eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
445 عکس
466 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در روزهایی که آقایان پروژه عبور از رئیسی را کلید زده اند و سودای پیروزی در انتخابات های آتی را در سر دارند و برخی شان از و تغییر در سیستم اداره کشور می گویند و برخی دیگر هم دم از و نه به سهمیه خواهی می زنند؛ تو سعید جلیلی باش که متواضعانه هر چه داری را تقدیم کنی، هر چند که به هیچ کدامشان عمل نکنند. این مورد سیستان، مشتی نمونه خروار است از اینکه ببینیم چقدر به برنامه های جلیلی در این دولت عمل شده است! قضاوت با خودتان. 🔺پ.ن:پاسخ دکتر سعید جلیلی به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای که برای تبدیل کردن استان سیستان و بلوچستان به قطب اقتصادی جنوب شرق ایران داشتید را به دولت آقای رئیسی داده‌اید؟ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 این چند دقیقه را هم ببينيد و افراد را جامع قضاوت کنید. 🔸 بسياری از افراد نه با انقلاب نه با شهدا نه با رهبری و نه با نظام مشکلی دارند، فقط نسبت به وضع موجود ناراضی اند. همین. یکیش حمید علیمی. مثل بسیاری دیگر از مردم که ممکن است به هر دلیلی سلیقه سیاسی ما با آنان یکی نباشد. ⬅️ در یادداشت ذیل تفصیلی تر توضیح داده ام. @marghoomat
⭕ جذب حداکثری دفع حداقلی 🔸چرا اینقدر نگاهمان به افراد خطی و قالبی شده است؟ چرا نمی خواهیم تمایزات را ببینیم؟ چرا فکر می کنیم همه باید شبیه هم باشند؟ بخدا قرار نیست همه مهدی رسولی و سید رضا نریمانی و میثم مطیعی و حاج امیر عباسی باشند! قرار نیست همه کپی فلانی باشند؟ قرار نیست همه تو مداحی به ریزترین مسائل سیاسی بپردازند. از برجام و جهاد تبیین تا سند 2030 و فتنه 88. این یک سلیقه است. ممکن است کسی با این تیپ اشعار در دهه محرم و... موافق نباشد، باید او را مساوی با دشمن کنیم؟ باید او را ضد ولایت بنامیم؟ باید او را شیعه لندنی خطاب کنیم؟ قرار نیست همه آقای رئیسی را جهت روضه خواندن به هیات دعوت کنند! قرار نیست همه در هیات درباره انحراف مشایی و احمدی نژاد و هاشمی رفسنجانی اعلام موضع کنند! اینقدر معیار های قضاوت افراد را تنگ و مبتذل تعریف نکنید! 🔸 ظرف افراد متفاوت است. هر آدمی می تواند با ادبیات و روحیاتی متفاوت، همراه گفتمان انقلاب بشود. اینقدر دایره را تنگ نکنید. نگارنده به بسیاری از مطالب اخیر جناب علیمی نقد دارم اما آن را خارج دایره انقلاب تعریف نمی کنم. کمااینکه بزرگان هم نکرده اند. در اوج دورانی که او را منتسب به جریان شیرازی ها کردند، عکسش در دیدار هرساله مداحان در روز ولادت حضرت زهرا(س) با رهبری منتشر شد. این اقدام رهبری پیامی ندارد؟ تا قبل از کرونا، بارها همین آقای علیمی در دیدار مداحان با رهبر انقلاب دعوت شد و شرکت کرد و عکسهای آن موجود است. بسیاری از مداحان دیگری که احتمالا مورد نظر و تایید ما نباشند در این دیدار دعوت شده اند و حضور پیدا کرده اند. آیا رهبری ام منحرف شده است یا نه فکری بزرگتر دارد و سعی می کند افراد را با نگاه ها و سلایق مختلف در کشتی انقلاب حفظ کند؟ 🔸شخصا عُلقه خاصی به این بزرگوار ندارم. اما همان مداحان انقلابی که مورد تایید امثال ما هستند در این سال‌ها با علیمی چگونه برخورد کردند؟ مگر نبود که سید رضای نریمانی به هیات علیمی رفت و علیمی به هیات او. مگر نبود که علیمی به مجلس حاج محمد رضا طاهری رفت و مرثیه سرایی کرد و مستمعین گریستن؟ مگر نبود که اولین اجتماع مدافعان حرم را حاج عبدالرضا هلالی با دعوت از علیمی برگزار کرد؟ مگر دهها یادواره شهدا نبوده است که ایشان در آن مداحی و ذکر و نام شهدا را زنده کرده است؟ مگر همین چند ماه پیش نبود که در اوج دعوای مطیعی و علیمی در ارتباط با درست بودن یا نبودن ذکر گفتن در سینه زنی، هیات مشترک گذاشتند و با هم خواندند و عکس یادگاری ام گرفتند و منتشر کردند؟ (نگارنده خود در این جلسه بود)، در همان مراسم شبهای قبلی اش حاج محمود کریمی کنار علیمی خوانده بود و بارها به هیاتش (رایة‌العباس) دعوتش کرده بود.   🔸 چرا می خواهیم کسی را که در ماجرای کرونا و سیل ماهشهر و هزاران کار خیریه ای و مردمی، در کنار مردم و نظام بوده است را از کشتی انقلاب پیاده کنیم؟ به هرعلتی او به برخی موارد انتقاد دارد. مرزبندی با دشمن و رسانه های بیگانه ام که کرده است و اعلام برائت خود را نسبت به رسانه هایی چون من و تو و بی بی سی را علنی کرد و فریاد زد. چرا تمام توان خود را خرج آن می کنیم که افراد را با دستان خودمان هُل بدهیم به سمت جبهه مقابل؟ چرا بجای جذب حداکثری، دفع حداکثری و بجای دفع حداقلی، جذب حداقلی را پیشه خود کرده‌ایم؟ 🔸بله قطعا مداح تراز و مطلوب ما ویژگی هایی را دارد که احتمالا جناب علیمی نخواهند داشت. خود نگارنده اگر بخواهد هیاتی برود یا هیاتی را توصیه کند، قطعا آن هیات، هیات ایشان نخواهد بود. اما. بحث بر سر آن نیست که ایشان را باید به عنوان الگو و محور معرفی کرد یا نکرد، بحث اصلی آن است که قبول امام جماعتش نکنید، اما دیگر از مسجد هم بیرونش نکنید. هم مشی رهبری و هم مشی بزرگترایی چون حاج محمد رضا طاهری و حاج محمود کریمی و حاج مهدی رسولی و... این بوده است که تا جایی که ممکن است افراد را طرد نکرده و آنان را داخل جبهه انقلاب تعریف کنند و از ظرفیت های آنان استفاده حداکثری لازم را بکنند. همانند آنچه در ماجرای ماهشهر و کرونا و... پیش آمد. @marghoomat
هدایت شده از 
💠 ۵۰۵ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈یکشنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻آنقدری که ابقای مدیران ناکارآمد و انتصابات غلط لطمه می‌زند اغتشاشات براندازان لطمه نمی‌زند 🔹توئیتیتر ۹دی پیرامون توصیه مهم رهبر انقلاب به دولت درباره عدم غفلت از کارهای مهم در جریان اغتشاش 🔻حکیم مبارز 🔹کتاب «عمار انقلاب» حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه مصباح یزدی منتشر شد 🔸 مسجدی که نمازخانه شد 🔸 آمریکاییها در زمان شاه واکسن تیفوس هم به ما ندادند! ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
🔴 فاطمه(س)، مذاکره گر انقلابی! 🔺گریه ها و سخنرانی های سیاسی فاطمه کار دستشان داده و از آن فاجعه بارتر ماجرای حمله به خانه او به آن نحو تراژدیک، سبب اعتراضات بسیاری گشته بود به حدی که زمزمه های پشیمانی از بیعت در میان صحابه پبامبر و آغاز شورش های عمومی و به خوبی شنیده می شد. 🔺با یکدیگر که مشورت کردند آن یکی به دیگری گفت: باید به عیادت فاطمه برویم و از او دلجویی کنیم. وگرنه حکومت نوپایمان نابود خواهد شد. دیگری گفت: باید از او رضایت بستانیم ... مردم باید ببینند ما با اهل بیت پیامبر مهربان هستیم. 🔺پس تقاضای ملاقات کردند. حضرت مخالفت کرد. باز اصرار کردند و باز مخالفت شنیدند. چند روز که روز معطل شدند و خبر درخواست مذاکره که گوش به گوش و دهان به دهان چرخید و بحث روز افکار عمومی شد، با وساطت شوهرش پذیرفت. 🔺در آن روز که تمام مدینه در عطش نتیجه مذاکره لحظه شماری می کرد، آن دو با چهره هایی محزون و مغموم به خانه نیم سوخته داخل شدند و دختر رسول خدا را دیدند که بر بستر بیماری نشسته است. 🔺خجالت زده سلام کردند. بانو پاسخ نداد. فکر کردند حضرت نشنیده است، پس دوباره بلندتر سلام دادند، حضرت باز پاسخ نداد و این بار روی خود را برگرداندند. به خوبی می دانستند که در اسلام پاسخ سلام واجب است، مگر آنکه سلام کننده ستمگر باشد. این پس از مکان مذاکره، دومین ضربه ای بود که بر آنان وارد شده بود. 🔺چند لحظه ای سکوتی دهشتناک بر سینه شان نشست. انگار دیواری بلند میانشان کشیده باشند. آخر مِن مِن کنان به سخن آمدند. عذر آوردند، دلیل تراشیدند، مسلمین را سند کردند و اینکه و منتظر تفرقه اند تا اسلام را نابود کنند. آخر امر هم دعوت به و کردند و اینکه مسلمین نباید به خطر بیفتد، پس به نیست بیش از این کردن. 🔺خوب که سخنانشان را گفتند و هرچه در مشت داشتند بر زمین ریختند، حضرت فرمود: آیا شما دو تن شهادت می دهید که من دختر رسول خدایم، آنکه پیامبر او را راستگوترین زن عالم و سرور زنان بهشت می دانست. گفتند بلی. ما شهادت می دهیم. 🔺فرمود آیا شهادت می دهید که پیامبر، خشم مرا خشم خداوند و رضایت مرا رضایت پروردگار دانسته است؟ گفتند بلی ما شهادت می دهیم که چنین است. فرمود آیا شهادت می دهید که مراد کتاب خدا در آنجا که فرمود:«اهدنا صراط المستقیم. صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و الضالین»، صراط مستقیم ما هستیم و مغضوبین خداوند، دشمنان ما هستند؟ گفتند، آری ما این را از پیامبر شنیدیم. حضرت لحظه ای مکث کرد و سپس دستانش را به آسمان برد و گفت: خدایا شاهد باش که من بر اینان و حکومتشان غضب کردم پس تو نیز بر آنان غضب کن و دشمنشان بدار. 🔺ضربه ای اساسی و مهلک بر آنان وارد آمد. فاطمه از آنان اعتراف مهیبی ستانده بود. اولی که شیخ پیری بود صیحه ای کشید، اشکش جاری شد و آمد از کاری که آغاز کرده عقب بکشد، که دومی، خشمگین و غضب آلود، دستش را گرفت از خانه خارجش کرد. خبر که در شهر منتشر شد، آشوبی به پا شد. ناچار شدند حکومت نظامی اعلام کنند. @marghoomat
⭕️ فاطمه(س) در حصار در و دیوار! 🔺 خیلی غصه‌آور است که هرگاه سالگرد شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) می‌شود، بحث‌ها می‌رود روی یک روز و کیفیت آن؛ و جنجال به پا می‌شود که بیت آن حضرت چگونه بود؟ 🔺 یکی می‌گوید اصلا آن خانه در نداشت؛ دیگری می‌گوید که خیر در هم داشت و می‌گردد در منابع کهن که کلمه درب و قفل را بیابد. جستجو می‌کنند که در فلان روز چگونه به خانه حضرت هجوم آورده شد؟ چند ضربه زدند؟ که زد؟ چطور زد؟ حکایت میخ چه بود؟ آیا میخ زنگار داشت و و و و... 🔺 یکی نیست بگوید فرض کنید تمام مکاتب اسلام، قرائت شما را با همه جزئیاتش پذیرفتند؛ خب، بعدش چه؟ حرفت چیست؟ مسئله‌ات چیست؟ 🔺 کسی از زندگی کوتاه و پر مغز او نمی‌گوید. از اینکه چطور زن که در عصر جاهلی نماد ننگ بود، تبدیل می‌شود به بانویی عمیقا انقلابی، یک جهادگر بی‌نظیر، یک فعال سیاسی اجتماعی که تاریخ از خانه‌اش به جهان صادر می‌شود. حسن و حسین و زینبش هر کدام اضلاعِ چه جهان باشکوهی را ساختند. 🔺 کسی‌که در خانه‌ی مردی چشم به جهان گشود که بزرگترین تحول تاریخی بعد از مسیح را رقم زده است؛ و او از نونهالی در جریان ذره ذره تحولات این وقایع بوده. 🔺 خانمی که در دوران کودکی، سختی‌های مبارزه ی دوران مکه را چشید؛ به شعب ابی طالب برده شد؛ گرسنگی و سختی و رعب و انواع و اقسام شدت‌های دوران مبارزه‌ی مکه را لمس نمود. 🔺 بعد هم که به مدینه هجرت کرد، همسر مردی شد که تمام زندگی‌اش جهاد فی‌ سبیل‌الله بود و در تمام قریب به یازده سال زندگی مشترک فاطمه‌ی زهرا و امیرالمؤمنین (علیهماالسلام)، هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فی سبیل‌الله نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسریِ شایسته‌ی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دایمی میدان جنگ را نکرده باشد. 🔺 زنی که تاریخ هر چند او را در خط مقدم جنگ‌ها ندیده اما در بستر تمام تحولات اجتماعی و سیاسی و حتی نظامیِ تولد اسلام، حضور پررنگ دارد. چنان‌که او را مادر پیامبر لقب می‌دهند. 🔺و این مجاهدت‌ها و وجوه عظیم شخصیتی این بانو، این‌طور در نحوه شهادتشان از این جهان رنگ می‌بازد. همان‌طور که روز عاشورا بزرگترین حجابِ شناختِ اباعبدالله است، و ۱۹ رمضان مانع شناخت علی (ع)، معرفت فاطمه (س) نیز در میان در و دیواری باقی گذاشته‌اند. 🔺فاطمیه می‌گذرد بدون آنکه نسبت امروز ما با فاطمه (س) روشن شود؛ بدون آنکه نحوه‌ی زندگی او سبب خودآگاهی اجتماعی و انسانی ما شود. و این اجحافی است که ما خواسته یا مرتکب شده‌ایم؛ با تبدیل حماسه او به یک شهادت تراژدیک، تخفیف جایگاه تاریخی ایشان به محل افتراق مذهبی. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ریشه بسیاری از مشکلات، کدورت‌ها، خشم و ناراحتی های عمومی را باید در فقدان و یا کم‌رنگ بودن عدالت در متن زندگی افراد جست. عدالت است که قلبها را بهم نزدیک می کند. عدالت است که صبر جمعی را آسان می کند. عدالت است که امید را ایجاد و بیشتر می کند. عدالت است که ذهن و قلب را جهت می دهد. عدالت است که تحمل را بالا می برد. عدالت است که باطل السحر تمامی خدعه ها، نیرنگ ها و به کار بردن زر و زور و تزویر جهت به اضمحلال کشاندن جبهه حق است. 🔻فَجَعَلَ اللّه ُ الْعَدْلَ تَنْسيقا لِلْقُلُوبِ وَ طاعَتَنا نِظاما لِلْمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا اَمانا لِلْفُرْقَةِ وَ الْجِهادَ عِزّا لِلاِْسْلامِ‌... خداوند «عدالت» را مایه هماهنگی دل ها و «اطاعت» ما را باعث نظام ملت اسلام و «امامت» ما را امان از تفرقه و پراکندگی و «جهاد» را موجب عزّت اسلام قرار داده است. @marghoomat
⭕ چرا هنوز شهید گمنام داریم؟ 🔺 یکی از سوالاتی که هر چند وقت یکبار خصوصا در ایام تشییع شهدای گمنام پرسیده می شود این است که چرا با وجود این همه پیشرفت علمی و پزشکی و تکنولوژیکی، هنوز بسیاری از شهدا را گمنام می نامیم و فرآیند شناسایی این عزیزان اینقدر طول می کشد! 🔺 قبل از پاسخ به نکته فوق، باید به این آمار اشاره کرد. مطابق گفته سردار باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون بیش از ۴۷ هزار پیکر پاک شهید تا کنون تفحص شده است و تفحص پیکر پاک ۲ هزار و ۴۰۰ شهید دیگر نیز در دستور کار قرار دارد. شهیدانی که احتمالا هر کدام از ما در اطراف خودمان خانواده ای منتظر را یافت می کنیم که چشم انتظار است‌ و منتظر. 🔺اما برگردیم به سوال اصلی. چرا هنوز شهید گمنام داریم؟ مطابق اون چیزی که نگارنده متوجه شده است؛ در سالهای ابتدایی شهدا را از روی صورت و عکس ها شناسایی می‌کرده اند و تحویل خانواده ها می داده اند و آنهایی که قابل شناسایی نبوده اند بنا به فتوای رهبری به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده می شدند.  🔺علم ژنتیک در سالهای اول و دهه ۷۰ به گفته سردار باقرزاده تنها در اختیار آمریکا بود و هزینه هر تحقیق ۱۰۰۰ دلار می شد‌. سال ۸۱ با پشیتیانی سردار باقرزاده و کلاس های دکتر تولایی ژنتیک وارد ایران شد. 🔺در این سالها بانک خون و نمونه استخوانی تکمیل شده و خیلی از شهدا از این طریق شناسایی شده اند. اما شناسایی استخوانی که بیش از ۳۰ سال زیر خاک با دمای ۶۰ درجه بوده با شناسایی بافت نرم ساده تفاوت دارد و گاه تا سالها طول می‌کشد. 🔺لذا طبق فتوای مقام معظم رهبری اگر از شناسایی شهدا مایوس شویم و بدانیم زمان طولانی برای شناسایی نیاز هست، اجازه نداریم شهدا را بعد از تفحص در معراج شهدا نگهداری کنیم و باید آنها را سریعا به خاک بسپاریم. 🔺هر زمانی که دستگاه تطبیق، تطابق دو نمونه را اعلام کند بلافاصله و طی مراحل خاص و تشریفات خاصی به خانواده شهید اعلام می شود که شهید شما شناسایی شده و در نقطه ای معلوم تدفین شده است. که نمونه این مدل را در سال‌های اخیر بارها دیده ایم. شهدایی که تدفین شده اند و بعد از چند سال به خانواده اعلام می شود اون شهید تدفین شده فرزند شما بوده. @marghoomat
⭕ روزگاری شهر ما هم مجنون بود! 🔸برگِ از درخت پایین افتاده ماییم. ما را له می کنند رهگذران دنیای مدرن زیر پای تفرعن و چه لذتی می برند از صدای خش خش سینه جانباز شیمیایی. 🔸مگر همین شهدا به داد ما برسند. کوچه پس کوچه های شهر ما را خزان گرفته اما چند پرستو به نیابت از همه شهدا بهار را با خود به ارمغان آورده اند. شهید رخت بهار است بر درخت روزگار و گلبرگ سرخ لاله ها در کوچه های شهر ما باز هم بوی شهادت گرفته است. جبهه خرابات بود و این شهدا خراباتیان اند. 🔸 خون شهید افق معنوی انسانیت است. عاشق شمع به پروانه گمنامی می گویند که از خود جز بالی سوخته و سینه ای مضروب به یادگار نگذاشته است. به راز این عشق، تو را راهی نیست الا اینکه بدانی تابوت این ستاره ها چرا اینقدر سبک است. 🔸 هیچ نیست در این تابوت الا عطر عاشورا. خون سیدالشهدا ملاک راه ماست و پلاک این خانه را در آخرالزمان این زمین محزون باید درون همین تابوت ها جست و جو کنی. شب عملیات به خط زدند و حالا پس از سال ها اعتکاف در خاک جبهه، بوی کربلا و فاطمه(س) گرفته اند. 🔸قمقمه شان شعبه ای بود از نهر علقمه و اغلب چون عباس بن علی با لب تشنه به شهادت رسیدند. سنگرشان ساده بود و تمام قشنگی اش به زیارت عاشورای نیمه شب رزمندگان برمی گشت. حنجره ای که حسین را در حال نبرد زیارت کند، به سرنوشت آن گلوی مطهر دچار می شود. 🔸عشق یعنی همنشینی گلوله با گلویی که تشنه است. ای ابدان آغشته به خون، خوش آمدید. غریبانه مانده ایم در این دیار. پروانه ایم و ما هم عشق شمع داریم اما یارای سوختن مان نیست. ما بیشتر دل مان دارد می سوزد تا بال مان. 🔸 کوتاه شده دست مان از دامن بهار. خوب است که گاه گاهی به دیار ما سر می زنید و روزمرگی ما را تشییع می کنید روی شانه های خود. عقل ظاهربین گمان می کند؛ این ما هستیم که به مشایعت شهدا آمده ایم اما حقیقت این است که شهید را جز ثارالله مشایعت نمی کند. شانه های ما لیاقت تابوت شهدا را ندارد. 🔸 مرده ماییم و آنکه به تشییع ما آمده، در قهقهه مستانه اش عند ربهم یرزقون است. خوش آمدید ای شهدا. این شهر تا وقتی که قدمگاه شما بود، بوی بهار می داد. شما که رفتید، بهار هم از این دیار رفت و عشق هم و مردانگی هم و یک رنگی هم و خلوص هم. روزگاری شهر ما هم مجنون بود. ساده بود مثل تابوت شما. نگاه کنید؛ بار گناه چه کرده با شهر ما. آسمانی که شما پاک و مطهر تحویل ما دادید، این روزها پر از ذرات گرد و غبار گناه شده است. 🔸 تابوت شما شقایقی خون رنگ است که آمده عطر کربلا و کوچه های بنی‌هاشم را دوباره برگرداند به شهر ما. خوش آمدید. تمام راه های شهر ما را به آسمان مسدود کرده اند. در هیچ دانشگاهی وصیت نامه شما تدریس نمی شود. دل مان تنگ شده برای “بسم رب الشهدا و الصدیقین” شما. برای مطلع وصیت نامه شما. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 من یه چیزی تو ذهنم هست، ممکنه بگم مسخرم کنید! فردا ممکنه تو روزنامه ها یه چیزایی بنویسن! اما حالا رسیده اینجا معلوم نیست دیگه من زنده بمونم.. بذار اینو به شما بگم.. @marghoomat
39693_641.mp3
4.83M
⭕ 7دی اهواز.. 🔺 شاید بسیاری از افرادی که درک دقیقی از اتفاقات فتنه سال 88 ندارند و فقط تصاویر و فیلم های راهپیمایی تاریخی مردم در 9دی 88 را در سراسر کشور دیده باشند، فکر کنند همه واکنش های مردمی به هتک حرمت عاشورا در همین روز انجام شد. اما نه. 🔺 هتک حرمت عاشورا در 6دی صورت گرفت. مردم برخی از شهرها من جمله اهواز نتوانستند تا 9دی صبر کنند و 7دی به میدان آمدند و صحنه ای تاریخی را رقم زدند. 7دی اهواز، در تاریخ سیاسی این دیار ماندگار شد. روزی که مردم با بغضی فروخفته آماده بودند. بغضی که هشت ماه در گلو مانده بود. سخنران اون تجمع حجت الاسلام حاجتی بود. مثل همیشه حماسی و کوبنده. ای کاش تا دیر نشده نهادهای فرهنگی استان، حداقل تاریخ شفاهی این روز مهم را ثبت و ضبط کنند. @marghoomat
⭕ اینجا هیچ کس، کسی را گردن نمی گیرد! 🔸 سیاست ورزی در میان نخبگان و خواص جامعه ما، دارای اشکالات، آسیب ها و آفت های فراوانی است. یکی از آسیب های مهم صحنه سیاست ورزی امروز کشور، فرهنگ سیاسی غلط و معیوب آن است. در میان ایرادات فراوانی که به فرهنگ سیاسی ما وارد است، مهم ترین اشکال آن را عدم مسئولیت پذیری سیاسی می دانم. مساله ای که این روزها با گوشت و پوست آن را لمس می کنیم. 🔸 مسئولیت پذیری سیاسی یعنی اگر تمام قد به دفاع از فلان لیست سیاسی بلند شدی و همگان را توصیه به رای دادن به آن لیست کردی، پس از انتخابات و در هنگامه عملکرد آن افراد هم پاسخگو باشی. یعنی اگر آقای خاتمی در سال 94 و 96 دم از تَکرار زد، اگر علما و وعاظی چون آقایان پناهیان، رفیعی، ماندگاری، عالی و... لیست اصولگرایان در تهران را تبلیغ کردند، اگر نمایندگان خبرگان رهبری از آقای رئیسی دعوت به حضور در انتخابات کردند، اگر 220 نماینده مجلس رئیسی را اصلح معرفی کردند، اگر برخی از علما و خواص در شهرستان هایی چون اهواز توصیه کردند در مجلس و شورای شهر به فلانی ها رای بدهید؛ همان‌ها باید امروز پشت میز پاسخگویی بنشینند و نتیجه آن حمایت را تشریح و تببین کنند. 🔸 این چه سنت غلطی است که هرکسی را که دلمان بخواهد به مردم معرفی کنیم اما در زمانی که همان فرد خبط و خطایی را مرتکب می شود، همه مان روزه سکوت می گیریم. اگر از روز اول بدنه جریان حزب الله این مطالبه را یعنی مطالبه پاسخگویی نسبت به کنش ها و مواضع و توصیه های سیاسی خواص، داشت؛ دیگر هرکسی جرأت نمی کرد بدون ملاحظه همه جوانب مسأله، هر کنش و توصیه ای را انجام دهد. باید خواص بترسند. بله! باید از تعیین و تکلیف کردن برای رأیی که دنیا و آخرت جامعه اسلامی را می سازد بترسند و نترسیدند که وضعیت امروز کشور حاصل شده است و هیچ کس هیچ چیزی را گردن نمی گیرد. 🔸 به فلانی می گوییم نامزدی که برای مجلس توصیه کردی رای بدهیم این عملکرد را داشته است، می گوید به من ربطی ندارد! مگر من باید پاسخگوی عملکرد او باشم! می گوییم ما بنا به حرف شما اعتماد کردیم! می گوید می خواستی اعتماد نکنی مختار بودی! می گوییم خیلی خب مگر الان با عملکرد فلانی مخالف نيستی، خب حرف بزن، انتقاد کن، می گوید به مصلحت نیست. آری مصلحت نیست، مصلحت آن است که بزرگان در برج عاج خویش بنشینند و نظاره گر ذبح شدن آرمان‌ها و منافع ملی به پای اشخاص باشند. 🔸 حرف از کنش سیاسی می زنیم اما به لوازم آن پای بند نیستیم. آقایانی که در شهرستان ها و کشور لیست می بندید و در انتصاب مدیران استانی و کشوری دخل و تصرف دارید، بدیهی ترین اصل کنش و کار سیاسی پذیرفتن تبعات آن از جمله پاسخگویی نسبت به آن اقدام، کنش و تصمیم است. مشکل از اینان نیست، مشکل از ما است. مشکل از بدنه حزب الله است که فحش اینان را می خورد، هزینه برایشان می دهد، ولی آنان را به میز پاسخگویی نمی کشاند. 🔸 این روزها دولت برخی از استانداران خود را عوض کرد. آخرین آن استاندار خوزستان بود. از دو حالت خارج نیست؛ یا استاندار خوزستان جناب خلیلیان عملکرد موفقی داشته است یا نه عملکرد ضعیفی داشته و ناکارآمد بوده است. اگر موفق بوده چرا تغییرش دادید؟ اگر موفق نبوده است، علت این عدم موفقیت چه بوده؟ چه کسی پاسخگوست؟ چرا کسی بابت این ناکارآمدی پیش آمده عذرخواهی نمی کند؟ چرا کسی انتصاب خلیلیان و عزلش را گردن نمی گیرد؟ چه کسانی در انتصابش دست داشتند؟ آن افراد کجا هستند؟ در انتصاب استاندار جدید همان افراد چه نقشی داشته اند؟ هزینه کوتاهی ها، قصور ها و تقصیر ها را چه کسانی باید بدهند؟ حال که استاندار جدید آماده است همه بزرگان استان راضی اند؟ دیگر بحثی نیست؟ دوباره فردا نگویند فلانی گزینه ما نبود؟ دوباره در جواب سوالات نگویند این را که قبول نداشتیم باید فلانی می شد! ما که استاندار فعلی را نمی شناسیم، یعنی خواستیم بشناسیم، چیزی نبود که بشناسیم، قاعدتا با توجه به مسئولیت های امنیتی ایشان، اطلاعاتی در ارتباط با عملکرد دیروزشان در فضای عمومی منتشر نشده است که محل قضاوت امروز قرار بگیرد. اما امیدواریم حداقل نسبت به عملکرد استاندار جدید شفافیت و پاسخگویی لازم وجود داشته باشد. 🔸 ما که چشممان آب نمی خورد. نه از خواص کشوری و نه استانی و نه شهری. در همین شهر اهواز، هر موقع برخی از خواص پاسخگوی عملکردشان در ارتباط با کنش های سیاسی شان در انتخابات های اخیر همچون شورای شهر و مجلس و انتصاب برخی نزدیکانشان در برخی سازمان ها و مجموعه های دولتی و حاکمیتی بودند، درباره استاندار و عملکردش هم پاسخگو خواهند بود. @marghoomat
⭕ خودمونی با همسنگران عزیزم 🔸 سیزده سال پیش تایم بعد از ظهر مدرسه بودیم با چند تا از رفقام فرار کردیم که برسیم به تجمع. نمیدونم چطور رسیدم. بعد از تجمع صدام تا چند روزی گرفته بود. با تمام وجودم شعار میدادم. از همون روز 9دی برام خاص شد. دبیرستان فکر میکنم تنها مدرسه ای بودیم در اهواز که هر سال برای 9دی برنامه می‌گرفتیم. در دوره دانشجویی مونم همیشه 9دی رو محکم و بزرگ برگزار می‌کردیم. در تقابل با جریان غیر انقلابی واقعاً 9دی برامون بزنگاه مهمی بود. 9دی بخشی از هویت ما شده بود. 🔸ببینید رفقا بسیاری از مناسبتها و ایام برای جریان حزب الله جنبه حیثیتی و هویتی داره. چند سالی هست که می بینم 9دی بین نسل جدید تشکل های دانشجویی و انقلابی دچار مهجوریت شده و این عمیقا عذابم میده. این عذاب امروز با دیدن روایت بالا دوچندان شد. 🔸 ریشه بسیاری از مشکلات کشور در فتنه ۸۸ است. از مشکلات اقتصادی و تحریم ها تا شکاف‌های اجتماعی و سیاسی موجود در فضای سیاسی کشور. نذارید جای جلاد و شهید در تاریخ عوض شود. ایام های هویتی و تاریخی خود را پاس بدارید. اگر به درستی ریشه کربلا را در سقیفه می دانیم، ریشه بسیاری از مسائل امروز را باید در فتنه 88 جستجو کرد. فتنه ای که به تعبیر آقا کشور را به لبه پرتگاه برد. ان‌شاالله کاری نکنیم که شرمنده شهدای مظلوم فتنه 88 بشیم. @marghoomat
ragse-shamshir-rahzanan-didari.pdf.pdf
258.1K
🔺 جزوه خواندنی «رقص شمشیر راهزنان و استقامت در کاروان جمهور» ⬅️ گفتاری از وحید جلیلی @marghoomat
⭕ از 9دی صدا و سیما متنفرم 🔸 سالیانی می شود که صدا و سیما در حال سانسور 9دی است.تصویری که امروز صدا و سیما از 9دی ارائه می دهد،تصویری گوگولی و نایس و همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم است.تصویری که صرفا مردمی آمدند و از رهبری و امام حسین حمایت کردند و بر طبل شادانه بکوب و تمام. 🔸 مساله ای که در روز 9دی 88 ام بارها اتفاق افتاد و صدا و سیما شعارهای مردم را شدیدا سانسور می کرد. شعارهایی که دقیقا مغز و قلب فتنه رو هدف گرفته بود.مگر کسی می تواند نفرت و خشم مردم را از سران فتنه خصوصا پدر،ستون و رُکن رکین فتنه یعنی هاشمی و فرزندانش را کتمان کند؟!کسی که ماهها قبل از تریبون نماز جمعه بذرتردید در سلامت انتخابات را کاشته بود و با نامه بی سلام و والسلامش آتش فتنه را دوچندان کرد. کسی که مهدش اش با تشکیل کمیته صیانت از آرا و فائزه اش با میدان داری در روز عاشورا و عفتش با صدور فرمان بریزید تو خیابونا، نقش پیاده نظام دشمن را ایفا کردند و قس علی هذا. پیشنهاد میکنم اگر می خواهید با نقش این خانواده در فتنه 88 بیشتر آشنا بشید، مستند « پایان مدارا» را ببینید. 🔸 اتفاقا مردم در 9دی بر خلاف بسیاری از راهپیمایی های رسمی و حکومتی که وزیر شعار از پُشت بلندگو شعار می‌دهد و امت تکرار می کنند و همه تعدادی مقوا و تراکت شبیه به هم دست می گیرند و... هر کس با خود حرفش را آورده بود. مردم حرف داشتند، بغض فروخفته هشت ماهه داشتند، بغضی که امروز زمان ترکیدن آن بود. پ.ن: کلی عکس دیگه تو آرشیو داشتم از ابراز محبت های مردم به سران فتنه و هاشمی و فرزندانش که دیگه اینجا نذاشتم. @marghoomat