eitaa logo
مسجد شریف عاشورا _ فرهنگیان 3
271 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
840 ویدیو
14 فایل
💚صَلَی‌اللهُ‌عَلَیکَ‌یاصاحِبَ‌الزَّمان(عج)💚 🔹️اطلاع رسانی تمامی برنامه های مسجدشریف عاشورا 🔹️گزارش تصویری و ...برنامه های مسجدشریف عاشورا 🔹️مباحث مذهبی ، سیاسی و .. 🔹️هرگونه انتقادات،پیشنهادات،سوالات،مشکلات و 🔸️ارتباط با ادمین کانال @AMHOYE
مشاهده در ایتا
دانلود
(((بسم‌الله الرحمن الرحیم))) الله یا صاحب الزمان# مراسم شب چهارم محرم مسجد شریف عاشورا فرهنگیان سه 🏴با نوای گرم کربلایی حبیب نیکخواه 🏴با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده ☑️ خادمین مسجد شریف عاشورا ☑️پایگاه شهید بابا رستمی ☑️هیئت سید الساجدین https://eitaa.com/MasjedAshora
🖤🌙| | «شب چهارم محرم، شب حر بن یزید ریاحی» حر بن یزید ریاحی از نظر هوش مصنوعی [هوش‌نگار]✨ . . . •|به دنیای دیدن خیال ها خوش اومدی ✨هوشنگار •┈•✾❀🌱🌳🌱❀✾•┈• ❤️شهرامام‌سجاد(ع) 🔸مسجد عاشورا فرهنگیان سه 🔹انقلابی_قوی 💬https://t.me/MasjedAshuora
انتقام‌گیری به سبک حزب‌الله؛ 🔥 هلاکت دو اسرائیلی بر اثر انهدام یک خودرو در جولان اشغالی ◽️ خبرنگار الجزیره از شلیک ۲۰ راکت از لبنان به سوی جولان اشغالی خبر داد. ◽️ المیادنی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی از هلاکت دو نظامی اشغالگر بر اثر اصابت راکت مقاومت لبنان به یک خودرو خبر داد. ◽️ هاآرتص هلاکت دو اسرائیلی در حمله راکتی حزب‌الله به جولان اشغالی را تایید کرد •┈•✾❀🌱🌳🌱❀✾•┈• ❤️شهرامام‌سجاد(ع) 🔸مسجد عاشورا فرهنگیان سه 🔹انقلابی_قوی 💬https://t.me/MasjedAshuora
☑️فلسفه عزاداری و گریه بر شهید(1) 🔹در عصر ما بسیاری از مردم، حتی گروهی از جوانان علاقه‌مند، نسبت به گریه بر امام حسین معترضند؛ خود من مکرر مورد اعتراض واقع شده‌ام. بعضی صریحاً در گفته‏‌های خود این کار را غلط قلمداد می‌کنند؛ مدعی هستند که این کار معلول یک تفکر غلط و یک برداشت غلط از امر شهادت است و به علاوه آثار اجتماعی بدی دارد. 🔹یادم هست در ایام تحصیل و اقامتم در قم، کتابی می‌خواندم که مسئله‌ گریه مردم شیعه را بر امام حسین مطرح کرده بود و مقایسه کرده بود با روش مسیحیان درباره شهادت مسیح (البته به عقیده خودشان) که روز شهادت مسیح را جشن می‌گیرند؛ نوشته بود: "ببینید! یک ملت بر شهادت شهیدش می‏گرید زیرا شهادت را شکست و نامطلوب و موجب تأسف می‏‌پندارد، و ملتی دیگر برای شهادت شهیدش جشن می‌گیرد، زیرا آن را موفقیت و مطلوب و مایه افتخار می‌شمارد. ملتی که هزار سال بر شهادت شهیدش بگرید و متأسف شود و آه‏ و ناله سر دهد ناچار ملتی زبون و بی‏‌دست و پا و فرار کن از معرکه بار می‌آید، ولی ملتی که هزار سال و دو هزار سال شهادت شهیدش را جشن می‌گیرد خواه ناخواه ملتی قوی و نیرومند و فداکار می‌گردد". من می‌خواهم ثابت کنم که اتفاقاً قضیه برعکس است؛ شادی کردن در شهادت شهید از بینش فردگرایی مسیحیت ناشی می‌شود و گریه بر شهید از بینش جامعه‏‌گرایی اسلام. 🔹اول باید مسئله‌ مرگ و شهادت را از جنبه فردی بررسی کنیم. آیا مرگ فی‏ حد ذاته برای فرد امری مطلوب است؟ موفقیت است؟ 1⃣مکتب هایی در جهان بوده‌اند که رابطه انسان را با جهان و به تعبیر دیگر رابطه روح را با بدن، از نوع رابطه زندانی با زندان می‌دانسته‏‌اند. قهراً از نظر این مکتبها مردن خلاصی و آزادی است، خودکشی مجاز است. طبق این نظریه ارزش مرگ ارزش مثبت است، مرگ هیچ کس تأسف ندارد، آزادی از زندان و بیرون آمدن از چاه تأسف ندارد، شادی دارد. 2⃣نظریه دیگر این است که مرگ عدم و نیستی است، فنای کامل است، «نابودی» است. بدیهی و بلکه غریزی است که هستی بر نیستی، بود بر نبود ترجیح دارد. زندگی هرچه باشد و به هر شکل باشد بر مرگ ترجیح دارد. طبق این نظریه ارزش مرگ صد درصد منفی است. 3⃣نظریه دیگر این است که مرگ نیستی و نابودی نیست، انتقال از جهانی به جهانی دیگر است؛ اما رابطه انسان با جهان و رابطه روح با بدن از نوع رابطه زندانی با زندان نیست، بلکه از نوع رابطه دانش‌‏آموز با مدرسه است. درست است که دانش‌‏آموز از خانه و لانه و معاشرت با دوستان و احیاناً از وطن دور افتاده و در فضای محدود مدرسه به تحصیل و تکمیل مشغول است، ولی یگانه راه زیست سعادتمندانه در اجتماع، گذراندن موفقیت‌‏آمیز دوره مدرسه است. رابطه دنیا با آخرت، و رابطه روح با بدن چنین رابطه‌ای است. مردمی که جهان‏‌بینی‏شان درباره روابط انسان و جهان چنین جهان‏‌بینی‏‌ای‏ باشد، اگر عملًا توفیقی به دست نیاورده باشند و عمر خود را به بطالت و تباهی و کارهای مستحق کیفر گذرانده باشند، بدیهی است که برای اینها مرگ به هیچ وجه امر محبوب و مطلوب و مورد آرزو نیست، بلکه منفور و مخوف است اما اگر کسی چنین جهان‌‏بینی‏‌ای داشته باشد و عملًا موفق باشد، مانند دانش‌‏آموزی باشد که یکسره تحصیل کرده است، بدیهی است که چنین دانش‏‌آموزی آرزوی بازگشت به وطن دارد؛ در عین اینکه آرزوی وطن مانند آتشی در درونش شعله می‌کشد، با آن مبارزه می‌کند، زیرا نمی‌خواهد تحصیلش را نیمه ‏تمام بگذارد. 🔹اولیاءالله به منزله همان دانش‌‏آموز موفق‏‌اند که انتقال به جهان دیگر که نامش مرگ است، برای آنها یک آرزوست، آرزویی که لحظه‌ای قرار برای آنها باقی نمی‌گذارد. در عین حال اولیاءالله هرگز به استقبال مرگ نمی‌روند، زیرا می‌دانند تنها فرصت کار و عمل و تکامل، همین چیزی است که نامش را «عمر» گذاشته‌‏ایم؛ می‌دانند هرچه بیشتر بمانند بهتر کمالات انسانی را طی می‌کنند؛ به کلی با مرگ مبارزه می‌کنند و از خداوند متعال همواره طول عمر طلب می‌کنند. اولیاءالله در دو صورت و در دو مورد است که از خواستن طول عمر صرف ‏نظر می‌کنند: یکی آنگاه که احساس کنند وضعی دارند که دیگر هرچه بمانند توفیق بیشتری در طاعت نمی‌یابند. صورت دوم، شهادت است، زیرا شهادت هر دو خصلت را دارد: هم عمل و تکامل است و از طرف دیگر انتقال به جهان دیگر است که امری محبوب و مطلوب و مورد آرزوی اولیاءالله است. 🔸پس شهادت از نظر اسلام از جنبه فردی یعنی برای شخص شهید یک موفقیت است، بلکه بزرگترین موفقیت است؛ آرزوست، بلکه بزرگترین آرزوست. لهذا سید بن طاووس می‌گوید: اگر نبود که دستور عزاداری به ما رسیده است، من روز شهادت ائمه را جشن می‏‌گرفتم. اینجاست و از این جنبه است که ما به مسیحیت حق می‌دهیم به نام شهادت‏ مسیح که می‌‏پندارند شهید شده، برای مسیح جشن بگیرند. اسلام هم در کمال صراحت، شهادت را موفقیت شهید می‌داند نه چیز دیگر. •┈•✾❀🌱🌳🌱❀✾•┈•
❤️شهرامام‌سجاد(ع) 🔸مسجد عاشورا فرهنگیان سه 🔹انقلابی_قوی 💬https://t.me/MasjedAshuora
﴾.﷽.﴿ "صلی الله علیکما یا ابنی زینب الکبری" مراسم عزاداری شب چهارم ماه محرم سخنران:حجت الاسلام حسن زاده مداح :کربلایی حبیـــب نیکخواه         💠  خاٰدِمینْ مَسجِدْ عٰاْشُورٰا 💠                هِیئَتِ سِیْدُالسٰاجِدْینْ                پٰایگاهْ شَهیدْ بٰابٰارُسْتَمیْ. https://eitaa.com/MasjedAshora
32.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﴾.﷽ "صلی الله علیکما یا ابنی زینب الکبری" مراسم عزاداری شب چهارم ماه محرم مداح :کربلایی حبیـــــب نیـــــکخواه        💠  خاٰدِمینْ مَسجِدْ عٰاْشُورٰا 💠                هِیئَتِ سِیْدُالسٰاجِدْینْ                پٰایگاهْ شَهیدْ بٰابٰارُسْتَمیْ. https://eitaa.com/MasjedAshora
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام سخنران: حجت‌الاسلام حسن زاده مداح: کربلایی حبیب نیکخواه زمان: از شنبه ۱۶ تیر همزمان با نماز مغرب و عشاء مکان: مسجد عاشورا فرهنگیان۳ شماره کارت مسجد جهت جمع آوری کمک های نقدی شما برای اطعام عزاداران حسینی 6274121900002692 شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر: قنبری نیا ‏‪0915 581 5954‬‏. https://eitaa.com/MasjedAshora
هدایت شده از شبکه امامت قوچان
🏴مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرستان قوچان 🔳 به"شبکه امامت قوچان" بپیوندید: 🇮🇷روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان قوچان ⬅️ ایتا 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🌐 @daftar_Quchan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه رسیدن به سنگ قبر حضرت رقیه سلام الله علیها 🛑‍ لشکر جهانی اسلام @jahani_14
هدایت شده از Phoenix
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛مداحی شاطر نونوایی 👍 🌱مادرم قبل از پدرم نام تو را یادم داد💔 🥺🥺🥺 عضو کانال قهرمان من هستی؟ 👇 @Ghahreman_mann
هدایت شده از امیرکبیــــــر🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔺 روحانی ( کذاب اعتدالی ) به شهید رئیسی عزیز و پاسخ درخور آن را ببینید ❁‌‌❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌❀ @Roye_mahe_khoda
هدایت شده از امیرکبیــــــر🇮🇷
. 🔸دستمالی که شاه اسماعیل از سر حُر بن یزید باز کرد. 🔹در كتاب‌ «تنقيح‌ المَقال‌» مامَقاني‌ نقل‌ مي كند از حائري‌ از سيّد نعمة‌ الله‌ جزائري‌ در كتاب‌ «أنوار نعمانيّه‌» كه‌ او مي گويد: ‎ 🔹جماعتي‌ از مردمان‌ معتمد و موثّق‌ براي‌ من‌ نقل‌ كردند كه‌ چون‌ شاه‌ إسماعيل‌ بغداد را به‌ تصرّف‌ خود درآورد براي‌ زيارت‌ قبر حضرت‌ سيّد الشهداء عليه‌ السّلام‌ به‌ كربلا آمد و چون‌ از بعضي‌ از مردم‌ شنيده‌ بود كه‌ به‌ حرّبن‌ يزيد رياحي‌ طعن‌ مي زنند، به‌ سمت‌ قبر حرّ آمد و دستور داد قبر حرّ را نبش‌ كنند. چون‌ قبر حرّ را نبش‌ كردند، ديدند كه‌ به‌ همان‌ هيئت‌ و كيفيّتي‌ كه‌ كشته‌ شده‌ است‌ خوابيده‌ است‌، و بر سر او دستمالي‌ ديدند كه‌ با آن‌ سر حرّ بسته‌ شده‌ بود. شاه‌ اسماعيل‌ در كتب‌ تاريخي خوانده‌ بود كه‌ در واقعه‌ كربلا كه‌ سر حرّ مورد اصابت‌ قرار گرفت‌ و حضرت سيد الشهدا عليه السلام دستمال‌ خود را بر سر حرّ بستند و حرّ با همان‌ دستمال‌ دفن‌ شده‌ است‌، براي‌ باز كردن‌ و برداشتن‌ دستمال‌ تصميم‌ گرفت‌. چون‌ آن‌ دستمال‌ را باز كردند خون‌ از سر حرّ جاري‌ شد بطوريكه‌ از آن‌ خون‌ قبر پُر شد و چون‌ دستمال‌ را بستند خون‌ باز ايستاد و چون‌ دوباره‌ باز كردند خون‌ جاري‌ شد. و هر چه‌ كردند كه‌ بتوانند آن‌ خون‌ را به‌ غير از همان‌ دستمال‌ بندبياورند و از جريانش‌ جلوگيري‌ كنند ميسّر نشد. و از اينجا دانستند كه‌ اين‌ قضيّه‌ موهبت‌ الهي‌ است‌ كه‌ نصيب‌ حرّ شده‌ است‌. شاه‌ إسمعيل‌ دستور داد قبّه‌اي‌ بر مزار او بنا كردند و خادمي‌ را بر آن‌ گماشت‌ تا آن‌ بقعه‌ را خدمت کنند. ❁‌‌❥‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄‌‎‎‌‎‎‎‌‎‌‎‎‌‎‎‎‌❀ @Roye_mahe_khoda
هدایت شده از معصومه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این نوحه به عنوان نوحه سراسری در ایام در دفاع از و خوانده خواهد شد. لطفا در تمامی گروه ها پخش شود؛ تا مثل سرود بازتاب گسترده داشته باشد. شما هم با پخش در ثواب شریک شوید.
هدایت شده از خبر فوری تحلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 تمام قول‌های رئیس جمهور منتخب 💥برخی جناب پزشکیان را فاقد هرگونه برنامه و وعده وعید می‌دانند اما با بررسی سخنان او در ایام انتخابات می فهمیم آقای پزشکیان قول‌های زیادی به مردم داده است که در کلیپ بالا می بینید. کانال روبیکای ما👇 http://rubika.ir/@sargazimajid5 ✅ استاد رائفی پور/عضو شوید👇 @raefipouraliakbarfans @raefipouraliakbarfans
❓آیا این ابهام و پیچیدگی به دلیل ناتوانی انسان در فهم رسانه است؟ ⭕️بسیار بوده است در جامعه ما مردمانی که با مطالعه یک‌و دو کتاب و با شنیدن یک یا دو پادکست ار توهم باسوادی شدند و بر آن اندک مطالعه خود به شدت تاکید بسیار زیادی دارند و هرگونه سوادی به غیر از سواد خود را بی‌سوادی تلقی می‌کنند 💢تفاوت بسیار زیادی در فهمیدن و نفهمیدن هست همانطور تفاوت بسیار زیادی در فهمیدن مفهوم‌ها و نفهمیدن فهمیدن هست ✍محقق و پژوهشگر رسانه: امیرحسین یگانه 🔰با ما همراه باشید... https://eitaa.com/nasra_quchan https://t.me/nasra_quchan https://www.instagram.com/nasra.quchan https://rubika.ir/nasra_quchan Www.aparat.com/nasraquchan
📱آموزش سواد رسانه ای 🔸زنده یاد نیل پستمن معلم معروفی بود که تاثیر فرهنگ برخاسته از صنعت رسانه بر کودکان را درک می‌کرد و معتقد بود که کودکان پیام‌های زنده‌ای هستند که آن را برای زمانی می‌فرستیم که آن را نخواهیم دید 🔸پیام‌های زنده ما باید در فرهنگ خود ساخته زندگی کنند ما می‌توانیم چنین فرهنگی را با کمک همدیگر برای کودکانمان بسازیم متاسفانه در جامعه فعلی ما فرهنگ انگلیسی و آمریکایی جای خود را تا حدودی به فرهنگ ایرانی اسلامی ما داده است که به تعبیری ما دچار هنجارشکنی‌های فرهنگی شده‌ایم 🔸لازم نیست جای دوری برویم در سخنرانی‌ها در صحبت‌ها و در گفتگوهای محاوره‌ای واژه‌های فارسی جای خود را به واژه‌های انگلیسی داده‌اند 🔸و به عنوان مثال دیگر جوانان ما الگوهایشان از الگوهای افسانه‌ها و اساطیر ایرانی اسلامی به الگوهای کاذب و دروغین فرهنگ انگلیسی تغییر پیدا کرده است به راستی نوجوانان و جوانان ما به این درک رسیده‌اند که انگلیسی زبان به معنای خوشبختی است ولی در صورتی که این چنین نیست و هر ملت و کشوری با وجود فرهنگ خود می‌تواند ثروتی عظیم داشته باشد دیده شده است که جوانان در استفاده از واژگان انگلیسی به خود افتخار می‌کنند و گویا در جامعه فعلی ما هر کس از کلمات انگلیسی بیشتری استفاده کند به معنای فردی باسواد تلقی می‌شود 🔸در صورتی که اینطور نیست می که فرهنگ خود را نشناسند و بر فرهنگ که به مجموعه‌ای از آداب و رسوم‌ها و تمامی رفتارها و کردارهایی است که در زندگی روزمرگان می‌پردازیم چیزی ندانند به راستی جزو مردمی فقیر از فرهنگ هستند 🔸جای نگرانی بسیار فراوانی دارد که اسطوره‌ها جای خود را عوض کرده‌اند جای حق و ناحق عوض شده است و این تاثیری است که رسانه‌ها بر جوامع ما خواهند گذاشت 🔸به راستی تنها با یک جستجوی کوتاه می‌توان به غنی بودن و قوی بودن فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح جهانی پی برد و همواره ما ایرانیان به وجود ترکیب فرهنگ ایرانی اسلامی در سطح جهان افتخار می‌کنیم ✍محقق و پژوهشگر رسانه: امیرحسین یگانه 🔰با ما همراه باشید... https://eitaa.com/nasra_quchan https://t.me/nasra_quchan https://www.instagram.com/nasra.quchan https://rubika.ir/nasra_quchan Www.aparat.com/nasraquchan