eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
‍‍🔸وقتی پروتئین تبدیل به موسیقی می‌شود. 🔹 پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی سیستمی ابداع کرده‌اند که می‌تواند با تبدیل مولکول‌های پروتئین به صدا، آنها را به صورت یک موسیقی ارائه دهد. 🔹پژوهشگران در بررسی مشترکی میان علم و موسیقی موفق شدند سیستمی ابداع کنند که ساختارهای مولکولی پروتئین را به صدا تبدیل می‌کند و یک پیام موسیقایی ارائه می‌دهد. آنها با معکوس کردن این فرآیند می‌توانند لرزش‌ها را به موسیقی تبدیل کنند و سپس آنها را به صورت پروتئین‌های جدیدی ارائه دهند که پیش از این در طبیعت وجود نداشته‌اند. 🔹اگرچه فرآیند به وجود آوردن پروتئین، ساده نیست اما این سیستم جدید، آن را ممکن می‌سازد. این سیستم جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه "ام. ای. تی" (MIT) ابداع شده، روش سیستماتیکی برای تبدیل توالی آمینواسیدهای پروتئین به توالی موسیقایی است که در آن از ویژگی‌های فیزیکی مولکول‌ها برای تشخیص صداها استفاده می‌شود. لحن صداهای به وجود آمده و ارتباط میان آنها، بر اساس فرکانس‌های طبیعی لرزش مولکول آمینو اسیدها است. 🔹این سیستم که توسط "مارکوس بولر"(Markus Buehler)، استاد مهندسی دانشگاه ام.ای.تی و همکارانش، ابداع شده‌ که می‌تواند ۲۰ نوع آمینواسید را که در یک زنجیره به هم متصل می‌شوند، به صدا تبدیل کند. سپس، توالی هر پروتئین از آمینواسیدها را به صورت یک توالی از نت ارائه می‌دهد. 🔹اگرچه ممکن است این صداها برای برخی افراد، ناآشنا باشند اما شنوندگان می‌توانند پس از آشنا شدن با صداها، روابط و تفاوت‌های میان آنها را تشخیص دهند. بولر گفت: من پس از گوش کردن موسیقی‌های این سیستم، در حال حاضر می‌توانم توالی خاص آمینواسیدها را که منطبق با پروتئین‌ها هستند، تشخیص دهم. 🔹وی افزود: هدف اصلی ما، درک بهتر پروتئین‌ها و تفاوت‌های میان آنهاست. پروتئین‌ها، ماده ساختاری پوست، استخوان و عضله را تشکیل می‌دهند اما در این میان، عوامل دیگری مانند آنزیم‌ها، مواد شیمیایی سیگنال دهنده، تغییرات مولکولی و مواد میزبان بدن موجودات زنده هم نقش دارند اما ساختار این عوامل از جمله روش اتصال آنها به یکدیگر که اغلب، نوع عملکرد آنها را تعیین می‌کند، بیش از اندازه پیچیده است. این عوامل، زبان خاص خود را دارند و ما از عملکرد آنها بی‌خبر هستیم. ما از مواد سازنده پروتئین بی‌خبر هستیم و الگوهایی که عملکرد آنزیم‌ها را منعکس می‌کنند، نمی‌شناسیم. 🔹این پژوهش، در مجله "ACS Nano" به چاپ رسید. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
🔸خبرهای خوب از یک هنرمند موسیقی نواحی. 🔹یک هنرمند موسیقی نواحی دارای نشان درجه یک هنری که پیش‌تر از کم بودن حقوق خود گله کرده بود از افزایش حقوقش خبر داد. 🔹اسحاق بلوچ‌نسب، خواننده و نوازنده تنبورک اهل چابهار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده بود: روزی که حقوق بگیر ارشاد شدیم خجالت می‌کشیدیم بگوییم ماهی ۷۰ هزار تومان می‌گیریم، بعد هم که این مبلغ به ۱۲۰، ۱۵۰ و در نهایت به ۲۵۰ هزار تومان رسید. علاوه بر این گاهی هم ۱۵۰ هزار تومان به حسابم واریز می‌شود و گاهی هم نه. من دارنده درجه (نشان) یک هنری از وزارت ارشاد هستم و به من گفتند با این نشان، میزان حقوقم بالاتر می‌رود اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. 🔹اما او حالا از افزایش حقوقش خبر می‌دهد و به ایسنا می‌گوید که میزان حقوقش ماهیانه به ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. 🔹بلوچ‌نسب که برای درمان بیماری‌اش به تهران سفر کرده بود، از گرانی بلیت هواپیما و درخواست مساعدت برای هزینه آن نیز سخن گفته بود؛ این هنرمند موسیقی نواحی حالا می‌گوید هزینه بلیت هواپیما نیز به او پرداخت شده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸اپلیکیشن جامع نی نوازی، وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شد 🔹حامد امجدیان،متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۸ مالک اپلیکیشن جامع نی نوازی، ارشد حقوق، محقق فلسفه و اصول فقه، فعال بازار سرمایه، مدیر عامل شرکت فارس تجارت امجد (سهامی خاص) و نوازنده ساز نی، این اپلیکیشن را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کرده است. 🔹امجدیان در خصوص این حرکت نیکو به قلم خویش وقفنامه ای تحریر نمودند که متن آن به قرار زیر است. 🔹«مصمم بودم که پس از اتمام امور اپلیکیشن جامع نی نوازی، به رسم بازاریانِ حبیب الله، کیسه ای از بهر درآمد دوخته و منفعتی نه چندان کلان از محل فروش هر نسخه اپلیکیشن جهتِ امرار معاش به دست آرم و ارتزاقی از این راه بر خود حلال کنم که حقیقتاً شرعاً و عرفاً حقی بود معین، مطلق و مفروض بر ذمه ام که ناگه خبرِ زلزله مهیب کرمانشاهان آنچنان در دلم آوار گشت که ذوق و رقبتِ درآمدزایی از این طریق بر خود حرام دانسته و کلاً چشم از چنین منفعتی فرو شستم و بی دل و دردمند و نالان به فکر چاره ای از بهر بازماندگان و تسکین دل دردمند فتادم. در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی در این احوالات به تمکین از رأی برادر که استادِ مسلمِ اقتصاد و تحلیلگرِ مالی و از خوشنامان بازار سرمایه است، اندکی تأمل کرده و النهایه سر تسلیم فرود آوردم و برآن شدم که به توصیه معنون ایشان، همه منافعِ مادی حاصل از فروش اپلیکیشن را به زلزله زدگان معِز و غم دیده استان کرمانشاه وقف کنم تا بلکه دلم اندکی از غم تهی گردد ور نه سزاوارِ غم زداییش کس نتواند که به جا آورد مگر ذات اقدس حق که هویتش بسیط محض است و احدی را بدو دسترسی نیست. مورد موقوفه با شماره شامد ۱۶۰۶۷۸-۰-۶۳-۶۸۹۷۷۷-۲-۱ مادام العمر نفس نفیس واقف و بعد از ایشان به ترتیب با «رییس شورای عالی خانه موسیقی کشور» و پس از فوت ایشان تولیت با یکی از نی نوازان دلسوخته خواهد بود. لذا بدین وسیله رسماً، عافیتاً، عاقلاً، مختاراً، فکوراً و قاصداً بالحکم و الموضوع اعلام اِشعار و اقرار می دارم که تمام منافع اپلیکیشن مذکور وقف مردم آسیب دیده زلزله استان کرمانشاه است و جسارتاً ملتمسانه از همه نی نوازان شریف ایران زمین خواهشمندم که به رسم بزرگی حقیر را در امر مذکور یاری نموده تا به حول قوه ذات اقدس اله روزی از این غم به درآییم و در سرای معرفت شادان و غزلخوان همه به جشن بنشینیم. حامد امجدیان ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ تهران، محله شیخ هادی» 🔹امجدیان در این باره افزود: در خصوص اپلیکیشن جامع نی نوازی سه مورد رو خدمت دوستان عرض میکنم که زیاد مصدع اوقات نشم. مورد اول؛ اینکه منافع مادی اپلیکیشن جامع نی نوازی کلاً وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه شده و مستقیماً به حساب ۰۱۱۰۰۱۱۰۰۱۰۰۵ کمک های مردمی نزد بانک ملی واریز می شود. کاربران عزیز که در کافه بازار اپلیکیشن رو به نسخه طلایی ارتقا میدن در این امر خیر شریک هستند و هیچ مبلغی به حساب من واریز نخواهد شد. من از راه موسیقی کسب درآمد نمی کنم و فعال حقوقی بازار سرمایه( بورس و اوراق بهادار) هستم. 🔹مورد دوم؛ انشالله به زودی نسخه جدید اپلیکیشن جامع نی نوازی با فضای بصری دلنشن تر و محتوایی پربار تر منتشر خواهد شد که از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» به اطلاع دوستان عزیز خواهد رسید. قبلاً بابت کم و کسر از محضر کاربران معز پوزش می طلبم. 🔹مورد سوم؛ سوال شده که افرادی بدون کسب اجازه، محتوای داخل اپلیکیشن جامع نی نوازی را در قالب های دیگری به قیمتهایی گزاف در رسانه های مجازی به فروش می رسانند نظرتان در این باره چیست؟ در پاسخ باید عرض کنم مشکلی ندارد. خداوند مالک حقیقی همه اموال است. این اولین اپلیکیشن تخصصی کشور در حوزه ساز نی هفت بند ایرانی می باشد. من برای ضبط گوشه های ردیف موسیقی ایران به روایت مرحوم استاد عبداله خان دوامی سه و سال و نیم به صورت مستمر وقت گذاشتم و قرار بود به طریق عقلا و بزرگان این آثار را به فروش برسانم و برنامه ریزی کرده بودم. اما ناگهان خبر زلزله مهیبِ استان کرمانشاه تمام وجودم را غمگین کرد و همان شب با مشورت اخوی ام( مشاور مالی و تحلیلگر بازار سرمایه) تصمیم گرفتم که درآمد اپ را وقف زلزله زدگان استان کرمانشاه کنم. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸سطح‌بندی مداحان در دستور کار بسیج/ شناسایی ۸۷۹ شهید مداح در کشور 🔹دومین نشست هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج مداحان ظهر امروز با حضور یدالله بهتاش مداح اهل بیت(ع)، علی اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام، عباس دلجو مداح اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی، مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان کشور ، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان و جمعی از اساتید و کارشناسان برگزار شد. 🔹ارجوانی اضافه کرد: در سال جاری بناست کنگره ملی شهدای مداح را در کشور برگزار کنیم. 🔹رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به ثبت اطلاعات ۴۰ هزار بسیجی مداح در کشور تصریح کرد: این افراد بناست با دستورالعملی‌هایی سطح‌بندی شوند تا در صورت نیاز به هرکدام براساس این سطوح آموزش‌های لازم ارائه شود. 🔹وی افزود: در دوم شهریورماه بناست همایش روز قشر بسیج مداحان در سالروز شهادت میثم تمار در تهران برگزار شود. 🔹وی با ارائه پیشنهادی جهت برگزاری همایش روز قشر بسیج مداحان افزود: این همایش باتوجه به برگزاری در ایام متهی به ماه محرم نیاز است به‌صورت گسترده و هزار نفری در سطح تهران و با حضور بزرگان این عرصه برگزار شود. 🔹اهمیت سطح‌بندی مداحان براساس توانمندی‌ها حجت‌الاسلام واضحی مدرس حوزه و کارشناس مقتل شناسی نیز در این نشست اظهارداشت: برخی از مداحان، طلبه‌ها و عوام مردم هنوز توجیه نشده‌اند که این انقلاب مظلوم واقع شده است لذا باید برروی محتواسازی بسیار تمرکز کنیم تا با ارائه مطلوب محتواها به دفاع از انقلاب بپردازیم. 🔹واضحی افزود: می‌توان روزی به نقطه‌ای برسیم که در یک سایت مداحان را براساس سطح‌بندی و توانمندی معرفی کنیم تا یک هیأت و مجموعه در مواجه با آنان بداند چگونه باید برخورد کند و انتظار داشته باشد. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸 ناگفته‌هایی از موسیقی «شبی که ماه کامل شد» 🔹 خاموشی ملودی عاشقانهآهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» با اشاره به جزییات فرآیند ساخت موسیقی متن این اثر سینمایی از سومین همکاری با نرگس آبیار بعد از فیلم‌های «شیار ۱۴۳» و «نفس» گفت. 🔹مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که این روزها به پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران سینماهای کشور تبدیل شده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تجربه همکاری با نرگس آبیار در این پروژه سینمایی گفت: آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» سومین همکاری من با خانم آبیار بعد از فیلم‌های «شیار ۱۴۳» و «نفس» است و در این اثر هم مانند دو اثر دیگر تغییراتی اساسی در نگرش زیبایی‌شناسانه کارگردان رقم خورده است که طبیعتاً بی‌تاثیر در روند شکل‌گیری اجزای دیگر همچون موسیقی نبوده است. 🔹روایت یک مسخ به زبان موسیقی سخاوت‌دوست درباره تفاوت ساخت موسیقی متن فیلم «شبی که ماه کامل شد» با آثار دیگر آبیار افزود: موسیقی «شیار ١۴٣» همانند فیلمش لطافتی زنانه همراه با کشمکش‌های درونی مادرانه را روایت می‌کرد و نتیجه کار در یک لالایی خلاصه می‌شد. موسیقی «نفس» نیز یک فانتزی کودکانه را صورتی شنوایی می‌بخشید، اما موسیقی «شبی که ماه کامل شد» داستان مسخ و دگردیسی انسانی است که در طول روایت مانند روایت کافکا تغییر ماهوی بلکه وجودی می‌دهد. تغییری که نه در ساحت جسم بلکه در ساحت روح و در سطح آگاهی شکل گرفته و نخست باور را تسخیر می‌کند و در نهایت احساسات را تحت سلطه خود می‌گیرد. 🔹این آهنگساز بیان کرد: من معتقدم درک نحوه برخورد صوتی با صحنه‌های فیلم بدون در نظر گرفتن لایه‌های زیرین تفکر کارگردان، کاری بیهوده است و حاصلی کلیشه‌ای هم به بار می‌آورد. به همین جهت منطبق شدن گفتمان فلسفی آهنگساز و کارگردان، بیش از هر زمان دیگری در چنین فیلمی حائز اهمیت می‌شود. 🔹وی افزود: درعین حال درک عمیق خانم آبیار به عنوان کارگردانی مولف، از موسیقی و کارکرد آن و همچنین جسارت ایشان در مواجهه با ایده‌های نو باعث شد که در ساختار آهنگسازی با آزادی بیشتری به دنبال ملودی‌سازی و سازبندی بروم و استایل صوتی کار را به صورت الکترو آکوستیک بنا کنم. تجربه‌ای که پیش‌تر در موسیقی فیلم «بدرود بغداد» به کارگردانی مهدی نادری هم به صورت تجربی آزموده بودم، اما در این فیلم با رویکردی آگاهانه‌تر آن را به کار گرفتم. 🔹بهره‌مندی از لطافت ملودی‌های بلوچ سخاوت‌دوست درباره کارکرد ملودی‌های مرتبط با موسیقی اقوام بلوچ در آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد» توضیح داد: ملودی‌های بلوچی که در ابتدای فیلم نوعی لطافت طبیعی را همراه دارد، در طول اثر دستخوش تغییرات ماهوی شده و همانند شخصیت مسخ شده فیلم دگرگون می‌شوند؛ دگرگونی‌ای که نه الزاماً همراه با ارزش داوری اخلاقی نیست بلکه صرفاً توصیفی از شرایط روانی انسان‌های درون داستان است. 🔹وی افزود: ضمن اینکه هم‌نوازی‌های پی در پی سازهای بادی بلوچی و عربی که نمادی از رویکردهای مذهبی حاکم بر فیلم است، همراه با زخمه‌ها و کشیدگی آرشه بر ساز کمتر شنیده شده «دلربا»، نوعی خشونت توأم با عشق را تداعی می‌کند و در نهایت گروه سازهای زهی سمفونیک که در این اثر صرفاً بستر شکل‌گیری موارد مذکور را فراهم کرده‌اند. این موارد از خصوصیات ارکستراسیون موسیقی این فیلم به حساب می‌آید. 🔹آهنگساز «شبی که ماه کامل شد» در ادامه تأکید کرد: خودم معتقدم هارمونی در این اثر به جهت قضا و بافت میکروفونیک، بر هموفونیک غلبه دارد. این شرایط مانند خود فیلم است که هوشمندانه و باظرافت نشان می‌دهد چگونه لایه‌های پنهان روان آدمی، تحت‌تأثیر باورهای جزمی، عمیق‌ترین و اصیل‌ترین احساسات یعنی «عشق» را هم قربانی توهمات می‌کند. 🔹وی در پایان گفت: افکت‌های خاص و مصنوعی اضافه شده به سازهای زهی در موسیقی این اثر نیز راوی این خشونت ناشی از جهل معرفت‌شناسانه است که در انتهای اثر در بستری تراژیک فروکش می‌کند و خاموش می‌شود، در حالی که کار از کار گذشته و راهی برای بازگشت ملودی عاشقانه باقی نمانده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸«برخیزید» منتشر شد/ روایتی جامع برای شناخت آهنگساز سرودهای انقلاب 🔹کتاب «برخیزید» مجموعه خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان از آهنگسازان و مدیران تاثیرگذار حوزه موسیقی انقلاب اسلامی، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «راه‌یار» منتشر شد. 🔹کتاب «برخیزید» مجموعه‌ای از خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان را در خود جای داده است. شاهنگیان تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرودهای انقلابی نظیر «برخیزید ای شهیدان راه خدا» و یا «خمینی ای امام» را بر عهده داشته است. وی پس از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ نیز در سمت ریاست شورای شعر و موسیقی صداوسیما فعالیت داشت. 🔹کتاب «برخیزید» به دنبال بیان این موضوع است که مساجد، مدارس دینی، روضه‌ها، هیئت‌ها، انجمن‌های اسلامی و جلسات قرآن در جهت تربیت مردم فعالیت کردند و به عنوان یک عامل اصلی در کنار هم آمدن بدنه انقلاب شناخته می‌شوند. بستر این هسته‌ها و مراکز انقلابی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده، از اشعار و ترانه‌های اعتراضی و انقلابی گرفته تا پوسترها، کارت پستال‌ها، دیوار نوشته‌ها، نمایشنامه‌ها و تئاترها، مستندها، عکس‌ها و… همه و همه ابزاری بودند در دست هنرمندان و مردم تا به گسترش و عمق فکری و عینی انقلاب یاری رسانند. 🔹این کتاب به کوشش روح‌الله رشیدی و در ۲۰۷ صفحه، با قطع رقعی و قیمت ۲۴ هزار تومان به چاپ رسیده است. 🔹تهیه این کتاب و سایر کتاب‌های انتشارات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی «راه‌یار»، از طریق تارنمای عماریار به آدرس http://www.AmmarYar.ir ، شماره تلفن‌های ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴، ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ و فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی سراسر کشور امکان‌پذیر است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸مزاحم ترانه های سخیف نشویم! 🔹عبدالجبار کاکایی معتقد است در تمام فرهنگ‌های دنیا، ترانه‌های سخیف وجود دارد اما ما با برخورد سلبی با این ترانه‌ها، آن‌ها را به یک معضل تبدیل کرده‌ایم. 🔹 او در ادامه در این باره گفت:«همه نظام‌های فرهنگی، یک در پشتی برای انتشار این آثار دارند تا این آثار تلنبار نشود، به زیر زمین نرود و خیلی جامعه را تحت تاثیر قرار ندهد. بزرگ‌ترین عیب نظام فرهنگی ما این بوده که برای این گونه ترانه‌ها ایجاد مزاحمت یا از آن استفاده ابزاری کرده است.» 🔹 با وجود اظهار نظر این عضو شورای ترانه و موسیقی وزارت ارشاد، ذکر این نکته ضروری است که وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی، نظارت بر پاسداشت زبان فارسی است و نمی توانند درباره آن بی تفاوت باشند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸به بهانه تعبیر قابل تامل حسین علیزاده درباره کیهان کلهر «مواظب دایناسورهایمان باشیم» 🔹تعبیرها درباره کیهان کلهر و کمانچه‌اش بی‌شمار است اما این بار حسین علیزاده در گوش همسر او تعبیر قابل تاملی به کار برده است. زهره سلطان آبادی، همسر کیهان کلهر در حاشیه حضور سرزده حسین علیزاده در کنسرت «شهر خاموش» کلهر، تصویری از لحظه دیدار این دو نفر را که آزاده بشارتی آن را به ثبت رسانده است، در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و با اشاره به حسین علیزاده نوشته:«چند شب پیش به تماشای یکی از کنسرت‌ها آمده بود. وقت خداحافظی در گوشم گفت: زهره! ایشان از آخرین دایناسورها هستند. به خوبی مواظب‌شان باش!» این تعبیر از زبان حسین علیزاده که خود از نوازنده‌های سرآمد کشورمان است ما را بر آن داشت از چند نوازنده بزرگ سازهای اصیل کشور که هر کدام به نوعی «دایناسور» عرصه خود هستند و انقراض، آن‌ها و سازشان را تهدید می‌کند بنویسیم. 🔹حسین علیزاده اول شهریور، 67 ساله می‌شود اما اندوخته‌های او از ردیف و سازهای ایرانی بیش از این عدد است. حسین علیزاده را بیشتر درحال زخمه‌ زدن بر تار و بیشتر از آن بر سه‌تار دیده‌ایم. هرچند تعدادی چهره جوان موفق در عرصه سه‌تار داریم، اما هنوز راه درازی تا چون او شدن مانده است. 🔹کیهان کلهر با موسیقی بیگانه هم که باشید، بعید است کیهان کلهر و کمانچه‌اش را نشناسید. این نوازنده اهل کرمانشاه سال‌هاست کمانچه را از پستو در آورده و با حضور در گروه‌های بین‌المللی مانند «راه ابریشم» چهره‌ای جهانی به آن بخشیده است. حسین علیزاده معلم موسیقی او بوده است و به از این چه شادمانی؟ 🔹کیخسرو پورناظری او پدر تهمورث و سهراب است که حالا هر کدام رهرو راه پدر شده‌اند. شناخت او از ساز تنبور و ظرفیت‌های موسیقی کُرد باعث شد تا او تنبور را از حاشیه به متن بیاورد و گروه‌های موسیقی را مشتاق کند تا به فکر تلفیق و ترکیب‌های نو با استفاده از این ساز باشند. 🔹عثمان محمدپرست دوتار را خراسانی‌ها هر کدام به شیوه خود جان بخشیدند. از نسل دوتارنوازان خراسان، قربان سلیمانی‌ها، عسکری‌ها، پورعطایی‌ها رفته‌اند و افراد دیگری مانند محمد یگانه، عثمان محمدپرست، غلامحسین سمندری و روشن گل‌افروز مانده‌اند که هر کدام داستان بلندی از دوتار نوازی خاص منطقه خود هستند. هرچند برخی مانند محمدپرست دیگر نمی‌توانند به خوبی قبل بنوازند اما هنوز سایه‌شان بر سر موسیقی غنیمت است. 🔹بیژن کامکار او از تبار کامکارهاست و طبیعی‌ است از اهالی سرزمین موسیقی باشد. علاوه بر خدمات ارزنده اش در احیای ساز رباب که این روزها مهجورتر از قبل است و جدای از همه نقش‌آفرینی‌های بیژن کامکار، شاید بتوان او را شخصی دانست که دف را از عرصه مهجور خود به اجراهای عمومی آورد و آن را زنده کرد. 🔹کیوان ساکت او نسبت به دیگر نوازنده‌های پیش‌کسوت این عرصه جوان‌تر است اما توانسته جای خود را میان نوازنده‌های نامی کشور باز کند. ساز تخصصی او بیشتر تار است. نواختن قطعه‌های کلاسیک غربی توسط سازهای اصیل ایرانی و پیوند نویی که میان این دو برقرار کرده، باعث شده است تا او به یکی از بی‌بدیل‌های این عرصه تبدیل شود. 🔹حسن ناهید اگر مولانا، شاعر «بشنو از نی چون حکایت می‌کند» هاست، حسن ناهید را می‌توان خالق نواهای نی دانست. هرچند او اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام کرد که به دلیل جراحی ایمپلنت دیگر قادر به نی‌نوازی نیست، اما تجربه‌های بی‌شمار او در برنامه‌های خارجی کنسرت سازهای ملی ایران آن‌قدر ارزشمند است که می‌توان تا سال‌ها از حضورش بهره برد. او یادگار هنری است که پشت به پشت و نسل به نسل، از ایرانی به ایرانی رسیده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸آلبوم جدید ضد ترامپ اسنوپ داگ به زودی منتشر می‌شود. 🔹اسنوپ داگ آلبوم جدیدی منتشر خواهد کرد. این ای‌پی که Make America Crip Againنام دارد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا را به سختی به باد انتقاد گرفته و او را به بی‌توجهی به بعضی گروه‌ها متهم می‌کند. 🔹اسنوپ داگ، رپر سرشناس امریکایی شانزدهمین آلبوم استودیویی‌اش را روز ۲۷ اکتبر مصادف با جمعه ۵ آبان منتشر می‌کند. این دومین آلبومی است که در سال جاری میلادی از این هنرمند منتشر می‌شود. آلبوم قبلی او به‌نام Neva Left در ماه می ۲۰۱۷، اواخر اردیبهشت ماه منتشر شد. 🔹اینطور که به نظر می‌رسد، آلبوم Make America Crip Again ادامۀ مشاجرۀ پرالتهاب اسنوپ داگ با رئیس جمهور وقت امریکا است. پیش از این اسنوپ داگ در موزیک ویدئوی قطعۀ Lavender از آلبوم Neva Left عروسکی از ترامپ را با گریم و لباس دلقک نشان داد و به او شلیک کرد. این موزیک ویدئو بسیار بحث‌برانگیز شد و حتی عده‌ای آن را نوعی ترغیب به ترور ترامپ تفسیر کردند. ترامپ به این ویدئو در پیامی توئیتری واکنش نشان داد و تلویحا گفت که اگر این اتفاق در زمان پرزیدنت اوباما رخ می‌داد، اسنوپ نمی‌توانست از آن جان سالم به در برد و قطعا کارش به زندان می‌کشید. 🔹اسنوپ داگ در این آلبوم که ۸ قطعه دارد با هنرمندان دیگری از جمله کریس براون و او. تی. جنسیس همکاری کرده است. او در قطعۀ عنوان آلبوم که با نام اختصاری M.A.C.A. نیز شناخته می‌شود رئیس جمهور امریکا را به خاطر بی‌توجهی نسبت به تعداد زیادی از جوامع امریکایی مورد سرزنش قرار داده است و با اشاره به قضیه زانو زدن بازیکنان لیگ فوتبال امریکایی در زمان پخش سرود ملی از کالین کاپرنیک حمایت کرده است. 🔹 نخستین بار «کالین کپرنیک» کوارتربک تیم «سان فرانسیسکو» در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در زمان پخش سرود ملی به جای ایستادن، زانو زد، پس از این ماجرا دیگر ورزشکاران هم در اعتراض به خشونت علیه سیاهان از کپرنیک پیروی کردند و این اتفاق بارها در بازی‌های لیگ امریکا رخ داد. ترامپ اما زانو زدن ورزشکاران را توهین به سرود ملی، پرچم و کشور می‌داند و بارها در پیام‌های توئیتری خود به آنها تاخته است. عنوان آلبوم که به معنی «دوباره امریکا را فلج کنیم» است به شعار تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری (Make America Great Again) اشاره دارد که می‌گفت «دوباره امریکا را باشکوه سازیم». اسنوپ داگ معتقد است شعار ترامپ مبنی بر «دوباره باشکوه ساختن امریکا» به مسائل تبعیض نژادی برمی‌گردد و تمایل رئیس جمهور امریکا را برای بازگشت به آن دوران بیان می‌کند. او در تک‌آهنگ جدیدش به کنایه قهرمانان رنگین‌پوست امریکایی را تشویق می‌کند تا لیگ اختصاصی خودشان را راه‌اندازی کنند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
📸 چهل سال پیش در چنین روزی، سونی دستگاهی قابل حمل برای پخش نوار کاست عرضه کرد. 🔹 دستگاهی خاطره‌ساز و تکرارنشدنی که صنعت موسیقی را برای همیشه متحول کرد. ⏯ #واکمن 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۱ تیر ۱۳۹۸
Dokhtare Man Donyaye Man.mp3
8.55M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « دختر من دنیای من » 🎤 خواننده :علیرضا بیرانوند 🔺 #روز_دختر #پاپ 💐 ولادت حضرت معصومه (س) مبارک 🎼 کانال موسیقی مصاف http://eitaa.com/joinchat/3029139456C6afb272d55
۱۳ تیر ۱۳۹۸
‍‍🔸نشست بررسی «سرقت هنری و بررسی حقوق مالکیت فکری آثار» برگزار می شود . 🔹نشست حقوقی با عنوان «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثار هنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان روز یکشنبه 16 تیرماه ساعت 16 در خانه موسیقی برگزار می شود. 🔹به گزارش سایت خانه موسیقی، نشست حقوقی «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثارهنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان با همکاری خانه موسیقی و موسسه حقوقی داتیکان در سالن اجتماعات ساختمان شماره1 برگزار می شود. 🔹در این نشست جمعی از حقوقدانان و هنرمندان به بررسی جنبه های مختلف موضوع سرقت هنری آثار و همچنین حقوق مالکیت فکری آثار هنری می پردازند. 🔹کاوه رضوانی راد(مشاور حقوقی خانه موسیقی)، دکتر کامبیز نوروزی(حقوقدان)، قطب الدین صادقی(کارگردان تاتر)، جواد طوسی(منتقد سینما و قاضی بازنشسته) و محمد حسین کیانی(استاد دانشگاه و مدیر مرکز مالکیت صنعتی ایران) هر یک موضوعی را مطرح خواهند کرد. همچنین حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی ایران) در آغاز جلسه پیرامون اهمیت رسیدگی به سرقت های هنری و موضوع کپی رایت سخن خواهد گفت. 🔹این جلسه روز یکشنبه، 16 تیرماه ساعت 16(4 بعد از ظهر) در خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک 270 برگزار می شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
۱۶ تیر ۱۳۹۸