eitaa logo
کانال مسجدی ها (مسجدالاقصی)
1.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3هزار ویدیو
754 فایل
🖤بسم رب الحسین🖤 🕌 ادرس: اراک، خ دانشگاه، منطقه خانه سازی 🇮🇷 مدیر کانال: @mojtaba1570 دارای کانون فرهنگی امام رضا ع با محوطه ورزشي فوتبال و والیبال، اتاق IT، کلاس مهد قران، هیئت مذهبی، کتابخانه، گروه سرود، اتاق پخش فیلم، کلاس هاي کاردستی و خلاقیت ..
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک، عَلی صاحبِ الدَّعوَةِ النَّبویَّة و الغَیبَةِ الإلهیَّة ، أللّهمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ ✅مقدمه برای تحقق اهداف خلقت، و ظهور انسان کامل و تشکیل حکومت عدل جهانی توسط حضرت حجت روحی فداه، انسان هایی لازم است که با ویژگی های ایمانی، اخلاقی، فکری و اعتقادی ، قابلیت و شایستگی این دوران را در خود جمع کرده باشند. طبق یک حدیث جالب ازپیامبر، مؤمن كامل داراى ۱۰۳ صفت است. ➖پیامبر(ص) فرمود: «لا يُكْمِلُ المؤمنُ إيمانَهُ حتّى يَحْتَويَ على مائةٍ و ثلاثِ خِصالٍ....»(۱) ❇️خصلت بعد کَثِیرَ الْعِبَادَةِ یکی دیگر ازصفات مؤمن منتظر ««کثیر العبادة» است. در احادیث آمده که منتظران امام زمان، یاران امام زمان، اهل نماز،اهل دعا، اهل راز و نیاز هستند . ♻️عبادت دو قسم است: ۱. عبادت بالمعنى الاخص: عبادات به همان معنای مصطلح که اگر قصد قربت نداشته باشد باطل مى شود. مثل نماز و روزه ۲.عبادت بالمعنى الاعم: هر کاری که به قصد تقرب الهی صورت گیرد جنبه عبادى پیدا میکند مثلا اگر غذا خوردن به این نیت باشد که توان برای انجام دستورات الهی پیدا کند عبادت خواهد بود. شاید کثیر العبادت در روایت فوق به همین معنا باشد. 🟢مصادیقی از عبادت با توجه به معنای عام عبادت ،اهم مصادیق عبادت را نام میبریم؛ ➕تفكر در كار خدا: امام صادق (ع) مي فرمايد: «ليست العبادة كثرة الصلوة والصوم ، انما العبادة التفكر في امراللّه »؛ عبادت ، زياد نماز خواندن و روزه گرفتن نيست ، همانا عبادت ، انديشيدن در امر خداست. تفكري كه انسان را به خدا نزديك و آشنا سازد عبادت به حساب آمده است . ➕كسب و كار: رسول خدا (ص ) فرمود: «العبادة سبعون جزء افضلها طلب الحلال»؛ عبادت ، هفتاد بخش است ، برترين آنها طلب حلال و به دنبال روزي رفتن است . ➕آموختن دانش: پيامبر اسلام (ص ) فرمود:«من خرج يطلب بابا من العلم ليرد باطلا الي الحق و ضالا الي الهدي كان عمله كعبادة اربعين عاما»كسی كه از خانه به دنبال آموختن دانش بيرون برود، تا با آن ، باطلی را ردّ كند و گمراهی را به هدايت بكشد. كار او همچون چهل سال عبادت است . ➕خدمت به مردم: روايات بسياری است كه خدمت به مردم و رسيدگی به مشكلات آنان را از بسياری از عبادت ها و حج ّ مستحب ، به مراتب برتر به حساب آورده است 🟢آثار عبادت  آمرزش گناهان،آرامش ،افزایش رزق و روزی، استواری در دین، تقرب الهی، تقوای الهی،جلب رحمت و رضایت الهی، عزت،قدرت،مصونیت از گناه، هدایت الهی، همنشینی با ابرار و نیکان،و یقین،از آثاری است که برای عبادت ذکر شده است. 🔴موانع و آسیب ها انجام اعمال عبادی گاه با موانع و آسیب هایی روبرو می‌شود که آن جمله است؛ ➕سستی و تنبلی؛ یکی از موانع بهره گیری از آثار مثبت عبادت و لذت بردن از آن سستی و تنبلی است. رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «آفَةُ الْعِبَادَةِ الْفَتْرَة»؛آفت عبادت، سستى است.(۲) ➕ریا و خودنمایی؛ یکی دیگر از موانع جدی عبادت ریا و خودنمایی است که نیت عبادت را فاسد کرده و نه تنها آثار مثبت آن را محو می کند خودش گناه است و آثار نامطلوبی را در پی دارد. امام علی(ع) فرمودند: «آفةُ الِعبادةِ الرِّياءُ»؛آفت عبادت، رياست.(۳) ➕خودپسندی؛از آفات بزرگ عبادت خودپسندی و بزرگ پنداشتن عبادت است که از آن با عنوان «عجب» یاد می شود. کسی که دچار عجب شده خود را بابت عبادتی که انجام داده طلبکار خداوند می داند و این با روح عبادت که تواضع است میانه ای ندارد. در حدیث است که: «كَم مِن عابِدٍ أَفسَدَتُه‏ العُجبُ» بسا عابدى كه خودپسندى تباهش ساخت. (۴) .ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.بحارالانوار، ج ۶۴، ص۳۱۰. ۲ الكافي، ج‏۲، ص۵۵ ۳.الكافي ، ج‏۵، ص۷۸ ۴. منية المريد، ص۱۰۱. https://eitaa.com/masjedolaghsa
‍✅علامه مجلسی و حفظ تشیع از اسلام از اسلام مخالفین 🔸 در پایگاه اطلاع رسانی مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مطلبی تحت عنوان «نقش محدّثان در نجات مردم در عصر غیبت کبری» منتشر شده است. ایشان با تاکید بر جایگاه والای علامه محمد باقر مجلسی در احیاء علوم و معارف اهل‌بیت علیهم السلام، حفظ شیعه از تصوف و اسلام مخالفین را مرهون زحمات آن عالم بزرگوار می‌داند. 🔻تفصیل بیانات ایشان به شرح ذیل است: «پس از عصر ائمّه (علیهم السلام) همواره حاملان حدیث بودند که می‌توانستند سره را از ناسره، و بدعت را از سنّت تشخیص دهند، و مردم را از گمراهی‌هایی که در نتیجه غور در فلسفه، و گرایش به عرفان مصطلح، و مکاتب‌الحادی مطرح می‌گردید نجات دهند، و بالأخره تا این اواخر، یعنی عصر صفویه (که در آن رسمیت تشیّع تجدید گردید) اعلان می‌شد به‌واسطه عوامل خاصّی که بعد از سلطنت شاه‌طهماسب اوّل پیش آمد، رفته رفته گرایش به فلسفه، و افکار صوفیانه و مشارب غیر شرعی قوّت گرفت، تا حدی که در اصفهان، خانقاه ها برپا شده، و مثل عالم جلیل آقاحسین خوانساری را به جای القاب اسلامی، به عقل حادی‌عشر می‌خواندند، و نهایت ظهور علوم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آن بود که محقق داماد در قالب اصطلاحات فلسفی مطرح می‌کرد، و خلاصه، زبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، و احادیث آنها، در غربت افتاده بود، 🔹 که به إذن الله تعالی شخصیتی مثل علامه مجلسی (رحمه‌الله) ظاهر شد، و حدیث را دوباره چنان احیاء و مطرح کرد که احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را نه فقط در مدارس و در معرض توجّه و دقّت علما قرار داد، بلکه شاید خانه‌ای در بلاد ایران نماند که از خواندن کتاب بهره نداشته باشد، مگر آنکه احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به صورتی و زیر عنوانی، در آن وارد شد. 🔹خانقاه‌های اصفهان، همه تعطیل شد و افکار متصوفه از میان رفت و زبان حدیث و استدلال به ظواهر قرآن و احادیث و زبان ائمّه معصومین (علیهم‌السلام)، زبان علماء و حوزه‌ها شد. 🔹بدون شکّ، باید گفت: ظهور علامه مجلسی در آن عصر، موجب بازگشت تشیع به عصر ائمّه (علیهم‌السلام) و اصحاب آنها، امثال زرارة بن اعین ها، و محمد بن مسلم ها، و صاحبان اصول گردید. 🔹نمی‌خواهم بگویم عصر قبل از آن، همانند عصر ائمّه (علیهم‌السلام) نبود، ولی این را هم نمی‌توانم بگویم که همانند عصر آنان بود، زیرا اصطلاحات و الفاظ اسلامی کم و بیش عوض شده بود و بحث درس و تألیف و تصنیف چنان که باید، بر محور قرآن و سنت و احادیث اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دور نمی‌زد. 🔹هر طور بود و هر گونه بود، به ظاهر اگر مجلسی (رحمه‌الله) ظهور نکرده بود، و وضع حوزه‌ها به آن‌گونه که داشت، جلو می‌رفت، شریعت ارسطویی و اسلام ابن‌سینایی و صدرایی و ابن‌عربی پابرجا می‌شد، و خدا می‌داند که باب تأویل و توجیه آیات و احادیث، و حمل آنها با تکلّف بر بیانی خاصّ تا کجا گسترده می‌گشت! 🔹این علامه مجلسی بود که حوزه ها را به معارف اصیل دین، و تشیّع بازگرداند، و قرآن و سنّت را مافوق همه مکتب‌ها قرار داد. شکر الله سعیه وجزاه الله عن هذا الدّین والکتاب والسنّه خیر جزاء المحسنین.» منبع: سایت معظم له @masjedolaghsa
جلاء العیون.pdf
32.75M
📗کتاب جلاء العیون 📝مولف:علامه محمد باقر مجلسی زبان:فارسی تعداد صفحه: ۱۰۸۹ 🔹توضیح: این کتاب درباره تاریخ زندگانی چهارده معصوم(علیهم السلام) است که در چهارده باب نگاشته شده و هر باب شامل فصول متعددی است. جلاء العیون با توجه به نگرش مؤلف آن کتابی اعتقادی - کلامی نیز قلمداد می گردد. لینک دانلود مستقیم 🌷هزینه دانلود: صلوات @masjedolaghsa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦋مشکلات ِمن فقط کنج حرم‌حل‌می‌شود دعوتم‌کن‌کربلا ، خیلی‌گرفتارم‌حسین 🦋صݪۍ‌الله‌علیڪ‌یااباعبدالله‌الحسین‌ع🦋 @masjedolaghsa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈اثبات حقانیت شیعه در سه دقیقه ✍تا وقتی پیامبر (ص) زنده بودند شیعه و سنی نبود. رهبر همه پیامبر بود. بعد از پیامبر ما شیعیان فقه خودمان را از اهل بیت گرفتیم و اهل سنت از چهار تا عالم دیگه ،امام احمد حنبل ، ابو حنیفه ،امام مالک و امام شافعی. 1⃣ اولا: ما که فقه مان را از اهل بیت گرفتیم، سه تا آیه داریم، قرآن راجع به اهل بیت (علیهم السلام ) وقتی به کلمه اهل بیت می رسد می فرماید : یطهرکم تطهیرا [احزاب/ ۳۳] "یطهرکم" یعنی معصومند. هیچ کس نگفته یطهرکم مال ابو حنیفه و شافعی هست. نه شیعه گفته نه سنی. 2⃣ دوما : اهل بیت در قرن اول هجری بودند، اما چهار تا عالم سنی یعنی ابوحنیفه و شافعی و مالکی و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجری بودند. اهل بیت یک قرن از آنها جلوتر بودند. قرآن می فرماید "و السابقون السابقون اولئک المقربون " [واقعه ۱۰-۱۱] 3⃣سوما : تمام اهل بیت شهید شدند، یکی از علماء اهل سنت سیلی نخوردند . قرآن می فرماید : "فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما " [نساء ۹۵] ✅نتیجه: ما شیعه هستیم بدلیل اینکه: 👈یک : ما فقه مان را اهل بیت گرفتیم، که معصومند «یطهرکم تطهیرا» 👈دو :یک قرن جلوترند «و السابقون السابقون » 👈سوم : همه ائمه شهید شدند « قتلوا فی سبیل الله » ــــــــــــــــــــــــــــــ بخشی از سخنان حجت السلام قرائتی ♻️کانال مسجدالاقصی https://eitaa.com/masjedolaghsa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سنگرمسجد(مرکزی)
🛑📢معاون بسیج مساجدومحلات سپاه روح الله استان مرکزی: کلیه پایگاه‌های بسیج مساجدومحلات می بایست آمادگی کامل جهت شرکت درنمایشگاه اسوه راداشته باشند.جشنواره اسوه، احیاء مساجد، راه اندازی قرارگاه محله اسلامی، دوره های توانمندسازی ارکان مساجد، روشن نمودن چراغ مساجد خاموش وانتقال پایگاه های خارج ازمسجد به داخل مسجدو... ازبرنامه های دارای اولویت درسال جاری می باشد. @masjedmehvary