eitaa logo
آرما مدیا
4.8هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
آرما مدیا
‍ 🔴چین چگونه با اینفلوئنسرها در اینستاگرام، فیسبوک و تیک‌تاک در دنیای مجازی غرب نفوذ می‌کند؟ ♦️تحقیقات آژانس خبری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت چین با کنترل کامل «حساب های چینی پرفالوور و پربیننده‌» شبکه های اجتماعی از جمله تیک تاک و فیس بوک، مهم ترین راه نفوذ تبلیغاتی در دنیای مجازی در غرب را پیدا کرده است. ♦️بررسی ها بوضوح نشان می‌دهند که دولت چین «بی سروصدا شبکه ای گسترده از شخصیت های محبوب در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده که دیدگاه های حزب کمونیست چین را بصورت غیرمستقیم تبلیغ و میلیون ها کاربر در غرب طوطی وار این ویدئوها و اخبار را لایک می کنند.» ♦️همزمان این حساب های وابسته به پکن، سعی دارند اذهان عمومی شهروندان کشورهای غربی را از انتقادات گسترده بین المللی علیه چین، از جمله نقض گسترده حقوق بشر منحرف کرده و برای پرجمعیت ترین کشور جهان تبلیغ کنند. ♦️پکن همچنین از برخی از خبرنگاران حرفه ای شبکه ها و رسانه های دولتی به عنوان «اینفلوئنسر و یا بلاگر» در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تیک تاک حمایت می کند تا این روزنامه نگاران دقیقا سیاست های مدنظر پکن را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنند. ♦️ طبق تحقیقات «میبورو»، شرکت آمریکایی که عملیات اطلاعات جعلی نفوذی از خارج را ردیابی می کند، حداقل ۲۰۰ اینفلوئنسر وابسته به دولت چین، دست کم به ۳۸ زبان مختلف روی شبکه های اجتماعی برای این کشور تبلیغ می کنند./ژئوپلیتیک رسانه ✅ @media_arma
⁩ 📸‏چهار شیوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی ‏برای رونق ⁧بخشیدن به کسب‌ و کار ⁩ها ‏⁧ @media_arma
آرما مدیا
‍ 💢 نقد فیلم و سریال های ایرانی و خارجی "انگل" 📽کارگردان: بونگ جون هو 📝 انگل یا چگونه به نفع سرمایه داری فیلم بسازیم 🔻فیلم با سمپاشی زیرزمینی که خانواده کره ای در آن زندگی می کنند شروع می شود. با دوربینی که سمت ماشین سمپاشی ایستاده و به مثابه حشره با آدم ها برخورد می کند.  🔻فیلم به وضوح وقت تلف می کند و اضافه می شود تک اعضای خانواده مفلوک (حشره ها) را با ساز و کاری تکراری به عنوان خدمتکاران خانواده ثروتمند که اصلا نمیفهمیم چطور ثروتمند شده اند روایت می کند، در آخر هم خانواده کره ای در خانه شان تا گردن در فرو میروند. همین قدر ضد انسانی و با نگاهی از بالا و عاقل اندر سفیه. 🔻 فیلم چه میگوید؟ این که در پس ظاهر شیک و مرتبه زندگی سرمایه داران و به قول فیلم، در خانه هایشان، زیر طبقات فرودست، مثل حشره و انگل زندگی می کنند؟ همین قدر ساده انگارانه و دم دستی، شعاری و در سطح. 🔻 آیا فیلمساز دلسوز طبقه انگل هاست؟ چگونه می شود ادعای دلسوزی فیلمساز برای حاشیه نشینان را قبول کرد؟ آن جا که پدر خانواده فقیر، چاقو را تا دسته خانواده خانواده ثروتمند فرو می کند؟ آن هم به این بهانه که یک بار مرد ثروتمند در خفا با همسرش درباره بوی بدن او حرف زده و او اتفاقی شنیده است؟ که ضد فقراست و به نفع سرمایه داری. 🔻 فیلم هایی مثل انگل که هرج و مرج را جای سرمایه داری می گذارند و می دهند، در زمین سرمایه داری بازی می کنند، نه در مقابل آن. 🔻 جوکر و وی‌مثل‌وندتا و دو جین فیلم به اصطلاح ضد سرمایه داری دیگر هم همینطور هستند. 🔻در پایان فیلم دیگر همه چیز لو میرود. فیلمساز فقط میخواسته چند سوسک آدم نما به ما نشان دهد و چنان آخر فیلم را رها کند که باورنکردنی است.  🔻فیلم با پسر خانواده شروع می شود و با پدر به پایان می رسد. پسر هم می شود یک رویاپرداز، رویا پردازی که در آرزوی داشتن زندگی آن چنانی لحظه شماری می کند. عجب! سرمایه داری فرو نریزد آقای فیلمساز! ✍محمد قربانی @media_arma