eitaa logo
مطالب ویژه
4.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔وداع امام سجاد علیه السلام با ماه مبارک رمضان از زبان 😔 •┄┅══┅┄• ✨خداحافظ ای همراه،که ارزشت بالاست✨ و الان که داری میری خیلی منو به درد می اندازی خیلی دردناکه فراق تو خداحافظ ای مونس من که وقتی اومدی من روخوشحال کردی... •┄┅══┅┄• 🌙@matalebevijeh
مطالب ویژه
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۵۰ تا ۵۲ کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨زبان اشارت و افقی که گشوده میشود✨ 🖌نکته ی شماره 2️⃣ قرآن يک امر اشراقي است و به يک معنا موضوعی است وجودی و لذا حقیقت است که به قالب الفاظ در آمده و از این جهت زبانِ گزارشِ حقیقت است و با آیات متشابه‌ خود «زبان اشاره» را می‌گشاید تا چندين معنا را در مقابل انسان بگشايد. «زبان عبارت» موضوعي را مطرح مي‌کند که يک بُعد بيشتر ندارد و مي‌تواند بگويد همين است و جز اين نيست - مثل آن‌که بگوئيد مثلث سه ضلع دارد- ولي زبان اشارت مي‌تواند به چيزي اشاره کند که چندين معنا را در مقابل انسان بگشايد، به اصطلاح، زبان اشاره، زبان شاعرانه است. زبان اشاره در تبيين يک موضوع، طوري موضوع را مطرح مي‌کند که هم شما مطابق درک خود آن را قبول مي‌کنيد و هم ديگري آن را با درکي متفاوت از شما، قبول مي‌کند. در تفسير قرآن اين را ملاحظه مي‌کنید که در رابطه با يک آيه هم اين تفسير درست است و هم آن تفاسير ديگر، چون زبان قرآن زبان اشاره است و وسعت دارد. در حالي‌که در زبانِ عبارت سخن آن است که اين ساعت يا اين‌جا است يا آن‌جا، در حالي‌که حقيقت مثل اين ساعت نيست که يا اين باشد يا آن. خودِ حضرت حق که حقيقتُ الحقايق است طوري در عالم وجود دارند که مردم با روحيات مختلف همه به حضرت حق رجوع مي‌کنند و همه هم جواب مي‌گيرند، زيرا خدا حقيقت است. 🖌نکته ی شماره 3️⃣ حقيقت را بايد با نگاهي که مخصوصِ نگاه به حقيقت است، مدّ نظر آورد تا براي ما رخ بنماياند. حقیقت طوري است که به يک معنا هم اين است و هم آن، و نه اين که يا اين باشد يا آن. عمده آن است که متوجه باشيم خداوند يک حقيقت است و نه يک مفهوم. فکر مي‌کنيد چطور مي‌شود که در بعضي جوامع، بي‌تفکري به وجود مي‌آيد؟ طرف مي‌گويد آن چه من فهميدم درست است، و آن چه غير از فهم من است، غلط است. ما اين را بي فکري تاريخي مي‌ناميم. ولي اگر تاريخ به جايي رسيد که انسان رابطه‌اش را نسبت به حقيقت درست کرد، بسياري از اين عدم تفاهم‌ها و تقابل‌ها از بين مي‌رود و همه همديگر را مي فهميم. من فکر مي‌کنم اصلي ترين حرفي که می‌توان در مورد قرآن زد همین نکته است که قرآن را مظهر حقایق عالم بنگریم و به زبان آن‌که زبان اشاره و تأویل است، نظر داشته باشیم. 🖌نکته ی شماره 4️⃣ زبانِ گزارشِ حقيقت، زبان اشاره است تا چندين معنا را در مقابل انسان بگشايد و ما را با رازهای عالم آشنا کند. از این جهت زبانِ اشاره زباني است که ما را در مقابل حقایق عالم قرار دهد. حقایق عالم همان اسماء الهی است که به صورت‌های مختلف در مخلوقات ظهور می‌کنند و زبان قرآن به عنوان زبان اشاره به اسماء الهی که بنیان مخلوقات است، اشاره دارد . 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh
جمع آوری زکات فطره ( فطریه)و کفارات جهت تهیه بسته های معیشتی و کمک به نیازمندان شماره کارت جهت جمع آوری فطریه: 5859831099520073 بنام مهدی شاهچراغی 09131697608 شماره کارت جهت کفارات: 5859831040559873 بنام مهدی شاهچراغی علیه السلام 🔶پایگاه بسیج شهید محمد منتظری🔶 @dastgerd_basij
🌾 میزان زکات فطره از نظر مراجع مختلف 🔶پایگاه بسیج شهید محمد منتظری🔶 @dastgerd_basij
14000221_40587_16k.mp3
8.11M
🔺 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی تشکل‌های دانشجویی درباره انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کردند: 👈 مشارکت بالا برای دولتِ تحول آفرین 🔹ایجاد حرکتی جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روش‌ها و کارکردها در همه عرصه‌های حکمرانی و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی کاملا ضروری است. مشارکت بالا در انتخابات 28 خرداد و تبیین آثار مهم این مشارکت در درجه اول اهمیت است. 🔹در درجه دوم باید با انتخابی خوب و مطلوب کسی را روی کار آورد که مؤمن، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان، دارای عملکرد انقلابی و حقیقتاً در همه زمینه‌ها عدالت‌خواه باشد. 🌙 ۱۴۰۰/۲/۲۱ ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره 30948 🔺موضوع: بهترین حضور در عهدی که ما با ماه رمضان در خود می‌توانیم نگه داریم ⁉️سلام به استاد گرامی: طاعات و عباداتتون قبول حق باشه. ماه رمضان آرام‌آرام در حال برچیدن دامان مبارک خود است و بنا است ما را تنها بگذارد تا معلوم شود ما چه کاره‌ایم! جناب استاد: حال از این به بعد ما می‌مانیم و خودمان. چگونه با بهره‌ای که نمی‌دانیم از آن ماه مبارک برده‌ایم یا نه، زندگی را ادامه دهیم؟ چه کار کنیم؟ چه بخواهیم و چه بشویم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همیشه قصه زندگی به همین شکل بوده و هست که حضرت محبوب رُخ می نمایاند و سپس آن را برمی‌گیرد. و لذا خداوند در خطاب به ما می‌فرماید: «لِنَنْظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ» تا ببینیم شما چه خواهید کرد. آری! راهی گشوده است که به «خود» آییم و در این بیکرانه زندگی به همان شکل که خداوند با رحمت خود به سوی ما آمد و آغوش خود را برای ما گشود تا مزه رحمت بیکرانه او را بچشیم، باید در ادامه ماه رمضان این ما باشیم و آغوش گشوده محبّت و ایثار به سوی خلق. و این، بهترین حضور در عهدی است که ما با ماه رمضان در خود می‌توانیم نگه داریم. محبت و ایثار و خوش‌بینی و خوش‌خُلقی، یعنی رمضانی‌ماندن. موفق باشید 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
52-حتی اعلمتم دعوته.mp3
16.71M
┄ ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ 💎 شرح 💬 موضوع : حتی اعلمتم دعوته 💎شماره : جلسه 52 💬 شارح ┄ ─-─-─┄┅═🌾🌻🌾🌻🌾═┅─-─-─┄ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ حَتَّی أَعْلَنْتُمْ دَعْوَتَهُ، وَبَینْتُمْ فَرائِضَهُ، وَأَقَمْتُمْ حُدُودَهُ، وَنَشَرْتُمْ شَرائِعَ أَحْکامِهِ، وَسَنَنْتُمْ سُنَّتَهُ، تا دعوتش را آشکار کردید و واجباتش را بیان فرمودید و حدودش را بر پا داشتید و قوانین احکامش را پخش نمودید و روش او را انجام دادید. 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 🆔 @matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜: امکان دارد که با دیپلماسی بتوان فلسطین را به فلسطینیان برگرداند؟ یاسر عرفات با خدعه مذاکره‌ای که او را فریب دادند، اسلحه را زمین گذاشت. خب چه شد نتیجه؟... ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
مطالب ویژه
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۵۲ تا ۵۴ کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨زبان اشارت و افقی که گشوده میشود✨ 🖌نکته ی شماره 5️⃣ خداوند مي‌فرمايد: «يَسْأَلُهُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ» (الرحمن/29). در اول آيه مي‌فرمايد که آن چه در زمين و آسمان است از خدا تقاضا مي‌کند و در ادامه مي‌فرمايد «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ» او در هر روزگار و دوراني در شأني است و به نحوي خاص در آن دوران ظاهر مي‌شود. براي اين که تقاضاي انسان‌ها در آن روزگار نسبت به تقاضاي آن‌ها در روزگاري ديگر، متفاوت است. شما با چه طلبي در اين روزگار با حضرت حق رو به رو شده‌ايد که حاصل آن اشراق انقلاب اسلامي در قلب زعيم اين دوران شد؟ مثلاً شما اگر از او درخواست رزق کنيد، شأني از خداوند که با شما رو‌به‌رو مي‌شود، رزّاقيت است. اگر شما از او بخواهيد که آبروي شما را حفظ کند، خدا هم با نور آيه‌ي «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا» (حج/38) به ميان مي‌آيد. اما اين‌که در هر دوره و زمانه‌اي جلوه‌اي خاص دارد، نشان مي‌دهد که در هر زماني رازي در ميان است و حضرت حق مطابق آن راز، جلوه‌اي مخصوص دارد که روح آن زمانه است و با رجوع به قرآن خداوند مطابق راز زمانه‌ی ما متذکر ما می‌گردد که حقیقت را در زمانه‌ی خود گم نکنیم. 🖌نکته ی شماره 6️⃣ هميشه «راز» اين‌گونه است که مثل روح، در واقعيات حاضر مي‌باشد. از يک طرف در قرآن داريد: حضرت حق «أَقرَبُ إلَيهِ مِن حَبلِ الوَرِيد»(ق/ 16) و از طرف ديگر داريد: «سُبحَانَ اللهِ عَمَّا يصِفُون» (مؤمنون/ 91) يعني خداوند خيلي بالاتر از اين وصف‌ها است. شما در معارف توحيدي متوجه مي‌شويد که حضرت حق همه جا هست و هم نمي‌توانيد بگوييد که محدود به اين‌جا است. همه‌ي حقايق به حقيقت‌الحقايق ختم مي‌شوند ولي اگر ما بخواهيم از آن‌ها سخن بگوئيم به اشاره مي‌توان سخن گفت، نه به استدلال، چون استدلال مطلب را در حدّ مفهوم محدود مي‌کند. اگر ما توانستيم با زبانِ اشاره‌ی قرآن آشنا شویم، راهِ ما جهت حضور در عالم ملکوت گشوده می‌شود ولي اگر هنوز بر عادت قبلي باشيد و به جاي آن که به کمک اشاره‌‌های قرآن متوجه‌ی وجوه حقيقت در افق جان خود باشیم بپرسيد به چه دليل اين حرف‌ها را مي‌زني؟ عملاً بحث را به بن بست مي‌کشانيد. ما عموماً طوري هستيم که وقتي قانع مي‌شويم که براي اثبات وجودِ هر موضوعي استدلال در ميان باشد، زيرا هنوز متوجه نيستيم چيزهاي بالاتري هم هست که با استدلال براي ما رخ نمي‌نمايند، همان‌طور که در خواب؛ همين‌که خواب مي‌بينيد مي‌خواهيد برويد به جايي که براي‌تان ناآشنا است، زود بيدار مي‌شويد و هيبت آن حضور اجازه نمي‌دهد خواب را ادامه دهيد، اين جا هم چون با استدلال آشنا هستيم، همين‌که مي‌خواهيم با اشاره‌های قرآنی وارد ساحتي شويم که با حقيقتِ موضوعي روبه‌رو شويم، زود برمي‌گرديم و مي‌گوييم به چه دليل؟ نمي دانيم اين به چه دليل گفتن در اين‌جا براي ما ضرر دارد و حجابي مي‌شود تا رجوعِ مستقيم به حقيقت واقع نشود. 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh‌
هدایت شده از مطالب ویژه
هدایت شده از گنجینه2
980914DoaKomeyl.MP3
8.4M
۹۸/۹/۱۴⏰ 🌿بیان ادامه فراز «یا رَبِّ ارْحَمْ ضَعْفَ بَدَنی وَ رِقَّةَ جِلْدی وَ دِقَّةَ عَظْمی» 👈 توسط حجت الاسلام حاج آقا فرهادی https://eitaa.com/ostadfarhadi 🔅🌸 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
عید فطر و شروعی دیگر.pdf
82.3K
🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺 💠 با تبریک فراوان. 💠 🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺⚘🕊⚘🌺 💬 موضوع : عید فطر و شروعی دیگر ⚡️: 🖊......در عید فطر می‌توان غرق در شوق الهام شد و زندگی را در بستری که به سوی آینده توحیدی است، دنبال کرد. با طبیعتی خدایی باید خویشتن را خداگونه آشکار نمود تا از دهان‌تان موسیقی عشق و حماسه به ظهور آید، عشق و حماسه‌ای که در طنین سخنان رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» به گوش‌ها می‌رسد تا همچون سردار دل‌ها، جاویدان ادامه یابید.. ...«والله! والله! والله! از مهم‌ترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.».... 💠 با تبریک فراوان. 💠 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
امیرالمؤمنین عليه السلام: كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود غررالحكم حدیث 5198 @raefipourfans
53-صرتم فی ذلک....من مضی.mp3
18.06M
┄ ──┄┅═๑۩✨💐✨💐✨۩๑═┅──┄ 💎 شرح 💬 موضوع : صرتم فی ذلک....من مضی 💎شماره : جلسه 53 💬 شارح ┄ ─-─-─┄┅═🌾🌻🌾🌻🌾═┅─-─-─┄ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَصِرْتُمْ فِی ذلِک مِنْهُ إِلَی الرِّضا، وَسَلَّمْتُمْ لَهُ الْقَضاءَ، وَصَدَّقْتُمْ مِنْ رُسُلِهِ مَنْ مَضَی؛ و در این امور از جانب خدا به مقام رضا دررسیدید و تسلیم قضای او گشتید و رسولان گذشته او را تصدیق نمودید؛ 🍀🌺🍀🌺🍀🌺 🆔 @matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: مواظب خودتون باشید. قصه دنیا همین طور است . راهی را هرچند غیر روشن مقابل شمامی گشاید تا شما را اسیر کند. آیا آن جوان به آن پول ها نیاز داشت؟ چرا خود را به دنیال آن پول ها اسیر کرد؟ زنده با کفاف و استغناء. ༺🦋@MatalebeVijeh ༺🦋༺🦋༺🦋༺
مطالب ویژه
🍃 🌸 ‌ 📖« ازصفحه ۵۴ تا ۵۶ کتاب »زبان قرآن،اصیل ترین زبان 🌐https://eitaa.com/matalebevijeh/6169 🎙محمدعلی حسینی ✨زبان اشارت و افقی که گشوده میشود✨ 🖌نکته ی شماره 7️⃣ وقتي بحثِ روبه‌رويي با راز به ميان آمد، در عين اين‌که نزديکِ نزديک است ولي از آن طرف هم نمي‌توان به اين راحتي مثل اين ليوان آن را به دست آورد. حقایق قرآنی به عنوان رازهای این عالم همه‌ي ما و همه‌ي بشريت را فرا گرفته و در عين نزديکي در دورترين‌ها سير مي‌کند. بايد روشن شود ما در نسبت با خداوند از طریق قرآن چه رویکردی باید داشته باشیم. قرآن به معناي تجلي حضرت حق بر ما، نزديک‌ترين حقيقت به ما است، ولي از طرف ديگر طوري است که نمي‌توانيم به اين راحتي به دستش بياوريم و استمرار اُنس با قرآن برای آن است که هر لحظه وجهی از آن حقیقت بر جان ما تجلی کند. 🖌نکته ی شماره 8️⃣ حقيقت در عين نزديکي به ما در دورترين‌ها سير مي‌کند و همين امر موجب مي‌شود که در رويارويي با قرآن باید متذکر اشاراتی باشیم که به راحتی به‌دست نمی‌آیند. اساساً در رابطه با حقيقت نمي‌شود بگوئيد يافتم و تمام شد. حقيقت در هر موضوع و در هر جلوه‌اي طوري است که همان وقت هم که آن را مي‌يابيد، متوجه هستيد که چيزي نيست که به راحتي بتوانيد مالک آن شويد. وقتي پيغمبر خدا(صلی‌الله علیه و آله) با يافتن خدا عرضه مي‌دارند «مَاعَرَفنَاکَ حَقَّ مَعرِفَتِک» ما نتوانستيم آن‌طور که تو شايسته‌ي شناختي تو را بشناسيم، مي‌فهميم که اين یک قاعده است در ‌رو‌به‌رويي با هر حقيقتي. در زيارت‌نامه‌ها امام را که واسطه‌ي فيض است، به عنوان مظهرِ روشن حقيقت، مدّ نظر قرار مي‌دهيد. از آن جهت که ائمه(علیه‌السلام)قرآن متعیَّن هستند و وسیله‌ای خواهند بود تا در اُنس با قرآن بهتر متوجه‌ی اشارات آیات بشویم. 📢 لینک بحث زبان قرآن (تفکرقرآنی) 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1311#7872 💞@matalebevijeh‌