدس زدایی از ارکان حکومت را ترویج؛ و قدرت و جسارت مواجهه و استیضاح حاکمان را برای توده های مردمی فراهم آورد. 🔸امام بسیاری از نهادها را از امر «مقدس» به امری «محترم» تبدیل کردند. بسیاری از کاراکتر ها و نهاد ها و موضوعاتی را که خود تاسیس کرده(مثل شورای نگهبان، سپاه، روحانیت، مجلس خبرگان، انتظار فرج و...) و ترویج می کردند را نه تنها از مقدس کردن آنان اجتناب کرده بلکه کاملا آنان را امری زمینی، ملموس و قابل خطا و انحراف و قابل دسترس توده ها قرار می‌دهند به نحوی که خودشان اولین نفری هستند که در مقام منتقد آنان ظاهر می شوند. 🔸اما امام در مقابل؛ سعی در هویت بخشی و اولویت بخشی به دو عنصر مردم و عدالت دارد چنان که آنان را در قالب دو عنصر جمهوریت و اسلامیت تئوریزه کرده و قدر و منزلت آنان را به نحوی فهم می کند که قیام مردم بر علیه طاغوت در هر عصر و مکانی را مساوی با یوم الله می‌داند و مردم را شروع کننده و تمام کننده قیام لله می داند و این حق را به صراحت بیان می کند که ضعیف ترین افراد جامعه می توانند حتی رهبر و ولی جامعه را از باب النصیحته الائمه المسلمین مورد سوال قرار دهند. 🔸 به نظر می‌رسد اصلی ترین راه حل برای شکل گیری گفتمان انتقادی در جامعه اسلامی عبور از گزاره هایی چون منصوبین مقدس،مجلس مقدس و دولت مقدس و... است و تا زمانی که این مهم رخ ندهد باید منتظر انسداد و انحطاط گفتمانی در بستر جامعه دینی باشیم. ✍️ @marghoomat
⭕ ته اعتماد به سقف!!! 🔸خداییش بعضی آقایون جماعت حزب اللهی رو چی فرض کردن!! 🔸یعنی واقعا یه عده بودن که داشتن به رئیس جمهور شدن جبرائیلی فکر میکردن!! 😂 🔸اخیر خب یه سری اسم‌های دیگه ام مطرح شده که ان شا لله دروغه!! @marghoomat
🔸 مختومه ای دیگر!!! @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تو این جمهوری اسلامی ایران بعد آقای شما رو قبول داریم.. 🔸 این زندگیمونه.... ما نمیخوایم بخدا... 🔰 محبت مردم الکی بدست نمیاد... ❌ پ.ن: از آثار وضعی کارهای انسان خدمتگزار این است که محبوب دل های مردم می شود: 🔻اِنَّ الّذینَ امَنوُا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیجعلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدّاً؛(مریم (19): 96) مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کار های شایسته انجام داده اند، خداوند رحمان، محبتی برای آنان در دل ها قرار می دهد. 🔻پیامبر گرامی(ص) فرمودند: «أحبّ عباد الله إلی الله جلّ جلاله أنفعهم لعباده»؛ محبوب ترین بنده نزد خداوند، کسی است که نفع و سودش به مردم بیش تر برسد. 🔻حضرت امام در این مورد می فرماید: " شما همه در محضر خدا هستید، هر جا باشید، قلب های شما در محضر خداست، بازوهای شما، چشم های شما، همه چیز شما در محضر خداست و خدا حاضر است در همه جا... آن که همه چیز است به دست آوردن رضای خداست و آن به این است که رضای مخلوق خدا را به دست بیاورید. با مردم که شما سر و کار دارید این مردم را باید رضایشان را به دست بیاورید." ( صحیفه امام، ج 18، ص 280) ✍️ @marghoomat
⭕ حاج سعید و قاسم... 🔸دو سه هفته ای میشه تیمش رو آورده ... به قول شاعر؛ بوسنی و کرمانشاه و غیزانیه چه فرقی می کند!! تولدش رو در کنار گرفت؛ می بینید جای تیر هارو؟!! حالا قاسم برای رهبرش نامه نوشته و می خواد که حاج سعید برسونه به آقا.. قاسمم میدونه جنس رهبرش و امثال‌ حاج سعید با خیلی از حضرات فرق داره.. ✍️ @marghoomat
⭕ سوم تیر؛ خروش جمهوریت بر اشرافیت 🔸سوم تیر 1384 را به واقع می‌توان انقلاب در انقلاب دانست. انقلابی که انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند و الیگارشی خودساخته حاکم توسط باند های قدرت و ثروت را کنار زده ؛ و نظم و بازی برساخته الیت های سیاسی و احزاب و جریان مترفین و اشرافیت و محافظه کار را بعد از سالها چنبره زدن بر کرسی های قدرت بهم زد. 🔸سوم تیر را و گفتمان حاکم بر آن را نباید خلاصه در یک فرد و گروه و دسته و حزب و جریان خاصی کرد. سوم تیر متعلق به مردم و مستضعفین است. مستضعفینی که سالها انقلاب خود را در چنگال اشراف می ديدند و حالا می خواهند آن را پس بگیرند. انقلابی که بعضی خواصش چنان جمهوریت را دچار مهجوریت کردند که فریاد بلند جمهوریت و آه و ناله اش را می توان در خروجی صندوق های انتخاباتی و شکست یکی از بزرگان پر طمطراق انقلاب دید. 🔸سوم تیر نماد بر هم زدن حزب بازی راست و چپ بود. نماد مبارزه با جریان غربگرا و تحجر اسلام گرا بود. نماد نفی وحدت بی اصول و بی شاخص و قدرت طلبی عافیت طلبانه آقایان جناحین بود. انتخاباتی که از راست راست تا چپ چپ در آن نقش نمایی می‌کردند اما انتخاب مردم چیز دیگری بود. 🔸سوم تیر برآیند تقابل حاکم شدن دو گانه فقر و غنا در برابر بازی مسخره اصولگرا و اصلاح طلب بود. همان دوگانه اصیل و مکتبی انقلاب. دو گانه مستضعفین و مستکبرین، دو گانه مرفهین بی درد و محرومین پُر درد و دو گانه جمهوریت و اشرافیت. 🔸سوم تیر پدیده ای صرفا تاریخی و تقویمی و سیاسی نیست. این واقعه از نظر نگارنده حاصل سالها گفتمان سازی نیروهای انقلابی و شخص حضرت آقا در باب گفتمان عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض بود. فضایی که رهبری انقلاب در مقابل اصلاحات آمریکایی، اصلاحات واقعی را مبارزه با فقر و فساد و تبعیض دانسته، دهها خطبه در ارتباط با اشرافیت کارگزاران ایراد فرموده و به بازخوانی انحراف بعد از حکومت نبوی پرداختند و گفتمان عوام و خواص و... را تبیین گری کردند. 🔸امروز فضای جامعه را مستعد و آماده سوم تیری دیگر می دانم. امروز شاهد مسلط شدن گفتمان عدالت خواهی در میان بدنه نخبگانی و توده‌ های مردمی هستیم که نشانه های فراوانی قابل ذکر است لکن مجال پرداختن نیست. در انتخابات آتی هر کس بتواند این گفتمان را به خوبی لیدری و رهبری کند بلاشک پیروز انتخابات است. ✍️ @marghoomat
🔰 برا من که حل نمیشه... 🔻خب الان واقعا برام سواله... اول) وقتی اعتبار نامه تاجگردون دقایقی پیش اعلام شد که در کمیسیون تحقیق تایید شده... دوم) قبلش هم که در شعبه 12 تاییده شده.. سوم) قبل ترش هم که شورای نگهبان در انتخابات تایید کرد و بازم در جواب استعلام های شعبه 12 و کمیسیون تحقیق تایید کرده.. 🔻اگر بر فرض نمایندگان معترض به اعتبار نامه ایشون؛ رای به رد اعتبار نامه بدهند!! این دقیقا یعنی چی؟ چه معنایی میده؟! جز سیاسی کاری؟! 🔻از دو حالت خارج نیست؛ یا نهاد های نظارتی ما کشکن یا نمایندگان معترض سیاست زده و قبیله گرا هستند!!! پ.ن: ولی کلا خیلی باحالیم.... ✍️ @marghoomat