eitaa logo
Masafmusic
8.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
4 فایل
🎼 واحد موسیقی موسسه فرهنگی هنری مصاف ایرانیان ارتباط با ما my.masaf.ir/r/eitaa
مشاهده در ایتا
دانلود
‍‍🔸مزاحم ترانه های سخیف نشویم! 🔹عبدالجبار کاکایی معتقد است در تمام فرهنگ‌های دنیا، ترانه‌های سخیف وجود دارد اما ما با برخورد سلبی با این ترانه‌ها، آن‌ها را به یک معضل تبدیل کرده‌ایم. 🔹 او در ادامه در این باره گفت:«همه نظام‌های فرهنگی، یک در پشتی برای انتشار این آثار دارند تا این آثار تلنبار نشود، به زیر زمین نرود و خیلی جامعه را تحت تاثیر قرار ندهد. بزرگ‌ترین عیب نظام فرهنگی ما این بوده که برای این گونه ترانه‌ها ایجاد مزاحمت یا از آن استفاده ابزاری کرده است.» 🔹 با وجود اظهار نظر این عضو شورای ترانه و موسیقی وزارت ارشاد، ذکر این نکته ضروری است که وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی، نظارت بر پاسداشت زبان فارسی است و نمی توانند درباره آن بی تفاوت باشند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸به بهانه تعبیر قابل تامل حسین علیزاده درباره کیهان کلهر «مواظب دایناسورهایمان باشیم» 🔹تعبیرها درباره کیهان کلهر و کمانچه‌اش بی‌شمار است اما این بار حسین علیزاده در گوش همسر او تعبیر قابل تاملی به کار برده است. زهره سلطان آبادی، همسر کیهان کلهر در حاشیه حضور سرزده حسین علیزاده در کنسرت «شهر خاموش» کلهر، تصویری از لحظه دیدار این دو نفر را که آزاده بشارتی آن را به ثبت رسانده است، در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته و با اشاره به حسین علیزاده نوشته:«چند شب پیش به تماشای یکی از کنسرت‌ها آمده بود. وقت خداحافظی در گوشم گفت: زهره! ایشان از آخرین دایناسورها هستند. به خوبی مواظب‌شان باش!» این تعبیر از زبان حسین علیزاده که خود از نوازنده‌های سرآمد کشورمان است ما را بر آن داشت از چند نوازنده بزرگ سازهای اصیل کشور که هر کدام به نوعی «دایناسور» عرصه خود هستند و انقراض، آن‌ها و سازشان را تهدید می‌کند بنویسیم. 🔹حسین علیزاده اول شهریور، 67 ساله می‌شود اما اندوخته‌های او از ردیف و سازهای ایرانی بیش از این عدد است. حسین علیزاده را بیشتر درحال زخمه‌ زدن بر تار و بیشتر از آن بر سه‌تار دیده‌ایم. هرچند تعدادی چهره جوان موفق در عرصه سه‌تار داریم، اما هنوز راه درازی تا چون او شدن مانده است. 🔹کیهان کلهر با موسیقی بیگانه هم که باشید، بعید است کیهان کلهر و کمانچه‌اش را نشناسید. این نوازنده اهل کرمانشاه سال‌هاست کمانچه را از پستو در آورده و با حضور در گروه‌های بین‌المللی مانند «راه ابریشم» چهره‌ای جهانی به آن بخشیده است. حسین علیزاده معلم موسیقی او بوده است و به از این چه شادمانی؟ 🔹کیخسرو پورناظری او پدر تهمورث و سهراب است که حالا هر کدام رهرو راه پدر شده‌اند. شناخت او از ساز تنبور و ظرفیت‌های موسیقی کُرد باعث شد تا او تنبور را از حاشیه به متن بیاورد و گروه‌های موسیقی را مشتاق کند تا به فکر تلفیق و ترکیب‌های نو با استفاده از این ساز باشند. 🔹عثمان محمدپرست دوتار را خراسانی‌ها هر کدام به شیوه خود جان بخشیدند. از نسل دوتارنوازان خراسان، قربان سلیمانی‌ها، عسکری‌ها، پورعطایی‌ها رفته‌اند و افراد دیگری مانند محمد یگانه، عثمان محمدپرست، غلامحسین سمندری و روشن گل‌افروز مانده‌اند که هر کدام داستان بلندی از دوتار نوازی خاص منطقه خود هستند. هرچند برخی مانند محمدپرست دیگر نمی‌توانند به خوبی قبل بنوازند اما هنوز سایه‌شان بر سر موسیقی غنیمت است. 🔹بیژن کامکار او از تبار کامکارهاست و طبیعی‌ است از اهالی سرزمین موسیقی باشد. علاوه بر خدمات ارزنده اش در احیای ساز رباب که این روزها مهجورتر از قبل است و جدای از همه نقش‌آفرینی‌های بیژن کامکار، شاید بتوان او را شخصی دانست که دف را از عرصه مهجور خود به اجراهای عمومی آورد و آن را زنده کرد. 🔹کیوان ساکت او نسبت به دیگر نوازنده‌های پیش‌کسوت این عرصه جوان‌تر است اما توانسته جای خود را میان نوازنده‌های نامی کشور باز کند. ساز تخصصی او بیشتر تار است. نواختن قطعه‌های کلاسیک غربی توسط سازهای اصیل ایرانی و پیوند نویی که میان این دو برقرار کرده، باعث شده است تا او به یکی از بی‌بدیل‌های این عرصه تبدیل شود. 🔹حسن ناهید اگر مولانا، شاعر «بشنو از نی چون حکایت می‌کند» هاست، حسن ناهید را می‌توان خالق نواهای نی دانست. هرچند او اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام کرد که به دلیل جراحی ایمپلنت دیگر قادر به نی‌نوازی نیست، اما تجربه‌های بی‌شمار او در برنامه‌های خارجی کنسرت سازهای ملی ایران آن‌قدر ارزشمند است که می‌توان تا سال‌ها از حضورش بهره برد. او یادگار هنری است که پشت به پشت و نسل به نسل، از ایرانی به ایرانی رسیده است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸آلبوم جدید ضد ترامپ اسنوپ داگ به زودی منتشر می‌شود. 🔹اسنوپ داگ آلبوم جدیدی منتشر خواهد کرد. این ای‌پی که Make America Crip Againنام دارد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا را به سختی به باد انتقاد گرفته و او را به بی‌توجهی به بعضی گروه‌ها متهم می‌کند. 🔹اسنوپ داگ، رپر سرشناس امریکایی شانزدهمین آلبوم استودیویی‌اش را روز ۲۷ اکتبر مصادف با جمعه ۵ آبان منتشر می‌کند. این دومین آلبومی است که در سال جاری میلادی از این هنرمند منتشر می‌شود. آلبوم قبلی او به‌نام Neva Left در ماه می ۲۰۱۷، اواخر اردیبهشت ماه منتشر شد. 🔹اینطور که به نظر می‌رسد، آلبوم Make America Crip Again ادامۀ مشاجرۀ پرالتهاب اسنوپ داگ با رئیس جمهور وقت امریکا است. پیش از این اسنوپ داگ در موزیک ویدئوی قطعۀ Lavender از آلبوم Neva Left عروسکی از ترامپ را با گریم و لباس دلقک نشان داد و به او شلیک کرد. این موزیک ویدئو بسیار بحث‌برانگیز شد و حتی عده‌ای آن را نوعی ترغیب به ترور ترامپ تفسیر کردند. ترامپ به این ویدئو در پیامی توئیتری واکنش نشان داد و تلویحا گفت که اگر این اتفاق در زمان پرزیدنت اوباما رخ می‌داد، اسنوپ نمی‌توانست از آن جان سالم به در برد و قطعا کارش به زندان می‌کشید. 🔹اسنوپ داگ در این آلبوم که ۸ قطعه دارد با هنرمندان دیگری از جمله کریس براون و او. تی. جنسیس همکاری کرده است. او در قطعۀ عنوان آلبوم که با نام اختصاری M.A.C.A. نیز شناخته می‌شود رئیس جمهور امریکا را به خاطر بی‌توجهی نسبت به تعداد زیادی از جوامع امریکایی مورد سرزنش قرار داده است و با اشاره به قضیه زانو زدن بازیکنان لیگ فوتبال امریکایی در زمان پخش سرود ملی از کالین کاپرنیک حمایت کرده است. 🔹 نخستین بار «کالین کپرنیک» کوارتربک تیم «سان فرانسیسکو» در اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاهپوستان در زمان پخش سرود ملی به جای ایستادن، زانو زد، پس از این ماجرا دیگر ورزشکاران هم در اعتراض به خشونت علیه سیاهان از کپرنیک پیروی کردند و این اتفاق بارها در بازی‌های لیگ امریکا رخ داد. ترامپ اما زانو زدن ورزشکاران را توهین به سرود ملی، پرچم و کشور می‌داند و بارها در پیام‌های توئیتری خود به آنها تاخته است. عنوان آلبوم که به معنی «دوباره امریکا را فلج کنیم» است به شعار تبلیغاتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری (Make America Great Again) اشاره دارد که می‌گفت «دوباره امریکا را باشکوه سازیم». اسنوپ داگ معتقد است شعار ترامپ مبنی بر «دوباره باشکوه ساختن امریکا» به مسائل تبعیض نژادی برمی‌گردد و تمایل رئیس جمهور امریکا را برای بازگشت به آن دوران بیان می‌کند. او در تک‌آهنگ جدیدش به کنایه قهرمانان رنگین‌پوست امریکایی را تشویق می‌کند تا لیگ اختصاصی خودشان را راه‌اندازی کنند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
📸 چهل سال پیش در چنین روزی، سونی دستگاهی قابل حمل برای پخش نوار کاست عرضه کرد. 🔹 دستگاهی خاطره‌ساز و تکرارنشدنی که صنعت موسیقی را برای همیشه متحول کرد. ⏯ #واکمن 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
Dokhtare Man Donyaye Man.mp3
8.55M
🎵 دانلود آهنگ 🔸 « دختر من دنیای من » 🎤 خواننده :علیرضا بیرانوند 🔺 #روز_دختر #پاپ 💐 ولادت حضرت معصومه (س) مبارک 🎼 کانال موسیقی مصاف http://eitaa.com/joinchat/3029139456C6afb272d55
‍‍🔸نشست بررسی «سرقت هنری و بررسی حقوق مالکیت فکری آثار» برگزار می شود . 🔹نشست حقوقی با عنوان «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثار هنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان روز یکشنبه 16 تیرماه ساعت 16 در خانه موسیقی برگزار می شود. 🔹به گزارش سایت خانه موسیقی، نشست حقوقی «سرقت هنری و بررسی حقوقی مالکیت فکری آثارهنری» با حضور جمعی از حقوقدانان و هنرمندان با همکاری خانه موسیقی و موسسه حقوقی داتیکان در سالن اجتماعات ساختمان شماره1 برگزار می شود. 🔹در این نشست جمعی از حقوقدانان و هنرمندان به بررسی جنبه های مختلف موضوع سرقت هنری آثار و همچنین حقوق مالکیت فکری آثار هنری می پردازند. 🔹کاوه رضوانی راد(مشاور حقوقی خانه موسیقی)، دکتر کامبیز نوروزی(حقوقدان)، قطب الدین صادقی(کارگردان تاتر)، جواد طوسی(منتقد سینما و قاضی بازنشسته) و محمد حسین کیانی(استاد دانشگاه و مدیر مرکز مالکیت صنعتی ایران) هر یک موضوعی را مطرح خواهند کرد. همچنین حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی ایران) در آغاز جلسه پیرامون اهمیت رسیدگی به سرقت های هنری و موضوع کپی رایت سخن خواهد گفت. 🔹این جلسه روز یکشنبه، 16 تیرماه ساعت 16(4 بعد از ظهر) در خانه موسیقی واقع در خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک 270 برگزار می شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
@Masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 ویژوالایزر آهنگ 🔸 « سیندرلا » 🎙حسن حقیری ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 🔺 #آهنگ 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
Hasan Haghiri - Cinderella.mp3
9.4M
🎵 آهنگ 🔸 « سیندرلا » 🎙حسن حقیری 🖊 سمیرا قادری 🎛 حسن حقیری 🎸 محمد سیاره ⭕️ تولید واحد موسیقی مصاف 🔺 #آهنگکانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
20.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 کلیپ زیبا از محسن چاوشی به نام کلاغ رو سیاه ❤️ میلاد امام رضا(ع) مبارک 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
🙏 سلام خدمت دوستان عزیز 🎙 اطلاعیه واحد موسیقی موسسه مصاف (masafmusic) ⭐️ عزیزانی که تمایل دارند در تیم رسانه واحد موسیقی فعالیت داشته باشند و ما را در این راه حمایت کنند لطفا به آی دی زیر اعلام آمادگی کنند تا توضیحات برایشان ارسال شود.👇👇👇 @mahdavimusic @mahdavimusic @mahdavimusic 📌 توجه: اضافه شدن به این تیم تنها نیازمند فعالیت در اینستاگرام می‌باشد‌. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic
‍‍🔸ترانه سراها گول شرکت های موسیقی را نخورند! 🔹این جمله را محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرای 78 ساله کشورمان که بیشتر از نیم قرن فعالیت شاعرانه دارد، به ما گفت. 🔹ترانه خوب زیر2 میلیون تومان نیست اندوه بزرگ محمدعلی بهمنی، شرکت های موسیقی هستند که سرشان را برای پیدا کردن ترانه خوب به درد نمی آورند. او با اشاره به تعداد زیاد ترانه سراهای خوب در کشور، به خصوص استان ها، بزرگ ترین مشکل ترانه سرایی کشور را این شرکت ها دانست و گفت: مشکل از ترانه ها نیست. مشکل از شرکت هایی است که ترانه خوب را قبول نمی کنند و به خاطر این که برای ترانه هزینه ای نکنند، بیشتر به دنبال ترانه های ضعیف تر و ترانه سراهای بی نام ونشان ترند. 🔹آن ها از این ترانه سراها، شعر می گیرند و به آن ها می گویند درعوض شما را در آینده موفق خواهیم کرد و با این ترفند، آن ها را فریب می دهند. بعضی از این شرکت ها هم افراد را راضی می کنند و می گویند با چهارصد هزار تومان 10 ترانه برایمان بنویس! او هم مهارتی ندارد و ترانه ای سر هم می کند. 🔹این در صورتی است که کمترین دستمزد برای یک ترانه خوب، دو میلیون تومان است و این قیمت با توجه به خواننده و محل پخش آن، بین 4 تا 6 میلیون تومان نیز، تغییر می کند. شرکت ها، به دنبال خرید ترانه سرا و خواننده اند. 🔹این شاعر و ترانه سرا اعتقاد دارد، این فریب شرکت ها، خواننده های زیادی را هم درگیر کرده است. او با توضیحی در این باره گفت: فرض کنید شرکت های مذکور به ترانه سراهایی که مدت ها با آن ها همکاری دارند بابت هر ترانه زیر 500 هزار تومان می دهند. معلوم است افرادی که ترانه های خوب دارند به طور مسلم حاضر به همکاری با آن ها نمی شوند. درباره خواننده های طرف حساب این شرکت ها نیز، همین وضع حاکم است. با آن ها قراردادهایی می بندند و می گویند پنج سال (بعضی هایشان حتی بیشتر) در اختیار مایید و باید آن چه ما می خواهیم بخوانید و لاغیر. با این شرایط، طبیعی است که ترانه سرا نباید به این خواسته شان تن بدهد. حتی اگر مبلغ باارزشی به او بدهند به شرطی خوب است که ترانه اش را در آلبوم خاصی کار کنند نه در کنار ترانه های ضعیف که شخصیت ترانه سرای خوب را هم زیر سوال ببرد. البته که در این شرایط خواننده و ترانه سراهای خوبی داریم که خودشان را درگیر این قضیه ها نمی کنند اما چیزی که از نظر شرایط ارجحیت دارد این است که این بخش باید برتر باشد؛ اما این طور نیست. 🔹استقبال مردم از ترانه های شرم آور عجیب است شاعر شعر بهار بهار که بیشترمان آن را با صدای زنده یاد ناصر عبداللهی به خاطر داریم، معتقد است این شرکت ها به وزارت ارشاد هم نفوذ کرده اند و به همین دلیل است که با وجود رد برخی ترانه ها از سوی دفتر شعر باز هم شاهد منتشر شدن آن قطعه ها هستیم. او اضافه کرد: ترانه سراهای خوبی داریم که آثار باارزشی دارند، منتها آدم دلش نمی آید آثارشان را به برخی خواننده ها بدهد. برخی از ترانه سراها بالاخره بعد از مدتی تسلیم این شرکت ها و بعد از زمان کوتاهی متوجه اشتباه شان می شوند. منتها در آن شرایط دیگر نمی توان کاری کرد چون شرکت ها با آن ها قرارداد می بندند و آن ها طبق قرارداد موظفند چند سال برای این شرکت ها ترانه بفرستند. امیدوارم همین گوشه ها و اشارات از طریق این گفت وگوها، به دست کسانی که شعر خوب می گویند، برسد و متوجه باشند چه تصمیمی می گیرند. 🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف @masafmusic