⭕ ای تاریخ بنویس!
🔸ای تاریخ در صفحات قطور کتاب خود بنویس...
بنویس از مظلومیت و غربت...
بنویس از مدعیان بی هنری که اسیر تور شناختی جن و انس شدند..
🔸بنویس از زمانه و دورانی که عزیزترین فرزندان این کشور بدست اشقی الاشقیا و در تاریخی ترین نبرد جهانی شربت سعادت را نوشیدند و در کشور خود غریبانه بدرقه شدند...
🔸بنویس از مصلحت پرستانی که مثل همیشه دنبال آن بودند و هستند که سریع تمومش کنید! جامعه تاب ندارد! ممکن است کار از دست ما خارج شود! اصلا چه نیازی به اجتماعی کردن امر مقاومت! مردم خسته اند!
🔸 ای تاریخ...
بزرگتر بنویس...
بنویس از کسانی که نه میدان را میدان مبارزه دیدند و نه خود را در قامت مبارز!
🔸 بنویس از کسانی که در مهم ترین برهه تاریخ و در زمانه ای که مسأله اول مستضعفین عالم فلسطین بود، مساله اول مجموعه های تحت امرشان هر چیزی بود جز فلسطین و شهدای طریق آن!
🔸 بنویس از کسانی که نمی خواهند مردم تقی زاده ها و عطایی ها و امیدوار ها و کریمی ها و... را بشناسند!
🔸 ای کاش آنقدری که حرف فلان کسک ذهن تان را مشغول کرد و قلمتان را به تراوش انداخت، این دست فرمان خطرناک آقایان هم روح و قلبتان را بهم میریخت، مشغول سفربازی ها و اردوبازی هایتان باشید...
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
⭕ انفعال اجتماعی!
🔹شهدا بزرگترین دارایی ما برای خلق جریان اجتماعیاند. اما وقتی تشییع شهدا را صبح یک روز کاری در یک محلهای در گوشهی شهر بدون تبلیغات انجام میدهی، یعنی میخواهی مانع آن شوی که ارادهای اجتماعی خلق شود. یعنی میخواهی با خون شهدا مقابله کنی و نگذاری خون ایشان جوشیده و جریان اجتماعی خلق کند.
🔺بلاشک مدافع حرم خواندن این شهدا یکی از بزرگترین ظلمها به جمهوری اسلامی و این بر و بچه هاست.
🔹وقتی صحبت از انفعال اجتماعی می کنیم یعنی بیگانهسازی صحنهی اجتماع از نبرد حق و باطل، از نبض جهان اسلام، از مسئلهی اول جهان اسلام. انفعال یعنی خیانت به خون شهدا، انفعال یعنی پایمال کردن تمام مجاهدتهای رزمندگان ایرانی جان بر کفی که در میدان سنگ تمام میگذارند اما سیاسیون و تصمیمگیرانی که باید با پیوستهای اجتماعی، مجاهدتهای ایشان را مردمی میکردند، نه تنها چنین نمیکنند که مانع آن نیز میشوند. این از انفعال نیز فراتر است بلکه قریب به خیانت است.
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اگر نتیجه کارهای ولو شبانه روزی مسئولان در #زندگی_مردم_دیده_نشود؛ این نشان میدهد آن کار واقعی نبوده و نمایشی بوده است.
#سعید_جلیلی
@marghoomat
هدایت شده از کنشــگر
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ جنبش دانشجویی کجا ایستاده است؟ موقعیتی انتقادی یا انفعالی؟
🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی
دکتر محمد فدایی:
🔹جنبش دانشجویی با رفتن در گارد انتقاد بهانه را به دیگران داد. در دیدار های دانشجویی با آقا مسابقه سر شاذگویی و انتقاد است. الان باکلاسی این است که ما دفتر رهبری یا صدا و سیما و یا نهاد نظامی را بزنیم!
محمد اسکندری:
🔹موضع انتقادی معنایش شاذگویی نیست. معنای آن این است که جنبش دانشجویی از صحنه یک تحلیلی دارد و مبتنی بر یک فکر، تحلیل و درگیری اش با صحنه، موقعیت انتقادی را برای خود انتخاب می کند.
علی ریاحی پور:
بزرگواران طوری از جریان انتقادی حرف می زنند که من واقعا تعجب میکنم! کو؟ مگر امروز در جنبش دانشجویی اساسا جریان انتقادی وجود دارد؟ امروز بیشتر شاهد جریان مجیزگویی هستیم تا جریان انتقادی! اتفاقا در دیدار دانشجویی با آقا، دعوا سر حرف کلی و گرد زدن و انگشتر و عبا و جانماز گرفتن از آقا است. امروز اوج ذوق زدگی جنبش دانشجویی این شده است که آقا انگشتری را که به ایشان هدیه داده شده را دست کرده است!
🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه :
قسمت اول
قسمت دوم
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
هدایت شده از کنشــگر
20.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ آیا مطالبه گری امروز جواب می دهد!
🔰 برشی از گفتگوی اساتید و مهمانان برنامه کنشگر با موضوع جنبش دانشجویی و امرسیاسی
دکتر محمد فدایی:
🔹با مطالبه گری هیچ مشکلی حل نمی شود! ما به جای اینکه به مصداق بپردازیم باید به سمت اصلاح ساختار ها برویم. شما نمی توانید ده دانشجو را بیاورید که پروژه هفت تپه را توضیح دهند!
علی ریاحی پور:
🔹اتفاقا ما برای بچه ها مثالهای موفق مطالبه گری مثل ماجرای هفت تپه را میزنیم. خود رهبر انقلاب از کنش دانشجویان در موضوع هفت تپه و ماشین سازی تقدیر کردند! ما میگوییم که باید از مصداق به ساختار برسیم. مساله هفت تپه را به دوتا بیانیه دادن تقلیل ندهید! ما حاضریم ساعتها درباره هفت تپه صحبت کنیم.
حجت الاسلام وطن فدا:
🔹مگر می شود در کشور با فریاد زدن مشکلی حل بشود! نباید گفتمان سازی را به بسیج کردن افکار عمومی تقلیل داد!
امیرحسین فیضی:
🔹در ماجرای ماشین سازی و هفت تپه و اصل خصوصی سازی اتفاقا کنش جریان دانشجویی در رفت و برگشت بین مردم و آرمان بود. نباید معیار درست بودن یا غلط بودن یک کنش دانشجویی را این بگذاریم که چند نفر درباره آن می توانند صحبت بکنند!
🔸 لینک مشاهده فیلم کامل برنامه :
قسمت اول
قسمت دوم
✳️ کنشـگر؛ محفل اندیشهورزی جنبش دانشجویی
🆔 @koneshgar_ir
⭕️ عید بزرگ مستضعفین
🔶 زمانی که حکمرانان حجاز پی عیاشی خود بودند، هیچ گاه به فکر از بین رفتن دودمانشان نبودند؛ اما ناگهان دلشان خالی شد، طاق های #اشرافیت در ایران فرو ریخت و تن سرمایه داران یهود، به لرزه افتاد.
🔷 سال ها بعد، تولدی دوباره، نه تنها برای این مولود، که برای ستمدیدگان تاریخ بود. #پابرهنگان که تا آن موقع یا زیر چرخ های اشرافیت فرعونیان و چکمه های رومیان بودند یا زیر بار کتک و تازیانه ی حکمرانان جاهل حجاز و ایران، به یک باره نور امیدی در پس آن ظلمت پیدا کردند. نوری که آغاز کار را با «لیقوم الناس #بالقسط»شروع کرد و پایان را چنین نشان داد که «و نجعلهم #الوارثین».
🔶 و این چنین بود که #مستضعفین سراسر عالم، به دنبال اسلام، این یگانه راه نجات بودند. اصلا انگار این دین برای آن ها نازل شده بود. این احساس را می کردند که این دین بویش با بوی صلیب ها و ستاره داوود هایی که ملعبه دست سرمایه داران گشته، فرق می کند. این صدای الله اکبر آنچنان برایشان آشنا بود که آن را فطرتا، با جان و دل پذیرفتند.
🔷علاوه بر این ها، دیگر علم دست موبدان و #رهبانیون و # آخوندهای #زالو_صفتشان نبود که مدام به بهانه و به اسم دین، خود را در هاله ای از عصمت، برتری و آقایی قرار دهند که کسی جرأت نکند به آنان تشری بزند!
🔸علمدار کسی شده بود که دائم سر میداد: «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم»
یا چنین عالم را توصیف میکرد که «#بالعدل قامت السماوات و الارض». رهبر این نهضت کسی از میان خودشان بود، طعم تلخ #فقر را چشیده بود، کاری مانند کار خودشان داشت و دور و برش هم، افرادی مانند خودش بودند. تمام پابرهنگان تاریخ بودند. از ابوذر گرفته تا یک فراری از دیار پارس به نام سلمان تا اسوه مظلومیت و اقتدار تمام تاریخ، علی بن ابی طالب.
🔹اما یا رسول الله؛ هنوز کار ما با #مستکبرین تمام نشده است. هنوز هم در حال قطع دستان سرمایه داران و متحجرین ملبس به لباس شرک و نفاق هستیم. هنوز هم فرزندان معنوی تان در راه اعتلای پرچم راستین اسلام خون می دهند. از فلسطین و لبنان تا عراق و ایران.
🔸هنوز هم با کسانی درگیریم که در بحبوحه ی به غارت رفتن حق محرومین، به گوشه ی عبادتگاهشان چسبیده اند و میگویند که ما را با سیاست چه کار؟ سیاست کثیف است. اصلا به نماز و روزه و حج و... چه که مستضعفین در گرسنگی و تبعیض و جنگ تلف شوند؟ به جای این #تندروی ها و #دخالت ها، بچسبید به نمازتان، فلان دعا را چندین بار بخوانید که شاید آمرزیده شوید! امروز پاسداری از سیرت حقیقی اسلام و مولود مبارکش یعنی انقلاب اسلامی را بر خود واجب می دانیم و شمشیر قیام علیه کسانی که با حفظ صورت اسلام و انقلاب می خواهند به جنگ سیرت آن بروند را کشیده ایم و از صدای چکاچک شمشیرها ترسی به دل راه نمی دهیم.
🔹و ای رسول الله؛ آخرین امیدمان، به کسی مانند شما یعنی فرزند عزیزتان روح الله بود که بعثتتان را چنین برایمان توصیف کرد:
« بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع #ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرت های بزرگ #مقابله کنند را به مردم بفهماند. بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمت ها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد، ظلمت #ظلم را به کنار بزند و به جای او #عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد»
🔸و ای رسول خدا، میدانم که تا آخرین قطره خونمان برای تشکیل نهضت جهانی مستضعفین، همراه ما خواهی بود. ما به وعده روح الله ایمان داریم، ما به وعده کسی که بعد از قرنها بعثتی دوباره در دلها ایجاد کرد باور داریم که قرن جدید قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران خواهد بود: « هانای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه #مستضعفان بر #مستکبران و حق بر باطل است.» و این اسلام است که سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد: «من با اطمینان میگویم: #اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت مینشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و #سنگرهای_کلیدی_جهان را فتح خواهد کرد.»
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
🔺 دیروز گفت و گوی مفصلی با موضوع انتخابات در برنامه « و اما امروز» شبکه آموزش داشتم.
🔸 سعی کردم به صورت خلاصه مروری بر مبانی جمهوریت، چرایی سرد بودن فضای انتخابات و راه حل های پیش رو داشته باشم.
فیلم کامل گفت و گو 👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0xb6fe159
@marghoomat
⭕ دیشب در برنامه « به اضافه یک» گفت و گویی صریح، چالشی و بی پرده داشتم. ای کاش دهها برنامه اینچنینی در صدا و سیما وجود داشت تا نگاه های متنوع سیاسی حتی کسانی که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند، بیایند و حرفهای خود را بی پرده بزنند. راهی جز گفت و گو نداریم.
فیلم کامل مناظره 👇👇
http://www.telewebion.com/episode/0xb714e83
@marghoomat
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺چون دیدم خیلی داره میچرخه گفتم منم بذارمش و یادگار بمونه. البته توصیه میکنم فیلم کامل گفت و گو رو ببینید تا متوجه بشید جنس مباحث و صحبتها در چه فضای پرتنشی در مناظره مطرح شده است. این کلیپ البته کامل تر از کلیپی هست که داره دست به دست میشه.
🔸قبل از اینکه وارد استودیو بشم به خودم قول دادم صریح و صادقانه صحبت کنم. ان شاء الله که عامل بوده باشم.
#خروش_جمهوریت_علیه_اشرافیت
#سندروم_گیت_های_بیقرار
#جیب_بسته_دهان_باز
@marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 شماره ۵۵۵ هفتهنامه ۹دی منتشر شد
👈 فردا روی دكههای مطبوعات
🔻 رقابت اصلی در تهران بین دو لیست
🔹 گمانهزنی ۹دی درباره فهرستهای انتخاباتی مطرح برای مجلس شورای اسلامی
🔸دوران رونق سینما در مدیریت دولت انقلابی
🔸تاکتیک خطرناک ترورهای هدفمند فرماندهان مقاومت
🔸عید بزرگ مستضعفین
🔸مردمسالاری دینی بدون اقتصاد مردمی نمیشود!
🔸رهبری که رسولانه کار کرد
🔸ابعاد مهم جنایت صهیونیستها در رفح
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
11.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 وقتی نتیجه استدلال مخالف رأی دادن، به نفع رأی دادن میشود
🔺اینجا دقیقا نمیدونم چرا رفیق مخالفمون چنین استدلالی رو کرد! آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ مرحبا به ناصرنا!
🔸 یکی از دلایل مهم جهت رای دادن دقیقا همین نکته ای است که ایشون گفت. رای دادن و یا ندادن من و شما و کلا اتفاقات مهم داخلی که ذیل نسبت یابی مردم و حاکمیت تعریف می شوند، در نظام محاسباتی و ادراکی دشمنان این کشور عمیقا موثر و مهم است و طرف مقابل بر اساس همین فهم و ذهنیت کنش های خود را تعریف می کند.
🔸تحریم های وضع شده بعد از فتنه 88، 96، 98 و 1401 را می توان نمونه هایی از بازتاب شرایط داخلی کشور در تصمیمات طرف مقابل دانست. این انگاره بارها توسط مقامات آمریکایی مطرح شده است و امر عجیبی هم نیست. این تغییر رفتار طرف غربی را مشخصا بعد از فتنه سال 88 سر میز مذاکرات هسته ای می توان دید. وقتی برداشت دشمنان این مرز و بوم از فضای داخلی کشور وجود شکاف عمیق میان مردم و حاکمیت باشد مطمئن باشید در وارد آوردن ضربات نظامی و تحریمی و... به نظام و مردم مسمم تر می شود. حتی می شود ترور شهید سلیمانی بعد از فتنه آبان 98 را بر مبنای همین پارادیم تحلیلی فهم کرد.
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ سهم خواهی یعنی دنیاطلبی
🔸 وقتی برای ما پیروزی به هر قیمتی، نشستن بر اریکه قدرت و رسیدن به امیال نفسانی مان اولی باشد، حاضریم تن به هرگونه ساز و کار غیر توحیدی انتخاباتی بدهیم.
🔸 سهمیه خواهی یعنی نفی اصالت های توحیدی، یعنی آری به قبیله گرایی سیاسی، یعنی زیرپا له کردن گفتمان اصیل انتخاب اصلح، یعنی تن دادن به بازی کاسبان سیاسی، یعنی همنوایی با دوزیست واران سیاسی، یعنی قربانی کردن حقیقت به پای مصلحت، یعنی تقسیم کردن کیک قدرت، یعنی عدول از اصول و شاخص ها، یعنی تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل.
🔸 به علامه مصباح اعتراض میکردند که او در مقابل وحدت سیاسی، «حساسیتهای خلوصطلبانه» به خرج میدهد. او معتقد بود بودند نسبتمان را با جریانهای دیگر، فقط در چهارچوب «معیارهای مکتبی» تعریف میکنیم، نه «ملاحظههای عملگرایانه» و «ائتلافهای سهمخواهانه».
🔸 امروز صحنه انتخابات بیش از همیشه لخت و عریان است. گفتمان توحیدی انتخاب اصلح، گفتمان اصیلی بود که استاد عزیزمان مصباح دوستان، آن را سالها سر دست گرفت و هزینه های آن را هم داد. امروز هم باذن الله شاگردان حقیقی و گفتمانی این علامه بصیر، تن به وحدت های سهمیه خواهانه، انانیت پرستانه، گعده ای و محفلی نخواهند داد.
🔸 مبنای برخی ائتلافها صرفا وصول به قدرت سیاسی است، در آنها معیارهای مکتبی به حاشیه رفتهاند. در این منطق سیاسی، «صالح مقبول» و حتی «ناصالح نامقبول» بر «اصلح» ترجیح دارد، چون اولی، امکان رأیآوری بیشتری دارد و دومی نیز تحمیل اصحاب پنهان قدرت است. عملگرایی یعنی ترجیح «قدرت» بر «حقیقت».
#علی_ریاحی_پور
@marghoomat