eitaa logo
مسجد امام حسین( ع)
203 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
13 فایل
اسلامشهر زرافشان کوچه 54 و 52 تاسیس 1359 توسعه و نوسازی سال 1389 جهت ارسال مطالب و هماهنگی 09124201017 ارتباط با ادمین @Ali_norouzi55
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤 کارگاه تخصصی آموزش ◽️مداحی و ستایشگری 🔰ویژه نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال آزمایش صدا / استعداد مداحی / اصول و مبانی ⏰ زمان: جمعه ۲۲ دی از ساعت ۹ صبح 📌اسلامشهر، خیابان تختی (مصلی)، مسجد امام حسین علیه‌السلام 🔰 جهت ثبت‌نام، نام و نام خانوادگی و سن خود را به شماره ۰۹۱۹۴۵۶۹۶۶۲ پیامک کنید.
جلسه آموزش تخصصی قرآن کریم 19/30 الی 21/30 با حضور استاد حمید رحیمی در مسجد امام حسین (ع) زرافشان برگزار خواهد شد. /30 👌 لطفا به ساعت شروع عنایت داشته باشید. کانال استاد رحیمی ⬇️ https://eitaa.com/guran_hamidrahimi 〰〰〰〰〰〰〰〰 مسجد امام حسین اسلامشهر ⬇️ @masjed54
مسجدخانه خدا اگر تو در بلد کفر به مسجد بروی این محال است که یک شهر مسلمان نکنی سوال هشتاد و هفت: آیا غیر از مسجد "ضرار" مساجد دیگری هم هستند که اقامه نماز در آن‌ها نهی شده باشد؟ جواب: آنچه از روایات استفاده می‌شود این است که هر مسجدی مثل مسجد (ضرار)، از روی انگیزه‌های غلط بنا شده، در طول تاریخ مورد نکوهش قرار گرفته است. صاحب جواهر به تبعیت از دو روایت، نه مسجد دیگر غیر از مسجد ضرار را ذکر کرده، می‌نویسد: در نصوص، از اقامه نماز در این مساجد نهی شده و این‌ها مورد لعن قرار گرفته‌اند. امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: امیرالمومنین(ع) در کوفه از نماز گزاردن در پنج مسجد نهی فرمود: مسجد "اشعث بن قیس" مسجد " جریر"، مسجد سماک بن محرمه(خرشه)، مسجد"یتم" یا" هیثم". امام باقر(ع) در روایت دیگری می‌فرمایند: به انگیزه اظهار سرور و خوشحالی از کشته شدن امام حسین(ع)، چهار مسجد کوفه (اشعث، جریر، سماک و شیث) در کوفه تجدید بنا شدند! از کنار هم گذاشتن دو روایت مزبور، این نتیجه به دست می‌آید که از آغاز مساجد پنج‌گانه مزبور بر تضعیف دین پی‌ریزی شده بودند که ابتدا امام علی(ع) از نماز در آنها نهی فرمودند. شیخ کلینی در اصول کافی همچنین از ابی بصیر نقل می‌کند که علاوه بر مساجد مذکور، از نماز گزاردن در مسجد "بنی السید" و مسجد "بنی عبدالله" و مسجد "غنی" و مسجد "ثقیف" نیز نهی شده است. صاحب جواهر اضافه می‌کند: مسجدی در حمراء بر قبر یکی از فراعنه مصر بنا شده است. ایشان نقل می‌کند: گاهی گفته می‌شود که احکام مساجد هم بر مساجد مزبور جاری نیستند. البته اکنون دیگر این مساجد از بین رفته‌اند و نشانی از آنها نیست. روشن است که این مساجد خصوصیت ویژه‌ای ندارند هر مسجدی که با انگیزه‌ها و اهداف ضد دینی بنا شود، مبارک و ملعون و مطرود است. کپی و نشراین پست صدقه است. @masjed54
اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر
مسجدخانه خدا اگر تو در بلد کفر به مسجد بروی این محال است که یک شهر مسلمان نکنی سوال هشتاد و هشت : چه مسجدی به دستور پیغمبر اکرم(ص) تخریب شد؟ و چرا؟ جواب: تنها مسجدی که خداوند متعال به عللی به پیامبر اکرم(ص) دستور تخریب آن را داد، برگرفته از قرآن کریم، "ضرار" نام گرفت. در قرآن کریم می‌خوانیم: گروهی دیگر از آنان (منافقان) کسانی هستند که مسجدی ساختند برای زیان رساندن به اسلام و مسلمانان و تقویت کفر و تفرقه افکنی میان مومنان و کمین‌گاه برای کسی که از پیش با خدا و پیامبرش مبارزه کرده بود. آنان سوگند یاد می‌کنند که جز نیکی نظری نداشته‌ایم! اما خداوند شهادت می‌دهد که آنها دروغگو هستند. هرگز در آن (مسجد به عبادت) نایست. آن مسجدی که از روز نخست بر پایه تقوا بنا شده شایسته‌تر است که در آن به عبادت بایستی . در آن مردانی هستند که دوست دارند پاکیزه باشند، و خداوند پاکیزگان را دوست دارد. در تفاسیر، در شان نزول آیه شریفه، چنین آمده است: پس از آنکه عمرو بن عوف و جماعتی مسجد "قبا" را ساختند، از حضرت دعوت کردند تا تبرکاً در آنجا نماز بخواند‌. حضرت قبول کردند و مسجد را افتتاح نمودند. عده ای از منافقان "بنی غنم بن عوف" از روی حسد و انگیزه‌های غلط، اقدام به ساختن مسجدی در کنار مسجد قبا نمودند تا از آن به عنوان پایگاهی علیه مسلمانان استفاده کنند. سپس نزد حضرت آمدند و درخواست کردند در آنجا نماز بگزارد، ولی چون حضرت عازم جنگ تبوک بودند، وعده دادند که هنگام بازگشت، این کار را انجام خواهند داد. پس از مراجعت به مدینه، این آیات نازل شدند. از این رو، حضرت به دو تن از اصحابشان دستور دادند که بروید و این مسجد را، که مردمی ظالم ساخته‌اند، خراب کنید و آن را به آتش بکشید. در روایتی هم آمده است که جای آن را زباله‌دان کردند تا کثافات محل را در آنجا بریزند. از دقت در آیه شریفه، اهداف بانیان این مسجد روشن می‌شود: الف. از کلمه "ضراراً " فهمیده می‌شود که هدف اولیه اینان ضرر و ضربه وارد کردن به مسلمانان و جامعه اسلامی بوده است. ب. از کلمه " کفراً " استفاده می‌شود که هدف بانیان تاسیس مسجدی به عنوان مرکز عبادت و بندگی حق نبوده، بلکه آن را رازی کفر‌ورزی و بازگشت به ارزش ها و عقاید جاهلیت بنا کرده بودند. ج. از کلمه "تفریقاً بین المومنین" استفاده می‌شود که در این مسجد، اهداف خدایی مد نظر نبوده‌اند؛ زیرا مسجد پایگاه اتحاد و همدلی و همبستگی مومنان با یکدیگر است، در حالی که این مسجد به قصد ایجاد تفرقه در میان مومنان بنا شده بود. در نهایت اینکه قرآن کریم می‌فرماید: این مرکز نه تنها عنوان مسجد ندارد، بلکه کمین گاه و سنگر منافقان و دشمنان خدا و پیامبر است. کپی و نشراین پست صدقه است. @masjed54
19.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام نهاوند با قرائت دلنشین استاد حمید رحیمی
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقام رست قاری ممتاز کشوری استاد حمید رحیمی
کو پسر که ندارد نشان از پدر