فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺صدا وسیمایی که قرار بود دانشگاه باشد...
🔻طرف رو آوردن روآنتن زنده می گه من ماهی3میلیون خرج ماشینم می کنم😳
#صداوسیما
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️انواع عملکردهای رسانه ای در راه اندازی جنگ روانی
1⃣در كشورهايي كه حكومت آنها صبغهاي نژادي و قومي دارد، رسانهها تحت كنترل شديد دولت، تبديل به بلندگو و انعكاسدهنده گرايشهاي نژادي ـ قومي -نظامي حاكم ميشوند و به عنوان يكي از ابزارهاي «دگرسازي» یا به اصطلاح قرار دادن «ما در برابر آنها» Us Versus Them، بستر مناسبي براي ايجاد تنش، خشونت و حتي جنگ داخلي فراهم ميكنند، نوع و شيوه رفتاري رسانهها در بحران رواندا و صربستان نمونههاي خوبي در اين زمينه به شمار ميروند.
2⃣در برخي موارد، رسانههاي داخلي يا خود زمينهساز بحران و جنگ هستند و يا به دليل آن كه نميتوانند به بيان حقايق بپردازند به ترويج خشونت كمك ميكنند. در اين شرايط، اين رسانههاي بينالمللي هستند كه بايد انجام اين وظيفه را عهدهدار شوند. غفلت عمدي يا سهوي رسانههاي بينالمللي در پرداختن به موضوع، منجر به بروز و يا ادامه جنگ و خشونت ميشود. سكوت عمدي رسانههاي غربي در برابر نسلكشي صربها و جنايات صدام عليه اكراد، از مصاديق بارز در اين زمينه هستند.
💢در اين باره مارك دافيلد (Mark Duffield) ضمن بررسي گزارشهاي تايمز و نيويورك تايمز كه منجر به عدم مداخله جامعه بينالمللي در جريان نسلكشي در كشور رواندا شده است، چنين رسانههايي را در خدمت آنچه بربريتگرايي جديد (New Barbarism) غرب ناميده ميشود، قلمداد ميكند.
3⃣ تلاش رسانههاي كشور ثالث براي ايجاد اختلاف بين دو كشور و يا تحريك به اقدام براي جداييطلبي، شيوه ديگري است كه ميتوان به آن اشاره كرد.
4⃣ترغيب سياستمداران به آغاز جنگ با مطرح كردن اين ايده كه ساير روشهاي تغيير رفتار كشور هدف نتيجهبخش نخواهد بود، از ديگر شيوههايي است كه رسانهها به آن متوسل ميشوند.
5⃣اگر در زمان جنگ، رسانهها تلاشي براي خاتمه آن انجام ندهند، در حقيقت تداوم خونريزي و خشونت را موجب شدهاند.
در عصري كه بيش از 17000 ماهواره، امكانات فوقالعادهاي را به وجود آوردهاند، تا حدي كه ميتوان از ديپلماسي مجازي (Virtual diplomacy) بحث كرد، رسانهها ميتوانند تلاش فراواني براي ترغيب طرفهاي درگير به گفتوگو و حتي مذاكرات بينالمللي چند جانبه به عمل آورند.
#جنگ_روانی
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️رسانه و معنویت
✍️تحلیل فیلم نبرد تایتان ها
بخش چهارم
💢نبردتایتانها به تصیركشیدن اسطوره های یوناني است كه درآن خدایان آسماني وزمیني درمقابل یكدیگر زور آزمایي مي كنند و هركدام با استفاده ازنیروهای خود دیگری را مغلوب مي كند.آنچه درفیلم به ظاهردیده مي شود به صحنه آمدن ستاره ها و اسطوره های یوناني است كه درجایگاه خویش نقش خودرا طبق افسانه های هومری به خوبي ایفا مي كنند.زئوس بزرگترین خدایي كه گاهي وی را زئوس پاتروس یعني زئوس پدر مي نامیدند خدای خالق آسمانها ومردم معرفي مي شود.او خدایان را درمقامشان منصوب مي كند وبه این ترتیب بالاترین جایگاه رادربین خدایان داراست.اودوبرادربه نام پوزیدن وهادس دارد كه پوزیدون رابه فرمانروایي بر دریاها مي گمارد و هادس رابه عنوان خدای حاكم بردنیای مردگان كه همراه بابدبختي وتاریكي است منصوب مي كند
💢خدایاني كه دراین فیلم به صحنه مي آیند خدایان محتاج ونیازمندی هستند كه وابسته به عبادت و اطاعت مردماني اند كه تحت سلطه آنها به عنوان رعیتي فرمانبردار اطاعت پذیری وتبعیت دارند.
درواقع دراین فیلم این خدایان هستند كه برای اینكه ابدیت و فناناپذیری خودراتامین كنند،دست به دامن بشرفناپذیر مي شوند تابه عنوان منبعي ادامه حیات بوسیله انسان هامیسرباشد.
💢این توضیحات همه برای بیان محتوای اصلي داستاني است كه بازیركي تمام ازسوی سازندگان این فیلم به نفع اربابان زرسالار یهودی و صهیونیستي،مورداستفاده قرارگرفته است.نقش اصلي ومحوری این فیلم حول شخصیتي است كه به عنوان منجي وموعود موردتوجه قرارمي گیرد وبه عبارتي این فیلم راباید در زمره فیلم های آخرالزماني قرارداد كه به نوعي نقش منجي رابه عنوان یک موعود و منتظرهمگاني انسانها برجسته مي كند ونیازانسان ها رابرای سروسامان دادن به وضع آنها تامین وارتباط صلح آمیز باخدایان را تنظیم مي كند.
💢كودكي كه قرار است همه چیزرا تغییردهد وباپایان دادن به ظلم و ستم خدایان علیه آنها قیام كند .درابتدای این فیلم تصویر كودک موعودی را نشان مي دهد كه بو سیله ماهیگیری از یک تابوت رها شده در دریا باوك شیده مي شود.این صحنه در ابتدای دیدن تابوت موسي نبي كه معروف به تابوت عهد است را تداعي مي كند كه علیه ستمكاری وظلم فرعون قیام كردواو را از كرسي خداییش به پائین آورد .البته شک وشبهه ای پیرامون این پیامبر اولوالعزم الهي وجود ندارد وبه فرموده قرآن موسي (ع) یكي از اولیای الهي است كه خداوند اورا به پیامبری » وكلم الله موسي تكلیما « برگزید
💢اما مرتبط كردن این منجي كه در آخر فیلم به پیروزی وی وغلبه او علیه خدایان مي انجامد و مردمان شوهر آرگون بوسیله این منجي از سقوط كردن رهایي پیدا مي كنند نكته ای است برای نشان دادن این كه منجي آخرالزمان ومنجي موعود از نسل بني اسرائیل است كه مردمان زمین بوسویله او از ظلم و سوتم فرمانروایان زمیني رهایي پیدا مي كنند چیزی كه درهمه فیلم های آخرالزماني ازتیرس چشم كار گردانان هالیوودی مخفي نمي ماند وبا منسوب كردن منجي آخرالزمان به تفكرات مستكبرانه وسلطه جویانه خویش راه را برای القاو افكار ضد ارزشي خود در جامعه جهاني هموار مي سازند .
✍️ادامه دارد...
#معنویت_و_رسانه
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔕 شايعاتي كه امروز در فضاي مجازي تكذيب شد.
#فضای_مجازی
#شايعه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
43.jpg
5.09M
⭕️ رصدخانه آرما
💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
📆 ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸
📌کیفیت مخصوص چاپ
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کپی برداری فریم به فریم یک تبلیغ از روی تبلیغ خارجی
🔹 واقعا خسته نباشید با این همه خلاقیت تون
#تبلیغات
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین توییت کانال آرما :
رسالت #صدا_سیما ارتقا فرهنگ جامعه و حرکت به سمت اصلاح وضع موجود است نه شوآف و نمایش اشرافی گری عده ای زالو صفت آن هم در این شرایط اقتصادی مردم .
صدا و سیما بیشتر تبدیل به یک ویترین تبلیغاتی برای درآوردن پول بیشتر شده است تا فرهنگ سازی برای مردم.
#صدا_سیما_تبلیغاتچی
🌐https://t.co/4wbMqI824a
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️از «نفوذ» چه خبر؟
🔻جواد شمقدری، كارگردان سریال نفوذ كه ده قسمت ابتدایی آن به نام «خط تماس» در بهمن سال گذشته روی آنتن شبكه یك رفت از مشكلات پیش آمده در ساخت ادامه كار خبر داد.
💢جواد شمقدری نویسنده و كارگردان در گفتوگو با صبا در مورد آخرین وضعیت فاز جدید سریال «نفوذ» گفت: فیلمبرداری كار از بهمنماه سال ۹۶ كلید خورد و تا بهمنماه سال ۹۷ ادامه داشت، ولی متاسفانه به دلیل آنكه تلویزیون نمیتواند حمایتهای مالی لازم را انجام دهد حدود سه ماه است كه تصویربرداری متوقف شده است و منتظر تامین بودجه هستیم تا ادامه كار را انجام دهیم.
او افزود: ما طبق برنامهریزی حدود 70 درصد كار را تصویربرداری كردهایم و حدود 30 درصد باقی مانده است. در واقع اصلا فاز جدیدی نیست و ادامه همان كار قبلی است همه بازیگران و عوامل منتظر بودجه هستند تا بتوانیم كار را ادامه دهیم.
💢شمقدری درباره زمان پخش سریال نفوذ در صورت رفع مشكلاتی كه به آن اشاره كرد، خبر داد: سریال حدود 40 قسمت خواهد بود و به دلیل آنكه موضوع فیلم تسخیر لانه جاسوسی است تمایل دارم كه در ایام 13 آبان پخش شود، اما تلویزیون نظر دیگری دارد و زمان دیگری برای پخش در نظر دارد. ما علاوهبر مذاكره برای تامین بودجه، در حال صحبت با تلویزیون برای پخش سریال در ایام ۱۳ آبان نیز هستیم.
💢كارگردان فیلم سینمایی «بر بال فرشتگان» خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه شروع تصویربرداری باقی كار با تاخیر مواجه شده است این نگرانی وجود دارد كه سریال به پخش در ایام 13 آبان نرسد. او در ادامه توضیحات خود درباره سریال نفوذ گفت: در واقع این
40 قسمت، فصل یك نفوذ است كه مقطع پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت میكند و اگر صدا و سیما حمایت كند فصلهای بعدی كار را كه بعد از تسخیر لانه جاسوسی تا كودتای نوژه و حمله آمریكا به طبس و شروع جنگ تحمیلی را روایت میكند، خواهیم ساخت.
💢شمقدری نقدی به صدا و سیما داشت و تصریح كرد: متاسفانه برای ساخت سریال نفوذ تا به این لحظه اذیت شدهایم و انگار صداوسیما برای ساخت این سریال دغدغه كافی ندارد. شاید بیشتر به دنبال ساخت سریالهای اجتماعی كه در هر شرایط و فضایی میشود آنها را ساخت، هستند. البته كه آن سریالها هم كاركرد خودشان را دارند ولی لازم است صدا و سیما عنایتی هم به سریالهایی از جنس نفوذ كه به وقایع خاصی از انقلاب و تاریخ معاصر میپردازد، داشته باشد. این نگرانی هم وجود دارد كه برای ساخت فصلهای بعدی سریال نفوذ با مشكلاتی روبهرو باشیم كه امیدوارم این رویه تغییر كند.
وی در پاسخ به این پرسش كه فیلمنامه فصلهای بعدی در چه مرحلهای است، توضیح داد: طرح كلیاش به سازمان صدا و سیما داده شده است ولی یك زمان شش ماهه نیاز داریم كه متن را نهایی كنیم.
👤شمقدری در پایان درباره اینكه كار جدیدی دارد یا خیر، گفت: من منتظر سریال نفوذ هستم و بازیگران بسیار خوبی در این كار بازی كردهاند. افرادی چون احمد نجفی، رحیم نوروزی، كیمیا اكرمی، شهره لرستانی و جلیل فرجاد نیز از جمله بازیگرانی هستند كه در این كار حضور جدی داشتهاند و هنوز دیده نشدهاند. امیدوارم تلویزیون زودتر كار را راه بیندازد تا بتوانیم سریال را به شكلی كه خودمان تمایل داریم نه آن شكل حداقلی نهایی كنیم.
💢امین اسكندریان، كیمیا اكرمی، احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزاآقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، جلیل فرجاد، ماشاءا... شاهمرادی، كاوه سماكباشی، سید امیرحسام شجاعی، شیوا بلوچی، نجوا صاحبالزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور، جلال فاطمی، هوشنگ توكلی و امیرمحمد زند بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️علامه گوگل و ادامه مشق شب
💢 برای ما كه از دهه عجیب 60 هستیم «مشق شب» هیولای چندسر تمام نشدنی بود. مانع بزرگی برای بازیهای كودكیمان و پلاس شدن در كوچهها. هنوز هم كه هنوز است نمیتوانم فراموش كنم استرس انجام ندادن مشق شب و رفتن به مدرسه را، انگار كه ارتش مردگان در انتظارم باشند. حالا كه حتما از آن هیولای چند سر پوستهای مانده و بس. هرچند هنوز هم بسیاری از كنار این هیولای پیر نان میخورند، همین است كه چند ماهی است دعوا بر سر بودن و نبودن مشق شب است. یادتان كه هست، ناشر فربه و پرواری سعی میكرد از كنار مشق شب چاقتر شود و برای رسیدن به این راه حتی راهی قم شده بود. بعد از همان اتفاق بود كه بحثی درگرفت كه اصلا مشق شب باشد یا نباشد؟ این بحث البته هنوز هم ادامه دارد، البته كه اینها بهانه گزارش جمع و جور این صفحه نیست، زینب مرتضاییفرد برای این صفحه بهانه تازهای میخواسته كه به دست آورده و آن هم اظهارنظر تازه یكی از اعضای كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی است كه خودمانیاش این است كه عنوان كرده حذف مشقشب از نظام آموزشی چیزی نیست كه به راحتی صورت بگیرد و باید مراجع بالادستی در این باره تصمیم بگیرند.
💢 دیروز اگر گذرتان به علامه گوگل خورده باشد كه حتما خورده، پیرمرد خستهای را مشاهده كردید كه زیر درختی لم داده و حتما كه دارد محاسباتی را انجام میدهد، البته كه خیلی زود متوجه شدهاید ایشان همان شخص شخیص عمر خیام ریاضیدان، منجم، شاعر، فیلسوف و خلاصه همه چیزدان ایرانی است. ماجرا از این قرار است كه 28 اردیبهشت زادروز تولد این شاعر دوره سلجوقی است و گوگل همین را بهانه تغییر خوش آب و رنگ لوگوی معروف خود كرده است. همین موضوع اصلی گزارش آذر مهاجر است، او رفته پی اینكه خب حالا كه عمر خیام بر آستانه گوگل نشسته، برویم ببینیم در گذشته چند ایرانی به این افتخار نائل شدهاند .
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
44.jpg
4.82M
⭕️ رصدخانه آرما
💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
📆 ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۸
📌کیفیت مخصوص چاپ
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
👤پاول دوروف، موسس پیامرسان تلگرام، میگوید با توجه به روندی که واتساپ طی کرده، این پیامرسان در عمر دهسالهاش حتی یک روز هم امن نبوده است.
🔺دوروف در نوشتهای که در سرویس انتشار محتوای تلگراف منتشر کرد، امنیت پیامرسان واتساپ را تبلیغاتی و ناکارآمد دانسته است.
🔻در روزهای گذشته، مشخص شد که هفتههاست وجود حفرهای امنیتی در بخش تماس صوتی اپلیکیشن واتساپ این امکان را به حملهکنندهها داده است که یک جاسوسافزار اسراییلی را روی گوشی نصب کنند.
🔷پاول دوروف گفته هر بار تیم واتساپ یک مشکل امنیتی اپلیکیشنش را رفع کرده است، یک ایراد تازه در جایی دیگر از سرویس یا اپلیکیشن آنها ظهور کرده است. به گفته دوروف، واتساپ همچون یک در پشتی راحت برای هکرهاست که هر زمان بخواهند برای جاسوسی یا سوءاستفاده از دادههای افراد، به تلفن هوشمندی که این پیامرسان روی آن نصب است وارد میشوند.
#فضای_مجازی
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ رسانه چیست؟
💢با توجه به اینکه واژهی رسانه به شکل وسیعی در نوشتهها و گفتگوهای روزمره بهکار میرود، اجازه بدهید ابتدا چند تعریف از رسانه را با هم مرور کنیم تا در ادامهی بحث، درک مشترکی از این مفهوم داشته باشیم.
💢مطالعهی چند جمله از فصل اول کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانهها نوشتهی دن لافی (Dan Laughy) میتواند به درک بهتر تعریف رسانه کمک کند
💢برای تعریف رسانه میشود به فهرستی شامل تلویزیون، فیلم، رادیو، روزنامه و اینترنت فکر کرد. اما چنین فهرستی، ویژگی مشترک عنوانهای خود را به سادگی آشکار نمیکند.
💢شاید راهحل این باشد که رسانه را به صورت تکنولوژیهایی که پیامها را به مخاطبانی در نقاط مختلف منطقه، کشور و حتی جهان منتقل میکنند تعریف کنیم.
💢اما این تنها تعریف رسانه نیست و نویسندگان و متفکران مختلف، تعریفهای بسیار متنوعی را ارائه دادهاند. به عنوان مثال:
رسانه، صنعتی است که محصولات و خدمات اطلاعاتی و سرگرمی را تولید کرده و میفروشد
هر ابزار، روش و وسیلهای که برای ارتباط بهکار برود، رسانه است
رسانه یعنی هر نوع ابزار ارتباط انبوه مانند تلویزیون، رادیو، مجلهها و روزنامهها
🔺تنوع این تعریفها، خیالتان را راحت میکند که تعریف و توصیفی از رسانه که مورد اتفاقنظر همگان باشد وجود ندارد و شما هم میتوانید بسته به نیاز و نگاه خود، مفهوم متفاوتی از رسانه را در ذهنتان تصور کنید.
#رسانه_شناسی
ادامه دارد...
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️سلبریتی شناسی
💢شهرت سنتی: فضیلت / احترام/شهرت
🔺برگردیم به گذشته های دور! در تاریخ اجتماعی بشر افراد معدودی توانسته اند در زمان حیات خود به شهرت برسند معروفیت عمده ی این افراد به خاطر توانمندی های خاص و یا شایستگی های منحصر به فردی بود که عموم مردم از دستیابی به آن عاجز بودند ویژگی هایی مثل کشورگشایی و جنگاوری درجه علمی ، قدرت جسمانی یا مرتبه ی معنوی از این دست خلصت ها بودند اما این ها هم کافی نبود! درحالی که خبری از رسانه های امروزی نبود باید حکایت فضیلت و احترام شخص ، نقل محافل می شد و دهان به دهان می چرخید تا چهره مشهور شناخته شود.
💢نکته ی دیگر اینکه این چهره ها ، واجد احترام عمومی بودند و همین احترام بود که موجب شهرت شان می شد حتی اگر افرادی بخاطر کارهای منفی خود نیز به شهرت می رسیدند مثل چنگیز مغول یا هیتلر ، بازهم از ویژگی هایی غیر معمولل(مثل خون خواری) و احترام (ولو از سر ترس) برخوردار بودند بنابراین شهرت تابعی از شایستگی ها و احترام بود و قاعده ی این دو مفهوم بنا می شد
#سلبریتی_شناسی
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
45.jpg
5.17M
⭕️ رصدخانه آرما
💢رصد روزانه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی
📆 ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۸
📌کیفیت مخصوص چاپ
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
📌انتقاد رهبر معظم انقلاب از وضعیت زبانی ترانههای صداوسیما: نباید اجازه بدهیم ترانهسرای بیهنر الفاظ فارسی را خراب کند
♦️حضرت آیتالله خامنهای در دیدار شعرا با انتقاد از ولنگاری زبانی و ساخت لفظی بسیار نازل برخی ترانهها و پخش آنها از صداوسیما در سریالها:
🔹زبان فارسی قرن های متمادی است که عمدتاً بوسیله شاعران بزرگ حفظ شده و اینگونه سالم و فصیح به دست ما رسیده است، بنابراین ما باید حرمت زبان را حفظ کنیم و اجازه نداریم با بیمبالاتی آن را به دست فلان ترانهسرای بیهنر بدهیم که الفاظ را خراب کند و بعد نیز با پول بیتالمال در صداوسیما و دستگاههای دولتی و غیردولتی پخش شود. ۹۸/۲/۳۰
#اخبار
#صدا_سیما
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️برنامه اسپیسایكس برای توسعه اینترنت ماهوارهای
💢 در زمستان 96، شركت اسپیس ایكس دو ماهواره كوچك را در مدار زمین قرار داد. ماموریت این دو ماهواره با آنكه آزمایشی بود، اما سرآغاز شكلگیری منظومه بزرگی از ماهوارهها در مدار زمین بودند كه قرار است در سالهای پیش رو كل سیاره زمین را زیر پوشش اینترنت بسیار سریع ماهوارهای ببرند.
💢شركت اسپیس ایكس از حدود پنج سال قبل برنامه فضایی با نام «استارلینك» را آغاز كرد كه در قالب آن در مرحله اول قرار است 1600 ماهواره به مدار پایین زمین (حدود 550 كیلومتر) پرتاب شود و تا اواسط دهه 2020 میلادی این تعداد به 12 هزار ماهواره افزایش پیدا كند. این پروژه ده میلیارد دلاری با هدف پوشش اینترنت كل زمین آغاز شده است و این ظرفیت را دارد كه در یك دهه آینده جایگزین كابلكشیهای چند هزار كیلومتری در زیر دریاها و اقیانوسها برای ایجاد ارتباطات اینترنتی شود.
💢براساس برنامه اعلامشده 60 عدد از ماهوارههای پروژه استارلینك در اواخر اردیبهشت یا اوایل 98 با پرتابگر فالكون به فضا پرتاب میشوند (تا لحظه تنظیم این ستون سه بار پرتاب ماهوارههای استارلینك به دلیل بروز مسائل فنی در پرتابگر استارلینك به تعویق افتاده است.) این ماهوارهها عملیاتی نیستند و قرار است با این پرتاب نحوه قرارگرفتن و شبكهسازی آنها در فضا آزمایش شود و سپس ماهوارههای اصلی با شش پرتاب فضایی طی امسال و سال آینده به مدار زمین پرتاب شوند.
💢در این میان برخی كارشناسان به این طرح انتقاداتی نیز دارند. از جمله اینكه ارسال این تعداد از ماهواره به فضا میتواند باعث شلوغی بیش از حد مدار پایین زمین شده و خطراتی را برای سایر ماهوارهها و نیز فضانوردان حاضر در فضا ایجاد كند.
💢همچنین لازم است تمهیداتی نیز برای زمان از كار افتادگی این ماهوارهها و بازگردادن آنها به جو زمین و نابودی آنها اندیشیده شود.
در حال حاضر بیش از هزار ماهواره فعال در مدار زمین هستند و در كنار آنها دهها هزار قطعه سرگردان (زبالههای فضایی) در مدار زمین سرگردان هستند.
💢از طرفی دیگر كارشناسان بیم آن را دارند كه شاید از خدمات پروژه منظومه ماهوارهای استارلینك در راستای اهداف نظامی نیز استفاده شود؛ كه البته این موضوع دور از ذهن نیست.
💢اما با تمام این موضوعات ایلان ماسك، بنیانگذار اسپیس ایكس درصدد است با سود حاصل از فروش خدمات اینترنت ماهوارهای خود بتواند بخش مهمی از هزینههای ارسال تجهیزات به مریخ در راستای اعزام فضانوردان به این سیاره را تامین كند. همچنین او میگوید نسخه بهینهسازیشدهای از پروژه استارلینك را در آینده در مدار مریخ اجرا میكند.؟
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️سلبریتی شناسی
💢شهرت جدید: و ناگهان شهرت
🔺مورخان و جامعه شناسان غربی با بررسی موضوع شهرت متوجه تغییر عجیبی در دو قرن اخیر شدند. در کنار چهره های همیشگی افرادی هم به شهرت می رسیدند که لزوما فضیلت یا توانمندی خاصی نداشتند ، آن ها نه به خاطر کاری که انجام داده بودند بلکه صرفا به خاطر حضورشان در رسانه ها و دیده شدن شان توسط مردم به شهرت رسیده بودند جالبتر این که برخی از این چهره ها احترام آمیز هم نبودند این گونه افراد پیش از این هم در جوامع حضور داشتند اما کمتر شانس داشتند تا به خاطر شبیه بودن به یک چهره مشهور ، آرایش صورت و عمل های زیبایی شان یا توانمندی در آشپزی و رقص و ... در میان دیگر چهره های معروفی همچون فلاسفه ، دانشمندان و پادشاهان به شهرت برسند . برخلاف گونه ی قدیم شهرت ، نه فضیلت اصالتی دارد و نه احترام و این چنین بود که سلبریتی ها متولد شدند
#سلبریتی_شناسی
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️ رسانه چیست؟
🔻رسانه با ابزار رسانهای چه تفاوتی دارد؟
💢معمولاً در گفتگوها و نوشتهها، دو اصطلاح رسانه و ابزار رسانهای به صورت مترادف بهکار میروند. این کار، نادرست نیست و حتی در متنهای تخصصی هم رواج دارد. اما حتی اگر این دو کلمه را به جای هم بهکار میبریم، مهم است که در ذهن خود، به تفاوت میان آن دو توجه داشته باشیم:
💢روزنامه، میکروفن، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون، همگی ابزارهای رسانهای هستند و میتوانند نقش بستر ارتباطی را ایفا کنند. اما رسانه زمانی شکل میگیرد که پیام (محتوا) نیز وجود داشته باشد و ضمناً مخاطبانی هم در انتظار دریافت آن پیام باشند.
💢از آنجا که در دنیای امروز، ابزارهای رسانهای بسیار سادهتر، سریعتر و ارزانتر از گذشته در اختیار ما قرار میگیرند، افراد بسیاری به اشتباه فکر میکنند دسترسی به رسانه نیز به همان سادگی مهیا است.در حالی که ساختن رسانه بر پایهی ابزارهای رسانهای، کاری دشوار است و به تلاش و تجربه و تخصص نیاز دارد. داشتن یک وبسایت، یک پیج در شبکههای اجتماعی، انتشار پادکست، مجله یا کتاب، به خودی خود به معنای شکلگیری یک رسانه نیست.
❓منظور از رسانه های جمعی یا رسانه های گروهی چیست؟
🔺مثال زدن برای رسانه جمعی سادهتر از تعریف کردن آن است. مثلاً همه میدانیم که کتاب، روزنامه، رادیو و تلویزیون، نمونههای رسانه جمعی محسوب میشوند. اما این رسانهها چه ویژگیهایی داشتهاند که به عنوان رسانه جمعی یا رسانه گروهی شناخته میشوند؟
⭕️سادهترین تعریف رسانه جمعی چیزی شبیه این است
🔻رسانه انبوه یا رسانه گروهی یا رسانه جمعی (معادل Mass Media) به رسانههایی گفته میشوند که فرستنده به وسیلهی آنها میتواند پیام خود را به حجم وسیعی از مخاطبان برساند.
💢رسانه انبوه دو ویژگی کلیدی دارد:
🔺 ارتباط One-to-Many یا OMC (یک فرستنده با تعداد زیادی مخاطب)
🔻 ارتباط یک سویه یا Uni-directional Communication (فقط از سمت فرستنده به گیرنده)
💢البته این تعریف هم، ابهامهایی دارد که باید آنها را بپذیریم و بهخاطر داشته باشیم. مثلاً در مورد اینکه حجم وسیع یا Many چیست و چقدر است، پیشنهاد و اتفاقنظری وجود ندارد.
💢تقریباً همه قبول دارند که یک ایستگاه رادیویی با چندصدهزار نفر مخاطب، مصداق رسانه جمعی است؛ اما کسی نگفته که آیا یک پادکست با دویست نفر مخاطب را هم میتوانیم رسانه جمعی حساب کنیم یا نه.
💢در مورد ارتباط یکسویه هم میتواند ابهامهایی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، میتوان گفت که ارتباط یکسویه در دنیای فعلی تقریباً وجود ندارد و حتی رادیو و تلویزیون هم با نامه و پیامک و ایمیل، از مخاطبان خود بازخورد میگیرند.
💢اما در اینجا هم، باید به برداشت عُرفی از ارتباط دو سویه رضایت دهیم: بینندگان هنوز معتقدند که به «تماشای» تلویزیون مینشینند و کسی نمیگوید که میخواهد به «گفتگو» یا «تعامل» با تلویزیون بنشیند.
#رسانه_شناسی
ادامه دارد...
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma