eitaa logo
🕌مسجد ابوالحسن 🕌
249 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
389 ویدیو
6 فایل
🪐بسم الله الرحمن الرحیم🪐 🌺به کانال عمومی مسجد ابوالحسن خوش آمدید🌺 ارتباط با ادمین @Saeed135537
مشاهده در ایتا
دانلود
توافق و بیانیه مقام معظم رهبری.mp3
زمان: حجم: 10M
حاج آقای ماندگاری هم برای دفاع از نظر ولایت به میدان آمد.... رمزگشایی از پیام رهبر انقلاب به شورای عالی امنیت ملی می‌گوییم وقتی جنگ در لبنان متوقف نشده چرا تنگه هرمز را باز کردید؟ در این چهار ماهه فهمیدیم ما هم می‌توانیم اروپا و آمریکا را تحریم کنیم و پا روی گلوی آنها بگذاریم. اراده ولی خدا آشکار شد که ایشان با این تفاهمنامه موافق نیستند. بخاطر انتخاب بنی صدر ۱۷ هزار شهید دادیم . چون به منافقین میدان داد. شهیدان بهشتی و...را از دست دادیم و دود انتخاب بنی صدر در چشم همه مردم رفت. @masjed_abolhassan🕌
📣 از این لحظه" رو به آینده کشور در ۶۰ روز مهم پیش رو سخن بگوییم. والله این اختلاف و تفرقه ثمرات پیروزی نظامی را بر باد می‌دهد. فقط یک مسیر تعیین شده است: "ما منتظر تحقق شروط هستیم." ✅ ۱. ملت باشرف ایران به صراحت باید بدانند "شروط" چیست و منتظر تحقق چه شروطی باید باشند؟ ✅ ۲. ملت نباید نظاره گر محض باشد، باید ناظر و مطالبه گر باشند. ✅ ۳. در مذاکرات حضوری آینده که رهبری اشاره فرمودند که به معنای پذیرش حرف و شروط دشمن نیست، حقوق حقه ملت چیست؟ 🔻این موارد را به وضوح برای مردم بشمارید: ۱. حق غنی سازی در داخل ۲. مدیریت تنگه هرمز ۳. تکلیف ۴۰۰ کیلو سوخت ۴. غرامت جنگ ۵. ساز و کار تضمین توافق ۶.خونخواهی امام شهید و شهدا مظلوم جنگ رمضان 🔻📣رو به آینده مطالبه کنیم. فریاد نظارتی مردم باید به سمت آینده مذاکرات جهت گیری شود. ✍ علیرضا زادبر @masjed_abolhassan🕌
🔴 اخلاص اگر تصویر بود: 🏴🏴 شب پنجم‌ محرم 🙏😔 التماس دعا @masjed_abolhassan🕌
🇮🇷 ده نکته پیرامون پیام ۲۸ خرداد رهبر معظم انقلاب ، با دقت مطالعه بفرمایید: 🔹 پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص تفاهم نامه اخیر، پیامی مهم، تاریخی و جریان ساز است که تحلیل و فهم متن و فرامتن آن، دلالت‌های متعددی برای کنشگری مردم و مسئولان در سپهر سیاسی ایران دارد. 1⃣ پیام رهبر انقلاب یک متن تلخ دارد که در آن نشان می‌دهد، علی رغم ادعاهای قبلی و بعدی مسئولان کشور مبنی بر رعایت خطوط قرمز و ملاحظات و دقت‌های ایشان در مذاکرات، اجماعی در میان مسئولان در تخطی از آن وجود دارد. این تفاوت میان ادعاهای پر سر و صدا و واقع امر، تشکیک در ادعاهای مشابه گذشته و آینده آنها را بیشتر می‌کند. از جمله بیان یکصدای آنها در مراعات خطوط قرمز در مذاکرات دوره شصت روزه. 2⃣ در کنار این متن تلخ، یک فرامتن شیرین وجود دارد که حاکی از آن است که هیچ کس دیگر نمی‌تواند پشت رهبری پنهان شود و مسئولیت تصمیمات خود را بر عهده نگیرد. دوران پشت هم اندازی و خرج کردن از کیسه رهبری برای بستن دهان منتقدان و مخالفان و اعتبار خریدن برای دیدگاه و نگاه شخصی یا حزبی و قبیله‌ای به سرآمده است. 3⃣ این پیام نافی یا ناقض پیام‌های قبلی رهبری نیست. کسانی که این پیام را ابزاری برای عقده گشایی و برتری جویی و چوبی برای کوبیدن بر سر رقبای سیاسی خود کرده‌اند، مراقبت کنند که مجوزی برای تخلف از امر صریح رهبری -در حفظ انسجام و وحدت- ندارند. حواسشان جمع باشد که رهبری از نزاع موجه وحدت شکن نهی کرده‌اند. بدانند که رهبر سوم جمهوری اسلامی در عین عقلانیت و شجاعت، صراحت عجیبی هم دارد. 4⃣ نظر رهبر معظم انقلاب شخصی نیست، علی الاصول است و موافقت مشروط به تعهد مسئولان با این تفاهم نامه به معنی پایانی بر شیوه مذاکرات برجامی و صعب العبور کردن مسیر تخطی از خطوط قرمز رهبری است. 5⃣ خطر بزرگی که در فرامتن این تفاهم و امضاء آن وجود داشت و دارد، سفید شویی قاتل جنایتکار و متجاوز است. سکوت رهبری اگر به معنی موافقت و رضایت رهبری از این مسیر تلقی می‌شد، دیگر مانعی جدی در برابر این خطر بزرگ باقی نمی‌ماند. در همین چند ساعت میان امضاء تفاهم و انتشار پیام رهبری، پخش مدام تصاویر امضاء این تفاهم از رسانه ملی و مصاحبه رییس تیم مذاکره و برخی مسئولان دیگر، صحنه‌ای خلق کرده بود که گویی رئیس جمهور تروریست و جنایتکار امریکا، اساسا ارتباطی با ترور بزرگ نهم اسفند و قتل عام کودکان میناب ندارد. این خطر همچنان هست و پیام رهبری تنها افقی روشن را در شکستن این کلیشه نادرست گشوده است. 6⃣ نکته مهم دیگر آنکه، دلیلی وجود ندارد که مخالفت سابق با این تفاهم لزوما علی الاصول باشد، همانطور که موافقت سابق با آن لزوما دلالت بر بی توجهی و بی بصیرتی آنها نمی‌کند. 7⃣ از لطائف و غرایب این پیام مهم، قرار گیری مردم و رهبری در یک سمت به عنوان مطالبه‌گر و مسئولان کشور در سمت دیگر به عنوان متعهد و پاسخگوست. این صف‌بندی از یک سو، بیانگر فاصله نگاه مسئولان با رهبری است و از سوی دیگر جایگاه و اعتبار مردم مبعوث شده را نشان می‌دهد که این هر دو، تاثیرات جدی بر آرایش سیاسی جدید کشور و دلالت‌های مهمی بر انتخابات‌های آتی دارد. 8⃣ ریاضیات به ما می‌گوید سه مساوی است با یک به علاوه دو. پیام ۲۸ خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه دیگری است که رهبر سوم جمهوری اسلامی جامع فضایل اسلاف صالح خود است‌. اگر مدارای خامنه‌ای شهید را دارد، صراحت و قاطعیت خمینی کبیر هم در قبض ید اوست. 9⃣ چهارچوب حکمرانی در ایران تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان پشت رهبری پنهان شد، عکس انتخاباتی را در توافق گرفت و هزینه‌های شکست را برای رهبری فاکتور کرد. مسئولیت کار و اقدام هرکسی با خود اوست و دیگر نمی‌توان از زیر بار مسئولیت خود فرار کرد. این فضای جدید بیش از هر چیز محصول بعثت مردم است‌. 🔟 مهمترین بخش این پیام، تثبیت جایگاه نظارت و مراقبه مردم از تصمیمات و اقدامات مسئولان است. این بار با تصریح رهبری بر اینکه، ایشان نیز در کنار مردم ناظر و مطالبه کننده‌اند‌. این شصت روز که اتفاقا مصادف با محرم و صفر است، اجتماعات مردمی در میادین به حساس‌ترین و مهمترین شبهای خود رسیده‌اند‌. ✍محمدامین باقری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@masjed_abolhassan🕌
🔺نخستین سالگرد عروج ملکوتی و عاشورایی یار و غمخوار رزمندگان محور مقاومت حاج رمضان برگزار می‌شود. اینان بلندپایگان عشق و ایثار و حاضران و ناظران مکتب سرخ حسینی و رهپویان حکمت ایرانی برای اعتلای جهان درگیر جهل و ظلم هستند؛ مردانی فرشته‌گون و روحانی که اگر نگوییم خود در جمع اولیاءالله هستند، بلکه از آنها برکت گرفته و حرکتشان در سایه شهامت و شجاعت علوی و مردمداری ایرانی برای همیشه در حافظه مردم ایران و عاشقان مقاومت در برابر ظلم و اشغالگری مانا خواهد بود.... 🔺راه شهید حاج رمضان و تمام یاران صدیقش در این مسیر عاشورایی و در این مرتبه الهی پر رهرو باد... نامه‌ای که مشاهده می‌کنید حاج رمضان با خط مبارک خود خطاب به دبیرکل محترم حزب الله لبنان، رزمنده مجاهد و مبارز آیت الله حاج شیخ نعیم قاسم مرقوم کرده است. @masjed_abolhassan🕌
انتقاد کیهان از امضای تفاهم نامه: چرا پذیرفتید در باره انرژی هسته ای مذاکره کنید؟/ ما نه با تفاهم با آمریکا و نه با اقدام نظامی، سدی در برابر تجاوز اسرائیل ایجاد نکرده‌ایم روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت: وئ پیام روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته درباره امضای «تفاهم‌نامه» میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا حاوی نکات بسیار مهمی است. انتقاد کیهان از امضای تفاهم نامه: چرا پذیرفتید در باره انرژی هسته ای مذاکره کنید؟/ ما نه با تفاهم با آمریکا و نه با اقدام نظامی، سدی در برابر تجاوز اسرائیل ایجاد نکرده‌ایم به گزارش دیدبان ایران، روزنامه کیهان نوشت: مضمون پیام رهبر معظم این است که مورد یا موارد بایسته‌ای وجود دارد که در متن نیست و مورد یا مواردی در متن است که بایسته نیست. با نگاه به متن پیام درمی‌یابیم که از سمت ما سطحی از اطمینان نسبت به اجرای تعهدات دشمن وجود دارد تا جایی که رئیس‌جمهور از طرف خود و سایر اعضای شورای عالی امنیت ملی به رهبری در تحقق آن‌ها اطمینان خاطر و حتی تعهد داده است. این بیانگر آن است که نوعی خوش‌بینی بی‌دلیل وجود داشته و این در شتاب گرفتن روند «تفاهم اولیه» مؤثر بوده است. این در حالی است که حساسیت موضوعات مورد مذاکره‌، اقتضای تأمل و دقت و وقت‌گذاری بیشتر داشته است و این طرف مقابل بوده که به دلیل بر دوش داشتن مسئولیت راه‌اندازی جنگ علیه ایران‌، فُرمالیته و مختصر شدن مذاکرات و متن به نفعش بوده و لذا به‌طور مرتب بر تعجیل در توافق و امضای آن تأکید داشته است. در این بحث‌، زمان در اختیار ایران بود، در حالی که هرچه به سمت پایان تابستان نزدیک می‌شویم‌، دولت متجاوز آمریکا با مسایل بغرنجی مواجه می‌گردید و به دادن امتیاز برای عبور از آن احتیاج پیدا می‌کرد. حالا که دو هفته اول پس از آتش‌بس را با هفت-هشت هفته تمدید غیر رسمی پشت سرگذاشته‌ایم که ‌ای کاش با یک جدول تحقق خواسته‌ها، به همان دو هفته محدود می‌کردیم. اینک که تمدید شد باید با استفاده از فشار زمان، بر تحقق حقوق‌مان پافشاری بیشتر می‌کردیم و علی‌الاصول به آن می‌رسیدیم. عدم تحقق آتش‌بس لبنان در روند مذاکرات، بحث لبنان دچار نوسان زیاد شد. بند اول شمول پایان جنگ در همه جبهه‌ها به شمول لبنان ذکر شده که خوب است اما برای آن ساز و کاری که منجر به عقب زدن شود و حتی جلوی ادامه پیشروی رژیم غاصب را بگیرد، نیاز است. الان رژیم در حالی که ظاهراً توقف جنگ علیه لبنان را قبول کرده‌، هر روز به بمباران منازل و کشتار مردم ادامه می‌دهد. ما نه با تفاهم با آمریکا و نه با اقدام نظامی، سدی در برابر این موضوع ایجاد نکرده‌ایم. ما که می‌دانیم گسترش تجاوزات اسرائیل نه تنها با سیاست آمریکا تضادی ندارد بلکه بر آن منطبق است‌، بنابراین چرا در فضائی که لبنان زیر بمباران است؛ تفاهم‌نامه را امضا کرده‌ایم؟ این‌ها نکاتی است که میان مصالح ما و تفاهم‌نامه فاصله اساسی ایجاد کرده است‌. البته مسئولین متعهد شده‌اند در توافق نهائی این اشکالات را برطرف نمایند و رهبری در پیام خود به این قول و قرار از مقامات ارشد کشور اشاره کرده‌اند. تنگه هرمز در بحث مهم تنگه هرمز، سؤال اول این است که چرا بحث تنگه، که بدون هیچ شبهه‌ای جزء لاینفک حقوق مشترک ایران و عمان است و هیچ کشور دیگری از جمله آمریکا در آن جایگاهی ندارد را به یک محور در مذاکرات پذیرفته‌ایم. آمریکا رفع محاصره دریایی ایران که کاملاًً غیر قانونی و تجاوزکارانه است را به مدیریت ایران و عمان بر تنگه و حقوق و صلاحیت‌های ناشی از آن که مسالمت‌آمیز و حق طلبانه است؛ تاخت بزند؟ در این ماجرا گویا ما پذیرفته‌ایم یک امر تاکتیکی که به هر حال کوتاه‌مدت خواهد بود و محیط حصر در مالکیت آمریکا هم نیست‌، با یک امر فوق راهبردی و همیشگی که در مالکیت ایران است‌، معاوضه‌ای صورت گیرد؟ در بحث تنگه در عین اینکه قرار گرفتن آن به مثابه کالایی مذاکراتی بین آمریکا و ایران منطق ندارد، نامعلوم گذاشتن تردد شناورهای نظامی کشورهای متخاصم و نیز نامعلوم گذاشتن تردد تجاری کشورهای متخاصم اشکال دارد. کشور متخاصم می‌تواند بگوید چون در سند تفاهم ذکری از از این دو نرفته‌، بنابراین مشمول آن نیست. انرژی هسته‌ای در بحث هسته‌ای هم مذاکره با آمریکا و ذکر آن در یادداشت تفاهم و در توافق نهائی منطق قابل دفاعی ندارد. کما اینکه اصولاً در بحثی که در سطح بین‌الملل ساز و کار آن مشخص می‌باشد و قانون روشنی برای وجود دارد، مذاکره با کشور دیگری که حق ویژه‌ای در این خصوص ندارد، بلاوجه است چه رسد به کشوری که در فضای خصومت با ما قرار دارد و علیه ما چندین جنگ راه انداخته است. مذاکره با آمریکا در این مورد ما را از همین حقوق کاغذی مندرج در NPT- که جز دردسر برای ما آورده‌ای نداشته- هم عقب‌تر می‌راند. چرا ما باید می‌پذیرفتیم که بحث هسته‌ای جزء مذاکرات جنگ باشد؟👇👇👇 @masjed_abolhassan🕌
یک موضوع بسیار اساسی و مهم این است که ادبیات و رفتار جمهوری اسلامی در بحث صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران هیچ نفعی که برای آن نداشته‌، سبب حمله نظامی آمریکا و عوامل شرور منطقه‌ای آن هم شده است. ما اصرار می‌کردیم که فعالیت هسته‌ای‌مان به هیچ‌وجه جنبه نظامی ندارد، ضمن اینکه به‌طور واقعی هم نداشت‌، ولی کمترین کمکی به تسهیل فعالیت صلح‌آمیز ما نکرد. اتفاق نگران‌کننده‌ای در تفاهم اولیه صورت گرفته که می‌تواند در مرحله توافق نهائی بر دامنه آن افزوده شود، مگر آنکه در این دو ماه برای رفع آن فکر اساسی بشود. اتفاق نگران‌کننده این است که بند مندرج در تفاهم‌نامه در بحث هسته‌ای عملاً دست ایران را، در استفاده صلح‌آمیز از برنامه هسته‌ای می‌بندد. ایران دیگر حتی حق خروج از NPT که حق طبیعی هر کشور عضوی است و خود این نهاد راه خروج را باز گذاشته است‌، هم نخواهد داشت؛ چرا که در این توافق‌، ایران تعهدهایی فراتر از تعهدات NPT را می‌پذیرد. این البته مخالف مصوبه هسته‌ای مجلس هم می‌باشد. نکته دیگر تهدیدات نظامی نهفته در بند هسته‌ای علیه ایران است؛ وقتی این متن هیچ افق استفاده از اهرم هسته‌ای برای کشور خود باقی نمی‌گذارد، در واقع - بدون آنکه مقامات ایرانی نیت آن را داشته باشند- به دست خویش آن را در معرض تهدید قرار داده‌اند. ضرورت اصلاح تفاهم‌نامه تیم ایران ۶۰ روز فرصت اصلاح اساسی و نه شکلی در تفاهم امضا شده دارد. ان‌شاءالله با توجه به حساسیت بالای موضوع این تغییرات اساسی اتفاق بیفتد و گزارش آن به‌طور روشن و مستند به رهبر عظیم‌الشأن و تیزبین و ملت بیدار و مجاهد داده شود. @masjed_abolhassan🕌
⚠️ مراقبِ قصد شوم دشمن در «عملیات رسانه‌ای» باشید 📝 یک مسیر دشمن، عملیات‌ رسانه‌ای او است که در این ایام بطور خاص با نشانه‌گیری ذهن و روان آحادی از مردم قصد خدشه در وحدت ملّی و به تبَع در امنیت ملی را دارد.| ۲۹/اسفند/۱۴۰۴ @masjed_abolhassan🕌
🔴پیام عبری سردار قاآنی به صهیونیست‌ها: *🔹سربازان جنایتکار و تروریست صهیونیست، در کمتر از ۴ روز ۱۰۰ کشته و زخمی دادید! اگر با پای خودتان از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکنید، حماسه سال ۲۰۰۰ دوباره تکرار خواهد شد؛ همان سالی که با خواری و خفت تمام از این منطقه فرار کردید. 🔹امروز هم اگر بر تجاوزگری و اشغالگری پافشاری کنید، با رسوایی و فروپاشی کامل اخراج خواهید شد. تصمیم خودتان را بگیرید. @masjed_abolhassan🕌
🔴 شبکه کان اسرائیل: ارتش اسرائیل شروع به کاهش نیروهای خود در جنوب لبنان کرده است @masjed_abolhassan🕌
🔴 سخنگوی وزارت خارجه: جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند 🔹در خصوص باقی بندها که لازمه برای اغاز مذاکرات نهایی است گفتگوهایی انجام شد. 🔹درباره صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و ازاد سازی دارایی‌های ایران بحث شد و پیشرفت های خوبی صورت گرفت. 🔹در خصوص عبور ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز قرار شد سازوکاری ترتیب داده شود که مهم است. @masjed_abolhassan🕌
🔴 بقائی: اظهارنظر تهدیدامیز امریکا باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد 🔹در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدامیز امریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست. 🔹 قطر و پاکستان تلاش کردند گفتگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بود. @masjed_abolhassan🕌