eitaa logo
مسجد فاطمیه‌ی رضوی
93 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
770 ویدیو
17 فایل
کانال رسمی مسجد فاطمیه رضوی🕌 خیابان شهید نواب صفوی🇮🇷 وفّقکم‌الله...
مشاهده در ایتا
دانلود
💯 نمایشگاه‌عرضه‌محصولات‌اقتصاد‌مقاومتی 📅زمان:شنبه۱۰/۹الی‌سه‌شنبه۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۰۰الی۲۲:۰۰ 📍مکان:‌خیابان‌نواب‌صفوی _مسجد‌فاطمیه‌رضوی 🔶 بازدید برای عموم مردم آزاد است🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم‌من باید نگاهم رو جمع کنم👀 هم شما باید حجاب بگیری !🧕🏻 ولی کدومش بیشتر مشخصه؛ چشم چرونی ؟یا بد حجابی ؟🤷‍♂ ‌ ID: @aamerin_ir
قرارمان با امام خمینی رضوان‌الله علیه این بود: مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند، و طعم تلخ فقر را چشیده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی - صلی الله علیه و آله وسلم - باشند. و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در یک کلمه، اسلام امریکایی هستند طرد نموده و به مردم معرفی نمایند. ◀️ آیا اینها ☝️(تصویر بالا) و ایادی و عمالشان می‌توانند معرف نمایندگانی که خمینی "ره" می‌خواست باشند؟ هرگز! 🔴مهدی کوچک‌زاده 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
شما ببینید چه براندازهایی توی خانه بازرگانی فعالیت میکنن ! بعد انتظار داریم اینا ضدانقلاب‌ها به نظام خدمت کنند! 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم ✍@tahlile_siasi@tahlile_siasi
🔺️زندانی در برزیل وجود دارد که زندانیان با خواندن یک کتاب و نوشتن برداشت خود از کتاب می‌توانند چهار روز از مدت زمان حبس خود کم کنند! 🔹️مردی که به جرم سرقت مسلحانه به زندان محکوم شده بود با خواندن حدود سیصد جلد کتاب ، مدت حبس خود را از ده سال به کمتر از هفت سال کاهش داد. 🔹️این مرد پس از آزادی از زندان، به لطف مطالعات و دانش کسب شده در مدت حبس، بلافاصله در آزمون ورودی معتبر ترین دانشگاه این کشور پذیرفته شد و اکنون پس از گذشت ده سال از آزادی خود و اخذ مدرک دکتری، به عنوان استاد و مدرس دانشگاه مشغول به کار است. 🔹️برای همینه که میگن مردمی که کتاب بخوانند ملتی سربلند و موفق خواهند بود.
محمدتقی فهیم، منتقد سینما: دیکتاتوری جریان انحصارطلب، ناصر طهماسب را از مراسم تشییع و وداع محروم کرد 🔻جریان انحصارطلب به‌خاطر همکاری ناصر طهماسب با کارها و مستندهای روشنگرانه‌ای که در حوزۀ تاریخ معاصر ایران ساخته شده بود، به او تهمت زد. 🔺این جریان درست مثل هیتلر، دارای ایدئولوژی و خوی است. این جریان شبه فاشیستی برای دوقطبی کردن جامعه در عرصه فرهنگ و هنر از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیست. 🇮🇷ققنوس وطن👇 https://eitaa.com/joinchat/2044133619Ce329b51282
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ محسن هاشمی که سندی رو نکرد، بقیه مدعیان هم چیزی در چنته ندارند، اما این فیلم، سندی روشن برای پاسخ به ادعای کذب محسن هاشمی رفسنجانی که گفت: آيت الله مصباح اعتقادی به رای مردم نداشت. 🔸 این را ببینید: eitaa.com/rasaee/11761 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 اشک های رهبر عزیزمان را از یاد نمیبریم 🍃🌹🍃 🌺 «ای مولای ما! من جان ناقابلی دارم، جسم ناقصی دارم، اندک آبروئی هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه ی اینها را من کف دست گرفتم در راه انقلاب» | ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 @passdar
هدایت شده از سُفره‌ی مُعجزنشان
✳️ « شما برنامه ای داشته باشيد إن شاءالله، اين دعاهايی که ميخوانيد، روی صحيفه سجاديه باشد، که انسان روزی يک صفحه يا دو صفحه از همين صحيفه بخواند؛ بالاخره انسان هر روز بايد دعا بخواند بی دعا که نميشود! برنامه ای بگذاريد که با صحيفه کار کنيد» 👤آیت الله العظمی 🆔 ✳️ « شما برنامه ای داشته باشيد إن شاءالله، اين دعاهايی که ميخوانيد، روی صحيفه سجاديه باشد، که انسان روزی يک صفحه يا دو صفحه از همين صحيفه بخواند؛ بالاخره انسان هر روز بايد دعا بخواند بی دعا که نميشود! برنامه ای بگذاريد که با صحيفه کار کنيد» 👤آیت الله العظمی 🆔https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
نکته تفسیری صفحه ۲۲:  تغییر قبله : نیمه­ های شب بود و پیامبر صلوات الله علیه به آسمان پرستاره چشم دوخته بود. از نگاهش به خوبی فهمیده می­ شد که انتظار می­ کشد. او می­ دانست که به زودی باران وحی الهی، آتش شیاطین را خاموش می­ کند؛ ولی نگران افراد سست​ایمان بود که از سخنان یهودیان اثر پذیرند. یهودیان از حد گذرانده بودند و مسلمانان را آشکارا مسخره می­ کردند. ماجرا چنین بود که پیامبر و مسلمانان، به فرمان خدا، سیزده سال در مکّه و چند ماهی در مدینه به سوی بیت­ المقدّس نماز می‌خواندند. در این چند ماه، یهودیان سیاه​ دل که کینه​ ی اسلام را در دل داشتند، به مسلمانان طعنه می­ زدند که اگر پیامبر شما واقعاً با خدا رابطه داشت، به شما دستور نمی­ داد به سمت قبله­ ی ما نماز بخوانید، و این نشان می­دهد که شما حرفی برای گفتن ندارید و فقط از این و آن تقلید می­ کنید. پیامبر صلوات الله علیه ، این سخنان را می­ شنید و با صبر و استقامت از فرمان خدا اطاعت می­ کرد؛ ولی در دلش غم بزرگی لانه کرده بود و آرزو داشت که خدا مانند همیشه او را یاری کند. آن شب گذشت و روز، پرده­ ی ظلمت را از آسمان کنار زد. پیامبر برای خواندن نماز ظهر به مسجد بنی­ سالم تشریف بردند و مسلمانان پشت سر ایشان به نماز ایستادند و مانند همیشه به سوی بیت­ المقدس نماز خواندند. پس از آن​که رکعت دوّم نماز تمام شد، جبرائیل امین از سوی خدا نزد پیامبر آمد و شانه­ هایش را گرفت و او را به سوی کعبه چرخاند و آیه​ ی 144 سوره​ی بقره را برایش خواند. مسلمانان نیز بلافاصله جهت نمازشان را به سوی کعبه تغییر دادند. بدین ترتیب، خدای بزرگ به خواسته­ ی پیامبر عزیزش پاسخ داد و نقشه​ ی دشمنان را نقش بر آب کرد. این حادثه­ ی تاریخی، از یک ­سو به طعنه­ های یهودیان پایان داد و از سوی دیگر، حقّانیت پیامبر صلوات الله علیه را ثابت کرد؛ چرا که یهودیان و مسیحیان در کتاب­های آسمانی خود خوانده بودند که پیامبر موعود، به سوی دو قبله نماز می­ خواند. به رغم این، برخی از آن​ها باز هم دست از لجاجت برنداشتند و این مطلب را انکار کردند. مسلمانان باایمان نیز از این حادثه بسیار خشنود شدند و خدا را شکر کردند که فتنه­ ی دشمنان را خنثی کرد و کعبه­ ی مقدس، آن پایگاه قدیمِ توحید را قبله­ ی آنان قرار داد؛ امّا برخی از مسلمانان سست​ ایمان، تحت تأثیر وسوسه­ های شیطانی یهودیان قرار گرفتند و با آنان یک​صدا شدند که این دیگر چه پیامبری­ است که روزی به سویی نماز می​ خواند و روز دیگر به سویی دیگر؛ تا آنجا که برخی از آنان از دین خود دست کشیدند و اسارت شیطان را به بندگی خدا ترجیح دادند. ماجرای تغییر قبله، یکی از مهم­ ترین حوادث تاریخ اسلام و یکی از امتحانات بزرگ مسلمانان به شمار می­ آید. مسلمانان با این ماجرا فهمیدند که اگرچه ظاهر عبادت​ ها اهمیت زیادی دارد، مهم​تر این است که گوش به فرمان خدا باشند و از خواست او پیروی کنند؛ نه مانند ابلیس که پس از شش هزار سال عبادت، هنگامی ­که با فرمان جدیدی روبه​ رو شد، نتوانست آن را بپذیرد و برای همیشه از رحمت خدا طرد شد. آری، کعبه و بیت­ المقدس، همه به لطف خدا مقدّس شده‌اند، و قبله​ ی هر امّتی، بنا بر مصلحت آن​ها، از سوی خدا تعیین می​شود[1]. [1] . اقتباس از تفاسیر المیزان ، نمونه ، مجمع البیان ، الجوهر الثمین ، آلاء الرحمن و انوار التنزیل
نکته تفسیری صفحه ۲۳:  مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم: ما انسان­ ها در هر لحظه در دو جهان زندگی می​ کنیم: جهان بیرون و جهان درون. آنچه می­ بینیم، می­ شنویم، می­ چشیم و می­ بوییم، مربوط به جهانی­ است که خارج از وجود ما قرار دارد و ما با آن ارتباط داریم. جهان دوّم اما، عالم درون ماست. ما عشق و علاقه، نفرت و دشمنی، شادی و نشاط، و غم و اندوه را در جهان درونی خود حس می­ کنیم. بارها دیده­ ایم که دو نفر در یک مکان قرار دارند؛ امّا یکی خوشحال و بانشاط، و دیگری خسته و نومید است. جهان بیرون این دو نفر، یکی​ است؛ ولی جهان درونشان این­ همه تفاوت دارد. حقیقت این است که احساساتی از قبیل غم و شادی، امیدواری و نومیدی، آرامش و اضطراب و...، همگی ناشی از نگاه درونی ما به حوادثی​ است که در جهان بیرونی اتّفاق می­ افتد. اگر انسان، جهان را مجموعه­ ای از خاک و سنگ و آب و هوا و ... بداند که به خودی خود به وجود آمده و بدون هدف در حال حرکت است و بی آن​که علّتی داشته باشد، پیوسته گروهی به آن پا می­ گذارند و گروهی از آن می­ روند، جهان درونش به خانه­ ای کودکانه تبدیل می­ شود که او با یافتن دانه­ ی نقلی، در آن جشن به پا می­ کند و با از دست دادن آن، مجلس عزا به راه می‏ اندازد! اگر امّا انسان، جهان بیرون را ساخته­ ی قدرتی بی­نهایت، بسیار مهربان و دانا بداند، جهان درونش به بهشت خرّمی تبدیل می­ شود که در برابر زلزله­ های اضطراب و ناآرامی مقاوم است و هیچ بی­ هدفی و خستگی و نومیدی و کسالتی، حق ورود بدان نمی­ یابد. خدای بزرگ به وسیله­ ی قرآن بارها به انسان­ها پیام داده است که همیشه او را به یاد داشته باشند و بدانند که تنها راه آرامش آنان، یاد اوست. به­ راستی «یاد خدا»، یکی از بزرگ​ترین نعمت­ های او به ما بندگان کوچک است. آن آفریدگار بزرگ که سیارات و ستارگان و کهکشان­ ها با همه­ ی بزرگی و راز و رمزهایشان نزد او چیزی به شمار نمی­ آیند، از ما  می­ خواهد که او را به جهان درون خود راه دهیم و آنجا را خانه­ ی او بسازیم؛ آنگاه به ما می­ گوید که اگر او را به حریم خصوصی خود راه دهیم، او هم ما را به حریم خصوصی­ اش راه می­دهد؛ جایی که ناپاکان، حق ورود به آن را ندارند و اثری از رنج و بدی و خستگی در آن نیست. واقعاً چقدر خدا به ما احترام گذاشته و عزّت بخشیده است! مگر یاد کردن ما به او سودی می­ رساند؟ آیا او از نماز و عبادت ما نفعی می­ برد؟ در مقابل، اگر فرمان­روای هستی، ما را به نیکی یاد کند، ما در این جهان چه جایگاهی پیدا می­ کنیم! آیا کسی که خدا به یاد او باشد، دیگر از فراموش شدن در ذهن­های دیگران می­ ترسد؟ پیشوای سوّم ما، حسین بن علی علیه السلام ، چه زیبا در دعای عرفه به خدا می­ گوید که «کسی که تو را پیدا کرده، چه چیزی از دست داده، و کسی که تو را از دست داده، چه چیز باارزشی پیدا کرده است؟». [1] در روایات آمده است که خدا به موسی علیه السلام فرمود: «من هم​نشین کسی هستم که مرا یاد کند.» عارفان گفته­ اند که یاد خدا، سه حالت دارد: یکم این​که در دل به یاد خدا باشیم و او را فراموش نکنیم. دوم این​که با زبان، ذکر او را بگوییم؛ مانند گفتن تسبیحات حضرت زهرا… پس از هر نماز.[2] سوم این­که خدا را در عمل یاد کنیم. اعمالی مانند نماز، روزه و عبادت­های دیگر، به­ ویژه پرهیز از گناهان، جزء این گروه است؛ زیرا کسی که واقعاً به یاد خداست، در حضورش کاری نمی­ کند که ناراضی شود.[3] [1] . اقبال الاعمال ، ص 349 [2] . اقتباس از وسایل الشیعه ، ج 6 ، ص 442   [3] . اقتباس از المیزان فی تفسیر القرآن ، ج 1 ، ص 324
🇮🇷بمناسبت هفته مقاومت🇮🇷 💯 نمایشگاه‌عرضه‌محصولات‌اقتصاد‌مقاومتی 📅زمان:شنبه۱۰/۹الی‌سه‌شنبه۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۰۰الی۲۲:۰۰ 📍مکان:‌خیابان‌شهیدنواب‌صفوی _مسجد‌فاطمیه‌رضوی 🔶 بازدید برای عموم مردم آزاد است🔶 @masjed_fatemieh