eitaa logo
:: مرزبان ::
443 دنبال‌کننده
292 عکس
93 ویدیو
7 فایل
شبکه اطلاع رسانی و آموزش محور مرزبان؛ برگزاری دوره های عمومی و تخصصی آشنائی با فرق و شبه معنویت های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️تحلیل و بررسی مسائل در نگاه فعالان فجازی ✔️استفاده از این مطلب به معنای صحت سایر مطالب نگارنده یا کانال نیست. 👇👇👇👇 مطلب را در ادامه مطالعه کنید
🔺 بهار سال 98 بود که دو پیج معروف و مطرح درباره پرونده سعید حنایی و ارتباط بعضی عناصر خاص با وی، مطالبی بیان کردند و به جان هم افتادند (که در اصل، دعوای زرگری بود) که حکایت از پاس کاری پرونده آن معدوم به این نهاد و آن نهاد داشت. اگر یادتان باشد همان موقع به شما عرض کردم که بی دلیل، کسی را نبش قبر نمی‌کنند و لابد برای آن برنامه دارند. 🔺 بهار 99 محسن تنابنده از به تولید رسیدن یک فیلم با موضوع سعید حنایی در پیجش خبر داد. 🔺 بهار 1400 ابر سایت های فیلم و سریال هالیود خبر از آغاز تولید یک فیلم با همان موضوع اما در خارج از کشور خبر دادند اما عوامل آن را معرفی نکردند ولی قول دادند که کلیه عوامل اصلی ایرانی الاصل هستند. ✔️ جمعا سه سال گذشت و الان که در حل تایپ این سطور هستم دو فیلم اکران شده که عبارت است از: ⛔️1.عنکبوت: به نویسندگی اکتای براهنی و کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و با بازی محسن تنابنده (در داخل کشور) ⛔️ 2.عنکبوت مقدس: به نویسندگی علی عباسی و افشین کامران بهرامی و کارگردانی علی عباسی و با بازی زهرا امیر ابراهیمی (در خارج از کشور) اینقدر فکت داریم که نه متهم به توهم بشویم و نه جای فراری برای گردانندگان و پشت صحنه های فضای موجود داخلی و خارجی باشد. لطفا به این موارد دقت کنید: 1.دو فیلم با یک نام مشترک 2. موضوع اصلی و حتی ریز موضوعات مشترک 3. تمرکز روی یک شهرِ مشخصِ مقدس 4. زمان پیش تولید و تولید در دو سال به صورت تقریبا مشترک(یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور) 5. حتی زمان اکران آن دو فیلم تقریبا مشترک(تقریبا دو هفته) 6. با حضور عوامل سفارتی(نزدیک و پر رفت و آمد به سفارت انگلستان) و کاملا همسو با عوامل پناهنده 7. حتی برخی دیالوگ ها و لوکیشن ها خیلی شبیه به هم !! و ده ها مورد دیگر. کمترین نتیجه ای که میتوان گرفت این است که فیلم عنکبوت مقدس، نسخه خارجی فیلم عنکبوت است. یعنی هر دو یک فیلم هستند اما با دو نسخه داخلی و خارجی. یا به عبارت بهتر؛ هر چه نتوانستند در نسخه داخلی بگویند، واضح تر و با صدای بلندتر در نسخه خارجی آن گفتند. ✅ پس لطفا این دو فیلم را دو روی یک سکه یک جریان حساب کنید. با این تفسیر که نسخه داخلی عنکبوت، مرحله شلیک را به عهده داشت و نسخه خارجی عنکبوت، تیر خلاص را زد. تنها با یک تفاوت: نسخه ایرانی، به روایت قاتل بود اما نسخه خارجی به روایت مقتولین و خبرنگارها به این مسئله پرداخته بود. این تا اینجا. لذا اصلا این عنکبوت ها را دوفیلم نبینید. بلکه آن را یک پروژه و به نام پروژه عنکبوت بدانید و تفسیر کنید. اما ... در طول هفت سال اخیر، در دو فاز، حدود 200 نفر از مدل ها و بانوانی که به بهانه مدلینگ به بی حیایی و ترویج اباحه گری مشغول بودند دستگیر و مجازات شدند. افرادی که بخاطر آنها سر و صدای زیادی در فضای رسانه های معاند به پا شد. به گونه ای که ده ها مستند از زندگی و شرایط کاری آنها توسط رسانه های بیگانه تولید و منتشر گردید که دل هر بی خبری را به درد می آورد. گفتند نگویید اما ظاهرا در سالهای ابتدایی شناسایی و دستگیری آنان، این پروژه به عنکبوت موسوم شد و در طی آن، تعداد قابل توجهی از زنان عنکبوتی فعال در حوزه مدلینگ که عموما بهایی بودند و یا گرایش قوی به بهاییت داشتند دستگیر و محاکمه شدند. بررسی این کلید واژه در ادبیات نمایشی علی الخصوص در فیلم های اصغر فرهادی و نشان دادن عنکبوت و تارهای او در گوشه خانه نقش های منفی فیلم هایش و حتی تتوی عنکبوت روی بدن دو تن از بازیگران درجه دو و سه آن فیلم ها در مسیر نمادسازی و آشنا کردن ذهن و نگاه مخاطب به این کلیدواژه و به نوعی تسویه حساب با پروژه دستگیری و محاکمه زنان دستگیر شده در فاز اول و دوم پروژه عنکبوت تفسیر میشود. بعدها همان کارگردان، داور جشنواره کن شد و شاگرانش در داخل کشور اقدام به تصویر کشیدن عنکبوت و در خارج از کشور، به نمایش آن (موسوم به عنکبوت مقدس) نمودند. ✔️ لذا این پروژه شوم حداقل دو نتیجه را دنبال میکند: 👈 1.تسویه حساب با برخورد کنندگان با آن 200 نفر. و اینکه جمهوری اسلامی با همان تفکر تکفیری و خشن امثال سعید حنایی، با آن 200 نفر برخورد کرده. 👈 2. کشاندن دعوا به عزیزترین مقولات دینی و مذهبی (ایجاد نماد منفی از حرم امام مهربانی ها) و القای این که ریشه خشونت در مذهب است. علی الخصوص خشونت علیه زنان. با یک تمهید دراماتیک ناشیانه که یک خبرنگار زن جوان (زهرا امیرابراهیمی) به مشهد اعزام شود تا از طریق او شاهد پیگیری پرونده باشیم در حالی که این شخص و این مسئله در تمام طول فیلم از نظر منطقی و دراماتیک کارایی ندارد اما کارگردان نسخه خارجی عنکبوت سعی دارد از طریق حضور او در تمام طول فیلم به وجود زن‌ستیزی در ایران علی الخصوص در جامعه مذهبی و انقلابی اشاره کند. ✍️ محمد رضا حدادپور جهرمی در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب: (در ماجرای شیعه و سنی ) چرا به سود دشمن کار می کنید؟
مجموعه ی شش جلدی با عنوان «»، که توسط وابسته به حوزه علمیه خراسان منتشر گردیده است. در شماره اول آن که با عنوان «» منتشر شده، به موضوعاتی از جمله : 🔴جایگاه سینما در مطالعات علوم انسانی 🔴شیوه تحلیل فیلم 🔴نگاهی به جریانات معنویت گرا و ... پرداخته شده است. به مطالعه ی بخشی از این اثر می پردازیم: . . . « ...خصوصیت ویژه ای که در جنبش های معاصر وجود دارد و آن ها را از ادیان جدا می کند، تکثر، تنوع و التقاط گرایی شدیدی است که در میان آنان یافت می شود. در این میان، می توان صفات مشترکی را برای همه آن ها بر شمرد: 1.نادیده گرفتن خدا با عنوان هدف غایی 2. قرار دادن شادمانگی با عنوان هدف غایی 3. خردستیزی و منطق گریزی 4. شریعت ستیزی و فقه گریزی ... 7. قطب محوری و استاد پرستی » ✔️شما می توانید با مراجعه به انتشارات حوزه علمیه خراسان اقدام به تهیه این مجموعه نمائید. به خانواده ی مرزبان بپیوندید : https://eitaa.com/marzbane/473
⚡️اعتراض برخی از سنتی ها، تبلیغی جماعت ها و اسلامگرایان جهان اسلام در مورد خطیب عرفات 🔹به پیوست تصویر محمد العیسی سرپرست و رئیس مجلس رابطه علماءالمسلمین که قرار است فردا خطیب عرفات و پیش نماز حجاج در اقامه نماز عید قربان باشد را مشاهده می کنید. 🔸بنا بر فتوای برخی جریانات جهان اسلام، وی صلاحیت این مسئولیت خطیر را ندارد و نماز پشت سر وی محل اشکال است. ادامه مطلب در پست بعدی ✍️ پانوشت: مطلب فوق در فضای رسانه ای چند روز اخیر جهان اسلام ترند شده و مدیریت سایت و کانال صرفا به بازتاب آن بدون تأیید و رد اقدام نموده است.
...... ادامه مطلب قبل 🔹یکی از مهمترین انحرافات وی از نظر اسلام گرایان، حمایت تمام عیار وی از صهیونیسم است تا حدی که حتی اقامه نماز بر کشته شدگان هولوکاست را جایز می‌ داند و خود رأسا اهتمام بدان کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل افیخای اذرعی از تسامح و میانه روی وی تقدیر و تشکر کرده و او را الگوی حقیقی عالمان جهان اسلام می داند. وی در توئیت پیوست نوشت: «این اسلام واقعی است! نماز و دعای روحانی سعودی محمد العیسی و هیئت همراهش برای قربانیان یهودی هولوکاست در اردوگاه آشویتس مایه مباهات است. 🔸برخی سنتی ها با لیست کردن انواع فتواهای عجیب وی بر فتوای اخیر وی انگشت نهاده و معتقدند: محمدالعیسی در فتوای جنجالی اخیر خود اعلام کرده که زنان مسلمانان ساکن غرب باید به قوانین آنجا پایبند بوده و حجابشان در بلاد غرب ضروری نیست و این انکار ضروریات دین است. 🔹تبلیغی جماعت ها حضور پررنگ وی در معابد مشرکین و بودایی ها و شرکت و مدح و تمجید از مناسک های آنها و احترام به بت پرستی را از انحرافات دیگر وی شمرده شده اند که حاکمیت عربستان نباید وی را در این منصب حساس عبادی قرار دهد وقلب مناسک حج را به مقاصد سیاسی مورد علاقه خود تبدیل کند. به کانال مرزبان بپیوندید: https://eitaa.com/marzbane/478
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رد عقائد در سخنان مولوی الجفری از علمای هدف اصلی وهابیت چیه؟ 🤔 از زبان یک مولوی اهل تسنن 👏👏 واقعا عالیه👍 👉 @marzbane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | رهبر معظم انقلاب: روز ، ولایت اسلامی یعنی رشحه‌‌ای و پرتوی از ولایت خدا در میان مردم تجسّم پیدا کرد و لذا بود که دین کامل شد؛ بدون تعیین و این مسئله، دین واقعاً ناقص میماند و لذا بود که نعمت اسلام بر مردم تمام شد. ۱۳۶۹/۰۴/۲۰ 🏷 🌐 @marzbane
کتابی در نقد تفکرات نوشته شده در دهه ۵۰ شمسی،نکات مهم و قابل تأمل فراوانی دارد که به شناخت صحیح وهابیت کمک شایانی میکند.
4_6028605809666033009.pdf
417K
🔺 بررسی سند خطبه فدکیه حضرت زهراء(سلام الله علیها) از طرق شیعه و سنی و اثبات اعتبار و تواتر آن/۱۳صفحه - آیت الله سید محمد حسینی قزوینی سلام الله علیها (۱۴ذیحجه سالروز بخشیدن فدک به حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها به امر خداوند در سال هفتم هجری)
Ghadir-shenasi.pdf
2.38M
- غديرشناسي و پاسخ به شبهات علی اصغر رضواني
‍ ‍ معنای 🔻مشت محکم به دهان ناصر الدین آلبانی پس از نقل روایت «انت ولی کل مومن بعدی» و روایت درباره ابن تیمیه که بنا بر مشی همیشگی اش در تضعیف مناقب امیرالمؤمنین علیه‌السلام ، تلاشی در راستای تضعیف این روایات داشته می‌نویسد : 🔚 « واقعاً مورد تعجب و شگفتی شده است، که چطور ابن‌ تیمیه بر انکار این حدیث و دروغً‌ دانستن آن در کتاب منهاج السنة جرأت نموده، همان‌ طور که او با حدیث قبلی نیز چنین برخوردی کرده است... من نمی‌دانم با طرح اشکال دلالی او، دیگر چه دلیلی برای دروغ‌ دانستن این حدیث وجود دارد, جز شتاب و عجله و زیاده روی او در رد شیعه » : فمن العجیب حقا ان یتجرا شیخ الاسلام ابن‌ تیمیة علی انکار هذا الحدیث و تکذیبه فی منهاج السنة کما فعل بالحدیث المتقدم هناک... فلا ادری بعد ذلک وجه تکذیبه للحدیث الا التسرع و المبالغة فی الرد علی الشیعة... 📓کتاب سلسلة الأحاديث الصحيحه جلد ۵   صفحه ۲۶۳(ر.ک: تصویر الحاقی) lib.efatwa.ir/43369/5/263 lib.efatwa.ir/43369/5/263 🟥 الحق که شیخ حسن سقاف، عالم اهل سنت درباره ابن تیمیه حرانی حق گفت: « من برای یک مسلمان مؤمن، کتابی زیان بارتر از کتب ابن تیمیه سراغ ندارم. سزاوار است حق جویان برای نقد کتب ابن تیمیه حرانی که خدا را جسم می داند و ناصبی است تلاش نمایند. به خصوص رد کتاب «منهاج السنة» ابن تیمیه که در حقیقت «منهاج البدعة» است بپردازند.» : و إنني لا أعلم أضرّ على المسلم المؤمن من كتب ابن تيمية الحراني الذي يخلط السم في الدسم فيما كتب و صنف، و هو رجلٌ کثیر التلوی و المراوغة جداً یکثر الکلام و یطیله جداً فیما لا فائدة فیه لیزرع في ثناياه أفكاره الباطلة و آراءه الفاسدة المردودة!!» « فینبغی لأهل الحق أن یتکاتفوا و یتفرّغوا للرد علی کتب الشیخ الحرّاني المجسِّم الناصبي و خاصة الرد علي كتابه«منهاج السنة» الذي هو حقيقةً منهاج البدعة. 📓 کتاب العلوّ للعلیّ الغفّار ، صفحه96 @marzbane
با توجه به مقدمات و متن ماجرا و نتایج آن، پیام‌هایی برای امروز ما، غیرشیعیان و غیرمسلمانان دارد. اولاً غدیر به ما درس می‌دهد که همواره به دنبال نسخه کامل‌تر هر امر ارزشمند و مفیدی باشیم، مخصوصاً اگر امر یک امر دینی باشد. در مسائل، آموزه‌ها و گفته‌های دینی ممکن است نسخه‌های مختلفی وجود داشته باشد، لذا باید از طرق شناخته‌شده، علمی و مورد اتفاق به سراغ یافتن نسخه کامل‌تر و مترقی‌تر و سودمندتر برویم که کارگشایی بیشتری داشته باشد. نکته دیگر از غدیر این است که در زندگی و کارهایمان باشیم. براساس قرائت شیعی از آیات قرآن، خداوند در آیه سوم سوره مبارکه مائده اواسط و اواخر آیه مربوط به ابلاغ امامت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است که مأموریتی قطعی به پیامبر اکرم داده شد که دین را به حد اکمال برساند و نسخه کامل آن را به مردم ارائه کند. درس دیگری که از واقعه غدیر می آموزیم این است که در کارهایمان نباشیم و امور را ابتر رها نکنیم و در برنامه‌ریزی‌ها مسامحه‌کار نباشیم، بلکه باید کار را جدی بگیریم و پیگیر باشیم تا به سرانجام برسد و از رنج و سختی‌ها و ناملایمات، سستی به خودمان راه ندهیم. پیام دیگر غدیر این است که اگر باید برای پس از حیاتمان کاری انجام دهیم، نباید آن را به تأخیر بیندازیم و تصور نکنیم که تا وقتی زنده‌ایم مکلف به انجام کارها هستیم و مسائل بعد از آن ارتباطی به ما ندارد. نکته دیگر غدیر این است که از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم و آنها را غنیمت بشماریم، چون فرصت‌ها به سرعت از دست می‌روند. حضور مسلمانان در سال پایانی عمر پیامبر(ص) در حج، حضوری همگانی و پرشمار بود و امکان برگزاری چنین کنگره بزرگی غیر از ایام حج وجود نداشت. بنابراین پیامبر(ص) از این فرصت برای ابلاغ مأموریت خود استفاده کردند. پیام دیگر این حادثه بزرگ این است که اگر وظایفی به عهده ماست، باید آنها را انجام دهیم، هرچند ممکن است نتایج آنی به دست نیاید، اما انسان نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند. یکی دیگر از مهم‌ترین درس‌هایی که غدیر برای شیعیان و مسلمانان دارد این است که باید به سخن پیامبر اسلام به عنوان پیام‌آور وحی گوش دهیم و مطیع او باشیم. پیج تخصصی عید سعید غدیر را به همه شما بزرگواران تبریک و تهنیت عرض میکند. @marzbane
هدایت شده از :: مرزبان ::
♦️تحلیلی از واقعه غدیر و خانه نشینی علی (ع) در سال‌های آخر که پیامبر در مکه اقامت داشت، به خصوص پس از فتح مکه؛ (فتح مکه در سال هشتم هجرت بود از فتح مکه تا رحلت پیامبر نزدیک دو سال طول کشید)، در این دو سال خیلی از اعراب جزیرة العرب آمدند مسلمانی را پذیرفتند، هر هفته و هر روز هیأت‌های نمایندگی قبیله‌های مختلف به مدینه می‌آمدند تا با پیامبر درباره‌ی قبول اسلام مذاکره کنند. پس اسلام در طول این دو سال اخیر گسترش سریع داشته، اما مردمی‌ که در طی این دو سال مسلمان شدند چقدر اسلام در آن‌ها نفوذ کرده بود؟ چقدر توانستند عادات ضد اسلامی‌ قبل از اسلام را عوض کنند؟ خیلی کم، چه جور کم،‌ دقت کنید دقت کنید تا ببینید چرا علی (علیه السلام) بعد از پیامبر نشست توی خانه، با اینکه پیامبر در روز غدیر اعلام فرمود: «من کنت مولاه‌ و هذا علی مولاه». من حدیث را فقط تا این جا نقل می‌کنم، چون تا این جای حدیث را اکثر محدثین سنی نقل کرده‌اند، از برادران اهل سنت ما. مگر شرایط اجتماعی چه بود که اولا پیامبر نگران بود که علی را به این سمت منصوب کند با این‌که پیامبر است و ثانيا بعد از این‌که منصوب کرد و رحلت فرمود و حوادث به وجود آمد على نرفت دنبال این سمت و رد کرد این سمت را؛ چرا؟ این را از تاریخ عباس ابن عبدالرحیم مروزی نقل می‌کنم؛ می‌گوید: پس از رحلت پیامبر (ص)، اسلام در میان طوایف عرب پایدار نماند مگر در مدینه، مکه و طائف؛ این سه جای کوچک. حالا فکر می‌کنید عده‌ی جمعیت این سه شهر چقدر است، روی هم رفته بیست هزار تا نمی‌شود. خیال نکنید که حالا این سه شهر مثلا مانند سه تا شهر مثل تهران می‌ماند در برابر جمعیت ایران، نه، جمعیت این سه شهر روی هم در حدود بیست هزار تا و سایر مردم مرتد شده‌اند و شانه از زیر بار اسلام خالی کرده‌اند. این مورخ نام یک یک از قبایل عرب را که کجا زندگی می‌کرده‌اند اینجا نام برده است. وی می‌گوید: با اینکه مسئله‌ی قوم و خویشی و به ریاست رسیدن قوم و خویش عملی نشد، با این حال مردم اطراف پس از مرگ پیامبر دست از اسلام کشیدند حالا حساب کنید اگر پیامبر (ص) سخت پافشاری می‌کرد و حتی قبل از آخرین ساعات زندگی خویش رسماً‌ علی (علیه السلام) را بر جای خودش می‌نشاند و به شکلی که همه حساب کنند که دیگر کار از کار گذشته، ریاست و زمامداری را به او تفویض می‌کرد و نه فقط او را منصوب کند، بلکه عملا او را تثبیت می‌کرد. اگر پیامبر این کار را می‌کرد و یک راه اختلافات داخل مکه و مدینه و طائف هم ضمیمه می‌شد به این ارتداد مردم، خارج از این سه قصبه‌ی کوچک، آن وقت دیگر چه می‌شد؛ آن وقت اصل اسلام فدا میشد، این مسئله است. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ج1، ص172 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ @marzbane
ادیان ژاپنی اغلب دين را به عنوان باورى شخصى مطالعه مى كنند. اين كار در ژاپن كه پديده دينى ابعاد بسيارى دارد كه خارج از موضوع ايمان است، همواره ممكن نيست; مثلا جشن هاى شين تويى و شعاير تدفين بودايى عموماً بخشى از دين شخصى تلقى نمى شوند. با اين حال، همچنان ابعادى در بيشتر فرقه ها (شين تويى، بودايى، مسيحى و ...) وجود دارد كه باور شخصى، جوهره آنهاست. باز هم فرقه هاى اندكى (اساساً بودايى) هيچ تأكيدى بر ايمان ندارند و رويكرد «تجربه كن و ببين» را ترجيح مى دهند. «سلوك» يك امر مشترك ميان اين پديده هاى دينى مختلف است. در اين بحث، سلوك را در صورتى «دينى» مى دانند كه مبيّن نوعى ارتباط با موجود يا موجودات الاهى باشد، آن گونه كه در شين تو، آيين بوداى عاميانه، مسيحيت و دين عاميانه ديده مى شود، يا ارتباط با يك مبدأ غايى/درونى كه دگرگون كننده زندگى است، آن چنان كه در گونه هاى خاص فهم آيين بودا مشاهده مى شود. دين زنده در ژاپن، همانند ديگر كشورها، داراى بعد سازمانى است. يقيناً سازمان هاى دينى تاريخ هاى داخلى خود را دارند، اما براى دانشجوى رشته دين و جامعه ژاپن، مسئله روابط متغير بين سازمان هاى دينى و حكومت، مهم تر است. حكومت در بخش غالب تاريخ ژاپن، حد و مرزهايى تعيين نموده است كه چنين سازمان هايى در محدوده آن حد و مرزها مى توانستند وجود داشته باشند. بنابراين مهم است گزارش كوتاهى از حكايت مستمر تأثير متقابل سازمان هاى دينى و قدرت حكومتى ارائه كنيم. ادامه در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86%DB%8C دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
اخلاق در ادیان شرقی تمام اديان از مؤلفه هاي اخلاقي برخوردارند و رويكردهاي ديني به مسائل اخلاقي از لحاظ تاريخي اخلاق را بر رويكردهاي سكولار چيره كرده است. جستار كوتاه زير نگاهي گذرا به اخلاق در اديان شرقي دارد. ادامه مطلب در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
بدیهی است برای شناخت وهابیت نیازمند آگاهی از تاریخ و سیر تطور وهابی‌گری در زادگاهش یعنی سرزمین عربستان هستیم. در ایندرس، به پنج‌جریان فکری وهابیت که همگی درون‌مذهبی هستند، اشاره خواهد شد.این‌جریانها عبارتنداز: 1. سنتگرايان: جریان‌های رسمی عربستان(آلسعود-آلشیخ) شامل جریانهای «سکولار، ملکیه، جامیه، و سروریه»؛ 2. نوگرايان: نوسلفی؛ 3. روشنفكران: لیبرال؛ 4. اِخوانُالتوحید(و به تعبیر ما: خوارج متأخر جهان اسلام)؛ و 5. اِخوانيها(الصحوۀُالاسلامي). در لابلای مباحث به‌ویژه دربارة جریان ، مطالبات و اقدامات گروههای لیبرال و روشنفکر سعودی و واکنش حکومت دربرابر اینگروهها، و همچنین اختلافات فکری اخوانُ‌التوحید با سران وهابیت و حاکمیت، اشاره شده است. ادامه مطللب در سایت https://marzban.lms2.hozehkh.com/ba/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان
هرچند انجمن حجتیه در اوایل دهه ۶۰ و پس از نطق آتشین حضرت امام، تعطیلی تمام دفاترش را در سرتاسر کشور ایران اعلام کرد و عده‌ای بر آن شدند که عمر انجمن حجتیه با آن سابقه نه چندان درخشانش به پایان خود رسیده؛ اما فارغ از آن که تشکیلات انجمن تعطیل نشده بود، پس از مدتی آنچه که نمایان شد، این بود که تفکرات انجمنی علی رغم تعطیلی ظاهری این سازمان، همچنان بین قشر قابل توجهی از مذهبی‌ها وجود دارد؛ به طوری که شخص شاید در جلسات و ساز و کار تشکیلاتی انجمن حاضر نشود، اما به شدت متأثر از تفکرات و چشم‌انداز انجمن حجتیه در مسائل دینی و به تبع آن امور اجتماعی است. در کانال مرزبان عضو شوید: https://eitaa.com/marzbane
هدایت شده از 
⭕️حجت الاسلام و المسلمین هاشمی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و ضمن تکریم و بزرگداشت این ایام، اظهار داشت: اولویت و رسالت بنیادین ما در این زمینه ، آمادگی، هوشیاری و دور اندیشی در برابر هرگونه هجمه دشمن بر پیکره معارف اسلامی و انقلابی می باشد و مخاطب اصیل ما در این آگاه سازی آحاد حوزویان به خصوص علما، فضلا، مبلغین و جامعه نخبگانی حوزه هستند. 📌وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به معنی مجموعه اقدامات در زمینه پیشگیری و بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات دشمن است، اظهار کرد: در همین راستا اداره صیانت و پدافند غیر عامل در حال آماده سازی نهایی سند چشم انداز پدافند سایبری حوزه علمیه است. همچنین بزودی سامانه ای ویژه برای برنامه های پدافند غیر عامل که به صورت تعاملی با مدارس علمیه و طلاب طراحی شده، رونمایی خواهد شد که این اقدام از جمله فعالیت های پیشگیرانه ای است که در حوزه علمیه خراسان برای اولین بار صورت گرفته است. ادامه خبر : www.hozehkh.com/OneEntry?id=46115 📌لطفاً نقطه نظرات خود را جهت بهبود عملکرد برای ما ارسال فرمائید https://eitaa.com/padafand_hozehkh