✅واکاوی شخصیت خواجه ربیع از زبان شهید مطهری؛
🔸در ميان اصحاب اميرالمؤمنين مردي را داريم به نام ربيع بن خُثَيم، همين خواجه ربيع معروف که قبري منسوب به او در مشهد است. حالا اين قبر، قبر او هست يا نه، من يقين ندارم و اطلاعم در اين زمينه کافي نيست ولي در اينکه او را يکي از زهّاد ثمانيه يعني يکي از هشت زاهد معروف دنياي اسلام ميشمارند شکي نيست.
ربيع بن خثيم اينقدر کارش به زهد و عبادت کشيده بود که در دوران آخر عمرش_اين مرد بعد از شهادت اميرالمؤمنين تا دوران شهادت اباعبداللَّه که بيست سال فاصله شد، زنده بود يعني ايامي که امام حسين را شهيد کردند او زنده بود. نوشتهاند بيست سال تمام اين مرد کارش عبادت بود و يک کلمه به اصطلاح حرف دنيا نزد._ قبر خودش را کنده بود و گاهي ميرفت در قبر و لحدي که خودش براي خودش کنده بود ميخوابيد و خود را نصيحت و موعظه ميکرد، ميگفت: يادت نرود عاقبت بايد بيايي اينجا.
تنها جملهاي که غير از ذکر و دعا از او شنيدند آن وقتي بود که اطلاع پيدا کرد که مردم حسين بن علي فرزند عزيز پيغمبر را شهيد کردهاند؛ چند کلمه گفت در اظهار تأثر و تأسف از چنين حادثهاي: واي بر اين امّت که فرزند پيغمبرشان را شهيد کردند! ميگويند بعدها استغفار ميکرد که چرا من اين چند کلمه را که غير ذکر بود به زبان آوردم.
همين آدم در دوران اميرالمؤمنين علي عليه السلام جزء سپاهيان ايشان بوده است. يک روز آمد خدمت اميرالمؤمنين عرض کرد: «يا اميرَالْمُؤْمِنينَ! انّا شَککنا في هذَا الْقِتالِ». «انّا» را هم که ميگويد معلوم ميشود که او نماينده عدهاي بوده است. يا اميرالمؤمنين! ما درباره اين جنگ شک و ترديد داريم، ميترسيم اين جنگ جنگ شرعي نباشد.
چرا؟ چون ما داريم با اهل قبله ميجنگيم، ما داريم با مردمي ميجنگيم که آنها مثل ما شهادتين ميگويند، مثل ما نماز ميخوانند، مثل ما رو به قبله ميايستند. و از طرفي شيعه اميرالمؤمنين بود، نميخواست کناره گيري کند.
گفت: يا اميرالمؤمنين! خواهش ميکنم به من کاري را واگذار کنيد که در آن شک وجود نداشته باشد، من را به جايي و دنبال مأموريتي بفرست که در آن شک نباشد «1».
اميرالمؤمنين هم فرمود: بسيار خوب، اگر تو شک ميکني پس من تو را به جاي ديگري ميفرستم. نميدانم خودش تقاضا کرد يا ابتدائاً حضرت او را به يکي از سرحدات فرستادند که در آنجا هم باز سرباز بود. کار سربازي ميخواست انجام بدهد اما در سرحد کشور اسلامي که اگر احياناً پاي جنگ و خونريزي به ميان آمد طرفش کفار يا بت پرستان يعني غيرمسلمانها باشند. اين نمونهاي بود از زهّاد و عبّادي که در آن زمان بودند.
اين زهد و عبادت چقدر ارزش دارد؟ اين، ارزش ندارد که آدم در رکاب مردي مانند علي باشد اما در راهي که علي دارد راهنمايي ميکند و در آنجايي که علي فرمان جهاد ميدهد، شک کند که آيا اين درست است يا نادرست، و عمل به احتياط کند، بنا را بر احتياط بگذارد. مثل اينکه ميگويند: چرا ما روزه شکدار بگيريم؟ ميبينيد که در ميان مردم هم اين حرف خيلي زياد است: «چرا ما روزه شکدار بگيريم، اين چه کاري است؟ چرا جايي بجنگيم که شک داريم؟ ميرويم جايي که روزهاي که ميگيريم روزه شکدار نباشد.» اين چه ارزشي دارد؟
اسلام بصيرت ميخواهد؛ هم عمل ميخواهد و هم بصيرت. اين آدم (خواجه ربيع) بصيرت ندارد. در دوران ستمگري مانند معاويه و ستمگرتري مانند يزيدبن معاويه زندگي ميکند (معاويهاي که دين خدا را دارد زيرورو ميکند، يزيدي که بزرگترين جنايتها را در تاريخ اسلام مرتکب ميشود و تمام زحمات پيغمبر دارد هدر ميرود)، آقا رفته يک گوشهاي را انتخاب کرده، شب و روز دائماً مشغول نماز خواندن است و جز ذکر خدا کلمه ديگري به زبانش نميآيد؛ يک جملهاي هم که به عنوان اظهار تأسف از شهادت حسين بن علي عليه السلام ميگويد، بعد پشيمان ميشود که اينْ حرفِ دنيا شد، چرا به جاي آن سُبْحانَ اللَّه، الْحَمْدُ للَّهِ نگفتم؟ چرا به جاي آن ياحَي يا قَيومنگفتم؟ چرا اللَّهُ اکبَرنگفتم، لا حَوْلَ وَلا قوَّةَ الَّا بِاللَّه نگفتم؟ اين با تعليمات اسلامي جور درنمي آيد. لا يرَي الْجاهِلُ الّا مُفْرِطاً اوْ مُفَرِّطاً «نهج البلاغه/حکمت 67»جاهل يا تند ميرود يا کند.
📚کتاب "آزادی معنوی"/ص۷۶
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
پیشنهادهای جلسه نمازگزاران آبان ماه:
۱- برنامه بعد از نماز یکشنبه تفسیر قرآن و سه شنبه دعای توسل انجام شود.
۲- پیگیری مراحل ثبت اعضای امر به معرف و نهی از منکر توسط محمد رضا رجبی صورت گیرد.
۳- در هفته یک جلسه احکام ویژه نوجوانان انجام شود.
۴- پیگیری مزاحمت صوتی توسط باشگاه روی مسجد توسط یکی از خانمها صورت گیرد
توجه توجه
جلسه نمازگزاران آذر ماه در روز جمعه این هفته بعد از نماز عشاء می باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم شب شهادت حضرت فاطمه (ع)
✅سنت حسنه عیادت در کرهرود👆👆👆
🔸چند ماهی است که اهالی مومن و نمازگزار منطقه کرهرود اراک،با یکدیگر دست به یک معروف بزرگ زده اند.
🔸آنها افرادی که در منطقه به هر دلیلی نیاز به عیادت دارند را شناسایی کرده و در هفته یک تا دو تا از عیادت بعد از نماز مغرب و عشاء انجام می دهند.
👌واقعا این یک مصداق مهم تقوا و ایمان جمعی است.
👌این یک معروف مهم و عظیم است که مغفول مانده و الگوی خوبی میتواند باشد برای بقیه مناطق.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
مسجد فاطمیه کرهرود
✅ جلسه هجدهم تفسیر سه شنبه ها؛ ۱۴۰۱/۸/۲۴ ◀️ شیوه های #تبلیغ_دین_از_نگاه_قرآن(۶) قصه ۲ 🔸لَقَدْ كَا
✅ جلسه نوزدهم تفسیر یکشنبه ها؛ ۱۴۰۱/۹/۶
◀️ شیوه های #تبلیغ_دین_از_نگاه_قرآن(۷)
قصه ۳
🔸امام على علیه السلام :
"مَن قَلّتْ تَجرِبَتُهُ خُدِعَ ، مَن کَثُرَتْ تَجرِبتُهُ قَلَّتْ غِرَّتُهُ."
هر که تجربه اش اندک باشد، فریب مى خورَد و هر که پر تجربه باشد، کمتر فریب مى خورَد.
( غرر الحکم : ۷۸۹۹ – ۸۰۳۸ )
🔰 کوتاهترین و موثرترین روش در تربیت فرزند!
🔻 در تغییر رفتارها، قصه از کوتاهترین راههای تربیت است، چون فرصت تجربه مجازی را به مخاطب میدهد به طوری که خود را جای شخصیت داستان بگذارد؛
شیرینی یا تلخی واقعه را بچشد و بتواند تصمیم بگیرد که اگر من در این شرایط بودم چه میکردم؟
🌟 خداوند برای انسانها قصه گفته است به پیامبر میفرماید: فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. قصه بگو تا بلکه تفکرشان به کار بیفتد.
☑️ کاری که قصه میتواند در عمق و سرعت تبدیل رفتار بچه ها انجام دهد، صد تا نصیحت نمیتواند انجام دهد. وقتی گزاره نصیحتی، تشویقی یا تنبیهی به بچهها گفته میشود، ممکن است رفتار آنها را تغییر دهد، اما خیلی کوتاه و با عمق کم و تنها در وقت حضور ماست. اما گاهی یک قصه، سرگذشت یک انسان را تغییر میدهد.
"حجت الاسلام عباسی ولدی"
🔸ادامه تفاوت قصه های قرآن با باقی قصه ها؛
7️⃣قصههاى قرآن احياى نام بزرگان است . تاريخ بزرگان را زنده مىكند .
« وَ اذْكُرْ فِى الْكِتابِ إِبْراهيم»-( مريم- 41)
« وَاذْكُرْ فِى الْكِتابِ مَرْيَم»-( مريم- 16)
8️⃣در قصههاى قرآن الگو سازى است . مىگويد مثل اين باش.
زن فرعون و زن نوح
9️⃣ قصههاى قرآن حرف زائد ندارد.
حضرت یوسف دقیقاً در چند سالگی به چاه افتاد؟
محل چاه کجای کنعان بود؟
زندگی شخصی بازیگران و...
💥چرا باید فیلم ها و سرگرمی ها مطابق با شرع باشد؟
مطابقت با شرع یعنی مطابقت با نظر خالق و همه کاره این جهان.
لذا نظر شارع یک نظر در کنار دیگر نظرات نیست.
ما باید بدانیم که خداوند متعال حد و حدود فیلم سازی را تا کجا مشخص کرده است.
🔸شوخی و طنز باید برای تمسخر و خندیدن به مسائل غیر شرعی و ضد شرعی باشد؛ما باید بوسیله طنز به فرهنگ ضد اسلامی،بخندیم.
🔸ساختن فیلم،یعنی خلق دنیای جدید...در فیلم سازی بایستی بدی را نشان داد...لذا کار به این آسانی نیست.
مثلا فیلم رسوایی باید یک خانم بدحجاب در آن بازی کند.
طبق مبانی دینی ما که هدف وسیله را توجیه نمیکند،ما برای رسیدن به یک هدف خوب،نمی توانیم از وسیله غیر شرعی استفاده کنیم.
پیشنهاد انیمیشین و...
💥شهید مطهری:"هدف وسیله را توجیه نمی کند و ما نمی توانیم با وسایل غیر شرعی،به هدف مقدس برسیم."
🔸فهرست قصه های قرآن؛
داستانهای پیامبران در قرآن:
پیامبرانی که در قرآن به قصه آنها و اقوامشان پرداخته شده است، از قرار زیرند:
حضرت آدم علیهالسلام
حضرت ادریس علیهالسلام
حضرت نوح علیهالسلام
حضرت هود علیهالسلام
حضرت صالح علیهالسلام
حضرت ابراهیم علیهالسلام
اسماعیل و اسحاق فرزندان ابراهیم علیهمالسلام
حضرت لوط علیهالسلام
حضرت یعقوب علیهالسلام
حضرت یوسف علیهالسلام
حضرت ایوب علیهالسلام
حضرت ذوالکفل علیهالسلام
حضرت شعیب علیهالسلام
حضرت موسی علیهالسلام
حضرت هارون برادر موسی علیهمالسلام
حضرت داود علیهالسلام
حضرت سلیمان بن داود علیهالسلام
حضرت یونس علیهالسلام
حضرت الیاس علیهالسلام
حضرت یسع علیهالسلام
حضرت عزیر علیهالسلام
حضرت خضر علیهالسلام
حضرت زکریا علیهالسلام
حضرت یحیی علیهالسلام
حضرت عیسی علیهالسلام.
قصه اصحاب اُخدود
قصه اصحاب اَیكه
قصه اصحاب حِجر
قصه اصحاب رَس
قصه اصحاب رقیم
قصه اصحاب سَبت
قصه اصحاب فرعون
قصه اصحاب فیل
قصه اصحاب كهف
قصه اصحاب مَدین
قصه ذوالقرنين
قصه سپاه ابرهه
قصه فرعون و هامان
قصه قارون
قصه قوم الیاس
قصه قوم تُبع
قصه قوم فرعون
قصه مومن آل فرعون
قصه یأجوج و مأجوج
قصه هابیل و قابیل
🔸برخی از داستانهایی از قرآن که فیلم و سریال شدند؛
1⃣یوسف پیامبر (ع) ساخته فرجالله سلحشور
2⃣سریال مردان آنجلس(اصحاب کهف) ساخته فرجالله سلحشور
3⃣مریم مقدس (ع) ساخته شهریار بحرانی
4⃣فیلم سینمایی ملک سلیمان ساخته شهریار بحرانی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
مسجد فاطمیه کرهرود
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۸/۲۸ #احکام_وضو(۶) ◀️اختلاف وضوی شیعه و سنی؛ در آيه 6 سوره مائده می خوانیم: «
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۹/۵
#احکام_وضو(۷)
◀️دست کشیدن
از امام صادق علیه السلام روایت شده که میفرمایند :إِنِّی لَأَعْجَبُ مِمَّنْ یَأْخُذُ فِی حَاجَةٍ وَ هُوَ عَلَى وُضُوءٍ کَیْفَ لَا تُقْضَى حَاجَتُهُ.
من تعجب می کنم از کسی که دنبال حاجت و کاری است در حالی که با وضو می باشد، ولی حاجتش برآورده نشود.
(وسائل الشیعة ؛ ج1 ؛ ص375)
🤔پرسش؛ آیا در وضو جریان آب بر اعضا واجب است، یا اینکه کشیدن دست تر بر آن کافى است؟
👈همه مراجع (به جز بهجت): باید ترى دست به اندازه اى باشد که یا به واسطه کشیدن دست، کمى آب بر صورت و دست ها جارى شود و یا اینکه آب، این دو عضو را طورى فرا گیرد؛ که به آن شستن گفته شود.
📚العروه الوثقى، ج 1، افعال الوضو؛ توضیح المسائل مراجع، م 244؛ خامنه ایى،اجوبه، س 124؛ وحید، توضیح المسائل، م 250.
👈آیة اللّه بهجت:
بنابر احتیاط باید ترى دست به اندازه اى باشد که به واسطه کشیدن دست، کمى آب بر صورت و دست ها جارى شود.
📚بهجت،توضیح المسائل مراجع، م 244.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
مسجد فاطمیه کرهرود
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۹/۵ #احکام_وضو(۷) ◀️دست کشیدن از امام صادق علیه السلام روایت شده که میفرمای
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۹/۱۲
#احکام_وضو(۸)
◀️کیفیت شستن
🔸امام صادق عليه السلام:
مَن جَدَّدَ وُضوءَهُ لِغَيرِ حَدَثٍ جَدَّدَ اللّه ُ تَوبَتَهُ
مِن غَيرِ استِغفارٍ.
هر كه بدون سرزدن حَدَثى از او، تجديد وضو كند، خداوند توبه او را، بى آنكه استغفار كند، تجديد گرداند.
🤔پرسش:در وضو، شستن صورت و دست ها تا چند مرتبه جایز است؟
👈آیات عظام امام، خامنه اى، فاضل و نورى:
براى مرتبه اول واجب و مرتبه دوم جایز و مرتبه سوم و بیشتر از آن حرام است.
📚امام،فاضل و نورى، توضیح المسائل مراجع، م 248 و خامنه اى، اجوبة، س 102.
👈آیات عظام بهجت،سیستانى، صافى و وحید: براى مرتبه اول واجب و مرتبه دوم مستحب و مرتبه سوم و بیشتر از آن حرام است.
📚بهجت،صافى و سیستانى، توضیح المسائل مراجع، م 248 ؛ وحید، توضیح المسائل، م 254.
👈آیة اللّه مکارم:
براى مرتبه اول واجب و بنا بر احتیاط واجب ترک مرتبه دوم است و براى مرتبه سوم
و بیشتر از آن، حرام است.
📚مکارم، توضیح المسائل مراجع، م 248.
🤔پرسش: آیا شستن سه بار صورت و دست ها، وضو را باطل مى کند؟
👈همه مراجع: شستن سه مرتبه صورت و دست راست، به قصد وضو حرام است؛ ولى وضو را باطل نمى کند و اگر دست چپ را سه مرتبه بشوید، مسح او اشکال پیدا کرده و وضو را باطل مى سازد.
📚امام،استفتائات، ج 1، س 35؛ صافى، جامع الاحکام، ج 1 س 90؛ فاضل، جامع المسائل،ج 1، س 113؛ مکارم، استفتائات، ج 1، س 61 و 64؛ نورى، استفتائات، ج 2 س 39؛ دفتر: سیستانى، بهجت، خامنه اى و وحید.
🤔پرسش: منظور از یک بار شستن در وضو چیست؟
👈آیات عظام امام، بهجت، تبریزى، فاضل و مکارم: منظور از یک بار شستن، آن است که تمام عضو را بشوید؛ خواه با یک مشت آب باشد یا چندین مشت. پس وقتى عضو به طور کامل شسته شد، یک مرتبه محسوب مى شود.
📚توضیح المسائل مراجع، م 248.
👈آیات عظام خامنه اى، سیستانى، صافى، نورى و وحید: ملاک براى تعیین یک بار شستن، قصد انسان است. پس اگر به قصد شستن مرتبه اول مثلاً ده مرتبه آب بریزد اشکال ندارد و همه آنها شستن اول محسوب مى شود.
📚نورى، توضیح المسائل، م 249 ؛ وحید، توضیح المسائل، م 254؛ توضیح المسائل مراجع،م 248 و خامنه اى، اجوبة، س 102.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۹/۲۶
#احکام_وضو(۹)
عنه صلى الله عليه و آله :الوُضوءُ شَطرُ الإيمانِ ، والسِّواكُ شَطرُ الوُضوءِ . {میزان الحکمه/|1=3633|} :
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :وضو ، نصف (جزء) ايمان است و مسواك زدن نصف (جزء) وضو .
🔸اسراف در وضو؛
پرسش: آیا اسراف آب در وضو باعث بطلان مى شود؟
همه مراجع: خیر موجب بطلان نمى شود؛ ولى اگر دست چپ را بیش از اندازه آب بریزد که براى مسح، آب وضو صدق نکند و آب جدید و خارج محسوب شود، وضو باطل مى شود.
📚العروة الوثقى، افعال الوضو، م 45 و 47؛ مکارم، استفتائات، ج 1، س 63 و تعلیقات على العروة، افعال الوضو، م 45 و فاضل، جامع المسائل، ج 2 س 132 ؛ مکارم، استفتائات، ج 1، س 63 و تعلیقات على العروة، افعال الوضو، م 45.
🔸مسح سر
پرسش: لطفا جاى مسح سر و مقدار مسح را مشخص کنید؟
همه مراجع: جاى مسح سر جلوى سر (بالاى پیشانى) است و کشیدن مسح از پشت سر یا دو طرف آن جایز نیست.
📚توضیح المسائل مراجع، م 250؛ نورى،توضیح المسائل، م 251؛ وحید، توضیح
المسائل، م 256 و دفتر: خامنه اى.
تبصره. به هر اندازه جلوى سر را مسح کند، کافى است؛ ولى احتیاط مستحب است که از درازا به اندازه یک انگشت و از پهنا به اندازه پهناى سه انگشت، مسح کند.
پرسش: آیا مسح سر لازم است با دست راست باشد؟
همه مراجع (به جز خامنه اى، صافى و وحید): مسح سر با دست راست واجب نیست؛ ولى بهتر است.
📚توضیح المسائل مراجع، م 249.
آیات عظام صافى، خامنه اى و وحید: احتیاط واجب آن است که مسح سر با دست راست باشد.
📚صافى، توضیح المسائل مراجع، م 249؛ وحید، توضیح المسائل، م 255؛ خامنه اى، اجوبه،س 113.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
✅احکام شنبه ها؛۱۴۰۱/۱۰/۱۰
#احکام_وضو(۱۰)
🔸پیامبر اسلام ص می فرماید: «السواک شطر الوضوء؛ مسواک کردن یکی از بخشی از وضو است».
👈همچنین وارد شده که دو رکعت نماز با مسواک کردن بهتر از چهل رکعت[وسائل الشيعة ، ج 1، ص 355] یاهفتاد رکعت [كافى ، ج 3، ص 22] یا 75 رکعت [بحارالا نوار، ج 80، ص 344] بدون مسواک می باشد یا اینکه نماز با مسواک کردن بهتر است از نمازی که انسان چهل روز بدون مسواک زدن بخواند، بعد فرمودند: ((برتو باد به مسواک کردن و اگر توانستی که کم نکنی از مسواک کردن این کار را انجام بده )).
📚[بحارالا نوار، ج 76، ص 37]
🔸موهاى بلند
پرسش:خانم ها و یا کسى که موهاى جلوى سرش بلند است و آن را بالاى سر جمع مى کند، چگونه در هنگام وضو مسح کند؟
همه مراجع: یا باید بیخ موها را مسح کند و یا فرق سر را باز کرده، پوست سر را مسح نماید.
📚توضیح المسائل مراجع، م 251؛ وحید، توضیح المسائل، م 257؛ نورى،توضیح المسائل، م 252 و دفتر: خامنه اى.
🤔پرسش: آیا در هنگام مسح، اگر سر یا پا تکان بخورد، وضو باطل مى شود؟
👈همه مراجع: چنانچه دست را روى سر یا پا بکشد، وضو صحیح است؛ هر چند هنگام مسح، سر یا پا مختصرى تکان بخورد.
📚العروة الوثقى، ج 1، افعال الوضو، م 30.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY
توجه توجه
جلسه نمازگزاران دیماه در روز جمعه این هفته ۱۰/۳۰ بعد از نماز عشاء می باشد
✅ولادت امام باقر(ع) بر همه مسلمین جهان مبارک باد🌹🌹🌹
🔸امام باقر- عليه السلام- به جابر بن عبد اللَّه أنصاري فرمودند:
« كَيْفَ تَجِدُ حالَكَ؟ قال: أنا في حال الفقر أحبُّ إلَيَّ من الغنى، و المرض أحبُّ إليَّ من الصِّحَّة، و الموت أحبُّ إلَيَّ من الحياة.
حضرت باقر العلوم- سلام اللَّه عليه- در سن كودكى از جابر بن عبد اللَّه انصارى- رحمه الله- سؤال فرمود كه:چگونه است حال تو
عرض كرد: من مرض را خوشتر دارم از صحت، و فقر را خوشتر دارم از ثروت، و مرگ را خوشتر دارم از زندگی.
فقال الإمام- عليه السلام-: أمّا نَحْنُ- أهْلَ الْبَيْتِ- فَما يَرِدُ عَلَيْنا مِنَ اللّهِ مِنَ الْفَقْرِ وَ الْغِنى وَ الْمَرَضِ وَ الصَّحَّةِ وَ الْمَوْتِ وَ الْحَياةِ فَهُوَ أحَبُّ إلَيْنا».
( جامع السعادات، ج 3، ص 285).
حضرت باقر- عليه السلام- فرمود: اما ما، پس هر چه را خداوند عطا فرمايد مىخواهيم. اگر بیماری را عنايت كند آن را مىخواهيم، و اگر صحت را عنايت كند صحت را دوست داريم و اگر مرگ را عنایت کند،آنرا میخواهیم و اگر زندگی را عنایت کند،آنرا می خواهیم.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
🙏 کانال مسجد فاطمیه کرهرود👇👇👇
در ایتا👇
@masjedfatemiye
در واتساپ👇
https://chat.whatsapp.com/J2tnNyOJfqFK7eRSsG1lKY