eitaa logo
کانال مطالب تحلیلی محمدرضا قربانی
411 دنبال‌کننده
212 عکس
1.7هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1_12578830765.mp3
9.99M
🔗 گزارش پایگاه غربی درباره پزشکیان : به هیچ عنوان رفتار ایران در منطقه عوض نخواهد شد 🎙 گزارش قابل تامل پایگاه غربی درباره مسعود پزشکیان ، رئیس جمهور ایران / رئیس جمهور جدید ایران ، چهره ی پیچیده ای که غرب به دنبال رمزگشایی از آن است. / فایننشال تایمز: پزشکیان همان راه رئیسی را در منطقه خواهد رفت. هیچ چیز عوض نخواهد شد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
🎄 مجاهدان عرصه تبيين آنچه در ميان حماسه باشکوه اربعين حسيني بيش از هر چيز ديگر محوريت يافته است، نقش بزرگ بانويي است که حادثه روز دهم سال شصت و يکم هجري را در طول سفري چهل روزه به مبدا تاريخ عشق و حريت و عدالت‌خواهي تبديل کرد و براي هميشه تاريخ به چراغ راه عدالتخواهان و مجاهدان راه حق بدل نمود! در سناريوي طراحي شده خاندان ابوسفيان، همه چيز به دقت تدبير شده بود تا صداي 72 آزادي خواه بزرگ تاريخ در ميان ضربات شمشيرها خفه شود و خط تحريف؛ آنان را زياده خواهاني خارجي معرفي کند که براي ايجاد اختلاف و فتنه و کسب قدرت بر امام جامعه اسلامي خروج کرده بودند که در نهايت به سزاي اعمالشان رسيدند و با ذلت و خواري به دست سپاه اسلام سرکوب شدند! در اين معرکه بزرگ و جنگ ادراکي تدارک ديده‌شده، همه چيز براي ارائه چنين تصويري انحرافي از قيام حسيني فراهم بود، اما آنچه در اين ميان مغفول مانده بود و دشمن توان ارزيابي و مهار قدرت آن را نداشت، نقش مجاهداني بود که هرچند سلاح شان در معرکه خون و آتش کارکرد نداشت، اما سفيراني بودند که در معرکه جهاد تبيين توانستند، حماسه‌اي بزرگ عاشورا را به عنوان بزرگترين قيام رهايي بخش بشريت در دفتر تاريخ ثبت کنند! ميداندار اين جهاد بزرگ شيرزن کربلا و دختر حيدر کرار بود که با تحمل همه مصائب و مشکلات، رسالت حسين بر دوش و زبان علي در کام گرفته بود تا نگذارد در اين معرکه يزيديان، راه حقيقت گم گردد و خورشيد پر فروغ اسلام علوي در سايه سيطره بني اميه محو شود، و کاروان بشريت قبله هدايت و مسير سعادت خود را از دست رفته ببينند! داستان جنگ شناختي دشمن براي ذبح حقيقت با ابزار تحريف، داستاني مختص به سال 61 هجري نيست، قصه هميشه تاريخ در تقابل جبهه حق و باطل است که امروز نيز انقلاب اسلامي که تداوم بخش نهضت حسيني است، در هم معرکه به مصاف جبهه استکبار جهاني رفته است! امروز زياده خواهان عالم و دشمنان عدالت و آزادي با همه توان تلاش دارند تا با اسلام هراسي، ايران هراسي، خامنه اي هراسي، سپاه هراسي، ... تصوير معوجي از حقيقت ارائه دهند. و با شبهات گسترده، توده هاي ناآگاه را گمراه کرده و اردوگاه جبهه حق را به محاق ببرند! اينجا است که تربيت يافتگان مکتب اربعين بايد به مثابه سربازان و افسران جنگ نرمي عمل کنند که در معرکه «جهاد تبيين» پيشگام و پرچمدار بوده و با همه هوشمندي و خوش فکري و استقامت و پايداري، نگذارند دشمن پیروز این میدان باشد! حکيم انقلاب اسلامي که پيش از اين بارها فرمان "حي علي الجهاد" در عرصه جنگ نرم را صادر کرده بودند، ديروز در سخناني به مناسبت اربعين حسيني، حجت را بر همه تمام کردند! از امروز فصل جديدي براي اربعينيان آغاز شده است! هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله!✋ @bimemoj 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
🔰🚩 صبر حسینی و خمینی ماها نمیفهمیم صبر یعنى چه. صبر در جاى صبر معلوم میشود که معنایش چىست. این‌ قدر آدم از بزرگان، از محدّثین، از شخصیّت‌هاى برجسته، از آدمهاى موجّه، از عقلا، از دلسوزان، از نیمه‌دلسوزان مدام بیایند به امام حسین بگویند آقا شما با این کارِ خودت، هم دارى یک عملى میکنى که فایده ندارد، هم این ‌جور خسارت به خودت و خاندان پیغمبر وارد میکنى، اهل حق را ذلیل میکنى؛ از این حرفها می زدند. از اوّلى که امام حسین از مکّه قصد حرکت کرد و بعضى فهمیدند، این موانع گوناگون اخلاقى در مقابل امام حسین شروع شد، تا شب عاشورا. صبر کردن در مقابل این حوادث [خیلی دشوار است.] 🚩 امام (رضوان الله‌ علیه) هم درست همین جور صبر کرد، صبر او هم همین جور بود. این ‌قدر به امام گفتند: آقا جان این جوانها از بین میروند، این جور کشته میشوند، مملکت خراب میشود. در دوره‌ى نهضت میگفتند بهترین جوانها را شما دارید به دَم کُشتن میدهید. صبر کردن در مقابل این خیرخواهى‌هاى ناشیانه کار خیلى عظیمی است، کار خیلى بزرگى است، خیلى قدرت میخواهد؛ صبر کرد. همه‌ى صبر، در مقابل فشارها و مصائب جسمانى نیست؛ این فشارهایى که به عنوان مصلحت‌طلبى، مصلحت‌جویى، [که بگویند] «آقا بر خلاف مصلحت دارید کار میکنید» وارد مى‌آید، صبر کردن در مقابل اینها و راه بیّن و روشن و رُشد را رها نکردن، آن صبر عظیم و صبر جمیلى است که امام حسین (علیه السّلام) انجام داد. 80.12.21 (ع) @bimemoj 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12582768971.mp3
13.21M
🚨 تحلیل / فردا ایران و محور مقاومت دنیا را شگفت زده خواهند کرد / فقط یک گام تا ظهور هدایتگر / این روزها در تیک تاک و دیگر بسترها وقتی مردم از غزه میخواهند بگویند نماهنگ سلام یا مهدی میخواهند، آن هم کسانی که او را نمی‌شناسند و معنای نماهنگ را هم نمیدانند اما انگار دل آماده همراه شدن با یک حقیقت است / فردا مردم ایران یکی از با شکوه ترین مراسم های خود را همزمان با شهادت آقا امام حسین به وسعت یک کشور برگزار خواهند کرد / در دیگر نقاط جغرافیای مقاومت هم چنین خواهد بود / به بهانه این روزها می‌خواهیم جملات آقا امام حسین(ع) در خصوص آخرالزمان، ظهور و تکفیری‌های آخرالزمانی و... را مرور کنیم. / قسمت ۱۶۳۳ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
(ع) (ع) ♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 1⃣ نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد،ونه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد.امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی رامی‌طلبید که این حرکت،یکی از این دو«نتیجه»را داشت.پس حکومت یا شهادت،هیچ‌کدام «هدف»نبودند،بلکه دو «نتیجه»بودند. 2⃣ هدف آن حضرت عبارت بوداز انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» ازواجباتِ دین که آن راهیچ‌کس قبل ازامام حسین انجام نداده بود؛نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود،نه امیرالمؤمنین،نه امام حسن؛چون زمینۀ انجامِ این واجب،درزمانِ امام حسین پیش آمد. 3⃣ دونوع انحراف وجوددارد:گاهی مردم، فاسدمی‌شوند،امّا احکامِ اسلامی ازبین نمی‌رود،امّاگاهی هم مردم،فاسدمی‌شوند، هم حکومت‌ها،هم علمای دین،به‌طوری‌که حقایقِ اسلام،تحریف ومنکررامعروف و معروف رامنکر،وخطّ اسلام را«صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند.آن حکم،حکمِ «تغییرِ وضع» و«تجدیدِحیات»، یابه‌تعبیرِامروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است،بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است.مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شدواین انحراف، به‌جایی رسیدکه «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود،تکلیف چیست؟! 4⃣ افزون‌بر‌این‌که بایدانحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِانجامِ این حکم،آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن،مساعدباشد؛چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» نداردو «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مرادازفراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد،بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. 5⃣ در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. 6⃣ امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. 7⃣ آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. ✅ (در خطبه‌های نمازِ جمعه رهبر انقلاب اسلامی، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ بانک جهانی هم گزارش «اسب زین شده» دولت سیزدهم به دولت چهاردهم را تأیید کرد. ✳️ بانک جهانی که دهه 90 شمسی و دوران دولت مدعیان اصلاحات را دهه سوخته اقتصاد ایران عنوان کرده بود؛ حالا با ارائه آمارهایی از شاخص‌های اقتصادی دولت سیزدهم، بر مهیا شدن اسب زین شده دولت رئیسی برای دولت چهاردهم مهر تأیید زده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بانک جهانی در روزهای آخر سال 2023 گزارشی ویژه در مورد وضعیت فقر و رفاه اجتماعی در ایران طی سال‌های 2011 تا 2020 منتشر کرده و از این سال‌ها که دوره هشت ساله دولت روحانی را شامل می‌شود با عنوان «دهه سوخته» اقتصاد ایران یاد کرده است. این نهاد بین‌المللی در گزارش خود نوشته بود: در دهه گذشته میلادی، اقتصاد ایران از یک دهه سوخته رشد اقتصادی رنج برده است. به طور متوسط، تولید ناخالص داخلی سرانه ایران طی سال‌های 2011 تا 2020 هر سال منفی شش دهم درصد رشد کرده است. هر یک درصد افزایش در تولید ناخالص داخلی سرانه باعث کاهش یک و 56 صدم درصدی در نرخ فقر می‌شود. اگر به جای رشد منفی شش دهم درصدی تولید ناخالص داخلی سرانه طی این سال‌ها، شاهد رشد مثبت شش دهم درصدی در این زمینه بودیم نرخ فقر در ایران طی این سال‌ها هفت و 9 دهم درصد کاهش یافته بود. بانک جهانی روایت کرده بود که این فقدان رشد، با تورم و تحلیل رفتن قدرت خرید همراه بوده است. درآمدها طی سال 2011 معادل 16 درصد تولید ناخالص داخلی بود اما این رقم در سال 2020 به معادل هفت درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یافت. به هر حال بیکاری بالا مشخصه این دهه بود و بالای 10.  این نهاد بین‌المللی در گزارش خود نوشته بود که بین سال‌های 2011 تا 2020 نسبت جمعیت فقیر ایران از کل جمعیت فقیر کشورهای با درآمد متوسط به بالا از 20 درصد به 28 و یک دهم درصد افزایش یافته است. یعنی 9 میلیون و 500 هزار ایرانی در این دوره گرفتار فقر شده‌اند.  بر اساس تحلیل بانک جهانی، رشد فقر در ایران طی سال‌های 2011 تا 2020 ناشی از فقدان رشد اقتصادی و نابرابری‌های ساختاری بوده است. خانوارهایی که در 40 درصد پایینی هرم مصرف قرار گرفته‌اند هیچ منفعتی از دوره‌های نادر رشد اقتصادی نبرده‌اند. با توجه به الگوهای مصرفی می‌توان گفت خانوارهای فقیر در دوره‌های رکود بیشرین ضرر را کرده‌اند و در دوره‌های رشد از حداقل بهره برخوردار شده‌اند. خانوارهای دهک‌های پایین با کاهش سالانه دو درصدی در مصرف خود طی دهه 2020 مواجه شده‌اند؛ این در حالی است که میزان کاهش مصرف خانوارهای ثروتمند یک درصد در سال بوده است. ✅ پوچ شدن رشد552درصدی دستمزدها این نهاد بین‌المللی در گزارش خود نوشته بود؛ دستمزد واقعی و درآمدهای شخصی طی این دهه تحت تأ‌ثیر تورم تحرکی نداشته است و فقط دو دهک بالا با رشد واقعی درآمدها طی این مدت مواجه بوده‌اند. در حالی که متوسط دستمزد خانوارها طی دهه 2011 تا 2020 بالغ بر 552 درصد افزایش یافته اما رشد واقعی دستمزد تنها 10 درصد بوده است. میزان رشد دستمزد کار ساعتی نیز 16 درصد بوده است. درآمد افراد دارای کار شخصی نیز در این دوره تقریباً ثابت باقی مانده است.  نرخ تورم به ویژه تورم مواد غذایی در سال‌های 2012 ـ 2013 و دوباره در سال‌های 2018 ـ 2019 تقریباً دو برابر شد. افزایش قیمت مواد غذایی بیشتر از همه به فقیرترین‌ها ضربه زده است. دو دهک پایینی در سال 2020 ـ 2021 بیش از 45 درصد بودجه خود را صرف غذا کرده‌اند و این رقم برای دو دهک بالایی 26 درصد بوده و تقریباً نیمی از جمعیت روستایی فقیر است و شکاف فقر شهری و روستایی بیشتر شده است. ✅ گزارش بانک جهانی از 2024 ایران بانک جهانی این روزها باز هم از اقتصاد ایران گزارش داده است اما وضعیت کاملا متفاوت از آمارهای دهه سوخته اقتصاد ایران شده است. گزارش ۲۰۲۴ بانک جهانی از اقتصاد ایران در پایان دولت شهید رئیسی نشان می‌دهد که رشد اقتصادی به‌صورت پایدار پنج و یک دهم درصد بوده است آن‌هم در میان تنش‌های ژئوپلیتیک منطقه.  بیکاری به هفت و شش دهم درصد کاهش یافته و شش میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت فقرا کاسته شده است. ضریب جینی به 34 صدم درصد رسیده که همگی نشان‌دهنده، وضعیت کاملاً متفاوت و برعکس دولت اصلاح‌طلبان در دهه 90 شمسی است.  💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
✅ زمین سوخته یا دهه سوخته اصلاح‌طلبان چند روزی است در موضعی انفعالی و بازنده، نسبت به گزارش و تیتر «اسب زین شده زیر پای دولت چهاردهم» در کیهان واکنش نشان می‌دهند. روزنامه سازندگی با تیتر واکنشی و انفعالی «زمین سوخته» نشان داد که نه تنها موضع پیروز ندارد که در رسانه هم حرفی برای گفتن ندارد. ظهر تابستان که خورشید را انکار نمی‌کنند. دستاوردهای دولت سیزدهم، جلوی چشم همگان است. روزنامه سازندگی، با بهانه‌هایی کودکانه که مصداق ژورنالیسم زرد است و بدون اشاره به میراثی که دولت روحانی با عقبگرد 40 ساله کشور بر جا گذاشت وعده سالانه یک میلیون مسکن رئیسی را زیر سؤال می‌برد حال آنکه دولت رئیسی پس از رها شدن از سنگ اندازی‌های سال اول، در طول دو سال اخیر، ساخت دو میلیون و 700 هزار واحد را شروع کرده و 700 هزار واحد تحویل داده و اگر دولت سیزدهم، چهارساله تمام می‌شد آن وعده قطعاً محقق می‌شد.  رشد اقتصادی شش درصدی، نوید نیل به هدف هشت درصدی و حتی بالاتر را هم می‌داد چرا که نرخ رشد اقتصادی بخش مسکن بین 1400 تا 1402 از منفی 13 به مثبت هفت درصد رسید؛ یعنی 20 واحد درصد در دو سال یا همان سالانه 10 درصد. این مسئله در بخش نفت هم با رشد بیش از هفت درصدی در سال خود را نشان داد. بخش صنعت در دوره فاطمی امین هم به رشد 9 و نیم درصد رسیده بود. سال 1402 همه بخش‌ها به جز کشاورزی، رشد مثبت بالا داشت؛ بنابراین، نیل به رشد هشت درصدی کاملاً در دسترس است؛ اگر تئوری بافی بگذارد. سازندگی و سایر رسانه‌های مدعی اصلاحات که در حال تسویه حساب سیاسی با دولت شهید رئیسی هستند، در حقیقت خورشید را در ظهر تابستان انکار می‌کنند که نتیجه‌ای جز بی‌اعتبار شدن بیشتر آن‌ها نزد مردم نخواهد داشت. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ سالگرد قیام مردم در مقابل فتنه تیرماه 1378 ✅ 10 سال طراحی برای فتنه‌ای شکست‌خورده در دی ماه 1377 و در آستانه سال 1999 میلادی، جرج تنت رئيس وقت سازمان جاسوسي آمريکا CIA اعلام کرد:  «در سال 1999 (1378) در ايران انتظار حوادثی را داريم که در 20 سال گذشته بي‌سابقه است.»  نشریه‌ آمریكایی «میدل ایست اكونومیك دایجست» هم در اوایل تیر 1378 وعده داد:  «بیشتر ناظران در تهران بر این اعتقادند كه تابستان امسال شاهد یك آزمون حیاتی قدرت و حتی شاهد دورنمای رویارویی جدی بین جناح محافظه‌كار و اصلاح‌گرایان خواهد بود.» طولی نکشید که وعده فوق به تحقق پیوست و با هماهنگی مطبوعات زنجیره‌ای و با حضور عوامل شناخته‌شده خارجی و داخلی، در شامگاه 17 تیرماه‌ 1378، کوی دانشگاه تهران به آشوب کشیده شد. ظاهرا بهانه این آشوب توقیف روزنامه «سلام»، به دلیل افشای یک سند محرمانه بود. ساعت 10 شب 16 تیرماه به موسوی خویینی‌ها (مدیر مسئول این روزنامه) اعلام شده بود که به‌دلیل انتشار اسناد محرمانه وزارت اطلاعات در روزنامه «سلام» و براساس قانون مطبوعات‌، این روزنامه توقیف شده است. اما گروهی از روزنامه‌های صبح که قاعدتا می‌بایست تا ساعت 10 شب روانه چاپخانه‌ها می‌شدند‌، خبر فوق را به تیتر اول خود تبدیل کردند. چگونه چنین عملی امکان‌پذیر بود. انگار این روزنامه‌ها و نشریات، صفحه اول و صفحات رویی خود را از قبل، برای انتشار چنین خبری نگه داشته و به چاپخانه نفرستاده بودند! که با یک هماهنگی خاص، تحلیل و گزارشی واحد درباره آن، همان گزارش‌ها و تحلیل‌ها را با عکس و میان‌تیتر و سوتیترهای مختلف، صفحه‌آرایی کرده و روانه چاپخانه کنند!! واضح بود آنها به‌خصوص شخص موسوی خویینی‌ها از تبعات انتشار اسناد محرمانه وزارت اطلاعات و تصریح قانون مطبوعات اطلاع داشته و به نظر می‌آید این برنامه‌ای از پیش طراحی شده برای برپایی یک غائله مفصل بود که پیش از این نیز، هماهنگی مشکوک مشابه مابین این زنجیره مطبوعاتی رؤیت گردیده بود.  وقتی در تیرماه 1378، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاحیه قانون مطبوعات را با هدف قطع جریان نفوذ در مطبوعات کشور به تصویب رساند‌‌، همه این نشریات که در طی سال‌های قبل و به‌خصوص در دوران پس از دوم خرداد‌، به صف شده بودند‌، ناگهان به میدان سرازیر شده و با یک تیتر مشابه‌، اصلاحیه قانون مطبوعات را به چالش گرفته و آن را برابر برقراری استبداد اعلام نمودند. سردبیران آن نشریات با گزارش‌ها و تیترهای مشابه و حتی یکسان، درباره طرح اصلاحیه فوق در مجلس هشدار دادند! ✅ فاز دوم فتنه؛ تخریب کوی دانشگاه اما این بار به بهانه تعطیلی روزنامه «سلام»، اول از همه، در کوی دانشگاه اغتشاش به راه انداختند. از جمله محرکان اصلی این گروه، افرادی غیردانشجو بودند که پس از دستگیری‌، درباره چگونگی دریافت کمک مالی و ارتباط با عناصر خارجی و طراحی تجمعات اعتراض‌آمیز اعترافات قابل تأملی داشتند. آشوبگران وقتی در کوی دانشگاه نتوانستند تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان را به خود جلب کنند‌، از کوی بیرون آمده و راهی دانشگاه تهران شدند. اما نیروی انتظامی مانع آنها شده و موجب گردید به طرف کوی عقب‌نشینی کنند. شیوه برخورد نیروی انتظامی با دانشجویان با مدارا و سازش همراه بود‌، اما آشوبگران به طرف آنها سنگ پرتاب کرده و بالاخره 3 تن از افراد نیروی انتظامی را به گروگان گرفتند. اما اتفاق دیگری وقایع را به‌گونه‌ای متفاوت رقم زد ‌، عده‌ای با هویت نامعلوم و در اقدامی مشکوک به کوی دانشگاه حمله کرده‌، خوابگاه دانشجویان را تخریب نموده، اموال‌شان را به آتش کشیده و غارت کردند، آنچنان که قلب مقام معظم رهبری را به درد آوردند. بعدا مشخص شد، گروهی اجیرشده توسط همان عوامل جریان موسوم به اصلاحات تحت عنوان حزب‌الله و زیر لوای دفاع از ولایت، به چنین اعمال و تحرکات ضد انقلابی مبادرت ورزیده‌اند تا زمینه تبلیغات و پروپاگاندای ضد نظام را فراهم آورده و خیل عظیم رسانه‌های زنجیره‌ای استکبار جهانی را هم به میدان بکشانند.  همان عملی که منافقین در سال‌های اولیه انقلاب با اجتماعات خود، برای مظلوم‌نمایی انجام دادند و بعدا تشت رسوایی‌شان بر زمین افتاد! با دستگیری آشوبگران، اسرار پشت‌پرده این وقایع آشكار گردید. از جمله عزت‌الله سحابی به عنوان یکی از متهمان ماجرا اعتراف کرد: «برای بدبین كردن مردم به حاكمیت دینی، فردی را در نیروهای منتسب به حزب‌الله نفوذ داده تا برای ایجاد تشنج، به اقدامات تهدیدآمیز و حملات فیزیكی تحریك نماید». 💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
بعدا در نامه‌هایی كه سحابی از زندان به دختر خود نوشته بود و توسط نیروهای امنیتی كشف گردید، وی بر این اعتراف خود صحه گذارد. او در نامه یاد شده به دخترش نوشته بود:  «اگر مردم بفهمند كه من به یك جوان به ظاهر حزب‌اللهی پول دادم تا در جهت مقاصد و نیات من عمل كند... آیا برای من آبرویی باقی می‌ماند؟» همچنین متهم دیگری درباره ایجاد اغتشاش، اعترافات تکان‌دهنده‌ای داشت:  «كار ما نفوذ در دانشجویان و هدایت آنها به سمت رادیكالیسم (تندروی) بوده است... در لایه‌های عمیق‌تر و دیگر گروه‌های وابسته به ائتلاف‌، حركت به سمت خشونت و اقدام مسلحانه مدنظر بود». یكی دیگر از متهمین نیز ماجرای كوی دانشگاه تهران، به نقش خود در شورش‌های خیابانی روز21 تیر اعتراف کرد و گفت:  «خود من در سنگ‌پراكنی شركت داشتم و یكی از اعضای حزب ملت كه اسم مستعار داشت‌، با موبایل گزارش درگیری‌ها را هر لحظه به رادیوی لس‌آنجلسی در آمریكا می‌داد. عده‌ای نیز نقاب داشتند و ماشین‌های نیروی انتظامی را به آتش می‌كشیدند. » پس از حادثه طراحی شده کوی دانشگاه‌، اغتشاشات و آشوب‌ها ادامه یافت و کار به اهانت به مقدسات نیز کشیده شد. اغلب افرادی که در آن آشوب‌ها نقش اصلی را داشتند‌، بعدا سر از محافل و رسانه‌های امپریالیستی درآوردند، امثال احمد باطبی و علی افشاری و اکبر عطری و امیرعباس فخرآور.... بعضا موجوداتی بودند که به دلیل شرارت و رذالت بیش از حد، حتی کسی مثل ریچارد پرل (عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا و عامل اصلی انتقال این افراد به خارج کشور) از آنها ابراز نفرت کرد! در پی این اهانت‌ها و همچنین به دنبال بیانات مقام معظم رهبری، 24 نفر از سرداران 8 سال دفاع مقدس از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری وقت ضمن محکوم کردن حادثه کوی دانشگاه نوشتند:  «... کاسۀ صبرمان به پایان رسیده و تحمل بیش از آن را در صورت عدم رسیدگی، بر خود جایز نمی‌دانیم.» ✅ زمینه‌های فتنه درون مطبوعات زنجیره‌ای و دانشگاه‌ها اما اصل این ماجرا از حدود 10 سال قبل کلید خورده بود، چنان‌که بعدها یکی از سران فتنه نیز به آن اشاره کرد. اواخر دهه 60 بود که ابتدا حلقه‌های شبه روشنفکری شکل گرفت و سپس ارتباطات خاصی تحت عنوان پیوندهای علمی و تحقیقاتی با محافل مشکوک خارج کشور برقرار شد. هدف‌، به ظاهر تعاملات علمی و فرهنگی بود‌‌، اما در عمل ‌، تغییر رفتار اجتماعی و ترسیم الگوی تجددگرایانه و رفاه‌طلبانه افراطی برای ایرانیان مدنظر قرار داشت. در واقع این حلقه‌های به اصطلاح علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و دیگر محافل روشنفکری‌، تنها کاری که انجام نمی‌دادند تولید علم بود. نظریه‌پردازی‌ها و آموزش گسترده علوم انسانی سکولاریستی درون دانشگاه‌ها و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مختلف با حضور چهره‌های شناخته شده انقلابات مخملی از آمریکا و اروپا همچون جین شارپ‌، اگنس هلر‌، جان کین و... با مباحثی در پیرامون همان علوم، به تدریج به تقابل ایدئولوژیک با انقلاب اسلامی کشیده شد. حلقه‌های شبه روشنفکری همانند «آیین» و «کیان» و... تحت تاثیر محافل و کانون‌های استعماری صهیونی از همان روزگار‌، طرح استحاله نظام جمهوری اسلامی و پروژه یک کودتای مخملی را در دستور کار قرار دادند. کودتایی که با عناوین مختلف اصلاح‌طلبی، سازندگی، دموکراتیزه کردن، گذار از شرایط انقلابی و پشت سرگذاردن دوران امام و... نامیده می‌شد. به تدریج از درون هریک از حلقه‌های روشنفکری فوق، روزنامه‌ها و مجلات متعددی بیرون آمد و فضای مطبوعاتی جامعه را به اشغال افکار و آرائی درآورد که به طور سیستماتیک در هر شماره و صفحه از آن نشریات ترویج می‌شد. صد‌ها نفر از نیروهایی که دور  همان حلقات روشنفکری گرد آمده بودند‌، به عنوان دانشجو و بهانه ادامه تحصیل به خارج کشور و عمدتا انگلستان فرستاده شدند تا از نیمه دوم دهه 70، رنگ‌آمیزی جدیدی از روزنامه نگاران در صحنه مطبوعات کشور به وجود آید. نوعی رنگ‌آمیزی که با تاسیس دهها روزنامه و هفته‌نامه و ماهنامه و فصلنامه، اساسا جای نفس کشیدن و به اصطلاح عرض‌اندام برای نیروهای انقلابی و طیف مخالف خود باقی نگذارد و به تدریج فضای فرهنگی کشور را از آن خود کرده‌، با عنوان دوران جدید انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را به شکلی بطئی و خزنده به سمت استحاله پیش برد. استحاله‌ای که قرار بود دیگر نشانی از اسلام ناب محمدی(صلّی الله علیه و آله) و آرمان‌های حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) و راه شهداء و هر آنچه عدالت و استقلال و استکبار‌ستیزی نام داشت‌، باقی نگذارد. 💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
روی کار آمدن دولت مدعی اصلاحات‌، کاتالیزوری برای تسریع در روند اتفاقات فوق بود. آنچه پس از دوم خرداد 1376 در عرصه مطبوعات این مملکت اتفاق افتاد ‌، شاید در تاریخ روزنامه نگاری و ژورنالیسم بی‌سابقه باشد و شاید فقط بتوان نمونه‌ای از آن را در جریان جنگ سرد و سرمایه‌گذاری سازمان CIA برروی تاسیس نشریات و مجلاتی یافت که به قول تئوریسین‌های جنگ سرد‌، هر آنچه امپریالیسم غرب انجام می‌داد را موجه جلوه می‌دادند و هر چه را مخالف آن بود، سیاه و ناموجه می‌نمایاندند. ✅ صبر مردم لبریز گشت دوشنبه 21 تیرماه 1378 جمعی از مردم که از توهین به مقدسات خود توسط اغتشاشگران ناراحت بودند، به دیدار رهبر انقلاب رفتند. سخنان رهبر معظم انقلاب در آن دیدار در مردم انگیزه‌ای ایجاد کرد تا منسجم‌تر از قبل در برابر اغتشاشگران بایستند. آنها در 23 تیرماه 1378، به خیابان‌ها آمدند و پس از 5 روز تحمل آشوب و سوزاندن و غارت کردن و اهانت، فتنه‌گران را جارو کردند. باز هم این مردم بودند که برای فرونشاندن فتنه در صحنه حاضر شده و غائله‌ای دیگر را پایان بخشیدند.  🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
♻️ هتک حرمت در عاشورای ۸۸ را فراموش نمی‌کنیم 🔰 حمید رسایی: امروز پانزدهمین سالروز عاشورای سال ۸۸ بود. روزی که کودتا و فتنه سال ۸۸ با فرماندهی برخی خواص همچون هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همراهی و سکوت برخی خواص اصولگرای آن روز به اوج خود رسید. فتنه‌ای که با لباس اسلامیت به جنگ جمهوریت آمد. فتنه‌ای که با تکبیر روی پشت‌بام و خطبه نماز جمعه در برابر اراده مردم صف‌بندی کرده بود. فتنه‌ای که محصول لجاجت خواص بود. این روز را فراموش نمی‌کنیم. 🔹فراموش نمی‌کنیم نامه بدون سلام والسلام هاشمی را 🔹فراموش نمی‌کنیم دعوت مردم به خیابان‌ها برای اغتشاشگری توسط بیت هاشمی را 🔹فراموش نمی‌کنیم ساندویچ خوردن و فتنه‌گری فائزه هاشمی زیر پل کالج را 🔹فراموش نمی‌کنیم به آتش کشیدن هیآت حسینی و مسجد لولاگر را 🔹فراموش نمی‌کنیم ضرب و شتم بسیجیان و نیروی انتظامی را 🔹فراموش نمی‌کنیم به شهادت رساندن حافظان امنیت مردم را 🔹فراموش نمی‌کنیم راه‌اندازی ستاد اصولگرایان حامی موسوی را 🔹فراموش نمی‌کنیم تبریک یکی از رؤسای قوا به موسوی قبل از شمارش آرا را 🔹فراموش نمی‌کنیم نماز خواندن دختر و پسر دست در دست هم با کفش در نماز جمعه هاشمی را 🔹فراموش نمی‌کنیم حمایت دشمنان امام و انقلاب از جنبشی که ادعای خط امام داشت را 🔹فراموش نمی‌کنیم فرار مهدی هاشمی به انگلیس برای توطئه و تحمیل تحریم‌های فلج‌کننده به ملت ایران را 🔹فراموش نمی‌کنیم مردم خداجو نامیدن فتنه‌گرانی که در عاشورا حسینی هتک حرمت کردند توسط میرحسین موسوی را و ... تردید نکنید برخی نمی‌خواهند کودتای سال ۸۸ یادآوری شود، چون خودشان در این کودتای شکست خورده نقش داشتند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ناگفته‌های تکان دهنده از اژدهای هفت سر فساد در پرونده کرسنت / میرکاظمی سکوت خود درباره فساد کرسنت را شکست. مسعود میرکاظمی: 🔹فساد کرسنت بسیار روشن و مسجل است و اسناد و اطلاعات آن قابل انتشار است. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️