🔮مطالب مرتبط
🌐https://lobolmizan.ir/category/111?&tab=posts&inner_tab=leaflet
☄️#حاج_قاسم
👈 پنجمین سالگرد شهید عزیزمان را با عنوان #شهید_القدس گرامی و زنده نگاه خواهیم داشت.
🌾@matalebevijeh
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
خطرات غلبه غضب بر انسان_Ei_hesham-55.mp3
8.56M
📚 #ای_هشام
🔮#استاد_طاهرزاده
📆جلسه۵۵ (۱۴۰۳/۱۰/۱۰)
🕌مکان: اصفهان، ابتدای اتوبان ذوب آهن، خ قائمیه، گلزار ۱، مسجد خدیجه کبری (س) بعداز نماز عشا
https://nshn.ir/rbZlCDYxy1Ea
🔖عنوان: خطرات غلبه غضب بر انسان
💎فرهنگ فرزانگى
پیام امام كاظم عليهالسلام به هشامبن حكم
گردآوری و ترجمه: م. ناصر⏪↙️
https://ketaab.iec-md.org/IMAM_KAAZEM/farhang_farzaanegi_03.html
👈وصیت و توصیه امام کاظم علیه السلام به جناب هشام بن حکم↙️
https://eitaa.com/matalebevijeh/11389
⏭ لینک جلسه قبلی (۵۴): 👇🏻
https://eitaa.com/matalebevijeh/18333
https://eitaa.com/matalebevijeh/18332
🎥 فایل تصویری 👇
https://eitaa.com/matalebevijeh/18380
❣️اشارات جلسه ↙️
@matalebevijeh
┈┈•✾🕊🌷🕊✾•
69.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ای_هشام
🔮#استاد_طاهرزاده
📆جلسه۵۵ (۱۴۰۳/۱۰/۱۰)
🕌مکان: اصفهان، ابتدای اتوبان ذوب آهن، خ قائمیه، گلزار ۱، مسجد خدیجه کبری (س) بعداز نماز عشا
https://nshn.ir/rbZlCDYxy1Ea
🔖عنوان: خطرات غلبه غضب بر انسان
⬅️فایل صوتی 👈👈👇
https://eitaa.com/matalebevijeh/18379
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
لینک دانلود با کیفیت بالا 👇
https://aparat.com/v/wsmev0i
@matalebevijeh
┈┈•✾🕊🌷🕊✾•
ما و بشر جديد و آينده قدسی پيش رو--چاپ.pdf
1.37M
#کتاب
📚ما و بشر جديد و آينده قدسی پيش رو
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1390
#استادطاهرزاده
🔹🍃
🍃🔹🌼🍂
🍂🌼
-------------------------<><>
🌼-|@matalebevijeh
-------------------------<><>
99.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃سلسله مباحث معرفت دینی🍃
🍃 نظر به حضور اکنون بیکرانه خود🍃
🎞 شرح کتاب معاد، بازگشت به جدی ترین زندگی
https://B2n.ir/b35720
🎙 #استاد_اصغر_طاهرزاده
🍃جلسه هفدهم
🗒معنی و حقیقت قبر
📆 سال ۸۷ - ۱۳۸۶
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
✅پی دی اف کتاب #معاد ↙️
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1063
👈مقدمه سیر مطالعاتی ۱۰ جلسه فایل تصویری ده نکته از معرفت نفس بارگذاری شده در کانال باهشتگ#ده-#نکته ↙️
🎞 شرح کتاب#ده-#نکته از معرفت نفس
🎞 شرح کتاب از #برهان تا عرفان
https://B2n.ir/t15603
⏭لینک جلسه قبلی #معاد(شانزدهم)
https://eitaa.com/matalebevijeh/18349
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
لینک دانلود با کیفیت بالا 👇
https://www.aparat.com/v/nee2w9c
┄┅❅📀🖥📀❅┅┅
-------------------------<><>
@matalebevijeh
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه ایام سالگرد شهید سلیمانی
📽نماهنگ | «پهلوان قاسمِ نامدار»
👆روایت حضور تاریخی رهبر انقلاب در منزل یک شهید کرمانی با همراهی شهید حاج قاسم سلیمانی؛
🌷دیداری که حضرت آیتالله خامنهای در آن گفتند «این آقای حاج قاسم از آنهایی است که شفاعت میکند انشاالله»
🌴در قالب شعرخوانی آقای آهنگران در ابتدای دیدار دوم دیماه مردم کرمان و خوزستان با رهبر انقلاب
#استاد_اصغر_طاهرزاده :
🖊آری ای مرد! تو وجدان انسانی و توحیدی ما بودی که در سال های غفلت خفته بود و در تاریخ سرگردانی گذشته از یاد برده بودیم و تو آن را بیدار کردی . ای وجدان تاریخی امروزین ما! و حال مائیم و دنیایی از امید به سوی آینده ای که حاج قاسم ها در پیش دارد.
☄️#حاج_قاسم
👈پنجمین سالگرد شهید عزیزمان را با عنوان #شهید_القدس گرامی و زنده نگاه خواهیم داشت.
🌾@matalebevijeh
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
💠عنوان:ما و جبهۀ مقاومت و آیندۀ پیش رو
⬅️شماره پرسش: ۳۹۲۶۸
✅#استاد_طاهرزاده
⁉️متن پرسش:
🌀زمان و امام زمان
با سلام و نور و رحمت خدمت استاد بزرگوارم استاد با توجه به ظهور انقلاب اسلامی و آمادگی مردم برای اطاعت و حفاظت از دو نایب حضرت حجت ( روحی له الفداه) و ایجاد زمینه ظهور، کمتر از چند سالی است که در ظاهر شرایط روحی و معرفتی جامعه در حال تغییر چشمگیری است و بسیاری در حال روی گردانی از هادی امت یعنی امر ولایت هستند. بالاخص در مجامع دانشگاهی بسیار این مباحث با صراحت بیان می شود. گاهی با امامِ جان، حضرت مهدی با دل گفتگو میکنم که آقا اگر نیایید و این عمود خیمه اگر بیافتد دیگر چیزی از اسلام جدتان باقی نمی ماند. استاد بیشتر نگران این روی گردانی و تکرار تاریخ مردمی هستم که از علی رویگردان شدند و شد هر آنچه نباید می شد! اگر مردمی نسبت به نایب امام دل خوش نباشند چگونه امکان پذیرش امام هست؟ و مگر نه این است که امام مانند کعبه است و مردم باید خواهان او باشند؟! البته گاهی گمان میکنم که تعبیر امام مانند کعبه است، تعبیر کامل و جامعی نیست بلکه اگر ضرورت تاریخی ایجاب کند کعبه هم به سوی مردم می آید و دست به سوی آنها می گشاید و مگر نه این است که در کربلا همین شد و ما شاهد هر دو وجه امام و ولی حق بودیم که عده ای گرد او گشتند و عده ای چون زهیر، حر و ... را حضرتش به سمتشان آغوش گشود و پیک فرستاد و به سوی خویش خواند ... ای به قربان این کعبه دل ها که هم طبیب است و هم حبیب هم طلب است و هم طالب هم راه است و هم راهنما اصلا اگر امام به سوی کسی نظر نکند و او را فرا نخواند مگر می شود که کسی بسوی او توان حرکت داشته باشد. آیا این اندیشه درست است که اگر بخشی از جامعه در این امر به غفلت رود دلیل بر آشکار نشدن حقیقت نیست!
⁉️متن پاسخ:
🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! مهم آن است که ذیل اسلام متوجۀ گشوده شدن تاریخی باشیم که با انقلاب اسلامی گشوده شده است یعنی تاریخی که نظر به آن نهایتی دارد که حضرت زهرای مرضیه«سلاماللهعلیها» مدّ نظر داشتند و در همین رابطه بود که انتخاب مورد سقیفه را به رسمیت نشناختند و معلوم است چنین حضوری بیمانع نیست ولی با مقاومت در جبههای که حضرت زهرا«سلاماللهعلیها» گشودند و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی حضور در همان جبهه است؛ در این تاریخ، هرکس باید جایگاه خود را معلوم کند و مشخص است که همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن بیکار نیست ولی وجدان تاریخی مردم به سوی آیندهای است غیر از آنچه جهان مدرن مدّ نظرها قرار داده. چیزی که در شهادت حاج قاسم سلیمانی به ظهور آمد و این با توجه به همۀ ضعفهایی که متذکر شدهاید، آن حضور در وجدان مردم ما حاضر است و تاریخی است که آغاز شده و مسلّماً با روحیۀ مقاومت فرزندان انقلاب ادامه مییابد هرچند که بدون مانع نیست. کاربر محترم سؤال 39269( https://lobolmizan.ir/quest/39269 انقلاب اسلامی و صراط مستقیم پیش رو )نکتۀ بسیار ارزشمندی را از کلام رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودهاند و ذیل آن عرایضی شده است که خوب است در این رابطه به آن سؤال و جواب نیز رجوع گردد. موفق باشید
🌺امام باقر (ع) می فرمایند:
📖مثَلُ الْحَریصِ عَلَی الدُّنْیا مَثَلُ دودَةِ القَزِّ:کُلَّمَا ازْدادَتْ مِنَ القَزِّ عَلی نَفْسِها لَـفّـا کانَ أَبْعَدَ لَها مِنَ الْخُروجِ حَتّی تَموتَ غَمّا
حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود میتند، خارج شدن از پیله بر او سختتر میشود، تا آنکه از غصه میمیرد.
(کافی، ج 2، ص 316)
https://namnak.com/imam-baqir-hadith.p82224
🌸ولادت امام محمدباقر علیه السلام مبارک باد
👈امام محمد باقر (ع)و ادامه ولایت الهی_رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام↙️
👉https://lobolmizan.ir/special-post/1009
✅ماه رجب ماه یگانه شدن با خدا↙️
https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/807
♻️🔰♻️@matalebevijeh🌺
💠عنوان:انقلاب اسلامی و صراط مستقیم پیش رو
⬅️شماره پرسش: ۳۹۲۶۹
✅#استاد_طاهرزاده
⁉️متن پرسش:
🌀با عرض سلام و ادب خدمت استاد عزیز و آرزوی توفیقات روزافزون برای حضرتعالی هرچند پیش از این هم حداقل در این چند ساله اخیر، حضرتعالی بسیار در باب این امر سخن گفتید و بنده نیز توسط همین پرسش و پاسخها، عرایضی خدمتتان کرده بودم و بسیار از پاسخهای تان استفاده برده بودم، اما حیفم آمد به جهت پرسش ۳۹۲۵۴، ( https://eitaa.com/lobolmizan/18006
باز هم از این مسئله حیاتی امروزمان، سخن نگوییم. آن پرسش، نمونهای از دغدغه و دلهرهای در سطح بسیاری از مردم دلسوز ما، در جریان این حجم سنگین آتش توپخانه خصم دین و ملت علیه اذهان و قلوب آحاد جامعه بود که انصافاً هم انسان ممکن است با دیدن بسیاری از مطالبی که از حنجرههای مختلفی در فضای حقیقی و مجازی اشاعه داده شود [حتی چه بسا از سوی برخی افراد ظاهرالصلاح] و ایضاً کاستیها و چالشهایی که علی الارض هم وجود دارند، در خود فرو رود و بگوید "واقعاً گویا شرایط، تیره و تباه است و به بن بست خوردهایم!". قصد نوشتن این وجیزه هم این نبود که بنویسم در باب ارمغانهای مادی و معنوی این مسیر عظیمی که در طی ۴۶ سال گذشته آمدهایم [ولو به استناد مراجع و دادههای مراکز جهانیای که دل خوشی هم از ما و انقلاب مان ندارند و عزیزانی هم مثل حجت الاسلام راجی در کتبی نظیر دو جلد صعود چهل ساله به آن پرداختهاند] و ظرفیتهای معتنابه کشور و وجود عناصری مانند آیت الله رئیسی(ره) که مشی و عزم شان، تبلور بسیج گری این ظرفیتها و عبور از چالشها و تنگناهایی بود که از آن به فشار حداکثری تعبیر میشد و نه تنها به شکست انجامید بلکه امروز حتی وزیر خارجه آمریکا نیز از پیچیدگی و پویایی مرموز جامعه ایرانی و بی ثمری امتداد سیاست دههها تلاش برای تغییر نظام در ایران میگوید: https://eitaa.com/IMANI_mohammad/5576 غرض اصلی اطاله کلام حقیر، این بود که به بهانه آن پرسش، غُرری از بیانات بسیار مهم دیده بان حکیم انقلاب در ۲۷ مهر ۱۴۰۱ را مرور کنیم که متاسفانه غالباً زود از کنار سخنان این عزیز بدون تدبر لازم، گذر میکنیم و حتی گاهی اوقات، بعنوان جملاتی انگیزشی به آنها مینگریم:
«من درباره همین افق دید و اینکه حالا چگونه بایستی افق دید را تصحیح کرد، عرض بکنم. از اوایل انقلاب اسلامی، غربیها در تبلیغاتشان اینجور وانمود میکردند که نظام جمهوری اسلامیِ بر اثر انقلاب بهوجودآمده، رو به زوال است؛ از همان روزهای اول [میگفتند] رو به زوال است. گاهی میگفتند دو ماه دیگر، گاهی میگفتند یک سال دیگر، گاهی میگفتند پنج سال دیگر؛ زمان معین میکردند! یک عدهای هم متأسفانه در داخل -حالا یا از روی غفلت، بعضیها هم از روی بدخواهی- همین را ترویج میکردند. زمان امام، یک روزنامهای برداشت یک مقاله مفصلی نوشت، به نظرم تیتر هم زدند -از آن تیترهای درشت صفحه اولی- که مضمونش این بود، حالا عینش یادم نیست که خلاصه نظام در حال فروپاشی است! امام آنوقت جواب دادند، گفتند: شما خودتان در حال فروپاشی هستید؛ نظام، محکم و مستحکم ایستاده. نه اینکه حالا چون امام بود و هیبت امام مانع میشد. نه خیر! زمان امام هم میگفتند. بعد از رحلت امام، در سال ۶۹، بعضی از موجهین -آدمهای موجهی هم بین شان بودند؛ چهرههای معروف نظام و موجه که سابقهی کاری هم در نظام داشتند- یک اعلامیهای دادند که نظام در لبه پرتگاه است؛ یعنی همین روزها است که خلاصه قضیّه تمام بشود! کِی؟ سال ۶۹. در سال ۸۲ یک عده از نمایندگان مجلس، نامه نوشتند به بنده؛ یک نامه واقعاً غیر منصفانهای بود، خیلی غیر منصفانه بود. یک چیزهایی را گفتند، یک سؤالهایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید میدادند؛ چون هم مجلس دست خودشان بود، هم دولت دست خودشان بود؛ باید آنها جواب میدادند، از من سؤال کرده بودند! آن وقت مضمون آن نامه و خلاصهاش این بود که باید تسلیم بشوید و الا کارتان تمام است! مال سال ۸۲ است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان شاء الله باز هم خواهیم ایستاد. خب، این کار دشمنان ما بود که مکرر این کار را انجام دادند. آنچه به نظر من در این زمینه ما بایستی نگاه کنیم، این است که ببینیم تحلیل مان از اوضاع چیست؛ تحلیل درست کنیم. دو نظام تحلیلی وجود دارد: یک نظام تحلیلی این است که کار در مقابل هنجارهای همهگیر جهانی، بیفایده است؛ فایدهای ندارد. یک هنجارهای بینالمللی وجود دارد، دولتها بر اساس این هنجارها شکل گرفتهاند، قدرت گرفتهاند؛
مطالب ویژه
💠عنوان:انقلاب اسلامی و صراط مستقیم پیش رو ⬅️شماره پرسش: ۳۹۲۶۹ ✅#استاد_طاهرزاده ⁉️متن پرسش: 🌀با ع
آمریکای مقتدر و ثروتمند بر اساس این هنجارها [شکل گرفته]، اروپا همین جور، دیگران همین جور؛ در مقابل این هنجارها بیخود نایستید! از بین میروید. این یک تحلیل. [فقط] امروز هم این را نمیگویند؛ همین طور که عرض کردم، چهل سال است همین حرفها را مرتب دارند میگویند. آن وقت آن کسانی که این تحلیل را میکنند، دیگران را متوهم تصور میکنند! میگویند اینها دچار توهم اند -مثلاً بندهی حقیر؛ در رأس شان خود من-. [میگویند] اینها دچار توهم اند خیال میکنند دارد کار پیش [میرود]. این یک تحلیل. یک تحلیل هم نه؛ تحلیل واقع بینانه است. این تحلیل، واقعیات را میبیند؛ نه فقط واقعیات خوب را، واقعیات بد را هم میبیند. ما هرگز نقاط منفی را انکار نکردهایم. بنده در ملاقاتهای مسئولان، در این جلساتی که ماه رمضانها هست که همه آنها را [دعوت میکنیم]، بیشترین نقاط ضعف را تذکر میدهم؛ در جلسات خصوصی خیلی بیشتر. و توجه به این نقاط ضعف وجود دارد، نه اینکه نیست؛ من بارها گفتهام ما عقبیم؛ در این شکی نیست، اما آن طرف قضیه این است که ما از انتهای قافله، یک حرکت پرشتابی را شروع کردهایم حالا به نزدیکهای جلو رسیدهایم؛ این یک واقعیت است. هنوز به آن جلو نرسیدهایم اما خیلی پیش رفتهایم، باز هم پیش خواهیم رفت. ما در مسائل گوناگون کشور پیشرفت کردهایم؛ در دانش پیشرفت کردهایم، در مدیریتها پیشرفت کردهایم. ضعفها هست؛ بعضی از مسئولین ما، بعضی از دولتهای ما کوتاهیهایی داشتهاند؛ اینها وجود دارد اما حرکت، حرکت انقلاب است؛ پیشرفت انقلاب است. شما نگاه کنید ببینید جمهوری اسلامی چهل سال پیش کجا بود، امروز کجا است؛ بیست سال پیش کجا بود، امروز کجا است. با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدام یک از این دو تحلیل، واقع بینانه است؛ تحلیل غربگراها و غربیها واقع بینانه است و ما متوهم ایم یا نه، تحلیل انقلاب، واقع بینانه است؛ [و] آنها متوهم اند. واقع قضیه، این است. حرکت انقلاب، حرکت محکمی است؛ شما جوانها یکی از بزرگترین نشانههایش هستید. بعد از گذشت چهار دهه و بعد از این همه دشمنی و بعد از این همه تبلیغات؛ دلیل بهتری از این وجود دارد برای اینکه نشان بدهد آن تحلیل، تحلیل غلطی است و تحلیل درست، تحلیل انقلاب است؟»
⁉️متن پاسخ:
🌐باسمه تعالی: سلام علیکم: همانطور که متذکر سخنان رهبر بصیر و زمانشناسِ انقلاب شدهاید، آری! دو تحلیل در میان بوده و هست. و همانطور که در جواب کاربر محترم سؤال شماره 39268 https://eitaa.com/matalebevijeh/18387 عرض شد بالاخره با انقلاب اسلامی ذیل تاریخی که در مواجهه با جاهلیت مدرن آغاز شده، جریانهای شیفتۀ غرب این حضور را برنمیتابند. ولی به گفتۀ رهبر معظم انقلاب که شما نیز متذکر شدهاید «با گذشت چهار دهه میتوان فهمید که کدامیک از این دو تحلیل، واقعبینانه است». راستی! چرا غرب در نسبت با انقلاب اسلامی، نگران آیندۀ خویش است؟ مگر حضور انقلاب اسلامی چه نوع حضوری است که فرهنگ مدرنیته تحمل حضور آن را ندارد؟ اینجا است که متوجه میشویم به لطف الهی با حضور در انقلاب اسلامی در راهی حاضر شدهایم که نظر به آیندهای ارزشمند و متعالی دارد که همان صراط مستقیم است. صراطی که هر اندازه بیشتر در آن حاضر شویم و ادامه دهیم، بیشتر به آن آیندۀ متعالی که در منظر حضرت زهرای مرضیه«سلاماللهعلیها» بود؛ نزدیک میشویم. بر عکسِ حضور در تاریخی که با فرهنگ مدرنیته پیش آمده که به گفتۀ آقای دکتر رضا داوری اردکانی در کتاب خوب «بلای بیتاریخی و جهان بیآینده» فرهنگ غرب عین بیآیندگی است. موفق باشید