eitaa logo
متا گلپایگان
21 دنبال‌کننده
8 عکس
0 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✉️نامۀ سرگشادۀ به رئیس بانک مرکزی : بسم الله الرَّحمن الرّحیم با عرض سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی؛ ریاست محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 🔹موضوع : اصلاح نظام پولی کشور تصمیم گرفتم مختصری از تحقیقات میدانی و مطالعات علمی 15 ساله دربارۀ وضعیت پولی کشور را با جنابعالی در میان بگذارم. امید است با تامل دوستان و عزم مدیران، مشکلات ناشی از نوسانات پولی برطرف گردد. 🔹مبانی تمدنی : با نگاه تمدنی، سیستمها برآمده از اهداف و مبانی هستند و نمیتوان یک سیستم تمدنی را در جامعه ای با مبانی و اهداف متفاوت مستقر ساخت. ما قدردان تلاشهای شما هستیم، لیکن پارادوکس تمدنی موجود بین سیستم اکانومی با جامعۀ ایرانی-اسلامی، منجر به عدم موفقیت اقدامات صادقانۀ شما شده است. 🔹طرح مسئله : در آغاز مسئولیت حضرتعالی (مردادماه1397) قیمت هر انس طلا 1220 دلار بوده و اکنون به حدود 1700 دلار رسیده است. درواقع ارزش ذخائر ارزی کشور کاهش یافته و جامعۀ ایرانی ضرر کاهش ارزش دلار آمریکا را پرداخت میکند. با درنظر گرفتن آمار رسمی 100میلیارد دلاری ذخائر ارزی، 713 تن طلا به کشور خسارت وارد شده است. یعنی هر ایرانی 1 سکۀ طلای بهار آزادی 🔹راهکار عملیاتی : موسسۀ متا ، نظام پولی متناسب با جامعۀ ایرانی-اسلامی را با عنوان «پولطلا» طراحی کرده و پیگیری مینماید. طرح «پولطلا» در شرایط امروز جامعه قابل اجراست و هزینه ای به جامعه تحمیل نمیکند. ما برای گذار از ریال به پولطلا، برنامۀ زمان بندی شدۀ مشخصی داریم. کلیۀ مراحل عملیات گذار، قابل پایلوت سازی بوده و برگشت پذیر میباشد. «پولطلا» میتواند در کنار ریال و به انتخاب مردم، مورداستفاده قرار گیرد. تضمین میدهیم با همکاری شما بزرگواران، در مدت کوتاهی مشکلات پولی و تورمی کشور را به طور کامل و ریشه ای برطرف گردد. مباحث تخصصی و اسناد پشتیبان در موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدنی اسلامی موجود است. 🔹سخن پایانی : مستحضرید؛ مردم در حال انتقال کارکردهای پولی از ریال به طلا هستند و در هرصورت «پولطلا» را شکل میدهند. ان شاءالله با همکاری حضرتعالی، سرعت این حرکت تمدنی به سوی پول مقاوم بیشتر گردد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته مدیر موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا سیدمحمدحسین متولی امامی - اصفهان - 12اردیبهشت1399 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
سلام لینک عضویت در کانال اصلی موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - : @MataNevesht @MataNevesht @MataNevesht
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 متن کامل در : 📃 https://bineshetamadoni.ir/2021/02/از-کلینی-تا-خمینی/ @MataNevesht عید انقلاب مبارک🌺
💡از کلینی تا خمینی؛ از نگرش فرهنگی تا نگرش سیاسی به دین یادداشت راهبردیِ به مناسبت 22بهمن99🇮🇷 🔹همواره تاریخ فقه شیعه از کلینی تا خمینی (ره)، به مسأله توجه داشته است. اما چه شد که تنها امام خمینی توانست این ایده را به یک امر سیاسی واقعی تبدیل کند ولی دیگر فقیهان، از چنین قدرت و توانی برخوردار نبوده اند؟ بخشی از جواب، به شرایط سیاسی، تاریخی و ظرفیت های اجتماعی ارتباط دارد. در برخی مقاطع تاریخی، شرایط سیاسی و یا رشدیافتگی مردم، برای یک انقلاب سیاسی فراهم نبوده و تبعاً فقیهان ناظر به ظرفیت زمانه خود اقدام می کرده اند. اما بخش دیگری از جواب، مربوط به منظر سیاسی حضرت امام (ره) در مطالعات اسلامی است. براي درك تفاوت نگاه فقيهاني مثل حضرت امام و ساير فقها، لازم است به تفاوت منظر فرهنگي و منظر سياسي توجه شود. كه ميان امام خميني و سيد محسن حكيم، 27 مهرماه 1344 رخ داده و در فضاي مجازي قابل جستجو است، حاوي اين تفاوت در فهم دين است. مرحوم حكيم نگران تنهاماندن و عدم همراهي مردم و ريخته‌شدن خون مردم است؛ اما امام ايده سياسي اتحاد عالمان ديني را دارد. آقاي حكيم مردم را دروغگو و شيفته دنيا مي‌پندارد اما مرحوم امام مي‌گويند: مردم در پانزده خرداد جوانمردی و صداقت خود را نشان دادند. 🔹هرچند پدیده های تمدنی، ریشه در فرهنگ اجتماعی دارند، اما انتقال یک مقوله فرهنگی تا رسیدن به سرمنزل پدیده های تمدنی، نیازمند است. کسی که به دین، از باب یک مقوله فرهنگی نگاه می کند، دغدغه‌اي جز فهم و اجراي احكام اسلامي ندارد، اما فقيهي كه منظر سياسي برگزيده، اجراي احكام را در مسير اداره جامعه مي‌داند. در رويكرد فرهنگي، احكام پراكنده ديده مي‌شود و به قدر متقين‌ها اكتفا مي‌شود، اما در رويكرد سياسي، به احكام اسلامي به مثابه نرم افزار اداره جامعه ديده مي‌شود. در رويكرد فرهنگي، فقيه براي مردم احكام مي‌گويد، ولي خود را زعيم جامعه نمي‌داند. اگر هم زعيم مردم بداند، دغدغه اجراي احكام دارد و دركي از موقعيت‌مندي جامعه و سياست‌ورزي ندارد. اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند: آفَةُ اَلزُّعَمَاءِ ضَعْفُ اَلسِّيَاسَةِ. 🔹رویکرد فرهنگی، بیرون از میدان سیاست و در محیط های کتابخانه ای و ایزوله، براي مردم و سیاست مداران توصيه‌هايي دارد، غافل از این که سیاست، منتظر چنین توصیه هایی نمی ماند. سیاست مانند بازی شطرنج است و نیازمند تصمیم گیری در موقعیت است. رویکردهای فرهنگی، نمی توانند چنین میدانی را اداره کنند مگر آنکه با وارد این میدان شوند. اينكه حضرت امام، در شرايطي كه اغلب فقيهان، از ترس خون خود و شيعيان، حكم به تقيه داده بودند، به يكباره مي‌فرمايند: «مصلحت اسلام از همه مصالح بالاتر است. تقيه حرام است و لو بلغ ما بلغ». چنين گفتاري از يك درك عميق سياسي برخواسته است. 🔹منظر سیاسی به دین، شکل فهم و سطح تحلیل فقیه را ارتقا داده و دین را به مثابه نرم افزار مدیریتی جامعه اسلامی فرآوری می کند. منظر سیاسی به ما می آموزد که احکام اسلامی، برای اداره جامعه اسلامی تشریع شده و اهمیت حکم ؛ چراکه احکامی چون زکات، خمس، اجرای حدود، دیات، و...، بستر جریان ولایت در جامعه است. منظر سیاسی به فقیه می گوید: «اگر بستر اجرای زکات در این زمانه نیست، بستر آن را خودت محقق کن و با جريان برائت، زكات را به تعطيلي نكش». ادامه در بخش دوم👇
ادامۀ بخش اول👆 🔹منظر سياسي به تغيير معادلات اجتماعي فكر مي‌كند، نه اين‌كه فقط حكمي براي رفتارهاي روزمره و دست و پا كند. منظر فرهنگي مي‌گويد، هنوز مردم آمادگي يك انقلاب سياسي ندارند، اما منظر سياسي مي‌گويد طرح سياسي راهبرانه، فرهنگ‌ساز است و مردم را با خود همراه مي‌كند. 🔹کسانی که با نگاه به معضلات اجتماعی امروز ایران، با ناامیدی، عبا به سر کشیده و به گوشه عزلت خزیده اند و به زعم خود، راهی برای نجات انقلاب اسلامی نمی یابند، درکی از حقیقت انقلاب اسلامی ندارند. امام خمینی بزرگ ترین بحران های اجتماعی را با فهم سیاسی نظریۀ ولایت فقیه پشت سر گذاشت و آن چه سال ها در کتب فقهی شیعه، با رویکرد فرهنگی تدریس می شد و حسرت تحقق آن خورده می شد را عملی کرد. هنر امام خمینی این بود که ولایت فقیه را از منظر سیاسی بازخوانی کرد و آن را به یک و مطالبه عمومی تبدیل نمود. از دل این رویکرد، ایده مقاومت و مکتب سلیمانی جوشید و حرارت آن، جهان اسلام را فراگرفت، تا جایی که ایرانی، عراقي، افغانی، سوری، لبنانی، یمنی و بحرینی را زیر یک چتر واحد متحد ساخت. این اتفاق، با یک ایده سیاسی (تشکیل هسته های مقاومت) تحقق یافت؛ وگرنه با سال ها سخنرانی و توصیه، چنین پدیده عظیمی رخ نمی نمود. به تعبیر آیت الله سیستانی، تأثیر کاری که ایران در یمن کرد، از تأثیر هزاران منبر بیشتر بود. 🔹ایدۀ سیاسی با تقلیل امور به مسائل سیاسی روزمره و حزب بازی تفاوت دارد. ایده سیاسی، پروبلماتیک و مسأله محور است و برآمده از نظریه علمی و ناظر به واقعیت های اجتماعی است. بنابراين مي‌توان در اقتصاد و فرهنگ هم ايده سياسي داشت. راهبرد تکامل انقلاب اسلامی، درک سیاسی اسلام و آموزه های دینی، فارغ از نظریه های غربی و کشف ایده های جدید و فرهنگ ساز برای انتقال فرهنگ دینی به عینیت های تمدنی است. تا وقتی ، بدون هيچ ايده سياسي، در حسرت اقتصاد اسلامی و جهش تولید و با آرزوی حذف ربا از جامعه، با توصيه و نگارش كتب و مقالات، اقتصاددانان را به رعايت احكام اسلامي دعوت كنند، روز به روز منزوي تر خواهند شد و اقتصاد اسلامی همچون دیگر نظریه های مدفون شده در کتب دینی که هیچ گاه فرصت ظهور پیدا نکردند، زینت بخش کتابخانه های اسلامی می شود. 🔹دولت اسلامی، مقدمه تحقق تمدن اسلامی است؛ اما دوران شخص محوری تمام شده و باید نیروهای انقلابی، به بلوغ ایده محوری رسیده باشند. مهم آن است که دولت بعد، چه ایده هایی برای تکامل انقلاب اسلامی دارد و آبشخور این ایده ها کجاست. به نظر می رسد رسالت نیروهای انقلابی، تولید، فرآوری و تلاش برای عینی کردن ایده های نوین و کارآمد است؛ اما ایده هایی که خود را همچنان به نظریه های غربی وابسته ندانند و بر ایرانیان بیش از پیش نیافزایند. 🏅پولطلا، طرح پیشنهادی موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی (متا) برای برداشتن گام دوم انقلاب است که به نظر ما، ایده سیاسی برآمده از متون اسلامی، برای عبور جمهوری اسلامی از گردنه سخت اقتصادی موجود است. پولطلا، ایده سیاسی، برای تحقق تمدنی اقتصاد اسلامی، در بستر کنونی جمهوری اسلامی است. سلام و درود بر امام و شهيدان انقلاب اسلامي 🇮🇷 22 بهمن 99 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از متا گلپایگان
سلام لینک عضویت در کانال اصلی موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - : @MataNevesht @MataNevesht @MataNevesht
🔍آیا ایدۀ «هدایت نقدینگی» میتواند راهگشای اقتصاد دولت آینده باشد؟ 🔹گفتگوی تخصصی با موضوع "هدایت نقدینگی، راهکار یا بیراهه" - زین العابدین رحمانی ؛ موافق هدایت نقدینگی - محمدحسن غلامی ؛ مخالف هدایت نقدینگی 🗓سه شنبه شب - 8 تیرماه 1400 - ساعت 22 لینک لایو اینستاگرام پولطلا : Instagram.com/PoolTala 👆 @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
🔹همایش تخصصی با حضور اندیشمندان برجستۀ ایران، جهان اسلام و اروپا برگزار میگردد. 🏅تهران. سالن سرچشمه. یکشنبه 25 مهرماه ثبت نام در ایتا و تلگرام : @En_Gholami @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
سلام لینک عضویت در کانال اصلی موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - : @MataNevesht @MataNevesht @MataNevesht
اساسنامه انجمن پولطلا.pdf
866.1K
📋اساسنامۀ «انجمن پولطلای ایران» ماده1- چشم انداز : ما خلق پول اعتباری و بانکداری ربوی را عامل اصلی سلطۀ اقتصادی طاغوت و تصرّف نامشروع در اموال مردم میدانیم و با آن مبارزه میکنیم تا نظام به عنوان پول خلقت را احیا نماییم. 🔷این انجمن با ۱۷ شعبۀ فعال در استان های سراسر کشور، همزمان با عید سعید غدیر ۱۴۰۱ تاسیس میگردد. @MataNevesht BinesheTamadoni.ir
هدایت شده از متا گلپایگان
سلام لینک عضویت در کانال اصلی موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - : @MataNevesht @MataNevesht @MataNevesht