eitaa logo
آرما مدیا
5.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جریان‌شناسی سینمای آخرالزمانی هالیوود 1⃣ وحشتِ زیستنِ تنها در جهان بدون خداوند را، در رفتار انسان قرن بیستم و پایان آن می‌بینیم، موج زیادی از فیلم‌های آخرالزمانی حکایت‌گر همین وحشت‌اند و انگار انسان جای خالی خداوند را، حالا در زندگی خود حس می‌کرد. اما افسوس که سال‌های پایانی قرن بیستم با بازگشت بشر به ایمان رقم نخورد و به‌جای اعتقادات توحیدی، به سمت خرافات مدرن، متافیزیک پست‌مدرن و در نهایت، موجودات خیالی رفت تا جای خالی خدا را پُر کنند! 2⃣ جنس جدیدی از فیلم‌ها که باید تفصیل آن را در سینمای آخرالزمانی قرن ٢١ دنبال کرد که از دیرباز دغدغهٔ جریان سینمایی جهان بوده است. 3⃣سینمای آخرالزمانی به پنج زیرگروه تقسیم می‌شود: آخرالزمان طبیعی، آخرالزمان فناورانه یا تکنولوژیک، آخرالزمان علمی تخیلی، آخرالزمان اسطوره‌ای و آخرالزمان دینی. 4⃣ سه تا از این اقسام مرتبط با بحث آسمان، ستارگان و موجودات فضایی است و از همان دوران شکل‌گیری سینما دغدغهٔ فیلمسازان جهان بوده است. 5⃣ در آخرالزمان طبیعی، طبیعت و شورش‌های طبیعت مانند برخورد شهاب‌سنگ به زمین، شرایط آخرالزمانی را پدید می‌آورند و دانشمندان باید با این پدیده مقابله کنند. 6⃣ در آخرالزمان فناورانه، محصول دست بشر علیه بشر قیام می‌کند و شرایط آخرالزمانی را برای او فراهم می‌آورد. مانند فیلم «نابودگر The Terminator» و بشر باید با برگشت به طبیعت و فطرت با این خطر مقابله کند. 7⃣ در آخرالزمان علمی تخیلی شاهد موجودات فضایی هستیم ارتباط ما با فرازمینی‌ها در تاریخ سینما سیری دارد، از وحشت تا مذاکره تا مهاجرت. 8⃣ موج اول فیلم‌های بیگانه‌محور، ما را از این موجودات می‌ترساند. این موجودات روزی به زمین می‌آیند و برای بشر خطراتی ایجاد می‌کنند و فضای زندگی انسان با پدیده‌های آخرالزمانی مواجه می‌شود، مانند فیلم «روز استقلال» . 9⃣ در موج دوم، مانند فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» یا «ای.تی. موجود فرازمینی» این موجودات به زمین می‌آیند، اما نه برای ویرانگری، بلکه برای مذاکره با انسان و حتی می‌توان گفت که مهمانان انسان‌اند. باید دانست که چگونه با آن‌ها سخن بگوییم و آداب سخن گفتن با آنها را بیاموزیم. 🔟 در موج سوم، فرازمینی‌ها شما را به سمت خود دعوت می‌کنند، جهان خوب، جهان آن‌ها است. اگر انسان به آن سمت برود ظرفیت فراانسانی او متبلور می‌شود. مانند جریانی که در فیلم «آواتار» دیده شد، انسان دیگر ظرفیت‌هایی پیدا می‌کند که فراتر از یک انسان است. 1⃣1⃣ پس از وحشت تا مذاکره و از مذاکره تا مهاجرت یک سیر مفهومی‌ است که تا امروز طی شده است. اگرچه که هنوز هم فیلم‌های موج اول ساخته می‌شود اما غلبه دیگر با این موج نیست. 📚اندیشکده مطالعات یهود @media_arma
بی‌اخلاقی برای رسیدن به اهداف سیاسی 🔺تصویر بالا تحت عنوان صفحه‌ی اول پراودا روسی و توهین به رئیس جمهور کشورمون منتشر شده که ناصحیح و فیک است 🔺وقتی عده‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی‌شان از هیچ کار غیراخلاقی دریغ نمی‌کنند، اگر به سایت روسی این روزنامه مراجعه کنید، آن را سیاه و سفید خواهید یافت و چنین تصویری وجود ندارد @media_arma
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "ضد" 📽کارگردان : امیرحسین ربیعی 📝انسان معمولا در گذشته و آینده زندگی میکند، یا با خاطرات گذشته سیر می کند و یا غرق در آینده سازی است. 🔻قرآن مجید هم که به عنوان بزرگترین و جامع ترین کتاب ما مسلمانان است سراسر قصه های گذشتگان و وعده های اُخروی (آینده) است. 🔻برای ما ایرانیان همیشه گذشته شیرین تر و رویا گونه تر بوده به طوری که بهترین لحظات زندگیمان معمولا در گذشته و مرور خاطرات آن رقم می خورد، حالا به این گذشته اتفاقات سیاسی و تاریخی اضافه که می شود انگار به وزن زندگیمان چیزی اضافه و کم می شود. 🔻اغلب اوقات، زمان و گذر زندگی غباری می شود بر هویت سیاسی اجتماعی و فراموش می کنیم که ما فرزندان کدام تلاطم ها بودیم نوه ی کدام جریان ها و نتیجه ی کدام گلوگاه ها هستیم. 🔻در این که دهه ی اول انقلاب پر است از حوادث و اتفاقاتی که باید ریز به ریز برسی و مطالعه شود تا سره از ناسره عیان گردد شکی نیست اما پرونده منافقین و اتفاقات و ترورهای اول انقلاب چند سالی هست که دستمایه ی چندین فیلم و سریال داستانی و چندین مستند و مجموعه مستند شده است البته که هنوز هم میشود و باید چندین کار و نکته ی جدید از دل این حوادث بیرون کشید. 🔻اما چیزی که به شدت مخاطب ۱۴۰۰ تشنه ی آن است کمی فراتر رفتن از لایه ی اولیه منافقین است اینکه مثلا لایه های بعدی نفوذ در دهه ی هفتاد یا هشتاد و حتی نود چگونه حمایت و شکل گرفته است و البته که از این دست پرونده ها بسیار است. 🔻با همه ی این تفاسیر "ضد" فیلم ارزشمندی ایست که سعی میکند در پرداخت موضوع نسبت به فیلم های مشابه خود جانب انصاف را بیشتر رعایت کند و با نزدیک شدن به انگیزه های فردی و دیالوگ های واقعی کمی اوضاع را بهتر برای مخاطب شرح دهد. 🔻بازیهای روان و خوب و بخصوص بازی متفاوت نادر سلیمانی و بازی باور پذیر مهدی نصرتی از ویژه گی های بارز این فیلم محسوب می شود. 🔻طراحی صحنه همیشه عالی محمدرضا شجاعی و کارگردانی خوب و روان امیرحسین ربیعی که حالا سری در میان سرهای کارگردانان بزرگ در آورده نوید بخش سینمایی شریف و سالم را می دهد. 🔻البته درام محکم و قوی حسین تراب نژاد که دل آدم را گرم می کند در این سیاهه نویسی سینمای ایران هستند نویسندگان کار بلد که علاوه بر درام مسئله را هم می فهمند و پیشتر میدانند در چه زمانی و برای چه مخاطبی چه قصه ای بگویند. ✍امین شجاعی @media_arma
💢اختتامیه جشنواره جمعه برگزار می شود 🔹 دبیر جشنواره فیلم فجر: هیات داوران آنقدر حرفه‌ای، جدی و ملی است که همه عقاید و سلایق را نمایندگی می‌کند. 🔸آنچه هیات داوران با توجه به همه فیلم‌ها انتخاب کردند قابل دفاع است و از نظر تنوع ژانر می‌توان به خروجی این هیئت اعتماد کرد. 🔹اختتامیه فیلم فجر ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه در برج میلاد برگزار می‌شود. 🔸به دلیل خیز ششم کرونا ناگزیر هستیم ظرفیت اختتامیه را کمتر از آنچه اکنون در سالن های اکران وجود دارد در نظر بگیریم. @media_arma
⭕️اینستاگرام بزرگترین بازار کارآفرین ایران 🔸مقایسه آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهشی بتا، کاربران ایرانی اینستاگرام از ۴۷ میلیون به ۴۸میلیون افزایش یافته است. 🔸 همچنین تعداد کاربرانی که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند از ۶۰۰ کاربر در سال۹۹ به یک هزار کاربر در سال ۱۴۰۰ رسیده است. 🔸اصلی ترین حوزه کسب و کاری در اینستاگرام، پوشاک و بعد از آن آرایشی و بهداشتی و در رتبه سوم مشاغل حوزه مشاوره و خدمات و در چهارمین جایگاه لوازم منزل و کسب و کارهای مرتبط با آن قرار دارد. ✅ @media_arma
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "علفزار" 📽نویسنده و کارگردان : کاظم دانشی 📝پرداختن به دردهای اجتماعی از کارکردهای اصلی سینما محسوب میشود.... 🔻اصلا بزارید درباره درد و جراحی جور دیگر حرف بزنم، هر انسانی دچار درد و بیماری می شود و حکم عمومی اینست که پزشک علت درد را شناسایی کند و بعد با تخصص خود درمان را شروع کند. 🔻معمولا پزشکان حاذق وقتی بیمار را معاینه میکنند بعضا متوجه چندین عامل یا مرض می شوند و سعی میکنند که اولویت بندی کنند و به ترتیب مراحل درمان را آغاز می کنند. 🔻حالا بعضی پزشکان کم تجربه و یا بی تجربه شتابزده داروی x و y می نویسند و خود را خلاص میکنند، مثلا کسی که همزمان دیابت و تیروئید دارد تجویز میکنند ضمن کنترل دیابت ابتدا باید مشکل تیروئید را حل کرد و بعد به درمان دیابت بپردازند، حالا فرض کنید بیمار بیچاره احتیاج به جراحی هم داشته باشد تصور کنید پزشک مدام از تومور یا زخم چرکین بیمار عکس بگیرد و نشان بیمار بدهد که بیا ببین و عبرت بگیر و بفهم با خودت چه کردی و خوب بشو. 🔻شاید واضح ترش اینست که اگر طرف سرطان داشته باشد معمولا از بیمار مخفی میکنند که وی روحیه اش را از دست ندهد. 🔻کاری که کاظم دانشی در علفزارش می کند دقیقا همانند پزشک بی تجربه است که دردی را تشخیص داده ولی چنان عیانش کرده که بیمار فلک زده همان دم پس می افتد و دردی به دردهای قبلی اضافه می شود . 🔻علفزار همچنان که از اسمش پیداست محلی ایست که جولانگاه حیوانات است و دانشی همه را حیوان میبیند، البته این نوع نگاه میراث جریان روشنفکری سینماست که همیشه عقل کل است و همه چیز دان و همیشه معترض . 🔻مثل ترسویی که بیرون گود نشسته و فقط بد و بیراه می گوید و عالم و آدم مقصرند جز وی که هنرمند است و بَری از همه چی. 🔻دانشی در علفزار تا می تواند حق و باطل را قاطی میکند تا مرز و تشخیص آن دشوار شود به خودت میآیی میبینی طرفدار زن لخت شوهر داری هستی که با محرم و نامحرم داخل استخرند. 🔻یکی از کارهای اصلی شیطان در طول تاریخ بشریت همین قاطی کردن حق و باطل است. اعوذ و بالله من الشیطان الرجیم 🔻دانشی که شاید بتوان گفت محصول سینمایی اوج است حالا برای سازمان فرود فیلم ساخته. 🔻شاید با من موافق نباشید و بگوئید او غیر از واقعیت چیزی نگفته، بله همان ابتدای فیلم هم می نویسد تمام پرونده های فیلم واقعی ایست اما غده‌ی سرطانی را صاف دربیاورد و نشان بدهی که درمان نیست اصلا کار خاصی نیست، شق القمر هم محسوب نمی شود. 🔻از فردا بریم و یک پرونده از دادگستری بگیریم و به فیلمسازان بدهیم فیلم کنند و ان‌شاء‌الله ۴ یا ۵ ساله تمام معضلات اجتماعی حل می شود و خلاص. 🔻خارج از محتوا، فیلم با اینکه ریتم خوبی دارد اما در کارگردانی و دکوپاژ چیزی فراتر از فیلمهای این ژانر نمیرود و کارگردان بیشتر تمرکز خود را بر روی نماهای بسته حفظ می کند که البته جسارت و مهارت معمولا در نماهای باز عیان می شود. 🔻چیز خاص و ویژه ای در طراحی ها دیده نمیشود و تصویر هم همان فرمول همیشگی این سبک است یعنی دوربین روی دست با تکان های ریز برای تشدید تنش. 🔻روی دیگر سکه هم بازی خوب بازیگران بخصوص پژمان جمشیدی ، سارا بهرامی و صدف اسپهبدی است . 🔻تمام نکاتی درباره علفزار گفته شد تحلیلی شخصی ایست اما چیزی که به قطعیت میشود گفت این است که این فیلم را با خانواده نمیشود دید. 🔻خدا آخر عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند. ✍امین شجاعی @media_arma
دادگاهی در ترکیه سرپرستی کودکی را از مادر فضای مجازی‌بازش سلب کرد 🔸دادگاهی در ترکیه به دلیل فعالیت‌های زیاد یک مادر در تیک‌تاک و سواستفاده از فرزندان برای جذب فالوئر، سرپرستی کودکان را از مادر سلب و به همسر سابق اعطا کرد. 💢مقایسه کنید با چندین پدر و مادر ایرانی که فرزندان خود را تبدیل به برده‌های اینستاگرامی کرده‌اند اما هیچ مجازاتی نمی‌بینند. ✅ @media_arma
⭕️ توییتر احتمالا با قابلیت Articles، نوشتن مقالات بدون محدودیت کاراکتر را ممکن می‌کند 🔸 توییتر معمولا به خاطر محدودیت کاراکتر هر توییت خود شناخته می‌شود، قبلا 140 کاراکتر بود اما محدودیت آن سپس تا 280 کاراکتر افزایش پیدا کرد. 🔸اکنون به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی با قابلیتی تحت عنوان «Twitter Articles» در حال بررسی روش‌های جدیدی برای کاربران خود است تا متن‌های طولانی‌تری یا مقالات را توییت کنند. 🔸جین وونگ، محقق اپلیکیشن موفق به کشف یک منوی مخفی در نسخه وب شبکه اجتماعی توییتر شد که به ویژگی جدید مقالات آن اشاره دارد، هنوز جزئیات زیادی درباره نحوه عملکرد این ویژگی وجود ندارد اما احتمالا به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون محدودیت 280 کاراکتری، مقالات طولانی‌تری در توییتر بنویسند. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چگونه رسانه‌ها ذهن‌ها را در رابطه با دیگر کشورها جهت‌دهی می‌کنند؟ @media_arma
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "دسته دختران" 📽کارگردان: منیر قیدی 📝درک شرایط یک زن در جامعه و خواسته ها و توقعاتش از جامعه، حضور زنان و نقش آفرینی و راهبری آنان در گلوگاههای تاریخی، تاثیر زنان در رخدادهای سیاسی اجتماعی اینها و چندین تیتر دیگر اساس شکل گیری آثاری چون دسته‌ی دختران هستند. 🔻دختران، مادران و همسرانی که اگر نبود صبر و استقامت و دلگرمی شان، حالا شاید روزگار جور دیگری رقم خورده بود. 🔻فیلم دسته ی دختران با نگاه به پاسداشت مقام زنان در جنگ قابل ستایش است اما آنها که برای آرمانشان از جان گذشته اند حالا کمتر توقع اینست که برای روایت این دلاوریها هم هنرمندان کمی در پرداخت روایت حوصله و وسواس نشان بدهند تا حق مطلب ادا شود. 🔻برای ادای حق مطلب در جهان درام اول شخصیت لازم است شخصیتی که با وجودمان یکی شود تا بتوانیم او را، یا بهتر بگویم آنها را لحضه به لحظه درک کنیم و زندگی کنیم، اما این اتفاق در دسته ی دختران به خوبی نمی افتد و شخصیت ها به درستی پرداخت نمی شوند. 🔻نویسنده کدهایی کلی از شخصیت ها نمایان میکند و سعی میکند با صحنه سازی های دلخراش جنگ ما را متاثر کند که باید گفت در این مورد تا حدودی موفق می شود، اما آنچه او را ناکام می گذارد قصه نرسیده ایست که فصلش نشده آن را چیده است. 🔻به هرحال فیلمنامه در توصیف موقعیت های خرمشهر آن زمان به رمان های موجود دفاع مقدسی هم نمی تواند نزدیک شود و وصف حال آدمهای خرمشهر را تنها پیوست می کند به صحنه های پر هزینه تیر و ترکش. 🔻اما آنچه ارزشمند است روایت زنی ایست از زنانی که زمانی احساس وظیفه کردند که باید برای این خاک جنگید و همین احساس وظیفه را امروز منیر قیدی در جبهه ای دیگر کرده و تشخیص داده، باز نمایی کند حضور زنان این سرزمین و ایستادگی آنان را و ثبت کند هویت زنان و دختران این سرزمین را تا یادمان نرود ایستادند تا ایران بماند. 🔻به احترام این نگاه و ساخت لحظات تاثیرگذار دفاع مقدس برای تیم سازنده دسته دختران می ایستم و ادای احترام می کنم. ✍امین شجاعی @media_arma
📸با گروه هکری عصای موسی آشنا شوید 🗞‌گروه هکری عصای موسی قدمت زیادی ندارند، اما در همین مدت کم لیست بلندی در زمینه هک دارند. 🔹 آن‌ها گفته‌اند هدفشان افشای اطلاعات مرتبط با رژیم صهیونیستی است، هدفی که تا امروز خیلی خوب از پس آن برآمده‌اند و لیست اطلاعات محرمانه منتشر شده و دسترسی‌هایی که به مناطق حساس این منطقه داشته‌اند، بی‌شمار است. ✅ @media_arma
⭕️ توییتر گزینه امتیاز منفی را به صورت همگانی عرضه می‌کند 🔸 توییتر قصد دارد ویژگی نمره دادن منفی به توئیت‌ها را که پیش از این به صورت آزمایشی و محدود عرضه شده بود، برای همه کاربران فعال کند. ✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این روزها به راحتی به هر ویدئویی استناد نکنید ♨️ دقت داشته باشید که هرچیزی که در فضای مجازی وجود دارد، الزاما به این معنی نیست که از صحت کامل برخوردار است، این ویدیو را ببینید تا متوجه بشوید تشخیص ویدیوهای ساختگی از حقیقی در فضای مجازی چقدر سخت شده و نباید آنچه را در فضای مجازی می‌بینید به سادگی باور کنید. @media_arma
‍ 💢نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر "ملاقات خصوصی" 📽کارگردان: امید شمس 📝در تمامی جوامع بشری که قائل به قانون و قانونگذاری اند عقوبت گناه و بی قانونی امری است حتمی که یا توسط حاکم اجرا می شود و یا اگر متهم قِصر در برود از حکومت خدا نمی تواند در برود و روزی مجازات خواهد شد. 🔻و لا یمکن الفرار و من حکومتک یکی از کارکردهای هنر هم کمک به قانون و قانونمندی ایست و البته شفاف کردن مرز بین حق و باطل، اصلا هنر برای ساخت جامعه متعالی ایست که رقم می خورد. 🔻حالا جناب فیلمساز محترم در "ملاقات خصوصی" مدافع شخصیتی ایست که بقول خودش در شرایط فشار دست به ارتکاب جرمی زده و حالا که باید عقوبت ببیند تقصیر را گردن حکومت می اندازد و می گوید این چه عشقی ایست که برای رسیدنش باید خلاف کنیم، برادر من اشتباه زدی الان حکومت باید طلبکار باشد نه تو. 🔻البته نتیجه چنین تفکری میشود که جای قاتل و مقتول از نظر ارزش گذاری در جامعه عوض می شود و میبینی جایی که قاتلی باید قصاص شود مثل یک قهرمان ملی اسطوره می شود. (نمونه های اخیر سالهای گذشته مملکت خودمون) 🔻از این بحث هم که بگذریم یکی از بدترین کارهای صاحب اثر که بعضا در آثار دیگر هم دیده میشود و با پررویی و افتخار به عنوان تکنیک هم قالب درام بی مادر می کنند کم فروشی ایست. 🔻یعنی در قصه نکته و مطلبی هست که نویسنده آن را از مخاطب مخفی میکند و مخاطب را دو ساعت معطل اطلاعات می کند. 🔻نه این نامش تعلیق نیست و ربطی هم به درام ندارد و تنها کم فروشی و نبود درام قوی در اثر است، یعنی فیلمساز بلد نیست قصه بگوید و به جای آن بخشی از اطلاعات قصه را تا آخر مخفی نگه می دارد. 🔻در ملاقات خصوصی که قصه اش درباره چند زندانی ایست چرا بیننده نباید کامل از جرم شخصیت ها باخبر باشد، این اطلاعاتی ایست که در قصه وجود دارد و تنها نویسنده برای تعلیق اثر آنها را مخفی کرده. 🔻جالب تر زنی که همسر یکی از اینها میشود بعدا باید بفهمد که تا آزادی شوهرش چقدر مانده و شرایط آزادی اش چیست؟ 🔻این دیگر نوبر است یعنی اطلاعات را از ما مخفی کرده که هیچ از شخصیت ها هم مخفی کرده، متن پر است از این چاله ها و علت و معلول ها. 🔻در مجموع در ملاقات خصوصی با سوژه و فیلم جدیدی روبرو نیستیم، ملاقات خصوصی تلفیقی ایست از متری شیش و نیم و شبی که ماه کامل شد با همان تردید ها و البته با پایانی کاملا حدس زدنی. ✍امین شجاعی @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا به بومی‌سازی سواد رسانه‌ای نیازمندیم؟ 🔺 سواد رسانه‌ای دیگر کشورها، جوابگوی نیازهای جامعه ما نیست و نمی‌توانیم مطابق با الگوی کشورهای دیگر این مهارت را آموزش دهیم، این دانش و مهارت باید بومی‌سازی و مطابق با شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان طراحی شود. @media_arma
⭕️اولین مراسم عروسی در متاورس با حضور ۲۰۰۰ مهمان برگزار شد 🔸زوج آمریکایی برای اولین بار در جهان مراسم ازدواج خود را در دی‌سنترالند با حضور ۲۰۰۰ مهمان در ملک مجازی گروه حقوقی رز برگزار کردند./دیجیاتو ✅ @media_arma
💢 پرکارترین بازیگران چهلمین جشنواره فیلم فجر @media_arma
‍ 💢‍ اعلام فهرست نامزدهای اسکار/"ماشین من را بران" پدیده اسکار ۲۰۲۲، پیشتازی "قدرت سگ" 📝فهرست نامزدهای رشته‌های اصلی عبارت است از: 🔹بهترین فیلم: بلفاست، کودا، به بالا نگاه نکن، ماشین منو بران، تل ماسه، پادشاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، کوچه کابوس، قدرت سگ، داستان وست ساید 🔸بهترین کارگردانی: کنت برانا (بلفاست)، ریوسوکی هاماگوچی (ماشین منو بران)، پل توماس اندرسون (پیتزا لیکوریس)، جین کمپیون (قدرت سگ)، استیون اسپیلبرگ (داستان وست ساید) 🔹بهترین بازیگر مرد: خاور باردم (ریکاردو بودن)، بندیکت کامبربچ (قدرت سگ)، اندرو گرافیلد (تیک، تیک ... بوم)، ویل اسمیت (پادشاه ریچارد)، دنزل واشنگتن (تراژدی مکبث) 🔸بهترین بازیگر زن: جسیکا چستین (چشمان تامی فی)، اولیویا کلمن (دختر گمشده)، پنه لوپه کروز (مادران موازی)، نیکل کیدمن (ریکاردو بودن)، کریستین استورات (اسپنسر) 🔹بهترین نقش مکمل مرد: کایرن هایندز (بلفاست)، تروی کاتسور (کودا)، جس پلمنز (قدرت سگ)، جی کی سیمنز (ریکاردو بودن)، کودی اسمیت-مک‌فی (قدرت سگ) 🔸بهترین نقش مکمل زن: جسی باکلی (دختر گمشده)، آریانا دبوس (داستان وست ساید)، جودی دنچ (بلفاست)، کریستین دانست (قدرت سگ)، آنجانو الیس (پادشاه ریچارد) 🔹بهترین فیلمنامه اصلی: بلفاست، به بالا نگاه نکن، پادشاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، بدترین آدم دنیا 🔸بهترین فیلمنامه اقتباسی: کودا، ماشبن منو بران، تل ماسه، دختر گمشده، قدرت سگ 🔹بهترین انیمیشن بلند: اِنکانتو، فرار، لوکا، میشل در مقابل ماشین‌ها، رایا و آخرین اژدها ✅ @media_arma