eitaa logo
در مسیر آگاهی
264 دنبال‌کننده
992 عکس
694 ویدیو
155 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دکتر زادبر (دکترای علوم سیاسی) 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ انتساب قمه‌زنی به سفیر انگلیس 〽️ یکسال پیش برای اولین بار تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مدعی است سفیر انگلستان را در حال قمه‌زنی نشان می‌دهد و در شرح آن نوشته شده «اولین قمه‌زن عاشورا سفیر انگلیس در ایران بوده است». ➖ در ادامه شرح این تصویر آمده بود که برای اولین سفیر انگلیس در سال ۱۲۹۶(قمری یا شمسی؟!)در باغ سفارت انگلیس قمه زد و این عمل را ترویج کرد. ◾️اما این تصویر اصلا ربطی به سفیر و سفارت انگلستان ندارد، بلکه عکسی است که یک عکاس آمریکایی در نجف گرفته و نخستین‌بار ۱۰۶ سال پیش (در سال ۱۹۱۴) در نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شده است. 🔻 بی‌تردید قمه‌زنی یک رفتار انحرافی است که از یک‌سو با مناسک دینی سنخیتی ندارد و برخلاف دستورات اسلام است، و از سویی دیگر دلزدگی و اشمئزاز دیگران را از مذهب سبب می‌شود و یک سوء‌تبلیغ بزرگ برای عزاداری و مذهب است. ولی منشأ این رفتار را نمی‌توان انگلیس دانست، بلکه ریشه آن بدفهمی و نگاه نادرست به واقعه عاشورا و عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) است که از دوران صفویه به این سو پررنگ‌تر شده است. ✔️ قمه‌زنی قبل‌تر از تاریخ ادعایی ۱۲۹۶(قمری یا شمسی؟) به عزاداری امام حسین(علیه السلام) وارد شده است و در دوران قاجاریه در مناطق مختلف گسترش پیدا کرده است. 📚 (رک: مهدی مسائلی، عار یا شعار:قمه‌زنی در ترازوی عقل و شرع، نشر آرما) 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ آیا امام حسن و امام حسین (علیهما -السلام) در فتوحات (فتح ایران و روم شرقی) حضور داشتند؟ ⭕ استاد رحیم پور ازغدی https://www.aparat.com/v/yJEtR/%D8%B4%D8%A8%D9%87%D9%87_%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AD%D8%B3%D9%86%28%D8%B9%29_%D9%88_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%28%D8%B9%29_%D8%AF%D8%B1_%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%AD%D8%A7%D8%AA_%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86 ⭕بررسی علمی توسط استاد طاووسی مسرور 👇🏻👇🏻 ♦️آیا امام حسین(علیه‌السلام) در حمله به ایران شرکت داشتند؟ https://m.aparat.com/v/WoyQd ♦️امام حسین(علیه‌السلام) و فتح ایران- قسمت اول: بررسی روایت تاریخ طبری https://m.aparat.com/v/6PEN7 ♦️امام حسین(علیه‌السلام) و فتح ایران – قسمت دوم (بررسی روایات دیگر) https://m.aparat.com/v/hV7x2 ♦️امام حسین(علیه‌السلام) و فتح ایران – قسمت سوم (روایت های مخالف) https://m.aparat.com/v/dHuEM ♦️امام حسین(علیه‌السلام) و فتح ایران – قسمت چهارم (نقد کلی فتوحات) https://m.aparat.com/v/sOaCG ♦️امام حسین(علیه‌السلام) و فتح ایران– قسمت پنجم (نقد روایتی ساختگی) https://m.aparat.com/v/DmRUV ~~~~~~~~~~~ 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب و احترام گروه "در مسیر آگاهی" به همت جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه ایجاد شده تا در مقابله با جریان تحریف تاریخ، شبهه زدایی و روشنگری کند. ❤️اگر نسبت به هویت دینی و ملی خود دغدغه مند هستید و علاقه مند به کسب آگاهی و اطلاعات موثق، به جمع ما بپیوندید و با فوروارد کردن این پست در گروه‌ها و برای دوستان، " مسیر آگاهی " را به سایرین معرفی کنید.🙏🙏 با تشکر با ماهمراه باشید : ⭕"در مسیر آگاهی" واتساپ👇🏻👇🏻 https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕"در مسیر آگاهی" ایتا 👇🏻👇🏻 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️آیا ماه صفر نحس است؟ 🔮کسانی که معتقد به نحوست ماه صفر می باشند، دلایلی را بیان کرده اند از جمله: 1_ روایت نبوی: «من بَشّرَنی بخروج صفَر فله الجنة؛ کسی که مرا به پایان یافتن [ماه] صفر نوید دهد، بهشتی است». 2_ روایت نبوی: «من بَشّرَنی بخروج آذار فله الجنة؛ کسی که مرا به پایان یافتن [ماه] آذار نوید دهد، بهشتی است». 3_ دعای رفع نحوست ماه صفر. 4_ دلایل عقلی. اما بررسی موارد فوق: 1⃣_ این روایت، در کتب روایی یافت نشد، و برای آن سندی پیدا نکردیم، بلکه تنها در کتاب المراقبات مرحوم ملکی تبریزی این عبارت، به عنوان برداشت از روایت دوم آورده شده. اما روایت دوم: 2⃣_ روایت دوم از جمله روایاتی است که در کتب شیعه نقل شده و مورد استناد قرار می گیرد، متن کامل روایت به شرح زیر است: «ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر (صلی الله علیه و آله) به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند فرمود: نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است، چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد، پیغمبر (صلى اللَّه علیه و آله) به نیّت آنان پى برد، و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود؛ بزودى چند تن بر شما وارد مىشوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذر» مژده دهد اهل بهشت است. 🔸سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر (صلى اللَّه علیه و آله) به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى بسر می بریم ؟ أبوذر گفت: یا رسول اللَّه آذر بپایان رسیده است. پیغمبر (صلى اللَّه علیه و آله) فرمود: اى أباذرّ آن را مىدانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت مىباشى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مرد، و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود. 🔸از روایت موارد زیر مشخص است: الف. از این روایت نحوست ماه صفر برداشت نمی شود ب. در این روایت کلمه ماه صفر وجود ندارد و اگر نظر پیامبر از آذار ماه صفر بوده است؛ میبایست کلمه صفر ذکر می شد. ج. منظور پیامبر اکرم از بشارت به بهشت، نه به جهت بشارت است بلکه به جهت بشارت دهنده است. بنابراین: این روایت نیز دلالتی بر نحوست ماه صفر و یا سایر ماه ها ندارد. 3⃣_ مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان خود درباره ماه صفر چنین می آورد که: «بدان كه اين ماه معروف به نحوست است و براى رفع نحوست هيچ چيز بهتر از تصدق و ادعيه و استعاذات وارده نيست و اگر كسى خواهد كه محفوظ ماند از بلاهاى نازله در اين ماه در هر روز ده مرتبه بخواند چنانكه محدث فيض و غيره فرموده: يَا شَدِيدَ الْقُوَى وَ يَا شَدِيدَ الْمِحَالِ ... » 🔮نکات مورد اهمیت این عبارت به شرح زیر است: الف. مرحوم شیخ عباس، نحوست ماه صفر را معروف می دانند نه حقیقت. ب. دعایی در محفوظ ماندن از بلایای ماه صفر ذکر شده است که دلیلی بر نحوست ماه نیست. ج. مرحوم ملامحسن فیض در کتاب «خلاصة الاذکار و اطمینان القلوب‌» برای این دعا سندی ذکر نکرده اند. 4⃣_ دلایل عقلی بیان شده از جمله: واقع شدن شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در این ماه و یا شروع جنگ ها بعد از سه ماه حرام (ماه هایی که جنگ در آن حرام بوده است) که باعث نحوست آن شده است. این دلایل نیز برای پذیرفتن نحوست ماه صفر کافی نیست. چرا که اگر ملاک نحوست یک ماه، شهادت شخصیت بزرگی باشد، ماه محرم و ماه هایی چون رمضان، جمادی الثانی و حتی ربیع الاول برای شهادت حضرات ائمه باید نحس محسوب بشود که اینطور نیست. و اما اگر نحوست آن بابت، شروع جنگ های جاهلی بوده است؛ نمی توان پذیرفت دلیل خوبی برای نحوست باشد، چرا که بعد از ماه رجب که ماه حرام است نیز باید این حکم صادق باشد و ماه شعبان را نحس بدانیم که اینطور نیست. ⬅️بنابراین: دلایل چهارگانه برای نحوست ماه صفر پذیرفتنی نیست هر چند عمل به دعاها و دادن صدقه در این ماه از لحاظ عقلی کار خوبی خواهد بود. و شاید منظور از برخی روایات که به ما نرسیده باشد، نزول برخی بلایا در این ماه بوده که با خواندن دعای مذکور در مفاتیح برطرف می گردد، اما به هر حال این مساله یک احتمال خواهد بود. 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 افشای کمک نظامی فرح به صدام برای بمباران ملت ایران 🔹شبکه خبری عراقی «الاتجاه» طبق اسنادی از سرویس اطلاعات رژیم بعث گزارش داده که خانواده محمدرضا شاه و معاونانش در زمان جنگ تحمیلی با کمک برخی از نزدیکان بختیار تلاش کردند تا صدام در جنگ پیروز شود. 🔹بر اساس این اسناد، برخی از تجهیزات نظامی که ایران در دوره شاه خریده اما تحویل نگرفته بود، با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه برای بمباران شهرهای ایران به رژیم بعث داده شد. fna.ir/ezldra 📌 بازنشرکلیه مطالب جهت اطلاع دیگران بدون ذکر منبع مجاز است. 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ می گویند دلیل امام (علیه السلام) توسط یزید، دعوای آن دو در با زنی زیبا به نام است. در اين داستان، به زني به نام «اُرَيْنَبْ» همسر «عبدالله بن سلام» علاقمند شده و امام حسين(علیه السلام) مانع شهوت‌راني يزيد گرديد. لذا امام حسین(علیه‌السلام) ارینب را به درآورد تا با ازدواج نکرده و بعد طلاق داد تا به عبدالله بن سلام شوهر قبلی خود برسد. و این داستان، آغاز و دشمني يزيد با امام حسين(علیه السلام) و منشأ واقعه بوده است. 📚دینوری الامامه والسياسه، ج۱، ص۱۶۷؛ 📌: ◀️تنها منبع این خبر، است. ◀️ابن قتیبه بدون هيچ اشاره‌اي به ناقل و راوي اين داستان حكايت را از شخص سومی نقل مي‌كند كه براي ما آن شخص شناخته شده نيست؛ پس داستان از نظر سندي داری مشکل است؛ ◀️در این داستان ساختگی، امام (علیه السلام) در زمان ساکن بوده است و حال آنکه امام حسین(علیه السلام) در این زمان ساکن بوده است. ◀️اشكال مهم ديگري كه در اين داستان وجود دارد، اين است كه امام حسين (علیه السلام) در يك مجلس اورینب را مي‌كند و حال آن كه بر اساس سه طلاق در يك مجلس جايز نمي‌باشد. و از احکام است. ◀️گذشته از بطلان قطعي روايت فوق، امام حسین(علیه السلام) بارها علت قیام خود را ظلم، فساد و بدعت در دین توسط یزید بیان کرده است. ◀️بنابراین، این داستان در نظر دارد تا حسین(علیه السلام) که افشای و مبارزه با حاکم و کسی که خدا را تغییر داده، فراموش گردد. 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔ برخی می گویند با ظهور مهدی موعود درهای توبه بسته خواهد شد و اگر کسی تا پیش از آن توبه نکرده باشد دیگر راهی برایش نیست؟ آیا چنین است؟ ✅ در فرهنگ قرآنی، انسان اگر تا دم مرگ هم توبۀ حقیقی کند، توبه اش پذیرفته می شود. امام زمان(علیه السلام) هم با کتاب و دین جدیدی نمی آید و قرار است احیاگر همین قرآن باشد؛ توبه پذیری مهدی(علیه السلام) نیز همان شرایطی را دارد که در قرآن و روایات بیان شده، چه در زمان غیبت و چه در زمان ظهور، و اگر سیره ای خلاف آن به مهدی(علیه السلام) منتسب شود، جعلی و نادرست است. 🔅ازسوی دیگر، مفاهیمی در توصیف دنیای بعد از ظهور بیان شده که به روشنی بیانگر توبۀ افراد و توبه پذیری مهدی(علیه السلام) است. مهدی(علیه السلام) با ظهورش میخواهد حیات انسان را به اوج درخشش خود برساند. هر حرکت رو به رشدی نیازمند پالایش خطاهای گذشته نزد خود و نزد خداست و مگر توبه معنایی جز این دارد؟ ✅ مهدی(علیه السلام) برای اصلاح زمین میآید و زمین اصلاح نمیشود، مگر با اصلاح قلب های آدمیان. این است که می توان پیش بینی کرد که مهدی(علیه السلام) انسان را در قدم اول با گسترۀ رحمت الهی و باب توبه آشنا خواهد کرد. 🔅 در وصفی دیگر دربارۀ مهدی(علیه السلام) آمده است که او قلبهای مرده را زنده میکند و دلهای پرکینه را شفا میدهد. این اوصاف نیز نشان میدهد که مهدی(علیه السلام) با انسانهایی سر و کار دارد که دلهایی پر از کینه دارند یا قلبهایشان مرده است و مهدی(علیه السلام) آنها را سروسامان میدهد. ✅ اعجاز و کرامت مهدی(علیه السلام) فتح دلهای قفل زده است، نه فتح جغرافیایی. فتح جغرافیایی هنری نیست؛ خیلی ها از پس آن برآمدند، ولی کار مردان خدا فتح قلب هاست؛ رام کردن و آرام کردن دل های طغیانگر است. برای همین است که در دوران مهدی(علیه السلام) دنیا و اهلش طعم پاکی را میچشند. 🔅 به بیان دیگر در آن دوران انسان هویت خود را باز خواهد یافت و به خویشتنِ فطری و خدایی خود بازمیگردد و اگر این توبه نیست، پس چیست؟ 💢 برگرفته از کتاب استراتژی منجی: جنگ جهانی یا صلح جهانی؟، انتشارات پناه 💢 تکمیل بحث فوق را می توانید در سایت ادیان نیوز دنبال کنید. 🔺انتشار این پست گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ آیا امیرمومنان (علیه السلام) و سر تاس بودند؟ ♦️اخیرا دکتر با تاثیر پذیری از وهابیت به تخریب شخصيت علی(علیه السلام) پرداخته است 📍پاسخ: این که در زیارت حضرت علی(علیه السلام) تعبیر آمده، درست است، اما معنای این دو کلمه آن نیست که آقای سروش آن هم با تمسخر بیان می کند(کچل شکم گنده)؛ بلکه خود اهل بیت(علیهم السلام) آن را معنا کردند. ⬅️ مثلا در روایت امام (علیه السلام) هست که این دو را (صلی الله علیه وآله) به امیرمومنان (علیه السلام) داد است و معنای یعنی از و معنای یعنی پر شده از . ➖ اما انزع و بطین را به معنای ظاهری گرفته اند و آن هم جنبه آمیزش یعنی راه حضرت سروش را رفته اند! در حالی که به معنای ظاهری و جسمی نیز بخواهیم معنا کنیم معنای بدی ندارد زیرا انزع و اصلع در ادبیات تعبیر مدح آمیزی است و به کسی گفته می شود که: ◀️ موی دو طرف جلوی سرش ریخته است و این حالت در عرب خوب بوده به خلاف فردی که پیشانی پرمویی داشته است. ◀️ اما بطین به معنای شکم پر نیست بلکه به معنای است. یعنی امیرمومنان(علیه السلام) باتوجه به هیکل که داشته کمر باریک نبوده است. ❗️چطور می شود کسی شکم بزرگ داشته باشد در حالی که همانند معاوبه(لعنت الله) پرخور نبوده است؟! چطور کسی که اهل کار و تلاش بوده و در نبردها یکه تاز میدان بوده باشد؟! اما قد حضرت بر اساس روایتی از خود آن حضرت و همینطور شمائل نویسان، میان قامت و بود یعنی نه خیلی بلند و نه کوتاه. ◀️ در نهایت به نظر می‌رسد که و از این دو اصطلاح معنای بد آن را ترویج داده اند تا به شخصیت امیرمومنان علی علیه السلام بپردازند. چنانکه به تمسخر امام می پرداخت. 📚 پاسخگوی شبهه: حجت الاسلام دکتر محمدرضا مدیر گروه تاریخ موسسه امام خمینی و موسسه امام رضا(علیه السلام) 🔺با انتشار این پست دیگران را نیز در مسیر آگاهی قرار دهید یا 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑کوروش در منابع تاریخی ♦️دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی تاریخ‌دان، نویسنده، پژوهشگر، شاعر، موسیقی‌پژوه و "استاد تمام" دانشگاه تهران(متوفی 1393) 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی. 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چندسال پیش برنامه ضدارزشی شبهه ای را مطرح کرده است که: در منابع آمده است که امام (علیه السلام) فرمودند: ➖ ما از تبار هستیم، هواخواهان ما و ما هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و بالاتر و هر ایرانی از بدترین دشمنان ما بدتر است. ایرانیها را باید دستگیر کرد و به آورد، زنانشان را به درآورده و به فروش برسانید و مردانشان را به و بردگی اعراب گماشت. : ➖ این روایت که سند ضعیفی داشته و غلط ترجمه شده، از امام (علیه السلام) است نه امام حسین(علیه السلام)؛ به علاوه وقتی در کتاب سفینه البحار آمده یعنی اصلش نیز در بحار الأنوار نیز آمده. 📚مجلسی، بحار، ج 64،ص176 ✅ : ➖ این روایت از معانی الاخبار شیخ نقل شده و آن است؛ زیرا بن جبله در سند آن است، نیز فرضا که امام صادق(علیه السلام) این کلام را فرموده باشند، علامه مجلسی در ادامه آن می نویسد: بيان : " " أي العرب الممدوح من كان من شيعتنا، وإن كان عجما، والعجم المذموم من كان عدونا، وإن كان عرب. یعنی، منظور این روایت آن است که اگر فرضا عرب، باشد و ، مذموم، است اگرچه عجم باشد و دشمن ما عجم است اگر چه عرب باشد. یعنی به عبارت دیگر: این کلام بر فرض صحت صدور از معصوم(علیه السلام) در مقام با عرب هایی است که دیگران را خوار می شمارند؛ اگر چه اهل بیت(علیهم السلام) باشند و امام(علیه السلام) فرموده است: از نظر ما شما که عرب هستید، اما ما اصلا نیستید و عجم هستید، اما ما عرب هستند حتی اگر خراسانی و اصفهانی و رازی و ... باشند. ✅ : ➖ باید توجه کرد، آن عباراتی که در سفینه البحار در ادامه حدیث آمده، از متن نیست و از است که می خواسته نشان دهد در کنار این فرمایش امام صادق(علیه السلام)، نگاه به ایرانیان چگونه بوده است. بعد می نویسد: گفته است که ایرانیان را باید و زنانشان را به کنیزی به ایران آورد. این قسمت با "و قال " شروع می شود و ثانی یعنی که همان است. ✅ : ➖ مرحوم شیخ علی نمازی شاهرودی (ج۷، ص۱۰۷ – ۱۰۸) در تکمیل نوشته شیخ عباس قمی در کتاب مستدرک سفینه البحار می نویسد: سوای رای دومی(عمر) درباره ایرانیان: ابن شهرآشوب در نقل کرده که وقتی ایرانی را به آوردند و تصمیم گرفتند که را بفروشند و مردان را به درآورند که ناتوانان را در طواف بر پشت خود حمل کنند، اميرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: (صلی الله علیه و آله) فرموده است: بزرگ هر قومی را گرامی بدارید اگرچه مخالف شما باشد و این ها هستند که و هستند، با ما از در مسالمت درآمده اند و به رغبت دارند و من برای خدا آنان که به من و بنی هاشم داده اید آزاد کردم ⬅️ و در پایان: رواﯾﺎت ﻓﺮاواﻧﯽ در ﻣﺪح اﯾﺮاﻧﯿﺎن آﻣﺪه است. ﯾﮑﯽ از آن روایات ﮐﻪ در اﺑﺘﺪای اﯾﻦ ﻣﺘﻦ آﻣﺪه اﺳﺖ وﻟﯽ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻣﻐﺮﺿﺎﻧﻪ شبه افکنان آن را ﺣﺬف ﮐﺮده اﻧﺪ. ➖اﻣﺎم ﺻﺎدق(علیه السلام) ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:  🔺️«اﮔﺮ ﻗﺮآن ﺑﺮ و ﻏﯿﺮ ﻧﺎزل ﻣﯽ‌ﺷﺪ، ﻋﺮب ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن ﻧﻤﯽ‌آورد،‌ و ﺑﺮ ﻋﺮب ﻧﺎزل ﺷﺪ و ﻋﺠﻢ ﺑﻪ آن اﯾﻤﺎن آوردﻧﺪ و اﯾﻦ ﻓﻀﯿﻠﺘﯽ اﺳﺖ ﺑﺮای ﻋﺠﻢ».🔻 ✔️ نه تنها در ﻫﯿﭻ رواﯾﺘﯽ ﻧﮑﻮﻫﺶ اﯾﺮاﻧﯿﺎن ﻧﯿﺎﻣﺪه است، بلکه ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﺎ و روح ﺗﻌﺎﻟﯿﻢ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(صلی الله علیه وآله) سازگاری ندارد آنجاکه ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﻮد: «ﻫﯿﭻ ﻋﺮﺑﯽ را ﺑﺮ ﻓﺨﺮ ﻧﻤﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ و ﮔﺮاﻣﯽ‌ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﺰد ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻘﻮاﺗﺮﯾﻦ ﺷﻤﺎﺳﺖ» ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺖ. 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا