eitaa logo
اخبار مهم روز
324 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
6.1هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 برادر زن مغروق استخر فرح باز اراجیف گویی کرد!
🔷فرخ‌نژاد که بود و چه کرد؟ 🔸️گویا مسیر در اخذ تابعیت آمریکا که مزد وطن فروشیش بوده بقیه سلبریتی های مزدور را هم ترغیب کرده که با خیانت و وطن فروشی سریعتر به هدفشون که گرفتن ویزا هست برسند. 🔸️بیچاره آنهایی که گمان میکنند اینها دلسوزشانند. پستهای رو بخوانید تا ببینید این بیشرفها چقدر ذاتشون کثیفه. تا دیروز که پولش رو نگرفته بود خفه خون گرفته بود الان که از کشور خارج شده و همه ی پولش رو هم گرفته شروع کرد جفتک انداختن. پ ن : این فرد به دفعات اراجیفی گفته بود اینکه نهادهایی در ج.ا.ا از این بیشرف در پروژه هاشون به خصوص بعد از حوادث اخیر واظهارات وقیحانه وی استفاده کردند یک معنی بیشتر ندارد و آنهم کج فهمی و حماقت متولیان این سیستم های مریض..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️صف‌آرایی خودجوش مردمی درمقابل کشف‌حجاب‌های سازماندهی‌شده 📍درهنگام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا با زبان خوش، اگر طرف مقابل اقدام به فحاشی و فیلمبرداری کرد واکنش ما چگونه باشد؟ اخبار مهم روز @mdaynews
بروید پویشِ حذفِ BBC ، ایران‌اینترنشال ، رادیو فردا و سایرِ زباله‌ها و قطعِ ارتباطِ ایشان از پهنای باندِ وطن را در فارسِ‌من امضا کنید تا مثل PressTV که در اروپا فیلتر شده، این شبکه‌های‌ حامیِ تروریسم و تجزیه‌طلبی هم در ایرانِ ما فیلتر شوند. این پیام را برای آشنایان، بستگان، دوستان خود ارسال کنید. https://www.farsnews.ir/my/c/175350 لطفا نشر بدهید
وقتی میخوای با هر عکسی، علیه ایران شانتاژگری کنی. به نظرتون پولهای جلوی بچه، مال کدوم کشوره؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢📹مسلمانان دیشب در برابر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه شعار "لا اله الا الله" و "محمدرسول‌الله" سر دادند.
ابرقهرمان ۱۴۰۱ وقتی در پاییز ۱۴۰۱ آشوبگران با کوکتل مولوتف به کابین قطار اصفهان حمله کردند، شهید یزدان قجری، لوکوموتیوران ایرانی با اینکه می‌توانست حین حرکت، قطار در حال آتش را رها کند اما برای کنترل و جلوگیری از حادثه بزرگتر آنجا ماند و با فداکاری‌اش آن را کنترل کرد و بر اثر سوختگی به شهادت رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یه فیلم چند ثانیه‌ای عمامه‌پرانی در صدها اکانت و کانال ضد انقلاب منتشر میشه، ولی این کار قشنگ طلاب اصفهانی در رسانه‌های انقلابی بایکوت! ما دقیقا از همین‌جا ضربه می‌خوریم! 🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷 khakriz01
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشکهای نماینده کنگره آمریکا برای مخالفت با تصویب قانون همجنسگرایی ! در آمریکا هم علیرغم مخالفتها، ازدواج همجنس‌گرایان قانونی شد!
دلقک دربار چند جمله درباره 🌹میگویند نام دلقک از طلحک گرفته شده. طلحک لوده دربار سلطان محمود غزنوی بود. در کتاب لطائف الطوائف آمده، سلطان محمود از طلحک ناراحت بود میخواست چوبش بزند، غلامها رفتند چوب بیاورند، طلحک گفت بقیه بیکار نباشند پس گردنی بزنند به من تا چوب بیاید. شاه خندید و بخشید. 🌹دلقکها بودنشان چند فایده داشت یکی اینکه باعث میشدند شاهان کیف کنند، بخندند، خوش باشند. دیگر آنکه سوپاپ اطمینانی بودند برای ساختار حاکمیت با ظاهر مردمیشان. مردم را سر کار میگذاشتند از ظالم اصلی حواسشان را پرت میکردند به مشکلات فرعی مشغول میکردند. اگر دلقکها به حال دربار مفید نبودند باقی نمیماندند. در تاریخ بیهقی آمده امیرمسعود غزنوی در یک مجلس مطربان و مسخرگان را سی هزار درهم داد. 🌹باید دید در نهایت دلقک و مطرب تحت الحمایه چه کسی هستند و از چه کسی پول میگیرند شهرت میگیرند امتیاز میگردند و از هم مهمتر آنکه اراده چه کسی را پیش میبرند. برخی مثل شیخ شیپور در حضور ناصرالدین شاه لودگی کرد او را شاد نمود و جایزه پالان خر گرفت. سپس صدای عر عر از خود درآورد و گفت چه جامه مبارکی گرفتم. کریم شیره ای هم دلقک مشهور دیگری در دوران ناصرالدین شاه بود. 🌹هنرمندان دوران محمدرضا شاه هم جالب است که چطور انتخاب میشدند و مثلا در رابطه با اشرف و دیگر درباریان بودند و انتخاب میشدند برای به شهرت رسیدن. داستانهایشان معروف است. 🌹من خودم با نوچه توبه کرده شعبون بی مخ گفتگو کردم او توضیح میداد چطور جلوی پادشاه چرخ میزدند و میخواندند و نشان پهلوانی میگرفتند و سربزنگاه مثل قصه ملی شدن نفت، مردم را سرکوب میکردند و باقی میماندند. کافی بود کسی شبیه طیب حاج رضایی هویت و ماهیت شاهنشاه را زیر سوال ببرد تا اعدامش کنند که درس عبرت شود برای همه. 🌹اشتباه نکنید جوکرها حتی زمانی که به ظاهر به نفع مردم بازی میکنند هدفشان تقویت پادشاه است. خروجی جوکر با ظاهرش که به نفع مردم بود تقویت ساختارهای در حال فروپاشی آمریکا بود. این الگوی پادشاهان و طواغیت عالم است. به ظاهر مردم گرایی هنرمند و در واقع تقویت طاغوت حقیقی. 🌹خیلی از هنرمندها و ستارگان دوران شاهنشاه فرار کردند کنار پادشاه اصلی و حاکم علی الاطلاقشان و برایشان اجرا میکنند ابی را که دیدید گوگوش و داریوش و فرخزاد و کی و کی را هم، حالا هم میگویند علی کریمی هم فرار کرده به آمریکا، مدتی است فرخ نژاد هم به آمریکا فرار کرده و فحش و ناسزا را کشیده به رهبر ایران. آری مدت زیادی است حال و هوای هنر و بسیاری از هنرمندان ایرانی خود را دارد نشان میدهد. 🌹شبیه همان دلقکها ظاهرشان این است که به نفع مردمند اما در واقع در حال تقویت جایگاه سلطانهای حقیقی خود هستند. حاضرند پس گردنی هم بخورند تا شاهشان بخندد و باقی بمانند. از آنها پالان میگیرند. عر عر میکنند و فریاد میزنند چه لباس مبارکی. عرعرهای امروز فرخ نژاد را با فرارش‌ به آمریکا با هم ببینید. همین.
📛 توهین علی کریمی به مردم شریف ایران!!!! 🔹 «از بیت‌المال خوردید و فربه شدید به ملت خود پشت کردید و جوان های مردم را به کشتن دادید حالا توهین هم می کنید؟!. وفای سگ از شما بیشتر است.»
▫️مملکت از بیخ و بُن رو هواست علما جمع شدند دور هم سر معنای واژه دعوا میکنن! محارب کسیه که دلار رو ظرف ۵سال ۱۰۰۰درصد گرون کرد و مردم رو دهها برابر فقیر تر، محارب کسیست که پراید رو به قیمت تویوتا به ما تحمیل میکنه،محارب خط فقر ۱۷میلیونیه، محارب جهله،محارب مدافع وضعیت موجوده!
▫️دیدید واردات خودرو هم انحصاری شد؟ دیدید با وضع تعرفه سنگین چتر و پوشش حمایتی برای خودرو تولیدی داخل برقرار شد؟ دیدید مونتاژکارهای داخلی، وارد کننده خودرو خارجی شدند؟ بله عزیزان، مافیای خودروساز، منافع چندصدهزار میلیاردی خود را رها نمی‌کند و برخورد با آن عزم میهن‌پرستانه می‌خواهد.
توییتر حساب روزنامه‌نگاران منتقد ایلان ماسک را بست 🔹ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده توییتر حساب کاربری ۸ نفر از خبرنگاران سرشناس که اقدام به تهیه خبر درباره این شرکت و ایلان ماسک کرده بودند را معلق کرده است. 🔹گفته می‌شود برخی از این روزنامه‌نگاران از ایلان ماسک به دلیل بستن حساب فردی که هواپیمای شخصی او را رصد می‌کرده انتقاد کرده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درددل پیرمرد طبسی با وزیر کار این پیرمرد چقدر خوب، حرف دل مردم را میزنه
🔻پاسخ شورای اطلاع‌رسانی دولت به سرمقاله روزنامه هم‌میهن 🚨در دولت سابق قیمت دلار ۶۳۰ درصد افزایش یافت 🔹سرمقاله «خدا رحم کرد» مملو از اطلاعات و گزاره‌های غلط و به‌تبع آن استنتاجات مخدوش است. 🔹دولت قبل در سال ۹۲ دلار را در کانال ۳ هزار تومان تحویل گرفت و با ۶۳۰ درصد افزایش در کانال ۲۷ هزار تومان تحویل داد. 🔹از انتخابات خرداد ۹۶ تا آذر ۹۷ که دکتر رئیسی گفت «خدا رحم کرد من رئیس‌جمهور نشدم که دلار بشود ۵۰۰۰ تومان» دلار از ۳۷۰۰ به ۱۱۵۰۰ رسید یعنی ۲۱۰ درصد افزایش.‌ اما در زمان مشابه از خرداد ۱۴۰۰ تا کنون، دلار ۴۰ درصد افزایش داشته است. 🔹در شهریور ۱۴۰۰ شاخص‌های اقتصادی در بدترین وضعیت بود: تورم ۵۹ درصدی، میانگین نرخ رشد اقتصادیِ نزدیک به صفر در دهه ۹۰، نرخ نگران‌کننده تشکیل سرمایه ثابت، کاهش درآمد سرانه و یک‌سوم کوچک‌تر شدن سفره مردم، افزایش افراد در خط فقر مطلق و فقر نسبی. 🔹سیاست‌های مخرّب اقتصادی مانند استمرار ارز ترجیحی، استقراض از بانک مرکزی و رشد شدید پایه پولی، فروش سنگین اوراق و ایجاد تعهدات بالا برای آینده، و کسری بودجه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، تنها بخش‌هایی از آنومی اقتصاد کشور در آن مقطع بود. 🔹در ۱۶ ماه گذشته تورم از ۶۰ به ۴۴ درصد رسید و رشد اقتصادی به بالاتر از ۴ درصد. ارز ترجیحی با تدبیر دولت برای جبران (یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حذف شد. 🔹در دولت قبل با حذف ارز برخی کالاها هیچ جبرانی برای مردم در نظر گرفته نمی‌شد و مهمترین بخش اصلاح ارز ترجیحی یعنی کالاهای اساسی نیز دست‌نخورده برای دولت کنونی باقی گذاشته شد. 🔹دولت از برنامه خود در ایجاد یک میلیون شغل در سال جلوتر است و براساس اطلاعات سامانه جامع رصد اشتغال، در شش ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۶۲ مورد اشتغال جدید در کل کشور به ثبت رسیده است. 🔹پیوند جریان آشوب و ایران‌ستیزان برای لطمه زدن به زندگی مردم و اقتصاد کشور جزو عوامل قطعی در التهابات اقتصادی است. 🔹راه نقد حتی برای افراد و جریان‌هایی که جزو عوامل یا همراهان رسیدن اقتصاد کشور به نقاط پرخطر و آسیب‌پذیر کردن زندگی و معیشت مردم هستند، مسدود نیست. 🔹انتظار این است که نقدونظر براساس داده‌ها و اطلاعات صحیح انجام شود چراکه بار کج به منزل نمی‌رسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خروش یک دختر کرد در دانشگاه علامه طباطبایی ▪️من امروز با چادر اومدم به تریبون چون دوستانی هستن که میخوان آزادی‌ای که در باورمه رو جور دیگه‌ای جار بزنن و پَستش کنن. ▪️من مخالف کشتار در کردستانم. ▪️من مخالف بازیچه کردن کُردهام. ▪️من مخالف نسل کشی و غارت کردها توسط کومله و پژاکم. ▪️من امروز میخوام صدای زن باشم ▪️به خاطر ژن، صدای ۵۶۲ زن شهیده‌ی کردستانی ▪️به خاطر ژیان، صدای ۱۱ هزار شهید سنی ▪️ به خاطر ئازادی، صدای تک تک لاله‌های آزاده کرد ▪️برای ژن ژیان ئازادی
♦️‌ یک دلقکی بود که می گفت زمانی میرسه که مردم دنیا به ایرانیا نگاه میکنند و میگن مگه هنوز کرونا هست؟! 🔹‌ این آمار فوتی چند روز اخیر امریکاست در حالیکه ایران مدتهاست امار فوتی صفر و تک رقمی رو تجربه میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه از وزیر راه گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند/ ۱۳ نماینده دوره قبل مجلس در الهیه زمین دریافت کرده بودند که همگی ردصلاحیت شدند نماینده مردم نجف آباد در مجلس: 🔻 پیش‌بینی ما این بود که از بین ۳ و نیم میلیون کارمند دولت، ۵۰۰ مسئول مشمول قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال شوند که می‌توانست مبالغ خوبی را به خزانه کشور بازگرداند. 🔻 انتظار داریم قوه قضائیه در خصوص دوتابعیتی بودن حسن روحانی که مجلس قبل پرونده آن را حدود ۴ سال قبل به قوه قضائیه ارسال کرده، پاسخ دهد. 🔻 نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط ۵ ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است.
♦️ قدرت خرید ایرانی‌ها از ۱۱۲ کشور بالاتر است خبرگزاری تسنیم 🔹این یک واقعیت است که امروز، ریال ایران کم‌ارزش‌تر از سایر ارز‌های ملی است. اما از این گزاره معمولاً یک برداشت کاملاً اشتباه می‌شود؛ وقتی چنین خبری را می‌شنویم ناخودآگاه گمان می‌کنیم وضع اقتصاد ایران از همه‌ کشورهای دنیا بدتر است. 🔹اما ارزش پول ملی، هیچ ربطی به رفاه ندارد. چرا که اولاً با حذف صفرها، می‌توان یک‌شبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد؛ در حالی که در رفاه عمومی هیچ تغییری رخ نمی‌دهد. در ثانی، بررسی درآمد سرانه در کنار ارزش پول ملی است که می‌تواند وضعیت قدرت خرید مردم را نشان دهد. 🔹بر اساس آمارهای بانک جهانی، ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی در شاخص قدرت خرید سرانه رتبه‌ی ۸۵م دنیا را از میان ۱۹۷ کشور کسب کرده است.  🔹همین امروز اگر ما ۴ صفر را از پول ملی‌مان حذف کنیم، ارزش پول ملی‌مان از ۸۱ کشور جهان بهتر می‌شود و تقریباً معادل ارزش پول ملی نیکاراگوئه خواهد شد. این در حالی‌است که قدرت خرید مردم نیکاراگوئه هم‌اکنون بر اساس آمارهای بانک جهانی، به‌طور متوسط یک‌سوم قدرت خرید ایرانیان است.
♦️ایرنا: حمید فرخ نژاد تا چند روز قبل ممنوع الخروج بود/ دستگاه قضا با گرفتن تعهد اجازه خروج وی را صادر کرده خبرگزاری دولت نوشت: 🔹فرخ‌نژاد تا چهار روز پیش در ایران حضور داشت اما، اجازه خروج از کشور را نداشت. 🔹به همین دلیل، از طریق صنف خود وارد عمل شده و دستگاه قضا را مجاب کرد که به دلیل سال جدید میلادی و اینکه می‌خواهد با پسرش ملاقات کند، اجازه خروج از کشور را گرفت. 🔹دستگاه قضا هم رافت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی را صادر می‌کند. 🔹اخبار حکایت از آن دارند که فرخ‌نژاد باز هم کشورش را به اهداف شخصی فروخته و وقتی دیده که کارت اقامت دائم (گرین‌کارت) وی در آستانه ابطال قرار دارد و در این صورت، کمک‌های مالی دولتی این کشور نیز قطع می‌شود، اقدام به انتشار نوشته هماهنگ‌شده کرده است. البته راه یک احتمال دیگر نیز بسته نیست و آن اینکه وی بعدها ادعا کند، صفحه‌اش هک شده و یا دیگرانی این مطالب را نوشته و وی را تهدید به انتشارش کرده‌اند! 🔹 این اقدام آقای بازیگر، دستگاه قضا را وادار می‌کند تا در برابر پیشنهادهای مشابه نیز انعطاف لازم را نشان ندهد.
iran taslihat.9.25.mp3
11.84M
روسیه مجبور است از ایران موشک های پیشرفته بخرد / میترسیم این به قدرتمند شدن ایران کمک کند از کاخ سفید تا رسانه های کره جنوبی و حتی سخنگوی انگلیس در سازمان ملل مدعی شده اند که روسیه قرار است صد ها موشک پیشرفته از ایران بخرد و در برابرش چیزهایی به ایران بدهد. از رفتار آنهایی که خبر را منتشر کرده اند این طور به ذهن میرسد که آنها خیلی نگران روسیه نیستند و بیشتر از قدرتمند شدن ایران وحشت کرده اند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نمونه‌ای از «فروپاشی اجتماعی پساکرونا» اخیراً گزارش فوق که توسط کاوش مدیا، منتشر شده، در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است با این تیتر که «وضعیت اسف‌ناک ژاپن را ببینید» ⬅️ تیتر مذکور اشتباه نیست و ویدئوی فوق واقعا وضعیت بسیار بد و وخیم زنان در ژاپن را از حیث عدم امنیت جانی، مالی و روانی نشان می‌دهد. اما به یک نکته‌ی بسیار مهم (❗️) که علت موارد فوق است و در ویدئو چندبار بازگو می‌شود توجه نشده است: پاندمی کووید-۱۹‼️ ⛔️ بله! بازهم پای کرونا در میان است! زمانی که کلاوس شواب در کتاب «گریت ریست» به فروپاشی اجتماعی و اقتصادی پساکرونا اشاره کرد، متاسفانه کسی توجه نکرد که یهود و صهیونیسم چه خواب سیاهی برای دنیا دیده‌اند. ❌ اگر از کسانی هستید که همچنان تصور می‌کنند: - ویروس از سوپ خفاش به انسان منتقل شده؛ - چون آمریکا، خودش درگیر شده پس کار آمریکا نیست؛ - یا از کرونا می‌میریم یا با واکسن نجات پیدا می‌کنیم؛ این مطلب برای شما نیست. ✅ اما اگر متوجه اهداف استراتژیک طراحی کرونا شده‌اید؛ بدانید که این بلا، ابتدا قرار بود سر بزرگترین دشمن غرب یعنی جمهوری اسلامی ایران بیاید که به دلایل مختلفی که حاصل از قوت مردم عزیزمان است، فاز یکم طرح کووید در ایران به ثمر نرسید. 🔴 اما با دیدن ویدئوی فوق در می‌یابید «واپاشی و سقوط جامعوی پساکرونا» یعنی چه! 💢 آیا می‌دانید در صفحه ۸۱ کتاب شواب، نام ایران به همراه بولیوی و چند کشور دیگر در زمره‌ی فروپاشی ذکر شده بود و قضایای مهسا امینی و حجاب، ضلع دیگر کرونا است؟! ✍️ مهندس شکوهیان‌راد اخبار مهم روز @mdaynews
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا فوتبال زیباست؟! (قسمت 6️⃣)🔸 ⚽️ این فوتبال، یک است که مجرم دارد، قاضی دارد، زندان دارد، اخراج دارد. همه این چیزهایی که در جامعه هست در فوتبال هست. منتها یک جامعه کوچک است، یک دنیای کوچک است، قوانینتان را بر مبنای این وضع کنید. ⚽️ ببینید، قوانین فوتبال هر جریمه‌اش، به شدت است. مثلاً در منطقه جریمه وقتی که یک کسی یک خلافی را می‌کند، یا با دستش توپ را می‌گیرد، این موجب پنالتی است. بازی فوتبال است، بنا بوده که با پا بازی کنید. حالا که دستت را آوردی در کار، جریمه‌اش پنالتی است. ما می‌بینیم که کارشناسانه عمل شده در فوتبال. قوه مقننه و قوه مجریه و قوه قضاییه‌اش هماهنگ کار می‌کنند که این جامعۀ زیبا را بوجود آورده اند. ⚽️ در فوتبال، دادنش هم زیبا است. دادن هم زیبا است. طرف را هم که اخراج می‌کنند، زیبا است. مردم می‌برند، نه اینکه ناراحت بشوند. معنایش این است که در احکام جامعه هم اگر اعدامش، به موقع باشد، زیبا است. نباید از حکم اعدام ترسید. ببینید چه کار کرد؟ وقتی کارت قرمز داد یعنی از بازی برو بیرون؛ اعدام هم یعنی از بازی برو بیرون. ⚽️ کارت زرد و قرمز، . کسی که را بداند، می‌فهمد که دست دزد را قطع کردن، بسیار قشنگ است. صد در صد قشنگ است. صد در صد زیبا است. چرا؟ یک دست قطع کن، ! یک دست قطع کن، یک عالَم نفس بکشد! راحت بشود! چقدر روی دیوار خانه‌ها سیخ برای امنیت آویزان کرده‌اند، قفل روی قفل، قفل روی قفل! چه فایده دارد؟ این زندگی است؟! این زندگی است که زن امنیت نداشته باشد بخواهد بیاید در کوچه؟ کار این آقا که مزاحم ناموس مردم می‌شود، زشت است، اما دار زدن او قشنگ است. ⚽️ عالَم نمی‌فهمد، می‌گویند اعدام کردن، خشونت است. بیچاره ها! شما اینهمه سال که زندان درست کردید در اروپا، چندتا دزد را از دزدی بازداشتید؟ شما که دیگر مشکل بیکاری ندارید، پس این چیست؟ شما راهی ندارید غیر از همان کاری که در فوتبال می‌کنید! همان را عمل کنید. کارت زرد لازم است. زندان، کارت زرد است. اعدام، کارت سرخ است. به او می‌گوییم اگر نمی‌توانی در این بازی شرکت کنی، لایقش نیستی، از بازی بیرون برو. ⚽️ اگر داور این کار را نمی‌کرد، هر کس که بود، پهلوان‌تر بود، توپِ او می‌رفت در گل. چینی‌ها ریز و کوچک هستند، کره‌ای‌ها ریز و کوچک هستند، آفریقایی‌هایی هیکل‌دار و درشت‌اند. این‌ها وقتی با هم مسابقه می‌دهند، چینی‌ها برنده می‌شوند. حالا اگر واقعاً به زور و هیکل بود، محال بود چینی‌ها یک گل به آنها بزنند! یک هُلی به آنها می‌دادند و پرتشان می‌کردند آن طرف. اما الآن این چینی، از لای دست و پای این‌ها رد می‌شود، گل می‌کند، اما آنها دست به او بزنند! عالَم همین است. بروید هرچه در فوتبال پیدا کردید از جامعه و حکومت مطالبه کنید.
با سلبریتی جماعت بر سرِ دار رفتن جهالت است ...