eitaa logo
واحد معماری و شهرسازی مصاف
7.6هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
104 فایل
وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ... درخواست طراحی @E_Masaf_Memari ارتباط با ما: my.masaf.ir/r/eitaa کتابخانه T.me/Masaf_ArchLibrary مدرسه معماری و شهرسازی مصاف @Masaf_Memari_School تلفن تماس: ۰۲۱۷۵۰۹۸۰۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ اگر مالک(صاحب خانه) هستید در این وضعیت چه کمکی به مستأجرین می‌کنید؟ 🛑 محل پاسخ در پیام رسان تلگرام یا سایت 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نصب پرچم حسینی در درب منزل ۲۰۰۰ یورو جریمه دارد! 🔸 صهیونیست‌ها از جمهوری آذربایجان با عنوان خانه دوم یاد می‌کنند! 🔸 نمادگرایی از مواردی است که علارغم سادگی دارای مفاهیم زیادی در خود است که بیننده را متوجه خود می‌کند. نمادگرایی به معنای حضور یک نوع فکر در آن مکان است و همیشه دشمنان اسلام با آن مبارزه کرده‌اند و کوچکترین نمادها را بر نمی‌تابند و سعی در حذف آن می‌کنند. 🔸 این مهم می‌تواند در طراحی داخلی خانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و همچنین در طراحی اتاق کودکان و فضای بازی آن‌ها، نمادها ماندگارترین مفاهیم در ذهن‌هاست. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 اشک‌های حجت‌الاسلام حسینی قمی در برنامه سمت خدا؛ کمر مستأجرها زیر بار اجاره‌ها شکسته... 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 پاسخ آیت الله سبحانی به تخریب بناها و بافت‌های تاریخی ✍️ «انسان می‌تواند در مال خودش تصرف کند و اگر ویران کردن آثار باستانی امر غیرعقلانی شمرده شود نباید آن کار را انجام بدهند مگر در صورتی که ضرورت ایجاب کند. ضمناً آثار باستانی نشانه تمدن کشور است و باید اصالت‌ها که نشانه تمدن است را در حد امکان حفظ کرد.» 🔸 این پاسخ در جواب نامه قطب علمی معماری اسلامی دانشگاه علم و صنعت ایران با امضای مهندس عبدالحمید نقره کار، دکتر غلامحسین معماریان و دکتر اصغر محمدمرادی در سال ۱۳۹۴ داده شده است. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔘 آبنماهای خلاقانه 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 اشک علما برای مستاجران درآمده است 👤محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس با انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت اجاره‌بها گفت: 🔸اشک علما برای مستاجران در آمده است، رئیس جمهور تدبیری کند. 🔸مصوبه سران قوا درباره حداکثر افزایش اجاره‌بها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملی نمی‌شود و صاحبان خانه به این مصوبه تمکین نمی‌کنند، امروز مستاجران به "چه‌کنم چه‌کنم" افتاده‌اند. از طرفی مصوبه حداکثر افزایش ۲۰ درصدی برای اجاره‌بها هم روی زمین مانده است. آقای رئیس جمهور کمر مستاجران خم شده به داد آنها برسید تا از این مرحله مردمی‌سازی یارانه عبور کنیم. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 خانه تاریخی ملک - خراسان رضوی 🔸 این خانه در اوایل قرن چهاردهم هجری شمسی بنا شده و زیر بنایی حدود ۶۰۰ مترمربع دارد، اما مساحت کلی آن به ۱۶۵۹ مترمربع می‌رسد. 🔸 این خانه نمونه‌ای از تلفیق معماری سنتی ایرانی و اروپایی است، به طوری که نمای آن بر اساس معماری سنتی ساخته شده، اما پلان آن مطابق با معماری اروپایی طراحی شده است. این خانه قدیمی در دوطبقه بنا شده است 🔸 آنچه اکنون به خانه ملک شهرت دارد، تنها بخش بیرونی عمارت است که در نمای آن از تلفیق کاشی و آجر استفاده شده است، بخش کوچکی که از بنای اصلی برجای مانده و مرمت شده است. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 توییت واحد معماری و شهرسازی مصاف ... modern and forward ... 🔗 لینک توییت 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 توییت واحد معماری و شهرسازی مصاف Если вы хотите посмотреть красивые места, посмотреть Иран Страна 🔗 لینک توییت 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
🔶 خلاقیت و نیروهای جنسی 🔸 فروید معتقد است که: خلاقیت هنری عبارت است از دگرگون شدن نیروهای جنسی و تبدیل آنها به اثری که از لحاظ اجتماعی قابل قبول می‌باشد. وی می‌گوید: «هنرمند با خلق اثر هنری از تنش روانی خود کاسته و بر آرامش خویش می‌افزاید.» به نظر وی: خلاقیت با رویا و مخصوصاً با کشمکش‌های کودکانه اولیه و «عقده اودیپ» دارای رابطه بوده و این مشکلات به وسیله پدیده خلاقیت حل می‌شود. 🔸 او معتقد است که: هنرمند با پناه بردن به خلاقیت، به طور موفقیت‌آمیز از دنیای واقعیت هنری، قادر به مواجهه با دنیای واقعیت می‌شود. فردی که از دنیای واقعیت ناراضی است، اگر دارای استعداد باشد، قادر است که نیروی جنسی خود را تبدیل به اثر هنری نماید. 🔺 درباره‌ی جملات بالا چند مسئله را ذکر می‌کنیم: ۱. باید دید که فروید از کدام مشاهدات و تجارب عینی به این نتیجه رسیده است که: «خلاقیت هنری» طبق نظریه تصعید، از انرژی جنسی ناشی شده است؟ با نظر به مسائل بعدی، چنین نظری قطعاً مردود و باطل است. ۲. اگر غریزه جنسی است که در دوران حدت و جوشش، به فعالیت‌های هنری و علمی و غیر آن‌ها تصعید شود، پس به چه علت نبوغ‌های هنری و علمی و غیر آن دو، پس از کاهش و حتی رکود فعالیت آن غریزه، به طور فراوان به فعالیت می‌افتند؟ ۳. غریزه جنسی یک سنخ واقعیت است، در صورتی که نبوغ‌های هنری و همچنین نبوغ‌های علمی، فلسفی، صنعتی، نظامی‌گری، مدیریت، قضایی و غیر آن، انواع مختلف و گاهی انواع متضاد از واقعیات‌اند! ۴. غریزه جنسی در همه انسان‌هایی که مزاجی معتدل دارند وجود دارد، ولی آثار ناشی از نبوغ‌ها در اقلیت شدید است! فروید مطابق عبارت مورد بحث، در هردو مسئله سوم و چهارم، با کمال مهارت از کلمه استعداد که مفهوم بسیار وسیع فلسفی دارد استفاده کرده، خوانندگان و حتی برخی محققانِ خوش باور را هم به اشتباه انداخته و چنین می‌گوید: «فردی که از دنیای واقعیت ناراضی است اگر دارای استعداد باشد، قادر است که نیروی جنسی خود را تبدیل به اثر هنری نماید». فروید این کلمه‌ی "استعداد" را برای آن به کار برده است که اگر کسی این مسئله سوم را مطرح کرد، او در پاسخ بگوید: من گفته بودم که نیروی جنسی آن شخص ناراضی از دنیای واقعیت، درصورتی به اثر هنری تبدیل می‌شود که دارای استعداد باشد. 👈 پس برای جریان تصعید استعدادی خاص لازم است! یعنی برای بروز آثار هنری و ابداعات علمی و دیگر آثار ناشی از نبوغ‌ها، فقط غریزه جنسی کافی نیست، بلکه استعداد خاص لازم است. لذا اگر در همه‌ تاریخ بشری فقط یک نفر ابداعی کرده باشد و بقیه مردم نتوانند کاری نبوغ‌آمیز انجام دهند، فروید خواهد گفت: من شرط کرده‎ام که باید استعدادی وجود داشته باشد و در میان همه مردم تاریخ فقط همان یک نفر استعداد داشته باشد. 🔸 منشأ خلاقیت‌ها و نبوغ‌ها را می‌توان در چند مورد زیر بیان کرد: ➖ نبوغ که همان استعداد سازندگی و به اصطلاح متداول خلاقیت است. ➖ حسن انتخاب ➖ معلومات لازم و کافی درباره واقعیات مربوطه ➖ دقت و ظرافت درک و برقرار کردن ارتباط مناسب با موضوعی که در اثر هنری تحقق می‌یابد. ➖ قدرت رهایی از اصول تثبیت شده که مانند زنجیرهای متنوع به دست و پای هنرمند پیچیده و او را از حرکت باز می‌دارد. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف در: تلگرام | ایتا | توییتر | اینستاگرام