eitaa logo
مسجد جامع حسینی شادآباد
561 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
114 ویدیو
40 فایل
🔔کانال اطلاع رسانی برنامه های مسجد جامع حسینی شاداباد. آدرس:تهران،منطقه۱۸،شاداباد،خیابان شهیدشهسواری،خیابان شهیدسلیمانی شرقی انتقادات وپیشنهادات: @ya_mahdi_ajjalalah
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 به نام یگانه لایق پرستـش! السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین اللهم صل علی محمد وآل محمد سلام، پنج شنبه تون پر از امید 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ ذکر روز پنجشنبه : لااِلهَ اِلَّا الله المَلک الحقُّ المُبین  ( معبودی جز خدا نیست پادشاه حق آشکار ) ۱۰۰مرتبه. 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن آیات صفحه🌹( ۳۵۸ )🌹
4_5848352088156800447.mp3
1.65M
🔸ترتیل صفحه 358 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده _مقام نهاوند - حجازکار 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۵۸🌷 سلام: تمام مردم جهان در هر قوم و ملیّتی هنگامی که به یکدیگر می رسند، به شکلی با هم سلام و احوال پرسی می کنند و به یکدیگر احترام می گزارند. در اسلام نیز سلام کردن یک ادب مهم شمرده شده است. خداوند در این آیه به تمام مسلمانان دستور می دهد که هنگام ورود به هر خانه ای سلام کنند. این سلام ممکن است از سوی میهمان به میزبان، یا از سوی یکی از اعضای خانواده به دیگران، یا حتّی از سوی شخصی به خودش باشد. در حدیثی از امام باقر می خوانیم: «هنگامی که کسی از شما وارد خانه اش می شود، اگر در آنجا کسی باشد، به او سلام کند، و اگر کسی نباشد، بگوید: «اَلسَّلامُ عَلَینا مِن عِندَ رَبِّنا».» به‏ فرموده‏ ی این آیه، سلام بر اهالی خانه، لطف و رحمت خدا و برکت و پاکیزگی را برای آن ها ارمغان می آورد (تَحِیَّةً مِن عِندِ اللهِ مُبارَکَةً طَیِّبَه). امّا فراتر از این دستور ویژه، سلام کردن، یک ادب اسلامی است که هر مسلمانی باید آن را رعایت کند. بر اساس روایات، بزرگ رهبر مسلمانان، حضرت محمّد، با هر فرد خردسال و بزرگ سالی که روبه رو می شد، ابتدا سلام می کرد، و همواره در سلام کردن از دیگران سبقت می گرفت. اهمّیّت این مطلب چنان زیاد است که در روایتی از آن حضرت می خوانیم: «پاسخ کسی را که سخنش را پیش از سلام آغاز کند، ندهید». در حدیث دیگری از آن حضرت آمده است: «بخیل، کسی است که از سلام کردن بخل ورزد.» خوب است بدانیم که پیشوایان ما آدابی را برای سلام کردن بیان فرموده اند. بر اساس روایات، کوچک تر به بزرگ تر، سواره به پیاده، رونده به نشسته، گروه کوچک تر به گروه بزرگ تر، کسی که وسیله‏ی نقلیه‏ ی بهتر دارد به کسی که وسیله‏ ی نقلیه ی پایین تر دارد، و افرادی که وارد مجلسی می شوند، باید به حاضران سلام کنند . همچنین پیشوایان ما توصیه کرده اند که بلند و واضح به دیگران سلام کنیم . نکته‏ ی دیگر این که بر اساس روایات، سلام کردن مستحب، و پاسخ آن واجب است؛ امّا به سلام کننده نودونه پاداش، و به پاسخ دهنده، تنها یک پاداش داده می شود . البتّه دادن جواب سلام چنان مهم است که اگر به شخصی که در حال نماز است، سلام شود، باید جواب سلام را در همان حال نماز بدهد. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💕💕💕💕💕💕💕 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 از قبر مطهر     امام حسین «ع»           چه میدانیــــد؟!   ( قسمت پنجم) عمران بن شاهین پس از آنکه علویان طبرستان گنبدی را روی قبر امام حسین علیه السلام احداث نموده و ایوانهایی را در جوار قبر مطهر ایجاد کردند، هشتاد وهشت سال بعدحاکم بخش بطائح « هور» در جنوب عراق بنام عمران بن شاهین به تجدید بنای بارگاه امام حسین (ع) اقدام نمود. او که جرمی را مرتکب شده و جان خود را توسط مافوق خودش از دست رفته میدید، اما با توجه و توسل به اهلبیت، نه تنها نجات یافت، بلکه بقدرت هم رسید، و بعد از این قضایا بود که با نذری که کرده بود دست به خدماتی زد و کارهایی را برای توسعه حرم حسینی " ع " انجام داد و درنجف اشرف نیز صحن و بارگاه حضرت علی را توسعه داد . از جمله، « مسجد عمران بن شاهین»  در صحن حضرت علی علیه السلام که هم اکنون نیز باقی ومسجدی زیبا است از خدمات اوست.   در زمان حکومت آل بویه سه سال بعد از اقدامات عمران بن شاهین ، دولت دیلمیان پدید آمد و در این زمان اقداماتی فوق العاده درکربلا و حرم مطهر و اطراف آن صورت گرفت ،  و بارگاه حسینی مورد بازسازی اساسی قرارگرفت. معرفی آل بویه آل بویه، سلسله‌ای شیعه بودند که پس از قدرت گرفتن در عمده شهرهای ایران،  توانستند خلفای عباسی در بغداد را تحت سیطره خود درآورده باعنوان صدر اعظمی از سال‌های ۳۲۲ تا ۴۴۸ قمری بمدت حدود صد وبیست سال قدرت مطلق را در دست داشته و بر بخش‌هایی از ایران و عراق حکومت کنند. حکومت آل بویه توسط علی پسر ابوشجاع بویه با حمایت برادرانش احمد و حسن بنیان نهاده شد و به همین خاطر به آل بویه نامیده شده اند. آنان اهل منطقه لنگرود و املش و ساکن دیلمان در حوالی رودبار بودند و از این جهت به آنان دیالمه و دیلمیان و دیلمی نیز گفته می‌شود. در عصر سلاطین شیعهٔ آل بویه، موجبات تبلیغ مکتب تشیع بیش از پیش فراهم شد و مکتب تشیع بعنوان یک مذهب رسمی در کنار سایر مذاهب اسلامی بروز و ظهور پیداکرد. بزرگداشت شعائر شیعی، در دوران آل بویه در جهت ترویج شعائر شیعیان دوازده امامی اقداماتی انجام شد که برخی از آنها عبارت‌اند از: عزاداری روز عاشورا: به دستور معزّالدوله دیلمی، روز عاشورای سال ۳۵۲ قمری در بغداد برای اولین بار عزای عمومی اعلام شد و از مردم خواسته شد که با پوشیدن جامه سیاه، اندوه خود را در مصیبت شهادت امام حسین «ع» نشان دهند. در این روز کسب و کارها تعطیل و در بازارها خیمه و چادرهایی برپا شد و مراسم نوحه‌خوانی و عزا برای امام حسین (ع) برگزار گردید. براساس گزارشات تاریخی عزاداری سیار نیز برای اولین باربصورت دسته‌های عزاداری برامام حسین «ع» در سال ۳۵۲ قمری در بغداد برگزار و به وجود آمده است. عید غدیر: به دستور معزالدوله دیلمی، از سال ۳۵۱ قمری برپائی جشن، به مناسبت عید غدیر در بغداد آغاز شد. حکمرانان بعدی آل بویه نیز جشن غدیر را برگزار می‌کردند. ادامه دارد. سیدجمال الدین حسینی کهدویی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عضویت درکانال مسجد جامع حسینی شادآباد. https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم شب ششم محرم (سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسن یوسفی)
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 ☀️ به نام خدای مهربان سلام بر شما السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ ذکر روز جمعه :  الهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم   🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن تلاوت صفحه ( ۳۵۹ ) قرآن کریم
4_5852715401267382551.mp3
1.68M
🔸ترتیل صفحه 359 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده _مقام ماهور 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
نکته تفسیری صفحه ۳۵۹: پیامبر را مانند یکدیگر صدا نکنید: بدون شک تأثیرگذارترین افراد در زندگی ما، پیشوایان دین ما هستند؛ کسانی که راه درست زندگی کردن را به ما آموخته و برنامه‏ی سعادت را به ما ارایه کرده اند؛ از این رو ایشان حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند و ما باید به آنان احترامی ویژه بگذاریم. برای نمونه، در آیات 2 تا 5 سوره‏ی حجرات می خوانیم که مسلمانان حق ندارند صدای خود را از صدای پیامبر صلوات الله علیه بالاتر ببرند، و نباید آن حضرت را از راه دور و به صورتی نامناسب صدا کنند. این آیه نیز به مسلمانان یادآوری می کند که مبادا آن حضرت را به همان شکل که یکدیگر را صدا می زنند، صدا کنند و مثلاً آن حضرت را با نام بخوانند؛ بلکه باید ایشان را با احترام ویژه ای مانند گفتن «یا رسول الله» صدا بزنند . بر اساس آیات سوره‏ی حجرات، احترام به پیامبر اکرم(ص)و پایین آوردن صدا در محضر ایشان، نشانگر وجود روح ایمان و تقوا در نهاد انسان است، و بی احترامی و بلند صحبت کردن در محضر آن حضرت، دلیل کم‏خِردی است، و علاوه بر این، باعث از بین رفتن اعمال خوب دیگر انسان نیز می شود. همچنین این احترام ویژه برای دیگر پیامبران و معصومان لازم است. شايان توجّه این که بر اساس روایات، همان طور که رعایت احترامِ پیامبر و امامان در زمان زندگیشان لازم است، پس از رفتن آنان از دنیا و در کنار قبور پاکشان نیز لازم است. بنابراین همه‏ی ما باید مراقب باشیم که در حرم های پیشوایان دین و در جوار قبور مطهّر ایشان، از هر نوع بی ادبی و کار ناشایست بپرهیزیم. همچنین پیشوایان ما به ما آموخته اند که نه تنها به معصومین، بلکه به هر کس که در تربیت ما نقش داشته و حق استادی بر گردنمان دارد، احترام ویژه بگزاریم. در روایتی از امام سجاد می خوانیم: «حق کسی ‏که تو را تعلیم می دهد و تربیت می کند، این است که او را بزرگ داری و جایگاهش را محترم شماری. به سخنانش کاملاً گوش کنی و روبه روی او بنشینی. صدایت را از صدای او بلندتر نکنی و هرگاه کسی از او سؤالی کرد، تو زودتر پاسخ ندهی. در حضورش با کسی سخن نگویی و نزد او از هیچ کس غیبت نکنی. اگر پشت سر او بدگویی کردند، از او دفاع کنی و عیب هایش را بپوشانی و خوبی هایش را آشکار کنی. با دشمنانش هم نشین نشوی و با دوستانش دشمنی نکنی.» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💕💕💕💕💕💕💕 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 از قبر مطهر     امام حسین «ع»           چه میدانیــــد؟!   ( قسمت ششم) آل بویه،  یاهمان دیلمیان در دوران ۱۲٠ ساله حکمرانی خود نسبت به قبور امامان مدفون در سرزمین عراق اقداماتی اینگونه را انجام دادند: مرمّت و بازسازی قبور ائمّه(ع)، برپا کردن گنبد و بارگاه بر مزار آنان، اهدای نذورات و اختصاص دادن موقوفات به زیارتگاه‌ها، تشویق مردم برای رفتن به زیارت وایجاد تسهیلات برای آنان. تشویق مردم به سکونت در جوار بارگاه‌ها، و اعطای مستمری و مساعدت به ساکنان و مجاوران این بارگاه ها. مهر و تربت امام حسین(ع)، در دوران آل بویه، استفاده از مهر وتسبیح تربت امام حسین «ع» هم ترویج گردید. در این دوران افرادی از تربت امام حسین (ع) تسبیح و مُهر تهیه می‌کردند و به مردم می‌دادند. در دوران آل بویه، به ویژه عصر حکومت عضدالدوله دیلمی، توجه و اهتمام زیادی به مرقد امامان و عتبات عالیات شد. عضد الدوله دیلمی در سال ۳۷۱ قمری بنا و آرامگاه بزرگ و باشکوهی برای سالار شهیدان ساخت و قسمت های زیادی از بنا را تجدید کرد. برای نخستین بار، در هر چهار سمت حرم، رواق ها و شبستان هایی ساخت و قبه و رواق ها را به زیبایی با هزینه های فراوان تزیین کرد. او ضریحی را، که از چوب ساج ساخته شده و با عاج تزیین شده بود، روی قبر آن حضرت نصب کرد و با پارچه های گران قیمت دیباج قبر را پوشاند. آسیب پذیرشدن حرم، ناگفته نماند که پرده ها وپارچه های به کار رفته در حرم، و روشن کردن شمع ها وچراغها باعث آسیب پذیری حرم نیز شد و زمینه ای برای آتش سوزی فراهم کرد. آتش سوزی در حرم سی و شش سال بعد یعنی در ربیع الاول سال ۴۰۷ هجری سقوط دو شمع بزرگ روشن در رواق سقوط کرد وباعث آتش‌ سوزی مهیبی شد. وجود پرده ها و پارچه های آویزان بر دیوار ها سبب گسترش آتش شد و خسارت های زیادی به بارگاه و رواق‌های حرم وارد شد. برخی این آتش‌سوزی را عمدی دانسته‌ و آنرا کاری طراحی شده از جانب دشمنان دانسته اند. زیرا به فاصله ده روز، از این آتش‌ سوزی، در حرم امامین عسکریین «ع» در سامرا هم آتش‌سوزی اتفاق افتاد. وقایع متعدد دیگری در این سال بر علیه تشیع به وجود آمد که همگی احتمال عمدی بودن این آتش سوزی ها را تأیید میکند. تعمیر به دست ابن سهلان در این زمان سلطان دیلمی، به وزیر شیعی خود، به نام « حسن بن فضل » معروف به ابن سهلان رامهرمزی، دستور به تعمیر آن داد. ابن سهلان بلافاصله دست به کار مرمت حرم شد و تا سال ۴۱۲  قمری بمدت پنج سال بازسازی و نوسازی حرم مطهر، رواق ها و گنبد را انجام داد وبصورت زیبایی سوختـگیها را جبران کرد . ابن بطوطه این بنا را در ۷۲۷ قمری به چشم خود دیده و در سفرنامه اش توصیف کرده است. او هم چنین گرداگرد کربلا دیواری بعنوان حصار  و قلعه محکمی برای شهر ساخت و درهای سنگین و آهنین در دروازه ها قرارداد تا امنیت مردم را از هجوم دشمن تأمین کند. ادامه دارد. سیدجمال الدین حسینی کهدوئی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عضویت درکانال مسجد جامع حسینی شادآباد. https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad باسلام، اگر شما اعضای محترم ، مطالب این کانال را میپسندید، دوستانتان را هم با ارسال این متن دعوت به عضویت نمایید. مسجد جامع حسینی شادآباد
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده مراسم شب هفتم محرم(سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسن یوسفی)
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده مراسم شب هفتم محرم(بانوای ذاکر اهلبیت(ع)حاج محسن طاهری)
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده مراسم شب هفتم محرم روضه حضرت علی اصغر(ع)(بانوای ذاکر اهلبیت(ع)کربلایی مصطفی آرن)
☀️ به نام خدا السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 🌺(اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم)🌺 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 ✅ سلام و ادب روز شنبه زیبایتان به خیر ✅  ذکر روز شنبه :  یا رب العالمین ( ای پروردگار جهانیان ) 100 مرتبه. 🌹🌷🌼🌹🌷🌼 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن تلاوت آیات صفحه🌹( ۳۶۰ )🌹
4_5854967201081066905.mp3
1.9M
🔸ترتیل صفحه 360 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۶۰🌷 چرا پیامبران زندگی ساده و بی تجمّلی داشتند؟: می دانیم که پیامبر اسلام در شهر مکّه مبعوث شد؛ شهری ‏که در سرزمین حجاز، موقعیتی تجاری داشت و ثروتمندترین افراد آن زمان در آن شهر می زیستند. البته اختلاف طبقاتی بسیار شدیدی در آن وجود داشت و تفکّر مادّی و دنیاپرستی بر آن حاکم بود. در چنین وضعیتی، فرد ساده و بی-ثروتی به نام محمّد بن عبدالله به پا خاست و خود را پیام آور خدا معرفی کرد. او مردم را به پیروی از خود فرا خواند و ادعا کرد که برنامه‏ ی سعادت را برایشان ارمغان آورده، و برای اثباتِ ادعای خود، معجزاتی را به مردم نشان داد، و از همه بالاتر، آیات بی نظیر قرآن را برایشان تلاوت فرمود. در این هنگام، بسیاری از فقرا و اقشار فرودست و کم درآمدِ آن روز که ندای آزادی و برابری را از پیامبر شنیده بودند، به او متمایل شدند و ایمان آوردند؛ امّا بیشتر ثروتمندان در برابر دعوت آن حـضرت موضع گرفتند و او را دروغگو شمردند؛ زیرا از یک ‏سو آنان که غالباً با زور و نیرنگ به ثروت و قدرت رسیده بودند، منافع مادّی خود را در خطر می دیدند و از سوی دیگر برایشان بسیار دشوار بود که فردی را به‏ رهبری و پیشوایی انتخاب کنند که از نظر مادّی بسیار پایین تر از ایشان قرار دارد، و اصلاً باور نمی کردند که آفریدگار جهان، به شخص کم ثروت وقدرتی مانند محمّد چنین لطف بزرگی کرده باشد و او را به ‏رهبری تمام انسان ها برگزیده باشد. خداوند در این آیه‏ در پاسخ این ایرادِ نابخردانه می فرماید که اگر بخواهد، می تواند بهتر از دارایی هایی که مشرکان می گویند، برای تو قرار دهد؛ باغ های سرسبزی که از زیر درختانش نهرها رد می شود و کاخ های مجلّلی که آنان در خیالشان نیز تصوّرش را نمی کنند. امیر مؤمنان علی(ع) در این باره می فرماید: «اگر خدا می خواست، هنگام برانگیختن پیامبرانش، درهای گنج ها و معادن طلا و باغ های خرّم و سرسبز را به روی آنان می گشود... ؛ ولی اگر این کار را می کرد، سنّت امتحان انسان ها از میان می رفت و پاداش و جزا بی اثر می شد... امّا خدا پیامبران خویش را از نظر روحی، قوی و مصمّم، و از نظر ظاهری، فقیر و ضعیف قرار داد؛ البتّه همراه با قناعتی که چشم ها را پر از بی نیازی می کرد؛ هرچند فقر ظاهری شان چشم ها و گوش های ثروتمندان را از ناراحتی می انباشت. اگر پیامبران دارای چنان قدرتی بودند، دیگر کسی خیال مخالفت با آنان را نمی کرد. در این‏ صورت، آنان قدرت و شکوهی داشتند که هرگز شکست نمی-خوردند، و فرمان روایی و شوکتی داشتند که همه‏ی چشم ها به آنان دوخته می شد، و مردم از راههای دور و دراز، بارِ سفر به سوی آنان می بستند و اعتبار و ارزشِ [انسانی] آن ها برای مردم [دانا] کمتر می شد و افراد متکبّر، در برابرشان سر تعظیم فرود می آوردند و اظهار ایمان می کردند. دیگر امّا چنین ایمانی به علت علاقه‏ ی آنان به هدف نبود؛ بلکه به ‏سبب ترسی بود که بر آنان چیره شده بود، یا به علّت میل و علاقه ای که به مادّیات داشتند. در این صورت، در نیّت های آن ها اخلاص و پاکی پیدا نمی شد و در اعمالشان اهداف غیر خدایی یافت می شد.» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2021851139Cd560dd7e3d
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💕💕💕💕💕💕💕 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 از قبر مطهر     امام حسین «ع»           چه میدانیــــد؟!   ( قسمت هفتم) اقدامات سلجوقیان در ذی الحجه سال ۴۷۹ هجری ملک‌شاه سلجوقی به کربلا رفت و پس از زیارت مرقد امام حسین «ع» مقدار سیصد دینار به هر یک از ساکنان کربلا پرداخت نمود و قسمت هایی ازحرم و حصار صحن را که فرسوده شده ونیاز به تعمیر داشت،مرمت کرد. غارت حرم، ده سال بعد از اقدامات ملک شاه، یعنی در سال ۴۸۹ توسط گروهی به نام « خفاجه » حرم غارت گردید. خفاجه نام قبیله ای بیابان نشین که در اطراف مدینه زندگی میکردند و به دلایلی به عراق مهاجرت کردند و همواره کارشان دزدی،  قتل و راهزنی بود، این قبیله به چندین تیره تقسیم شده و به همین نام  در عراق،  سوریه،  مصر،  عربستان، وحتی در جنوب ایران زندگی میکنند. خفاجه ها درکربلا همچنان به قتل و کشتار و سرقت ادامه میدادند تا اینکه سیف الدوله با نیروهایی به آنجا یورش برده و سردسته خفاجه را در داخل حرم کشت و امنیت شهر را بر قرار کرد. سابقه غارت حرم، یکبار دیگر قبلا توسط شخصی به نام ضبة اسدی که از قبیله ای غارتگر بود، حرم غارت شده بود. در سال ۳۶۹ هجری ضبة الأسدی به مرقد شریف یورش برده و تمامی هدایا و جواهرات را به سرقت برد و مرقد را به آتش کشید و فرار کرد. پس از اینکه فهمید گروهی نظامی از بغداد به قصد دستگیری او روانه شده اند به شهر «عین تمر» فرار کرد. این قبیله بعد از رحلت پیغمبر «ص» مرتد شدند ولی مجددا مسلمان شدند و در جنگ های صفین و خوارج در برابر حضرت علی «ع» جنگیده بودند و نسبت به آنحضرت دشمنی داشتند. سومین غارت اما بزرگترین غارت حرم به طور رسمی و علنی توسط خلیفه عباسی صورت گرفت. « المسترشد بالله» خلیفه سی ام عباسی در سال ۵۲۶  هجری به حرم امام حسین(ع) یورش برده و تمام تزئینات و جواهرات حرم را به غارت برد، ولی به ساختمان و بارگاه صدمه ای نزد. هدف او دستیابی به اموال و اشیاء قیمتی بود تا بین سربازان خود تقسیم کند، وی می‌گفت قبر نیازی به این جواهرات ندارد، در زمامداری المسترشد، سیاست سختگیری نسبت به شیعیان در پیش گرفته شد و شیعیان تحت فشار قرارگرفتند و قبور ائمه شیعه نیز مورد بی مهری، بلکه بی حرمتی واقع شد و خزانه حرم درتصرف خلیفه درآمد. البته المسترشد در این هنگام ، مهیای تجهیز سپاه و گردآوری جنگاوران بود، تا شورش های داخلی اواخر خلافت خود را که در سال( ۵۲۵ هجری ) و مدت کوتاهی بعد از مرگ سلطان محمود پدید آمده بود سرکوب کند. به همین جهت، نیاز شدیدی به نقدینگی داشت، بنابراین به حرم مقدس دستبرد زد و اموال آن را مصادره نمود و در راه تحکیم پایه های دولت خود، در جنگ هایی که بر ضد مسعود شاہ ، برادر سلجوق شاه به راه انداخته بود، در اواخر سال (۵۲۶ هجری) هزینه کرد، اما او در این جنگ شکست خورد و اسیر شد و سپس کشته شد. ادامه دارد. سیدجمال الدین حسینی کهدوئی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عضویت درکانال مسجد جامع حسینی شادآباد. https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
سلام علیکم. بمناسبت ایام شهادت سرور وسالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم عزاداری ویژه نوجوانان پسر در طبقه سوم مسجد جامع حسینی شاداباد برگزار می‌گردد. زمان:شنبه ۲۳ تیرماه۱۴۰۳ ساعت۱۸/۳۰ مکان:طبقه سوم مسجد جامع حسینی شاداباد میهمان سفره امام حسین(ع) https://eitaa.com/masjedjamehosseinishadabad
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا