eitaa logo
مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها
696 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
11.4هزار ویدیو
527 فایل
اگر سؤال یا پیشنهادی دارید با شماره ۰۹۱۳۳۵۱۶۳۰۱پیام بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🟡 طرح جنجالی در مجلس حبس ابد برای نفرت‌پراکنی در فضای مجازی 🟢 فکر می‌کنید اگر حامیان ولنگاری فضای مجازی و سکوهای خارجی و غرب‌پرستان بشنوند که قرار است در مجلس آینده طرحی به تصویب برسد که مطابق آن، فردی که در فضای مجازی نفرت‌پراکنی کرده به حبس ابد محکوم خواهد شد، چه واکنشی خواهند داشت؟ تردید نکنید که زمین و زمان را بهم خواهند دوخت و تیترهای جنجالی و گزارش‌های خیالی خواهند نوشت که چه نشسته‌اید قرار است فضای مجازی را ببندند و ...! البته چنین طرحی برای مجلس بعد مطرح نیست اما بشنوید که بر اساس قانونی در کانادا، در صورت نفرت‌پراکنی در فضای مجازی، مجازات حبس ابد در نظر گرفته شده! نخست وزیر کانادا هم حمایتش از این قانون را اعلام کرده. این حکم بخشی از قانون آزار و اذیت آنلاین در کاناداست که برای امن ساختن سکوهای مجازی تنظیم شده/ حمید رسایی 🆔 @Shobhe_ShenaSi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پروانه بهار دختر ملک الشعرای بهار : زمان رضا شاه خیلی به ما بد گذشت! 🗣 mohammad solymani ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدم از حجم بزرگی فرزند شهید سعید علی‌دادی باید آب بشه بره توی زمین به ما بپیوندید👇 🆔 ✨@serfanmehriziha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جان‌باختگان تصادف‌های نوروز ۲۷۱ نفر شدند 🔹رئیس پلیس راهور: تا ۸ صبح‌ اول فروردین ۲۷۱ نفر در تصادفات رانندگی نوروز در صحنۀ تصادف فوت کرده‌اند. ردپای سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی در همۀ این تصادف‌ها مشهود است. 🔸دیشب در یک تصادف در خراسان‌ رضوی که علت آن هم خواب‌آلودگی راننده بود ۵ عضو یک خانواده در دم فوت کردند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منافقین دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ ⁉️ بزرگ‌ترین چالش امت اسلام در طول تاریخ چه بوده؟ ___________________ 🔸 🔸 سحر پنجم 🔰 برشی از سخنرانی در پخش زنده ماه مبارک رمضانِ سال گذشته، که امسال در برنامه سرسحر از شبکه خراسان پخش می‌شود 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جان‌باختنِ ۳۲۱ نفر در تصادف‌های نوروزی 🔹رئیس پلیس راهور: تا صبح امروز ۳۲۱ نفر در تصادف‌های رانندگی فوت کردند و ۹ هزار و ۲۰۰ نفر مصدوم شدند. 🔹عمدۀ این تصادفات به‌دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئن و خستگی و خواب‌آلودگی بوده. @Farsna
صفر تا صد دروغ بزرگ زمین‌خواری توسط حجت‌الاسلام صدیقی 🔹در پی انتشار اخباری مبنی بر زمین‌خواری توسط تولیت حوزه علمیه امام خمینی، تحقیقات حاکی از آن است که از چند ماه گذشته، اصلاحاتی برای منافع حوزه انجام شده بود و شایعۀ زمین‌خواری، یک دروغ بزرگ است. 🔹خبرنگار فارس از همان ابتدای انتشار خبر تحقیقات خود را آغاز و در جلسه‌ای که با شخص حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد، چندوچون اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رقم خورده را بررسی و ابهامات دربارۀ زمین متعلق به حوزۀ علمیه امام خمینی را برطرف و شفاف کرد. 🔗گزارش کامل را اینجا بخوانید @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت‌های حاج یدالله حسینی مسوول هیات خادم الشهدا قم در مورد علی پروین و حسن روشن..... کمی غیرت داشته باشیم.....
🔴 براندازان زمان شاه VS براندازان الان 🇮🇷🇵🇸@Aahdeyaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهم‌ترین و سخت‌ترین آزمون در طول عمر انسان چیه؟! ⁉️ چه کسی به امام حسن علیه السلام گفت یا مذل المؤمنین؟ ♨️ دلیل سلام متفاوت حاج قاسم به رهبری چه بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار جدی به شما که بخاطر اشتباهات فامیلت باهاش قطع ارتباط کردی! ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 💠 ماه مبارک رمضان ،بهترین فرصت برای آشتی کردن و برقراری صله رحم....
ده سال یک رسانه‌ی غربی پیدا نمیشد که بگوید «»! همه می‌گفتند «». سال 59 از یکی از اساتید پرسیدم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی #"رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت. یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانه‌های غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند ! شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم! امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود. امام خمینی از دنیا رفتند. ❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به دو جمله گفتند یک : «"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام. وقتی ایشان جای «» گذاشت «»، «» شد «». یعنی عملاً سیستم -رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «» شد «»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «» و « ». اما کلمه‌ی سوم یعنی «»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم. در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «» و «» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم « جهانی»! خب وقتی گفتی «» باید با آن‌ها «» کنی، اما وقتی گفتی « جهانی» باید با آن‌ها «» کنی. «» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند! پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند. ✅ تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی –که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است... ✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه ای». 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ میلادی: Saturday - 23 March 2024 قمری: السبت، 12 رمضان 1445 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹مراسم عقد اخوت بین مسلمین در سال اول هجرت 📆 روزشمار: ▪️3 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام ▪️6 روز تا اولین شب قدر ▪️7 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️8 روز تا دومین شب قدر ▪️9 روز تا شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia 🔗 روبیکا: rubika.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(2) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» نکته ها 1. خداوند، امور عالم را از طريق فرشتگان و با واسطه آنان به انجام مى‌رساند. لذا در بسيارى از آيات قرآن، فعل‌ها و ضميرهاى مربوط به خداوند به صورت جمع آمده است. چنانكه در آغاز اين سوره مى‌فرمايد: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ» ما قرآن را نازل كرديم. 2. بر اساس نظر مفسّران، قرآن دو بار نازل شده است. يكبار به صورت يكپارچه در شب قدر كه اين سوره به آن اشاره دارد و بار ديگر به صورت تدريجى در مدت بيست و سه سال دوره رسالت پيامبر(ص). 3. تعبيرات قرآن نيز درباره نزول اين كتاب آسمانى دو گونه است. برخى با واژه «انزلنا» از ريشه انزال به معناى نزول دفعى آمده و برخى ديگر با واژه «نزّلنا» از ريشه تنزيل به معناى نزول تدريجى آمده است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(3) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» نکته ها 4. از انضمام آيه‌ «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» با آيه‌ «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ» (بقره/158) معلوم مى‌شود كه شب قدر در ماه رمضان است، امّا اينكه كدام يك از شب‌هاى ماه رمضان است، در قرآن چيزى بر آن دلالت ندارد و در روايات نيز به صورت مردّد ميان يكى از سه شب آمده است. 3. چنانكه از امام صادق عليه السّلام در مورد شب قدر پرسيدند: آن حضرت فرمود: در شب نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم رمضان جستجويش كن. البته معروف ميان اهل سنّت آن است كه شب بيست و هفتم رمضان، شب قدر است. (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال وحی: سورۀ قدر(4) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ(1) «همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم.» پیام ها 1- شب قدر، شب شكرگزارى و تشكر از خداوند است. زيرا مهم‌ترين نعمت خداوند بر بشر، يعنى قرآن نازل شده است. «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» 2- ظرف و مظروف بايد متناسب باشند. بهترين كتاب در بهترين شب بر بهترين انسان‌ها نازل مى‌شود. «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» (منبع: تفسیر نور) 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
بسم الله الرّحمن الرّحیم خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند ❇ بی‌شک خداوند نیازمند نیست ولی برای کمک به خود مؤمنین چنین دعوت به کار خیر نموده است. 💥 این روزهای فتنه که با پشتیبانی فواحش و سلیطه‌های خارج نشین توان بیشتری گرفته و روز به روز با قدرت بیشتر در حال پیشروی سنگر به سنگر است تا جایی که حتی سنگرهایی از حوزه های علمیه را هم فتح نموده و اکنون به صراحت خون دل‌خوردنهای پیرجماران از برخی عمامه به سرها برای همگان عیان می‌شود. روزهای سختی است، امام جامعه تنها مانده و فریادهای «هل من ناصر ینصرنی» ایشان بی‌پاسخ مانده است. سالهاست بی در و پیکر بودن فضای مجازی کشور را فریاد می‌زند و هنوز جوانان انقلابی معتقدند فیلترینگ فضای مجازی باید برداشته شود؛ ایشان فریاد می‌زنند وظیفه حکومت اسلامی اجرای احکام اسلام است، اگر امروز در مقابل مسأله حجاب کوتاه بیاییم، فردا در مقابل خرید و فروش علنی مشروبات الکلی و سایر گناهان اجتماعی هم باید کوتاه بیاییم با این حال برخی معممین و انقلابی‌ها معتقدند با این کار در جامعه دوقطبی ایجاد می‌شود. 👈 مگر خداوند بیش از دو قطب به ما معرفی نموده، قطب خدا و قطب شیطان، خیر و شر، حق و باطل، انبیاء و مستکبرین؛ که همه از یک جنس‌اند. آیا قطب دیگری داریم؟ آنچه برخی به آن استناد می‌کنند و بواسطه آن مانع اجرای احکام اسلامی می‌شوند بیانات مقام معظم رهبری در نکوهش ایجاد دوقطبی در جامعه است؛ باید تذکر دهیم مواردی که معظم له بیان فرموده‌اند دو قطبی‌های ۱- جناحی و انتخاباتی ۲- قومی- قبیله ای ۳- مذهبی بین شیعه و سنی ۴- مجلس و دولت و ۵- سیاسی مدل بنی صدر- بهشتی هستند. 👌 یقیناً هیچ گاه نائب الامام، اجرای احکام اسلامی را موجب دوقطبی شدن جامعه نخوانده و نمی‌داند که در این صورت فلسفه آمدن انبیای الهی زیر سؤال می‌رود، چون شاخص‌ترین هدف انبیاء، تفکیک بین جنود الرحمان و جنود الشیطان و تقویت جنود الرحمان بوده است. با این دیدگاه غلط قیام انبیاء، قیام خونین حضرت سیدالشهداء، قیام حضرت روح الله خمینی و سایر مصلحین عالم، دوقطبی سازی جامعه و مردود خواهد بود! 😔 تأسف‌بارترین جای مسأله این است که کسانی چنین هشداری می‌دهند که اغلب از طیف روحانیون و انقلابیون جامعه هستند. ابتدا باید برای این جماعت روشن شود که دوقطبی سازی درون جامعه به اختلاف افکنی‌های سیاسی و مذهبی و قومیتی برمی‌گردد نه به اصل اجرای حدود الهی در کشوری که بر تارک آن کلمه جمهوری اسلامی نقش بسته است. به عنوان شاهد کلام و رد نظریه این حضرات سه نمونه از موارد مشابه که در عمر قریب به نیم قرن این حکومت تجربه شده است بیان می شود: ۱- طرح کنترل جمعیت که طرحی استکباری برای کنترل نسل شیعه ولی در قالب زیبای «زندگی بهتر با فرزند کمتر» به جامعه اجبار شد و با پشتوان محکم دولتی اقداماتی نظیر مقطوع النسل کرن مردان و زنان جامعه، کشور را به بحران پیری آتی کشاندند. نقدهای وارد بر این طرح به کنار، آنچه مشخص است این طرح، خلاف رویه الهی تکثیر نسل بود ولی با فضاسازی سنگین رسانه‌ای و اجبار و در مواردی تحمیق مردم، متأسفانه به اجرا درآمد. چرا کسی برای این انقلاب جمعیت‌زدا که مخالفین متعددی هم داشت، فریاد دوقطبی سازی سر نداد؟ ۲- الزام به بستن کمربند ایمنی در خودروها؛ برخی مخالفین طرح معتقد بودند بستن یا نبستن کمربند مسأله‌ای شخصی است و به جان شخص راننده مربوط است (گرچه بعدها برای سرنشین هم اجباری شد) شاید کسی نخواهد جان خود را در تصادفات حفظ کند چرا حکومت، رانندگان را ملزم به کاری کند که فردی و شخصی است؟ به هر حال در چند مرحله و با جرائم مختصر تا سنگین و تهدید به ابطال گواهینامه و خواباندن خودرو، این طرح در کشور اجرا شد و همچنان پابرجاست. چرا کسی داد نزد که این مسأله فردی و شخصی است و به حکومت ارتباط ندارد یا چرا دوقطبی ایجاد می‌کنید؟ ۳- مسأله کنترل بیماری کرونا که جدیدترین تجربه از این نوع الزامات در کشور و بلکه در بیشتر کشورهای جهان بود؛ کرونا یک بیماری پیشرفته از جنس آنفلوانزا و سرماخوردگی بود که بر اساس پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی در کشور ما محدودیتهای شدیدی به همراه داشت. سه گام: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک تنفسی و واکسن به اجبار در دستور کار حکومت قرار گرفت. عدم ارائه بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما و در واقع ممنوعیت سفرهای تفریحی، زیارتی و شغلی و ... (داخلی و خارجی)، عدم ارائه خدمات دولتی و خصوصی، پرداخت جرایم نقدی، تهدید به اخراج از محل کار و امثالهم برخی از فشارها و اجبارهای دولتی برای تمام افراد جامعه بود در حالیکه به اعتقاد برخی افراد و حتی اطبای سنتی، چنین سخت‌گیری‌هایی لازم نبود و در موارد متعدد که بعدها مشخص شد این مدل انجام واکسیناسیون، عوارض متعددی برای تزریق کنندگان به دنبال داشت.
این دیدگاه وجود داشت که بیماری فرد ممکن است به دیگران هم سرایت کند، لذا انجام این محدودیت‌ها امری فردی نیست و به کل جامعه برمی‌گردد؛ لذا همه باید مطیع قانون باشند. علی‌ای‌حالٍ بعد از گذشت چند سال اعلام شد بیماری کرونا کنترل شده ولی در عمل می‌بینیم هر سال سویه‌های جدیدی معرفی می‌شود و بیماری با شاخصه‌هایی که ذکر می‌شد، ریشه کن نشده است. در هر سه مثال ذکر شده یعنی اعمال کنترل جمعیت، الزام به بستن کمربند ایمنی و رعایت محدودیت‌های کرونایی بدون هرگونه رفراندوم یا نظرسنجی و علیرغم وجود مخالفین متعدد، به جبر حکومت انجام شد. علیرغم برخی تجمعات انسانی مخالفین در مرکز و برخی شهرهای کشور و بدون ایجاد دوقطبی کذایی که امروزه آلت دست برخی طرفداران انقلاب و مذهبی‌ها یا مذهبی‌نماها شده است. در موارد بالا برخی اعمال حتی بدون تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان صورت گرفت. پس نتیجه می‌گیریم اهرم فشار «دوقطبی سازی جامعه» صرفاً یک توهم خودساخته است و نباید به آن اعتنا نمود. 🚩 شبهه دیگری که در جامعه و بیشتر از زبان حامیان جمهوری اسلامی و قشر مذهبی حامی انقلاب بیان می‌شود این است که «الان اولویت کشور مسائل اقتصادی است نه بحث فرهنگ و خصوصاً حجاب» و یا این عبارت که «اگر اقتصاد مملکت درست شود، مسأله حجاب هم حل خواهد شد». در پاسخ باید گفت اولاً: منکر ضرورت بحث معیشت و اقتصاد کشور نیستیم، اما اگر کسی مالی از دست بدهد، ولو به سختی، با تلاش بیشتر یا وام و قرض و ... قابل جبران است اما اگر عفاف و غیرت و دین کسی از دست برود آیا قابل جبران است؟ در ثانی: وضعیت بی‌حجابی در قشر مرفه و بالانشین شهرها بیشتر است یا در قشر فقیر و حاشیه نشین؟ در مقوله حجاب اشراف و آقازاده‌های متمول بیشتر هنجارشکنی می‌کنند یا فقرا و افراد کم‌بضاعت؟ یقیناً پاسخ مشخص است؛ پس معلوم می‌شود شبهه ارتباط بی‌حجابی با فقر اقتصادی حرفی بی‌اساس و فاقد وجاهت است بلکه اغلب خلاف آن چیزی است که مطرح می‌شود! 🚩 مورد دیگر، دستاویز قراردادن آیه «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّين» توسط مذهبی‌های صورتی و بی‌حجاب‌هاست. مایلم این ابهام را یک بار برای همیشه برطرف کنم: اولاً کسی که منکر ضروریات دین مثل حجاب که از واضحات قرآن می‌شود، حق ندارد به آیه همین قرآن استناد کند و با تمسک به آن عمل ضدقرآنی خود را توجیه کند. دوماً این برداشت از آیه فوق کاملاً غلط و غیرعلمی است؛ در ادامه همین آیه خداوند می‌فرماید: قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ. به صراحت می‌فرماید در دین اجبار نیست چون راه هدایت و گمراهی مشخص است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به خدا ایمان بیاورد به ریسمان محکمی چنگ زده که ناگسستنی است و خداوند شنوا و داناست. در این آیه می‌فرماید در پذیرش اصل دین اجباری نیست، کسی که دین خدا را می‌پذیرد تحت حمایت خداوند قرار می‌گیرد و طبیعتاً خلاف آن هم صادق است. در تکمیل این آیه، در جاهای متعددی خداوند شروطی را برای اهل ایمان (کسی که دین را پذیرفته) ذکر فرموده؛ باید و نبایدهای متعددی به نام حلال و حرام مقرر داشته که بدون مراعات آنها، کسی دین ندارد. کسی نمی‌تواند ادعای دینداری کند و آن شرایط را رد کند. مخلص کلام اینکه در اصل پذیرش دین اجبار نیست ولی اگر دین را پذیرفتیم باید شرایطش را هم قبول کنیم. لا اکراه فی الدین تا قبل از قبول دین است؛ بعد از پذیرش دین، دیگر لاکراه معنی نمی‌دهد؛ الزام به انجام نماز و روزه و سایر واجبات و ترک گناهان بزرگ از شروط لاینفک دین هستند. پس مشول آیه «لا اکراه فی الدین» فقط برای کافران هستند و فرد باایمان نمی‌تواند بگوید در دین اجباری نیست. پذیرش دین یعنی پذیرش انواع محدودیت‌های شرعی که خداوند تبارک و تعالی مقرر فرموده است؛ مثلاً کسی که تابعیت کشوری را قبول می‌کند ناگزیر به پذیرش قوانین آن کشور هم هست. اصل پذیرش دلخواه است و نه اجبار، اما بعد از کسب تابعیت، الزام به رعایت قانون آن کشور خدشه ناپذیر است. 👈 اما برگردیم به اصل بحث مقوله مقابله با بی‌حجابی و نظر مخالفین برخورد با این طیف؛ در همه جای دنیا، احترام به قانون ضروری و عدم احترام به قانون با مجازات همراه است خواه عدم احترام از نوع فردی با جتماعی باشد مثلاً دزدی از یک فرد یا اختلاس از یک اداره، عبور از چراغ قرمز راهنمایی رانندگی یا چاقوکشی و نزاع خیابانی؛ اما در کشور ما چون حکومت از نوع جمهوری اسلامی است، قوانین توسط نمایندگان جمهور مصوب و توسط فقهای شرع تأیید می‌شوند تا هر دو اصل جمهوریت و اسلامیت مراعات شود.
در ایران برای اعمالی نظیر روزه‌خواری در ملأعام در ماه رمضان، مجازات درنظر گرفته شده است با اینکه شاید اکثر قریب به اتفاق جامعه روزه‌دار نباشند، مجازات بی‌حجابی از همین نوع است؛ بدلیل قانون شرع و مراعات حق‌الناس، افراد جامعه موظف‌اند برخی محدودیت‌های اجتماعی را بپذیرند، همانطور که فردی که روزه نگرفته در صورت خوردن و آشامیدن در منزل شخصی محدودیتی ندارد، فرد بی‌حجاب هم در محیط خصوصی محدودیتی ندارد اما در صورت حضور در میان جامعه باید قانون مربوطه را مراعات کند. اگر بخواهیم به اسم مخالفت با دوقطبی‌سازی، مجازات بی‌حجابی لغو شود، باید موارد متعدد دیگری از قانون هم ملغی گردد که این کار با اساس حکومت ما همخوانی ندارد و شدنی نیست. 🚩 مقوله بعدی، تهیه عکس و فیلم از شخص قانون‌شکن مانند بی‌حجاب است. بسیاری از بی‌حجابان با قانون‌شکنی و دین‌ستیزی، عکس برداشتن روسری خود را برای فلان زن خارج نشین ضداسلام ارسال می‌کنند تا با گسترش این پدیده شوم، از جامعه ما عفت‌زدایی کنند. همین افراد معتقدند موبایل اسلحه ماست و حق استفاده از آن را داریم؛ چرا مخالفین بی‌حجابی حق استفاده از این وسیله برای دفاع از خود و اثبات جرم طرف مقابل را نداشته باشند؟ اگر کسی به صوت مکشفه در خیابان یا هر جای عمومی دیگر تردد می‌کند، چگونه عمل خلاف شرع خود را درست ولی تهیه عکس از آن را خلاف می‌داند؟ در حالی که اولی خلاف قانون و جرم ولی دومی خلاف قانونی نیست. اگر تهیه عکس و فیلم ممنوع است ( که نیست) پس وجود این همه دوربین مداربسته در سطح شهر و ادارات و فروشگاه‌ها و درمانگاهها و غیره و ذلک اعم از دولتی و شخص که شبانه‌روزی از تمام مردم عکس و فیلم می‌گیرند و بدون کسب مجوز و کسب رضایت مردم فعالیت می‌کنند چرا ممنوع محسوب نمی‌شوند. لابد پاسخ می‌دهند وجود این دوربین‌ها مثل تمام دنیا برای ایجاد امنیت است. خوب وجود دوربین در دست آمران به معروف هم برای ایجاد امنیت اخلاقی و اجرای قانون الهی امر به معروف و نهی از منکر است. آیا اخذ و انتشار عکس و فیلم همه جا و توسط همه کس مجاز است الّا آمرین به معروف و ناهیان از منکر؟! ❓چرا وزیر کشور که به استناد قانون، از آمرین به معروف حمایت می‌کند را متهم به دوقطبی‌سازی در کشور می‌کنند؟ کجای اجرای قانون، دوقطبی‌سازی است؟ طبق اطلاعات متعدد، تعداد زنان مکشفه، زیر ده درصد جامعه زنان کشور است، شما با استناد به کدام مبانی عقلی برخورد قضایی و قانونی با این متخلفین را دوقطبی‌سازی می‌نامید؟ ❓آیا مطالبه قانونی بالای 90 درصد جامعه را فدای امیال نفسانی زیر ده درصد اشراف جامعه کردن ظلم مسلّم نیست؟ ❓چرا یک آمار واقعی از طیف بدحجابان که اغلب با پشتوانه پدر و همسر صاحب منصب خود، قانون‌شکنی می‌کنند منتشر نمی‌کنید تا دست این افراد برای جامعه رو شود؟ ❓آیا دفاع شما از قانون‌شکنان، دوقطبی‌سازی بین اکثریت مردم مخالف قانون‌شکنی و ترویج اباحه‌گری با حاکمیت جامعه نیست؟ ❓چرا خلاف واقع، اعمال جریمه را تأثیرگذار نمی‌‌دانید، آیا اثر جرایم متعدد راهنمایی و رانندگی و جرایم ایام کرونا خلاف نظر شما را ثابت نمی‌کند؟ ❓چرا اجازه می‌دهید یک زن بدکار(به اعتراف خودش) در خارج از کشور برای جامعه متدینین و انقلابیون نسخه بپیچد، فتنه به پا کند؛ حجاب از سر زنان ما بردارد و شما به جای مقابله، تسلیم خواست شیطانی او و مریدان قانون‌گریز او می‌شوید؟ ❓مگر امام راحل (ره) نفرمود صاحبان این انقلاب، پابرهنگان و خانواده شهدا هستند، آیا امروز صاحبان اصلی انقلاب حامی بی حجابی‌اند یا از عدم برخورد مسئولین با این هتاکان، خون دل می‌خورند؟ ❓آیا براستی مانند فتنه سال 1401 از این می‌ترسید که حکومت به دست این عده قلیل بیفتد و شما با بدست آوردن دل آنها می‌خواهید از مجازات پس از سرنگونی! در امان بمانید؟ حاشا که چنین باشد. نه انقلاب بدست آنان می‌افتد و نه اینکه اگر انقلاب بدستشان بیفتد به شما رحم خواهند کرد! 🔆❗ما معتقدیم فرصت دادن به بی‌حجابان به بهانه فرهنگ‌سازی، مشابه طرح زمان خریدن با دادن زمین به بعثی‌هاست. کشور بزرگ و ملت فهیم ما تجربه دوران کرونا را دارد. فرهنگ‌سازی قوی رسانه‌ای با تمام امکانات اعم از صداوسیما، مطبوعات، شبکه‌های مجازی، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و ... و همزمان اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ی بازدارنده مانند جریمه‌های ریالی درشت به تناسب نوع تخلف، ابطال گذرنامه، تعلیق کار اداری، محرومیت از خدمات اجتماعی و ... می‌تواند این بلای خانمان سوز و سیل ویرانگر را در مدتی کوتاه مهار نماید. ما تجربه تغییر پوشش از چادر در اوایل انقلاب به نیم‌تنه‌های شکم باز امروزی در فاصله کمتر از 40 سال داریم. نگذارید وضع عفت کشور از این بدتر شود که آه مؤمنین و خاصه امام زمان (عج) و نایب برحق ایشان دامنگیرتان شود و باز می‌گویم: خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند.
✅✅✅ یک پیشنهاد اجرایی هم در پایان این مطالب ارائه می‌کنیم: اگر تهیه عکس و فیلم از مجرمین قانون‌شکن را رودرروی هم قراردادن مردم می‌دانید، چرا مانند دیگر کشور از ابزار قدرتمند دوربین‌های موجود در سطح شهر استفاده نمی‌کنید؟ با تصویب قانون لازم، مأموران قانون را مجاز به دسترسی کامل (در مواقع لزوم) به فیلم و لایو (پخش زنده) دوربین‌های سطح خیابان‌ها، اماکن دولتی و خصوصی نمایید. با تشخیص چهره متخلفین توسط نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، می‌توانید متخلفین را اعمال قانون نمایید. فراخوانی آنها به مراکز تذکر قانونی برای اولین بار تخلف و گوشزد مجازات‌های بعدی با اظهار افراد و یا ارسال پیامک به موبایل شخصی افراد برای اعلام نظارت قانونی بر تخلفات صورت گرفته و ارسال قبض فیزیکی جریمه در تخلفات بعدی به منزل افراد یا از طریق پیامک امری اثرگذار خواهد بود. ایجاد محدودیت‌های اجتماعی و حتی در صورت لزوم، زندان و مجازات تندتر را می‌توان برای افراد جری قانون ستیز در نظر گرفت. این روش با کمترین هزینه و کمترین نیرو، بدون ظهور و بروز صحنه‌های جنجالی در کف خیابان و فضاسازی‌های منفی رسانه‌های معاند، به راحتی قابل اجراست البته اگر عزمی برای اجرای قانونی الهی در بین مسئولین امر وجود داشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 عواقب کسی که با اقوام خود قهر باشد و صله رحم انجام ندهد چیست؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی https://eitaa.com/dars_akhlaq114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بیان خاطره بسیار زیبا از برخورد مرحوم آیت الله میرزا علی آقا قاضی و علامه طباطبایی 🍃 https://eitaa.com/joinchat6d1k8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنانی کمتر نشر داده شده پیرامون جدیت برخورد قاطعانه با بدحجابی؛ از دقیقه سوم بیشتر دقت کنید. جالبه این کلیپ خیلی کم در فضای مجازی نشر داده میشه.