#از_او_بگوییم
💠 کمک پدرانه
🔹در پارک روی نیمکت نشسته بودم و پسرکم مشغول بازی بود.
پدر و پسر دیگری هم در پارک بودند. پدر مشغول موبایلش بود و پسرش در حال تاب خوردن.
شاید پسرش، یک سال از پسرم بزرگتر بود.
بعد از چند دقیقه، پسرم با چشمان گریان به سمتم آمد: "بابا نوبت منه… بگو بیاد پایین !!!"
🔹از سخت ترین لحظات زندگی ام وقت هایی است که میتوانم کمکش کنم اما به خاطر خودش نباید کار را ساده کنم.
به او گفتم: "برو بهش بگو میشه لطفا بیای پایین، منم بازی کنم؟"
گفت: "نه بابا تو بیا!"
گفتم: "نه… خودت باید بهش بگی."
پاهایش را بر زمین کوبید و گفت: "بابا من نمی تونممم! "
به او گفتم: "من نمیام! "
🔹به هزار و یک دلیل تربیتی من نباید میرفتم… و شاید آن روز اشک می ریخت و از من عصبانی می شد اما فردا میفهمید چرا کمکش نکرده ام… نشستم و جلو نرفتم وانمود کردم با گوشی ام مشغولم، اما تمام حواسم به پسرم بود که چطور می تواند روی پای خودش بایستد و اگر زمانی من نباشم چگونه از پس خودش بر بیاید.
🔹لحظات سختی بود… هر بار سخت است برای پدری که بتواند به فرزندش کمک کند اما نکند، و دلسردی پسر از پدر را در چشمانش ببیند و به جان بخرد ولی باز هم صبر کند…
❤️یا صاحب الزمان کاش باور داشتم پدرم هستید… و اگر گاهی با هزار امید به سمتتان میآیم و ظاهراً دست خالی برمیگردم، به نفع خودم است، شاید به هزار دلیل… و چقدر کودکانه من از شما دلگیر میشوم…
#اللهـم_عجـل_لولیـک_الفـرج
📌عامل اصلی تأخیر در ظهور(۶)
🔻میلیونها آدم خوب که فایدۀ چندانی ندارند!
🔹کدام تقوا ما را به ظهور نزدیک میکند؟ فقط نماز اول وقت و کارهای خوب فردی؟ اگر میلیونها نفر از اینگونه افراد خوب در کنار هم زندگی کنند، تا وقتی در زندگی دستهجمعیِ خوب ناتوان باشند، تقوایشان رشد نیافته است و برای تعجیل در ظهور، فایدۀ چندانی ندارند! اوج تقوا و اصل تقوا آن است که در جریان یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی خود را نشان بدهد
#اللهـم_عجـل_لولیـک_الفـرج
🍃فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَيْكَ ...
مگر جز تـو،
پناه دیگری هم دارم
که به سویش بگـریـزم؟💔
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔹#دعایظهوردرماهحضور ۹
🔻«اَللّهُمَّ فُکَّ کُلَّ اَسیرٍ»
خدایا هر اسیری را آزاد گردان.
🔸اوست عدل منتظر که همه ی اسیران در بند، به دست او از قید اسارت آزاد می شوند و حلاوت زندگی در پرتو عدل را در می یابند.
🔸رسول گرامی اسلام صلی اللهعلیه وآله از این مطلب خبر دادند و فرمودند:
«خداوند مردی از بهترین فرزندان و پاک ترین عترت من بر می انگیزد که سرا پا عدل و برکت و پاکی است که ؛ یردّ به سبی المسلمین حیث کانوا؛ به وسیله ی او (مهدی) همه ی اسیران اسلامی را در هر کجا باشند، آزاد می سازند».
🔸امام صادق علیهالسلام نیز فرمودند:
« همهی بردگان را آزاد می کند و قیمت آن ها را به صاحبانش پرداخت مینماید».
🔸ازجمله دعاهای آن حضرت این است که:
«وَعَلی الأسراء بالخلاص والرّاحة
(خداوندا) برهمه ی اسیران خلاصی وآسودگی عنایت کن.»
📚الملاحم والفتن، ص ۱۰۸.
روزگار رهایی، ج ۱، ص ۵۱۹.
امالی شیخ صدوق، ص ۷۸.
🔰ادامه دارد...
#ماه_رمضان
#اللهـم_عجـل_لولیـک_الفـرج
🔴 علت واجب شدن روزه
🔵 امام علی علیه السلام فرمودند:
🌕 خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید.
📚 نهج البلاغه حکمت ۲۵۲
#رمضان_مهدوی
وقتی حجت برهمه تمام میشود.pdf
421.8K
... وقتی ستارگان پرفروغ اسمان انسانیت را یکی پس ازدیگری کنازدند
و درحبس یا تبعید و...
به شهادت رساندند..
درعصر وزمان ما اطاعت ازامثال ترامپ و.. .. صدام و ال سعود وال خلیفه و... حسنی مبارک و ومحمدرضا شاه را...
بر ستارگان عالم انسانیت
همچون امام خمینی رحمت الله علیه و... ترجیح دادند
عملکرد رهبران
جاهل کم عقل و فاسق
و فاجر و مفسد و... باعث میشود
عالم بشریت درکات و طبقاتی
از جهنم فوق جهنم
و عذاب روی عذاب و مصیبت روی مصیبت و... را
متحمل شود... حوادث تاریخ و ظلم ها وستم ها و کشت وکشتارها وجنایت ها وفجایعی که بر بشر درحکومت طواغیت گذشته است
جنگهای خانمان سوز
و سلاح های مرگبار وجهنم افرین بکار رفته
و اماده بکار
سلاح های تمدن عصرما که به ان سلاح اتمی و میکربی و شیمیایی هم اضافه شده است نمونه هایی از
دوزخ های سوزان و طبقاتی از عذاب جهنم
و جوشش و نفوره
و غرش ونعره ان است
که انسان ها بخاطر
نتیجه و حاصل عمل انتخاب غلط خود
به ان گرفتارشده اند ومیشوند ..
جهنم هایی که داعش برامده
ازتفکر سقیفه بنیساعده
اخیرا بر افروخت
و چه فجایع و مصیبت هاو جنایتهایی بباراورد
که کسی جز خدا ازعمق ان خبرندارد
نمونه عینی است که
همه مشاهده نمودند...
وقتی مکتب علی علیه السلام
واصل امامت امت مهجور ومطرود
و مکتب غاصبان امرامامت و ولایت
محبوب و عزیز وحاکم شود
نتیجه ان حکومت
طواغیتی چون ال سعود
سرسپرده کامل اسرائیل
بر مکه ومدینه میشود ..
بخشی ازمتن درس پنجم
سوره مبارکه ملک
برادر، در مكايد نفس و شيطان دقيق شو.
بدان كه نمىگذارند تو بيچاره يك عمل خالصى بكنى،
و همين اعمال غير خالصه را كه خداوند به فضلش از تو قبول كرده نمىگذارند
به سر منزل برسانى.
كارى مىكنند كه به واسطه اين عجب و تدلّل بيجا همه اعمالت به باد فنا برود،
اين نفع هم از جيبت برود
. از خدا و رضاى او كه دورى،
به بهشت و حور العين هم نمىرسى،
سهل است،
مخلّد در عذاب و معذب در آتش قهر هم مىشوى.
تو گمان كردى به واسطه اين اعمال پوسيده گنديده
سر و دست شكسته مخلوط به ريا و سمعه و هزار مصيبت ديگر، كه
هر يك مانع از قبولى اعمال است،
استحقاق بر حق تعالى پيدا كردى؟ يا از محبين و محبوبين شدى عابد در مقام تفاخر گويد من فلان عمل را كردم. و ديگران را تنقيص كند و اعمال خود را بزرگ شمارد. گاهى هم تصريح نمىكند ولى چيزى مىگويد كه لازمهاش تزكيه نفس است. و عالم گويد به غير: تو چه مىدانى؟ من فلان كتاب را چندين دفعه ديدم، چندين سال در مجامع علمى بودم و اساتيد و اساطين ديدم و زحمتها كشيدم، كتابها نوشتم، تصنيف و تأليفها كردم. و همينطور. پ... و انسان بايد خيلى مواظبت از حال خود كند و در اطوار و اعمال خود دقيق شود كه مكايد نفس و دامهاى شيطان خيلى دقيق است و كمتر شخصى مىتواند از آن نجات پيدا كند. ممكن است انسان با يك اشاره در غير موقع يا يك كنايه بيجا از اهل دورويى و دو زبانى به شمار آيد. و شايد انسان تا آخر عمر مبتلاى به اين رذيله باشد و خود را صحيح و سالم و پاك و پاكيزه پندارد. . انسان بايد مثل طبيب دلسوز حاذقى و پرستار شفيق مطلعى از حالات نفس و اعمال در اطوار و اعمال خود دقيق شود چهلحديث حدیث عجب
تَعَلَّمُوا القرآنَ
فإنّهُ أحسَنُ الحَديثِ
و تَفَقَّهوا فيهِ
فإنّهُ رَبيعُ القُلوبِ ،
و استَشفُوا بنورِهِ
فإنّهُ شِفاءُ الصُّدورِ،
و أحسِنوا تِلاوَتَهُ
فإنّهُ أنفَعُ القَصصِ
. نهج البلاغة خطبة 110
امام على عليه السلام فرمودند
قرآن را بياموزيد، كه
آن بهترین سخن هاست.
در آن انديشه كنيد، كه
سبب بهار دلهاست
از نورش شفا جوييد، كه
شفابخش سينه هاست
و به خوبی تلاوت کنید
كه آن سودمندترين حکایت هاست
از شاهكارهاي مهم شيطان
از حجابهاي بزرگ،
حجاب خودبيني است
كه شخص متعلم، خود را به واسطه اين حجاب مستغني بيند
و نيازمند استفاده نداند.
و اين از شاهكارهاي مهم شيطان است كه هميشه كمالات مرهومه را
بر انسان جلوه دهد
و انسان را به آنچه كه دارد راضي و قانع كند
و ماوراي آنچه پيش اوست، هر چيز را از چشم او ساقط كند
. مثلاً اهل تجويد را به همان علم جزيي قانع كند و آن را در نظر آنها جلوه هاي فراوان دهد
و ديگر علوم را از نظر آنها بيفكند
و حاملین قرآن را پيش آنها به خود آنها تطبيق دهد
و آنها را از فهم كتاب نوراني الهي و استفاده از آن محروم كند
و اصحاب ادبيت را به همان صورت بی مغز راضي كند
و تمام شؤون قرآن را در همان كه پيش آنهاست نمايش دهد. و اهل تفاسير به طور معمول را سرگرم كند
به وجوه قرائات و آراي مختلف
از باب لغت و وقت نزول و شأن نزول و مدني و مكي بودن
و تعداد آيات و حروف و امثال اين امور...
شخص مستفيد
بايد تمام اين حجب را خرق كند
و از ماوراي اين حجب به قرآن نظر كند
و در هيچيك از اين حجابها توقف نكند
كه از قافله سالكان الي الله باز ماند
و از دعوتهاي شيرين الهي محروم شود
امام خمینی رحمت الله علیه
کتاب آداب الصلوه، ص 197-195