eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
448 عکس
473 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ کارت تبریک هایی برای مبارزه! 🔺️اولین بار در نوروز سال 1343 بود كه كارت‌های تبریك نوروزی با تصویر امام خمینی(ره) تهیه و طراحی شد. این كارت پستال‌ها زمانی طراحی شدند كه امام خمینی (ره) آخرین روزهای حبس و حصر خود در تهران را می گذراندند و طی مدت كوتاهی صدها هزار نسخه از آنها مخفیانه تكثیر شد. 🔺این كارت پستال‌ها اغلب آیات و اشعاری با مضامین مبارزاتی  داشتند. به عنوان مثال در این کارت تبریک ها از آیات، عبارت‌ها و اشعاری چون موارد زیر استفاده می شد: ⬅️ بود آن روز بر ما عید مطلق كه در جنبش درآید پرچم حق ⬅️ ای گل آمال و بهار امید رهبر آزاده، زعیم رشید ⬅️ بروز حشر ندارم غم از عذاب الهی که باشد این دل شوریده و دوستدار خمینی ⬅️ نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ ⬅️ الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّا أَن يَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ ⬅️ الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه ⬅️ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمً 🔺از آن تاریخ به بعد كارت‌های تبریك و تقویم‌های متعددی با تصویر امام خمینی (ره) به صورت مخفیانه در میان مردم  منتشر و جابجا شد كه نشان از علاقه روز افزون مردم به امام(ره) داشت. علاقه ای كه منجر به ادامه نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی شد. @marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی! 🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357 ⬅️ بخش اول؛ قسمت اول 🔹چند روز قبل از حلول ماه رمضان سال 1398 قمری ( 15 مرداد 57) امام خمینی پیامی را ابلاغ کرده و راهبردهایی را در ۸ بند جهت استفاده بهینه از این ماه ارائه دادند. ایشان در این رهنمودها با تأکید بر مبدأ نهضت در ۱۵ خرداد 42، رهبری روحانیت، نفی انتخابات رژیم، رنگ عوض کردن بعضی از مهره‌های رژیم، رسیدگی به خانواده شهدا، تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، روشنگری و افشاگری علیه رژیم پهلوی در این ماه، مطالبی را به این شرح تذکر دادند: 🔹۱- نهضت مقدس اخیر ایران که ابتدای شکوفایی‌اش از ۱۵ خرداد ۴۲ بود صددرصد اسلامی است، و تنها به دست توانای روحانیون با پشتیبانی ملت مسلمان و بزرگ ایران پی ریزی شد و به رهبری روحانیت، بی اتکا به جبهه‌ای یا شخصی یا جمعیتی اداره شده و می‌شود. نهضت پانزده ساله‌ ما چون اسلامی است، بی دخالت دیگران در امر رهبری - که از آنِ روحانیت است - ادامه دارد و خواهد داشت و آنان که اخیراً برای جلب منافع شخصی به جنب و جوش افتاده و می‌خواهند نهضت اسلامی را آلوده کنند و یا آن را متکی به بعضی جناح ها یا دنباله‌رو معرفی نمایند حتماً سوء قصد دارند و احیاناً با ساختن بعضی از آنان با دستگاه جبار می‌خواهند نهضت را متوقف و شاه را مصون نگه دارند. ملت ایران باید باهوشیاری تمام و تردید بدانان نگاه کنند و اگر خدای نخواسته انحراف آنان معلوم شد از آنان جداً اجتناب کنند و صریحاً اعلام می‌دارم در صورتی که این جمعیت معدود، مطالب خود را که لازمه‌اش دور نگه داشتن مجرم اصلی است تکرار کنند روحانیت تکلیف خود را درباره آنان روشن خواهد نمود. 🔹۲- اخیراً دولت نغمه ناموزونی را به راه انداخته است مبنی بر آزادی انتخابات، در صورتی که وقت آن سال دیگر است و این نغمه قبل از ماه مبارک رمضان برای انحراف اذهان از مسیر اصلی حرکت است که خوف افشای هر چه بیشتر جنایات رژیم در این ماه در مساجد و مجامع اسلامی می‌رود. ملت باید بداند که این حیله جز نگه‌داری شاه از تعرض گویندگان و پرخاش جوانان غیور اسلامی نیست؛ لازم است گویندگان محترم و روحانیون معظم ایران شدیداً از آن احتراز کنند و باید بدانند که خیال انتخابات آزاد با برقرار بودن قدرت شیطانی شاه امری موهوم است و جز صحنه‌ای شیطانی برای قانونی نمایش دادن انتخابات در دنیا نیست و تا قدرت طاغوتی شاه و دارودسته‌اش برقرار است دیگران نمی‌توانند حتی یک وکیل انتخاب کنند. 🔹۳- اکنون که شاه خود را در بین ملت، شکست خورده و زبون می‌بیند به صحنه سازی‌هایی دست زده است و می‌خواهد افرادی را که چندین سال است با مقاصد شیطانی شاه همراه و به تغییر احکام اسلام و تبدیل تاریخ پرافتخار اسلام به تاریخ گبرهای آتش پرست رأی دادند، ملی جلوه دهد تا در مواقع حساس با نفوذ در صفوف روحانیون مبارز مأموریت شوم خود را با چهره‌ای ملی اجرا نمایند، روحانیون باید آنان را به جامعه معرفی نمایند. باید ملت شریف هوشیار باشد که این مهره‌های خطرناک، خود را در بین آنان جا نزنند. 🔹۴- تقاضای اینجانب از ملت شریف و متعهد آن است که با کمال اهمیت و دلسوزی اقدام به بررسی کشته‌شدگان و خانواده‌های آنان کنند و به هر ترتیبی که می‌توانند سرشماری از کشته‌ها با نام و نشان نمایند و ما را مطلع کنند و به بازماندگان آنان سرکشی برادرانه نمایند... اگر کسی به واسطه مجروح شدن و یا از دست دادن عزیزش احتیاج مادی دارد، لازم است به بهترین وجه برآورده شود، یا هر چه زودتر به من مراجعه شود تا با تمام طاقت به آنان رسیدگی نمایم. 🔹۵- لازم است برای بیداری نسل‌های آینده و جلوگیری از غلط نویسی مغرضان، نویسندگان متعهد با دقت تمام به بررسی دقیق تاریخ این نهضت اسلامی بپردازند و قیام ها و تظاهرات مسلمین ایران را در شهرستان‌های مختلف با تاریخ و انگیزه آن ثبت نمایند تا مطالب اسلامی و نهضت روحانیت سرمشق جوامع و نسل‌های آینده شود. @marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی! 🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357 ⬅️ بخش اول؛ قسمت دوم 🔹ما که هنوز در قید حیات هستیم و مسائل جاری ایران را که در پیش چشم همه ما به روشنی اتفاق افتاده است دنبال می‌کنیم، فرصت طلبان و منفعت پیشگانی را می‌بینیم که با قلم و بیان بدون هراس از هرگونه رسوایی، مسائل دینی و نهضت اسلامی را برخلاف واقع جلوه می‌دهند و به حکم مخالفت با اساس، نمی‌خواهند واقعیت را تصدیق کنند و قدرت اسلام را نمی‌توانند ببینند، شکی نیست که این نوشتجات بی‌اساس به اسم تاریخ در نسل‌های آینده آثار بسیار ناگواری دارد؛ از این جهت، روشن شدن مبارزات اصیل اسلامی در ایران از ابتدای انعقاد نطفه‌اش تاکنون و رویدادهایی که در آینده اتفاق می‌افتد از مسائل مهمی است که باید نویسندگان و علمای متفکر و متعهد بدان بپردازند. درست آنچه را امروز برای ما روشن و واضح است برای نسل‌های آینده مبهم می‌باشد؛ تاریخ، روشنگر نسل‌های آینده است و امروز قلم‌های مسموم در صدد تحریف واقعیات هستند، باید نویسندگان امین این قلم‌ها را بشکنند. 🔹۶- حضرات ائمه جماعت محترم - دامت برکاتهم - گویندگانی را دعوت نمایند که معتقد و علاقه‌مند به نهضت اسلامی و با هدفی اصیل، روشنگری مردم را بر عهده گیرند و از دعوت «وعاظ السلاطین» و اشخاصی که به نفع دستگاه جبار، دانسته یا ندانسته مطالبی را انتخاب می‌کنند که ملت را از مسائل اصلی روز بازدارند جدداً احتراز فرمایند. از کسانی که عمال دولت تعیین می‌کنند. دوری و احتراز کنند و فداکاری در راه اسلام و مصالح مسلمین را در رأس برنامه خود قرار دهند. 🔹۷- گویندگان محترم در مجامع و مساجد وظیفه دارند که مصایب وارده بر ملت را در این پنجاه سال سلطنت سیاه پهلوی، خصوصاً در این چند ماه اخیر و کشتار اخیر شهر مقدس مشهد در جوار حضرت ثامن الائمه- عليهم السلام - و رفسنجان، به سمع مردم برسانند و آنان را از مسائلی که مفید برای اسلام و مصالح مسلمین است آگاه گردانند و از مطالبی که موجب سردی و سستی است احتراز کنند. 🔹۸- بر مستمعین است که آقایان گویندگان را در ذکر مطالب اسلامی و انسانی تشویق کنند و از آنان با احترام تقاضا کنند که جنایات و ستمگری‌ها را بیان و تفسیر کنند و از مطالب غیرمفید و احیاناً مخالفت با مسیر حرکت ملت احتراز کنند و با پشتیبانی خود از گویندگان محترم به آنان اطمینان خاطر دهند. 🔺این پیام تاریخی حاوی نکات مهم بسیاری می باشد. یک) اعلام برائت و فاصله گذاری امام با جریانات التقاطی و انحرافی مدعی امر مبارزه. از جبهه ملی و لیبرال های نهضت آزادی سازشگر تا مجاهدین خلق و چریک های فدایی مدعی. امام صراحتا نهضت را اسلامی و عاملیت جلودار آن را روحانیت معرفی می کند ومرزگذاری صریح خود بیان می دارد. دو) امام گزاره های مطرح توسط رژیم پهلوی مبنی بر شروع اصلاحات و ایجاد فضای باز سیاسی را یک حربه و نیرنگ دانسته و نقشه حاکمیت برای ایجاد انفعال در صف انقلابیون را خنثی و نقش برآب کرد. امام با نهیب خود نگذاشت ملت انقلابی ایران فریب شعارهای اصلاحی رژیم را بخورد. سه) امام خطر نفوذ را گوشزد می کند. نفوذ کسانی که دستشان به دست عناصر خائن پهلوی آلوده شده و رژیم شاه را قبول داشتند و تن به اقدامات انقلابی نمی دادند. همان کسانی که به اسم ملی گرایی جبهه و دسته و گروه تشکیل داده بودند. امام به خوبی متوجه شدند که شاه بنای آن را دارد که جماعت ملی‌گرای سازشگر را به صف انقلابیون و مردم نفوذ دهد. چهار) امام با وجود آنکه در فرانسه است ولی نگران شهدا و مجروحین و خانواده های آنان می باشد. اتصال عاطفی امام و امت از نکات بارز سیر مبارزاتی انقلاب اسلامی است. به نحوی که سرکشی به بازماندگان را توصیه می کنند. امام به شمارش دقیق شهدا تاکید دارند. چرا؟ چون رژیم سفاک بنای آن داشت که میزان قتل و جنایتش مشخص و معلوم نباشد و اساسا هیچ موقع آمار دقیقی از میزان کشته ها و زخمی ها و... نمی داد. پنج) امام در اوج دوران مبارزه به فکر قضاوت آیندگان است. آیندگانی که انقلاب را در لابه‌لای صفحات کتاب‌ها باید بشناسند. امام نگران تاریخ است. تاریخی که خناسان بنای به تحریف آن را دارند، حتی به تعبیر امام در زمان حیات خود امام و مبارزین. دغدغه امام اینجا پایان نمی‌یابد، بار دیگر در اواخر عمر خویش هم نگرانی درباره نگارش دقیق تاریخ را در پیام به حجت الاسلام روحانی و لزوم تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را اعلام میکنند. شش) امام در نکات پایانی به استفاده هر چه بهتر از ظرفیت ماه رمضان به واسطه حضور روحانیون غیردرباری و انقلابی در منابر و مساجد و... تاکید می‌کنند. امام منبرها و وعظ های رمضانی خنثی را رد می کنند و منبری که افشاگر جنایات و خیانت‌های پهلوی باشد را می ستاید و از مردم می خواهد چنین گویندگانی را حمایت کرده و تشویق شان کنند. 💢 ادامه دارد... @marghoomat
FARJAM.pdf
1.45M
🔺 جزوه خواندنی « فرجام عبرت آموز» ⬅️ مروری کوتاه بر آغاز و فرجام زندگانی سیاسی آیت الله منتظری @marghoomat
| 🎙 فراز و فرود یک رجل سیاسی 📌 بازخوانی و شرح نامه امام خمینی (ره) به آیت‌الله منتظری با موضوع عزل قائم مقام رهبری 🗓
به مناسبت ۶ فروردین | سالروز عزل آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری
📱 برای شنیدن ۳ جلسه صوت قرائت و شرح نامه عزل قائم مقام رهبری به کانال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی (ره) مراجعه نمایید. 🔗 عضویت در کانال ایتا https://eitaa.com/joinchat/363266068Cdadc80bc4e 🔗 کانال روبیکا https://rubika.ir/smshafiee_ir
مرقومات/علی ریاحی پور
#صوت | #نهضت_صحیفه_خوانی 🎙 فراز و فرود یک رجل سیاسی 📌 بازخوانی و شرح نامه امام خمینی (ره) به آیت‌ا
⭕ تنها جلسات خمینی خوانی در اهواز! 🔺توفیق اینو داشتم بخش زیادی از جلسات صحیفه خوانی استاد سید محسن شفیعی رو شرکت کنم. در ده سال گذشته جلسات صحیفه خوانی زیادی رو تجربه کردم. اما جنس جلسات تحلیل و تشریح صحیفه امام توسط استاد شفیعی حقیقتا متفاوت و جذاب تر بود. استادی که بدست امام معمم شده بود و عمیقا مجذوب گفتارها و نوشته های روح الله بود. 🔺 این جلسات نقطه آغاز آشنایی بنده با ایشان بود. ساعتها بعد از هر جلسه، در گعده های چند نفره می نشستیم و پرسش ها و نقد های تاریخی خود را بیان می کردیم. آقا سید محسن به اذعان خودشان و به گواهی مستمعین جلسات، ساعتها مطالعه جانبی برای این جلسات داشت و برای هر پیام، اطراف موضوع را به خوبی می شکافت و تحلیل های فرامتنی دقیقی را ارائه می داد. 🔺 در خوزستان و اهواز که هیچ، حتی در کشور هم به ندرت در میان فعالین سیاسی و کنشگران فرهنگی، میزان اهتمام و توجه سید محسن شفیعی را به صحیفه امام دیده ام. به نحوی که حتی بارها در سخنرانی های مختلف موضوعی خودشان ارجاع به مطالب امام و صحیفه می‌دادند. 🔺صحیفه ای که مهجوریتش امروز بیش از گذشته نمایان است و حلقه مفقوده فضای تربیتی و سیاسی امروز ماست. خصوصا در فضاهایی که ادعای کار تربیتی و تربیت نیرو و کادر سازی برای انقلاب اسلامی دارند. صحیفه ای که اگر امروز بازخوانی شود و در عمق جان و دل جوانان انقلابی جای یابد، بازی بسیاری از آقایان را بهم می‌زند و صحنه را بکلی تغییر می دهد. 🔺 امروز صحیفه خوانی خطر دارد. باید هم مهجور باشد که اگر نباشد انقلابی دیگر رخ خواهد داد. انقلابی علیه زر و زور و تزویر، انقلابی علیه فقر و فساد و تبعیض، انقلابی علیه خود بزرگ پنداران سیاسی، انقلابی علیه دوگانه های جعلی اصلاح طلب و اصولگرا، انقلابی برای هدم کفر و شرک و پیروزی نهایی جریان حق در نبرد تاریخی جنگ فقر و غنا. 🔺 آن موقعی که سید محسن برای ما از منشور روحانیت و جدال دو اسلام و پیام قطعنامه می خواند، به جرأت می گویم بسیاری از مدعیان کار فرهنگی و سیاسی در استان خوزستان و شهر اهواز، یکبار هم چشمشان به این متون ببینشی و چالشی نخورده بود. خدایش رحمت کند و ان شاء الله تک تک جملاتش که در شرح و بسط بیانات امام راحل استخدام شد، توشه قبر و قیامتش باشد. این چند جلسه بررسی پیام عزل آقای منتظری را هم از دست ندهید. @marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی! 🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357 ⬅️ بخش دوم 🔹ساواک با یک بررسی تحلیلی از ماه رمضان و امکاناتی که می‌تواند در اختیار انقلابیون قرار گیرد، پیش‌بینی‌های لازم را کرده و طرح‌هایی را برای مهار بحران تدوین کرد و شورای هماهنگی استان‌ها مرکب از استاندار، رؤسای سازمان‌های انتظامی و امنیتی، رئیس دادگستری و مدیرکل اوقاف را مأمور بررسی و اجرای آن نمود. ساواک در این طرح برآورد کرد که در تهران تعداد ۶۰۰ مسجد وجود دارد که با «احتساب تکایا و منازل مردم، حدود یک هزار مجلس» می‌شود. این تعداد در شهرستان‌ها و روستاها به ۱۰۰۰۰ مجلس می‌رسد. طبق بررسی‌های ساواک مردم معمولاً «در ظهرها و شب‌های ماه رمضان» شرکت می‌کنند و روحانیون در این ماه کوشش خواهند نمود تا دست به «تبلیغات آشوب طلبانه» بزنند و با «تحریک متعصبین مذهبی و مردم قشری به بهره برداری» بپردازند. «آنها خواهند کوشید تا روزهای ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان تلاش‌های خود را به اوج» برسانند. به همین جهت پیش‌بینی می‌شود که از آیت‌الله خمینی تجلیل شود، شورش ایجاد کنند، مؤسسات دولتی را تخریب و تظاهرات برپاکنند. 🔹به همین جهت سازمان‌های امنیتی و انتظامی باید به ائمه جماعات و وعاظ و بانیان مجلس تذکر و تهدید نمایند، اطلاعات لازم را از انقلابیون کسب کنند، عناصر نفوذی را به داخل مجالس اعزام کنند، از عناصر انقلابی مراقبت به عمل آورند، تظاهرات را کنترل نمایند، روحانیون وابسته به اوقاف را فعال کنند، مسئولین اوقاف خود در مراسم شرکت نمایند، رادیو تلویزیون یک چهره مذهبی از رژیم ارایه دهد، گفتار مذهبی و مصاحبه از رادیو و تلویزیون پخش شود، خبر از مراسم مذهبی تهیه نمایند و از مجالسی که مسئولین محلی شرکت می‌کنند فیلم برداری و پخش شود.» با همه تلاش‌های رژیم پهلوی حرکتی که آغاز شده بود، سریع‌تر، عمیق‌تر و قوی‌تر از آن بود که با آماده باش نیروهای رژیم از ادامه آن ممانعت به عمل آید. با آغاز ماعه رمضان درگیری‌های خونینی در سراسر کشور آغاز شد و تا پایان رمضان ادامه پیدا کرد. ♦️اعتراضات و سرکوب مردم اصفهان 🔹در پنجم رمضان 1398 هجری قمری مصادف با 19 مرداد سال 1357 هجری شمسی تک تیرها و رگبار مسلسل‌های مزدوران پهلوی سینه رسول نم‌نبات، نوری، دوازده امامی، حسن زارع، حسن شیرانی، علی ذاکر، محمد حسن منتظری و مهدی قیومیان و دیگر عزیزانی چون سید محمود حسینی و... را شکافت تا شاید جلوی غرش مردم اصفهان را در میدان شهدا و اطراف بیت آیت‌الله خادمی بگیرند. در شب پنجم رمضان 1357 صدای تک‌تیرها و رگبار مسلسل‌ها آرامش را از مردم اصفهان گرفته بود. اما ماجرا چه بود؟ 🔹سخنرانی‌های ضد رژیم شاهنشاهی، تظاهرات خیابانی و دستگیری انقلابیون در اصفهان به اوج خود رسیده بود، چند روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان، با دستگیری آیت‌الله طاهری در اصفهان توسط رژیم پهلوی، مقدمات خیزش سراسری مردم اصفهان در ماه رمضان فراهم شد. آيت‌الله طاهري‌ در نیمه شب دهم مرداد،‌ با نظر شوراي‌ هماهنگي‌ اصفهان‌ در اجرای طرح‌ «خنثي‌سازی روحانيون‌» دستگير و به‌ تهران‌ منتقل‌ شد. 🔹به دنبال این اتفاق مردم در خانه آیت‌الله خادمی دست به تحصن زدند، از طرفی بعضی از ثروتمندان شهر اصفهان هم هزینه اطعام این افراد را برعهده گرفته بودند، با وجود امکانات کم برای اطلاع رسانی در روز‌های اعتصاب افراد زیادی از سراسر استان و حتی کشور به دلیل حمایت از آزادی مبارزان انقلابی اصفهان، برای اعتصاب به آن‌جا آمده بودند به طوری که در اطراف خانه آیت‌الله خادمی جای سوزن انداختن نبود.  🔹آیت الله خادمی نیز با صدور اعلامیه‌ای خبر تحصن مردم در بیت خود را به اطلاع همگان رساندند و اعلام کردند که «اهالی متدین و غیور اصفهان اظهار می‌دارند تا آزادی معظم له از پا نخواهیم نشست و تعطیلی نماز و درس و مغازه‌ها را ادامه می دهیم.» روحانیون اصفهان نیز با صدور اطلاعیه‌ای خواستار آزادی آیت‌الله طاهری شدند. منزل آیت‌الله خادمی به صورت کانون انقلاب در اصفهان درآمد. هر روز بر تعداد متحصنین افزوده می‌شد. مراسم افطار و سخنرانی، پخش اعلامیه، نصب پوستر، عکس‌های شهدا، عکس‌های انقلابیون، کاریکاتورهای شاه دیوارهای منزل و کوچه را پر کرده بود. 💢 ادامه دارد @marghoomat
‍ ⭕ ذبح انقلاب یا ذبح شبه انقلابی ها! ♦️تاریخ انقلاب بعد از پیروزی، مدعیانی به خود دیده است که تمام آبروی خود را از امام و انقلاب دارند ولی هر یک به دلیلی در میانه مسیر پایشان لغزیده است. 🔺️انقلاب اسلامی با هيچ کس عقد اخوت و برادر خواندگی ندارد؛از قائم مقام رهبری که امام او را حاصل عمر خود میداند تا فلان نخست وزیر و رئیس جمهور. هنوز معیار؛ بیان امام است که فرمود:"میزان حال فعلی افراد است." 🔺️این بیان امام برگرفته از سیره ائمه است. وقتی پیامبر بشارت شهادت در محراب را به حضرت امیر دادند؛ حضرت با اضطراب از ایشان پرسید: یا رسول الله آیا من در آن زمان به دین اسلام از دنیا میروم؟ این سوال راه گشای همه مومنان در تاریخ است؛علی(ع) که معصوم است هنگام مرگ بیم مسلمان بودن دارد، چه برسد به ما محبان علی(ع). 🔺وصیت حضرت به امام حسن(ع) را به یاد آوریم که فرمود:"برای آخرتت بکوش که هیچ تخفیفی برای تو به خاطر نسبت با علی ابن ابی‌طالب نیست. 🔺آری به تعبیر امام: «تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام». و کار گاهی به جایی میرسد که از بهر این خیانت، امام جامعه طلب مرگ میکند: «از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.» 🔺شریح قاضی شدن و حکم از امیرالمونین گرفتن و بیعت در غدير مهم نیست،مهم ماندن بر عهد با علی(ع) و راه ایشان است که هزینه ای گزاف تر از علوی شدن دارد. چه بزرگانی که در بدر و اُحد با پیامبر بودند و در ماجرای جیش اُسامه مردود شدند. 🔺چه خیبریانی که در سقیفه رنگ نفاق گرفتند و در راه ناصواب نفس رفتند. چه اصحاب‌ رسولی که در صفین در مقابل امام زمان خویش شمشیر کشیدند؛ چه یاران غاری که در ضلالت و نفاق مُردند و چه محب علی هایی که در صفین تا دم شهادت رفتند و در کربلا بر سینه فرزند علی نشستند. 🔺عامل انحراف اکثر خواص را در حسادت و خودمحوری، بداندیشی نظری و عملی، التقاط فکری، عقده گشایی، شهوت شهرت، قبیله گرایی سیاسی و خویشاوند سالاری، ساده لوحی، زودباوری و عدم داشتن تحلیل عمیق و مبنایی میدانم. 🔺در ریزش ها افتخاری نیست، ولی اعتباری هست؛ اعتبار برای راهی پُر شهید که بی تعارف و صریح در مقام انتخاب میان دو راهی ذبح انقلاب و ذبح شبه انقلابی ها هیچ شکی در انتخاب راه حقیقت ندارد تا پای انقلاب نلغزد، که اگر پای رهرو لغزید، جبران پذیر است، ولی اگر مسیر لغزنده شد، پای بسیاری خواهد لغزید. 🔺و در این راه، رضای دوست بر هر رضای دیگری مقدم است که فرمود:«سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم. من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم. اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم، من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم. من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم.» ✍️ @marghoomat
جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.pdf
2.51M
🔴 جزوه خواندنی«جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» ⬅️ گفتاری از وحید جلیلی در باب آسیب شناسی عملکرد فرهنگی نیروهای انقلاب.. @marghoomat
⭕ غریب، غریب نماند! 🔹نمی دانم این درد تا کی و تا کجا ادامه دارد! نمی دانم این بی مهری تا چه ماه و سالی طول می کشد! نمی دانم وقت آن بلوغ فرهنگی جبهه ای کی فرا می رسد! نمی دانم حزب الله تا کی می خواهد در حال و هوای خود سیر کند و آنقدر پرت باشد که حتی از یاران هم غفلت کند! نمی دانم چرا نگاه جبهه ای در عرصه فرهنگ بعد از گذشت چند دهه از توصیه های رهبر انقلاب هنوز هم رنگ واقعیت و عینیت به خود نگرفته است؟ عجیب است. 🔹چرا هنوز بعد از گذشت سالها از تذکرات رهبری مبنی بر وقوع «تهاجم فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی» بدنه اصلی نیروهای انقلاب در مساجد و هیاتها و... با هنر و سینما آشتی نکرده است یا لااقل به‌ عنوان یک مصرف کننده عادی دغدغه اش نشده است! روزی حزب الله از این می نالید که تولیدی ندارد که حال بخواهد توزیع و مصرف کند، فقر نفر داشتیم. اما حال چه؟ آیا امروز هم می توانیم این ادعا را کنیم؟ امروزی که نسلی از هنرمندان مستند ساز و فیلم ساز مومن و انقلابی تربیت شده اند و در این برهوت بی معنای سینما و هنر، آثار فاخر و ماندگار تولید می کنند. 🔹چرا حمایت از بر و بچه های حزب اللهی مهجور در عرصه هنر و سینما را برای خود یک تکلیف دینی و شرعی نمی دانیم؟ ای کاش همان قدر که برخی دوستان، حمایت از فلان لیست مذبذین سیاسی را برای خود تکلیف می دانستند، حمایت از جهادگران و سربازان اصلی جبهه جنگ نرم را هم برای خود وظیفه و امری واجب می دانستند. به جرأت می گویم، اگر بدنه حزب الله پای کار حداقل بازدید و مصرف تولیدات فرهنگی جبهه انقلاب بیاید، صحنه فرهنگی کشور خصوصا در سینما دگرگون خواهد شد. شک نکنید که این حضور و حمایت، تاثیر خود را در ترغیب فیلم سازان و بازیگران جهت پرداختن به سوژه های انقلابی، تخصیص بودجه های کافی برای تولیدات آثار انقلابی توسط دستگاه ها و جلب توجه توده مردم به این فیلم ها، نشان خواهد داد. 🔹چرا مجموعه های فرهنگی و مردمی ما حداقل بخشی از رسالت خود را حمایت از این تولیدات فرهنگی نمی دانند؟ چند امام جماعت مسجد را سراغ دارید بین دو نماز یک فیلم سینمایی را به نماز گزاران معرفی کند؟ چند مداح پیدا می کنید که سینه زنان هیات خود را دعوت به دیدن فلان فیلم روی پرده کند؟ چند امام جمعه می یابید که بخشی از خطبه دوم خود را به تایید و تبلیغ یک اثر فاخر سینمایی که بیان گر ارزش‌های گفتمان انقلاب اسلامی است اختصاص دهد؟ اینها حقیقتا درد است. مگر آقایان شک دارند که اثر یک فیلم سینمایی بر ذهن و قلب مردم و خصوصا نسل جوان از صدها کتاب و منبر و سخنرانی شان بیشتر است؟ اگر هنوز هم شک دارید که التماس دعا! 🔹این گلایه از جریان انقلاب زمانی دوچندان می شود که آدم می ببیند در طول سالیان اخیر چه آثار خوب و جذابی ذیل کلان گفتمان انقلاب اسلامی و خصوصا در معرفی انسان های تراز انقلاب اسلامی ساخته شده ولی حتی بعضا به چشم جریان انقلابی هم نیامده چه برسد به مردم عادی. به چشم رساندنی که باید توسط حزب الله انجام می شد اما چه کنیم که خود حزب الله هم کور است کور. فیلم هایی چون «موقعیت مهدی»، «منصور»، «تک تیرانداز» و « غریب» را می توان نمونه هایی از دهها آثار ساخته شده ای دانست که متاسفانه آنطور که باید و شاید دیده نشدند. البته غریب هنوز وقت دارد که غریب نماند. 🔹فیلم سینمایی غریب که بخشی از زندگانی شهید محمد بروجردی را به تصویر می کشد این ایام روی پرده سینماهای سراسر کشور است. روایتی از مسیح کردستان، نماینده امام در میان مردمی که اسیر ظلم و جنایت و غارت و ددمنشی کومله و دموکرات بودند. تجزیه طلبانی که همین چندماه پیش ادعای دفاع از کُرد و زن و آزادی داشتند و با نسلی روبه رو بودند که گذشته سیاه آنان را نمی شناخت، گذشته ای که در آن به صغیر و کبیر رحم نکردند و زن و بچه کُرد را به سلاخی می کشاندند. غریب علاوه بر معرفی شهید بروجردی، بخشی تلخ و جانکاه از تاریخ این کشور را روایت می کند. 🔹 غریب انسان تربیت یافته مکتب خمینی را می شناساند. انسانی که در گیر و بند محدویت های میدان و فشلی ساختارها نمی ماند و تکلیف خود را می شناسد و عمل می کند ولو اینکه به قیمت تهدید و اخراجش تمام شود. او خود را خرج خمینی می‌کند نه خمینی را خرج خود. او چریک است اما روحی لطیف دارد. او جهاد در میدان را با اشک در شب توأمان می کند. او حتی برای برگشتن و توبه کردن جانیانی چون کومله وقت می گذارد، او الحق سرباز خمینی است که جز مکتب خمینی جایی چنان آدمی نمی یابی. خلاصه آنکه غریب را دریابید که غریب نماند. 🔹منتظر این دستگاه و آن دستگاه نمانید. پدران و مادران دست بچه های خود را بگیرند و به سینما بیایند. هیات‌ها، مساجد و پایگاه های بسیج و نمازهای جمعه بسم الله بگویند و با حضور مردم، بر و بچه های جبهه فرهنگی انقلاب را تقویت کرده و قوت قلبی برای کارهای بعدی باشند. @marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی! 🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357 ⬅️ بخش سوم، قسمت اول 🔹در روز دهم مرداد اصفهان متشنج بود و مردم ضمن بستن مغازه‌ها دست به تظاهرات وسیعی در شهر زدند. ضمن اینکه در اثر درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان چندین نفر شهید و عده‌ای مجروح شدند. در تظاهرات این روز اصفهان علاوه بر آسیب دیدن چند سینما و مشروب فروشی، کنسولگری آمریکا نیز مورد حمله قرار گرفت و یک بمب دست ساز به داخل ساختمان کنسولگری پرتاب شد. در جلسه‌ای مهم میان فرماندهان نظامی و امنیتی اصفهان راه‌های رویارویی با مردم در روزهای آینده بررسی شد و بر ضرورت استفاده از ماشین‌های آب پاش و استفاده احتمالی از هلیکوپترهای هوانیروز و توپخانه مورد بررسی قرار گرفت. 🔹 یازدهم مرداد آیت‌الله محمد صدوقی نیز دست به قلم برد. آیت‌الله صدوقی با انتشار اعلامیه‌ای خطاب به آیات عظام مقیم قم، توجه ایشان را به حوادث اصفهان جلب کرد. در بخشی از اعلامیه آیت‌الله صدوقی آمده است: «کاسه صبر مسلمانان خاصه اهالی محترم و غیور اصفهان لبریز شده است و به همین مناسبت تعطیلی عمومی در سراسر اصفهان اعلام نموده، عموم مسلمانان با شرایط موجود مرگ را استقبال و زندگی را ننگین می‌شمارند». در این روز سرتیپ مصطفایی رئیس شهربانی در نامه‌ای محرمانه به سرلشکر ناجی از وی خواست بخشی از نیروهای ارتش در اختیار شهربانی قرار گیرد تا با اغتشاش‌های احتمالی مقابله کنند. 🔹در اعلامیه‌ای که در 12 مرداد از سوی مبارزان در اصفهان و سپس در چند شهر دیگر کشور منتشر شد، گزارش وقایع این روزهای اصفهان به اطلاع مردم رسید و توجه همگان را به اصفهان جلب کرد. در این روز سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در نامه‌ای که برای فرمانده پادگان اصفهان، رئیس شهربانی اصفهان و فرمانده ژاندارمری اصفهان ارسال کرد نوشت که همه روزه از نقاط مختلف شهر و حتی از شهرک‌های اطراف اصفهان افرادی برای پیوستن به متحصنین در منزل آیت الله خادمی به این منطقه در حال حرکت هستند. آیت الله نیز در همبستگی و اقدامات دسته جمعی و بر ادامه تعطیلی مساجد و بازار تاکید کرده است و از گیرندگان نامه درخواست کرد نفرات تقویتی برای کمک به قوای شهربانی اعزام کنند. این وضعیت تقویت نفرات در روز سیزدهم مرداد هم ادامه داشت. 🔹 روز چهاردهم مرداد سرتیپ تقوی رئیس ساواک اصفهان در گزارشی با فضاسازی برای شدت عمل در برابر تحصن کنندگان مدعی شد که «نمایندگان طبقات مختلف با تلگراف‌های متعدد به شاهنشاه خواستار تعقیب همه ماجراجویان و کسانی که به نام اسلام این اعمال شنیع را انجام می‌دهند شده‌اند.» 🔹امام خمینی (ره) که در تبعید در نجف اشرف به‌سر می‌بردند، از وقایع ایران بی‌خبر نبودند و به دنبال وقایع اصفهان در روز اول رمضان( 15 مرداد )در پیامی خطاب به مردم اصفهان، فجایع اخیر این شهر را به آنان تسلیت گفتند و قیام مردم را مورد حمایت قرار دادند. متن پیام به این شرح است: 🔹«فاجعه اخیر اصفهان را به عموم اهالی محترم تسلیت عرض می نمایم.این فاجعه به‏‎ ‎‏دنبال فجایع بسیار دیگر، نمونه ای است از حکومت ستمگر شاه که وحشیانه به ملت‏‎ ‎‏مسلمان ایران هجوم و آنان را به خاک و خون کشیده است و آخرین فاجعه نیست. تا‏‎ ‎‏حکومت این دودمان ستم پیشه برقرار است، فاجعه به دنبال فجایع و مصیبت پشت سر‏‎ ‎‏مصایب و حادثه به دنبال حوادث عظیم ادامه خواهد داشت. این تنها اصفهان بزرگ‏‎ ‎‏نیست که شاهد جنایات مرگبار شاه و فرمانبرداران جنایت پیشۀ اوست؛ بلکه سراسر ایران‏‎ ‎‏با این جنایات و قتل و غارتها دست به گریبان است. آن قم ـ حرم اهل بیت ـ و آن تبریز و‏‎ ‎‏یزد و همدان و اهواز و شیراز، و آن مشهد مقدس و رفسنجان و جهرم و کازرون و سایر‏‎ ‎‏شهرها که شاهد قتلها و جرحها و حملات وحشیانه بوده و هست. @marghoomat
⭕ رمضانی ماندگار، انقلابی و تاریخی! 🔺 مروری بر سیر مبارزاتی مردم ایران در رمضان 1357 ⬅️ بخش سوم، قسمت دوم 🔹امروز ملت شجاع  و به پاخاستۀ ایران شاهد موج عظیم ضدشاهی، که بر اثر یکی‏‎ ‎‏دیگر از اعتصابات بزرگ اصفهان که به پشتیبانی از روحانیت بیدار و مسئول خود به‏‎ ‎‏عنوان اعتراض به اعمال غیرقانونی و انسانی رژیم است، می باشد. امروز شعار «مرگ بر‏‎ ‎‏شاه» ملی شده و تا برچیده شدن دستگاه ظلم و انقراض دودمان جنایتکار پهلوی ادامه‏‎ ‎‏دارد. باید از هر فرصت استفاده نمود و اجتماعات را هر چه بیشتر عظیم و فشرده کرد، و‏‎ ‎‏هر چه بیشتر خیانتها و جنایتهای شاه را برملا نمود.‏ 🔹گویندگان محترم و متعهد هر چه بیشتر به روشنگری قیام، و علمای اعلام با اعلامیه ها‏ ‏‎‏و بیانات خود، مردم مهیا را که راه خود را خوب یافته اند بسیج عمومی نموده و یکدل و‏‎ ‎‏یک جهت برای برچیده شدن بساط غارت و جنایت هم صدا، و با اتکا به قدرت لایزال‏‎ ‎‏الهی، این ریشۀ پوسیدۀ فساد را از بُن برکنند، و ملت مستضعف را از چنگال استعمارگران‏‎ ‎‏داخلی و خارجی نجات بخشند. ‏‏وَ نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمّةً وَ نَجْعَلَهُمُ‏‎ ‎‏الْوارِثین‏‎‏.  ارادۀ خداوند تعالی بر آن است که با رهبری حکیمانۀ انبیای عظام و وارثان‏‎ ‎‏آنان، مستضعفین را از قید حکومت طاغوتی آزاد و سرنوشت آنان را به دست خودشان‏‎ ‎‏بسپارد؛ باید در این امر الهی ملت عزیز به دنبال روحانیون مسئول این راه حیاتی را طی‏‎ ‎‏کنند.‏ 🔹باز با کمال علاقه به ملت ایران هشدار می دهم که به دنبال دولت، شاه دم از انتخابات‏‎ ‎‏زد. هر کس که سخنان او را شنیده باشد خوب می فهمد که شاه با طرح مسئلۀ انتخابات‏‎ ‎‏می خواهد مسیر اصلی حرکت اسلامی ایران را که سرنگونی این دودمان است تغییر دهد‏‎ ‎‏و ملت را اغفال نماید. ولی دیگر دیر شده و طرح حکومت اسلامی در عروق مردم ایران‏‎ ‎‏ریشه دوانده است، و به امید خدا پیروزی از آنِ ماست.‏ 🔹مردم شریف با کمال احترام از گویندگان بخواهند تا از گفتگو در بارۀ هر امری که آنان‏‎ ‎‏را از مسیر خود باز می دارد ـ همچون انتخابات ـ شدیداً احتراز کرده و فجایع و جنایات‏‎ ‎‏حکومت شاه را بازگو نمایند.‏ اینجانب از همبستگی روحانیون معظم و اهالی محترم اصفهان، که در جریانات اخیر‏‎ ‎‏با پشتیبانی بیدریغ خود روحانیون را تنها نگذاشتند و دیْن خود را به اسلام و مسلمین ادا‏‎ ‎‏نمودند تشکر می کنم، و از خداوند متعال توفیق و تأیید همگی را خواستارم.‏» @marghoomat
مناجات آوینی.mp3
1.4M
🔺زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است.. پ.ن: خدای من، این صدای ملکوتی، راز سوز و گداز و آرامش و دلنشینی اش چیست! سحر با صدای آوینی حقیقتا دلچسب تر است.. @marghoomat
⭕ دوستی با مخالفین سیاسی! 🔹یکی از آسیب های کنشگری سیاسی و البته یکی از باورهای غلط جا افتاده در برخی نیروهای منتسب به گفتمان انقلاب آن است که اولا با شکل گیری کوچک ترین اختلاف نظری با دوستانشان آنان را طرد کرده و ثانیا بین دعواهای سیاسی خود و روابط دوستانه، رفیقانه، انسانی و اجتماعی خود با آنان تفکیک نمی گذارند. چه بسیار دوستانی را سراغ دارم که صرفاً بخاطر تفاوت سلیقه سیاسی و اختلاف در فهم فلان ماجرای سیاسی و یا موضع گیری له و یا علیه بهمان نامزد انتخاباتی، روابط بینابینی شان به کلی مخدوش و خراب شد. این جنس مسائل در فضاهای درون گفتمانی جبهه انقلاب بسیار یافت می شود. 🔹آش این مسأله آنقدر شور شد که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به عنوان یکی از مشکلات امروز از آن یاد کردند:«یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است، اما گذشت نمیکنیم. سر یک اختلاف نظر کوچک، یقه‌ی همدیگر را میگیریم؛چرا؟ ممکن است دو نفر در یک مسئله‌ای ــ مثلاً در یک مسئله‌ی سیاسی ــ اختلاف نظر داشته باشند؛ خب داشته باشند؛ چرا باید با هم دعوا کنند؟ چرا باید یقه‌ی همدیگر را بگیرند؟ چرا باید دوقطبی در جامعه ایجاد بشود؟ باید اغماض کرد. یک جاهایی بایستی چشم‌پوشی کرد، باید اغماض کرد. این هم یکی از مشکلات ما است.» 🔹برای برخی انگار حُکم کفر را دارد که یک بچه حزب اللهی جوان دو آتیشه با وجود شدیدترین اختلاف نظرهای سیاسی و نه اعتقادی با یک جوان مثلا اصلاح طلب طرفدار دو آتیشه سید محمد خاتمی، روابط دوستانه و محترمانه داشته باشد! به نحوی که با همه بگو مگو های خود، بروند بیرون بستنی بخورند، درگعده های شبانه خوابگاه تا ساعتها بحث سیاسی بکنند و بگویند و بخندند، با هم به بوفه دانشکده بروند و چایی میل کنند،در سلف دانشگاه کنار هم غذا را صرف کنند و با هم به کلاس ظهر برسند! تک تک این مثالها اتفاقاتی است که برای نگارنده این سطور یادآور صدها خاطره شیرین و جذاب است. 🔹دوستی هایی که تا امروز ادامه دارد و آنچه بین ما در جریان است، احترام به شخصیت و افکار هم می باشد. افکار سیاسی و ايدئولوژيکی که هیچ کدام از آن کوتاه نمی آیند و به آن افتخار می کنند و البته شدیدا هر کدام دیگری را بخاطر آن افکار منکوب کرده و زیر لگد شدیدترین انتقادها میگیرد. چرا فکر میکنیم هر کس که با ما اختلاف نظر سیاسی داشت پس کلا باید با او خداحافظی کنیم؟ چرا فکر میکنیم نمی شود یکی از دوستان یک جوان انقلابی رفیق اصلاح طلب دوران دانشجوییش باشد؟ دوستی که ایام به ایام به دیگری زنگ میزند و حالی می پرسد و البته مثل همیشه نیش و کنایه های سیاسی اش را هم میزند. اتفاقا باید بگویم که بخشی از بهترین خاطرات دوران دانشجویی ام با دوستان درون و برون جبهه انقلابی شکل گرفت که با آنان اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه های گسترده ای داشته و دارم. پُر واضح است منظور کسانی هستند که بتوان حداقلی از اشتراک را با آنان تعریف کرد. 🔹این اختلاف سلایق سیاسی نباید منجر به کدورت و دودستگی هویتی شود. نباید این اختلافات پایان دهنده برادری دو دانشجوی جوان دغدغه مند شود. این تحمل پذیری سیاسی و گره نزدن افکار سیاسی به کل ماهیت و موجودیت آدمها، برای خود طرفین هم جذاب و ماندگار است به نحوی که دو طرف تا آخر در قضاوت های خود نسبت به شخص دیگر، این ملاک را دخیل میکنند. همانطور که برای من دوستان غیر همفکرم که حائز ویژگی بالا بودند محترم هستند و همواره به نیکی از آنان یاد میکنم، مطلعم که در طرف مقابل هم اینگونه است. آنان هم ارزش یک بسیجی با اخلاق،صمیمی و اهل گفت و گو و احترام به افکار دیگری در عین مرزبندی های فکری را میدانند و به نیکی از نیروهای رقیب خود یاد میکنند. 🔹این دغدغه نگارنده در ادبیات حضرت امام بارها مورد اشاره و تاکید قرار گرفته. ایشان در یکی از سخنرانی های خود به صراحت به این موضوع اشاره می کنند:«البته دو تفکر هست،باید هم باشد. دو رأی هست، باید هم باشد. سلیقه‌های مختلف باید باشد، لکن سلیقه‌های مختلف اسباب این نمی‌شود که انسان باهم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبه‌ها که با هم مباحثه می‌کنند، آن وقتی که مباحثه می‌کردند جار و جنجال جوری بود که انسان خیال می‌کرد دشمن هم هستند، وقتی مباحثه تمام می‌شد می‌نشستند به دوستی کردن و انس. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است. اگر در یک مجلسی اختلاف نباشد، این مجلس ناقصی است. اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأی،مباحثه،جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.» 🔹فلذا امروز یکی از گمشده های کنشگری سیاسی ما که ذیل کلان موضوع «اخلاق سیاسی» می گنجد، عدم طرد و قهر با افراد به بهانه اختلاف نظرات سیاسی و جناحی است. طردها و قهرهایی که بسیاری اوقات نه بوی خدا بلکه بوی نفسانیت میدهد. @marghoomat
الهی من تو را یاری نکردم.mp3
7.15M
🔺الهی من تو را یاری نکردم 💢اِرْحَمْ مَنْ رَأسَ مالِهِ الرَّجاءُ وَ سِلاحُهُ الْبُکاء... ترحم فرما بر کسی که سرمایه اش امید و سلاحش گریه است... @marghoomat
⭕️ جمهوری اسلامی؛ واپسین آزمون خدا... ⬅️ بخش هایی از نامه یوسفعلی میرشکاک خطاب به دولت سازندگی.. 🔹موسس یک سلطان جابر نبود که حق تعالی هیچ اعتنایی به مواریث وی نداشته باشد و بگذارد بخت النصرها در انقلاب وی خدایی کنند و کوس اناالحقِ فرعونی بزنند! 🔸موسس جمهوری اسلامی یکی از اولیای خدا بود؛ او دایره ابتلا و امتحان را تنگ‌تر کرد و غربالی از مکر حق ساخت و همه‌ی ما را در آن انداخت تا یکی پس از دیگری به ستوه آمده و از اسلام اعراض کنیم. 🔹آری جمهوری اسلامی یک حکومت نیست، ! 🔸حکومت را تدبیر آدمیان برپا نگه می‌دارد و ما هرچه دیده‌ایم، بی‌تدبیری بوده است! از ریال به دلار مبتلا شده‌ایم و بحران در پی بحران است که رخ می‌نماید. 🔹با این وجود در ارکان این غربال شگفت‌آور، خللی پدید نیامده است. هرچه شما و ما ویران می‌کنیم دست توانای آشکار صنعت‌پنهان عمارت می‌کند. 🔸آخرالزمان فرارسیده است و مدعیان ثقلین همه در این سرزمین‌اند. و پیش از اینکه یکایک آنها را و همه‌ی ما را آزمون کند، پرده از رخسار واپسین خورشید حقیقت، بقیه الله الاعظم بر نخواهد افکند. 🔺آری جمهوری اسلامی، دایره‌ی آزمون‌های پیاپی و ابتلائات مسلسل است تا یکی پس از دیگری آقایان غِشِ(تزویر) نفس و عقل خود را آشکار کنند و گرفتار مکر و استدراج حق شده و شر خود را از سر اسلام و مسلمین کم کنند... @marghoomat
ساخت حقیقی و حقوقی.mp3
1.33M
⭕️ دلمان به لفظِ «جمهوری اسلامی» خوش نباشد ◀️ وقتی از حفظِ جمهوری اسلامی سخن به میان می‌آید، برخی خیال می‌کنند معنای این جمله این است که دولت جمهوری اسلامی از فروپاشی محفوظ بماند. اما واقعاً حفظ جمهوری اسلامی به همین معناست؟ 🔸 با نگاهی به بیانات رهبری خواهیم دید آنچه که جمهوری اسلامی را از دیگر نظام‌ها متمایز می‌کند، آرمان‌ها و اهدافی است که به سمت آن‌ها در حرکت است. پس حفظ جمهوری اسلامی یعنی «حفظِ ساختِ هویّتی و حقیقیِ جمهوری اسلامی». 🎙️رهبر انقلاب فرمودند: 🔹 نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی، انتخابات - همین چیزهائی که مشاهده میکنید. 🔹 همیشه در دلِ ساخت ، یک ساخت ، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن ساخت درونی چیست؟ همان آرمانهای جمهوری اسلامی است: عدالت، کرامت انسان، اخلاق، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است. 🔹 اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمی‌کند. به‌ تنهایی کاری صورت نمی دهد. به حفظ صورت. مراقب باشیم اون روح و فراموش نشود. @marghoomat
جمهوریت؟!.pdf
3.76M
🔺جزوه خواندنی«چرا امام گفت جمهوری اسلامی» ⬅️ گفتاری از وحید جلیلی @marghoomat
انحرافات خطرناک.mp3
2.77M
🔴 انحرافاتی که جمهوری اسلامی را از معنا تهی می‌کند 🎙️رهبر معظم انقلاب: 🔹جمهوری اسلامی یعنی حکومتی که خارجی در آن دخالت نمی‌کند؛ خودرأیی و استبداد بر آن حاکمیت نمی کند، طبقه‌ی ویژه‌ی در آن دخالت نمی‌کند. 🔹حکومت جمهوری اسلامی حکومت مردم، حکومت است، رسیدن به مقامات موثر در سلسله مراتب حکومتی تابع هاست. 🔹فاصله انداختن بین فقیر و غنی، بین اشراف و غیراشراف و امتیاز دادن به یک قشر خاص، با جمهوری اسلامی . @marghoomat