eitaa logo
اخبار مهم روز
320 دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
7.1هزار ویدیو
80 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این طرف خندقی یا اون طرف؟! اون وسط هم نمیشه؛ یه مدت وسط‌بازی می‌کنی بعد یا میای اینور یا میری اونور!
17.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رحمت و رضوان الهی بر مرحوم آیت الله ضیاآبادی
▪️‏برای من مثل روز روشن است که سیاست فقیر سازی مردم در دستور کار است. ➖طبق نقشه راه مجمع جهانی اقتصاد، تا سال 2030 باید همه چیز رعیت را از دستشان بگیرند. ➖آنها برای ‎ قدرت خود، باید فقر را در جیب رعیت ‎ کنند. ➖رعیتِ فقیر و محدود، همراه با ‎ نامحدود ✍🏼مهدی منتظر مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید مکلمور، خواننده‌ی معروف آمریکایی عجب حرف‌های شگفت‌انگیزی در مورد می‌زنه؛ اونم کجا؟ تو دل جمعیتی که تو آلمان برای شرکت در کنسرتش اومدن. 🔹میگه دولت ایالات متحده و دولت آلمان دیگه گندش رو درآوردن! این قلب‌های ماست که باید ما رو هدایت کنه نه دولتمردان ما👏 🔺فرقی نمی‌کنه که طرف تو ایران باشه یا آمریکا یا آلمان یا هر جای دیگه‌ای؛ قلبی که زنده‌ست نمی‌تونه نسبت به این همه ظلم و جنایت سکوت کنه👌
🔴 این عکس، سند بسیار مهمی است. ⚠️که نشان می‌دهد حضور برخی از این زنها با این شمایل و تیپ‌های هنجار شکنانه، کاملا سازماندهی شده است!
👤 "احمدی نژاد" محمود احمدی نژاد که در طول 8 ماه جنایات صهیونیست ها در غزه سکوت مطلق اختیار کرده بود ،دیروز به خاطر اقدام تروریستی علیه ترامپ ابراز ناراحتی کرد😐.
12.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥توضیحات معاون امنیتی استانداری فارس درباره حادثه امشب اسماعیل قزل سفلی: 🔹خوشبختانه هیچ مسئله امنیتی در حرم شاهچراغ رخ نداده است و ماموران به یک سارق مشکوک و برای دستگیری وی یک تیر هوایی را شلیک می‌کنند و این موجب نگرانی مردم و شهروندان شد. 🔹الحمدالله حرم مطهر حضرت شاهچراغ در امن و امان است و هیئت های عزاداری در حال عزاداری هستند و اوضاع تحت کنترل است و هیچگونه مشکلی نیست.
Mahmood Karimi - Makon Ey Sobh Tolou Shoor (128).mp3
6.71M
⬛️امشبی را شه دین درحرمش مهمانست مکن ای صبح طلوع
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صحبت‌های دقیق دکتر حسن عباسی در مورد حجم بالای قصور و سهل انگاری در حادثه سقوط بالگرد شهید رئیسی
برادر جهانگیری در کنار امام جمعهٔ سیرجان یکشنبه ٢۴ تیرماه ١۴٠٣ !
🔻منطق سرخ حسین و منطق بی‌رنگ ما: ارادت دینی، اراده‌ی انقلابی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روزگار عجیبی‌ست که در آن، کسانی کربلا را در سال شصت‌ویک هجری متوقف کرده‌اند و برای امام شهید، حسین -علیه‌السلام- ناله سر می‌دهند، اما حاضر نیستند که در کربلای امروز، سر بدهند. همراهی‌شان با حسین، از سوگواری و گریه فراتر نمی‌رود؛ چنان‌که اشک‌های کوفیان نیز پس از کربلا جوشید، اما قیامی از آن نخروشید. نشسته‌اند و به گذشته می‌نگرند و اکنون‌شان، شبیه میلیون‌ها نظاره‌گر سال شصت‌ویک هجری است. نه این سو هستند و نه آن سو. در هنگامه‌ی کربلا، خاموش و بی‌طرف هستند و پس از کربلا نیز، جز عزا و مویه و فغان نمی‌دانند. دلداده‌ی عزای حسین هستند و نه خط حسین. می‌گریند، اما فریاد برنمی‌آورند. تشنه‌ی چای روضه هستند، اما از شمشیرهایی که تشنه‌ی خون‌شان هستند، هراس دارند. با خون، عهد نبسته‌اند و جان خویش را عزیزتر از راه حسین می‌شمارند. از کربلا، یک داستان غم‌انگیز ساخته‌اند که فقط باید در سوگ آن گریست و محزون بود، اما اکنون‌شان و انتخاب‌های اکنون‌شان را به آن عرضه نمی‌کنند. در این روایت، کربلا نمی‌تواند خودآگاهی تاریخی ایجاد کند و مسئولیت اجتماعی بیافریند، بلکه در احوال و نقلیات شخصی، محدود می‌ماند و از درس و عبرت تاریخی، تهی‌ست. براین‌اساس، خط مقاومت و مخالفت و تضاد و عصیان از درون آن برنمی‌خیزد که هزینه‌دادن برای آن، معنا پیدا کند. ۲. و کاش فقط نظاره‌گر بودند و بیرون از معرکه، در مرداب زندگی شخصی خویش فرومی‌رفتند، اما بسیاری، با کربلای دیروز، هم‌دردی می‌کنند و با کربلای امروز، نامردمی. زخم زهرآگین بر قلب خط مقاومت و مبارزه و انقلابی‌گری می‌نشانند و جبهه‌ی سازش و تسلیم و انقیاد را برمی‌گزینند. از راه‌ رفته، بازمی‌گردند و تجربه‌ی گره‌گشای مقاومت را کنار می‌نهند. مقاومت را باطل و بی‌فرجام می‌شمارند و بی‌اعتنا به خط حسین، به سوی قبله‌ی مذاکره و التماس و ذلت، سجده‌ می‌کنند. وعده‌ی همراهی می‌دهند اما اندکی بیش، دوام نمی‌آورند و به جبهه‌ی مقابل می‌گریزند. برای غربت حسین، بر سینه می‌کوبند، اما برای تداوم راه حسین، قدم برنمی‌دارند. منطق حسین را دفن کرده و قیام خونینش را به یک خاطره‌‌ی محزون فروکاهیده‌اند که بازخوانی سالیانه‌اش، حاصل عملی و عینی ندارد. در طلب ثواب شخصی هستند نه صواب جمعی. حق را می‌بینند و می‌یابند، اما جانب لذت و منفعت و تعصب را می‌گیرند. هم‌اشک و هم‌درد حسین هستند، نه هم‌راه و هم‌منطق او. حقیقت را تنها نهاده‌اند و سر در لاک زندگی شخصی فروبرده‌اند. جز به خود نمی‌اندیشند و نصیبی از بی‌تعلقی نبرده‌اند. حسین را برای محرم و هیأت می‌خواهند و نه برای همیشه و جامعه. حزن را بر حماسه ترجیح می‌دهند و مذاکره را بر مقامت. به میدان رفتن حسین را می‌ستایند، اما خودشان، دیپلماسی را برمی‌گزینند و حتی از احتمال جنگ می‌هراسند. آداب تقیه می‌دانند و با مبارزه بیگانه‌اند. برای حسین، قیام را می‌پسندند و برای خویش، تقیه را. از حسین، توقع خون دارند و از خویش، توقع اشک. در پوسته‌ها و ظواهر، متوقف مانده‌اند و خط و مرام و منطق حسین را دور افکنده‌اند. هم‌عهد با عافیت هستند و تن به بلا نمی‌سپارند. رفیق منفعت هستند و نارفیق مصیبت. ۳. چه کنیم با این تعارض‌ها و تهافت‌ها؟! چه کنیم با این تذبذب‌ها و تلاطم‌ها؟! چه کنیم با این فهم تاریخی‌شده از حسین؟! چه کنیم با ناهمسازی ادعا و عمل؟! چه کنیم با این ارادت‌های منهای اراده‌ی انقلابی؟! تشنگی حسین کجا و خوف اینان از تحریم کجا؟! معامله‌گری اینان کجا و مقاومت حسین کجا؟! او برای دین، هم نان می‌دهد و هم جان، و اینان برای دنیا و لذت، دین‌فروشی می‌کنند. از دین خویش می‌فرسایند برای طلب دنیا. دنیای‌شان تا آنجا دینی‌ست که هزینه ندارد. دین‌داری‌شان، بی‌هزینه و عافیت‌طلبانه و کاسبکارانه است. دکان گشوده‌اند و کیسه دوخته‌اند، اما حسین نیزه‌نشین را می‌ستایند. هرکه به مکتب و مرام حسین، نزدیک‌تر باشد را افراطی و‌ تندرو می‌خوانند؛ چنان‌که در زمانه‌‌ی حسین نیز، او را خارجی شمردند. اهل دنیا، در طلب زندگی هستند و نه مبارزه. و حسین، چه زیبا و‌ موجز، این حقیقت تلخ را در قالب کلمات ریخت و فرمود: «إنَّ الناسَ عَبيدُ الدُّنيا و الدِّينُ لَعقٌ على ألسِنَتِهِم يَحوطُونَهُ ما دَرَّت مَعائشُهُم، فإذا مُحِّصُوا بالبلاءِ قَلَّ الدَّيّانُونَ؛ همانا مردمان، بنده‌ی دنيايند و دين، لقلقه‌ی زبان آنهاست، و هر جا منافع‌شان به‌وسيله‌ی دين، بيشتر فراهم آید، زبان مى‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند، آنگاه دين‌داران، اندكند.» این سخن حسین، اعتراض صریح و گزنده‌ی او به جامعه‌ای است که دین را در سایه‌ی دنیا می‌طلبد و هر آن‌گاه که زمینه‌ی امتحان و ابتلاء فراهم گردد و میان این دو، تزاحم رخ بدهد، دین را به کناری می‌افکند و دنیا را بر صدر می‌نشاند.