----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
امام کاظم «علیهالسّلام» فرمودند:
از ما نیست هر کس هر روز محاسبهی نفس نکند و از خود برای کارهایی که در آن روز کرده است، حساب نکشد تا اگر کار نیکی کرده است بر آن بیفزاید و اگر کار بدی کرده است به درگاه خدا توبه کند.
«تحفالعقول، حدیث ۲۹۲»
🌺 فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت هفتمین امام و مقتدای شیعیان جهان، قافلهسالار کاروان صبر و شکیبایی، عبدصالحِ خدا، حضرت امام موسیکاظم «علیهالسلام» را به محضر حضرت ولیعصر «عجلالله تعالی فرجهالشریف»، و تمامی شما بزرگواران صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، آرزوی بهرهگیری از فضایل آن امام همام را برای همگان آرزومندیم.
╔═🍃🌺🍃══════╗
@hozeh_alzahra_sari
╚══════🍃🌺🍃═╝
ـــــــــــ࿐✿•°ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#اللّهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
#هذا_من_فضل_ربی
#زمینه_ساز_ظهور_باشیم
#روابط_عمومی
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
@mazandaran_hozeh
باسمه تعالی
کارگزار تراز انقلاب در سیره شهید جمهور
هفتم تیر یادآور شهادت بزرگ مرد عرصه اندیشه و انقلاب ، شهید بهشتی (ره) است . کسی که بزرگی نقش آفرینی و منزلت آن را باید در تعبیر معمار کبیر انقلاب از ایشان به « امت » باید جستجو نمود که به جهت ارج نهادن به مقام شامخ این شهید عزیز و به پاس خدمات شایان ایشان در سنگر های مختلف و به ویژه در حوزه تقنین و سیستم قضائی مبتنی بر تراث فقه شیعه ، همه ساله هفته منتهی به سالروز شهادت ایشان به هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است که ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای انقلاب خصوصاً شهدای 7تیر و نظام قضائی ؛ هفته قوه قضاییه را به همه تلاشگران سنگر مهم دادخواهی و بسط عدالت تبریک گفته و باید اذعان داشت که حقا فعالیت در این سنگر به جهت نوع اشتغال و سطح انتظاری مراجعه کنندگان ، در عین خدمترسانی بعنوان کارگزاران نظام ؛ عاملی مهم و نمادی برجسته برای تولید ثروت اجتماعی برای نظام اسلامی از حیث کارآمد نشان دادن سیستم حاکمیتی برای مبارزه با بی عدالتی و بسط عدالت در جامعه و یا خدای ناکرده ناکارآمد نشان دادن نظام و هزینه تراشی برای آن در صورت عملکرد غیر مناسب با تراز نظام اسلامی بحساب می آید و لذا بجهت همین نقش آفرینی دوسویه ، در آموزههای اجتماعی شریعت شاهد آن هستیم که بخش مهمی از احادیث در خصوص « اصل ساختار قضایی ، نحوه رفتار کارگزاران قضایی و نحوه نظارت حاکمیت بر عملکرد نظام قضایی » می باشد .
اما امسال این روز تقارن یافته با چهلمین روز شهادت شهید جمهور و هیات همراه آن که مستلزم توجه به هر دو شخصیت در این روز است . هرچند که صرف این تقارن خود میتواند موضوع بحث بوده باشد اما وجه مشترک این دو شخصیت ، قابلیت رفتاری و اندیشه ای آنان برای قرار دادن شخصیت فکری و اندیشه ای آنان نسبت به اصل نظام و جامعه از یک سو و فرصت خدمت از دیگر سو ، بعنوان دو نماد و الگوی عینی در تعریف کارگزار نظام اسلامی متناسب با فضای دو چله انقلاب یعنی دو ثبات و تثبیت انقلاب است لذا در ادامه تلاش می شود در یک بیان انطباقی با محوریت این دو شخصیت بخصوص شهید جمهور به مواردی تحت عنوان معیار تعیین کارگزار نظام اسلامی ، تقدیم شود .
1) چگونگی تنظیم رابطه کارگزار و منبع مشروعیت بخشی در نظام سیاسی اسلام
از معیار های مهم برای ارزیابی شخصیت کارگزار در هر نظام سیاسی و بخصوص نظام سیاسی اسلام در کنار تعهد و کارآمدی ، چگونگی تظیم رفتار و رابطه کارگزار با راس هرم سیاسی و به تعبیر دینی رابطه کارگزار با امام و پیشوای خود است به طوری که در این رابطه آنچه باید دیده شود امام و نقطه راس هرم و اصل نظام است نه کارگزار نظام اسلامی که این نوع رفتار را در سیره شناسی علوی مکررا قابل ترسیم و برجسته سازی است .
بعنوان نمونه آنجایی که علی (ع) از سوی نبی در شب لیلة المبیت مامور به جان نثاری می شود ؛ آنچه از علی (ع) شنیده می شود ؛ سوال از این است که آیا با این کار شمای نبی سلامت خواهید بود یا نه ؟ و یا در داستان اراده قیام علی (ع)بعد از توهین به فاطمه (س) و سکوت چندین ساله ، آنچه مهم بوده ، اسلام و بقای آن بوده است و لو در این مسیر خار در چشم و استخوان در گلو بخواهد شاهد رنجش خاندان علوی باشد و موارد بسیار دیگر که صرفا راس هرم و اصل نظام مهم بوده و نه جایگاه کارگزار . این نکته مهمی بوده که در بسیاری از دولتهای بعد از انقلاب ، موجب برخی لغزش ها و انحرافات بخصوص در گردنه های سخت تاریخی شده است .
در سیره شناسی این دو شهید بخصوص شهید خادم الرضا این ویژگی بسیار ملموس و برجسته است که تمام دغدغه آنان در تمامی کنش ها و واکنش ها ، امام امت و رهبری و نظام بوده است حتی اگر محکوم به سکوت و اغماض از حقوق حقه خود می شده اند که از جمله در :
الف : وقتی به شهید جمهور گفته میشود : خط شما و رهبری یکی است در جواب بیان می داشته اند که یک خط بیشتر نداریم و حمله سرباز خط رهبری هستیم و هرگز در مسیر اعمال قدرت سیاسی ، شکوه و پایگاه اجتماعی مکسوب شده از فعالیت اجتماعی مانع از دیده شده رهبری و هرم نظام سیاسی نمی شده است و یا وقتی به رسم ادب و تشکر در جمعی قرار می گرفته و دعا برای سلامتی ایشان مینمودند ، سریع و صریح در جواب میگفتند که دعا برای آقا کنید تا ما هم در رکابش سربازی کنید و از این قاعده است آنچه که استقبال مردمی را به هم نه برای خود و خدماتش بلکه به حساب نظام و رهبری میگذاشت تا از این طریق روش هدایت و گم نشدن در هیاهوی تحولات سیاسی را بیاموزد .
در یکی از جلسه رسمی هیات دولت ، وقتی مورد نقد و درخواست همکاران خود برای کشاندن مباحث به مجمع نشخیص یا رهبری قرار می گیرد ؛ در جواب ضمن اعتراف به وجود چنین حقی و دانستن این مسیر برای حق خواهی ولی سخن از پریشان خاطری رهبری و مردم به میان می آورد و موارد متعددی که سعی کرد به مخاطب خود بفهماند در این مسیر فقط باید اصل نظام و راس هرم یعنی
رهبری دیده شود و این همان قاعده اصلی برای تعریف یک کارگزار تراز در نظام سیاسی اسلام است
2) ادب و تواضع در برابر امام و پیشوا و رهبر جامعه اسلامی
دومین ویژگی که میتوان در راستای و ادامه ویژگی اول در حوزه رفتاری و فردی از آن یاد کرد، نوع مواجهه با رهبر و هرم قدرت سیاسی در نزاکت و رفتارهای فردی است. از نگاه سیاسی، نوع رفتار شخصی کارگزاران با رهبر جریان، موجب تقویت جایگاه و نقش کاریزماتیک رهبری میشود و لذا شما در تاریخ میخوانید که وقتی پیامبر(ص) تواضع میکرد و به تعبیر قرآن « لنت لهم » برای مردم بود و در این مقام برخی افراد سوء استفاده می کردند ؛ خالق هستی به مردم اجازه حرمت شکنی نداده و مردم را به اتخاذ مواضع مؤدبانه و تکریم سفارش کرد تا ضمن حفظ جایگاه باعث رشد منزلت اجتماعی نبی در نزد دیگرانی که گاهی از این نوع رفتاری مسلمانان با نبی بعنوان حاکم اسلامی سوء استفاده می کردند ، شود و این تاکید آنچنان بود که حتی حضرت صدیقه طاهره(س) هم از مفاد این آیه به پیامبر یا رسولالله بگوید تا اینکه پیامبر او را نهی کرد . چنانچه از ویژگیهای مهم علمدار کربلا، ادب و تواضع او در برابر حسین بن علی(علیه السلام) بود چون در حوزه رفتار فردی، حرمتِ مقام ولایت و رهبری را حفظ مینمود .
از ویژگیهای مهمی که مرحوم شهید بهشتی و بهخصوص شهید رئیسی از آن بهره مند بوده اند ، تواضع ، ادب در برابر امام و رهبری بودهاست که هرگز کسب شخصیت اجتماعی مانع نمی شده که حتی در مقام و رفتارهای فردی این نزاکت را از دست بدهند و لذا همیشه تعبیر از آقا داشتند نه رهبری و مقام معظم رهبری یا آقای خامنهای
3) عدم طمع ورزی مادی در مقام کارگزاری
از ویژگیهای مهمی که قرآن در آیه 21 سوره یس برای مردم جهت تعیین رهبران خود ، اشاره داشته است ؛ مساله عدم سود انگاری و منفعتطلبی در شخص رهبر و هادی جریان در مسیر هدایت و خدمت به مردم است و به تعبیری میتوان گفت که برای کارگزار نمیبایستی تعارض منافع شخصی و کارکردی شکل بگیرد(البته این منافاتی با اخذ حقوق ندارد، مراد آنست که رهبری جریان و کارگزاری را فرصت و کیسه ای برای کسب منافع دنیا و مال اندوزی و انتقام جناحی از نظام و گروههای رقیب و حتی مردم نداند . آن چیزی که متأسفانه در جریانات انتخابات و برخی انتخابات که در ظاهر احساس تکلیف است و در باطن چیزی دیگر شاهد هستیم )
با مراجعه به سیره شناسی این دو شهید ، دیده خواهد شد که از ویژگیهای مهم این دو شخصیت و بهخصوص شهید رئیسی، نه تنها طمعورزی در جایگاه خدمت و کارگزاری وجود نداشته بلکه حتی از حقوق حقه خود نیز پرهیز می کردند به طوریکه علیرغم شایعات زیاد از متمول بودن شهید بهشتی، بعد از شهادت، افکار عمومی با شخصیتی دیگری غیر از آنچه فضای رسانهای بهدنبال ترسیم آن او بوده ، مواجه گردیدند و یا شما در احوالات شهید رئیسی شنیدهاید که صرفا نصف حقوق حقه خود بهعنوان یک کارگزار را دریافت میکرد. و یا در زمان تولیت آستان قدس، علیرغم اینکه طبق مفاد وقفنامهها که یک اصل و حکم شرعی است که بخشی برای شخص متولی و ناظر وقف می باشد ؛ ایشان نه تنها برای احوال شخصی از آن بهره مند نشد و آن را برای ساخت و تکمیل ابنیه درمانی مصروف داشته بلکه حتی هزینه شام و نهاری که در محل خدمت استفاده کردهاست که یک وظیفه سازمانی در برابر کارگزاران خود است را از مال شخصی پرداخت نموده اند . به یقین این نوع کارگزار سیاسی_اجتماعی، نه تنها خودش بلکه به اطرافیانش هم اجازه سوءاستفاده از بیت المال و فرصت های مقام سازمانی نخواهد داد .
4) روحیه تهجد و خودسازی
از مهمترین سفارشات حوزهی فردی و اجتماعی از منظر عقل و شرع، کنترل غریزه هوای نفس است که در طول تاریخ توسط نظامات ارزشی و اجتماعی بهعنوان یک دغدغه مهم، مورد توجه بودهاست و برای این امر نظامات مختلف کیفری و نظریات تربیتی ارائهشده که مهمترین و در عین حال کار آمدترین و تأثیرگذارترین مدل، خود کنترلی و کنترل نفس در بستر تربیت دینی است که با وجود آن، هیچ عامل لغزش و انحرافی برای کارگزار قابل فرض نمیباشد.اگر تربیت دینی باشد، حتی اگر کارگزار هارون هم باشی ، هرگز حق تضیع بیت المال و توهین به مراجعه کننده نداری و در نتیجه میشود علی بن یقطین که برای رضایت خدا و امام خود حاضری یک شتربان را زیارت کنی و کسب رضایت کنی.اصلاً بخش مهمی از این مناجات ازسوی ائمه با همین نگاه به برخی کارگزاران دادهشده است،
یکی از اوصاف مهم و ویژگی این ۲ شهید، تربیت نفس و روحیه تهجد و تهذیب بوده است. در احوالات شهید رئیسی گفتهشده که حتی در سفرهای خارجی، علیرغم ترافیک کاری، نماز شب و قرائت قرآن مورد غفلت واقع نشده است.
5) پیگیری امورات تا تحقق نتیجه نهایی
در خصوص هدف و غایت رفتاری یک رسول در مسیر هدایت گری گفته شده : باید ایصال الی المطلوب را مد نظر قرار دهد یعنی مخاطب خود را به سر منزل مقصود برساند و صرف به دستور دادن و آدرس دهی اکتفاء نکند . در حدیثی از پیامبر، مبنای پیگیری کار ارباب رجوع را، ترسیم عینیت میان خود و مراجعه کننده دانسته شد . یعنی کار ارباب رجوع را باید مثل کار شخصی خودت پیگیر شوی . در حدیت از نبی اسلام نقل شده است « من ولی شیئا من امر امتی فلم ینصح لهم و یجتهد لهم کنصیحته لنفسه ، کبه الله علی وجهه یوم القیامه فی النار » بر اساس این حدیث اگر کارگزار امور مخاطبین و ارباب رجوع را مانند کار شخصی خود پیگیری نکند ، نتیجه اش جهنم است و این نحوه پیگیری است و الا اصل بی خیالی و عدم پیگیری از امور مسلمین که اموری مسلم از حیث مذموم بودن و نکوهش است .
از ویژگیهای شهید رئیسی در ماجرای هپکو،۷ تپه و بسیاری دیگر از موارد، نوع پیگیری بودهاست و حتی شما .... که در سفر خارجی بوده، هنوز برنگشته ... مناطق سیل زده رفته و اصلاً فلسفه تعدد سفر به ۱ منطقه را حل مسائل و مشکلات آن منطقه میدانسته است.
6) اخلاقمداری در برابر توهین دشمنان برای حفظ آرامش جامعه
7) تجلی اخلاق سازمانی نظام در رفتار کارگزار
کارگزار باید زینت نظام باشد تا کسی وقتی او را مشاهده کرد، به نظام سیاسی_اجتماعی حاکم بر جامعه اسلامی، ایمان بیاورد و به نوعی تولیدکننده ثروت اجتماعی برای نظام باشد.حقا این ۲ شهید برای نظام، کسب وجه و آبرو کردهاند و شاید که بتوان بخشی از تعبیر مقام معظم رهبری از شخصیت شهید جمهور بعنوان فرصت مغتنم را در این حوزه تفسیر نمود که حرکات او باعث رویکرد جامعه اسلامی در داخل و خارج سرزمین به آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی شد تا جایی که شما واکنش مردم پاکستان به سفر ایشان بعد از عملیات ایران در مرز پاکستان را با عرت و شکوه می بینید .
8) کارآمدی کارگزار در منافع نظام
شهید بهشتی در جریان انقلاب، تحول قدرت سیاسی، تثبیت قدرت سیاسی در تدوین قانون اساسی و گذار از بحرانها حقاً خوش درخشید و توانست به نوعی طراحی قانون اساسی را در آن شرائط تکثر اندیشه ای و حتی تعدد قرائت از مبانی اسلامی و فقه سیاسی فرد محورانه به سرمنزل
کارگزار و نماد در ساختار سیاسی نظام اسلامی شود و در نهایت موجب برگشت اعتماد به کارآمدی مولفه های نظام سیاسی مبتنی بر شریعت شود .
راهش پر راهرو باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 رهبر انقلاب رأی خود را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به صندوق انداختند. ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
🖼 #انتخابات_ریاست_جمهوری | پویش #بعلاوه_یک
🖥 پخش زنده: Farsi.khamenei.ir/live
🗳رهبر انقلاب، هماکنون پس از حضور در انتخابات: دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است. ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
🖼 #انتخابات_ریاست_جمهوری | پویش #بعلاوه_یک
🖥 پخش زنده: Farsi.khamenei.ir/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشای سند ناتو برای دوقطبیسازی در کشورها
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
🔸 دریافت فایل با کیفیت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا جمهوری اسلامی خودش رو به رفراندوم نمیذاره؟!
#پاسخ_به_شبهات
____________________
🔴 #شبهات_انتخاباتی
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
✅ پاسخ #حجت_الاسلام_راجی را بشنوید...
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
حضور فعال طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهراء «سلاماللهعلیها» ساری، در زمینهی افزایش اعتماد و مشارکت عمومی در صحنه انتخابات در روستاها و حاشیه شهرها
#انتخابات_۱۴۰۳ #مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
@mazandaran_hozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از اختیارات عجیب و غریب #رئیس_جمهور چه میدانید؟
⁉️ آیا انتخاب کسی که رئیسِ ۲۸ شورای عالی در کشور است، در سرنوشت ما اثر ندارد؟
#انتخابات
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🎯 فراخوان حضور میدانی «نوبت ما» 🎯
✅ معاونت فرهنگی- تبلیغی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران در راستای کمک به افزایش مشارکت و انتخاب اصلح در دور دوم انتخابات ریاستجمهوری با اتکاء به مبلغان پایکار و جهادی درصدد انجام چندین عملیات میدانی است.
✅ اگرچه ممکن است بسیاری از خواهران مبلغ به صورت انفرادی فعالیتهایی در این زمینه انجام دهند اما شرکت در این عملیات مشترک چندین مزیت خواهد داشت:
🔸- اثربخشی بیشتر به دلیل انجام عملیات به صورت مشترک
🔸- جانمایی و نقطهیابی درست و تلاش برای عدم موازیکاری فعالیتها
🔸- استفاده از ظرفیت نهادها برای حمایت از مبلغات در میدان
از شما مبلغ گرامی خواهشمندیم برای ثبتنام و شرکت در فراخوان این عملیات مشترک به بخش رویدادهای سامانه نجم مراجعه بفرمایید.
در صورت هر گونه ابهام کاربر @najmrb در پیامرسان ایتا پاسخگوی شما خواهد بود.
سامانه نجم:
https://najm.whc.ir
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
🌐 news.whc.ir
نشست بصیرتی
با محوریت :
انتخابات پیش رو و ضرورت نقش آفرینی مبلغان در جهت افزایش مشارکت سیاسی و انتخاب فرد اصلح
سخنران : حجت الاسلام و المسسلمین جناب آقای قائمی مدیر محترم حوزه علمیه خواهران استان مازندران
لینک نشست : https://vcm.whc.ir/b/e29-oo7-6np-ueg
@farhanghi_mazandaran_hozeh @mazandaran_hozeh
مباهله.pdf
819.5K
🪴بروشور "تفسیر آیه مباهله" به مناسبت سالروز این رویداد مهم
🌱معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها آمل
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
#مدرسه_علمیه_حضرت_فاطمه_الزهرا_س_آمل
@Mazandaran_hozeh
----✿❀🍃﷽ﷻ🍃❀✿----
امام رضا «علیهالسلام» فرمودند:
روز مباهله مزیتی است که هیچکس در آن بر اهلبیت «علیهمالسلام» پیشی نگرفتهاست.
فرارسیدن ۲۴ ذیالحجه روز مباهله پیامبراسلام «صلی الله علیه وآله وسلم» با نصارای نجران، روز نزول آیه تطهیر و روز گواه روشن حقانیت اهلبیت «علیهمالسلام» بر همهی آزاداندیشان پاکنیت گرامی باد.
#روز_مباهله
#مدرسه_علمیه_تخصصی_الزهرا_س_ساری
#حوزه_علمیه_خواهران_مازندران
@mazandaran_hozeh
🏴مراسم اربعین شهدای خدمت
◾️در چهلمین روز شهادت رییس جمهور خدوم و مظلوم آیت الله رییسی و هیات همراهش مراسمی بدین مناسبت با سخنرانی طلاب دانش آموخته سطح ۲ خانم حسینی و خانم بابایی با موضوع دستاوردهای شهید رئیسی و تبیین تبلیغ آقای جلیلی برگزار گردید و در ادامه نیز با مرثیه سرایی طلبه دانش آموخته خانم قلی نژاد تداوم یافت .
#شهرستان_فریدونکنار
#سفیران_رضوان_مازندران
#مدرسه_علمیه_حضرتآمنه_س
#پایگاه_شهید_عبدالله_پور
@mazandaran_hoze۰
مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: روز #مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
🔸 نکتهی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجهای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
🔹هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
🔺 یعنی نشان دهندهی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشهکن بشود با عذاب الهی.١٣٨٨/٠٩/٢٢
#مدرسه_علمیه_الزهراء_کلاردشت
@mazandaran_hozeh
روایتی از حضور اول وقت رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری
«ایران کشور مهمی است و شما در حال انتخاب یک رئیس جمهور هستید.» اینها را آلیسا جوهانسون روبین میگوید؛ روزنامهنگار کهنهکار آمریکایی. خانم روزنامهنگار که برای پوشش حضور اول وقت حضرت آیتالله خامنهای خودش را به حسینیه امام خمینی(ره) رسانده و با ما حرف میزند.
بعد از مصاحبه جستجویی در اینترنت میکنم و به یکی از آخرین گزارشهایش در نیویورکتایمز میرسم. بهانهی گزارش، حملات گاه و بیگاه حزبالله لبنان به مواضع ارتش عبری در شمال سرزمینهای اشغالی است و موضوع محوری گزارش هم اینکه فقدان رئیسجمهور ایران تأثیری در ساختار و اقدامات منطقهای ایران نداشته و ایران همچنان دارد برنامهی خودش را پیش میبرد. اینگونه بهتر مشخص میشود که چگونه قدرتی که از داخل ایران به منطقه و در ادامه به جهان سر ریز میشود، در نقاط راهبردی تأثیر میگذارد و دیگرانی در سایر رسانهها متوجه این تأثیر میشوند:
خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث آلیسا و دیگران
این «دیگران» بیش از ۱۵۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردارند از آلمان و آمریکا و استرالیا و افغانستان و اسپانیا و عراق و چین اتریش و قطر و فرانسه و روسیه و عمان و انگلیس و دهها مملکت فرنگی دیگر که صبح کلهی سحر، خودشان را به حسینیه امام خمینی(ره) در انتهای خیابان فلسطین رساندهاند.
قبل از ورود به داخل حسینیه بساط پذیرایی و صبحانهای مختصر برپاست. در کنار بخار و بوی چای، بوی قهوه و نسکافه هم داخل فضا پبچیده است. خبرنگارها چند نفر چند نفر با هم گعده گرفتهاند. خارجیها بیشتر در چشم هستند. وارد حسینیه که میشویم، عکاسها و تصویربردارها ریسه میشوند برای تحویل گرفتن دوربینهایشان.
بعدش هم مسابقه برای مستقر شدن روی سکوی سهپله بزرگی است که با فاصله و درست روبروی صندوق سیار شماره ۱۱۰ قرار گرفته. رقابت اصلی بین عکاسان و تصویربرداران برای کسب جایگاه استراتژیکتر است که بتوانند قابهای بینقصتری ثبت کنند.
آقا وارد حسینیه میشوند. صدای شاترها اوج میگیرد و در ادامه هم متناسب با واکنشهای آقا فراز و فرود پیدا میکنند.مراحل قانونی ثبت تعرفه آقا انجام میشود. آقا برگه رأی را به صندوق میاندازند. بیانات کوتاه ۲۶۶ کلمهای دارند در باب اهمیت انتخابات. مثل اکثر بیانات دو سال اخیر، همچنان کلیدواژهی مردم، کانون مرکزی بیانات است: «کلمهی جمهوری در جمهوری اسلامی حاکی از این است که در ذات این نظام، حضور مردم لحاظ شده؛ بنابراین دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزّت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقّف به حضور مردم است.»
دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی گره میخورد با مردم. با همین نگاه است که ملاحظهی جدّی و اولویت اصلی حضرت آیتالله خامنهای در انتخابات نه به رأیآوری فلان و بهمان نامزد بلکه به مشارکت مردم گره میخورد.
khamenei.ir