🔸تصویر ۵ ساله اربعین در شبکههای اجتماعی/بیبیسی فارسی در صدر تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام
🔺بررسی کمّی فعالیت کانالهای تلگرامی مختلف در بازه زمانی ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ نشان میدهد ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار پُست از سوی ۳۷۹ هزار کانال تلگرامی منحصربهفرد نشر و بازنشر شدند و این پستها در مجموع ۵۱ میلیارد بار بازدید شدند.
🔺بیش از یک میلیون پست اینستاگرامی در مدت ۵ سال از سوی ۳۲۸ هزار کاربر انتشار و حدود ۹۶۰ میلیون بازدید و ۳۶۱ میلیون لایک گرفتهاند.
🔺دادهکاوی توئیترفارسی در بازه زمانی ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ نشان میدهد در حدود ۳ میلیون ۲۰۰ هزار توئیت از سوی ۱۵۸ هزار کاربر منتشر شده و نرخ مشارکت ۲۰ را برای موضوع به وجود آورده است.
🔺نرخ مشارکت در واقع شاخصی برای عملکرد کاربران توئیتر است که نشان میدهد تا چه اندازه یک موج توئیتری عمومیت و تا چه میزان، سازماندهی شده است. نرخ مشارکت ۲۰ در این موضوع بیش از هر چیز به حضور رباتها، سایبریها و فعالیت زیاد و نامتعارف حسابهای توئیتری اشاره دارد.
متن کامل را اینجا https://www.irna.ir/news/84877349/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DB%B5-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86بخوانید
✍محمد تقیزاده
✅ @media_arma
💢کاربران فیک مشغول کارند
🔸تفرقهافکنی و نفرت پراکنی کابران فیک آلبانی نشین و منافق در پس اکانتهای فیک
✅ @media_arma
⭕️ماجرای عجیب مرد میانسالی که عکس دخترانه از خود به اشتراک میگذاشت
🔹یکی از اینفلوئنسرهای معروف ژاپن که با موتور اسپورت یاماها سفر میکرد و فالوئرهاش شیفته روحیه شاد و حرفهای انگیزشی اوبودند، یک روز با انتشار عکسی از موتورش چهره واقعی خود را لو داد.
🔹در آینه موتور، تصویر عکاس معلوم بود که نه یک دختر جوان، بلکه یک مرد میانساله بود.
نهایتا مشخص شد اکانت متعلق به یک اقای ۵۰ ساله است که با faceapp عکس میگیرد و مخاطب جذب میکند.
🔹توجیهش هم این بود که کسی دوست ندارد به روزمرگیهای یک مرد میانسال گوش دهد.
🔹بعد از اعترافات این اقا فالوئرهایش نه تنها ریزش پیدا نکرد بلکه بیشتر هم شد چون همه گفتن نه به خاطر عکسهای قشنگش، بلکه به خاطر روحیه و شخصیتش او را دنبال میکنند./خبر فوری
✅ @media_arma
⭕️وکلای ایلان ماسک: افشاگر ضعفهای امنیتی توییتر ۷ میلیون دلار حق سکوت دریافت کرده است
🔹به گفته وکلای ایلان ماسک، شرکت توییتر به افشاگری که از مشکلات عملیاتی در پلتفرم این رسانههای اجتماعی سخن به میان آورده بود ۷ میلیون دلار حق سکوت پرداخت کرده است
🔹پرداخت این باج در جلسه ششم سپتامبر رسیدگی به دعوای حقوقی میان شرکت توییتر و ایلان ماسک در پی اعلام انصراف مدیر عامل شرکت تسلا از خرید شبکه اجتماعی توییر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار مطرح شد/ یورونیوز
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خود تحقیری حتی در حوزه بستنی
💢 وقتی در فضای مجازی همه چیزی را با هم قاطی میکنند...! اما واقعیت بستنی های آنطرف را هم ببینید.
💢 ارتباط بستنی داغون با اسلام چیست!!!
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اولین هندزفریها چجوری بودن؟ اینجوری که تو این تبلیغ میبینید :)) یک تل پلاستیکی بوده که گوشی تلفن رو بهش میچسبوندند تا گوشی نیوفته!
مال سال ۱۹۹۳ است، چه با ذوق هم تبلیغ میکنه :)))
✍️ مجید میرزایی
#توییت_گشت
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تروریست رسانهای
🔹گونه جدیدی از «استعمار» در نشست خبری فیلم های سینمایی ایرانی در خارج از کشور به راه افتاده که خبرنگاران خارج از ایران همه کار میکنند تا هنرمند ایرانی مجبور به اعلام موضع علیه کشورش شود. یک حماقتِ سازمان یافته که جملات مانی حقیقی، تیرِ خلاصی بود بر این استعمار.
✍بهمن بابازاده
✅ @media_arma
💢سلسله جلسات سخنرانی حجتالاسلام پناهیان با موضوع ضرورت تحول در عرصۀ هنر و رسانه
🔻نمونهای از فرصتهایی که در هنر و رسانه وجود داشته است اربعین، بهترین زمان برای بسیاری از فعالیتهای هنری و رسانهای در حوزه نفوذ امام حسین(ع) میتوان برای حل مشکلات فرهنگی اقدام کرد
🔸برای شنیدن سخنرانی ها به لینک زیر مراجعه فرمایید http://panahian.ir/post/7432#j1
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی محسن نامجو از خجالت جوایز جشنوارهای درمیآید
🔹چرا در غرب ما را میپذیرند؟ سینمای شلخته پناهی در برابر سینمای ژانپیر ژونر چیزی جز کنش نهیلیستی عوامانه و از سر تنبلی و بیاستعدادی و فرصت طلبی است؟ آقا بهش حکم پنج ساله دادند راجعبه خودش فیلم میسازد و جایزه اولین فیلم را میگیرد؟ یک زمانی جایزه فیلمنامه برلین را میدادند به ویم وندرس؛ هیچی نیست و ما خودمان را گول میزنیم کل سینمای این سالهای ما اگر از استثنائات بگذریم چیزی جز دوختن کت و شلوار بر اساس دکمه است؟ انگارههای آقای مبتذل پیش پا افتاده و عصبی.
🔹در فلسفه، در نقاشی، من در حسرت گذشتهای هستم که آدم حسابی میپرورانید، در شعر در تحقیق در ترجمه. اکنون باید بر پیر شدن، مردن و تمام شدن غولها گریست من در حسرت گذشتهای هستم که جایزه فیلمنامه را در برلین به فلینی و برگمن میدادند نه جعفر پناهی!
✅ @media_arma
اولین ابرقهرمانِ علنیِ اسرائیلیِ دنیای سینماییِ مارول معرفی شد!
🔸 شیرا هاس (بازیگرUnorthodox) برای ایفای نقش Sabra ابرقهرمان اسرائیلی به فیلم Captain America: New World Order پیوست!
🔸این شخصیت سال ۱۹۸۰ در کامیک هالک شگفت انگیز معرفی شد و تاکید مارول بر هویت اسرائیلیاش سروصدا بپا کرده و موجب تنش بین مسلمانان و اسرائیلیها در توییتر شود.
🔸 پیشتر مارول تحت عنوان ابرقهرمان Ms marvel که او نیز دختر است، سریال ضعیفی را با تبلیغات گستردهی ورود اولین «دختر ابرقهرمان مسلمانِ مارول» آغاز کرد. دختر مسلمانی که فحشای همجنس بازی را توجیه میکند و نه با مشروبخواری مشکلی دارد نه با گناه زنا! دختر مسلمان مارول مصداق کامل اسلام آمریکایی است!
⚠️ بنابراین به نظر میرسد کاراکترسازیهای مذهبی اخیر مارول بیشتر جنبه تجاری و فروش بیشتر داشته و نرمالیزاسیون و سکولاریزه کردن نوجوانان و جوانان، در دستور کار دفاتر پنتاگون و سازمان سیا در هالیوود باشد. هیچ بعید ندانید مدتی بعد برای عادیسازی روابط مسلمانان با اسرائیل، این دو دختر ابرقهرمان به هم بپیوندند!
✅ @media_arma
👤توییت استاد #رائفی_پور
✍🏻 دوستی تماس گرفت نگران بود
در فضای مجازی کلیپی دیده بود که پرچم ایران را آتش زده اند
در فضای حقیقی اما اینجا عاشق ایرانی ها هستند از سفرشان به ایران و زیبایی های کشورمان می گویند
از رشادت های جوانان ایرانی، با نام حاج قاسم اشک می ریزند
از توهمات فجازی بیرون بیایید
#Arbaeen2022
🌐 لینک توییت: https://twitter.com/A_raefipur/status/1569470927867645953?t=00kdpTCxIB7raWg8BgsRaQ&s=19
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹این چند دقیقه توضیحات مهمی درباره سیاستگذاری سینمای بعد از انقلاب است.
✅ @media_arma
📝 محمد بهشتی و دوستانش چگونه سینمای انقلاب و سینمای ملی را نابود کردند؟
🔹 این چند دقیقه صحبتهای محمد بهشتی از مدیران سینمایی دهه 60 و 70 کشور است، او این صحبتها را در واکنش به صحبتهای روز قبل مرتضی آوینی انجام می دهد و به او کنایه می زند، صحبتهای بهشتی به خوبی نشان می دهد چگونه نگاه او در فارابی و جشنواره فیلم فجر آن سالها سینمای انقلاب را به ورطه نابودی کشاند و امثال آوینی را حاشیه نشین کرد.
🔸با وجود گذشت سالها از مدیریت معاونت سینمایی دهه ۶۰ بر سینمای ایران، هنوز میشود درباره شیوهها و رویکردهای آن دوران به عنوان تنها دوران موثر در سیاستگذاری سینمای ایران بحث کرد.
🔹گروه سیاستگذاران نام دوره بعد از انقلاب را سالهای «سینمای باهویت» ایران نامیدهاند (چیزی که بهشتی هم در این فیلم به آن اشاره میکند) دورانی که فیلمسازی تجاری با ژانرهای اکشن و پلیسی و کودک رو به افول است و دربرابر مسئولان سینمایی سخت به دنبال سینمای معناگرا و جشنوارههایند.
بهشتی اینجا در سمینارِ پرمناقشه «سینمای پس از انقلاب» طعنهای به سخنرانی دیروز مرتضی آوینی میزند و میگوید: «ما فقط یک معیار داریم و آن «فروش» است! فروش هم بالا و پایین شهر ندارد.»
🔹همینجا در سخن او به آسانی شکل مخاطب و شکل جامعه نادیده گرفته میشود. بهشتی این حرف را به زبان میآورد و سالها پی گرفته است، اما چند سال بعد نتیجه سیاستگذاریهای این دوره به آهستگی خود را نشان میدهند؛ ساختارهای تولید و شرکتهای فیلمسازی از بین میروند، مخاطب کاهش مییابد و سینمای ایران در جهت اجتماعی شدن، از طبقات پایین جامعه فاصله میگیرد و به سوی طبقه متوسط حرکت میکند.
🔸 اتفاقی که اگرچه ویژگیهای خود را دارد، اما در نهایت سینما را از مخاطب عام دورتر میسازد.
با این توضیح میشود فهمید؛ چگونه محمد بهشتی، رئیس وقت بنیاد فارابی در پاسخ سوال حسین دهباشی، وقتی میخواهد دلایل احتمال نابودی سینما را تا دوسال دیگر در ایران توضیح دهد، هیچ اسمی از افزایش مخاطب نمیآورد، بلکه فقط میگوید: ممکن است بودجه این سینما قطع شود!
✅ @media_arma
⭕️سریال «جیران» با دستور قضایی رفع توقیف شد
🔹سریال جیران که با شکایت شاکی خصوصی توقیف شده بود رفع توقیف شد.
🔹 سریال نمایش خانگی جیران که چندی پیش در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، پخش آن متوقف شده بود، رفع توقیف شد.
قوه قضاییه چهارشنبه ۲۹ تیر اعلام کرده بود که "در پی شکایت شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و بر اساس حکم قضایی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران متوقف شد.
🔹این حکم پس از بررسیهای لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است.
بر اساس حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود./ ایسنا
✅ @media_arma
🔸آیا ایران اینترنشنال یک رسانه مستقل است؟
🔺میزان استقلال یک رسانه را براساس سه عامل میتوان سنجید: «جهتگیری محتوایی رسانه»، «منابع مالی رسانه» و «ساختار مدیریت رسانه» که دو مورد اخیر، به نوعی به هم مرتبطند.
🔺اسفندماه ۱۴۰۰، خبری از گردن زدن ۸۱ نفر در عربستان منتشر که بخشی از آنها مخالفان سیاسی عقیدتی حکومت عربستان سعودی بودند؛ اقدامی که حتی بیبیسی فارسی هم به انتقاد از آن پرداخت. اما کل محتوای منتشره در ایران اینترنشنال درباره این رویداد خشن و ترسناک، سه خط بود.
🔺ریاست کمپانی «Volant Media» که اکنون شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را اداره میکند، برعهده شخصی به نام «عادل عبدالکریم» یک تبعه سعودی است که رابطهای طولانی با مقامهای اجرایی مرتبط با دربار سعودی از جمله «عبدالرحمن الراشد» دارد.
🔺عربستان سعودی، ۲۵۰ میلیون دلار برای ایجاد شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» کمک کرده است که هیچ آگهی تبلیغاتی ندارد. تحقیقات درباره اجارهبهای پرداختی این شبکه و همچنین حقوق پرداختی به کارکنان بیانگر هزینه سالانه ۵۰ میلیون دلاری آن است./ایرنا
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکمه لایک با ما چیکار میکنه؟
🔸یکی از چیزهایی که آدمها را شدیدا نسبت به فضای مجازی وابسته میکند پدیده لایک کردن میباشد.
🔸خیلی از ما وقتی یک پستی را منتشر میکنیم مدام صفحهخود را چک میکنیم تا ببینیم چند نفر مطلبما را پسندیدند.
✅ @media_arma
📸 گزارش آماری کاربران شبکه های اجتماعی بر اساس سن، جنسیت، نژاد و تحصیلات
#اینفوگرافیک
✅ @media_arma