eitaa logo
حجت‌الاسلام علیانژاد
949 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
765 ویدیو
25 فایل
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان(عج) مرثیه‌خوان اباعبدالله(ع) رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقینَ إماماً ▪️ پل‌های ارتباطی با ما: https://zil.ink/olyanejad ادمین: @oliyanejad
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نظر برخی از مراجع تقلید درباره ایام با توجه به انتشار پیام های متعدد و متکثری در فضای مجازی دالّ بر ادامه عزاداری‌ها تا شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام به دلیل اتفاقات تاریخی اوایل ماه ربیع‌الأول از جمله هجوم به بیت امیرالمومنین علیه‌السلام و هتک حرمت حضرت صدیقه سلام‌الله علیها لازم دیدم توجه شما همراهان را به نظرات علمای اعلام در مورد استمرار عزاداری‌ها بعد از ماه صفر جلب کنم: ✍️آیت الله مکارم شیرازی: 🔸توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم السلام) و فرزندان آنها کار بسیار خوبی است، ولی بهتر این است که برنامه های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد. (سایت دفتر معظم له) ✍️آیت الله شبیری زنجانی: 🔸افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. از آنجا که جامعه نمی تواند نسبت به همه عزاداری های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی میاورد. ترویج دهه های پیاپی عزاداری زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام است. همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد.افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. 🔹موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.. عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند. این افراد در این زمینه مسئولند.آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🔸امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای و بی سندی را ترویج می کنند نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند البته در این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟ (سایت دفتر معظم له) ✍نظر آیت الله وحید خراسانی 👉 👈در انتشار این پیام سهیم باشید👉 ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
ماه ، بهار زندگی‌ست... ✅ کانال‌حجت‌الإسلام‌علیانژاد @marsyekhan
12.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب اول ماه ربيع الأول، شب ليلة المبيت، و شبی که نفس الرسول در راه حضرت از همه سرمایه خود(جان مبارکش) گذشت. شبی که خدا به مولی أمير المؤمنين (عليه السلام) مباهات فرمود: "... فَکَانَ جَبْرَئِیلُ عِنْدَ رَأْسِهِ وَ مِیکَائِیلُ عِنْدَ رِجْلَیْهِ وَ جَبْرَئِیلُ عَلَیْهِ السَّلَامُ یُنَادِی بَخْ بَخْ مَنْ مِثْلُکَ یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ یُبَاهِی اللَّهُ بِکَ الْمَلَائِکَةَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ... " جبرئیل فرود آمده و در کنار سر حضرت نشست و میکائیل در کنار پاهای حضرت قرار گرفت و جبرئیل شروع به تکرار این جمله کرد: آفرین! آفرین! به انسانی همچون تو ای پسر ابی طالب! خدا به تو بر فرشتگان افتخار می‌کنند! پس خداوند این آیه را نازل فرمود: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یشْرِی نَفْسَه ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّه وَاللّه رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ» 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام جلد ۱۹، صفحه ۳۹ ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
📝یادداشت حجت‌الاسلام به‌مناسبت : این آرامشِ امیرمؤمنان (ع) و واهمه‌ی مشرکان در که حسن روح الأمینِ عزیز به زیبایی به تصویر کشیده، ترجمانِ همان بیتی است که حدود ۳۶۰ سال پیش، شاعر شهیر یمنی «حسن بن علی بن جابر الهَبَل» (متوفی ۱۰۷۹ هـ) سروده است: مَن نامَ في مَرقَدِ النَّبِيِّ دُجى وأعـيُـنُ المُـشـرِكيـنَ لَم تَنَـمِ ترجمه: علی (ع) همان کسی است که در بستر رسول خدا (ص) [آرام] خوابید در حالی که مشرکان از شدّت ترس خواب به چشمانشان نیامده بود. 📜 دیوان الهَبَل، ص ۱۲۲ ↳ @hosseinieh_net
📣 🎙سخنران: 🎤با نوای گرم: ⏰ جمعه ۱۶ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ 📌 میدان مهدیه، کوچه بیمارستان مادر، حسینیه سیدالشهداء (علیه‌السلام) 🚩 💠 @ahd313ir
دُرج ولایت؛ احادیث منظوم علوی.pdf
761.6K
📗 «دُرج ولایت» 🔸چهل رباعی برگرفته از احادیث امیر بیان، مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین، حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) ✍🏻 از این محتوای مختصر و بسیار مفید غافل نشید به دل بنده که نشست پیشنهاد میدم حداقل از صفحات این کتابچه اسکرین‌شات بگیرید و در فضای مجازی منتشر کنید. ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
🔴 درباره ماجرای پناهیان... 1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2. اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. آغاز ماجرای را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. همین پناهیان سال‌های سال گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3. همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از است. خدا از انسان‌های خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. آخرین مورد پیش روی مان است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت و اینجا چقدر جای پای پررنگ است. 5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی است. نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/ ✍ایزدی ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
🌐 https://virasty.com/r/KDc داریم خوبش هم داریم. لیکن کاذب و صادق... با ، مخالفیم ولی را بیخیال نمی‌شویم. به نظرم استاد هم چیزی جز این را قبول دارند ولی وقتی قرار است گزاره‌های مربوط به جریان انقلاب مورد هجوم ناجوانمردانه قرار گیرد، باز هم حمله به آقای پناهیان گزینهٔ خوبی است. ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
حجت‌الاسلام علیانژاد
#ویراست 🌐 https://virasty.com/r/KDc #دوقطبی داریم خوبش هم داریم. لیکن کاذب و صادق... با #دوقطبی_کا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی که در بیانات رهبری به اشاره و از اون پرهیز داده میشه، یعنی هم داریم که صحیحه و باید مورد توجه قرار بگیره. قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ ۖ رَبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ(٤ ممتحنه) روش برخورد ابراهیم و همراهانش با دشمن حتماً سرمشق خوبی برایتان است: به قومشان گفتند: «ما به شما و بت‌هایی که به‌جای خدا می‌پرستید، کاری نداریم و عقایدتان را قبول نمی‌کنیم. دیگر بین ما و شما تا ابد دشمنی و کینه افتاد! مگر اینکه به خدای یکتا ایمان بیاورید... .» فقط، در یک موقعیت* ابراهیم به عمویش گفت: «من برایت آمرزش می‌خواهم. البته در برابر ارادۀ خدا، برایت از دست من کاری برنمی‌آید.» ادامه دادند: «... خدایا، تَوکّلمان فقط به توست و به‌سوی تو برمی‌گردیم. اصلاً به تو ختم می‌شود آخرعاقبتِ همه. اگر شناخت مختصری از حجت‌الاسلام پناهیان داشته باشید نمی‌توانید بپذیرید که ایشون با هرگونه دوقطبی‌سازی مخالف باشند. ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
گویند ملا مهر علی خویی، روزی در کوچه دید دو کودک بر سر یک گردو با هم دعوا می‌کنند. به خاطر یک گردو یکی زد چشم دیگری را با چوب کور کرد. یکی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن، گردو را روی زمین رها کردند و از محل دور شدند. ملا رفت گردو را برداشت و شکست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه کرد. پرسیدند تو چرا گریه میکنی؟ گفت: از نادانی و حس کودکانه، سر گردویی دعوا می‌کردند که پوچ بود و مغزی هم نداشت. دنیا نیز چنین است، مانند گردوییست بدون مغز که بر سر آن می‌جنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها کرده و برای همیشه می رویم. ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️
🌐 https://virasty.com/r/KDc ، مورد ظلم واقع شد ولی پرچمش بالاست. باورمون بر اینه که این ظلمِ در میادین بین‌المللی بی‌پاسخ نخواهد موند؛ پاسخش رو هم صاحب همون پرچم خواهد داد. ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ شما هم بپیوندید به ما: https://eitaa.com/joinchat/501350400Caf10d93be6 ⚜️حجت‌الاسلام علیانژاد⚜️