eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
366 عکس
356 ویدیو
52 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ سهم خواهی یعنی دنیاطلبی 🔸 وقتی برای ما پیروزی به هر قیمتی، نشستن بر اریکه قدرت و رسیدن به امیال نفسانی مان اولی باشد، حاضریم تن به هرگونه ساز و کار غیر توحیدی انتخاباتی بدهیم. 🔸 سهمیه خواهی یعنی نفی اصالت های توحیدی، یعنی آری به قبیله گرایی سیاسی، یعنی زیرپا له کردن گفتمان اصیل انتخاب اصلح، یعنی تن دادن به بازی کاسبان سیاسی، یعنی همنوایی با دوزیست واران سیاسی، یعنی قربانی کردن حقیقت به پای مصلحت، یعنی تقسیم کردن کیک قدرت، یعنی عدول از اصول و شاخص ها، یعنی تقدیم الاراذل و تاخیر الافاضل. 🔸 به علامه مصباح اعتراض می‌کردند که او در مقابل وحدت سیاسی، «حساسیت‌های خلوص‌طلبانه» به خرج می‌دهد. او معتقد بود بودند نسبت‌مان را با جریان‌های دیگر، فقط در چهارچوب «معیارهای مکتبی» تعریف می‌کنیم، نه «ملاحظه‌های عمل‌گرایانه» و «ائتلاف‌های سهم‌خواهانه». 🔸 امروز صحنه انتخابات بیش از همیشه لخت و عریان است. گفتمان توحیدی انتخاب اصلح، گفتمان اصیلی بود که استاد عزیزمان مصباح دوستان، آن را سالها سر دست گرفت و هزینه های آن را هم داد. امروز هم باذن الله شاگردان حقیقی و گفتمانی این علامه بصیر، تن به وحدت های سهمیه خواهانه، انانیت پرستانه، گعده ای و محفلی نخواهند داد. 🔸 مبنای برخی ائتلاف‌ها صرفا وصول به قدرت سیاسی است، در آنها معیارهای مکتبی به حاشیه‌ رفته‌اند. در این منطق سیاسی، «صالح مقبول» و حتی «ناصالح نامقبول» بر «اصلح» ترجیح دارد، چون اولی، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد و دومی نیز تحمیل اصحاب پنهان قدرت است. عمل‌گرایی یعنی ترجیح «قدرت» بر «حقیقت». @marghoomat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ رای ندادن خودش نوعی رای دادن است! 🔺رای ندادن یعنی رای دادن به عاملین وضع موجود، قالتاق های سیاسی، دوزیست واران سیاسی، اهالی کوچه نفاق و درویی، اهالی زر و زور و تزویر، کسانی که آرمانهای 57 را به مسلخ خودپرستی و قدرت خواهی خویش بردند. 🔺رای ندادن یعنی رای دادن به کسانی که مبنای دعواهای سیاسی شان انانیت، نخوت و رذالت است. کسانی که حقیقت را قربانی مصلحت کردند، کسانی که مبنای کنشگری شان فقه ماکیاولی است و نه فقه جعفری، کسانی که دین و انقلاب و ارزش‌ها و تمامی مفاهیم مقدس همچون رفاقت با حاج قاسم و جهاد و شهادت و... را ملعبه امیال نفسانی خویش کرده اند. 🔺 رای ندادن یعنی رای دادن به کسانی که همیشه در بزنگاه ها و هنگامه های خطر سیاسی به گوشه ای خزیده اند و در هنگامه های ظفر و راحتی در صف اول نماز جماعت حاضرند. همان کسانی که صورت انقلاب اسلامی را دچار زخم هایی کردند که مگس های دندان تیز کرده به روی آنان بنشینند. باید آمد پای صندوق ها و این میز بازی را بهم زد. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ هفت تپه الگوی تراز اعتراضی! 🔸 جریان اصیل کارگری در ماجرای هفت تپه نمونه ای از مطالبه گری تراز را از خود به یادگار گذاشت که باید ماه‌ها و سالها ابعاد مختلف آن را تدریس کرد. کارگران هفت تپه در عین اینکه از مطالبات بحق خود کوتاه نمی آمدند و بر آن پافشاری می کردند، با دشمنان و کسانی که سعی در به انحراف کشاندن مسیر اعتراضات داشتند مرزبندی می کردند. اعتراضاتی کاملا مدنی و در چارچوب حفظ نظم، امنیت و طی کردن مسیر قانونی احقاق حق. 🔸کارگران هفت تپه در کنار دانشجویان انقلابی چندین سال بر مطالبات خویش استقامت ورزیدند. یکی از شروط اصلی رسیدن به نتیجه در مطالبه گری، استقامت است. یقینا در ابتدای این مسیر توسط برخی مسئولان بی مهری هایی با برخی کارگران شد و شاهد برخی برخورد های غیر قانونی با کارگران عزیز بودیم، اما چه چیزی مسیر پیش آمده را تغییر داد؟! تغییر کارگزاران. 🔸 با تغییر رئیس قوه قضائیه و روی کارآمدن مجلس جدید، مسیر پرونده هفت تپه تغییر کرد. دانشجویان انقلابی پای کار آمدند و چندین سال مساله هفت تپه تبدیل شد به یکی از پرونده های مهم و تاریخی جنبش دانشجویی که در نهایت با تقدیر رهبر انقلاب از دانشجویان همراه بود. 🔸آقای رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و به صورت مشخص رئیس دیوان محاسبات(بذرپاش) و سه تن از نمایندگان مجلس( علی خضریان،احمد نادری و سید نظام‌ الدین موسوی) نقش بسزایی در حل کردن ماجرا داشتند. ماجرایی که با برگزاری دادگاه های عوامل مدیریتی فاسد در هفت تپه و بازگشت شرکت به کارگران عزیز و مدیریت مورد تایید کارگران به نقطه نهایی رسید. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ دروغی به نام تدارکاتچی بودن روسای جمهور 🔸 یکی از نکاتی که معمولا روسای جمهور بعد از دوران ریاست خویش مطرح می کنند این است که ما کاره ای نبودیم و نمی ذاشتند ما کار بکنیم و رئیس جمهور اختیاراتی ندارد و قس علی هذا. 🔸کاری به لیست کردن اختیارات گسترده رئیس جمهور ندارم، فقط یک سوال کوتاه. اگر روسای جمهوری اختیاراتی ندارند چرا همگی آنان یا بعد از دوران ریاست جمهوری شان دوباره نامزد شدند یا از نامزدی حمایت کردند؟ مگر نمی گویند این جایگاه بسط ید ندارد و نمی گذارند کار کنیم! مرور کنیم. 🔸چرا آقایان خاتمی، هاشمی، احمدی نژاد و روحانی بعد از آنکه دیدند در دور اول ریاست جمهوری شان اختیاراتی ندارند، در دوم اسم نوشتند! می توان به این فهرست میرحسین موسوی را هم اضافه کرد که دو دوره نخست وزیری کشور را به عهده داشت. 🔸چرا هاشمی دوباره در سال 84 و 92 اسم نوشت و در همان سال 92 از روحانی حمایت کرد؟ چرا احمدی نژاد دوباره در سال 96 و 1400 اسم نوشت و در سال 92 هم از نامزدی مشایی حمایت کرد؟ چرا خاتمی در سال 88 رسما از موسوی حمایت کرد و در سال‌های 94 و 96 مقابل دوربین حاضر شد و گفت تکرار می‌کنم به فلانی ها رای بدهید! چرا موسوی در سال 88 دوباره اسم نوشت! چرا روحانی با وجودی که می دانست اختیاراتی ندارد در سال 96 دوباره اسم نوشت و امثال جهانگیری در سال 1400دوباره اسم نوشتند! 🔸این سوالات پاسخی ندارد جز آنکه تدارکاتچی بودن روسای جمهوری بزرگ ترین دروغی هست که برخی سیاسیون تحویل مردم داده اند! در موثر بودن این جایگاه همین بس که هر دولتی مسیر کلی کشور را به کلی تغییر داده است. @marghoomat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕محل نزاع اصلی دقیقا همین‌جاست! 🔺با دو جریان تاریخی و اندیشه ای مواجه ایم. دو جریانی که از قبل پیروزی انقلاب اسلامی و در آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد؛ مخالفین و موافقین حضور حداکثری مردم در امر سیاسی. احیای جمهوریت بزرگترین توفیق انقلاب اسلامی بود. باید مقابل دو جریان روشنفکری و تحجر سیاسی که دو سر یک قیچی در ذبح جمهوریت هستند ایستاد. ⬅️ بخش هایی از گفت و گو در برنامه « و اما امروز» @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اقدام، کنش و چیزی که باعث تضعیف نظام می شود وقوع خود حادثه و اون اتفاق و فساد است نه صحبت کردن و حرف زدن درباره آن. 🔺 اقدام ضد امنیتی، اقدامی که باعث تشویش اذهان عمومی میشه خود وقوع فساد است و نه مطرح کردن آن. 🔺 خلاصه اگر خواستید دنبال ضد انقلاب بگردید، برید یقه کسانی که رو بگیرید که با عملکرد ضد انقلابی خود و خانوادشون آبروی اسلام و انقلاب را به بازی گرفته اند نه چند جوان و رسانه ای که براساس تکلیف دینی و انقلابی خود اقدامات آقایان را نقد می کنند. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ ذکر دو خاطره شخصی و تاریخی از اصولگرایان و هاشمی رفسنجانی! 🔺 خاطره اول به نقل از آقای موسوی خوئینی ها درباره هاشمی رفسنجانی و خاطره دوم خاطره ای شخصی از گفت و گویی خصوصی و چندساعته بنده و برخی دوستان با یکی از بزرگان لیست بند اصولگراست! اعتقاد به جمهوریت در اندیشه بخش خوبی از چپ و راست مدتهاست که خشکیده است! @marghoomat
⭕ نامه پانصد نفر از فعالان اجتماعی، اساتید دانشگاه، طلاب، دانشجویان و کارگران به رئیس جمهور در ارتباط با افزایش دستمزد کارگران بسمه تعالی مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیْهِ رِیحَ الْجَنَّة « هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل میسازد و بوی بهشت را بر وی حرام میگرداند» (أمالی صدوق، صفحه ۴۲۷) جناب آقای سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم؛ با سلام و احترام، همان‌طور که می‌دانید تورم افسارگیسخته، به ویژه در زمینه مواد خوراکی، تامین حداقل‌های زندگی را برای طبقات فرودست و کارگران و مزدبگیران دشوار کرده است. سرکوب دستمزد و کاهش ارزش سالانه آن، که نسبتی با تورم‌های سرسام‌آور نداشته، باعث شده دستمزد نه فقط کفایت «تامین زندگی»، که تکلیف ماده ۴۱ قانون کار است را نداشته باشد، بلکه حتی از تامین کالری مورد نیاز خانوارهای کارگری نیز عاجز باشد. علاوه بر قانون کار، سیاست‌های کلی تامین اجتماعی نیز مقابل دیدگان ماست. آن جا که در ماده ۵، «حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسب‌سازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران» را تکلیف می‌دارد. اکنون در آستانه تعیین مزد ۱۴۰۳، اظهارات غیرقابل قبول و غیرقانونی ریاست سازمان برنامه، اظهارات وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی و رفتار نمایندگان دولت در شورای عالی کار، این بیم را زنده می‌کند که اشتباه سال گذشته که منجر به افزایش دستمزد به میزان نصف تورم اعلامی بود تکرار شود. به روایت صدر نامه باز گردیم: ضایع ساختن مزد کارگر، همه اقدامات خوب دولت را نیز نابود می‌سازد. کارگرانی که ستون فقراتشان زیر بار زندگی در حال شکستن است، ستون فقرات تولید هستند. لذا از جنابعالی تقاضا داریم مکتبی بودن دولت و تعهد آن به قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری معظم را با تاکید صریح بر لزوم افزایش دستمزد کارگران به میزان تامین سبد معیشت خانوار کارگری که معیار صریح ذکرشده در ماده ۴۱ قانون کار است اعلام کنید. پ.ن: مشروح اسامی امضا کننده در کانال تلگرامی @mozd1403 @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕افشای حقایق سدی در مقابل انحراف نظام اسلامی! 🔸 اونجاهایی که کتمان حقیقت علیه مصالح نظام اسلامی است اونجا بیان واجب است و . این تضمین واقعی بقای نظام بر خط اسلام است. 🔸 همین نظام، همین دستگاه، همین مسئولین اگر قرار شد از خط اسلام منحرف بشوند، اگر بنا شد راه را عوضی بروند، اگر سرنوشت نظام اسلامی تهدید به از مبانی اسلامی شد، اینجا بیان کردن و امر به معروف و نهی از منکر و و برای مردم واجب و لازم است. @marghoomat
⭕ یازدهم اسفند نقطه عطفی تاریخی و جریان ساز! 🔹در سالی که گذشت اگر بخواهیم در فضای سیاسی داخلی کشور مهم‌ترین اتفاق و رویداد سیاسی را نام ببریم که تبدیل به یک نقطه عطف تاریخی و گفتمانی شد، آن چیزی نبود جز رای معنادار مردم در یازدهم اسفند هزار و چهارصد و دو. در طول سال‌های مختلف، انتخابات های گوناگون و بسیاری برگزار شده، اما نمی توان عموم آنها را یک نقطه عطف تاریخی و سیاسی قلمداد کرد. اما به عنوان مثال همگان دوم خرداد 1376 و سوم تیر 1384 را یک بزنگاه، چرخشگاه و دگرشگاه مهم، گفتمانی و تاریخی می دانند که صحنه معادلات سیاسی کشور را تغییر داده است. 11 اسفند امسال هم از همین جنس بود. نقطه ای که در آن به معنای واقعی کلمه یک چرخشگاه گفتمانی را شاهد بودیم. 🔹مردم در انتخابات امسال تصمیم گرفتند. یک تصمیم عمیقا سیاسی. تصمیمی که شبیه آن را در سوم تیر 84 گرفتند. مردم خواستند و اراده ای عمومی را شکل دادند که این الیگارشی پُر قدرت اصحاب قدرت و ثروت را بهم بزنند. اراده ای عمومی که خاصتا در بدنه نیروهای اهل هزینه دادن حزب الله شکل گرفت تا با رای تنبیهی و تأدیبی خویش؛ خودچنارپندارها، خود بزرگ و پدر پندارها و خود قیم پندارهای عامل وضع موجود را حذف و یا تحقیر کنند. حزب الله چنان درسی به محافظه کاران انقلابی نما داد که هنوز که هنوز است صدای این سیلی سیاسی در گوش هایشان ویز ویز می کند! باشد که از خواب متفرعنانه و متکبرانه خویش بیدار شوند! 🔹حزب الله عزیز تصمیم گرفت منطق غیرتوحیدی و سقیفه مآبانه انتخاب غیر اصلح، تن دادن به ائتلاف های عمل گرایانه معطوف به قدرت، رای دادن به نورچشمی های پدرخوانده ها را به زیر پای خود لگدکوب کرده و یک ساخت شکنی سیاسی با هدف چرخش کارگزاری و بازسازی انقلابی را خلق و اراده کند. جریان انقلابی با عبور از مدعیان بی هنری که در طول این سال‌ها فقط خون دل عملکرد آنان را خورد و هیچ موقع آنان را صدای خویش در مواقع بحرانی و بزنگاهی ندید، تصمیم به خلق یک جبهه سوم سیاسی برآمده از عقلانیت عمومی حزب الله گرفت که خود را در نتایج انتخابات نشان داد. 🔹حزب الله خسته بود از سواری دادن های سیاسی. خسته بود از کسانی که به اسم رفاقت با حاج قاسم و جنگ و جبهه و شهادت و جهاد و شلوار شیش جیب و... با عملکرد خود، اطرافیان، دوستان و فرزندانشان تیشه به ریشه تمامی این مفاهیم مقدس زدند و توده های عمومی مردم را نسبت به اسلام و انقلاب و نظام ناامید کردند. آری اگر امروز بخش کثیری از مردم ناامید و خسته اند، باید یقه کسانی را گرفت که با عملکرد خود، دورویی و نفاق سیاسی را به این مردم تحویل دادند و آنچه که نشان ندادند صداقت سیاسی بود. 🔹پیام یازدهم اسفند اتمام حجت بود. اتمام حجت حزب الله با برخی صحنه گردانان سیاسی کشور. اتمام حجت با کسانی که سالها در پی تئوریزه کردن صغارت پذیری سیاسی بودند. همان کسانی که حزب الله را برده و نوکر سیاسی خویش می پنداشتند، همان کسانی که با مهمل بافی های سیاسی شان بخشی از جریان انقلابی ساده دل را دچار یک خودتحمیفی مومنانه کرده بودند. اتمام حجت با کسانی که رای حزب الله را بگیرند و چهارسال به ریش حزب الله درد کشیده بخندند و حاضر نباشند برای بسط عدالت، حمایت از مستضعفین و پیگیری مطالبات بحق مؤمنین و رهبری، شمشیر بزنند. 🔹باید نظم سیاسی منحط و خودساخته مبتنی بر قدرت آقایان، بهم می خورد که خورد. امثال تکنوکرات ها و محافظه کاران مدعی جهاد و شهادت و دار و دسته سیاسی شان که هیچ! حزب الله با رای خود تکلیف خویش را با اینان مشخص کرد اما! اما امیدوارم برخی دوستان که هنوز هم حاضرند صرفا و صرفا مبتنی و بر اساس میل و رسیدن به قدرت در کنار آقایان تأدیب شده بایستند و کیک قدرت را بین خود تقسیم کنند؛ پیام یازدهم اسفند مردم و حزب الله را بشنوند و بگیرند که اگر نگیرند مطمئن باشند حزب الله از آنان هم عبور خواهد کرد و تکلیف خود را با این جماعت مذبذب و معامله گر سیاسی مشخص خواهد کرد. @marghoomat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبلور انقلاب خمینی را در امثال سید محسن شفیعی ببینید نه برخی مدعیان بی هنر قدرت و سیاست! 🔹هر دستی که برای دوستی دراز شد خصوصا اگر از طرف اشراف، سرمایه دارها، مسئولین و اینهایی که پست دارند و پیمانکار هستند، قبول نکنید. ما باید ارتباط و معاشرت مان با طبقات پایین مردم باشد. باید علاقه مون به طبقات پایین باشد. 🔹خیلی احتیاط بکنید در روابط با افراد. ما باید از تظاهر به تمکن و اشرافی گری پرهیز بکنیم. اگر ما وارد اشرافی‌گری و تجمل شدیم حتی اونجایی که حلال باشه مردم مارو از جنس خودشون نمی دانند. 🔹نباید به مردم بی اعتنایی بکنیم. نباید اگر جایی احترام مان کردند از حقوق دیگران غافل شویم. اگر نانوا خواست احترام بکند و خارج از نوبت به ما نان دهد به هیچ وجه نباید قبول بکنیم. نباید برای خودمان امتیازی قائل بشویم. اگر ما آبرویی داریم به اعتبار اسلام است. 🔺پ.ن: توصیه های مرحوم آقا سید محسن شفیعی در جمع اعضای خانواده خود را می شنوید. 🔺این منش، توجه و مراقبت دینی و سیاسی و سیره تربیتی ایشان و خانواده شان را مقایسه کنید با وضعیت این روزهای پسران و دختران و دامادها و اطرافیان برخی بزرگان سیاسی و دینی! 🔺 این نمونه ها را باید به مردم نشان داد تا سره را از ناسره تشخیص دهند و بدانند که هنوز هم به کرات چهره ها و شخصیت های اهل مراقبه هستند که رنگ و بوی انقلاب خمینی می دهند. 🔺 بدانند که انقلاب را نباید خلاصه کنند در چند چهره به ظاهر انقلابی که هر روز باید مفاسد، افتضاحات و سفرهای آقازاده هایشان را جمع و جور کرد! @marghoomat