🤚 چرا دینداری در آخرالزمان را مانند نگه داشتن آتش در کف دست، سخت و دشوار دانسته اند؟ ( بخش دوم )
👈 در بخش اول ، چند روز پیش متن احاديث مرتبط و سند آن تقدیم عزیزان شد. در بخش دوم تحلیلی روان شناختی ،جامعه شناختی ( روانی، اجتماعی ) از این حدیث ارایه شود.
۰۱ دینداری ما مسلمانان و مومنین را می توان در دو وضعيت و دو شرایط بررسی کرد. وضعیت اول شرایط معمولی و متعارف در جامعه و در جهان پیرامونی خود، که در آن جان و مال مسلمانان و مومنین در آسایش و آرامش است و هیج خطری نه جنگ و نه تهدید و نه سختی جامعه را تهدید نمی کند ،در این صورت هم مسجد و محراب به راه است و هم بازار و کاسبی ، هم منزلت اجتماعی و اعتبار و موقعیت سیاسی پابرجا است و هم اعتبار و موقعیت دینداری ، در این شرایط همه طرفدار دو آتشه دین و انقلاب و ... هستند .
۲.وضعیت دوم، شرایط سخت جامعه و محیط پیرامونی، شرایط سخت آزمون ادعاها، شرایط دشواری که در آن دین و دینداری حقیقی و ارزش ها ،آرمان ها و اهداف انقلاب و نظام مورد تاخت و تاز دشمنان قرار می گیرد و در این شرایط حفط دین و دینداری سخت و دشوار می شود.. مانند شرایط هشت سال دفاع مقدس و یا شرایط کنونی منطقه و کشور بخصوص در دهه اخیر و مسایل مدافعان حرم و اکنون تجاوزات وحشیانه اسرائیل و آمریکا به غزه و لبنان و یمن و سوریه و عراق ، در این شرایط، حفظ دینداری سخت تر از حفظ آتش در کف دست است.زیرا تعارض منافع پيش می آید ، منفعت دفاع از دبن و حفظ دینداری حقیقی که هزینه دارد و منفعت حفظ موقعیت اجتماعی و سیاسی خود که مستلزم عبور آرام آرام و توجیه گرایانه از انقلاب و امام و شهدا است. در این شرایط حفظ دین و دینداری از نگه داشتن آتش در کف دست سخت تر است.
۳. میزان این آزمون الهی هم متناسب با افراد و موقعیت ها متفاوت است . از یک کاسب محل گرفته تا بالاترین پست اجرایی و سیاسی و قضایی و مانند آن در کشور، در اینجا طیف وسیعی مورد آزمون های الهی قرار می گیرند و افراد براساس روحیات شخصی و جو روانی و اجتماعی شایع در جامعه تصمبم گیری می کنند که آیا حافظ دبن و دینداری خود باشند و یا با توجیهات حتی به ظاهر معقول و منطقی و گاهی دینی، از دینداری خود عبور کنند. انسان های چسبیده به مال و منال دنیا، انسان های چسبیده به چند روز ریاست و قدرت چه در سازمان و یا جامعه که هدفی جز حفظ موقعیت و منافع خود ندارند، این گونه مسلمانان و مومنین دین و دینداری خود را به خاطر حفظ چند روزه جایگاه سیاسی خود در جامعه و یا حفط و بازتولید جایگاه شغلی خود، البته با توجیهاتی به ظاهر منطقی و موجه ، اما با انگیزه حفظ منافع خود ، نمی توانند شرایط سخت دینداری آخرالزمانی را رعایت کنند و تحمل سختی های آن را ندارند. البته اگر بتوانند از منافع خود عبور کنند، آزمون های آخرالزمانی را بسیار آسان می یافتند. اینان همان کسانی هستند که با رنگ عوض کردن و با همراه جماعت شدن و با نان به نرخ روز خوردن با هرشرایط سیاسی کنار می آیتد.
برای این گونه از دینداران البته دینداری سخت می شود ، سخت تر از حفظ آتش در کف دستشان
نوشته شده در روز جمعه ،۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط مدیر کانال
https://eitaa.com/drfatehi
نه به دنبال کاسبی با خون مطهرت هستم و نه مینویسم تا جان و روان را با بهبه و چهچه و نعتِ مادحین، تکریم کنم. برای خودم مینویسم و هر که تصویر آخرین تو، خواب از چشم فطرت خفتهاش پرانده است. تصویر پایانیات، حجت را بر ما بیارادگان شرمسار تمام کرد و معنی سختکوشی مبارز مخلص را باز شناخت. حقیر کرد متهاون سستکردار را. کوچک کرد پشتِ گوش اندازان شارلاتان را، که کمترین کُنشی از سر عادتشان را در برابر دهها دوربین به اسم دلیری صورتحساب میکنند. تو اثبات کردی پهلوان جنگجو، صفشکن هنگامهجو، حتی با صورت مستور، اگر تزکیه باشد، دوربین دشمن میشود تلسکوپ، سرباز دشمن میشود رُخشاگیر و تصویرش میشود پیام منشأ عقل عالم وجود، که به لرزه در میآورد آدمیزاد پاک طینت را ... و ما قبلاً تجربه کردیم تزکیه، چگونه دوربین ناحق را استخدام میکند برای ابلاغ حقیقتِ حق. آری دوربینِ بیداد، فرا فرستاد تصویر پایانی محسن حججی را و آغاز کرد درمان افسردگی دلمردگان تشنهی زندگی را و حجتی شد، سبب غلبهی بر خصم. شبیه تصویر آخرین تو ای یحیی.
تصویر تو بر هر جویندهی خُجستگی، هشدارهای لازم را داد و رستاخیز حاج قاسم و سید حسن را شناساند و آموخت امروز، من چه با دوربین و قلمم، چه با هر جنگ افزاری که برگزینم، اگر دم به دم، همسان ثانیههای پایانیات، بسان چشم صریحت به خصم، تیز نگاه نکنم و نظیر دست زخمدارت، چماق بر فرق سفاک نکوبم، گر نام مجاهد بر خود وضع کنم جعل است و گر یاد خیر از خود بر جای گذارم، بُهتان.
یحیی، تو در این شب جمعه، به عمل یاد دادی، هر قلمرو کربلاست و نقش جمال هر دلاوری، شَیبُ الخضیب و گَرد رُخ هر تازندهای، خَدُّ التَریب و دشمن به تبانی خودش، با پرترهای که از تو رسم کرد، گیتی را هشیار ساخت.
یحیی، تو مرا از خواب برخیزاندی...
بعدازظهر ۲۷ مهر ۱۴۰۳
#یحیی_السنوار
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
مثل شیر در میدان شهید شد، زخمی شد اما تا آخر محکم ایستاد.🦁
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
♥️ *الشهید یحیی سنوار*
💔 از بى ارزشى و خوارى دنيا نزد خداى متعال است كه سر يحيى بن زكريّا به فاحشهاى بنى اسرائيلى هديه شد
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
شهادت یحیای مقاومت باید به عنوان یک درس در مدارس ما تدریس بشه...
از این همه رشادت و مظلومیت فیلم و انیمیشن ساخته بشه.کیفیت شهادت او تبدیل به یک #نماد بشه
چهره او تندیس و پوستر و بنر بشه
و حتی روی لباسها نقش ببنده!
چرا الگوی بچههای ما شخصیتهای فیک و دروغ فیلمهای هالیوودی باشن؟
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثل یک قهرمان تنها و زخمی اما مقتدر
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
ببخشید طولانی شد،
حس و حالمو رو نمیتونستم از این خلاصه تر کنم.
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
ابوابراهیم شهادتنامه میخواست وبخاطرآرمان فلسطین گرفت 🤍🇵🇸
خدا رحمتت کنه ابوابراهیم 🤲🏿
#یحیی_السنوار
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
او یک قهرمان واقعی بود !
و راهش ادامه دارد ...
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫