eitaa logo
مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها
701 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
11.5هزار ویدیو
531 فایل
اگر سؤال یا پیشنهادی دارید با شماره ۰۹۱۳۳۵۱۶۳۰۱پیام بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ بسته محتوایی http://eitaa.com/jamiyat ⏳۱۲ عدد پوستر مرتبط با معایب تک فرزندی(کیفیت بالا) جهت استفاده در نمایشگاه و غرفه های استانی . ⏰منتظر بسته های بعدی باشید... مامان! بابا! نمی خوام تنها باشم😔 🔲جهت دریافت اطلاعات، اخبار و محتواهای جمعیتی به کانال جهاد تبیین بپیوندید: http://eitaa.com/jamiyat
📱به نقل از واقدی آمده است: عمر بن ثابت در زمان معاویه بر مرکب سوار می‌شد و در روستاهای شام می‌گشت و می‌گفت: ای مردم! علی بن ابی‌طالب مردی منافق بود که شب عقبه می‌خواست به رسول الله آسیب برساند پس او را لعن کنید و مردم قریه ایشان را لعن می‌کردند و وی نیز به روستای بعد می‌رفت و همین مطالب را تکرار می‌کرد. (الغارات-ط جدید-ج٢، ص۵٨٢-۵٨١) در جنگ روایت‌ها گاه کار به جایی می‌رسد که قهرمان لیلة‌المبیت به تلاش برای ترور نبی اکرم صلی الله علیه و آله متهم می‌شود. پشتوانه‌های «قطعیت و فوریت جهاد تبیین» و پیامدهای بی‌توجهی به آن را باید در لابلای اوراق تاریخ حکومت علوی جُست. 📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
🔰پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در و سالروز شهادت شهید گرامی باد ➕کانال اطلاع رسانی دفتر آیت الله ناصری 🆔@naseriyazdi
طالبان؛ ماه رمضون رو ۲ ماه اعلام کرد‌‌!! یعنی روزه عید فطر که حرام است هم باید روزه بگیرند. و اگر هم روزه خواری کنند میدانید چگونه حد جاری می‌کنند. قدر پیرو اهل بیت بودن و جمهوری اسلامی ایران را بدانیم فقط دلیلشون @Akhbarbazar 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
رژیم صهیونیستی و جعل سه‌گانه (یادداشت روز) تحولات فلسطین در هفتاد و چهارمین سال اشغال آن بیانگر آن است که رژیم اسرائیل نتوانسته روند تثبیت خود را مدیریت کند و به عنوان یک دولت، «مستقر» شود. در تأسیس یک دولت که سابقه قبلی ندارد، به‌طور معمول یک دوره حداکثر 25 ساله - یعنی یک نسل - زمان نیاز است تا پروسه‌ای به پدیدارشدن «پروژه‌ای» منجر گردد. یک مورد آن پدید آمدن کشور «پاکستان» است که در 25 سالگی موجودیت آن تثبیت شد و هند آن را در اواخر این دوره (1351) به عنوان یک موجودیت قطعی پذیرفت و مراودات سیاسی با آن را شروع کرد. کما اینکه حکایت شکل‌گیری کشورهای بنگلادش، عراق، عربستان، کویت، قطر، عمان، مصر، الجزایر، تونس و... هم همین است. اما چرا در مورد تأسیس دولت اسرائیل این اتفاق نیفتاده و ارتش آن هنوز در وضعیت آماده‌باش است؟ دلیل و تفاوت آن این است که در آنجا‌ها اگرچه کشوری تحت نام‌هایی که ذکر شد، وجود نداشته اما برای دولتی که پدید آمده، سرزمین و ملت وجود داشته‌ است. مردمی که مثلاً در پاکستان، صاحب کشوری به این نام شدند، از جای دیگری به این سرزمین نیامدند و اهالی لاهور، کراچی، راولپندی و... جداندر جد در این سرزمین بودند و زمین‌های این شهرها و شهرهای دیگر در اختیار و مالکیت شهروندان آن بود. این سرزمین‌ها و مردم آن وجود عینی داشتند و فقط در ذیل حاکمیت دیگری زندگی می‌کردند و لذا وقتی پاکستان از هند جدا شد، فقط یک «حاکمیت» به عناصر این محدوده جغرافیایی اضافه شد و پاکستان شکل گرفت. در مورد رژیم اسرائیل هیچ‌کدام از سه عنصر تشکیل حکومت وجود نداشته است یعنی نه ملتی در‌اندازه تعیین دولت وجود داشته و نه سرزمینی وجود داشته و از آنجا که حاکمیت، محصول تلاقی ملت و سرزمین می‌باشد هم وجود نداشته است، بنابراین در اینجا جعل ‌اندر جعل ‌اندر جعل یعنی «جعل مثلث» اتفاق افتاده و یک رژیم جعلی مطلق شکل گرفته است. ادامه مقاومت در فلسطین علی‌رغم آنکه سه نسل یعنی 75 سال بر آن گذشته، خود به تنهایی جعلی بودن رژیم اسرائیل را به اثبات می‌رساند. امروز هم وقتی یک کودک فلسطینی در غزه، رام‌الله، حیفا، صفد، بئرالسبع، یافا، عکار و... به دنیا می‌آید، هیچ تردیدی ندارد که کشورش به اشغال درآمده و باید برای رهایی آن وارد عمل گردد و وارد عمل هم می‌شود و لذا امروز در همه بخش‌های این سرزمین، جنبش فلسطینی به صورت برجسته وجود دارد. این هم نشان می‌دهد از نظر شهروندان آن، همه سرزمین‌های فلسطینی غصب شده و بین خان‌یونس در غزه، الخلیل در کرانه، بئرالسبع در جنوب و صفد در شمال هیچ تفاوتی وجود ندارد. پس تفکیک 1948 از بحث فلسطین دیگر خاصیت ندارد. 74 سال پس از خیانت غرب در جعل اسرائیل در سرزمین اسلامی فلسطین، این رژیم هنوز نتوانسته است موضوع کلیدی اماکن مقدس را به جایی برساند. در مناسبت‌ها هنوز این اماکن به محاصره ارتش درمی‌آید و هنوز مبادی این اماکن صحنه صف‌آرایی جوانان مسلمان و شهرک‌نشینان صهیونیست است. همین حالا که شما این یادداشت را می‌خوانید اماکن مقدس در شهرهای الخلیل، بیت‌ لحم، نابلس و قدس در محاصره ارتش قرار دارد. این به آن معناست که هنوز مسئله این اماکن حل نشده و اسرائیل بر آنها سلطه واقعی پیدا نکرده است. این موضوع از آنجا اهمیت دارد که «پروتکل‌های صهیونیسم» و «آژانس یهود»، یهودیان اروپا، آفریقا و آسیا را به نام رسیدن به شهرها و اماکن مقدس، به این سرزمین فراخوانده‌اند و الان بسیاری از کسانی که فراخوانده شده‌اند، مرده‌اند و بسیاری از آنان که در جوانی به این سرزمین کوچ کرده‌اند، هم‌اینک پیر و فرتوت شده‌اند ولی نمی‌توانند بدون ترس حتی از این اماکن دیدن کنند، چه رسد به اینکه بخواهند مناسک را به‌جا بیاورند. اینکه جمعیت‌‌های یهودی به‌جای اینکه در مناطق شرقی فلسطین سکونت داده شوند در مناطق غربی - که در آنها از اماکن مقدس خبری نیست - ساکن کرده‌اند، به معنای ناتوانی رژیم اسرائیل در تحقق وعده‌ای است که با آن یهودیان را به اینجا فراخوانده است. جالب این است که با همه تلاشی که برای کوچ یهودیان صورت گرفته است، هنوز در همه شهرهایی که اماکن مقدس در آنجاها قرار دارد، جمعیت‌های عرب فلسطینی - با اکثریت قاطع مسلمانان - ساکن هستند و عمده یهودیان ساکن این شهرها، شهرک‌نشین‌های جوانی هستند که از شهرهای غربی فلسطینی به این شهرهای شرقی آورده شده‌اند و این راز اصرار رژیم اسرائیل بر تسلط بر مناطق موسوم به 1967 و استراتژیک بودن تداوم شهرک‌‌سازی‌های آن در این مناطق است. پس یک جنبه دیگر از شکست بنیادین پروژه صهیونیسم، عدم سیطره بر شهرها و اماکن مقدس می‌باشد. دقیقاً به دلیل آنچه گفته شد، قدس قلب موضوع فلسطین است که به صورت «پرچم فلسطین» هم درآمده است. به همین دلیل در اهتزاز نگاه داشتن این پرچم، اقدامی استراتژیک است. قدس از حیث نشانه‌شناسی، علامت استیلا و اقتدار می‌باشد. بر این اساس حضرت امام می‌فرمودند: «روز ق
دس، روز اسلام و روز همه کشورهای اسلامی است.» قدس اگر به اشغال صهیونیست‌ها درآید به معنای پیروزی قاطع آنان در جنگ با مسلمانان در کل دنیا است. اگر مسلمانان بتوانند قدس را به عنوان یک مکان اسلامی حفظ و تثبیت نمایند، به معنای پیروزی قاطع آنان بر صهیونیسم جهانی است و از آنجا که اصولاً شکل‌گیری این دولت، پروژه‌ای انگلیسی - آمریکایی بوده و حیات آن هم مرهون حمایت غرب است، بنابراین تثبیت قدس در جهان اسلام، پیروزی قاطع مسلمانان بر کل غرب هم می‌باشد. تجربه نشان داده که فلسطین موضوعی نیست که کسی در جهان اسلام بتواند آن را واگذار کند. از این رو در طول این سال‌ها اگرچه خیانت‌کاران و وابستگان به ظاهر مسلمان به نفع پروژه اسرائیل، اقداماتی انجام داده‌اند و این اقدامات کم هم نبوده است، اما در نهایت همان‌ها هم نتوانسته‌اند تا آخر خط پیش بروند و لذا به ضدونقیض‌گویی افتاده‌اند؛ همین روزها ما شاهد هستیم که مثلاً اردوغان در حالی که از گرم کردن روابط با رژیم اسرائیل سخن می‌گوید اما به محض آنکه درگیری میان رژیم و فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی پیش می‌آید، علیه اسرائیل موضع می‌گیرد؛ یا امارات درست چند روز پس از آنکه در دبی وزیر خارجه اسرائیل را می‌پذیرد، به خاطر وقایع روزهای اخیر مسجدالاقصی، سفیر اسرائیل را احضار می‌کند و یا اردن در حالی که با پیمان «وادی عربه» (1373) دومین گام عربی عادی‌‌سازی انجام داد، این روزها سفیر اسرائیل را احضار و - در مجلس - بحث اخراج سفیر آن را مطرح کرد. اینها بیانگر آن است که فلسطین یک موضوع صرفاً سیاسی نیست. بله در جهان اسلام - عرب یا غیرعرب - درباره واگذاری بخشی از فلسطین به رژیم اسرائیل، کسانی هستند که تعهد بدهند اما در نهایت هیچ‌کدام نمی‌توانند آن را عملی کنند. این خود یکی از مشکلات اساسی رژیم اسرائیل است. به همین دلیل درست در روزی که هیئت‌های آمریکایی و عربی در دفتر کار «داوید بن گوریون» - نخستین نخست‌وزیر و مؤسس اسرائیل - در محله «کیبوتص سده بوکر» در شهر بئرالسبع گردهم آمده بودند تا بگویند پروژه تأسیس اسرائیل به پایان رسیده است، یک جوان عرب مسلمان با حمله مسلحانه به صهیونیست‌ها در این شهر 4 نفر از آنان را کشته و 5 نفر دیگر را مجروح می‌کند و بعد عملیات‌های بعدی در تل‌آویو، در جنوب حیفا و در جنین به وقوع می‌پیوندند و به ماجرای درگیری مردم با ارتش اسرائیل در ورودی مسجدالاقصی می‌رسد و به طور کلی صحنه جهان عرب و جهان اسلام به نفع فلسطین تغییر می‌کند و همان‌ها که در بئرالسبع و در دفتر کار بن‌گوریون آماده دادن امضای یادگاری! شده بودند، سفیر را احضار و بر حقوق فلسطینی‌ها تأکید می‌کنند. ریاکاری است بله ریاکاری است! اما چه چیزی اردوغان و بن‌زاید و بن سلمان و سی‌سی و سلطان محمد دوم را به ریاکاری وادار می‌کند؟ این مهم است. ریاکاری آنان، نشان از حساسیت شدید مردم مسلمان ترکیه، امارات، عربستان، مصر و مراکش نسبت به فلسطین و قدس شریف و اقصی دارد و این یعنی فلسطین ادامه دارد و رژیم اسرائیل هنوز به معنای واقعی کلمه تأسیس نشده است. از زمانی که ارتش اسرائیل بی‌محابا و بدون ترس و برای نشان دادن سیطره خود به سمت فلسطینی‌ها شلیک می‌کرد، خیلی نگذشته است. در سال 2002 «شائول موفاز» وزیر جنگ و «آریل شارون» نخست‌وزیر، در واکنش به اقدام شهادت‌طلبانه یک فلسطینی در «نهاریا»، وارد اردوگاهی در جنین شد و در مقابل 30 کشته یهودی نهاریا، 200 فلسطینی را به شهادت رساند. الان طی دو هفته دستکم 20 صهیونیست به دست چهار فلسطینی کشته شده و اسرائیل جرأت نمی‌کند علیه فلسطینی‌ها واکنش تندی نشان دهد. امروز راه حرکت رژیم اسرائیل، باریک شده و راه حرکت فلسطینی‌ها، موسع و متنوع گردیده است. بر این اساس «یاکوب‌‌هایمن» مدیر سابق «فدراسیون تشکل‌های معبد یهودیان» با اشاره به مقابله جوانان فلسطینی در ورودی مسجدالاقصی با ارتش اسرائیل، می‌نویسد «در کوه معبد - مسجدالاقصی - ناگزیریم بسان عید پسح - یکی از سه عید بزرگ یهودیان - قربانی بدهیم تا بتوانیم جهادگران اسلامی را آرام نمائیم.» سعدالله زارعی
رژیم صهیونیستی چرا باید از صحنه روزگار محو شود؟ بعد از بیش از یک قرن ترور و کشتار و تشکیل یک رژیم اشغالگر در یک سرزمین غصبی در فاصله‌ای نزدیک به ایران، احتمالاً همچنان برای برخی این سؤال مطرح باشد که چرا مسئله فلسطین این قدر برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد و چرا این رژیم منحوس، ایران را بزرگ‌ترین دشمن خود به شمار می‌آورد؟ البته پاسخ به این سؤالات مبسوط است و در این یادداشت صرفاً مقدمه‌ای برای آن نگاشته می‌شود. دشمنی بین رژیم صهیونیستی و ایران، جوانب متعددی دارد و از منظر‌های متعددی می‌توان به آن نگریست. مسئله فلسطین برای جمهوری اسلامی ایران، ابعاد انسانی، حقوقی، دینی و راهبردی متعددی دارد، ولی شبکه رسانه‌ای وابسته به غرب در تلاش است برای انحراف در ابعاد ماجرا و روشن نشدن حقیقت موضوع، این مسئله را صرفاً یک مسئله ایدئولوژیک کاذب برای نظام ایران معرفی کند که سبب اتخاذ یک رویکرد بی‌فایده، دشمن‌ساز و ضدمنافع ملی توسط جمهوری اسلامی ایران شده است! این پروپاگاندای رسانه‌ای با هدف ایجاد مخالفت مردمی در برابر سیاست‌های ضدصهیونیستی نظام انجام می‌شود، در حالی‌که اگر ریشه این مسئله به درستی تبیین و تقلیل‌گرایی و انحراف در روایت ساخته شده در این رسانه‌ها روشن شود، هیچ ایرانی وطن‌دوست و غیروابسته به بیگانه، کم‌ترین تردیدی در لزوم مقابله با پروژه صهیونیسم و خباثت‌ها و دشمنی‌های این رژیم منحوس نخواهد کرد. نه تنها برای حمایت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و اهمیت مقابله با رژیم صهیونیستی بلکه در ضرورت ضدیت ایران و ملت ایران فارغ از نوع نظام حکومتی آن با این رژیم جعلی ده‌ها دلیل می‌توان برشمرد. از هر منظری که به مسئله نگاه کنیم باید در کنار فلسطین و در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد. اگر از موضع اخلاقی به موضوع نگاه کنیم، این رژیم یک رژیم غاصب است که با ترور و کشتار یک سرزمین را غصب کرده و ظلم و ستم تاریخی به صاحبان آن روا داشته است. تشکیل این رژیم بر پایه ترور و کشتار مردم بنا نهاده شده و هم اینک نیز بزرگ‌ترین زندان جهان در باریکه غزه شکل گرفته که جمعیت کثیری از مردم فلسطین در یک جغرافیای کوچک تحت شدید‌ترین محاصره قرار داشته و روز‌های سختی را می‌گذرانند. پذیرش این اشغالگری، یعنی نادیده گرفتن واقعی ارزش‌های انسانی و حقوق اولیه انسان‌ها که در غرب با عنوان دروغین حقوق بشر موضوع پروپاگاندا علیه دیگران است. اگر از منظر حقوقی به مسئله نگاه کنیم با موضوع اشغالگری با زور مواجه هستیم که پذیرش و به رسمیت شناختن این اقدام غیرقانونی، زمینه را برای توسعه و تکرار آن در آینده فراهم خواهد کرد، به‌خصوص که این رژیم منحوس به طور رسمی و علنی داعیه‌دار مالکیت سرزمین حدفاصل بین رود‌های نیل و فرات بوده و در صورت مماشات با آن در آینده همسایه ایران شده و مدعی این سرزمین بزرگ و پرافتخار نیز خواهد شد! اگر از موضع دینی و قرآنی به مسئله نگاه کنیم، به رغم هدایت‌گری گسترده خداوند نسبت به یهودیان و ارسال رسولان متعدد برای در مسیر حق قرار دادن آنان، این قوم با کفران نعمت و فسادطلبی، بیشترین زاویه را با آموزه‌های الهی ایجاد و بزرگ‌ترین دشمنی‌ها را با انبیای الهی کرده و تبدیل به بزرگ‌ترین دشمن اندیشه توحیدی شده است، به طوری‌که خداوند متعال به صراحت در قرآن مجید، یهودیان را دشمن‌ترین نسبت به مؤمنان برشمرده و مسلمانان را از دشمنی آنان برحذر داشته است. ورای ابعاد گفته شده فوق، برای فهم بهتر ماهیت رژیم صهیونیستی و تبیین بهتر چرایی شکل‌گیری آن، مطالعه تاریخ شکل‌گیری آن ضروری است. در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا خطاب به والتر روتشیلد، سیاستمدار یهودی عضو مجلس عوام بریتانیا بیانیه‌ای نوشت و در آن از «موضع مثبت» دولت بریتانیا برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» خبر داد. این بیانیه را باید سرآغاز تلاش بین‌المللی قدرت‌های غربی و به ویژه نحله آنگلوساکسون آن برای تأسیس کشور جعلی اسرائیل دانست. بعد از این بیانیه بود که سیل حمایت‌های دولت‌های غربی برای تشکیل دولت یهودی در سرزمین فلسطین آغاز و در سال ۱۹۴۸ با حمایت همین دولت‌ها این رژیم منحوس در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد! به گواه واقعیت‌های تاریخی و به‌رغم توجیهات ایدئولوژیک حامیان رژیم صهیونیستی، این رژیم اشغالگر در بدو شکل‌گیری طی یک برنامه هدفمند و با حمایت مستقیم قدرت‌های غربی به ترور و کشتار روی آورد و با چراغ سبز و حمایت انگلستان که سرزمین فلسطین تحت قیمومیت‌اش بود، ریشه دوانید. البته اندیشه ضدالهی و ضدانسانی صهیونیسم پیش از این شکل گرفته بود و پیش از غصب سرزمین فلسطین از طریق ترور و کشتار روزانه و بیرون راندن این مردم بی‌دفاع از سرزمین آباء و اجدادی خود به زور گلوله و تفنگ، مقدمات ایدئولوژیک و راهبردی آن فراهم شده بود. تلاش و حمایت قدرت‌های غربی برای تشکیل دولت غ
اصب و جعلی اسرائیل و حمایت‌های بی‌دریغ و دائمی آنان از این رژیم تا به اکنون نشان می‌دهد که علل و انگیزه‌های تشکیل این رژیم، فراتر از انگیزه‌های صرف قوم یهود و «ایجاد خانه ملی برای یهودیان» بوده و پشت آن، انگیزه‌های استعماری و سلطه‌جویانه قدرت‌های غربی کاملاً آشکار است. البته تشکیل اندیشه ضدتوحیدی صهیونیسم و پیوند آن با دیدگاه شرک‌آمیز مسیحیت غربی دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، ولی ساده‌لوحانه‌تر از این نمی‌توان به این پیوند نگاه کرد که رژیم صهیونیستی و دولت جعلی اسرائیل را عامل اصلی هجمه‌های غرب علیه ایران و جهان اسلام دانست و غرب را گروگان این رژیم دید! «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» در واقع رمز ایجاد «پادگان نظامی گسترده غرب در منطقه» و «تشکیل یک رژیم تروریست آماده جنایت» برای پیشبرد اهداف سلطه‌جویانه و ضد انسانی و اسلامی غرب دانست. به عبارت دیگر فارغ از ابعاد انسانی و ظلم و ستم بزرگی که در حق مردم و صاحبان یک سرزمین در فلسطین روا داشته شده، مسئله فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل ابعاد راهبردی و ژئواستراتژیک و به صورت دقیق‌تر ابعاد تمدنی دارد. اولین گام در فهم درست ماجرای فلسطین توجه به این نکته و فهم درست روابط رژیم اسرائیل با غرب و هدف غربی‌ها از کاشتن این غده سرطانی در منطقه غرب آسیا است. دولت جعلی اسرائیل برای مشغول‌سازی تمدن اسلامی و جلوگیری از قدرت‌یابی آن و تحت سلطه کامل درآوردن کشور‌ها منطقه به وجود آمده است. از این منظر راز ترس این رژیم از انقلاب اسلامی و دشمنی آن با جمهوری اسلامی کاملاً روشن است. انقلاب اسلامی برای استقلال ایران و ملل مسلمان و نفی سلطه و تعالی تمدن اسلامی به وجود آمد و جمهوری اسلامی پرچمدار این آرمان است و طبیعی است که تضاد ذاتی بین یک رژیم جعلی که با هدف سلطه‌جویانه به وجود آمده و یک ملت و یک کشور که به دنبال استقلال و تعالی خود و سایر ملل است وجود داشته باشد. «دولت جعلی اسرائیل» نماینده تمدن ضدتوحیدی و ضدانسانی غرب در منطقه غرب آسیا و محل منازعه تمدن ضدانسانی غرب و انسانیت است و راز حمایت‌های بی‌دریغ غرب از این رژیم نیز همین است که «پایان صهیونیسم» در واقع «پایان سلطه غرب بر منطقه غرب آسیا» و «شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی» خواهد بود.
ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی استراتژیک جنگ بین روسیه و اوکراین و کاهش تولید گندم و دانه‌های روغنی و نقصان صادرات از این کشورها و در نتیجه افزایش قیمت این محصولات در بازارهای جهانی ثابت کرد که خودکفایی در محصولات استراتژیک و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق «اقتصاد مقاومتی» ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. در واقع از آنجا که روسیه بزرگترین صادرکننده گندم و دومین تولیدکننده دانه‌های روغنی و اوکراین نیز اولین تولیدکننده دانه‌های روغنی و سومین تولیدکننده گندم در جهان محسوب می‌شوند، این ماجرا سبب‌شده تا به‌رغم محدود بودن دامنه جنگ فیزیکی بین دو کشور، بازارهای جهانی با افزایش حدود 70 درصدی قیمت گندم و افزایش حدود 30 درصدی قیمت دانه‌های روغنی مواجه شود. قطعا این اولین و آخرین تکانه و شوکی نیست که با بروز یک جنگ ناخواسته بر اقتصاد جهان وارد می‌شود و هر واقعه دیگری (اعم از حوادث طبیعی مثل؛ سیل و زلزله و غیرطبیعی مثل؛ جنگ و اغتشاش در مقیاس بین‌المللی و حتی منطقه‌ای) می‌تواند چنین نتیجه‌ای را در موضوعات متفاوت و حتی با شدت بیشتر در پی داشته باشد. به‌عنوان مثال کافی است بر اثر جنگ بین دو کشور که نقش چندانی هم در تولید محصولات استراتژیک ندارند، راه‌های تبادل تجاری بین کشورها (مانند مسیرهای آبی) مسدود شود و یا بر اثر حوادث طبیعی مانند؛ طوفان و یا سرما و یخبندان، امکان انتقال این کالاها از تولیدکنندگان آن سلب شود تا تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورده و کشورها با مشکل تأمین این‌گونه محصولات مواجه شوند. اما منظور از کالاهای استراتژیک چیست؟ کالاهای استراتژیک کالاهایی با ضریب اهمیت بالا هستند که جزو نیازهای ضروری و حیاتی کشورها محسوب می‌شوند و باید برای تأمین آنها یک برنامه‌ریزی مناسب و بلندمدت انجام شود تا خللی در روند عرضه به‌موقع آنها ایجاد نشود. این برنامه‌ریزی می‌تواند از طریق تولید مستقیم این محصولات و یا ایجاد وابستگی متقابل برای تبادل کالاهای مورد اشاره بین کشورها و یا سایر اقدامات مشابه عملیاتی و اجرایی شود. البته محصولات استراتژیک فقط محدود به گندم و دانه‌های روغنی نمی‌شود و متناسب با شرایط کشورها، سایر محصولات کشاورزی مانند؛ جو، برنج، گوشت و مواد پروتئینی و همچنین علوفه و نهاده‌های دامی و حتی برخی از محصولات صنعتی ضروری مانند؛ ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و کشاورزی یا وسایل ترابری هوایی، دریایی و زمینی و یا سوخت و امثال آن را نیز در بر‌می‌گیرد. اما طبیعی است که در بین همه کالاهای استراتژیک، محصولات کشاورزی که تأمین‌کننده نیاز اولیه جوامع یعنی خوراک انسان و دام و طیور هستند، از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردارند. درست به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) از سال‌ها پیش تاکنون بر ضرورت تحقق «طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی» تأکید دارند. در واقع با تحقق این طرح است که می‌توان اطمینان داشت کشور در مواجهه با چنین حوادثی دستخوش عوارض و پیامدهای منفی و مخرب آن نخواهد شد. خوشبختانه ایران اسلامی با عنایت الهی و با اتکاء به نیروهای درونزا، در مورد تأمین بسیاری از اقلام صنعتی و به‌خصوص تأمین سوخت موردنیاز خود مشکلی ندارد و در زمینه تأمین گاز و تولید بسیاری از فرآورده‌های نفتی کاملاً به خودکفایی رسیده است. در مورد محصولات کشاورزی نیز کارشناسان ذی‌ربط بر این باورند که کشور ما به‌رغم کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، همچنان مستعد خودکفایی در تولید محصولات مورد اشاره از جمله گندم، جو، برنج، دانه‌های روغنی، گوشت و مواد پروتئینی و نیز نهاده‌های دامی است و این خواسته‌ای است که در مورد گندم چندین بار در مقاطع مختلف محقق شده است. بنابراین؛ برای دستیابی به این هدف فقط کافی است که همه ما (اعم از تولیدکننده، واردکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده) باور کنیم و با حمایت دولت محترم و عنایت به ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار داریم، بخواهیم و اراده کنیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی نموده و عملاً اقدام ‌نماییم. بدیهی است که خودکفایی در این محصولات (محصولات استراتژیک) باعث کاهش آسیب‌پذیرها و افزایش قدرت بازدارندگی و تاب‌آوری کشور در برابر انواع تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی (به‌ویژه تهدیدات خارجی) می‌شود و این همان مفهومی است که اکنون «اقتصاد مقاومتی» نام گرفته و از ابتدای انقلاب تاکنون در ردیف مطالبات اصلی امامین انقلاب اسلامی قرار داشته و دارد. احمدرضا هدایتی
🔴به بهانه روز بزرگداشت سعدی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹روز اول اردیبهشت با عنوان روز بزرگداشت نامگذاری شده است. ضمن توصیه همگان به انس با آثار این حکیم شیرین سخن، حکایتی از باب اول گلستان تقدیم می‌کنم: «ظالمی را حکایت کنند که هیزم درویشان خریدی به حیف و توانگران را دادی به طرح. صاحب دلی برو بگذشت و گفت: زورت ار پیش می‌رود با ما با خداوند غیب دان نرود زورمندی مکن بر اهلِ زمین تا دعائی بر آسمان نرود حاکم از گفتنِ او برنجید و روی از نصیحتِ او در هم کشید و برو التفات نکرد، اَخذتهُ ألْعزَّةُ بِألْاثمِ، تا شبی که آتشِ مطبخ در انبارِ هیزمش افتاد و سایرِ املاکش بسوخت و از بستر نرمش به خاکسترِ گرم نشاند. اتفاقاً همان شخص برو بگذشت و دیدش که با یاران مي‌گفت: ندانم این آتش از کجا در سرای من افتاد. گفت: از دودِ دلِ درویشان. به هم بر مکن تا توانی دلی که آهی جهانی به هم بر کند چه سال‌های فراوان و عمر‌های دراز که خلق بر سر ما بر زمین بخواهد رفت چنان که دست بدست آمده ست مُلک به ما، به دست‌های دگر همچنین بخواهد رفت» 🔻از سعدالدین نقل شده است که می‌گفت: «کاش تمام «مطوّل» را از من می‌گرفتند و این سخنِ [سعدی] را به من می‌دادند که: «از بسترِ نرمَش به خاکسترِ گرمش نشاند». @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وجدان کاری و مسؤولیت‌پذیری تیمسار خلبان «منوچهر محققی» را ببینید. البته الحمدلله به برکت انقلاب، محققی‌های فراوانی در بخشهای مختلف کشور داریم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعا کنیم خداوند ما را از خطاهایی که موجب «اشاعه خطا» و «سقوط دیگران» هم می‌شود مصون دارد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
⭕️ گیریم ریش رو درست کردید ریشه رو چه خواهید کرد آقایون ِاصلاح طلب؟! ❌ آقای رئیسی ما داریم کم میاریم شما چطور؟! 👤 «فربُد ابراهیمی» @raefipourfans 🔻 ظهور بسیار نزدیک است 🔹 @zoho313or
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده شبکه یک از نقد خیانت‌های یک خائن که غیر منتظره و یکباره پخش شد و صدا و سیما نتوانست سانسورش کنه
🔰فضیلت گوشت گوسفند 🥩 شخصی به خدمت امام رضا «علیه السلام» عرض کرد که اهل خانه ی من گوشت گوسفند نمی خورند و می گویند که سودا را به حرکت می آورد و از آن درد سر و دردهای دیگر به هم می رسد؛ حضرت فرمودند: اگر خدای تعالی گوشتی بهتر از گوشت گوسفند می دانست، فدایی اسماعیل را گوسفند قرار نمی داد. 📚منبع: الکافی: ج۶، ص۳۱۰، ح۲ ⟨🍎 @TaBiBYar 🌿⟩
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: سه شنبه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ میلادی: Tuesday - 26 April 2022 قمری: الثلاثاء، 24 رمضان 1443 🌹 امروز متعلق است به: 🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت امام علی بن الحسين عليهما السّلام 🔸باقر علم النبی حضرت امام محمد بن علی عليهما السّلام 🔸رئيس مكتب شيعه حضرت امام جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹مرگ ابولهب 📆 روزشمار: ▪️6 روز تا عید سعید فطر ▪️12 روز تا سالروز تخریب قبور ائمه علیهم السلام در بقیع ▪️20 روز تا شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام ▪️30 روز تا شهادت امام صادق علیه السلام ▪️36 روز تا ولادت حضرت فاطمه معصومه س و آغاز دهه کرامت ✅ با ما همراه شوید... 🔗 ایتا: eitaa.com/taqvim_shia 🔗 سروش: sapp.ir/taqvim_shia ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra
زلال معرفت: 45/5. آموزه‌های دعای 45 صحیفه سجادیه دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه  را امام سجاد(ع) هنگام وداع با ماه رمضان می‌خواندند. آن‌حضرت با تعابیر جانسوز احساسی با این ماه خداحافظی می‌کرده و برخی فضائل این ماه و نیز وظایف مؤمنان در آن  را بیان فرموده تا راهنمای عمل رهپویان نور، قرار گیرد. آموزه‌های «بخش پنجم این دعا» به شرح ذیل است: 33. رمضان ماه بخشیده شدن گناهان؛ 34. تأثیر ماه رمضان در زدودن موانع سیر و سلوک؛ 35. عظمت ماه رمضان در قلوب اهل ایمان؛ 36. اندوهگین بودن انسان از رفتن ماه رمضان؛ 37. شب قدر برتر از هزار ماه؛ 38. دعا برای بهره‌مندی از فضیلت‌های ماه رمضان؛ 39. دعا برای توفیق الهی در شب زنده‌داری ماه رمضان؛ 40. عذرخواهی از خدا به‌خاطر تقصیر و تفریط در ماه رمضان. 🕌مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها: @masjedefatemehzahra