مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی شهر
221 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2هزار ویدیو
سوال؟؟ چرا بسیاری از مومنان در دنیا دچار سختی ها و کافران در نعمت و رفاه هستند ؟ ✅پاسخ: استاد محمدی شاهرودی
هدایت شده از مرتضی افراسیابی
سلام و عرض ادب تقدیم به نگاه مهربانتان حدود ده روزی اوایل اسارت در بصره بودیم پس از آن به بغداد مرکز استخبارات ( اطلاعات و امنیت ) منتقل شدیم . مثل همیشه از درب ورود تا ساختمان اداری مسیری حدود دویست متر بود دو طرف مسیر سربازان و نیروهای امنیتی هرکدام با وسیله ای برای کتک و شکنجه کابل چوب میلگرد نبشی و... باید از این تونل که بعدها به تونل یا دیوار وحشت نامگذاری شد عبور میکردیم سالم و مجروح هم نداشت و پایان مسیر دهها دست و پا و سر می شکست و‌کلی مجروح و زخمی ... وارد ساختمان شدیم ثبت مشخصات و محل خدمت و..‌. مجبورمان کردند لباسها را در آوریم با عرض پوزش تنها با لباس زیر سرمای دیماه زمستانی سوله ای بلند و سیمانی که هیچ گرمایشی نداشت ۴۸ ساعت کشنده و طاقت فرسا که از فرط سرما کلافه شده بودیم . بعد از ثبت نام ما را به زندان الرشید بغداد بردند زندانی مخوف در زیر زمین دیوارهای خزه زده و نمور داخل آن سلول های نه و دوازده متری که در هر سلول بیش از سی نفر جا دادند دوماه در این زندان بودیم امان از این زندان بی رحم نه آبی نه بهداشتی نه سرویس بهداشتی نه طهارت نه وضو نه حمام نه دارو دکتر و جای تنگ و بوی نامطبوع ‌و‌ متعفن . در این دو ماه به لحاظ سلول های تنگ و تاریک جایی برای نشستن یا خوابیدن نبود نوبتی عده ای می نشستیم عده ای می ایستادم همه این محدودیت ها و سختی برای این بود که باور کنید اسیر شدید و واقعا به بدترین شکنجه های روحی و روانی پذیرایی شدیم . روزی یک بار بیرون می آمدیم تانکر آبی بود آب گرم فقط چند لحظه می توانستی آبی بنوشی تا فردا . نبودن نظافت و مجروحیت ها باعث وجود آمدن حشرات و موجوداتی مثل شپش و کرم شده بود و این واقعا زجرآور بود ما که در جبهه اهل وضوی دائم نظافت و ... بودیم الآن در منجلابی از لجن و فضایی غیر بهداشتی می لولیدیم من که از ناحیه فک و صورت و هر دست مجروح شده بودم در این فضای ملال آور و کثیف به طور مضاعف عذاب می کشیدم زخمهایم عفونت کرده بود و هیچ مرهم و درمانی نبود هر روز آن به درازای سالی بود . این مسیر را عمده اسرا رفته اند و عمدا در ابتدای اسارت چنین کاری می کنند تا به معنای واقعی کلمه طعم اسارت را بچشی و به زشت ترین و هولناک ترین تحقیرها قرارت میدن تا تمام وجودت را مالامال از یاس و ناامیدی کنند . هفته ای یک بار مقداری باند و چسب و بتادین می آوردند تا محل زخمها را پانسمان کنند اما آنقدر فضای زندان بد بو و کثیف بود هیچ نگهبان یا نیروی عراقی وارد نمی شد و از دهها متر فاصله با بی رغبتی می گذشتند . شرایطی قرون وسطایی که در هیچ مرام و منطقی سازگاری نداشت در سریال یوسف پیامبر که یوسف زندان بود آن زندان در مقابل زندان الرشید به مثابه هتل بود . روزگارمان به سختی می گذشت همه وجودمان را شپش گرفته بود هرچه می کشتیم کمتر که نه بیشتر می شد. برای هر سلول ظرف غذایی ( قابلمه ) کوچکی برنج می آوردند امکان جمع شدن نبود یکی از بچه ها به ناچار با دست تقسیم میکرد و به هر کدام یک مشت کف دستمان می‌ریخت و با همان دست های کثیف می خوردیم . اینقدر این زندان چندش آور بود که هنوز بعد از سالها خودم از یاد آوری آن کراهت دارم . این شرایط آنقدر سخت بود که خود نگهبانان عراقی هم به ستوه آمدند و هر روز می گفتند به زودی از این شرایط خلاص می شوید و به اردوگاه میروید و هر شب و روز به امید فردایی بهتر در اردوگاه امیدوارانه سپری می کردیم و بالاخره این دوماه تمام شد . روز پنجم اسفند عازم اردوگاه شدیم اولین اردوگاه اسرای مفقودالاثر یعنی اردوگاه یازده تکریت و.... بماند ببخشید کامتان تلخ و مقداری فضای گروه نامناسب شد از همه عذر خواهی می کنم . از همه عزیزانم که منت گذاشتند سالگرد ورود آزادگان را گرامی داشتند ممنون و سپاسگزارم . برقرار باشید.
🌱🌱🌱🌱🌱 ✅ زندگی...و... عبادت 🌺 امام سجاد علیه السلام‌: 🔹 المؤمنُ مِن دُعائهِ ‏على ثلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ، و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ، و إمّا أن يُدْفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن. 🌿 دعاى مؤمن از سه حال خارج نيست: يا برايش ذخيره مى‏ گردد، يا در دنيا برآورده مى‏ شود، يا بلايى را كه مى‏ خواهد به او برسد، دفع مى ‏شود. 🔹تحف العقول، ص 280 ╭┅───────────────┅╮ شما هم مُبَلّغ کانال صحیفه سجادیه باشید🌺 ╰┅───────────────┅╯ 🌹@sahifehsajadieh🌹 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ💠
27.43M حجم رسانه بالاست
*🎙 مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی اجتماعی از صدر اسلام تا کنون بوده است…* 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین بی نیاز امام جمعه جزیره کیش 🗓 ۳۱ مرداد ماه روز جهانی 🕌 | همراه ما باشید 👇 روز جهانی مسجد
سلام و عرض ادب خدمت همگی ضمن عرض خسته نباشید خدمت همه مسئولین و دست اندرکاران گرامی خواهشمندم به مسجد محله جعفرآباد مسجد امام رضا هم یه گوشه چشمی داشته باشید واقعا باعث تاسف که مسجد محل یه سرامیک ساده هم نیست گچ و خاکه و همچنین خیابون همین مسجد هم باید آسفالت بشه مخصوصا دم در مسجد افتضاح هستش
روز جهانی مسجد روز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان توسط صهیونیست ها است . قال الله وتبارک وتعالی : به درستی که مساجد خانه های من در زمین است … خوشا به حال بنده ای که در خانه اش وضو بگیرد ،سپس مرا در خانه ام زیارت کند . قال رسول الله (ص) نشستن در مسجد به انتظار نماز عبادت است . قال رسو الله(ص) مساجد بازاری از بازار های آخرت هستند . قال صادق (ع): هرکس پنج نماز یومیه را به جماعت میخواند به او خوش گمان باشید . قال رسول الله(ص) کسی که عترت مرا دوست دارد قرآن را نیز باید دوست داشته باشد ودوستداران قرآن ،مساجد را نیز دوست دارند. قال رسول الله(ص) هرکس برای شرکت در نماز جماعت به مسجدی رود ،برای هر قدمی که بر میدارد ،هفتاد هزار حسنه منظور میشود. قال امیر المومنین (ع) کسی که مسجد را گرامی دارد ، در قیامت خدا را خندان و با شادمانی ملاقات کند ونامه اعمالش به دست راستش داده میشود . قال رسول الله(ص) آنان را که در تاریسکی های شب (نماز صبح وعشا)به مسجد می رود بشارت باد به نور درخشان در قیامت . پیامبر اکرم می فرماید مسجد برای مومن همانند دریا برای ماهی است
*جملات به یادماندنی امام(ره) درباره مسجد - مسجدها را خالی نکنید، تکلیف است امروز. - مسجد مرکز اجتماع سیاسی است. - مسجد مرکز تبلیغ است. - محراب یعنی مکان حرب، مکان جنگ، هم جنگ با شیطان و هم جنگ با طاغوت. - ای ملت! مسجدهای خودتان را حفظ کنید؛ ای روشنفکران! مسجد ها را حفظ کنید، روشنفکر غربی نباشید؛ ای حقوقدان‌ها! مسجدها را حفظ کنید. - من امروز باید بگویم که تکلیف است برای مسلمان‌ها، حفظ مساجد. - سعی کنید که مساجد ما به حال مساجد صدر اسلام برگردد و توجه داشته باشید که عزلت و کناره‌گیری در اسلام نیست. - این مساجد باید مرکز تربیت صحیح باشد و مساجد بحمدالله اکثراً این طوری است. - باید در ماه مبارک، تربیت و تعلیم به تمام معنا، در همه بعدهایش در مساجد باشد. - حفظ مساجد امروز جزو اموری است که اسلام به او بسته است. - مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ است. - نهضت را از راه مساجد که دژهای محکم اسلامند، زنده نگه دارند و با شعارهای اسلامی نهضت را پیش برند.
هدایت شده از شهادت
امام خامنه ای: "«روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است... به‌مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی و مقابله‌ی با دشمن صهیونیست است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید. ائمه جماعات عزیز لطف کنید دراین هفته پیرامون جایگاه مسجد طراز انقلاب اسلامی تبلیغ و اقدام لازم را محمول فرمائید. امور مساجد شهر خمینی شهر
‏حدود ۸۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که اگر در هر مسجد یک جوان مسئول فضای مجازی تربیت کنیم و روزانه یک پست خوب منتشر کنند چقدر تاثیر گذار است؟ جوان امروز باید رسانه ای باشد جهاد تبیین وجنگ روایت ها بداند و از هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای مفید مطلع باشد. ‎ ‏مساجد باید در فضای مجازی و جنگ رسانه ای فعال باشند و از ظرفیت جوانان خلاق مومن مسجدی استفاده کنند . والله دوران این که فقط برویم مسجد نماز بخونیم و بعد مسجد را قفل کنند گذشته است و یکی از سنگرهای حفظ کشور در جنگ ترکیبی همین مساجد و حضور فعال جوانان مسجدی در جنگ رسانه ای است ... ‏در مساجد دوره های آموزش حضور فعال در شبکه های اجتماعی و تولید و انتشار محتوا راه بیندازید جوانان ما باید در مساجد به هم کمک کنند خلاق باشند با بارش فکری تشکل ایده پروری برای راهکار کمک به کشور در همه زمینه های مخصوصا جنگ رسانه ای و فضای مجازی راه بیندازند مساجد سنگرند ،سنگر ها را تجهیز کنید . مساجد باید سنگرهای جنگ نرم ما باشند ...
اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد! ⁉️ اگر ما مسجدی‌ها می‌دیدیم که کودکی روی دوش رفت چه می‌کردیم؟ 🔹 برای نسل خود مسجد را تقویت کنید https://eitaa.com/shobhe_313
🔰 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): «، اصلی‌ترین پایگاه دین و معنویت و اخلاق است؛ شک نیست که حفظ قداست مساجد و تقویت هماهنگ جنبه‌های معنوی و انقلابی و تعلیمی و تبلیغی آن نیازمند سلامت و امنیت محیط آن و دور ماندن از منازعات و مناقشات داخلی در آن است...» «باید در مساجد سه‌ وعده‌ نماز جماعت‌ برگزار شود و ائمه‌ جماعات‌ سر وقت‌ و بدون‌ تعطیلی، نمازهای‌ جماعت‌ را اقامه‌ کنند و پس‌ از آن‌، ضمن‌ سخن‌ گفتن‌ با مردم‌ به‌ سؤالات‌ آنها پاسخ‌ دهند؛ مسجد سنگر است‌ و امام‌ جماعت‌ به‌ عنوان‌ صاحب‌ این‌ سنگر باید با حضور همیشگی‌ خود در مسجد برای‌ جذب‌ مردم‌ به‌ سوی‌ آن‌ تلاش‌ کند...» 🎙️ گلچینی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب ۱۳۷۳/۰۸/۰۴ و ۱۳۶۸/۰۷/۳۰ 🕋 گرامی باد. https://eitaa.com/ROOZBARG
یک معلم روز اول کلاس کتابهای درسی را معرفی کرد و چقدر زیبا قرآن را معرفی کرد👌 بارها ارزش دیــدن داره قرآن کریم بالاتر از هر کتابی است که در دوران تحصیل می خوانیم 🌸🌸🌸🌸🌸