فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈بسته خبری
📌حزبالله تجهیزات یک پایگاه جاسوسی ارتش اسرائیل را در مزارع شبعا هدف قرار داد.
📌آمريکا اعلام کرد مناطقی در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.
💠@masaf_najva
📌مقامات نظامی اسرائیل درپی استعفای دسته جمعی
🔹شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعاتنظامیارتش، شاباک و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند بهمحض پایان جنگ در غزه از سمتهای خود استعفا دهند.
💠@masaf_najva
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈بسته خبری
📌بیکفایتی مقامات اسرائیلی و شکست در برابر نیروهای حماس صدای رسانههای رژیم صهیونیستی و تحلیلگران این شبکهها را هم درآورد
🔹این شکستها اسرائیل را به ناکجاآباد میبرد!
📌ابراز ناراحتی مجری اینترنشنال از کنارگذاشته شدن جملهی معروف "همه گزینهها روی میز است" توسط آمریکا
🔹فرداد فرحزاد، مجری شبکه صهیونیستی اینترنشنال:
🔹ایالات متحده زمانی دائما میگفت همه گزینهها در مقابل جمهوری اسلامی روی میز است ولی الان به کررات از رئیس جمهور تا وزیر دفاع میگویند که ما به دنبال افزایش تنشها در منطقه نیستیم!
💠@masaf_najva
هدایت شده از صٌبح ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مصاحبهاختصاصیواحدسیاسی(نجوا)
👈با حضور: استاد کامران غضنفری(نویسنده کتاب رازقطعنامه)
🔹یکیاز شبهاتی که معمولا در ایام انتخاباتها مطرح میشود درباره نظارت استصوابی است...
🔸با موضوع: نظارت استصوابی
👈#مصاحبه_ویژه
💠@sobh_iran
📌 اولین دستگیری آیتالله خامنهای در دوران مبارزات انقلاب
🔹 خاطرات حضرت آیتالله خامنهای از مبارزات دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی
🔹در خرداد ماه ۱۳۴۲ هجری شمسی(محرم ۱۳۸۱ هجری قمری) وقتی که کشتار بزرگ تهران و برخی شهرهای دیگر اتّفاق افتاده بود و صدها تن از مردم به قتل رسیده بودند، من در شهر بیرجند بودم. رفتن من به آن شهر و در آن هنگام، با هدف افشاگری و رسواسازی رژیم حاکم، به ویژه هتک حرمت علما و روحانیّون در مدرسهی فیضیّهی قم و نیز به قصد افشای برنامههایی که رژیم برای مسخ هویّت اسلامی ملّت مسلمان ایران طراحی کرده بود، صورت گرفت.
👇👇ادامه
🔹من شهر بیرجند را از این جهت انتخاب کردم که این شهر دژ «امیر اسدالله عَلَم» بود. او ظاهراً پست وزارت دربار را داشت، امّا در واقع جایگاهش خیلی از این پست بالاتر بود. او یکی از رجال قدرتمند کشور بود و در جلد دوّم خاطرات «فردوست» جایگاه عَلَم در ایران بیان شده است. در بیرجند دوستانی داشتم که طیّ دو سفر قبلی با آنها آشنایی یافته بودم. روز سوّم محرّم به بیرجند رسیدم. روز هفتم محرّم فرا رسید؛ و این همان روز موعودی بود که امام خمینی توصیه کرده بود سخنرانها افشاگری علیه رژیم شاه را آغاز کنند. روز هفتم مصادف با جمعه بود.
🔹در این اجتماع انبوه همه چیز را گفتم. تا روز تاسوعا که دستگیر شدم این سخنرانیها را ادامه دادم. تا ظهر روز عاشورا در پاسگاه پلیس ماندم. نمیدانستم که بیرون بازداشتگاه چه میگذرد. بعداً مطّلع شدم که اوضاع در سراسر ایران آبستن حوادث بزرگی است. چنانکه بعداً آیتالله تهامی ـ شخصیّت برجستهی علمای بیرجند که فقیه و ادیب و خطیب و شجاع بود ـ برایم تعریف کرد، در همان بیرجند نیز هنگام دستگیری من اوضاع انفجارآمیز بوده. ظاهراً مقامات هم متوجّه این مطلب شده بودند و ترسیده بودند آن قیامهای خروشان مردمی که در تهران و دیگر شهرهای ایران اتّفاق افتاده، در بیرجند هم اتّفاق بیفتد.
🔹برای همین، در شورای امنیّت شهر جلسهی فوقالعاده تشکیل داده بودند. این شورا صلاحیّت صدور حکم تبعید را داشت. لذا حکمی مبنی بر تبعید من به شهر مشهد (شهر خودم!) صادر کرد.
✍️برگرفته از کتاب "خون دلی که لعل شد"
💠@masaf_najva
📌روباه؛ روایتی درباره یوهان نتانیاهو
🔹 «روباه» یک تریلر جاسوسی است؛ روایتی درباره جاسوسی به نام یوهان نتانیاهو که یکی از برادران بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و برای انجام یک ماموریت خاص راهی ایران شده است. مواجهه یوهان با نیروهای امنیتی ایران و تلاش برای شناسایی شبکه افراد مرتبط با این جاسوس، محور اصلی این فیلم است.
🔹 این ساخته بهروز افخمی با همه جنجالهایی که در زمان پخشش در سیوسومین جشنواره فیلم فجر و بعد از آن حول فیلم شکل گرفت، از منظر سینمایی اثر قابل قبولی از آب در نیامد. بزرگترین مشکل فیلم در ترسیم چهره قهرمان، ضدقهرمان و کنش میان این دو مجموعه است.
🔹در واقع این مشکل ابتدا از ضعف اثر در معرفی ضدقهرمان آن که باید یک تروریست حرفهای باشد، آغاز میشود؛ ضدقهرمانی که همه خباثت و خطرناک بودنش صرفاً باید به واسطه اینکه برادر نتانیاهو هست، از سوی مخاطب باور شود؛ بدون آن که کنش او بخواهد مخاطب را به این سو سوق دهد. طبیعتاً وقتی فیلم ضدقهرمانی باورپذیر نداشته باشد؛ کنشهای قهرمان حتی اگر به قاعده و جذاب هم باشد؛ از سوی مخاطب باور نخواهد شد.
🔹 فیلم چند نکته امنیتی-اطلاعاتی قابل توجه هم دارد؛ انتخاب سوژههای همکاری موساد از میان افراد معمولی جامعه که اتفاقاً نیازهای شدید مالی دارند و بررسی توانمندی و جسارت آنها از طریق سپردن ماموریتهای کوچک، در کنار نمایش موضوعاتی همچون انتقال اطلاعات فریب از طریق منبع دوبل و یا ترفندهایی همچون ناقلگذاری، همگی از جمله موضوعاتی است که با استناد به کیسهای واقعی امنیتی در این فیلم به نمایش درآمده است.
💠@masaf_najva
📌به رنگ ارغوانی؛ مسائل روانشناختی و اجتماعی که مأموران امنیتی با آن مواجهاند
🔹ماجرای فیلم به رنگ ارغوان در ظاهر کلیشهای است؛ فیلمی درباره مأموری امنیتی که عاشق «سوژه» خود میشود. اما جذابیت فیلم حاتمیکیا در ترسیم تحول در شخصیت مأمور امنیتی یا به تعبیری استحاله شخصیتی او است.این تحول با «دلنگرانیِ» وی نسبت به «سوژه»ی تحتِ نظارتاش و سپس احساس مسئولیت نسبت به او و دست آخر در درگیر شدنِ وی با خطری است که سوژهاش را تهدید میکند نشان داده میشود.
🔹مأموری که در تعارض میان احساسات و وظایف سازمانیاش قرار میگیرد و در نهایت احساساتش را انتخاب میکند یا به عبارتی در میان هویتهای چندگانه خود، دست به انتخاب میزند. هویت، مهمترین مسئله یک مأمور امنیتی است. این که باید در موقعیتهای مختلف با نقشهای مختلفی رو به رو شود، خود واقعی که از کودکی با آن زیست کرده، خود در مقام یک مأمور امنیتی با وظایف تعریف شده یاخود به مثابه یک شهروند اجتماعی.
🔹مشکل زمانی آغاز میشود که میان نقشهای مختلف او تعارض ایجاد شده و لاجرم باید دست به انتخاب بزند. مسئلهای که برای شهاب 8 (مأمور امنیتی) در فیلم حاتمیکیا رخ داده و همین موضوع نقطه عطف به رنگ ارغوان در پرورش دادن کنشهای دراماتیک میشود. به رنگ ارغوان هرچند با واکنشهای مثبت و منفی متفاوتی روبه رو شد اما توانست گوشه ای از مسائل روانشناختی و اجتماعی که مأموران امنیتی با آن مواجه بوده را به تصویر بکشد.
💠@masaf_najva