eitaa logo
آرما مدیا
4.9هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️واکنش پیام دهکردی بازیگر نقش جیسون رضاییان در دیدار با محمد واقعی 💢 وقتی محمد را دیدم به دوستم گفتم انگار شهید خرازی زنده شده بود. او جوان بسیار با انرژی و باهوشی است که نقشش هم خوب از آب درآمده بود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « تکنیک های قانع سازی در رسانه ها » 📅 مرداد ٩٧،شبکه بوشهر، قسمت پنجم ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
مرگ نونهال بابلی به علت تقلید از برنامه عصر جدید! سهیل نصیرایی نونهال ۱۲ ساله بابلی، حین تقلید یکی از اجراهای برنامه عصر جدید به منظور تلاش برای رهایی از طناب دار که به گردن خود آویخت، بر اثر خفگی جان باخت. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️برخی شگرد های شبکه های بی بی سی و من و تو 💢بی‌بی‌سی فارسی معمولا از چند شیوه که در میان اهالی رسانه بسیاری شناخته شده است برای ارائه اطلاعات موردنظر خود استفاده می‌کند. اما از میان تمام این شیوه‌ها «دروازه‌بانی خبر»، «برجسته‌سازی» و «مارپیچ سکوت» از همه نمایان‌تر است. 🔺دروازه‌بانی خبر به زبان ساده به این معناست که سردبیران و دبیرسرویس‌هایی که در یک مجموعه رسانه‌ای فعالیت می‌کنند، به اخباری اجازه انتشار می‌دهند که با منافع آن رسانه همسو باشد. به همین دلیل اتفاقاتی که برای یک رسانه ارزش خبر شدن دارد برای یک رسانه دیگر ارزش ندارد زیرا منافع یک رسانه با منافع دیگری یکسان نیست. 💢 به همین دلیل می‌بینیم اجلاسی به مهمی اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در ایران بیشترین ارزش خبری را پیدا می‌کند اما در رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی خبری از آن نیست چون اساسا منافع این رسانه که بی‌شک منافع کشور انگلیس است حکم می‌کند که برگزاری چنین اجلاسی در ایران نشان از سطح بالای امنیت و تاثیرگذاری است و با اخبار قبلی این شبکه درباره وجود ناامنی در ایران متناقض. 💢نظریه‌پردازان نظریه «برجسته‌سازی» هم نظری مشابه با نظریه‌پردازان «دروازه‌بانی» خبر دارند. آن‌ها می‌گویند: «شاید شما نتوانید به مردم بگویید که چگونه فکر کنند اما می‌توانید به آن‌ها بگویید درباره چه فکر کنند!» بنابراین خبری که شما در راس اخبار خود قرار می‌دهید و بیشترین گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و تحلیل‌ها را به آن اختصاص می‌دهید در نظر مردم مهم جلوه می‌کند حتی اگر مهم نباشد و برعکس اگر خبری که مهم است در جایی درز پیدا نکند، اهمیتش را از دست می‌دهد. 💢درباره پوشش اخبار انتخابات سال ۱۳۸۸ بی‌بی‌سی فارسی از چنین شگردی استفاده کرد. در حالی‌که تهران شرایط عادی داشت و مردم مثل روزهای قبل سر کار خود می‌رفتند بی‌بی‌سی اخبار تجمعات را به شکلی پوشش می‌داد که به نظر می‌رسید پایتخت ایران از کار افتاده است! 💢درباره مارپیچ سکوت هم وضع بر همین منوال است. براساس نظریه مارپیچ سکوت، وقتی همه افراد درباره یک موضوع اتفاق‌نظر دارند اگر کسی در این میان اگر کسی نظر مخالف داشته باشد، نمی‌تواند آن را بیان کند. برای مثال وقتی بی‌بی‌سی تمام کارشناسانش را از میان افرادی که با نظرش موافق هستند انتخاب می‌کند دیگر هیچ صدای مخالفی در این رسانه شنیده نمی‌شود. 💢شگردهای دیگری مثل انتخاب واژگان با بار معنایی خاص و استفاده از جلوه‌های بصری برای پوشش یک خبر دیگر آنقدر نخ‌نما شده است که احتیاجی به توضیح دادن آن‌ها نیست و هر بیننده فهیمی متوجه آن‌ها می‌شود. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️وارونه نمایی در رسانه ها #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش اول 💢 تاریخچه افکار عمومی 💢مفهوم افکارعمومی همزمان با ایجاد دولتها و برقراری ارتباطات سیاسی و فرهنگی بین ملل مختلف شکل و حالت سازمان یافته‌تری به خود گرفت. شاید از آنچه که هرودوت از زبان یک ایرانی به نام «اوتانس»با عنوان«فضیلت سیاسی عقیده عامه»در قرن پنجم قبل از میلاد یاد می‌کند بتوان به عنوان قدیمی‌ترین مطلب که در تاریخ مکتوب بشر درباره افکارعمومی نقل شده، نام برد.4 قدمت توجه جدی به مفهوم افکارعمومی به زمان افلاطون و ارسطو برمی‌گردد.مدتها بعد بعضی نویسندگان در نوشته‌های خود به این پدیده اشاره کردند برای مثال «جان سالزبوری» در سال 1159م افکارعمومی را پشتوانه پارلمان و حکومت دانست.5 🔺پیداش صنعت چاپ، نشریات، مطبوعات و رسانه‌های جمعی، افزایش تعداد خوانندگان و بینندگان را به دنبال داشت و از این زمان تلاش برای تسلط بر افکارعمومی سرعت گرفت.پدیده افکارعمومی در طی قرن 18 میلادی به اشکال مختلف مورد توجه و اشاره بسیاری از نویسندگان و صاحب نظران قرار گرفت. پس از قرن 18 متفکران مختلف از افکارعمومی به عنوان پدیده‌ای که دارای ویژگیهای خارق العاده و مرموز است یاد می‌کنند. 🔺با شکل گیری جنگ روانی در فاصله جنگ جهانی اول و دوم به شیوه‌ای متفاوت با گذشته بسیاری از کشورهای درگیر در جنگ نسبت به افکارعمومی داخلی و خارجی توجه خاصی پیدا کردند، چون به اهمیت آن به عنوان یکی از عوامل مهم یاری کننده برای پیروزی بر دشمن پی برده بودند.6با شدت گرفتن جنگ سرد بین آمریکا و شوری سابق و پیدایش کشورهای در حال توسعه و افزایش نقش آنان، پدیده افکارعمومی نیرو و قدرتی فزاینده پیدا کرد و افکارعمومی به عنوان پشتوانه‌ای مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که دولتها دفاع از افکارعمومی و احترام به آن را شعار خود قرار دادند. 💢در این بین قطعا پیداش و گسترش حیرت‌‌آور وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های همگانی، موجب تحول و اقتدار روز افزون افکارعمومی گردیده است تا جائیکه امروزه این وسایل از مهمترین ابزارهایی هستند که دولتها برای ارتباط با مخاطبان،اطلاع رسانی به آنان،کشف و بدست آوردن تمایلات ایشان،تلاش جهت تأثیر گذاری بر افکار مردم و تغییر نگرش و رفتار مخاطبان از آنها استفاده می‌کنند. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « تکنیک های قانع سازی در رسانه ها » 📅 مرداد ٩٧،شبکه بوشهر، قسمت ششم ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️اهمیت افکار عمومی ✍️بخش دوم 💢ضرورت شناخت افکار عمومی 💢با شناخت الگوی حاکم بر افکارعمومی یک جامعه می‌توان رفتارهای مردم آن جامعه را در آینده و در حوادث گوناگون پیش بینی کرد. 12این امر برای حاکمان و سیاسیون از یک طرف و جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. افکار عمومی نقش مهمی را در پایداری یا سقوط یک حکومت ایفا می‌کند. ناپلئون بناپارت می‌گوید: «حکومت را می‌توان با زور سرنیزه به دست آورد اما برای حفظ آن به ناچار باید به افکارعمومی تکیه کرد 💢اهمیت افکار عمومی در زمان جنگ نمایان تر است تا جائیکه دولتهای استعماری حتی برای آغاز جنگ علیه یک کشور نیز به دنبال همراه کردن افکارعمومی جهانی با خود هستند امری که در جنگ آمریکا علیه عراق در سال 2001م اتفاق افتاد و آمریکا سعی کرد در شورای امنیت ابتدا قطعنامه هایی علیه عراق به تصویب برساند تا افکارعمومی دنیا را با خود همراه کند هر چند موفق به آن نشد. 🔺بررسیهای تاریخی، سه دوره استعماری را نشان می‌دهد که عبارتند از: استعمار کهن، استعمار نو و استعمار فرانو. در استعمار فرانو به جای جنگ وخونریزی و لشکرکشی نظامی،این افکارعمومی یک ملت است که مورد هجوم قرار می گیرد! یعنی جهان بینی،باورها، بینش ها، رفتارها و نگرشهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هدف قرار می گیرد تا در نهایت هویت ملتها تغییر کند. 💢سست کردن وحدت ملی،تشدید اختلافات داخلی، بی تفاوت ساختن مردم نسبت به فرهنگ و هویت ملی، خیر خواه جلوه دادن استعمارگران در افکارعمومی و... از مهم ترین محورهای القایی استعمار فرانو است که موفقیت آنها مبتنی بر شناخت افکارعمومی و شناخت شیوه های مؤثر نفوذ در افکار می باشد. 15بنابراین مطالعه افکارعمومی و عوامل و شرایط شکل گیری آن جهت مقابله با جنگهای روانی دشمن ضرورت پیدا می کند. 💢نکته آخر اینکه از جمله ابزارهایی که در دراز مدت تأثیر نامحسوس بر باورهای مردم می گذارد استفاده از سریال برای القای پیامهای مورد نظر است.امروزه تأثیر سریال را حتی از فیلم بالاتر می دانند زیرا اولا یک فیلم دو یا سه ساعت فکر شخص را تحت تأثیر قرا می دهد و طبعا تعداد پیامهایی که از طریق فیلم داده می شود کمتر است اما یک سریال100 قسمتی به مراتب تأثیرگذاری بیشتری دارد زیرا مدت زمان زیادتری افکار مخاطب را در تسلط خود دارد و ثانیا سریال، چون نمایش زندگی روزمره افراد است بنابراین مخاطب، همدلی بیشتری با سریال پیدا می کند و راحت تر الگوهای رفتاری آن را می پذیرد مخصوصا که این پیامها و الگوها به شکل نامحسوس و حرفه ای بیان شود. برطبق نظریة استفاده و خشنودی،مخاطبان به تدریج به علت تداوم نیازهای خبریشان وابستة به رسانه‌ها ی خارجی می‌شوند و دیگر علاوه بر نیازهای خبری که باعث روی آوردن اولیه آنها شده بود برنامه‌ها و سرگرمیهای دیگر آن رسانه‌ها که مبتنی بر فرهنگ غرب است نیز تأثیرات خاص خود را بر آنها می‌گذارد. 💢نمونه این سریالها را در شبکه های ماهواره‌ای «فارسی وان»،«GEM TV»،«PMC FAMILY» می توان دید، که به شکل کاملا حرفه ای، سکس لفظی و ذهنی را جایگزین سکس عملی کرده است! و با شکستن حریمهای جنسی بین اعضای خانواده و فامیل به دنبال فروپاشی اعتماد و بنیان خانواده هاست. نکته اینجاست که روی آوردن به ساخت چنین سریالهایی ناشی از شناخت افکارعمومی و خط قرمزهای مردم کشوری مثل ایران است. 💢زیرا متوجه شدند خانواده های مذهبی ایرانی در برابر فیلمهایی که صحنه های سکسی را نشان می دهد شدیدا مقاومت می-کنند و دیدن آن را برای اعضای خانواده خود مضر و خلاف دستورهای دینی می دانند از اینرو،سریالهایی را ساختند با همان محتوی ولی بدون برانگیختن حساسیتهای دینی! یعنی سعی کردند پوششهای مناسبی را لحاظ کنند تا بتوانند ضمن حساسیت زدایی در مقابل دیدن این سریالها، به تدریج با برداشتن قبح روابط خارج از ازدواج،«حیا»را بین خانواده ها از بین ببرند. ادامه دارد ... ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️معنی انواع ایموجی های قلب در گفت و گو ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️آبی خلیج فارس بر پرده سینما 💢هنوز سمت و سوی سینمای بعد از انقلاب شكل و شمایل خاص خودش را پیدا نكرده بود كه سال 65 ناصر تقوایی، «ناخدا خورشید» را بر بستر آب‌های خلیج فارس روایت كرد كه همچنان از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود. پس از آن، فیلم‌های بسیار دیگری یكی پس از دیگری بر بستر روایی خلیج‌فارس ساخته شدند كه دریا نقش پررنگی در فیلمنامه‌هایشان داشت. به بهانه حواشی و اتفاقات اخیری كه در خلیج‌فارس رخ داده نگاهی اجمالی داشته‌ایم به فیلم‌هایی كه بستر روایی آنها آب‌های خلیج‌فارس یا ساحل آن است. 🎬ناخدا خورشید (ناصر تقوایی) داستان: ناخدا خورشید از طرف مردی به نام مستر فرهان، مامور می‌شود تا عده‌ای را همراه با لنجش به آن سوی مرز ببرد. ناخدا كه از سوی خواجه ماجد، ثروتمند شهر، زیر فشار قرار دارد و بعد از به باد رفتن سرمایه‌اش توسط او، حالا نزدیك است لنجش را هم از دست بدهد، تصمیم می‌گیرد هر طور شده این ماموریت را انجام دهد و... در این فیلم كه به تهیه‌كنندگی هارون یشایایی و محمدعلی سلطان‌زاده ساخته شده بازیگرانی نظیر داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی، پروانه معصومی، جعفر والی، فتحعلی اویسی، غلامرضا گرشاسبی و.... به ایفای نقش پرداخته‌اند. میزان موفقیت: ناصر تقوایی، فیلمساز كهنه‌كار سینمای ایران، یكی از كلاسیك‌ترین آثار دریایی سینمایی ایران را كه در آب‌های خلیج فارس روی می‌دهد، در سال 1365 خلق كرد. این فیلم جوایز بی‌شماری را دریافت كرد كه از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) در پنجمین جشنواره فیلم فجر اشاره كرد. همچنین ناصر تقوایی جایزه یوزپلنگ برنزی چهل و یكمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوكارنو را به خاطر این فیلم از آن خود كرد. 🎬كشتی آنجلیكا (محمد بزرگ‌نیا) داستان: «كشتی آنجلیكا» روایت كشتی ای است كه سال‌ها پیش با محموله ارزشمندی از طلا و نقره در دریا غرق شده است. در این فیلم احمد بیك موفق می‌شود محل غرق‌شدن كشتی را بیابد و در پی خارج كردن گنجینه آن برآید. او برای این كار با پسر حاكم شیراز و به شرط تقسیم غنائم، عازم محل غرق شدن كشتی آنجلیكا می‌شود، اما پسر حاكم درصدد تصاحب تمام گنجینه برای خود برمی آید، غافل از این كه انگلیسی‌های حاضر در جزیره كه از ماجرا باخبر شده‌اند نیز تصمیم مشابهی دارند. عزت‌ا... انتظامی، داریوش ارجمند، مهدی فتحی، مجید مظفری، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی و كتایون ریاحی از جمله بازیگران این فیلم هستند. میزان موفقیت: محمد بزرگ نیا، كارگردانی است كه علاقه‌اش به ساخت آثار دریایی بر كسی پوشیده نیست. از نكات قابل توجه در این فیلم قرار گرفتن چند نسل بازیگری در كنار هم است كه خوشبختانه به نتیجه خوبی هم منجر شده است . 🎬موج مرده (ابراهیم حاتمی‌كیا) داستان: سردار مرتضی راشد از فرماندهان نیروی دریایی كه در آستانه بازنشستگی قرار دارد، درصدد گرفتن انتقام از ناو آمریكایی وینسنس برمی‌آید. حبیب، فرزند مرتضی كه به علت دوری از پدر در دوران جنگ و كمبود محبت پدری روحیات و طرز تفكر متفاوتی با پدرش دارد در حین فرار از مرز آبی كشور به همراه دختری محلی به اسم سلما توسط گارد ساحلی دستگیر می‌شود و... . پرویز پرستویی، آزیتا حاجیان، قاسم زارع، كامبیز كاشفی و پوپك گلدره از جمله بازیگران این فیلم هستند. میزان موفقیت: ابراهیم حاتمی‌كیا، كارگردان صاحب سبكی است كه آثار ارزشمندی را از خود در سینمای ایران به یادگار گذاشته است. این فیلم كه به دوره‌های مختلف انقلاب، جنگ، صلح و اثرات آن روی كانون زندگی اجتماعی پرداخته اهمیت ویژه‌ای در كارنامه كاری حاتمی‌كیا ندارد و شاید بتوان آن را یك «آژانس شیشه‌ای» درجه 2 دانست. 🎬 جنگ نفتكش‌ها (محمد بزرگ‌نیا) داستان: زمان جنگ ایران و عراق است و دامنه جنگ به خلیج فارس نیز كشیده شده و كشتی‌های نفتكش ایرانی مورد حمله دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یك ناخدای جوان تصمیم به عبور كشتی نفتكش از تنگه هرمز می‌گیرد و برای این كار از ناخدایی بازنشسته، ولی پرتجربه كمك می‌خواهد. ناخدای پیر در ابتدا برای انجام این كار تمایلی ندارد، اما سرانجام می‌پذیرد و آنها باوجود دسیسه‌ها و حملات دشمن موفق به عبور نفتكش غول پیكر از تنگه هرمز و رساندن محموله آن به كشور هلند می‌شوند. عزت‌ا... انتظامی، مجید مظفری، جمشید جهان‌زاده، ژاله علو، محمود عزیزی و حسن دادشكر در این فیلم بازی كرده‌اند. میزان موفقیت: این فیلم سال ۱۳۷۲ براساس واقعه جنگ نفتكش‌ها در خلیج فارس در زمان جنگ ایران و عراق ساخته شد و جوایز زیادی را از آن خود كرد كه از جمله آنها می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره كرد.
🎬افق (رسول ملاقلی پور) داستان: گروهی از غواصان بسیج و سپاه پاسداران برای انهدام سكوی الامیه تجهیز می‌شوند. رزمنده‌ای به نام نصرت به تنهایی به ماموریت شناسایی و عكسبرداری از اسكله می‌رود. همرزم او، احمد كه می‌داند نصرت بیمار است به دنبال او روان می‌شود. آنها به محاصره دشمن درمی آیند. احمد نصرت را فراری می‌دهد و خود دستگیر و كشته می‌شود. با اطلاعاتی كه نصرت در اختیار رزمندگان قرار‌می‌دهد، اسكله الامیه منهدم می‌شود و باقی ماجراها. 💢جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی و علی داروییان از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. میزان موفقیت: «افق» فیلمی به نویسندگی و كارگردانی رسول ملاقلی‌پور در گونه دفاع مقدس است كه فیلمنامه قوی، صحنه‌آرایی و بازی‌های خوبش آن را به اثری جاویدان در تاریخ سینمای دفاع مقدس مبدل شده. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️چالش این روزهای فضای مجازی FACE APP ❓فیس‌اپ واقعا روسی است؟ ⭕️ظاهرا بله. مدیر اجرایی و كسی كه به عنوان نماینده این شركت با بی‌بی‌سی جهانی مصاحبه كرده یك فرد روسی است. مثل همه روس‌ها هم اسم منحصر به فرد و تابلویی دارد؛ یوروسلاو گونچاروف! از آن طرف هسته اولیه تحقیق و توسعه این شركت هم در سنت‌پترزبورگ ثبت شده و مشغول فعالیت است. با همه اینها این اما تمام ماجرا نیست. 💢فیس‌اپ مشغول استفاده از سرویس‌هایی است كه تحت نظارت و زیر نظر شركت‌هایی مانند گوگل و آمازون فعالیت ‌می‌كنند. به‌عبارت دیگر، بخش‌هایی از گلوگاه‌های فیس‌اپ روسی از زیر دست دو سه شركت آمریكایی می‌گذرد. بگذریم از این‌كه دیتابیس تصاویری كه فیس‌اپ از كاربران می‌گیرد هم نه در خاك روسیه بلكه در خاك ایالات متحده است. ❓واقعا جاسوسی می‌كند؟ 💢اتهام اصلی كه به فیس‌اپ زده شده حول دو محور مهم است؛ اول این‌كه این نرم‌افزار، بدون اجازه كاربر تصاویر متعددی را از روی دستگاه تلفن همراه هوشمند او كپی كرده و آپلود می‌كند. اتهام بعدی این است كه فیس‌‌اپ از تصاویر كاربران سوءاستفاده كرده به این ترتیب این تصاویر را در خدمت دستگاه‌های امنیتی روسی قرار داده یا برای تكمیل الگوریتم‌های هوش مصنوعی و تشخیص چهره مورد استفاده قرار می‌دهد. اتهام اول به استناد گزارش‌هایی كه رسانه‌هایی مانند گاردین و بی‌بی‌سی جهانی مبتنی بر نتیجه تحقیقات چند مركز امنیتی سایبری ارائه داده‌اند رد شده است. 💢به عبارت دیگر، مدركی به دست نیامده كه نشان دهد این نرم‌افزار، تصاویر دیگر كاربر را از روی دستگاه هوشمند او دزدیده و اپلود می‌كند. همچنین بگذریم از این‌كه این نرم‌افزار هم در فروشگاه اینترنتی گوگل‌پلی و هم در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور متعلق به اپل در حال حاضر عرضه می‌شود. فروشگاه‌هایی كه در صورت ظن امنیتی، عرضه این اپ را متوقف می‌كنند به خصوص اپ‌استور آمریكایی كه نشان داده در این زمینه با كسی شوخی ندارد. نكته بعد سوء‌استفاده از تصاویری برای تكمیل طرح‌های الگوریتم هوش مصنوعی است. یوروسلاو گونچاروف، مدیر ارشد اجرایی فیس‌اپ در گفت‌وگویی كه با بی‌.بی‌.سی جهانی داشته صریحا این اتهام را رد كرده و عنوان كرده ما فقط امكانات ویرایش تصویری را در اختیار كاربر قرار می‌دهیم و در نهایت هم تصویر آپلود شده او را برای مواردی نظیر الگوریتم‌های تشخیص چهره هوش مصنوعی مورد سوءاستفاده قرار نمی‌دهیم. ❓یعنی امن و امان است؟ 💢این‌كه تاكنون مدركی در مورد سوءاستفاده فیس‌اپ از اطلاعات شخصی روی دستگاه هوشمند شما به دست نیامده به این معنی نیست كه لزوما این نرم‌افزارها از امنیت كامل برخوردارند. شما هنگام نصب هر نرم‌افزاری روی دستگاه هوشمندتان، اجازه یك سری دسترسی‌ها را به آنها می‌دهید. فرقی هم نمی‌كند همین فروشگاه اینترنتی بازار خودمان باشد یا اینستاگرام یا فیس‌اپ. این دسترسی‌ها می‌توانند كم یا زیاد باشند و مورد استفاده‌های به جا یا نابجا قرار گیرند. 💢 به هر حال فیس‌اپ هم مانند دیگر نرم‌افزارها هنگام نصب اجازه دسترسی به یكسری اطلاعات را از شما می‌گیرد. حالا این‌كه از این اطلاعات چه استفاده‌ای می‌كند جای خود دارد. مثلا فکر کرده‌اید همین جناب گوگل كه كار من و شما را خیلی راحت كرده و خدماتی که دارد به ما رایگان ارائه می‌دهد برای خودش هم رایگان و مفت تمام نمی‌شود؟! نه خیر آقا یا خانم محترم! گوگل هنگام نصب برنامه‌های مختلفش روی دستگاه‌های هوشمند من و شما، اجازه دسترسی به كلی اطلاعات روی دستگاه را از ما می‌گیرد از نقطه جغرافیایی كه در آن قرار گرفته‌ایم بگیرید تا تصاویر و سایر اطلاعات‌مان در شبکه‌های مختلف اجتماعی. این‌که از این اطلاعات چقدر استفاده جاسوسی می‌شود را باید از آمریکایی‌ها پرسید اما حداقلش این است که با همین اطلاعات من و شما بخش مهمی از توسعه تجاری خودش را انجام می‌دهد. همه اینها یعنی مراقب بحث امنیتی اطلاعات روی دستگاه‌های هوشمندمان باشیم. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
📲 هر یک بار که پیر می شوید کل اطلاعات موبایلتان در خطر سرقت است 🔺این روزها بسیاری از کاربران اینستاگرامی در چالش پیر شدن چهره خود شرکت می کنند. چالشی که از طریق اپلیکیشن FaceApp انجام می شود و در نتیجه از دید بسیاری از کارشناسان از امنیت لازم برخوردار نیست. 🔻این اپلیکیشن از بدنام ترین اپلیکیشن ها در حوزه حفظ حریم خصوصی کاربران است. 🔸برنامه Faceapp مدت ها در سایه بود اما این هفته و به لطف توجه کاربران اینستاگرامی بسیار محبوب شده است. 🔹پژوهش های جدید نشان می دهد که FaceApp نا ایمن است و عکسهای کاربران را برای مدتی نامشخص روی سرورهای خود ذخیره می کند. #امنیت_سایبری ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « تکنیک های قانع سازی در رسانه ها » 📅 مرداد ٩٧،شبکه بوشهر، قسمت هفتم ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸آموزش #تصویربرداری 🔹قسمت دوم ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐چشم انداز مایکروسافت از دنیای هوشمند آینده در سال ۲۰۲۰ ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #اول کلاس های رسانه مصاف 💢تهران 📝 سلامت ذهن و جسم 🔸مدرس : استاد محمد لسانی #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #اول کلاس های رسانه مصاف 💢شیراز ، اراک ، مشهد 🔸اساتید: رائفی پور ، حسینی، پورمسعود #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️دیکتاتوری رسانه ای 💢همانطور که در خبرها عنوان شد توییتر تعدادی از حساب های کاربری ایرانی را مسدود کرد که نام صفحه ی شخصی علی اکبر نیز در میان لیست بود علت این مسدودسازی به طور دقیق مشخص نیست اما روز گذشته برخی خبرگزاری ها نظیر BBC علت مسدودسازی ها را توهین به فرقه ی بهاییت عنوان کرده اند 💢حساب شخصی هیچکدام از قوانین توییتر را نقض نکرده و این مسدودسازی نیاز به تحلیل و بررسی دارد اما قبل از ارائه ی تحلیل رسانه ای این اتفاق بهتر است به فرض اول بپردازیم اگر علت این مسدودسازی توهین به فرقه ی بهاییت باشد باید گفت این جریان در کشور ایران جزو فرقه های خطرناک محسوب می شود و طبق قانون فرقه ها (Cults) برخورد و حتی اقدام رسانه ای یک امر بدیهی است بهاییت نه تنها یک فرقه بلکه یک شبکه ی جاسوسی است که همواره در تلاش است تا به کشور آسیب وارد نماید 💢در هر کشوری فرقه هایی که امینت ملی و اجتماعی را تهدید می کنند با آن ها سخت ترین برخوردها صورت می گیرید مثل فاجعه ی فرقه دایویدیان در ویکوی تگزاس ، فرقه آئوم شینریکیو در ژاپن ، فرقه ی فالون کنگ در چین . 💢اما بررسی توییت های اخیر رائفی پور خصوصا توییت آخر که پیرامون فشارهای دولتی در خصوص پخش سریال گاندو است که با ریت و فیو بالا مواجه شد شاید اثرگذاری نقدهای علمی و متقن رائفی پور دلیل اصلی مسدودسازی حساب توییتر او باشد 🔻لینک خبر BBC 🌐http://yon.ir/OwmY4 🔻لینک خبر برخورد با فرقه ها در کشورها 🌐 www.dailynews.com/2014/07/14/why-china-fears-the-falun-gong/ 🌐http://yon.ir/NNY9j 🌐http://yon.ir/sJ6De 🌐http://yon.ir/KAeOg 🌐http://yon.ir/TT5IG تهیه شده در واحد رصد و تحلیل آرما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « تکنیک های قانع سازی در رسانه ها » 📅 مرداد ٩٧،شبکه بوشهر، قسمت هشتم ✅ آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ یک سال حبس برای محسن افشانی 🔹سخنگوی قوه قضاییه، در خصوص آخرین وضعیت پرونده محسن افشانی گفت: علت زندانی بودن این فرد به دلیل یک محکومیت قطعی شده از قبل است 🔹این فرد دو پرونده دارد؛ ۱ پرونده برای گذشته است که برای آن به ۱ سال حبس محکوم شده و این حکم قطعی است 🔹پرونده جدید او نیز در حال سپری کردن مراحل رسیدگی است و علت زندانی بودنش به دلیل پرونده قبلی است 🌐 @media_arma
⭕️واکنش رسانه های غربی به مستند شکار جاسوس وزارت اطلاعات که شب گذشته از رسانه ملی پخش شد : ⭕️ اگر افسران سیا لو رفته‌اند، بسیاری از عملیات‌ها باید لغو شود 👤جوزف فیتساناکیس تحلیلگر آمریکایی درباره کشف شبکه جاسوس‌های سیا در ایران نوشت: 🔹توصیف ایران از عملیات‌های جذب نیروی سیا، صحیح به‌نظر می‌رسد. 🔹در نبود یک سفارت و مصونیت‌های دیپلماتیک، فعالیت افسران سیا داخل ایران خطرناک است. 🔹اگر روایت ایران درست باشد، این یکی از بزرگترین فجایع در زمینه جمع‌آوری اطلاعات در تاریخ ۷۲ ساله سیا به شمار می‌آید. 🔹مسئله نگران‌کننده‌تر برای سیا، این است که به نظر می‌رسد ایرانی‌ها تصویر شماری از افسران سیا را که وظیفه آن‌ها جذب و مدیریت نیروهای خارجی است، منتشر کرده‌اند. 🔹این افراد ظاهرا نیروهای دیپلماتیک وزارت خارجه هستند که در کشورهایی مانند اتریش، هند، ترکیه و زیمبابوه مستقرند. 🔹ایرانی‌ها ادعا می‌کنند این دیپلمات‌ها، در حقیقت نیروهای مخفی سیا هستند و به همین دلیل از چهره‌های آن پرده برداشته‌اند. 🔹اگر ایرانی‌ها درست بگویند، یعنی این افراد باید در اسرع وقت به واشنگتن فراخوانده شوند و دوران مأموریت‌های خارجی آن‌ها هم به سر رسیده است. 🔹امنیت نیروها و رابط‌های خارجی آن‌ها باید به صورت مورد به مورد، مجددا ارزیابی شود. 🔹بسیاری از عملیات‌های گردآوری اطلاعات توسط نیروهای انسانی، که ایجاد بعضی از آن‌ها سال‌ها زمان برده، باید لغو شود. 🔹اگر ایرانی‌ها حقیقت را گفته باشند، در آن صورت بسیاری از افسران مستقر در مقر سیا در "لنگلی" ویرجینیا، باید تا ماه‌ها در وضعیت نقاهت به سر برند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️تایمز در صفحه اینستاگرامی خود و برای خبر نخست وزیری بوریس جانسون این عکس را انتخاب کرده است. 📌نکته: ارزش هر عکس به اندازه یک خبر هزار کاراکتری است. 🔺این عکس اما به اندازه چندین هزار کاراکتر حرف دارد. 💢 صفحه اینستاگرام نشریه تایمزبا کنایه نوشته: این مرد رسما نخست وزیر بعدی ما خواهد بود! 💢به عکس با دقت نگاه کنید، جزییاتی دارد که هر کدام معنایی را با خودت یدک می کشد: حالت کاملا غیر رسمی، کودکانه و شلخته، موهای آشفته، موهای بیرون زده از بینی، زبان بیرون آمده از دهان، بستنی آب شدۀ چکیده روی دست، پرچم انگلستان روی بستنی... این قدرت تصویر است که آنچه کلمات، شفاف و مستقیم نمی توانند بگویند، تصویر با استفاده از نشانه ها و عناصر بصری و با کنایه و ایهام بصری به مخاطب منتقل می کند! ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ 👤 استاد #رائفی_پور « تکنیک های قانع سازی در رسانه ها » 📅 مرداد ٩٧،شبکه بوشهر، قسمت نهم ✅ آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🌅 #گزارش_تصویری 💠 هفته #دوم کلاس های رسانه مصاف 💢شیراز ، اراک ، مشهد 🔸اساتید: حسین پور ، حسینی، اصغری #سواد_رسانه_ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma