8F_Ei_hesh-باز نمازوبودنی ترین بودن 31.mp3
9.98M
📚 #ای_هشام
✅عنوان: باز نمازوبودنی ترین بودن
🔮#استاد_طاهرزاده
⏰جلسه31 (1402/10/18)
👈وصیت و توصیه امام کاظم علیه السلام به جناب هشام بن حکم↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/11389
📚 متن مورد اشاره ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/15646
⏭ لینک جلسه قبلی (30): 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/15482
https://eitaa.com/matalebevijeh/15484
⬅️فایل تصویری 👈👈👇
https://eitaa.com/matalebevijeh/15649
❣️اشاره استاد در جلسه ↙️
📢 توصیه رهبر انقلاب به متصدیان امور جوانان و نوجوانان در پیام به اجلاس نماز
https://eitaa.com/matalebevijeh/15637
🎙و باز «نماز» و باز حضوری برتر
https://eitaa.com/matalebevijeh/13803
📚سر الصلوة کتاب امام خمینی
http://B2n.ir/z78017
کتاب آداب الصلوة امام خمینی
http://B2n.ir/x41279
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
🇮🇷@matalebevijeh
باز نمازوبودنی ترین بودن.pdf
122.3K
📚 بحث جلسه مسجد خدیجه کبری (س) باموضوع باز نماز ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/15645
#استاد_طاهرزاده
┄┅❅ . 🌸 . ⬇️ . 🌸 . ❅┅┅
❇️ @MatalebeVijeh | مطالب ویژه
باز نماز وبودنی ترین بودن
بسم الله الرّحمن الرّحیم
قالَ مُوسَى بنُ جَعفَر«عليهالسلام»: «یا هشام! افْضَلُ ما يَتَقَرَّبُ بِهِ الْعَبْدُ اِلَى اللّه ِ بَعْـدَ المَعْـرِفَةِ بِهِ الَصَّـلاةُ وِ بِرُّ الْوالِدَيْنِ وَ تَرْكُ الْحَسَدِ وَالُعْجبِ وَالفَخْرِ.»
امام كاظم «عليهالسلام» فرمودند: پس از خداشناسى، برترين كارى كه بنده به وسيله آن به خداوند نزديك مىشود عبارت است از نماز، نيكى به پدر و مادر، و ترك حسد و خودپسندى و فخرفروشى. و همه این صفات در بستر توجه به حضوری توحیدی نسبت به حضرت حق و ربوبیت او جایگاه اصلی خود را پیدا میکند یعنی با نظر به احدی که صمد است.
ایمان به خداوند شیوهای از «بودن» است در دنیا که گرفتار توهّمات نیست و نماز، انسان را از فراموشی نسبت به این «بودن» نجات میدهد به همان معنای «أَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي».
1- نماز، بودنِ انسان را شدید و وسیع میکند تا شایسته حضورِ هرچه بیشتر در آغوش رحمت الهی باشد.
2- انسان با نماز، با عبودیت خود آشنا میشود که بودنیترین «بودن» است و احساس حضور در بودن راستین خود که همان «فقیر إلی الله» بودن یا عین ربط بودن است نسبت به خداوند.
3- در بودنهایی که از نماز سرچشمه نگرفته باشد، انسان با پارهای از خود روبهرو است.
4- انسان در نماز با نظر به عینالربط بودناش، مییابد که «هنوز- نه»، بسی راه در پیش است، ولی وقتی انسان با پارهای از خود روبهرو باشد، گمان میکند راه را تماماً طی کرده است.
- در رابطه با بحث نماز خوب است که به بحثی که تحت عنوان «و باز «نماز» و باز حضوری برتر»
https://eitaa.com/matalebevijeh/13803
رجوع فرمایید.
5- اگر زندگی معطوف به حضور در آیندهای است متعالی و این برای انسان با درک عبودیتاش پیش میآید؛ پس با نماز است که زندگی آغاز میشود.
6- اگر جناب حافظ در مقام سلوک خود فرمود:
در نمازم خم ابروی تو بر یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
بدان معنا است که ابرو، با باریکشدنِ خود اشاره به راهی دارد که با ظرائف زیاد در پیش است و آنچه به ظهور آمده تنها نمایی از حقیقت است که در پیش می باشد.
7- نماز نوعی حضورِ رهاییبخش است وقتی انسان در عبودیت خود، ربوبیت حضرت حق را مییابد و اینکه چه اندازه آغوش او به روی ما گشوده است.
آنکه عمری در پی او میدویدم سو به سو
ناگهانش یافتم با دل نشسته روبهرو
آخرالامرش بدیدم معتکف در کوی دل
گرچه بسیاری دویدم از پی او کو به کو
ولی نه آنطور که ما میخواهیم، آنطور که او میخواهد و اینجا است که باز ما گمان میکنیم خدا را گم کردیم. آری!
گم شدن در گم شدن دين منست
نيستي در هست آيين منست
من چرا گرد جهان گردم چو دوست
در ميان جان شيرين منست
8- آنجا که انسان عبودیت خود را از طریق نماز به میان میآورد، «بودنِ» خود را که همان توجه به حقیقت است، تجربه میکند و این همان لحظه رهایی است، یعنی شرایطی که انسان خود را درست «فهم» میکند و ندا سر میدهد:
مژده بده، مژده بده، یار پسندید مرا
سایۀ او گشتم و او برد به خورشید مرا
جانِ دل و دیده منم، گریۀ خندیده منم
یارِ پسندیده منم، یار پسندید مرا
46.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ای_هشام
✅عنوان: باز نمازوبودنی ترین بودن
🔮#استاد_طاهرزاده
⏰جلسه31 (1402/10/18)
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/15646
👈وصیت و توصیه امام کاظم علیه السلام به جناب هشام بن حکم↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/11389
⏭ لینک جلسه قبلی (30): 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/15482
https://eitaa.com/matalebevijeh/15484
⬅️فایل صوتی 👈👈👇
https://eitaa.com/matalebevijeh/15645
لینک کیفیت بالاتر در آپارات👇
https://aparat.com/v/sNqiY
🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
🇮🇷@matalebevijeh
🇮🇷 #تولد_آوینی_ها
🦋 باز آوینی ها در حال تولد می باشند...
📄 پرسش و پاسخ هایی زیبا، دلنشین و در عین حال دقیق و بسیار مهم درباره نوع حیات و حضور تاریخی ای که در این زمانه به کمک حاج قاسم ها و آوینی ها باید داشته باشیم...
که ان شاءالله بناست هر از گاه، از طریق کانال مطالب ویژه آن نوع پرسش و پاسخ در دسترس مخاطبان مشتاق قرار بگیرد.
✅ جهت مشاهده پرسش و پاسخ شماره ۸۷ با این موضوع، به پی دی اف زیر مراجعه بفرمایید
👇👇👇
چه باشد آنچه خوانندش تفکر.pdf
255.6K
گزیدهی کتاب «چه باشد آنچه خوانندش تفکر»
بسمه تعالی
🖌مسلماً یکی از آثار آقای مارتین هایدگر پس از کتاب «هستی و زمان» که ما را با شخصیت اندیشمندانه او مرتبط میکند کتاب «چه باشد آنکه خوانندش تفکر» میباشد و از این جهت خوب است کسانی که به تفکر هایدگر علاقمند هستند تفکر او را در این کتاب نیز دنبال کنند و در این رابطه بنده آنچه را که به نظرم نقطه نظرهای اصلی آن کتاب است را برای خود گزینش کردم و به نظرم آمد خوب است آن مطالب در معرض نگاه و اندیشه رفقا نیز قرار گیرند.
طاهرزاده
معرفت نفس و معاد در منظر علامه طباطبايي.pdf
96.4K
معرفت نفس در منظر علامه طباطبايي«رحمةاللهعليه»
May 11
معاد در نگاه علامه طباطبائی.mp3
27.44M
🔹 عنوان بحث: معاد در نگاه علامه طباطبائی
🔮#استاد_طاهرزاده
📆 جمعه 7 آبان ماه ۱۴۰۲
🕌مکان: مشهد مقدس
📚 متن مورد بحث ↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/15654
❣️اشاره استاد در جلسه ⬇️
نگاهی هرمنوتیکی به شخصیت علامه طباطبایی (ره ) در تفسیر المیزان↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/8538
آیت الله جوادی آملی در چهاردهمین همایش اساتید تفسیر حوزه به مناسبت سى و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایى «رحمه الله علیه» در نگاه تاریخی خود به علامه میفرمایند: علامه طباطبایی از مسائلی که در عالم اتفاق میافتاد در خدمت قرآن بهره برد؛ علامه حادثههای تاریخی را ورق زد، مشروطه را تشریح و خواستههای مشروطه را شناسایی کرد، جنگ جهانی اول و دوم را شناسایی کرد و پس از فیش برداری از سؤالهای آن، وارد تفسیر شد، آن سؤالها را به خدمت قرآن عرضه کرد و پاسخ گرفت که المیزان شد.↙️
https://eitaa.com/khanehtolab/881
#کتاب معرفت نفس وحشر↙️
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1007
#کتاب معاد بازگشت به جدی ترین زندگی↙️
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1063
#کتاب خویشتن پنهان↙️
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1004
🎙راز طلوع بشر جدید...↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/15446
🔸 علت مهم آشوب دلها
✍️علامه طباطبایی(ره): گردش زبان، دل را به گردش آورد؛ اگر زبان به ذکر خدا مترنم گردد، دل نیز در حرم خدا حرکت میکند و اگر زبان به گناه حرکت کند، دل نیز در این مرتع شیطان جولان میکند. یک علت مهم آشوب دلها همانا تکثیر در کلامهاست.
🔹به روایت علامه حضرت رسول (صلیالله علیه و آله) فرمودند: اگر نبود تشویش و اضطراب در قلوب و زیاده سخن گفتن شما، قطعاً میدیدید آنچه را من میبینم و میشنیدید آنچه را من میشنوم.
📚تفسیر المیزان، ج ۵
✍️ علامه طباطبایی
✅کانال سبک زندگی👇
https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9