🌾🌿🌾
نیایش صبحگاهی🌺🍃
🌸بار الها
یاریم کن که هر روزم به لطف و توفیق تو بهتر از روز قبل باشد.. نه برداشت منفی کنم و نه کلام منفی بر زبان بیاورم و نه نا سپاسی کنم..
🌸خداوندا
نگذارکه از تو فقط نامت را بدانم
و نگذارکه از تو تنها مشق کردن اسمت را به یاد داشته باشم
🌸بارالها
هموااره در من جاری باش همانگونه
که خون در رگهایم جاری است
🌸آمیـن
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
🌾🌿🌾
💎امام سجاد علیه السلام فرمود:
أَیُّما مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السلام حَتّی تَسیلَ عَلی خَدِّهِ بَوَّأَهُ اللّه ُ تَعالی بِها فِی الْجَنَّةِ غُرَفا یَسْکُنُها أَحْقابا.
🔹هر مؤمنی که چشمانش برای شهادت حسین علیه السلام گریان شود تا جایی که اشک بر گونه اش جاری شود، خدای تعالی او را در غرفههایی جای میدهد تا سالهای بسیاری در آن سکونت کند.
📖ثواب الاعمال وعقاب الاعمال،ص۸۳
📖وسائل الشیعه، ج۱۴، ص۵۰۱
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
4_5992433582214218163.mp3
1.58M
#فایل_صوتی_کوتاه
استغفار شايسته براي يك گناه در كلام امام سجاد عليه اسلام.
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
🌿سیصد و نه سال قمری
🌹پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جماعی از یهودیان به مدینه آمده و گفتند در مورد اصحاب کهف قرآن می گوید: ولبثوا فی کهفهم ثلاث مأه سنین وازدادوا تسعاً**کهف/ 25، ترجمه: آنها (اصحاب کهف) در غارضان سیصد و نه سال درنگ کردند و خوابیدند. * در صورتی که در تورات باقی ماندن آنها در غار سیصد سال قید شده است و این دو با هم مخالفت و تناقض دارند.
در برابر این اشکال و ایراد یهودیان نه تنها خلیفه بلکه همه صحابه از پاسخ گویی عاجز ماندند بالاخره دست توسل به دامن حلال مشکلات حضرت علی (علیه السلام) زدند حضرت فرمود: خلاف و تضادی در بین نیست زیرا از نظر تاریخ آنچه نزد یهود معتبر است سال شمسی است ولی در نزد عرب سال قمری است و تورات به لسان یهود نازل شده و قرآن به لسان عرب و سیصد سال شمسی در حقیقت سیصدونه سال قمری استزیرا سال شمسی 365 روز و سال قمری 354 روز است و در هر سال یازده روز و شش ساعت با هم اختلاف دارند در نتیجه 33 سال شمسی تقریبا 34 سال قمری می شود و سیصد سال شمسی هم سیصد و نه سال قمری می باشد. (البته تفاوتشان در سیصد سال، نه سال و دو ماه و چند روز است که معمولاً اگر ذکر کسور معتنابه نباشد آن را اسقاط می کنند)،
📚علی کیست/ 104 به نقل از: منتخب التواریخ/ 697 و بحار الأنوار. ***.
روزی که علی بکعبه آمد بوجود - از بهر علی خدا در کعبه گشود
در بسته بدان خانه خود به علی - حقا که علی است خانه زاد معبود
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
و دلم را به نقطهای که خیرم در آن است متوجه ساز 💚
یادآوری نماز حاجت روز پنج شنبه، توصیه شده از آیت الله بهجت به شاگردانشون
👆👆👆
به نیت سلامتی و فرج امام زمان
شفای بیماران
آمرزش اموات
عاقبت بخیری
و تبدیل شدن غمها و استرسهای زندگیمون به آرامش و شادی
دعا برای تمام اعضای محترم کانال فراموش نشه
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
هدایت شده از راه خدا
🌿سیصد و نه سال قمری
🌹پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) جماعی از یهودیان به مدینه آمده و گفتند در مورد اصحاب کهف قرآن می گوید: ولبثوا فی کهفهم ثلاث مأه سنین وازدادوا تسعاً**کهف/ 25، ترجمه: آنها (اصحاب کهف) در غارضان سیصد و نه سال درنگ کردند و خوابیدند. * در صورتی که در تورات باقی ماندن آنها در غار سیصد سال قید شده است و این دو با هم مخالفت و تناقض دارند.
در برابر این اشکال و ایراد یهودیان نه تنها خلیفه بلکه همه صحابه از پاسخ گویی عاجز ماندند بالاخره دست توسل به دامن حلال مشکلات حضرت علی (علیه السلام) زدند حضرت فرمود: خلاف و تضادی در بین نیست زیرا از نظر تاریخ آنچه نزد یهود معتبر است سال شمسی است ولی در نزد عرب سال قمری است و تورات به لسان یهود نازل شده و قرآن به لسان عرب و سیصد سال شمسی در حقیقت سیصدونه سال قمری استزیرا سال شمسی 365 روز و سال قمری 354 روز است و در هر سال یازده روز و شش ساعت با هم اختلاف دارند در نتیجه 33 سال شمسی تقریبا 34 سال قمری می شود و سیصد سال شمسی هم سیصد و نه سال قمری می باشد. (البته تفاوتشان در سیصد سال، نه سال و دو ماه و چند روز است که معمولاً اگر ذکر کسور معتنابه نباشد آن را اسقاط می کنند)،
📚علی کیست/ 104 به نقل از: منتخب التواریخ/ 697 و بحار الأنوار. ***.
روزی که علی بکعبه آمد بوجود - از بهر علی خدا در کعبه گشود
در بسته بدان خانه خود به علی - حقا که علی است خانه زاد معبود
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
🌾🌿🌾
نیایش صبحگاهی
الهی..
قدمهای گمشدهای داریم
که تنها..
هدایتگرش تویی..
افكارآشفتهای داریم
که تنها سامان دهندهاش
تویی..
الهی ..
ای مهربان ما را دریاب
آمین
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
#یاد_مرگ_قیامت
سیّد اجلّ، علاّمه نِحریر، بهاء الدین، سیّد علی بن سید عبدالکریمِ نیلیِ نجفی که جلالت شأنش بسیار، و مناقبش بی شمار است و تِلمیذِ شیخ شهید و فخر المحقّقین است؛ در کتاب «اَنوارُ المُضیئَه» در ابواب فضایل حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام به مناسبتی این حکایت را از والدش نقل کرده:
در روستای نیله که روستای خودشان باشد، شخصی بوده که تولیّت مسجد آن روستا با او بود. روزی از خانه بیرون نیامد، او را طلبیدند عذر آورد که نمیتوانم، چون تحقیق کردند، معلوم شد که بدن او به آتش سوخته، به غیر از دو طرف رانهای او تا طرف زانوها که از آسیب سوختن محفوظ مانده، و دیدند درد و اَلَم او را بی قرار کرده است. سبب آن را پرسیدند.
گفت: در خواب دیدم که قیامت برپا شده و مردم در حَرَجِ عظیمند و بسیار به آتش میروند و به بهشت کم میروند و من از کسانی بودم که به بهشت مرا فرستادند، همین که رو به بهشت میرفتم، به پلی رسیدم که عرض و طول آن بزرگ بود، گفتند که این #صراط است.
پس ما از روی آن عبور کردیم و هر چه از آن طیّ میکردیم عرضش کم، و طولش بسیار میگشت، تا به جایی رسید که مثل تیزیِ شمشیر شد، نگاه کردیم در زیر آن دیدیم که وادی بسیار بزرگی است و در آن آتش سیاهی است، و در آن جمرههایی (تکههایی از آتش) مثل قلههای کوهها، و مردم بعضی نجات مییابند و بعضی در آتش میافتند و من پیوسته میل میکردم از طرفی به طرف دیگر، مثل کسی که بخواهد بیفتد تا خود را رسانیدم به آخر صراط.
به آنجا که رسیدم نتوانستم خودداری کنم که ناگاه در آتش افتادم و فرو رفتم در میان آتش، پس خود را رساندم به کنار وادی و هر چه دست انداختم دستم به جایی بند نشد و آتش مرا پایین میکشید به قوّتِ جریانِ خود، و من اِستِغاثه می کردم، و عقل از من پریده بود، پس مُلهَم شدم به آنکه گفتم: #یا_علی_بن_ابیطالب علیهالسلام. پس نظر افکندم دیدم مردی به کنار وادی ایستاده، در دلم افتاد که او علیّ بن ابیطالب علیه السلام است.
گفتم: ای آقای من! یا امیرالمؤمنین! فرمود: دست خود را بیاور نزدیک، پس کشیدم دست خود را به جانب آن حضرت، پس گرفت دست مرا و کشید مرا بیرون و افکند مرا بر کنار وادی. پس آتش را از دو طرفِ رانِ من دور کرد به دست شریف خود که من وحشت نموده از خواب جستم و با این حال خود را دیدم که میبینید و سالم نمانده بدن من از آتش مگر آن جایی که امام دست کشیدند.
پس مدّت سه ماه مرهم کاری کرد تا سوختهها بهتر شد و بعد از آن کم بود که نقل کند این حکایت را به جهت احدی مگر آنکه تب میگرفت او را.
منبع: #منازل_الآخرة
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
4_6016812069989385567.mp3
4.21M
در مسیر بندگی
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت
#کربلا
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
4_6016812069989385567.mp3
4.21M
در مسیر بندگی
#امام_حسین_علیه_السلام
#زیارت
#کربلا
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
دعای عهد - علی فانی.mp3
8.3M
امام صادق (ع):
«هر كس چهل صبح «دعای عهد» را بخواند از ياوران قائم ما باشد و اگر پيش از ظهور آن حضرت بميرد خداوند او را از قبر بيرون آورد تا در خدمت آن حضرت باشد ...»
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
قرب به اهل بیت ۳۴.mp3
11.88M
✘ اولین و مقدماتیترین روش عملی برای شروع ارتباط با غیب و شروع مسیر قرب به اهل بیت علیهمالسلام این روش ساده است!
مجموعه #قرب_به_اهل_بیت (علیهماالسلام) ۳۴
#استاد_شجاعی | #استاد_عالی
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈
🌿🌺﷽🌿🌺
شناخت واقعیت دنیا
🌼🍃 دنیا را پلی بدانیم که از آن میگذریم و دیگر به آن بازنمی گردیم.
💚امام صادق علیه السلام یکی از موعظههای لقمان به فرزندش را این چنین نقل میکند:
دنیا را همانند پلی بر نهری بدانید که از آن میگذرید و آن را ترک میکنید و تا پایان روزگار، دیگر به آن برنمی گردید.
💌برای کسی که به این واقعیت واقف شود، مهم این نیست که پل چگونه است و در روی پل، چه بر او میگذرد؛ مهم این است که بتواند از آن بگذرد و به مقصد برسد. اساسا به ظواهر و تزیینات امور موقّتی و یک بار مصرف، آن قدر اهمیت داده نمی شود ؛ و لذا نه نبود آن مشکل ساز میشود و نه از دست دادن آن مسئله ساز.
#هنر_رضایت_از_زندگی
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#راه خدا🥀
@masirkhoda👈