حد آزادی تا کجاست!.mp3
3.66M
⭕️ حد آزادی کجاست؟!
🔹#محیط_اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر میگذارد.
🔸 طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را میگیرد، او را به کفر نزدیک میکند نه مجبور.
🔹 محیط اجتماعی نقش آسانکننده يا دشوارکننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوي #فلاح، نمیشود به وضع محيط اجتماعی به کلی #بیاعتنا بود...
به این ترتیب مساله #امربهمعروف و #نهیازمنکر در اسلام مطرح میشود.
🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادیهای اجتماعی حدودی دارد:
➖اول، #آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند.
➖دوم، آزادیهايی که محیط را فاسد میکند و زمينهها را برای رشد فساد در جامعه آماده میکند، #ممنوع است.
🔸یعنی به انسانها اجازه داده نمی شود که مطابق میل، هوا و هوس خودشان زندگی کنند، هر جور که #دلشان می خواهد! مثلا بیایند در خیابان یک ترانه ی فاسد کننده که انسانها را به سوی ابتذال تحریک می کند پخش کنند و بگویند ما میخواهیم این را گوش دهیم و بزنیم و برقصیم!
🔸اینجا در نظام اجتماعی اسلامی گفته می شود که شما در اعمال آزادی شخصی تون تا این نقطه نمی توانید جلو بیاید و برای شما مرز گذاشته شده است. چرا؟ برای اینکه این نوع آزادی زمینه اجتماعی را برای آسان تر شدن نفوذ #فساد در انسانهای دیگر و به بی راهه کشاندن انسانهای دیگر آماده می کند.
#سید_محمد_بهشتی
@marghoomat
⭕ حزب الله در دام سیاست زدگی و سیاست بازی
🔸از همان روزی که سیاستبازی وجود داشته سیاستزدگی هم به نافش بسته بوده و بالعکس. دوقلو هستند این دیرزادان و از جبر تقدیر یکی نابغه ازکاردرآمده و آن دیگری نارس. آنکه نابغه است سیاستباز است که خوب بلد است به بازی بگیرد همهچیز را و همهکس را. ذوق و استعدادش در سرکار گذاشتن خلق عالم است و مشغول کردنشان به هر آنچه مایه هرروزینگی است و آگاه کردنشان به چیزهایی که غافلشان کند و راه بردنشان در گمراهی.
🔸سیاستباز چشم پرکن است و گوشنواز. استاد است در زبانبازی و قصهپردازی و اینکه میگویم سیاستباز، نه فکر کنی که این کمالات مختص و مخصوص قدرتمندان و دولتمردان فقط تواند بود که این ظلمی است در حق حاشیهنشینان معرکهگردانی که هنوز دست بر کرسی قدرت نرسانده و از نردبان ریاست و وزارت و وکالت بالا نرفته، مقامات و درجات سیاستبازی را به اعلی درجه حائزند و حافظ.
🔸سیاستباز همهچیز را ابزار میبیند. حتی آدمها را و شاید بگوییم بیشتر از هر چیز آدمها را. آدمها هدف نیستند. ارزش آدمها در کاربردی است که دارند و او به راه بردن آدمها نمیاندیشد بلکه به پله کردنشان فکر میکند و اگر نشد؛ کله کردنشان و سیاستباز خود سیاستزده است. همان سیاستزدهای که طعم برخورداری را چشیده است. سیاستزدهها آنگاهکه طعم قدرت، ثروت و شهرت را تجربه کنند دگردیسیشان شروع میشود و کمکم میآموزند که چگونه باید بهجای فریب خوردن فریب داد. چگونه باید طوری بود و طور دیگری نمود. سیاستباز شغلش سیاست است نه رسالتش، و هدفش سیاست است نه تکلیفش و اگر شغلش را از او بگیری هیچ نمیماند.
🔸 سیاست زدگی یعنی ندیدن ناکافی بودن سیاست برای هدایت. سیاستزدگی یعنی مصلحتزدگی. یعنی به دنبال آسانترین راهحل بودن، دنبال کوتاهترین مسیر بودن. یعنی التزام عملی به «هدف وسیله را توجیه میکند». یعنی همواره به دنبال توجیههای دم دست بودن. سیاستزدگی یعنی نظام را در سیاست و سیاست را در قدرت خلاصه کردن و به آن امید بستن و هر ترفندی را برای به چنگ آوردن یا حفظ آن به کار گرفتن.
🔸سیاست زده به همه آنچه که میشنود گوش نمیکند و به همه آنچه که میبیند نمینگرد. خیلی جاها میبیند و چشم میبندد و خیلی جاها چشمبسته میبیند. رویدادها،حرفها و حدیثها،موضعگیریها و... برای او ابزارند نه عبرت. آن چیزی نیستند که واقعاً هستند آن چیزی هستند که او میپندارد یا دوست دارد بپندارد که هستند. سیاستزده عاشق جزئیات است. تکههای کوچکی از وقایع، نظریات و مواضع و عملکردها که در بنای پیشساخته ذهنی او به کار میآیند، ارتباط و پیوند آنها را اما او خود از پیش تعیین کرده است.
🔸آنجا که سیاستبازی و سیاستزدگی رواج داشته باشد بردوباخت هم عجیب معنا پیدا میکند و کار بدانجا میرسد که «بردوباخت» اصل میشود و معیار و انگیزه میشود برای هر کار و لاجرم عرصه بر دیگر انگیزهها تنگ میشود و راه بر آنان که به عشقی دیگر به میدان آمدهاند پر سنگ. تنها مسیر هموار سیاست میشود و سیاستبازی. فرهنگ، اعتقاد، باور، درد، دلسوزی، عشق، ایمان، همه و همه در سایه قرار میگیرد. طفیلی میشود.
وسیله، ابزار، حربه، بهانه میشود و آنچه میماند سلایق و علایق و ذوائق سیاستبازان و سیاستزدگان است که میاندار میداناند.
🔸سیاستزدگی که اوج بگیرد دیگر همپالکیهایش را هم دور خودش جمع میکند و سیاست قهوهخانهای میشود که پاتوق عملگرایی و قدرت طلبی است و نه محرابی که عرصه مسئولیت و جهاد و اصلاح و نظامسازی.
و دور میافتد دست کسانی که بهتر شعار میدهند بیحساب و کتابتر تحلیل میدهند و پرشورتر تقبیح یا تجلیل میکنند.
🔸فرد سیاستزده بیش از آنکه سیاست داشته باشد سیاستبازی دارد. بیش ازآنچه اسلام دارد اسلامنمایی دارد. بیش ازآنچه روشنفکری دارد روشنفکرمآبی دارد. بیش ازآنچه حرف دارد حرافی دارد. بیش ازآنچه درد دارد فریاد دارد و این یعنی چه؟ یعنی فاصله بین بود و نمود. قول و فعل. تعبیر سادهترش دروغ.
🔸هر حرف حقی در جامعه سیاستزده بلافاصله تبدیل میشود به چماقی برای کوبیدن کسی. کانه اصل حرف نیست که ارزش دارد بلکه کاربردش، کارکردش، استفاده یا سوءاستفادهای که میشود از آن کرد است که به آن قیمت میدهد و بدینترتیب هر کار زشتی هم در صورتی محکوم میشود که محکومیتش فایده فوری و فوتی برای منافع و مصالح مقطعی و موقتی داشته باشد.
🔸نسلی جدید از نیروهای انقلابی باید بیایند که فارغ از حماقتهای مقلدانه و زرنگیهای سیاسیکارانه به درانداختن طرحی نو بیندیشند. نسلی که ببیند سردرگمی سیاستزدگان را در برهوت روزمرگی و سرگرمی سیاستبازان را به سرگرم کردن سیاستزدگان. باید ازآنچه میگویند بگذریم. به آنچه میکنند بیندیشیم. حقیقت را فدای مصلحت نکنیم و اینهمه آسان نیست.
@marghoomat
_-13.pdf
17.35M
🔺 جزوه «خیانت به فرمانده»
⬅️ نوشتاری از کامران غضنفری
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۲۶ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈فردا شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻تعامل با دنیا بدون برجام و FATF
🔹موفقیتهای پیدرپی دولت سیزدهم در برقراری ارتباط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دنیا
🔻ایرانِ علی
🔹عید بزرگ غدیر، عید امامت، ولایت و حکومت اسلامی مبارک باد
🔸بینوایان غرب!
🔸 تصویر واقعی فرانسه
🔸هدیه رئیسی به آمریکاییها
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
...
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود.
@marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
امروز ساعت 17 در خدمت دوستان عزیزم در برنامه «شانزده آذر» خبرگزاری دانشجو خواهم بود. @marghoomat
فیلم کامل گفت و گو ی صریح، شفاف و آسیب شناسانه بنده و جناب مرادی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل در برنامه شانزده آذر را اینجا ببینید 👇 👇
https://www.aparat.com/v/27XpC
پ.ن: سابقا هم مناظراتی با دبیر اسبق اتحادیه دانشجویی دفتر تحکیم وحدت و بچه های بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق داشته ام؛ اگر این گفت و گوها را کامل دیده باشید به عمق تفاوت نگاه سیاسی و اندیشه ای و اختلافات سلیقه ای ما در عرصه های مختلف با برخی از دوستانمان پی خواهید برد.
🔺مناظره با دبیر اسبق اتحادیه دفتر تحکیم وحدت
https://eitaa.com/marghoomat/435
🔺مناظره با معاون اسبق تشکیلات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
https://eitaa.com/marghoomat/502
@marghoomat
⭕اسلام و انقلاب را از شر اینان نجات دهید!
🔸امروز جامعه اسلامی ما عمیقا اسیر است. اسیر دست خناسانی که دین را طُعمه، مذهب را دُکان و جمهوری اسلامی را چُنان سفره ای پهن شده می بینند. بیش از پیش مبتلاایم، مبتلای به بیماری نفاق، سالوس صفتی و تلون.
وقتی کنشها، مواضع و اقدامات برخی ملبسین به لباس دین، اسلام و انقلاب و... را می بینم و می شنوم رعشه و تشنج همه وجودم را فرا می گیرد. می لرزم و می سوزم. تاریخ اسلام برایم تداعی و تصویر می شود. تصویر کسانی که امروز فرزندان معنوی شان به سنت و سیره اسلاف شان عمل می کنند.
🔸آری همان تزویرگرانی که در بدر وقتی با اسلام می جنگیدند به هُبَل قسم می خوردند و در صفین و کربلا به الله. روزی قرآن را به تیر می زدند و در صفین قرآن را به سرنيزه. چه زیبا پیامبر اسلام به علی(ع) گفت که در دوران من جنگ، جنگ تنزیل است و شناخت دوست و دشمن آسان، اما دوران تو جنگ تأویل است و شناخت موافق و معاند سخت و دشوار. در نبرد تأویل همه گریم و بزک شده اند، انگشتر بدست دارند و دائم الوضو مشغول الذکرند، با زبان دین سخن می گویند و اشرافیت مذهبی را تئوریزه می کنند. از رحمانیت توحیدی دم می زنند و تساهل و تسامح را ترویج می کنند. اسلام را خنثی، بی جهت و بی طرف می خواهند تا قابل سواستفاده باشد و بتوانند به اسم دین، دین مردم را غارت کرده و به ریش جماعت بخندند.
🔸زهی حماقت که اگر فکر کنیم اسلام را شرک و کفر زمین خواهد زد. در جای جای تاریخ این نفاق بوده است که کمر اسلام را شکسته و علم و علمدار جریان حق را زمین زده است. پاشنه آشیل حکومت دینی نفاق سیاسی است. نفاقی که باید ریشه آن را در خو گرفتن و یا تمایل به کامیابی قدرت و ثروت جست و جو کرد. علی(ع) بدست مشرکان ضربه نخورد، او بدست رفقای سابق و نه دشمنان لاحق ضربه خورد، ابوذر در جهاد قبرس با کفار و مشرکین روم و اروپا شهید نشد، ابوذر در ربذه و داخل سرزمین های اسلامی و به فتوای مفتی حکومت که یک یهودی تازه مسلمان شده نظریه پرداز تجدید نظر طلب در حکومت اسلام که دین را تحریف، سرمایه داری و فاصله طبقاتی را توجیه میکرد تبعید گشته و در غربت و گرسنگی این صحابه پیامبر شهید شد.
🔸حسین(ع) بدست قیصر و سزار در یورک و قادسیه شهید نشد، او کنار کوفه به مسلخ کشیده شد. کوفه ای که پایگاه مهم حکومت اسلامی و مجاهدین آن بود و 20 سال قبل مرکز حکومت پدرش. حسین(ع) به فتوای موبد مجوس و کشیش نصارا و احبار یهود و برهمنان سومنات شهیدنشد، بلکه به فتوا و فهم غلط امثال شریح قاضی ها شهید شد. او در جنگی به گودال فتاد که فرماندهی دشمنش از آن عمر بن سعدی بود که پدرش سعد بن ابی وقاص بود. فاتح بزرگ اسلام. کسی که امپراطوری ایران را درهم شکست و اسلام را وارد ايران کرد. کسی بر سینه اش نشست و سر مبارکش را ذبح کرد که جانباز جنگ صفین در رکاب پدرش بود. او قاتلانی داشت که نذر کرده بودند به پاس پیروزی و شکست حسین(ع) مسجدها بسازند و در کوفه مسجدها ساختند.
🔸قالتاق های سیاسی به هیچ کس و هیچ آرمانی رحم ندارند. مهم کیسه ای است که برای خود دوخته اند. باید پُر شود. ولو به قیمت آنکه اسلام را همچون صدر اسلام فدا کنند. درآن مقطع اسلام روحش قربانی کالبدش شد، محتوا پیش پای فرم شهید شد، اسلام با سلاح رستم فرخزاد ایرانی و هراکلیوس روم یا با زبان و شبهات و کفرگویی ابن ابی العوجا زمین گیر نشد، اسلام با روایات جعلی ابوهریره، ابودردا و با فتوای های کعب الاحبارها و ابوموسی اشعری ها و شریح قاضی ها مسخ شد. مسخی تاریخی و عبرت آموز. با حفظ فرم و حذف محتوا، با حفظ صورت و حذف سیرت، با حفظ ساخت حقوقی و حذف ساخت حقیقی مسیر جامعه اسلامی را به انحطاطی عجیب کشاندند.
🔸این جماعت ملون سیرت، اسلامی و قرائتی خاص از انقلابی گری را می خواهند که با گنج قارون و تخت فرعون کاری نداشته باشد. دینی محدود به شعائری خنثی، خواب، گیج و کور. اسلامی نه مطابق کتاب و سنت بلکه مبتنی بر اسلام جعلی اموی. اینان حکومتی را می خواهند که حیات خلوت حاکمان، احزاب و جناحها و قبایل سیاسی باشد. حکومتی که نه امانتی از طرف خدا بلکه وسیله ای برا چابیدن بندگان خدا است. در منطق علوی و حسینی فرهنگ، اقتصاد، قضاوت و سیاست چهار عرصه برای عبادت است و نه رذالت. در این منطق باید از گرسنگی گرسنگان و دیدن گونه های چال افتاده فقرا به خود لرزید و نه آنکه آنچنان دچار روزمرگی سیاسی شد که درد محرومین و مستضعفین برایمان عادی شود.
🔸 برخی حرافان سیاسی چنان از اسلام و انقلاب حرف می زنند که هر که آنان را نشناسد حکم به اولیای الهی بودن آنان می کند. این جریان خطرناک بر خلاف ظاهر و صورت جذابش، سیرتی خطرناک و ضد توحیدی دارد. به اسم مصلحت اجرای احکام الهی را به تعویق می اندازند و اسم آن را تدبیر سیاسی می نامند.
ای جماعت نه اگر بیش، کمی عار کنید
کی شما روزه گرفتید که افطار کنید
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فلسفه قیام عاشورا.pdf
698K
🔺 جزوه خواندنی « فلسفه قیام عاشورا»
⬅️ گفتاری از شهید سید محمد بهشتی
#کپسول_مطالعاتی
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ پاسخی برای همیشه به سوالی تکراری:))
⬅️ اینم یه بار شهادت دادیم که دیگه هر موقع سوالی درباره عملکرد این آدم و اون نهاد و... کردیم نگن شما طرفدار اصلاح طلبان هستید!
@marghoomat
22.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ مروری بر ویژگی های اهالی کوچه منفعت طلبی!
🔺فقه ماکیاولی یا فقه جعفری
ارجحیت تاکتیک یا تئوری
اصالت اشخاص یا شاخص ها
منش و کنش دوزیست وارانه یا اصولی
تشکیلات صحنه بازی یا عبادت
محافظه کاری یا انقلابی گری
تحلیل گیر بار آمدن یا تحلیل گر بودن
پذیرفتن یا نپذیرفتن صغارت پذیری سیاسی
حرافی سیاسی یا صداقت سیاسی
تقدیم الاراذل یا تقدیم الافاضل
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat