eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.6هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.4هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
صلی‌الله‌علیه‌وآله 🔷🔶 👈🏼👈🏼 سُنی در کتاب ، قصه‌ی بازگشت رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از تبوک را این‌گونه نقل می‌کند: 🍃 فأقام رسول الله صلى الله عليه وسلم بتبوك، بضع عشرة ليلة ولم يجاوزها، ثمّ انصرف قافلاً إلى المدينة. فكان في الطريق ماء يخرج من وشل ما يروى الراكب والراكبين والثلاثة بواد يقال له: وادى المشقق. 🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من سبقنا إلى ذلك الماء فلا يستقين منه شيئاً حتّى نأتيه. قال: فسبقه إليه نفر من المنافقين، فاستقوا ما فيه، فلما أتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم وقف عليه، فلم ير فيه شيئاً. 🍃 فقال: من سبقنا إلى هذا الماء؟! فقيل: يا رسول الله! فلان وفلان. فقال: أو لم ننههم أن يستقوا منه شيئاً حتّى نأتيه؟! ثمّ لعنهم رسول الله ودعا عليهم. 🍃 ثمّ نزل صلى الله عليه وسلم، فوضع يده تحت الوشل، فجعل يصب في يده ما شاء الله أن يصب، ثمّ نضحه به، ومسحه بيده، ودعا رسول الله صلى الله عليه وسلم بما شاء الله أن يدعو، فانخرق من الماء -كما يقول من سمعه- أنّ له حسّاً كحسّ الصواعق، فشرب الناس، واستقوا حاجتهم منه. 🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من بقى منكم ليسمعن بهذا الوادي. وهو أخصب ما بين يديه وما خلفه. 📚 تاريخ طبری، محمد بن جریر طبری، (چاپ دارالمعارف، مصر)، ج۳، ص۱۱۰ 📝 در راهب برگشت از غزوه تبوک در یکی از دره‌های راه، به نام وادی مشقق، آبی از سنگ خارج می‌شد که برای دو یا سه نفر بیشتر کفایت نمی‌کرد. پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌[وآله]وسلم به اصحاب‌شان فرمودند: هرکس زودتر به این آب رسید، صبر کند و از آن ننوشد تا ما برسیم. چند نفر از صحابه قبل از پیغمبر به آن آب رسیدند، و همه‌ی آبِ موجود را نوشیدند!! وقتی که پیامبر به آنجا رسید، آبی ندیدند، پس سوال فرمودند: چه کسی قبل از ما به اینجا رسیده؟! گفتند: فلانی و فلانی. فرمودند: مگر نگفتم که از آن آب ننوشند تا برسیم؟!! پس پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله آنها را لعنت کرد. سپس حضرت پایین آمدند و دست مبارکشان را در زیر آب سنگ قرار دادند، پس به‌خواستِ خدا آب از دستان حضرت ریخت. آن‌حضرت خوردند و سیراب شدند و به‌صورت مبارکشان کشیدن، دعایی فرمودند. آن سنگ پاره شد و از هم شکافت -و آن‌ها که بودند و شنیدند، گفتند: - برای آن سنگ، حسی بود مانند صاعقه‌ای که با صدای مهیب می‌آید. سپس مردم از آن آب خوردند، و نیاز خود از آن برطرف کردند. پس از آن رسول‌خدا صلی‏الله‏علیه‏[و‏آله] وسلم فرمودند: هرکسی (بعدازمن) باقی‌ماند، معجزه‌ای که در این وادی بود را می‌شنود. آنجا (به برکت دعا و حضور حضرتش)، سرسبز و پُر آب گردید. 🔰 حال سؤال ما این است: ➖ مگر رسول‌خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله از خوردن آب نهی نفرمودند، چرا برخی از صحابه ازین آب خوردند؟! مگر آیات قرآن را نخوانده بودند که اطاعت از آن‌حضرت واجب است؟!! {يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا أَطيعُوا الله وَأَطيعُوا الرَّسولَ وَأُولِي الأَمرِ مِنكُم ۖ فَإِن تَنازَعتُم في شَيءٍ فَرُدّوهُ إِلَى الله وَالرَّسولِ إِن كُنتُم تُؤمِنونَ بِالله وَاليَومِ الآخِرِ ۚ ذٰلِكَ خَيرٌ وَأَحسَنُ تَأويلًا} نساء،۵۹ ➖ این صحابه‌ای که طبری آن‌ها را از منافقین می‌شمارد، کیانند؟! چرا نام نمی‌برد؟! مگر نباید منافقین شناخته شوند تا مسلمین از آن‌ها ‌دوری کنند؟!! ➖ لعن رسول‌خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله سبب دوری از رحمت الهی است، و ما نمونه‌های بسیاری را در بين صحابه آن‌حضرت می‌بينيم: «لعن الله من تخلف عن جیش أسامة». «رسول الله لعن ابا مروان ومروان فی صلبه؛ پیامبر پدر مروان را لعن کرد در حالی‌که مروان در صلب او بود». مستدرک الصحيحین، ج۴، ص۵۲۸ ➖ و..... 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🎴 👈🏼👈🏼 استاد ، در کتاب ، می‌نویسد: 1⃣ برخی اصرار دارند تا از هر راهی که شده اهل‌سنت را خوشحال کرده و احساسات شیعه نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام و مظلومیت آنان و تنفر آنان از مخالفان‌شان را نادیده بگیرند، گرچه با تخریب حد و مرزها و مسلّمات تاریخی باشد که این کار صحیح به نظر نمی‌رسد، و نه تنها خیانت به تاریخ است بلکه مضرّ به وحدت جامعه می‌باشد. ولی بعد از طرح آن در سطح جامعه، نباید سکوت کرد و به سخنان بی‌‌پایه و اساس و غیرفنی، باید پاسخ داد. 2⃣ این نکته نیز قابل توجه است که: ورود در این‌گونه مسائل [تحلیل مسائل تاریخی در صدر اسلام]، کار هرکسی نیست. به مجرد اینکه یک نفر مقداری تاریخ مطالعه کرده، و عنوانی را برای خود کسب نمود، نمی‌تواند از عهده تحلیل مسائل مهم تاریخ برآید. مسائلی که در طول ۱۴۰۰ سال مورد تأييد علمای شیعه و اهل‌سنت بوده است. 3⃣ تحلیل مسائل تاریخی، احتیاج به علومی از جمله: رجال، حدیث شناسی، اصول، و فهرست‌شناسی و.. دارد و نمی‌توان بدون تخصص در آنها در مسائل مهم تاریخی نظر داد و حتی خود را اعلم نامید و یکباره با ایجاد تردیدهای ناشیانه، در آن تشکیک نمود. 4⃣ مشکل اصلی برخی افراد نداشتن تخصص و استاد متخصص ندیدن است. انسان با مطالعات جسته و گریخته و طرح مسائلی که هضم نکرده نباید، نباید آنها را در جامعه مطرح کند و همه علما در طول تاریخ اسلام را تخطئه کرده و خود را اعم از همه بداند. 5⃣ نکته مهم دیگری که قابل توجه است این که: یک محقق باید انصاف داشته باشد و گزینشی با مطالب برخورد نکند. به اینکه آنچه را که به نفع خود بود آورده و آنچه را که نفعش نیست، نقل نکند و یا با تحریف نقل نماید. این خیانت به تاریخ و انسانیت و عموم وجدان‌های تشنه حقیقت است. ما نمی‌توانیم و حق نداریم تا به جهت رسیدن به وحدت دست به هر کاری زده و خیانت نماییم. ما هم معتقد به این مسائل هستیم ولی راهی دارد که این کارها بی‌راه رفتن است. امیدوارم که خداوند متعال ما را از خواب غفلت بیدار کند. 📚 محسن‌بن‌علی علیه‌السلام (چاپ انتشارات دلیل ما، تابستان۱۳۸۹)، علی‌اصغر رضوانی، ص۱۱ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◻️ [جلسه‌ی هفتم] ۲۴ دی ۱۴۰۱شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 میلاد حضرت صدیقه‌طاهره علیهاالسلام، ۲۰جمادی‌الثانی ۱۴۴۴ق 📚 مطالب مطرح شده: ۳۰. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ۳۱. مقام و جایگاه فاطمه زهرا علیهاالسلام نزد فرشتگان آسمان ۳۲. مقام فاطمه زهرا علیهاالسلام در قیامت ۳۳. حضور فاطمه زهرا علیهاالسلام در محشر 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar