⭕️تقاضا آلن دلون برای مرگ خودخواسته تکذیب شد
🔹 فرزند آلن دلون در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تمایل پدرش به مرگ خودخواسته با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود این شایعات را رد کرد.
🔹آلن فابین ضمن تکذیب این خبر با افزودن تصاویری از سایتهایی که اخبار جعلی در این باره مخابره میکنند، روش کار این روزنامه نگاران را محکوم کرده و از آنها خواسته پدرش را تنها بگذارند./ایسنا
✅ @media_arma
⭕️ زبان فارسی در رده پنجم محبوبترین زبانهای اینترنت
🔸بر اساس آمارهای سایت w3techs زبان انگلیسی رایجترین زبان روی اینترنت است و طی یکسال اخیر این سهم افزایش یافته اما سهم زبان فارسی در یکسال اخیر با کاهش مواجه شده است.
🔸سهم زبان فارسی در فضای وب طی یک دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در حالی که در سال ٢٠١١ سهم زبان فارسی ٠/۶ درصد از کل محتوای وب بوده این میزان در آوریل ٢٠٢٢ به ٣/١ درصد رسیده است.
🔸با این حال به نظر میرسد سهم زبان فارسی در چند ماه اخیر رو به کاهش گذاشته است. در ژانویه ٢٠٢٢ سهم زبان فارسی به بالاترین میزان خود رسید و ٣/۵ درصد از کل محتوای وب را تشکیل داد، اما حالا این سهم کاهش قابل ملاحظهای یافته است. روند رشد زبان فارسی در وب به خصوص بعد از سال ٢٠١٨ قابل ملاحظه بوده است./ دنیای اقتصاد
✅ @media_arma
⭕️سریلانکا فیلترینگ شبکههای اجتماعی را به دلیل فراگیری VPNها متوقف کرد
🔸اخیرا شهروندان سریلانکا به دلیل بحران اقتصادی این کشور، باعث هرج و مرج شده بودند و حتی خانه شخصی رئیس جمهور «گوتابایا راجاپاکسا» را هدف قرار داده بودند که در نهایت این امر منجر به مسدود شدن شبکههای اجتماعی شد. حالا دولت این کشور به علت فراگیری VPNها، این ممنوعیت را پس از چند روز برداشته است.
✅ @media_arma
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍️ نمونه بارز از این نوع خطای محاسباتی را میتوان در جریان #طلبه_شهید مشهدی دید
بسیاری از اکانت های فیک آلبانی نشین و سعودی از این اتفاق ابراز شادمانی می کنند و عجیب آنکه انقلابی ها با تصور آنکه این ها بخشی از مردم هستند به آنها واکنش نشان می دهند.
#سواد_رسانه_ای
🌐 لینک توییت
✅ @media_arma
⭕️ الکساندر مالهگی تهیهکننده فرانسوی «قهرمان» در بیانیهی اتهام سرقت هنری فرهادی را رد کرد و پیروزی نهایی را از آن این کارگردان خواند.
🔹نشریه ورایتی ۵ آوریل برای اولین بار به حواشی فیلم «قهرمان» و حوادث هنری از سوی فرهادی پرداخت. ورایتی با تیتر «اصغر فرهادی و تهیه کننده فیلم کسب و کار ادبی «قهرمان» را رد کردند» یک گزارش اختصاصی درباره این حواشی منتشر کرد.
🔹در ادامه بخش هایی از این گزارش را می خوانید: اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار و الکساندر مالهگی تهیهکننده فیلم فرانسوی این کارگردان، گزارشهای مبنی بر محکومیت و مجرم شناخته شدن فرهادی به هنر ادبی درباره فیلم «قهرمان» را رد کردند. .
🔹مسیح زاده شاگرد سابق فرهادی، این کارگردان را متهم کرده است که ایده فیلم «قهرمان» را از مستندی که این دانشجو در کارگاه فیلمسازی فرهادی در سال ۱۳۹۳ در تهران ساخته بود، دزدیده است.
🔹مالهگی اما در بیانیه اعلام کرد هیچ حکمی و الزام قانونی درباره این پرونده وجود دارد، اما تنها تحقیقات مقدماتی برای حل و فصل محاکمه انجام شده است.
🔹مالهگی رئیس شرکت تولید و پخش مستقر در پاریس «ممتو» همچنین گفت که دادگاه ایران در بررسی اولیه خود، بر اساس تحقیقاتی که انجام داده است، ادعای احتمالی مسیح زاده در رابطه با درآمدهای فیلم «قهرمان» را «رد» کرده است. .
🔹این تهیه کننده معتقد است فرهادی در نهایت برنده این پرونده می شود، زیرا داستانی که «قهرمان» از آن برداشت شده است سال ها قبل از ساخت مستند مسیح زاده، هم در مقالات مطبوعاتی و هم در گزارش های تلویزیونی به آن اشاره شده است.
🔹البته این گفته های مالهگی محل اختلاف است زیرا مسیح زاده چندی پیش به هالیوود ریپورتر گفت که داستان را در یکی از زندان های بدهکاران شهر زادگاهش شیراز، محل فیلم پیدا کرده است و این داستان در رسانه های ایران منتشر نشده است.
🔹فرهادی در جشنواره «کن» سال گذشته نیز همان گفته های مالهگی را درباره داستان مطرح کرده بود.
🔹مالهگی در جای دیگری از بیانیهاش مینویسد: فکر میکنم در اینجا مهم است که «قهرمان» مانند فیلمهای اصغر فرهادی، موقعیتهای پیچیدهای است که در آن شخصیتها روی آنها ساخته شده است. داستان این زندانی سابق که سکه ها را در خیابان پیدا می کند و آن را به صاحبش پس می دهد، تنها نقطه شروع داستان «قهرمان» است. مابقی فیلم آفرینش محض اصغر فرهادی است./آوینافیلم
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پوریا پورسرخ: به مرحله تنفر از حرفهام رسیدهام!
🔹پوریا پورسرخ درباره حرفهی بازیگری تصریح کرد: هیچ کجا تا به حال این حرف را نزدهام اما به مرحلهای رسیدهام که از حرفهام به تنفر رسیدهام.
✅ @media_arma
⁉️رسانه ها را چه کسانی هدایت میکنند؟
🔻 6 یهودی 96 درصد رسانههای دنیا را در اختیار دارند.
🔻واشنگتن پست، نیویورک تایمز و والاستریت ژورنال نیز توسط 3 یهودی هدایت میشوند.
🔻 سرکوب رقابت و ایجاد انحصارات محلی در انتشار اخبار و افکار، مشخصه افزایش کنترل یهودیان بر روزنامه های آمریکا است.
💢 توانایی یهودیان در استفاده از مطبوعات به عنوان ابزار مخالف سیاست یهود را در سه روزنامه معتبر و تأثیرگذار کشور: نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشنگتن پست نشان داد.
📰 این سه روزنامه که بر سرمایههای مالی و سیاسی آمریکا تسلط دارند، روزنامههایی هستند که روندها و دستورالعملها را برای تقریباً بقیه روزنامهها تعیین میکنند.
⭕️آنها هستند که در سطح ملی و بین المللی تصمیم می گیرند که چه چیزی خبر است و چه چیزی نیست. آنها منبع اخبار هستند، بقیه فقط آن را کپی می کنند و هر سه روزنامه در دست یهودیان است.
🔹نیویورک تایمز در سال 1851 توسط دو غیر یهودی به نام های هنری ریموند و جورج جونز تاسیس شد. پس از مرگ آنها، در سال 1896 توسط یک ناشر یهودی ثروتمند، آدولف اوکس، از املاک جونز خریداری شد. نوه او، آرتور اوکس سولزبرگر جونیور، ناشر و مدیر عامل فعلی روزنامه است. سردبیر اجرایی مکس فرانکل و سردبیر آن جوزف للیولد است. هر دوی آنها نیز یهودی هستند.
🔹 خانواده سولزبرگر همچنین از طریق شرکت نیویورک تایمز صاحب 33 روزنامه دیگر از جمله Boston Globe هستند. دوازده مجله، از جمله McCall's و Family Circle با تیراژ بیش از 5 میلیون هر کدام. هفت ایستگاه رادیویی و تلویزیونی؛ یک سیستم تلویزیون کابلی؛ و سه شرکت چاپ و نشر کتاب.
🔹سرویس خبری نیویورک تایمز داستانهای خبری، ویژگیها و عکسهای نیویورک تایمز را به 506 روزنامه دیگر مخابره میکنند. /ژئوپلیتیک رسانه
✅ @media_arma
💢سلبریتی داریم تا سلبریتی
🔹شما خبر دارین که اسکارلت جوهانسون از بازی در فیلمی با کارگردانی ریدلی اسکات انصراف داده فقط بخاطر اینکه فهمیده سرمایهگذار فیلم بن سلمان هستش! او گفته در فیلم مردی که آتش جنگ را به پا کرده بازی نمیکنه!
🔹بعد سلبریدی های ما مثل ابی برای چند دلار شرف و عزت خودشونو میفروشند 🤦
💬Kian & Liam
#توییت_گشت
✅ @media_arma
📸دو عکس دیده نشده از پشت صحنه سریال خاطرهانگیز «پدر سالار»؛ ۲۸ سال پیش
🔺محمود پاکنیت، با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان و بازیگرانِ درگذشته مجموعه تلویزیونی پدر سالار، دو عکس از پشت صحنه این سریال را منتشر کرد
✅ @media_arma
📸 جا زدن عکس قاتل روحانی مشهدی به جای شهید بخشی توسط معاندین برای تفرقهافکنی
🔸بعد از حادثه تروریستی در مشهد، عکسی توسط عناصر ضدایرانی در فضای مجازی با این عنوان که «ضارب سه آخوند جزو لشکر فاطمیون و از نزدیکان حاج قاسم سلیمانی بوده، در حال نشر است.
🔹روابط عمومی لشکر فاطمیون گفته: فرد مورد اشاره شهید مدافع حرم رضا بخشی با نام جهادی فاتح، جانشین لشکر فاطمیون است و قاتل شهید اصلانی، هیچ ارتباطی با لشکر فاطمیون ندارد.
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
آرما مدیا
⭕️ واکنش کاربران توییتر به حادثه حرم رضوی
🔹روز گذشته حرم مطهر رضوی شاهد سوء قصد فردی به سه روحانی جهادگر بود، مجرمی که بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان، تبعه خارجی است و گفته میشود وابستگی جریانی به گروههای تکفیری وهابی دارد. این فرد که با اقدام خشونتآمیز خود منجر به شهادت یک نفر و مجروحیت دو نفر دیگر شده است، هر چند توسط زائران دستگیر میشود اما موجی از واکنشها را با خود به همراه داشته است. رصد دیتاک از بستر توییتر حاکی از آن است که کاربران این پلتفرم با ۲ هزار و ۹۶۰ توییت، ۲ هزار و ۱۶۹ ریتوییت و ۱۵ هزار و ۶۵۸ لایک نسبت به این اقدام واکنش نشان دادهاند.
#️⃣ #مشهد، #حادثه_حرم_رضوی، #زائران_شهید، #طلبه و #شهید_اصلانی هشتگهای پرکابرد و نتیجه کنشگری کاربران توییتر در این باره بوده است.
💬 توییت «ساعتی پیش، در حرم رضوی، فردی با چاقو به چند طلبه حمله کرده که در اثر این حمله یک نفر شهید و یک نفر هم مجروح شده. ضارب دستگیر شده و تحقیقات در حال انجام است. استیصال دشمنان ملت ایران به جایی رسیده که هم حرمت اماکن مقدسه را میشکنند و هم دوباره به قتل مردم عادی روی آوردهاند.» پرلایک ترین توییت بوده است.
🔸با نگاهی به رفتار و روند کنش رسانهای گروههای معاند و مخالف، تقسیم کار و پاس کاری محتوایی معناداری را شاهدیم. گروههای ضدانقلاب و برانداز با ابراز شادمانی از این رخداد، به تداوم حذف خشن روحانیت تاکید دارند و در بستهها و پروندههای خبری آنها این خط خبری مشهود است.
🔸شبکههای ماهوارهای به طور گسترده با اقدامی ترکیبی و در سه گانه «شیعه و سنی»، «افغان ستیزی» و «ضدیت با روحانیت» به این موضوع پرداختند و از سوی دیگر برخی گروهها در داخل بر موضوع افغان ستیزی متمرکز شدهاند و موج رسانهای هفتههای اخیر و بزرگنمایی و بازنماییهای رسانهای صورت گرفته نیز موئید این ادعاست.
🔸آنچه نباید از نظر دور داشت دقت نظر نهادهای رسانهای، انتظامی و امنیتی در مدیریت افکار عمومی است چراکه در نبرد شناختی موجود، بنای بر ایجاد انشقاق اجتماعی و عقیدتی و گرفتن ماهی از این آب گل آلود است.
✍ معصومه نصیری
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️افشاگری حجازی فر از سنگاندازی همرزمان شهید باکری در تولید موقعیت مهدی
✅ @media_arma
🔎فقدان رژیم مصرف و تاثیرات دهگانه رسانه بر مدیریت ذهن
💡برای اینکه از حضور روزانه ۴ تا ۶ ساعته نوجوانان و جوانان در فضای رسانه ای اعم از دیدن فیلم و سریال تا بازی های رایانه ای و چت کردن و حضور در شبکه های اجتماعی، ارزیابی دقیقی داشته باشیم و روش حل مساله و خط مشی گذاری درستی در سطح ۱.فرد و ۲.خانواده و ۳.جامعه، اتخاذ نمایبم، ده مورد از ردپاهای ذهنی شناختی رسانه در افراد را باهم مرور می کنیم.
1⃣پایین آمدن سطح تمرکز و توجه ذهنی در اثر مصرف زیاد و متنوع رسانه و بنوعی بیش فعالی ذهنی در برابر حوادث و رویدادها و مسائل زندگی است که بقولی کثرت دریافت اطلاعات رسانه ای، فقرتوجه و تمرکز بدنبال خواهد داشت.
2⃣رو به افول نهادن قدرت تفکر و تحلیل و پردازش مسائل بدلیل انباشت بی رویه و بدون دروازبانی اطلاعات که همان عادت به خام خوری اطلاعات می باشد که حاصلش نتیجه گیری های غلط با مقدمات هرجایی و همه جایی رسانه ای بدون دقت در منبع و فرهنگ و موقعیت خاص آن اطلاعات دریافتی است.
3⃣خستگی و فرسودگی ذهنی و پایین آمدن تاب آوری مغز در برابر حوادث و رویدادهای روزمره که بنوعی ذهن عصبی و افسرده و عجول را منجر می شود که رفتارهای تکانشی خاصی هم بدنبال خواهد آورد.
4⃣ساده سازی ذهن و پایین آمدن ضریب هوشی بدلیل مواجهه با رسانه بدون رژیم مصرف خاص که ندیدن ابعاد متعدد ماجرا در روش حل مساله یکی از نشانه های آن می باشد.
5⃣شرطی شدن ذهن و عادت کردن به سرگرمی رسانه ای اطلاعاتی و درنتیجه ایستایی رشد وبلوغ فکری و نداشتن ایده های کلان برای اتفاقات بزرگ زندگی همچون مساله انتخاب رشته و شریک زندگی و شغل و ...
6⃣تنبلی ذهنی و فقدان خلاقیت و اعتیاد افراطی به محرک بیرونی جهت فعالیت و برنامه ریزی روزانه یا بلندمدت بدلیل عدم مدیریت مصرف رسانه ای
7⃣تنزل ذوق معرفتی و درنتیجه افت شدید علمی شناختی بدلیل خاصیت هیجان زای رسانه ای و فاصله گرفتن از کتاب و درس و مطالعات مکتوب
8⃣آسیب دیدن هوش بصری بدلیل انگاره سازی های اجاره ای و بدون مکث و تحلیل و همچنین انعکاس مستقیم تصاویر از طریق مانیتورها و سبقت گرفتن تخیلاتِ رسانه ساخته بر تاملات خودساخته در ذهن
9⃣لاغرشدن تفکرانتقادی و بنوعی ضعیف شدن ذهن انسان در برابر جهان هستی بدلیل عادی شدن مصرف بدون فیلتر رسانه ای و در نتیجه پیدایش اخلاق محافظه کار در زندگی
🔟چالش خودآگاهی و نداشتن فرصت یا حوصله یا دغدغه برای خلوت فکری و مراقبه و محاسبه شخصیتی بدلیل مصرف حجم بالای رسانه ای که استقلال ذهنی و شخصیتی انسان را نیز زیر سوال برده و به یک موجود وابسته و هراسان از تنهایی و معتاد به تایید و حضور دیگران تبدیل می کند.
✍علیرضامحمدلو
✅ @media_arma
🌇 #پوستر اختصاصی | به مناسبت سالروز شهادت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی
🖌 تصویرسازی: محمدعلی نادری
🔸 تهیه شده در گروه هنری مؤسسه مصاف (استودیو مصاف)
✅ @Media_arma
آرما مدیا
🔴چین چگونه با اینفلوئنسرها در اینستاگرام، فیسبوک و تیکتاک در دنیای مجازی غرب نفوذ میکند؟
♦️تحقیقات آژانس خبری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت چین با کنترل کامل «حساب های چینی پرفالوور و پربیننده» شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک و فیس بوک، مهم ترین راه نفوذ تبلیغاتی در دنیای مجازی در غرب را پیدا کرده است.
♦️بررسی ها بوضوح نشان میدهند که دولت چین «بی سروصدا شبکه ای گسترده از شخصیت های محبوب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده که دیدگاه های حزب کمونیست چین را بصورت غیرمستقیم تبلیغ و میلیون ها کاربر در غرب طوطی وار این ویدئوها و اخبار را لایک می کنند.»
♦️همزمان این حساب های وابسته به پکن، سعی دارند اذهان عمومی شهروندان کشورهای غربی را از انتقادات گسترده بین المللی علیه چین، از جمله نقض گسترده حقوق بشر منحرف کرده و برای پرجمعیت ترین کشور جهان تبلیغ کنند.
♦️پکن همچنین از برخی از خبرنگاران حرفه ای شبکه ها و رسانه های دولتی به عنوان «اینفلوئنسر و یا بلاگر» در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تیک تاک حمایت می کند تا این روزنامه نگاران دقیقا سیاست های مدنظر پکن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند.
♦️ طبق تحقیقات «میبورو»، شرکت آمریکایی که عملیات اطلاعات جعلی نفوذی از خارج را ردیابی می کند، حداقل ۲۰۰ اینفلوئنسر وابسته به دولت چین، دست کم به ۳۸ زبان مختلف روی شبکه های اجتماعی برای این کشور تبلیغ می کنند./ژئوپلیتیک رسانه
✅ @media_arma
📸چهار شیوه استفاده از رسانههای اجتماعی برای رونق بخشیدن به کسب و کار ها
#اینفوگرافیک
✅ @media_arma
آرما مدیا
💢 نقد فیلم و سریال های ایرانی و خارجی
"انگل"
📽کارگردان: بونگ جون هو
📝 انگل یا چگونه به نفع سرمایه داری فیلم بسازیم
🔻فیلم با سمپاشی زیرزمینی که خانواده کره ای در آن زندگی می کنند شروع می شود. با دوربینی که سمت ماشین سمپاشی ایستاده و به مثابه حشره با آدم ها برخورد می کند.
🔻فیلم به وضوح وقت تلف می کند و اضافه می شود تک اعضای خانواده مفلوک (حشره ها) را با ساز و کاری تکراری به عنوان خدمتکاران خانواده ثروتمند که اصلا نمیفهمیم چطور ثروتمند شده اند روایت می کند، در آخر هم خانواده کره ای در خانه شان تا گردن در فرو میروند. همین قدر ضد انسانی و با نگاهی از بالا و عاقل اندر سفیه.
🔻 فیلم چه میگوید؟ این که در پس ظاهر شیک و مرتبه زندگی سرمایه داران و به قول فیلم، در خانه هایشان، زیر طبقات فرودست، مثل حشره و انگل زندگی می کنند؟ همین قدر ساده انگارانه و دم دستی، شعاری و در سطح.
🔻 آیا فیلمساز دلسوز طبقه انگل هاست؟ چگونه می شود ادعای دلسوزی فیلمساز برای حاشیه نشینان را قبول کرد؟ آن جا که پدر خانواده فقیر، چاقو را تا دسته خانواده خانواده ثروتمند فرو می کند؟ آن هم به این بهانه که یک بار مرد ثروتمند در خفا با همسرش درباره بوی بدن او حرف زده و او اتفاقی شنیده است؟ که ضد فقراست و به نفع سرمایه داری.
🔻 فیلم هایی مثل انگل که هرج و مرج را جای سرمایه داری می گذارند و می دهند، در زمین سرمایه داری بازی می کنند، نه در مقابل آن.
🔻 جوکر و ویمثلوندتا و دو جین فیلم به اصطلاح ضد سرمایه داری دیگر هم همینطور هستند.
🔻در پایان فیلم دیگر همه چیز لو میرود. فیلمساز فقط میخواسته چند سوسک آدم نما به ما نشان دهد و چنان آخر فیلم را رها کند که باورنکردنی است.
🔻فیلم با پسر خانواده شروع می شود و با پدر به پایان می رسد. پسر هم می شود یک رویاپرداز، رویا پردازی که در آرزوی داشتن زندگی آن چنانی لحظه شماری می کند. عجب! سرمایه داری فرو نریزد آقای فیلمساز!
✍محمد قربانی
#نقد_فیلم
✅ @media_arma